تمرین کگل برای زود انزالی

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

اختلال نعوظ (ED) به شرایطی گفته می شود که رسیدن به حالت نعوظ و حفظ نعوظ برای مرد دشوار است. تخمین زده می شود که حدود 18 میلیون از مردان بالغ در آمریکا، به اختلال نعوظ مبتلا هستند که این میزان در سنین بالاتر بیشتر است. همچنین، یک سوم مردان سراسر جهان به نوعی با اختلال نعوظ دست و پنجه نرم می کنند. زود انزالی به انزال ناخواسته و زودرس مردان در حین رابطه ی جنسی گفته می شود. با وجود اینکه زود انزالی یک بیماری محسوب نمی شود، اما می تواند روی اعتماد به نفس مردان و کیفیت رابطه ی عاطفی آنها تأثیر منفی بگذارد.

پزشکان معتقدند که مشکلات جنسی، رابطه ی عکس با سطح سلامت کلی فرد دارد. یکی از تحقیقات اخیر نشان می دهد که 44% از مردانی که دچار نوعی از اختلال نعوظ هستند، این مشکل را به علت بیماری های زمینه ای دیگری مثل دیابت یا فشار خون تجربه می کنند.

تمرین کگل

خوشبختانه، درمان مشکلات مربوط به اختلال نعوظ لزوماً وابسته به داروهای گران قیمت و تراپی های طولانی و پیچیده نیست. ورزش های متعددی مثل تمرینات ورزشی کگل که ناحیه ی مرکزی بدن (شکم، کمر و باسن) را تقویت می کنند، می توانند به حل این مشکل کمک کنند.

تقویت عضلات اطراف آلت تناسلی نه تنها می تواند به درمان اختلال نعوظ کمک کند، بلکه در رفع مشکلات مربوط به زود انزالی نیز مؤثر است. در ادامه مطلب تمرین کگل برای زود انزالی را توضیح خواهیم داد.

تمرینات ورزشی کگل برای کمک به اختلال نعوظ و زود انزالی

حرکات کگل یا ورزش های لگن یکی از درمان های ثابت شده ی اختلال نعوظ است و معمولاً پزشکان به عنوان اولین مرحله ی درمان اختلال نعوظ، این تمرینات را پیشنهاد می کنند. عضلات ناحیه ی لگن که در مجاورت آلت تناسلی قرار دارند در زمان نعوظ فعال می شوند. تمرینات کگل با هدف تقویت این عضلات طراحی شده اند.

حرکات انقباضی در حالت دراز کشیده به پشت

  • در حالت دراز کشیده به پشت قرار بگیرید. کف دستان خود را به حالت کشیده روی زمین قرار دهید. زانو هایتان را به حالت عادی خم کنید (به زانوی خود فشار نیاورید).
  • آلت تناسلی خود را با تمرکز رو به داخل منقبض کنید و برای 5 ثانیه در این حالت بمانید. سپس این انقباض را رها کنید.
  • حالا عضلات باسن خود را منقبض کرده و پس از 5 ثانیه آزاد کنید.
  • مراحل 2 و 3 را برای 3 الی 5 ست 8 تا 10 تایی تکرار کنید.
تمرینات کگل

حرکات انقباضی در حالت دراز کشیده به پهلو

حرکات انقباضی در حالت نشسته روی صندلی

برای اطمینان از اینکه حرکت انقباض آلت تناسلی را به درستی انجام می دهید، می توانید در زمان ادرار برای 5 ثانیه همین حرکت را تکرار کنید. در صورتی که بتوانید جلوی ادرار را بگیرید یعنی حرکت را به درستی انجام می دهید. پس از آنکه بدن شما به این حرکات عادت کرد و انجام آنها آسان تر به نظر رسید، شما می توانید زمان، تعداد حرکات و ست ها را افزایش داده یا عضلات دیگر لگن را منقبض کنید.

در زمان انجام تمرین کگل برای زود انزالی به نکات زیر توجه کنید:

نفس خود را حبس نکنید.

خود را رو به پایین فشار ندهید. به جای آن باید عضلات خود را با تمرکز منقبض کنید (مانند انقباض عضلات در زمان جا به جا کردن اجسام سنگین).

به عضلات شکمی خود فشار وارد نکنید.

پس از هر انقباض به عضلات خود استراحت دهید.

در اغلب مردان، تمرین کگل برای زود انزالی، تأثیرات خود را تنها پس از یک ماه تمرین روزانه نشان می دهد. پس از گذشت یک ماه شما می توانید هر انقباض را به مدت 10 ثانیه نگه داشته و این حرکت را برای 8 الی 10 ست انجام دهید.

ملاحظات ایمنی

این تمرینات نباید باعث هیچ گونه دردی شوند. در صورتی که در حین انجام این تمرینات احساس درد دارید، سریعاً ورزش را متوقف کرده و به پزشک مراجعه کنید.


حسین کرمی دکتر زگیل تناسلی در تهران

3.9/5 - (55 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مصطفی سه شنبه ۱۷ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 233 مشاهده پرسش
    سلام
    ۳۸ سالمه یکساله ازدواج کردم ، بیشتر اوقات زود انزالی آزارم میدهد و از موقعی که ازدواج کردم نعوظ صبحگاهی خیلی به ندرت اتفاق میفتد و موقعی که رابطه همسرم دارم یه مقدار فاصله مثلا ۳۰ ثانیه رابطه را متوقف میکنم نعوظم از بین میره چکارکنم؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۷ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      2-سلام ،بايد معاينه شويد
  • تصویر کاربر حسین چهارشنبه ۲۷ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 241 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان ببخشید من زود انزالی دارم کلا 2دقیقه نمیشه با جنس مخالفم بودم همینطور 2دقیقه میشه قرص سرترالین میخورم کمردرد میگیرم چیکار کنم مصرف کنم مشکل ندارع ی راهنمای کنین ممنونم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      با رابطه منظم و افزایش زمان معاشقه مشکلتون حل میشه
  • تصویر کاربر صفدری چهارشنبه ۲۷ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 239 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من سابقه سنگ کلیه در دو طرف دارم یک ماه پیش درد کلیه گرفتم دکتر داخلی به من جهت راحتی دفع قرص مدالوسین 4 دادندبعد از ان جریان من کرونا هم گرفتم بعد از ان من دچار عدم نعوظ آلت و زود انزالی شدید شدم ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      2-سلام ،بايد معاينه شويد
  • تصویر کاربر مجید چهارشنبه ۲۷ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 236 مشاهده پرسش
    با سلام
    من 33 سال سن دارم مجرد هستم .
    زمان خدمت 19 سالگی واریکوسل عمل کردم
    تو مرور زمان و دقیق تر شدن تو رابطه متوجه شدم من بدون استفاده از کاندوم زود انزالی دارم و البته اگر رابطه به صورت روتین هفتگی محاسبه کنم بعد از روز اول و 2 نوبت رابطه انزالم خیلی بهتر میشه اما بازم بعد از وقفه 1-2 روزه انزال زود و سرعت انجام میشه
    خود ارضایی خیلی کمی داشتم تو گذشته. ممنون میشم راهنمایی کنین
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      با ترک خودارضایی مشکلتون حل میشه
  • تصویر کاربر یاسانعیمی چهارشنبه ۲۷ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 241 مشاهده پرسش
    باسلام جوانی 23ساله هستم که رابطه جنسی انی داشتم و خود ارضایی میکردم که توی همهدی این حالت ها زود ارضا میشدم و شبا هم تو خواب بدون هیچ تحریک روزانن ارضا میشم و واقعا خسته شدم و اعتمامو کامل از دست دادم و زندگی یرام پوچ شده و از بس داروی تبلیغاتی مصرف کردم و بی نتیجه بوده خستم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      با ترک خودارضایی مشکلتون برطرف میشه
  • تصویر کاربر رشید پنجشنبه ۱۴ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر برای زود انزالی بنده پاروکستین ۲۰ تجویز کردید، بنده کبد چرب گرید نزدیک دو دارم.
    آیا استفاده از این قرص اشکال نداره؟
    داروی جایگزین دارد؟
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۴ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      دارو ادامه بدید
  • تصویر کاربر هادی چهارشنبه ۱۳ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 281 مشاهده پرسش
    جناب آقای دکتر کرمی عزیز

    باسلام و عرض ادب،
    مرسی به جهت اطلاعات خوبی که در سایت ارائه دادید من ۳۱ ساله هستم از ۲۶ سالگی سابقه سکس داشتم گاهی منظم گاهی بتا فاصله قبل از آن هم خود ارضایی داشتم به جهت تخلیه شدن استرس و آرام شدم به این موضوع رو آوردم از همان زمان دچار زود انزالی بودم که به اشتباه برای افزایش کیفیت و افزایش دفعات رابطه از همان ابتدا بدون تجویز پزشک قرص ویاگرا ۱۰۰ میلی مصرف کردم در اوایل مصرف تا دو سه ساعت آلت تناسلی سفت میشد و خیلی خوب بود اما به با گذشت زمان بدنم رو به سردی میرفت و قدرت نعوظ هم کاهش یافت الان با قرص هم آنچنان که باید آلت سفت نمیشه و پس از انزال شل میشه و اگر استفاده نکنم سفت نمیشه و تا بخوادپهد سفت بشه انزال صورت میگیره الان واقعا نمی دونم که باید چیکار کنم نمی دونم دچار پارگی شدم یا نه و تو خواب هم نعوظ ندارم اخیرا دو ماه پیش که آزمایش دادم مقدار تستسترون هم ۴.۷۹ بود و آلت تناسلی هم یک مقدار انحراف داره ولی درد ناک نبوده با توجه به مطالب سایت و مقاله ها احتمال میدم از نظر شریانی و بافت ها دچار آسیب هم شدم.
    هر چقدر با شماره های تماسی که برای مطب ها بود تماس میگیرم کسی جواب نمیده من نیاز دارم که هرچه زود تر بیام شما معاینه کنید و پروسه درمان را شروع کنم لطفا راه ارتباطی جهت تعیین وقت ویزیت اورژانسی را بفرمایید
    1. تصویر کاربر هادی چهارشنبه ۶ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      آقای دکتر لطفا جواب سوال را میفرمائید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۹ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      2-سلام ،بايد معاينه شويد
    3. تصویر کاربر هادی شنبه ۹ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      آقای دکتر وقت های خالی برای سال ۱۴۰۱ اردیبهشت و خرداد ماه هست زود تر امکان پذیر نیست
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۳ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      باید تماس بگیرید۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴ صبح ها از ساعت۱۰ الی ۱۲تماس
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر اشکان شنبه ۲ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 215 مشاهده پرسش
    عرض ادب
    جناب دکتر کرمی بنده به خاطر زود انزالی که داشتم سعی کردم جوابمو تو سوالات دوستان پیدا کنم که به نتیجه خاصی نرسیدم . چون شرایط دوستان باهم دیگه فرق میکنه. آقای دکتر بنده ۲۲ سال دارم ومجرد هستم و به دلیل خودارضایی از دوران متوسطه اول به زود انزالی حاد دچار شدم قبلش اوکی بودم و انزال ۶دقیقه داشتم شاید بیشتر حالا دیگه ترک کردم و امیدوارم که به شرایط عادی برگردم ولی میخواستم نظر شمارو بپرسم که دارویی تجویز میکنید ورزش کنم آیا اصن به شرایط قبلی برمیگردم نمیگم ۶دقیقه ولی حداقل دو و سه دقیقه بشه چون قصد ازدواج کردن دارم یا اینکه با ترک و فاصله زیاد شرایطم بهتر میشه
    آیا به تیپ شخصیتی که تو کلیپا گفتید بر میگرده یعنی اینکه اگه تیپ aباشیم درست نمیشه
    با توجه اینکه نتایجی از پاسخی که به دوستان دادید نگرفتم لطفا نظرتون بگید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      با ترک همه علایم رفع میشه
    2. تصویر کاربر اشکان پنجشنبه ۳۰ دی ۰( 2 سال پیش)
      یعنی فقط با ترک برمیگردم به روال قبل
      خیالم راحت باشه آقای دکتر
      چون واقعا استرس دارم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      بله
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سعید شنبه ۱۸ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 229 مشاهده پرسش
    میل جنسی ندارم چندین ساله و نعوظ ندارم یعنی نعوظ به 60 درصد که می رسه به یکباره نعوظ رو کامل از دست میدم پیوست آزمایشم رو براتون میفرستم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۸ دی ۰( 2 سال پیش)
      آزمایشتون خوبه
  • تصویر کاربر افشین شنبه ۱۱ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 287 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشی اقای دکتر من به علت خود ارضایی مکرر در نو جوانی الان دچار زود انزالی شدم قبلا اینجوری نبودم به مرور دچار زود انزالی شدم الان قبل از دخول ارضا میشم لطفا راهنمایی و کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۱ دی ۰( 2 سال پیش)
      ٥- سلام ،راهكارهاي إنزال زود رس را با توضيحات كامل در وب سايت من بخوانيد
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر