جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چند وقت بعد از عمل واریکوسل باردار میشویم؟

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

آقای علی 28 ساله و خانم زهرا 22 ساله که از 4 سال پیش ازدواج کرده اند و از دو سال پیش بدون استفاده از وسایل جلوگیری اقدام به باروری کرده اند و بچه دار نمی شوند، برای پیگیری مشکل شان به مطب دکتر کرمی مراجعه نموده اند که سوالات و جواب دکتر کرمی را در رابطه با مشکل ناباروری زوجین نامبرده مرور می کنیم:

زود انزالی در زنان

چند وقت بعد از عمل واریکوسل باردار میشویم؟

بعد از اقدام به باروری بدون استفاده از وسایل جلوگیری، چند مدت باید صبر کرد و یا چند مدت اگر بچه دار نشویم طبیعی است؟

دکتر کرمی: اگر بعد از 12 الی 18 ماه اقدام به باروری مؤثر و داشتن روابط جنسی منظم و بدون جلوگیری از زوجین بچه دار نشوند باید از نظر علت ناباروری بررسی شوند.

در ادامه بقیه سوالات این زوجین از پروفسور حسین کرمی را مرور می کنیم.

چه زمانی برای باردار شدن مناسب است؟

دکتر کرمی: 2 فاکتور در اقدام به باروری بسیار مهم می باشد:

  • باید روابط جنسی منظم و موفق داشته باشید.
  • بهترین زمان اقدام به باروری زمان تخمک گذاری خانم ها می باشد و لذا بهترین زمان دهمین روز تا بیستمین روز بعد از قطع عادت ماهانه می باشد و اوج تخمک گذاری در روزهای 15-20 می باشد و لذا زوجین باید در این فاصله یک الی دو شب در میان رابطه جنسی داشته باشند.

ناباروری زوجین

اگر بعد از مدت ذکر شده بچه دار نشدیم چکار باید کرد؟

دکتر کرمی: باید به پزشک ارولوژی و متخصص زنان مراجعه نمایید. علت ناباروری 40 درصد منشاء زنانه و 40 درصد منشاء مردانه و 20 درصد منشاء مشترک دارد و لذا هم زن و هم مرد باید بررسی شوند.

چه عللی باعث ناباروری با منشاء زنانه می شود؟

دکتر کرمی: کم کاری تخمدان ها، چسبندگی لوله های تخمدان ها، رحم دوشاخه و مشکل دار، سابقه شیمی درمانی، اختلالات هورمونی زنانه و خونریزی های نامنظم، بیماری های تیروئیدی و چاقی مفرط خانم ها و کیست های متعدد و بزرگ تخمدان ها از علل شایع ناباروری زنانه می باشد.

علل ناباروری با منشاء مردان کدامند؟

دکتر کرمی: شایعترین علت ناباروری با منشاء مردان که خوشبختانه قابل درمان می باشد وجود واریکوسل است. ولی کم کاری غده فوق کلیه، بیضه های نزول نکرده، کم کاری بیضه ها و سلول های نطفه ساز و یا آسیب آنها با شیمی درمانی و رادیوتراپی، چسبندگی لوله های منی بر، بستن لوله های منی بر با جراحی و مصرف زیاد سیگار، الکل، اختلالات در نعوظ و انزال زودرس و عدم داشتن سکس موفق می تواند از علل شایع ناباروری بامنشاء مردان باشند.

واریکوسل

علت ایجاد واریکوسل در مردان چیست؟

دکتر کرمی: علت ایجاد واریکوسل مشخص نیست و 20 درصد مردان مادرزادی واریکوسل دارند. در بیماری واریکوسل دریچه های لانه کبوتری سیاهرگ ها خراب می شوند و لذا برگشت خون سیاهرگی از بیضه ها مختل می شود و باعث می شود که رگ های طناب بیضه گشاد شده و مثل یک کیسه کرم برجسته به نظر برسند.

این اختلال در برگشت خون باعث اختلال در سلول های نطفه ساز بیضه شده و باعث می شود که نطفه هایی تولید شود که شکل غیرطبیعی دارند، حرکت آنها مختل است و تعداد شان کم شده و لذا این افراد قادر به نعوظ و بارور کردن تخمک زنانه نبوده و باعث ناباروری می شود. واریکوسل در 90 درصد مواقع در بیضه چپ دیده می شود.

درمان واریکوسل چگونه است؟

دکتر کرمی: تنها راه قطعی درمان واریکوسل بستن رگ های خراب شده به روش جراحی است و بهترین نوع عمل آن میکروسرجری می باشد که در آن رگ های خراب را زیر دستگاه میکروسکوپی و با بزرگ نمائی مشخص و می بندیم.

آیا درمان های دارویی و زالو درمانی در درمان واریکوسل موثرند؟

دکتر کرمی : همچنانکه عرض کردم در بیماری واریکوسل سیاهرگ های بیضه خراب می شوند و لذا قطعی ترین درمان بستن رگ ها ی خراب به روش جراحی است و لذا زالودرمانی کاملاً اشتباه و خرافی و در کتاب های معتبر پزشکی و مراکز پزشکی در دنیا اصلاً جایگاهی ندارد و توصیه نمی شود.

عمل واریکوسل چند درصد جواب میدهد؟

دکتر کرمی: بر اساس آمارهای ثابت شده دارو 5 درصد و عمل جراحی 50-60 درصد، یعنی 10 برابر دارو درمانی عمل جراحی باعث موفقیت و افزایش کیفیت اسپرم و بهبود باروری می گردد. از این رو درصد زیادی از زوج ها می توانند نتایج موفقیت آمیز بارداری بعد از عمل واریکوسل را تجربه کنند.

ناباروری

بعد از چند مدت اثرات موفقیت آمیز عمل واریکوسل مشخص می شود؟

دکتر کرمی: 6 ماه بعد از عمل جراحی اوج درصد موفقیت جراحی واریکوسل خود را نشان می دهد و درصد زیادی از زوجین بارداری بعد از عمل واریکوسل را تجربه می کنند.

بهترین روش جراحی واریکوسل کدام است؟

دکتر کرمی: عمل میکروسرجری و لاپاراسکوپی دو روش ارجح امروزی درمان واریکوسل می باشد که هر دو به صورت سرپایی و بدون بستری انجام می شود و باعث برش کمتر با درد کم و مرخصی سریع و بدون بستری در بیمارستان انجام می شوند.

اینجانب روش میکروسرجری را به صورت روزمره برای بیمارانم و به صورت سرپائی انجام می دهم و با رضایت زیاد بیماران همراه می باشد.

عوارض عمل واریکوسل چیست؟

عوارض احتمالی عمل جراحی واریکوسل آب آوردن بیضه یا هیدروسل و کوچک شدن احتمالی بیضه بعلت آسیب به شریان آن می باشد که خوشبختانه در روش میکروسرجری و لاپاراسکوپی درصد آنها بسیار پایین است.

پیگیری بعد از عمل بیماران چگونه است؟

این عمل به صورت سرپایی انجام می شود و 3 ساعت بعد از عمل بیمار به خانه بر می گردد و 24 ساعت بعد پانسمان کوچک را برداشته و دوش می گیرید و من توصیه می کنم که

  • یک هفته در خانه استراحت نسبی داشته باشید
  • بیخودی سرپا نایستید 3) 24-48 ساعت با حوله سرد زیر بیضه آن را بالا نگاه دارید تا ورم آن کم شود.

فردای روز عمل می توانید دوش بگیرید. در یک هفته اول ورم بیضه طبیعی است و دلیل آب آوردن یا هیدروسل نمی باشد. از شب بعد از عمل مقاربت بلامانع می باشد.

ضمناً جهت دیدن فیلم میکروسرجری واریکوسل و لاپاراسکوپی واریکوسل فیلم های عمل جراحی دکتر کرمی را در زیر با توضیحات می بینید.

در صورت داشتن ناباروری و واریکوسل جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744-021 تماس بگیرید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

 
4/5 - (133 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۲۹ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 228 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید
    23 سال دارم. در بالای بیضه چپم یک چیز دایره ای شکل در اندازه شاید یککک ذره بزرگتر از یک نخد و در بالای بیضه راستم یک چیز دایره ای کوچکتر از سمت چپ(نصف سمت چپی) وجود داره
    که فقط درصورت لمس با دست میتونم متوجه بشم.
    موقع لمس دردی حس نمیکنم.
    تابحال هم درد خاصی نداشتم.
    شاید مثلا در یک ماه، یک روز در عرض 5 6 ساعت یکی دوبار این درد خفیف رو در عرض چن ثانیه احساس میکنم و تموم میشه.
    بینی م رو هم گرفتم و فشار دادم، رگ یا چیز برجسته ای مشاهده نکردم.
    ساکن شهرستانم، و برای انجام معاینه حضوری باید به استان مراجعه کنم.
    آیا نیاز به معاینه حضوری یا آزمایشی چیزی هست؟
    ممنون از پاسخگویتون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۹ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      سونو.رافی انجام شود
  • تصویر کاربر پدرام یکشنبه ۲۹ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 266 مشاهده پرسش
    سلام دکتر 24 سالم هستش از 22 سالگی واریکوسل گرید 3 سمت چپ داشتم 2 ماه پیش عمل باز واریکوسل سمت چپ انجام دادم رگ های وریدی تو بیضیه خوب شدن اما پشت بیضه تغییری نکرد . درد بیضیه هنگام پیاده روی و پله بالا رفتن درد برمیگرده آیا نگران کنندس ؟ یعنی امکان دارد عود کرده باشد به این زودی ؟ اگر عود کند باید عمل دوباره بشود یا دیگر لازم نیست . درد قابل تحمل هستش با نشستن از بین میرود اما نگران میشوم که شاید به بیضیه آسیب بخورد ممنون میشم توضیح بدید .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۹ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      ۴ ماه بعد از عمل ازمایش اسپرم داده شود ، اینهایی که گفتین مشکلی نیست
  • تصویر کاربر ارمین چهارشنبه ۲۵ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    سلام . من بیضه چپم افقی میشه یا مورب به سمت چپ. بعد موقعی که راه میروم یه مقدار میاد بالا. بیشتر بعد جنب شدن این اتفاق ها می افته . میخواستم ببینم طبیعی است یا نیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۵ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      مشکلی نیست اگر خیلی جابجا میشه سونوگرافی انجام شود
  • تصویر کاربر مسعود سه شنبه ۲۴ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 284 مشاهده پرسش
    سلام.خسته نباشید.من پسر مجردی هستم. 29سالمه و از 1415سالگی درگیر خود ارضایی هستم و اعتیاد داشتم بهش. و با اینکه اصلا علاقه ای به این کار ندارشتم ولی خب موفق به ترک این عادت نشدم.الان حدود یک هفتس درد در فاصله بین بیضه سمت راست و کشاله ران حس میکنم. اندازه ای بیضه ها هم نرماله به نظر خودم و تورم و تغییر رنگ و کبودی ندارم در این ناحیه. سوزش هم پبوسته نیست و مثلا هر 1دقیقه یکبار 23ثانیه سوز میده باز ول میکنه. سوزشم نیستا. یه درد خاصیه. و به نظر خودم دلیل این سوزش کم خودارضایی زیاد بوده. الان من خود ارضایی نمیکنم دیکه. سوال من اینه ک این مشکل چقدر میتونه هاد باشه. و اگه این سوزش تا چه مدتی برطرف نشد باید به دکتر مراجعه کنم؟ممنون میشم راهنمایی کنید دکتر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      سونوگرافی انجام شود از کشاله ران و بیضه ها
  • تصویر کاربر هاشم چهارشنبه ۲۵ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 246 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت دکتر عزیزم تور خدا جوابم بدین من از دزفولم ۱۰ سال ازدواج کردم ناباوری دارم آزمایش میفرستم براتون تو خدا جواب من بدین سه بار ای وی اف برا خانم انجام دادیم منفی شد ایا باواریکوسال عمل لازم هست بکنم تو خدا جواب من بدن حرکت اسپرم خوبه کیفیت
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۵ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      ازمایشتون خوبه ، اگر به طور طبیعی باردار نشدین راهش همان iui و ivf هست
  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۲۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 315 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر , وقت به خیر
    ۴۷ سالمه به تازگی متوجه شدم که واریکوسل سمت چپ دارم در سونو وریدهای متعدد دیلاته به قطر ۳/1 م.م که بعد از والسالوا و ایستاده به ۴/8 م.م افزایش پیدا کرده مشاهده شده , بیضه ها اندازه و اکوی نرمال دارند و ضایعه فضاگیر مشهود نیست و مایع آزاد مشاهده نشد
    آزمایش اسپرم با ۳ روز فاصله به شرح زیر است :
    volume 2.6
    viscosity Increased
    Ph 7.7
    Liquefaction 20
    Sperm count /ml 53 Mil/ml
    Viabiliti 55%
    progressive motility 42%
    Normal Morphology 28%
    MSC 21 Million/ml
    FSC 9.5 Million/ml
    SMI 136 Index
    Immotile 50%
    Non progressive 10%
    Slow progressive 33%
    Fast progressive 7%
    WBC 8_10
    آیا با این آزمایش ها عمل واریکوسل الزامی است ؟
    درصورت الزامی بودن
    آیا به جای سیاهرگهای بریده شده سیاهرگهای سالم جدید ایجاد میشود یا از همان سالمهایی که مانده , تاثیرش در عملکرد بعد از عمل چگونه است ؟

    سپاسگذارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      عکس ازمایش را بفرستید اعداد قاطی شده
    2. تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۵ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام وقت به خیر
    3. تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۵ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام , ممنونم
    4. تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۵ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      آزاسپرم
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      فعلا نیازی به عمل نیست ، ازمایشتون تقریبا قابل قبوله
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر سلمان شنبه ۱۶ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 255 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من 3ساله ازدواج کردم بچه دار نمیشم رفتم دکتر آزمایش سنو واسپرم نوشت انجام دادم سنوگرافی نشون داد واریکوسل دارم گفتش باید عمل کنم حالا لطفاً بهم بگین عمل کنم نتیجه میگیرم یا نه و هزینه کل عمل چند میشه و شما کی وقت عمل برام میزارین
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۶ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      باید ازمایش اسپرم انجام بدین برحسب نتیجه اون گفته میشه
    2. تصویر کاربر سلمان شنبه ۱۶ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام آقای دکتر آزمایش اسپرم دادم ولی دکتر بهم چیزی درباره خوب یا بد اسپرم بهم نگفت فقط بهم گفت واریکوسل دارم باید عمل کنی ممنون میشم اگه بهم بگین هزینه عمل چند میشه چون میخام برای عمل بیام مطب شما راهنمایم کنید
    3. تصویر کاربر سلمان شنبه ۱۶ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      هزینه عمل چند مشیه
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۶ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      با تلفن ۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴ تماس بگیرید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر غلامیان پنجشنبه ۱۴ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 241 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما استاد گرامی
    یکی از بیضه های نوزاد بالا قرار گرفته که پس از سنوگرافی(روز بیستم)، تشخیص عمل جراحی داده اند. تصویر سنوگرافی رو برای شما میفرستم.
    میخواستم بدونم توصیه و تشخیص شما هم جراحی هست؟ و با توجه به سن پایین نوزاد، این جراحی رو به صلاح میدونید؟ با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۴ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکس باز نمیشود لطفا مجددا عکس را ارسال کنید تا بررسی کنم و پاسخ دهم
    2. تصویر کاربر غلامیان چهارشنبه ۱۳ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      با سلام. فرموده بودین عکس باز نمیشه. براتون تصویر سنو رو میفرستم. اگر عمل لازم هست امکانش هست که در زاهدان دکتر قابلی رو معرفی کنید.
    3. تصویر کاربر غلامیان چهارشنبه ۱۳ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام. عکس رو فرستادم. هم توی ربات هم اینجا.
      با تشکر
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۴ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      نیاز به عمل هست ، در سن ۶ ماهگی عمل انجام شود ، فرد خاصی را در انجا پیشنهاد ندارم
    5. تصویر کاربر غلامیان چهارشنبه ۱۳ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      تشکر از شما
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۴ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      🙏
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر Jl پنجشنبه ۱۴ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 251 مشاهده پرسش
    سلام.خسته نباشيد اقاي كرمي
    من چندتا سوال داشتم كه ذهنمو خيلي درگير كردن و دارم افسرده ميشم از بسكه بهشون فك ميكنم
    1-وقتي عمل واريكوسل لاپراسكوپي دوطرفه كنيم ايا امكان بازگشتش هم هست يانه ، چون من عمل لاپراسكوپي كردم.
    اصلا داريم كسي كه عمل لاپراسكوپي واريكوسل كرده باشه و عملش برگشته باشه؟
    2-اين گيره هايي كه رو رگ ها ميزنن به نام كيليب.ايا امكان بازشدن انها در داخل بدن وجود دارد؟
    3-ايا بعد از عمل موفق امين امكان كوچك شدن بيضه هست يا خير؟
    4- چه نوع ورزش هايي واسمون خوبه و بده؟
    1. تصویر کاربر Jl چهارشنبه ۱۳ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      جواب ندادي اقاي كرمي
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۴ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      خیر عمل واریکوسل لاپاراسکوپی احتمال عود نداره و کلیپ ها باز نمی شوند
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر Amani شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 239 مشاهده پرسش
    سلام، آقای دکتر ما پس از اینکه متوجه شدیم بچه دار نمیشیم، به پزشک مراجعه کردیم و آزمایش ها نشان داد من واریکوسل گرید 2 در چپ و گرید 1 در سمت راست دارم، همچنین اسپرمم ضعیف است. حالا برخی از پزشکان توصیه به عمل دارند و برخی میگویند عمل نمیخواهد، داروهای تقویتی هم چند دوره مصرف کرده ام ولی به نتیجه نرسیده ایم. لطفا راهنمایی بفرمایید که نظر شما در مورد عمل واریکوسل چه چیزی هست.
    متشکرم
    1. تصویر کاربر Amani جمعه ۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      آقای دکتر با عرض معذرت اگر نیاز به عمل هست شما تا پایان سال فرصت خالی برای عمل دارید؟ و از چه طریقی میتونم نوبت بگیرم.
      ممنون
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      اگر بعد از یک سال تلاش بچه دار نشدین عمل کنید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر