جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چند وقت بعد از عمل واریکوسل باردار میشویم؟

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

آقای علی 28 ساله و خانم زهرا 22 ساله که از 4 سال پیش ازدواج کرده اند و از دو سال پیش بدون استفاده از وسایل جلوگیری اقدام به باروری کرده اند و بچه دار نمی شوند، برای پیگیری مشکل شان به مطب دکتر کرمی مراجعه نموده اند که سوالات و جواب دکتر کرمی را در رابطه با مشکل ناباروری زوجین نامبرده مرور می کنیم:

زود انزالی در زنان

چند وقت بعد از عمل واریکوسل باردار میشویم؟

بعد از اقدام به باروری بدون استفاده از وسایل جلوگیری، چند مدت باید صبر کرد و یا چند مدت اگر بچه دار نشویم طبیعی است؟

دکتر کرمی: اگر بعد از 12 الی 18 ماه اقدام به باروری مؤثر و داشتن روابط جنسی منظم و بدون جلوگیری از زوجین بچه دار نشوند باید از نظر علت ناباروری بررسی شوند.

در ادامه بقیه سوالات این زوجین از پروفسور حسین کرمی را مرور می کنیم.

چه زمانی برای باردار شدن مناسب است؟

دکتر کرمی: 2 فاکتور در اقدام به باروری بسیار مهم می باشد:

  • باید روابط جنسی منظم و موفق داشته باشید.
  • بهترین زمان اقدام به باروری زمان تخمک گذاری خانم ها می باشد و لذا بهترین زمان دهمین روز تا بیستمین روز بعد از قطع عادت ماهانه می باشد و اوج تخمک گذاری در روزهای 15-20 می باشد و لذا زوجین باید در این فاصله یک الی دو شب در میان رابطه جنسی داشته باشند.

ناباروری زوجین

اگر بعد از مدت ذکر شده بچه دار نشدیم چکار باید کرد؟

دکتر کرمی: باید به پزشک ارولوژی و متخصص زنان مراجعه نمایید. علت ناباروری 40 درصد منشاء زنانه و 40 درصد منشاء مردانه و 20 درصد منشاء مشترک دارد و لذا هم زن و هم مرد باید بررسی شوند.

چه عللی باعث ناباروری با منشاء زنانه می شود؟

دکتر کرمی: کم کاری تخمدان ها، چسبندگی لوله های تخمدان ها، رحم دوشاخه و مشکل دار، سابقه شیمی درمانی، اختلالات هورمونی زنانه و خونریزی های نامنظم، بیماری های تیروئیدی و چاقی مفرط خانم ها و کیست های متعدد و بزرگ تخمدان ها از علل شایع ناباروری زنانه می باشد.

علل ناباروری با منشاء مردان کدامند؟

دکتر کرمی: شایعترین علت ناباروری با منشاء مردان که خوشبختانه قابل درمان می باشد وجود واریکوسل است. ولی کم کاری غده فوق کلیه، بیضه های نزول نکرده، کم کاری بیضه ها و سلول های نطفه ساز و یا آسیب آنها با شیمی درمانی و رادیوتراپی، چسبندگی لوله های منی بر، بستن لوله های منی بر با جراحی و مصرف زیاد سیگار، الکل، اختلالات در نعوظ و انزال زودرس و عدم داشتن سکس موفق می تواند از علل شایع ناباروری بامنشاء مردان باشند.

واریکوسل

علت ایجاد واریکوسل در مردان چیست؟

دکتر کرمی: علت ایجاد واریکوسل مشخص نیست و 20 درصد مردان مادرزادی واریکوسل دارند. در بیماری واریکوسل دریچه های لانه کبوتری سیاهرگ ها خراب می شوند و لذا برگشت خون سیاهرگی از بیضه ها مختل می شود و باعث می شود که رگ های طناب بیضه گشاد شده و مثل یک کیسه کرم برجسته به نظر برسند.

این اختلال در برگشت خون باعث اختلال در سلول های نطفه ساز بیضه شده و باعث می شود که نطفه هایی تولید شود که شکل غیرطبیعی دارند، حرکت آنها مختل است و تعداد شان کم شده و لذا این افراد قادر به نعوظ و بارور کردن تخمک زنانه نبوده و باعث ناباروری می شود. واریکوسل در 90 درصد مواقع در بیضه چپ دیده می شود.

درمان واریکوسل چگونه است؟

دکتر کرمی: تنها راه قطعی درمان واریکوسل بستن رگ های خراب شده به روش جراحی است و بهترین نوع عمل آن میکروسرجری می باشد که در آن رگ های خراب را زیر دستگاه میکروسکوپی و با بزرگ نمائی مشخص و می بندیم.

آیا درمان های دارویی و زالو درمانی در درمان واریکوسل موثرند؟

دکتر کرمی : همچنانکه عرض کردم در بیماری واریکوسل سیاهرگ های بیضه خراب می شوند و لذا قطعی ترین درمان بستن رگ ها ی خراب به روش جراحی است و لذا زالودرمانی کاملاً اشتباه و خرافی و در کتاب های معتبر پزشکی و مراکز پزشکی در دنیا اصلاً جایگاهی ندارد و توصیه نمی شود.

عمل واریکوسل چند درصد جواب میدهد؟

دکتر کرمی: بر اساس آمارهای ثابت شده دارو 5 درصد و عمل جراحی 50-60 درصد، یعنی 10 برابر دارو درمانی عمل جراحی باعث موفقیت و افزایش کیفیت اسپرم و بهبود باروری می گردد. از این رو درصد زیادی از زوج ها می توانند نتایج موفقیت آمیز بارداری بعد از عمل واریکوسل را تجربه کنند.

ناباروری

بعد از چند مدت اثرات موفقیت آمیز عمل واریکوسل مشخص می شود؟

دکتر کرمی: 6 ماه بعد از عمل جراحی اوج درصد موفقیت جراحی واریکوسل خود را نشان می دهد و درصد زیادی از زوجین بارداری بعد از عمل واریکوسل را تجربه می کنند.

بهترین روش جراحی واریکوسل کدام است؟

دکتر کرمی: عمل میکروسرجری و لاپاراسکوپی دو روش ارجح امروزی درمان واریکوسل می باشد که هر دو به صورت سرپایی و بدون بستری انجام می شود و باعث برش کمتر با درد کم و مرخصی سریع و بدون بستری در بیمارستان انجام می شوند.

اینجانب روش میکروسرجری را به صورت روزمره برای بیمارانم و به صورت سرپائی انجام می دهم و با رضایت زیاد بیماران همراه می باشد.

عوارض عمل واریکوسل چیست؟

عوارض احتمالی عمل جراحی واریکوسل آب آوردن بیضه یا هیدروسل و کوچک شدن احتمالی بیضه بعلت آسیب به شریان آن می باشد که خوشبختانه در روش میکروسرجری و لاپاراسکوپی درصد آنها بسیار پایین است.

پیگیری بعد از عمل بیماران چگونه است؟

این عمل به صورت سرپایی انجام می شود و 3 ساعت بعد از عمل بیمار به خانه بر می گردد و 24 ساعت بعد پانسمان کوچک را برداشته و دوش می گیرید و من توصیه می کنم که

  • یک هفته در خانه استراحت نسبی داشته باشید
  • بیخودی سرپا نایستید 3) 24-48 ساعت با حوله سرد زیر بیضه آن را بالا نگاه دارید تا ورم آن کم شود.

فردای روز عمل می توانید دوش بگیرید. در یک هفته اول ورم بیضه طبیعی است و دلیل آب آوردن یا هیدروسل نمی باشد. از شب بعد از عمل مقاربت بلامانع می باشد.

ضمناً جهت دیدن فیلم میکروسرجری واریکوسل و لاپاراسکوپی واریکوسل فیلم های عمل جراحی دکتر کرمی را در زیر با توضیحات می بینید.

در صورت داشتن ناباروری و واریکوسل جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744-021 تماس بگیرید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

 
4/5 - (133 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ..... چهارشنبه ۳ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 46 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر،وقت تون بخیر بنده ۲۰ سال سن دارم برای سوزش ادرار به دکتر اورولوژی مراجعه کردم ولی بعد از معاینه، دکتر بهم گفت برو سنو بگیر و مشخص شد واریکوسل گرید ۳ سمت چپ دارم و بعد رفتم آزمایش اسپرم دادم مشکلی نبود گفتن تعداد و حرکت اسپرم اوکیه حالا سوال من اینه که ممکنه در گذر زمان این تاثیر بزاره و باعث ناباروری من بشه و یا ممکنه سمت راست که واریکوسل نداره بعد از مدتی دچار بشه الان به نظرتون جراحی برای من ضروریه یا نه و کسی هست که با واریکوسل ۳ هیچ مشکلی نداشته باشه؟؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      نیاز به اقدامی ندارد سال بعد مجددا سونو انجام شود
  • تصویر کاربر ستاره سه شنبه ۲۱ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 74 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر آقای دکتر من شوهرم اسفند ماه عمل واریکوسل انجام داده ما بعد از چهار ماه از
    عمل آزمایش اسپرم دادیم دیدیم از قبل هم بدتر شده آیا امکان داره بهتر بشه
    یا چهار ماه زود بود ؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۱ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      ممکنه به عمل جواب نده و بدتر بشه قطعی نمیسه گفت بعد عمل حتما بهتر میشه
    2. تصویر کاربر ستاره سه شنبه ۲۱ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      دکتر امکان داره بهتر بشه چون الان این ماه ۶ ماه هس که عمل انجام داده

      میگم یعنی زودتر رفته باشیم آزمایش
    3. تصویر کاربر ستاره سه شنبه ۲۱ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      میگم یعنی امکان داره بهتر بشه چون این ماه میشه حالا ۶ ماه

      میگم امکان داره زودتر رفته باشه آزمایش
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۱ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      بلومکس روزی ۳ عدد بخورن ۳ ماه بعد مجدد ازمایش بدن شاید بهتر بشه
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر کماندار جمعه ۶ مرداد ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: 87 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان چند ماه پیش اومدم تهران و موفق نشدم شما رو ببینم با این همه اصرار از منشی های محترم، بنده چند سال قبل واریس بیضه سمت چپ عمل کردم و آزمایشی خیلی بهتر شد خانمم حامله شد ولی متاسفانه بچه سقط شد، الان چند سال گذشته و متاسفانه با سونوگرافی که گرفتم سمت راست گرید 3 واریس دارم، خواهش می کنم به دادم برسید، من اهل بلوچستان ایران هستم، امیدم اول به خدا بعد به شما بزرگوار هست
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۶ مرداد ۲( 8 ماه پیش)

      سلام باید عمل شوید . شماره تلفن و مشخصات بفرمایید با شما تماس گرفته خواهد شد 

  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۲۸ تیر ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: 96 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت استاد گرامی جناب آقای دکتر کرمی،

    بنده ۳۹ سال سن دارم و از حدود ۸ سال پیش متوجه دانه های بدون درد و تیره رنگ برجسته روی پوست بیضه شدم که در صورت دستکاری محکم (به عنوان مثال خاراندن شدید) دچار خونریزی می شوند. این را هم اضافه کنم که تا به حال رابطه ی جنسی نداشته ام.

    می خواستم بپرسم تشخیص شما برای این ضایعاتی که در تصویر مشاهده می فرمایید چه هست و آیا نیاز به مداخلات درمانی دارند یا خیر؟ و اینکه آیا به مرور زمان به تعدادشان اضافه می شود؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۸ تیر ۲( 8 ماه پیش)
      انژیوکراتوم است ماهیت عروقی داره ممکنه بیشتر هم بشه درمان میشه کرایو کرد
  • تصویر کاربر آنیتا یکشنبه ۱۱ تیر ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: 77 مشاهده پرسش
    سلام من یک دختر دارم همسرم واریکوسل بیضه راست داره آیا درسته که پسردار نمیشم؟؟واریکوسل به جنسیت بچه ربط دارع؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۱ تیر ۲( 8 ماه پیش)
      سلام خیر ارتباطی نداره
  • تصویر کاربر امر جمعه ۹ تیر ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: 82 مشاهده پرسش
    اقای دکتر من یه 5.6سالی هست خوب دور بیضعه ام خیلی بوی بدی میده نمی دونم کجای بیضعم هست یا شاید بیضعم نباشه ولی خیلی بوی بدی میده من از صابون گوگرد دار استفاده کردم ولی هیچ جوابی نگرفتم ولا دیگه نمی دونم چیکار کنم اصلا درمانی داره که من برم درمان شم یا دارویی لطفا این خیلی حس بدیه اگر من درست بشم یک عمر دعاتون میکنم دیگه خیلی خسته شدم به قران راهی ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۹ تیر ۲( 8 ماه پیش)
      معمولا بخاطر عرق است . فقط روزانه استحمام کنید اقدام خاصی نمیشه انجام داد
  • تصویر کاربر جیا یکشنبه ۴ تیر ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 94 مشاهده پرسش
    سلام استاد
    ۵ ماه قبل بامراجعه به دکتر به دلیل درد بیضه گفتن واریکوسل دارم که ازمایش اسپرم و سنو دادم و نتیجه رو خدمتون پیوست کردم امروز مجددا ازمایش اسپرم دادم نتیجه رو خدمتتون ارسال میکنم.الان نمیدونم بخاطر استرسه میل جنسیم کم شده.
    میخوایم اقدام کنیم برا بارداری خواستم ببینم پیشنهاد دارو یا عمل یا... رو دارید؟
    سن ۳۶
    گاهی درد کشاله ران و بیضه دارم
    بصورت نامرتب قرص ویتامین E و D مصرف میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      اقدامی نمیخواد نرمال است سریعتر اقدام به بارداری کنید
    2. تصویر کاربر جیا شنبه ۳ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      ممنون استاد
      برای افزایش میل جنسی وکیفیت اسپرم ول من کانسپشن استفاده کنم بنظرتون خوبه یا داروی دیگه ای پیشنها میدید؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      خوبه
    4. تصویر کاربر جیا شنبه ۳ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      ممنونم استاد بزرگوار.🙏🏻
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۴ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      خواهش میکنم
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر عليرضا پنجشنبه ۲۵ خرداد ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 88 مشاهده پرسش
    پايين بيضه جوش زد و درد داره
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۵ خرداد ۲( 9 ماه پیش)
      در اثر اصلاح موهای ناحیه است . اگر بعد از دو هفته بهبود نیافت مجدد عکس بفرستید
  • تصویر کاربر reza چهارشنبه ۲۴ خرداد ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 132 مشاهده پرسش
    با سلام
    من 29سال دارم
    شش سال پیش بعد مراجعه به دکتر مشخص شد واریکوسل دارم و بعد از معاینه و سونو و ازمایش، دکتر گفت چون روی اسپرم اثر نذاشته و خفیف هست نیازی به جراحی نداری
    چون نهایتا تا اواخر سال قصد ازدواج داشتم رفتم مجددا برا معاینه
    سه تا ازمایش اسپرم با تاریخ متفاوت توی یک‌ماه و دو بار سونو‌دارم
    در ضمن چند روزیه حین خواب هم یه درد خفیف دارم و یه حس خارش مانندی توی آلت دارم و درد توی کشاله ران و‌ کمی هم زیر شکم سمت کلیه
    نمیدونم از استرسه یا به خاطر واریکوسله
    همچنین الان دکتر داخلی به دلیل چربی کبد و کمبود ویتامین قرصهای ویتامین دی و ای و ال کارنتین و لیور گل تجویز کردن
    میخواستم بدونم الان نیاز به عمل هست ؟
    و گرید چند هست واریکوسل‌م؟
    و اگر عمل نکنم و تا یک‌سال دیگه که ازدواج کردم اقدام به بارداری کنیم اتفاقی میفته؟
    و الان روی باروری و اسپرم ها تاثیر گذاشته؟
    1. تصویر کاربر reza جمعه ۱۹ خرداد ۲( 9 ماه پیش)
      تصویرا بارگزاری نشد مجدد فرستادم
      در ضمن هم مرکز سونو هم محل آزمایش دو‌مرحله متفاوتن الان هم درد کشاله ران و... ندارم
      احتمال داره بیضه راستمم درگیر کنه؟
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۲ خرداد ۲( 9 ماه پیش)
      درد کشاله ران و خارش ربطی به واریکوسل ندارد . در یکی از تست ها همه چی نرمال در دیگری کمی در حرکت مشکل داشتید . ازمایشات باید یک جا انجام بشه نه چند ازمایشگاه . سمت چپ واریکوسل شدیدتر هست که گرید با معاینه مشخص میشه . فعلا عمل نکنید اگر بعد از یکسال از رابطه بچه دار نشدید حتما عمل کنید
    3. تصویر کاربر reza سه شنبه ۲۳ خرداد ۲( 9 ماه پیش)
      پس علت درد چیه
      عفونت وجود نداره؟
      علت درد کشاله ران و بیضه راست خیلی خفیف ک ب تازگی اتفاق افتاده میتونه ناشی از عفونت باشه؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ خرداد ۲( 9 ماه پیش)
      برای درد باید معاینه شوید. عفونتی مطرح نیست
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر مهناز دوشنبه ۲۲ خرداد ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 122 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخير همسرم دوسال پيش عمل واريكوسل چپ و راست رو انجام داده و پارسال آزمايش اسپرم انجام دادن نتيجه نرمال بود
    براي اقدام به بارداري ممكن هست به مشكل بر بخوريم؟
    1. تصویر کاربر مهناز پنجشنبه ۱۸ خرداد ۲( 9 ماه پیش)
      ن
    2. تصویر کاربر مهناز پنجشنبه ۱۸ خرداد ۲( 9 ماه پیش)
      نه مشكلي نداره
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۲ خرداد ۲( 9 ماه پیش)
      سلام قطعی نمیتوان گفت شاید فاکتورهایی در شما مشکل داشته باشه . تا اقدام نکنید که نمیشه گفت
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر