جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تمرین کگل برای زود انزالی

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

اختلال نعوظ (ED) به شرایطی گفته می شود که رسیدن به حالت نعوظ و حفظ نعوظ برای مرد دشوار است. تخمین زده می شود که حدود 18 میلیون از مردان بالغ در آمریکا، به اختلال نعوظ مبتلا هستند که این میزان در سنین بالاتر بیشتر است. همچنین، یک سوم مردان سراسر جهان به نوعی با اختلال نعوظ دست و پنجه نرم می کنند. زود انزالی به انزال ناخواسته و زودرس مردان در حین رابطه ی جنسی گفته می شود. با وجود اینکه زود انزالی یک بیماری محسوب نمی شود، اما می تواند روی اعتماد به نفس مردان و کیفیت رابطه ی عاطفی آنها تأثیر منفی بگذارد.

پزشکان معتقدند که مشکلات جنسی، رابطه ی عکس با سطح سلامت کلی فرد دارد. یکی از تحقیقات اخیر نشان می دهد که 44% از مردانی که دچار نوعی از اختلال نعوظ هستند، این مشکل را به علت بیماری های زمینه ای دیگری مثل دیابت یا فشار خون تجربه می کنند.

تمرین کگل

خوشبختانه، درمان مشکلات مربوط به اختلال نعوظ لزوماً وابسته به داروهای گران قیمت و تراپی های طولانی و پیچیده نیست. ورزش های متعددی مثل تمرینات ورزشی کگل که ناحیه ی مرکزی بدن (شکم، کمر و باسن) را تقویت می کنند، می توانند به حل این مشکل کمک کنند.

تقویت عضلات اطراف آلت تناسلی نه تنها می تواند به درمان اختلال نعوظ کمک کند، بلکه در رفع مشکلات مربوط به زود انزالی نیز مؤثر است. در ادامه مطلب تمرین کگل برای زود انزالی را توضیح خواهیم داد.

تمرینات ورزشی کگل برای کمک به اختلال نعوظ و زود انزالی

حرکات کگل یا ورزش های لگن یکی از درمان های ثابت شده ی اختلال نعوظ است و معمولاً پزشکان به عنوان اولین مرحله ی درمان اختلال نعوظ، این تمرینات را پیشنهاد می کنند. عضلات ناحیه ی لگن که در مجاورت آلت تناسلی قرار دارند در زمان نعوظ فعال می شوند. تمرینات کگل با هدف تقویت این عضلات طراحی شده اند.

حرکات انقباضی در حالت دراز کشیده به پشت

  • در حالت دراز کشیده به پشت قرار بگیرید. کف دستان خود را به حالت کشیده روی زمین قرار دهید. زانو هایتان را به حالت عادی خم کنید (به زانوی خود فشار نیاورید).
  • آلت تناسلی خود را با تمرکز رو به داخل منقبض کنید و برای 5 ثانیه در این حالت بمانید. سپس این انقباض را رها کنید.
  • حالا عضلات باسن خود را منقبض کرده و پس از 5 ثانیه آزاد کنید.
  • مراحل 2 و 3 را برای 3 الی 5 ست 8 تا 10 تایی تکرار کنید.
تمرینات کگل

حرکات انقباضی در حالت دراز کشیده به پهلو

حرکات انقباضی در حالت نشسته روی صندلی

برای اطمینان از اینکه حرکت انقباض آلت تناسلی را به درستی انجام می دهید، می توانید در زمان ادرار برای 5 ثانیه همین حرکت را تکرار کنید. در صورتی که بتوانید جلوی ادرار را بگیرید یعنی حرکت را به درستی انجام می دهید. پس از آنکه بدن شما به این حرکات عادت کرد و انجام آنها آسان تر به نظر رسید، شما می توانید زمان، تعداد حرکات و ست ها را افزایش داده یا عضلات دیگر لگن را منقبض کنید.

در زمان انجام تمرین کگل برای زود انزالی به نکات زیر توجه کنید:

نفس خود را حبس نکنید.

خود را رو به پایین فشار ندهید. به جای آن باید عضلات خود را با تمرکز منقبض کنید (مانند انقباض عضلات در زمان جا به جا کردن اجسام سنگین).

به عضلات شکمی خود فشار وارد نکنید.

پس از هر انقباض به عضلات خود استراحت دهید.

در اغلب مردان، تمرین کگل برای زود انزالی، تأثیرات خود را تنها پس از یک ماه تمرین روزانه نشان می دهد. پس از گذشت یک ماه شما می توانید هر انقباض را به مدت 10 ثانیه نگه داشته و این حرکت را برای 8 الی 10 ست انجام دهید.

ملاحظات ایمنی

این تمرینات نباید باعث هیچ گونه دردی شوند. در صورتی که در حین انجام این تمرینات احساس درد دارید، سریعاً ورزش را متوقف کرده و به پزشک مراجعه کنید.


حسین کرمی دکتر زگیل تناسلی در تهران

3.8/5 - (49 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر منگلی سه شنبه ۴ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 230 مشاهده پرسش
    باسلام قرص فشار خون 25 لوزاتن میخورم،زود انزالی دارم ،ایا خوردن قرص داپوکستین هیچ‌مشکلی برای فشار خون ندارد،ممنون می شوم راهنمایی فرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۴ آبان ۰( 2 سال پیش)
      خیر مشکلی برای فشارخون ایجاد نمیکنه
  • تصویر کاربر سینا دوشنبه ۳ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 222 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر ۲۵ سالمه ی سال ماریجوانا روزانه مصرف میکنم
    ۴ سال یک شریک جنسی دارم یک ماهه به مشکل برخوردم (((۳ بار این اتفاق افتاده )))تقریبا حس جنسیم از دست رفته مشکل نعوظ دارم هنگام رابطه یعنی التم تقریبا سفت میشه اما نعوظشو زود از دست میده دکتر تادافیل ۵ تجویز کرده یک روز در میان تا حالا ۳. تا تو ۶ روز خوردم تاثیری نداشته
    اما وقتی شریک جنسیم نیست با دیدن فیلم پورن التم کاملا سفت میشه ب مدت ۱۵ تا۲۰ دقیقه
    من فقط احساس میکنم ترس از رابطه پیدا کردم ی ماهه میاد پیشم ترس از ارضا نشدنش و اینکه اگه بازم التم سفت نشه دارم
    حتی قبل رابطه سیدنافیل ۱۰۰ هم خوردم ولی بازم نتونستم رابطه برقرار کنم (( یعنی اقدامی نکردم فقط ترس داشتم که اگه اقدام کنم بازم نعوظ نداشته باشم چطور میشه
    لطفا راهنمایی کنید ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳ آبان ۰( 2 سال پیش)
      تست RIGISCAN انجام بدید
  • تصویر کاربر سعید یکشنبه ۲ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر کرمی بنده زودانزالی دارم دکترا گفتند بیضه ات کوچک هس اسپرمم هم صفرهست واریگوسل خفیف هم در سمت چپ بیضه دارم راه درمان داره یانه ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ آبان ۰( 2 سال پیش)
      باید نمونه برداری از بیضه انجام بدید
  • تصویر کاربر امیر یکشنبه ۲ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 224 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید.
    من جوانی ۱۹ ساله هستم که مجرد هستم.
    زندگی کم تحرکی دارم.چند هفته ای هم می‌شود که گناه خودارضایی را انجام نمیدم و ترک کردم.اما به صورت مکرر در شب ها دچار احتلام میشوم.خیلی استرس دارم چون در چند سایت نوشته بودن مکرر احتلام شدن مشکل است.میشود توضیح بدید که چه مشکل جسمی باعت احتلام مکرر میشود؟
    آیا مشکل خاصی دارم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ آبان ۰( 2 سال پیش)
      هیچ مشکلی نداره و طبیعی هست و نشانه سلامت جسمانی شما هست
  • تصویر کاربر متین سه شنبه ۲۷ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 272 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقت شما بخیر چند وقتی هستش که از داروی آسنترا برای استرس و اضطرابم استفاده میکنم همچنین به خاطر کم کاری تیروئید از لووتیروکسین هم استفاده میکنم و دچار اختلال در حالت نعوظ شدم و حتی حین رابطه آلت به حالت قبلی خود که قبل نعوظ بوده بر میگرده میشه لطفا راهنمایی کنین ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۷ مهر ۰( 2 سال پیش)
      هر دو این ها اختلال نعوظ میده
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۷ مهر ۰( 2 سال پیش)
      اگر امکانش هست دوز آسنترا رو کم کنید و همچنین تیرویید رو به طور کامل کنترل کنید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر سام سه شنبه ۲۷ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 213 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من ۳۶ سالمه هفت ساله که مشکل شلی آلت دارم و هر موقع میخوام سکس کنم حتما باید قرص ویگرا مصرف کنم آیا درمان قطعی داره این مسئله
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۷ مهر ۰( 2 سال پیش)
      رابطه منظم،معاشقه موثر قبل از دخول و تکرار این روند تا ۲-۳ ماه درمان اصلیش هست
  • تصویر کاربر علیرضا پنجشنبه ۲۲ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 201 مشاهده پرسش
    باسلام و عرض ادب
    ۵۳ ساله هستم ؛ تیر ۹۹ بابت این موضوع به دکتر ارولوژی مراجعه کردم بعد از انجام سونوگرافی از بیضه ها و آزمایش خون مقدار تستوسترون و پرستات و آزمایش قند خون دو مرحله ای ؛ ایشان فرمودند مشکل خاصی نداری و مقداری قرص جین سین و آفرودیت وقرص تادلافیل ۲۰ برام تجویز کردند .تا کنون مشکل خیلی برطرف نشده و اخیرا ادرارم با فشار دفع میشود و گاها احساس میکنم دفع نشده .
    خیلی ممنون میشوم راهنماییم کنید .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۱ مهر ۰( 2 سال پیش)
      مشکل اصلیتون‌چی بوده؟
    2. تصویر کاربر علیرضا چهارشنبه ۲۱ مهر ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب
      بی میلی جنسی
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۲ مهر ۰( 2 سال پیش)
      تست کامل هورمونی انجام بدید
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۲ مهر ۰( 2 سال پیش)
      واریکوسل دارید که در صورت اختلال در آزمایش اسپرم نیاز به جراحی دارید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر ف پنجشنبه ۱۵ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 273 مشاهده پرسش
    با عرض سلام وارادت
    پسری دارم که اسفند ماه ۱۸ سال کامل میشود ولی هنوز ارضا شدن را تجربه نکرده نعوذ آلت صورت میگیرد ولی مایع منی خارج نمیشود و به گفته خودش احساس سستی میکند و حس میکند که انزال معکوس صورت میگیرد و اخیرا احساس درد در مثانه دارد.
    ناگفته تماند که از نظر جثه ضعیف است.
    لطفا راهنمایی کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۵ مهر ۰( 2 سال پیش)
      باید تست U/A و U/C انجام بده
  • تصویر کاربر علی شنبه ۱۰ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 310 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر....بنده مجرد هستم و خیلی استمنا میکردم و تازگی استمنا رو گذاشتم کنار....وخیلی زودانزال هم شدم به خاطر این کار و درکمتر از ۱ دقیقه ارضا میشم....الان میخواهم ازدواج کنم و میترسم که به مشکل بخورم...چه دارویی رو تجویز میفرمایید که سریعا خوب بشم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۰ مهر ۰( 2 سال پیش)
      بعد از ازدواج خوبخود این مشکلتون برطرف میشه
  • تصویر کاربر حامد شنبه ۱۰ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 277 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر بنده ۲۴ سالمه و مجرد هستم متاسفانه چند سالی هست که خودارضایی انجام میدهم که در مدت کرونا تعداد دفعات این کار زیاد شده بود حدود یک سال پیش دچار احساس ادرار کاذب شدم به این صورت که بعد ادرار احساس ادرار داشتم ولی رنگ ادرار مشکلی نداشت و شب ها هم مشکلی نداشتم و ادرارم زمانی که حجم ادرار زیاد نبود دو شاخه بود درمانی انجام ندادم و فکر کردم که با گذشت زمان خوب میشود از حدود یک ماه پیش این احساس ادرار مقداری بهتر شده ولی هنوز هم هست تا دو روز پیش که هنگام خواب نعوظ پیدا کرده بودم و بی حواس برای مدتی به شکم خوابیده بودم و فکر میکنم الت برای مدتی در فشار بود از دو روز پیش به سختی نعوظ پیدا میکنم و هنگام نعوظ به سفتی قبل نیست و زود شل میشود اقای دکتر خیلی نگرانم لطفا راهنمایی بفرمایید ، خواستم وقت حضوری بگیرم تا ابان وقت نبود ایا نیاز به مراجعه حضوری هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۷ مهر ۰( 2 سال پیش)
      باید از نزدیک معاینه بشید
    2. تصویر کاربر حامد پنجشنبه ۸ مهر ۰( 2 سال پیش)
      اقای دکتر من به دلیل اینکه به شما دسترسی نداشتم توسط یک دکتر دیگه ویزیت شدم ایشان برای بنده سونوگرافی از کلیه و مثانه و پروستات و بیضه نوشتن که انجام دادم همه چیز طبیعی بود و یک ازمایش خون که هنوز جوابش نیامده مشکل بنده الان اینکه از ان روز که در خواب جنب شدم حس میکنم قبلا راحتر نعوظ پیدا میکردم و همچنین یک احساس احتباس در خارج شدن منی دارم در یک ماه گذشته خیلی کم این احساس رو کرده بودم ولی خیلی خفیف بود در زمان ادرار هم اگر حجم ادرار کم باشد ادرار دو شاخه هست اقای دکتر خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید خیلی نگرانم
    3. تصویر کاربر حامد پنجشنبه ۸ مهر ۰( 2 سال پیش)
      اقای دکتر پیش این دکتری که رفتم برام ازمایش انالیز اسپرم نوشتن من نعوظم از اون شب خیلی کم شده و زود شل میشه اصلا اون ازمایش نیاز هست؟ و اینکه چطور ممکنه تو یه شب یهو این اتفاق برام افتاده
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۰ مهر ۰( 2 سال پیش)
      عکس سونوگرافی رو بفرستید
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۰ مهر ۰( 2 سال پیش)
      و همچنین آزمایش اسپرمتون
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

زگیل تناسلی و ازدواج چه ارتباطی با یکدیگر داند؟ایا کسی که زگیل تناسلی دارد میتواند ازدواج کند؟بله…
در این مقاله ما به بررسی ويروس اچ پی وی ۵۶ میپردازیم . همانطور که می دانید،…
در این مقاله سعی داریم غذاهای مناسب و مواد غذایی که برای پایین آوردن اوره و کراتین…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر