جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

درباره تنگی مجرای ادراری چه می دانید؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

امروزه مردان و زنان زیادی مراجعه می کنند که از تنگی مجاری ادراری وکاهش جریان آن شاکی هستند. این افراد در شکایت خود اظهار می دارند که ادرارشان باریک می آید و قطره قطره می شود. این افراد در شرح حال خود می گویند که ادرار آنها مثل شیر قوری یا سماوری که جرم گرفته باشد باریک و قطره قطره است و ادرارشان تخلیه نمی شود و در مواردی به علت عدم تخلیه مایع منی بیمار ممکن است با شکایت از ناباروری مراجعه کنند.

در هر فردی که خروجی و سرعت پرش ادرار کاهش یافته و ادرار باریک می آید حتماً باید دو علت را در نظر داشت:

✔️ خروجی مثانه تنگ شده که می تواند به علت بزرگی پروستات که اغلب در مردان بالای 50 سال دیده می شود و یا تنگی مجرای ادراری که اغلب در مردان جوان مشاهده می شود.

عکس بزرگی پروستات

✔️ اختلال در پمپاژ مثانه که موتور انقباضی مثانه خوب و پرقدرت پمپاژ نمی کند و لذا باعث می شود که ادرار سرعت پرش بالایی نداشته باشد و ادرار در داخل مثانه باقی بماند.

علت تنگی مجرای ادراری چیست؟ چرا مجرا تنگ می شود؟

علل مختلفی در ایجاد تنگی مجرای ادراری دخیل هستند که به شرح تک تک آنها می پردازیم:

– عفونت های مقاربتی

 در رأس همه آنها التهاب مجرای ادراری به علت بیماری سوزاک می باشد که از طریق روابط جنسی بدون محافظت شده با کاندوم از فرد آلوده انتقال پیدا کرده و بعد از چند روز تا چندین هفته می تواند خارش و سوزش مجرا و ترشحات چرکی زرد غلیظ که لباس زیر بیمار را آلوده می کند. در صورت مشاهده چنین علائمی بلافاصله به پزشک متخصص مجاری ادراری مراجعه نمایید. دکتر شما پس از معاینه ابتدا درخواست کشت و آنتی بیوگرام اول صبح روز بعد و بدون ادرار کردن صبحگاهی شما را به آزمایشگاه می فرستد.

شما صبح اول وقت بدون ادرار کردن باید به آزمایشگاه بروید. تکنسین آزمایشگاه با فشار دادن مجرا توسط شما از ترشحات نمونه برداری می کند تا نوع عفونت را با آزمایش مشخص کنند. بر اساس تخشیص آزمایشگاه در صورت آلودگی به سوزاک و یا کلامیدیاباید هم شما و هم شریک جنسیتان حداقل به مدت 10 روز آنتی بیوتیک با دستور پزشک خود استفاده نمایید. ( در صورت مصرف یک نفر دوباره عفونت از شریک جنسی منتقل خواهد شد) اگر عفونت مجرای ادراری سوزاک و کلامیدیا درمان خوب نشوند یکی از علل شایع تنگی مجرای ادراری  می باشند. این امر در گذشته که سطح بهداشت و اطلاعات پایین بود یکی از شایعترین علت تنگی مجرای ادراری در مردان به حساب می آمد.

– سوند زدن بی رویه

علت تنگی مجرای ادراری چیست؟

 امروزه یکی از شایعترین علت تنگی مجرای ادراری آسیب به مجرا حین سوند زدن توسط افراد غیر مجرب می باشد. افرادی که به علل مختلف دچار احتباس ادراری یا شاش بند می شوند جهت رهایی از درد آن و تخلیه ادراری جهت سونداژ به مراکز درمانی مراجعه می کنند. باید مواظب باشید که سونداژ توسط فرد متخصص انجام شود. یک سوند زدن خوب باید مشخصات زیر را داشته باشد تا آسیب به مجرا ایجاد نشود.

1) از سوند خیلی کلفت استفاده نشود.

2) موقع سوند زدن باید آن را آهسته و بدون فشار به طرف مثانه هل داد. اگر به هر علتی سوند عبور نکرد هر گونه زور زدن و خونی کردن مجرا ممنوع می باشد. 3- اگر سوند رد نشد باید مسیر توسط متخصص ارولوژی آندوسکوپی و علت آن مشخص گردد. زور زدن اضافی باعث خرابی مجرا و تنگی ثانویه خواهد شد.

– تصادف و آسیب به مجرا

 در تصادفات که مخصوصاً باعث شکستگی لگن می شوند حتماً باید به آسیب مجرا و پارگی آن فکر کرد. طبق قانون کلی در بیماران تصادفی که خون در نوک مجرا دارند نباید سوند زد و باید مثانه را از بالای مثانه تخلیه کنیم.

– ختنه

 یکی از عوارض تنگی مجرای ادراری عمل ختنه است که در بعضی از بچه ها باعث انسداد و تنگ شدن نوک مجرا می گردد که در معاینه ته مجرا کاملاً تنگ می باشد و ادرار بچه باریک می آید و خوب تخلیه نمی شود.

– آسیب به مجرا حین عمل جراحی

در بعضی از عمل ها از قبیل جراحی پروستات و مخصوصاً سرطان پروستات به علت نوع عمل و حساسیت محل تنگی ایجاد می شود که درصدی از آن با رعایت ظرافت عمل قابل پیشگیری است ولی بعضی موارد غیر قابل اجتناب می باشد.

– زگیل تناسلی

زگیل تناسلی پیشرفته نیز می تواند در موارد نادری باعث تنگی مجرای ادرار ی شود.

علائم و نشانه های تنگی مجرا

باریک آمدن ادرار، قطع و وصل شدن، شتاب پایین پرش ادرار، عدم تخلیه مثانه و ادرار باقی مانده بالا واحتباس ادراری و در مواردی ناباروری می تواند علائم و نشانه های تنگی مجرا باشد.

عوارض تنگی مجرای ادرار چیست؟

آیا تنگی مجرای ادرار خطرناک است؟ تنگی مجرای ادراری به عنوان مانعی در جلو عملکرد مثانه جهت تخلیه ادراری می باشد و لذا فشار آن به گردن مثانه افتاده و باعث می شود که :

  • ادرار در داخل مثانه باقی بماند
  • باعث رسوب و سنگ مثانه شود.
  • باعث عفونت های عود کننده و مقاوم به درمان شود.
  • ادرار باقیمانده به کلیه ها پس زده و باعث نارسایی کلیه ها می شود.
  • فرد دچار احتباس ادراری می شود.
  • به علت فشار باعث ضخیم شدن عضلات مثانه و اختلال در پمپاژ مثانه می شود.

آیا محل تنگی در جای مشخص مجرا اتفاق می افتد؟

بسته به علت ایجاد کننده تنگی جای آن فرق می کند و لذا ممکن است بعد از ختنه در نوک آلت باشد و یا در مجرای وسطی و خلفی ادراری ایجاد شود.
امروزه قطعی ترین روش تشخیص تنگی مجرای ادراری سیستوسکوپی است که به صورت سرپایی با عبور دوربین به داخل مجرا تشخیص داده میشودمثل شکل

IMG_0222

تکلیف فرد مبتلا به تنگی مجرای ادراری چیست؟

پیشگیری بهترین درمان است. به یاد داشته باشید یکی از اعضای بدن که اگر آسیب ببیند درست نخواهد شد مجرا است. اغلب بیماران مبتلا به تنگی مجرای ادراری دوبار مبتلا به عود بیماری خواهند شد و لذا باید با متانت و صبوری و با مراجعه منظم به دکتر خود با بیماری خود کنار بیایند.

درمان تنگی مجاری ادراری

راه درمان تنگی مجرا ی مشخص است، رفع تنگی . درمان تنگی مجرای ادراری بسته به محل آن و طول تنگی مجرا به دو روش انجام می شود:

1- به طریق آندوسکوپی

امروزه بهترین درمان برای تنگی های سطحی مجرا که طول کوتاهی دارند باز کردن تنگی به روش آندوسکوپی می باشد. در این روش با استفاده از یک چاقو که از دوربین عبور داده می شود در ساعت 12 محل تنگی را باز می کنیم و موقتاً برای بیمار 24-48 ساعت سوند گذاشته می شود و سپس خارج می گردد. این عمل به صورت سرپایی انجام می شود. نکته مهم این است که به علت شانس عود تنگی مجرا بیمار باید با فواصل منظم به پزشک معالج خود مراجعه نماید. مثل شکل

imagesm0

2- درمان جراحی

برای تنگی های با طول زیاد و تنگی های عمقی مجرا بهترین درمان عمل جراحی باز می باشد که در آن با برش روی مجرا که اغلب در ناحیه پرینه و یا میان دو پا و جلو مقعد است قسمت تنگی مجرا را ب جراحی برداشته و محل های سالم را به هم پیوند می زنیم. در صورتی که تنگی خیلی طولانی باشد از گرافت های دیگر اعضای بدن از جمله از مخاط دهان برداشته و به عنوان مجرا جهت پر کردن طول تنگی استفاده می شود.

indexjk index][

عوارض عمل جراحی

شایعترین عارضه جراحی عود تنگی است که نیازمند پیگیری های بعدی می باشد.

همچنین می توانید صحبت های دکتر را در این رابطه گوش کنید.

در صورت کاهش جریان ادراری و احساس تنگی مجرا جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744  تماس بگیرید. خدمتگزار شما دکتر کرمی

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی  

4.1/5 - (93 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر جواد سه شنبه ۳ اردیبهشت ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 267 مشاهده پرسش
    با سلام و وقت بخیر
    قبل عید حضورن خدمتتون رسیدم برای مشاهده خون بعد از ادرار و سوزش هنگام ادرار
    که قرص آلوپرینول رو لطف کردید دادید که برای 30 روز مصرف کنم
    استفاده کردم ولی بازهم در ادرارم سوزش و خون مشاهده میکنم
    تو این یک ماه هم سرماخورده بودم و امپول و چرک خشک کن هم استفاده کردم

    توضیحات قبلی هم که خدمتتون گفته بودم جهت یادآوری:

    سلام جناب آقای دکتر وقت بخیر
    بنده تقریبا 6 ماهه که بعضی وقت ها در انتهای ادرارم خون میبینم و سوزش هنگام ادرار دارم.
    خودم احساس میکنم که در داخل التم و نوک التم زخم شده و به همین دلیل خونریزی دارم.
    ازمایش دادم بعدش دکتر عمومی رفتم که 2 تا قرص داد (سیپروکینل 250 و نیتروفورانتوئین) گفت اگه خوب نشدی برو متخصص.
    بعد رفتم متخصص چندجای شکممو و پشتمو فشار داد گفت درد میکنه گفتم نه، بعد گفت چیزی نیست. اول قرص voltaren sr 75 mg diclifenac
    و قرص اریتروماکس 400 داد که 3 روز خوردم بعد احساس حالت تهوع و دل درد بهم دست داد که بهشون گفتم گفت قطع کن بجاش قرص سفکسیم 400 بخور
    که اونم خوردم بازم خوب نشدم دوباره رفتم پیششون قرص تاوانکس لووفوکساسن 500 و قرص امنیک 4دهم میلی گرم و 2 تا هم امپول amile داد که زدم
    هنوزم که هنوزه خوب نشدم

    ممنون میشم لطف کنید راهنماییم کنید
    🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳ اردیبهشت ۹۸( 5 سال پیش)
      از نظر من با دارو خوب نمیشوید ورزش ونشاط واب زیاد ونشستن در اب گرم بهترتان میکند
  • تصویر کاربر رضا جمعه ۲۴ اسفند ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 271 مشاهده پرسش
    سلام ضمن تشکر از زحمات شما.بعد از مطالعه و مشاهده توضیحات جنابعالی به دلیل اینکه پرش ادرار خیلی ضعیفی دارم و ضمن اینکه سونوگرافی مثانه ،کلیه،پروستاتو...انجام داده ام و همگی در وضعیت نرمال هستند.متوجه شدم که مثانه در واقع وضیفه فشار ادرار را دارد.و چون مثانه اینجانب سالم می باشد.حدس می زنم که مشکل از تنگی مجرا باشد.در ضمن در سکس مایع منی پرش ندارد.البته قبلا حدس آقای دکتری التهاب پروستات بود که بعد از یک دوره مصرف داروهای 1-ofloxir و 2-celecoxib100 بهبودی حاصل نشد.به نظر خودم که قطعا همون تنگی مجرا می باشد چون حس گرفتگی دارم.ونکته اینکه حدوده 17سال تریاک مصرف می کنم.وقبلا در حدود 10سال پیش دچار سوزاک شدم که یادمه کامل درمان نشد.البته یه چند وقتی هم سیپروفلوکساسین مصرف می کردم.جناب دکتر اگه میشه وقت بدین حضوری بیام خدمت شما.بی نهایت از زحمات شما تشکر می کنم
    1. تصویر کاربر رضا پنجشنبه ۲۳ اسفند ۹۷( 5 سال پیش)
      عذر خواهی می کنم دو نکته رو فراموش کردم یک:فشار خون بالا اکثرا ۱۳روی۹--------ودو: این حس گرفتگی مجرا در حدوده ۳سال میشه حدودا ۳ماه میشه که میل جنسی خیلی افت کرده وتقریبا داره به صفر نزدیک میشه
    2. تصویر کاربر رضا پنجشنبه ۲۳ اسفند ۹۷( 5 سال پیش)
      دونکته یکی فشار خون بالا ۱۳روی ۹ یکی افت میل جنسی رو فراموش کردم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۴ اسفند ۹۷( 5 سال پیش)
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر toyota سه شنبه ۲۱ اسفند ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 227 مشاهده پرسش
    سلام
    1- از نوجوانی مشکل تکرر ادرار واحساس سوزش در مثانه و پروستات داشتم در سیستوسکوپی اول تشخیص التهاب پروستات چند سال بعد به علت احتباس ادرار سیستوسکوپی و تشخیص وجود مخاط مجددا چند سال بعد به علت تکرر ادرار وسوزش مثانه سیستوسکوپی و تشخیص تنگی در ناحیه پروستات و مجرا داده شد به مدت ۲روز سوند داشتم که بعد از آن تا حدوی مشکلاتم کم شد ولی متاسفانه دکتر هیچ اشاره ای نکرد که تنگی مجرا را پیگیری کنم و چون همزمان التهاب پروستات داشتم فکر میکردم این مشکلات مختص به پروستات است در طول ۱۲ سال مشکلات گفته شده را کما بیش داشتم الان مدتی است تکرر ادرار سوزش و درد در مثانه و آلت تناسلی دارم اگر مثانه پر و حجم ادرار زیاد باشه ادرار پرش داشته البته اگر آلت را بالا نگهدارم شدت جریان ادرار بیشتر می شود و باریک نیست در غیر اینصورت ادرار پرش کمی داشته و تقریبا باریک است مشکلات درد تقریبا در کل روز وجود دارد فقط کم و زیاد می شود و مختص به زمان دفع ادرار نیست و همجنین شب ها برای ادرار بیدار میشم در سونو حجم تقریبی پروستات ۳۰ سی سی و پس از تخلیه مثانه باقیمانده ادرار ۲۵ سی سی آقای دکتر از روی توضیحات میشه تشخیص داد دوباره تنگی برگشته یا نه
    2- آقای دکتر پیشنهاد و تقاضا دارم ضمن کار درمانی با بخش های تحقیقاتی کشور راهی پیدا کنید که بشود مجرای تنگ شده را با خوردن دارو و تزریق هر ماده گیاهی یا شیمیایی و یا هر روش دیگری به حالت اول بگرداند حتما خداوند راهی قرار داده است
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۱ اسفند ۹۷( 5 سال پیش)
      تشخیص قطعی تنگی مجرا با سیستوسکوپی است که هم تشخیصی وهم درمانی میباشد
  • تصویر کاربر سروش یکشنبه ۲۸ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 262 مشاهده پرسش
    سلام اقاي دكتر
    من يه مدت حس ميكردم ادرار بعضي اوقات (نه هميشه)فشارش كم ميشه يا كامل تخليه نميشه
    ازمايش كشت ادرار ،خون و سونوگرافي مثانه و پروستات و كليه انجام دادم هيچ مشكلي وجود نداشت و فقط ٢cc باقي مونده بود و psa =.076 كه دكتر گفت خوبه
    در كل وقتي مثانم پر ميشه به صورت عادي ادرار انجام و تخليه ميشه ولي وقتي حجمش كمه حس ميكنم كامل تخليه نميشه
    دكترم كه رفتم ميگه تلقينه
    ميخواستم ببينم ممكنه مشكل تنگي مجرا يا پروستات باشه
    ضمن اينكه ١٩ سال دارم
    1. تصویر کاربر سروش چهارشنبه ۲۴ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      اقاي دكتر مشكل فقط همينه كه وسواس گرفتم لطفا اگه چيزي نيس خيالمو راحت كنيد
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۷ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      اگر ادرارت باریک می اید وخوب تخلیه نمیکنید باید سیستوسکوپی کنید
    3. تصویر کاربر سروش شنبه ۲۷ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      وقتي ادرار دارم و مثانه خوب پر ميشه كامل تخليه ميشه با فشار خوب
      لازمه بازم؟
    4. تصویر کاربر سروش شنبه ۲۷ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      از لحاظ تخليه هم كه تو سونوگرافي فقط ٢cc مونده بود
    5. تصویر کاربر سروش شنبه ۲۷ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      در حالي كه خوب تخليه ميشه باريك هم نيس بعضي اوقات زود مثانه پر ميشه ولي خوب خالي ميشه
      ممكنه چه مشكلي باشه اقاي دكتر
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۸ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      این بیشتر روحی است تخلیه خوبه
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر پروانه دوشنبه ۱ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 241 مشاهده پرسش
    پسر بنده ١٠ سال دارد. قبل از دستشويي رفتن تمايل دارد تا روي شكم بخوابد و به شدت پاهاي خود را به بالا و پايين تكان دهد. بعد از خروج از دستشويي نيز تمايل دارد اين حركت را تكرار كند. اين قضيه براي ما به شدت ايجاد تنش كرده. از مشاور راهنمايي خواستم. ايشون مطمئن بودن كه مجراي ادرار پسرم گره u شكل دارد. معتقد بودن بايد به ارولوژ مراجعه كنم. آيا اين درست است؟ نياز به بررسي دارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر حميد شنبه ۲۹ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    سلام
    اينجانب پارسال به جهت داشتن مشخصات اشکالات در خروجي ادرار. سوزش کمي بعد از ادرار کردن. احساس ادامه دار بودن ادرار بعد از اتمام آن به پزشک مراجعه نموده ام و برايم نمونه برداري و بيوپسي تجويز کردند که انجام دادم( يکسال و چند ماه قبل ) و نتايج خوش خيم تشخيص داده شد و دکتر گفتند چيزي نيست و ديگر چيزي به اينجانب تجويز ننمود ليکن بيشترين مشکلم در حال حاضر همچنان احساس ادامه دار بودن مراحل ادرار را دارم ( البته يکي دوبار براي همين موضوع قرص هاي انتي بيوتيک به من دادند که بعد از آن تا مدتي خوب شده بودم).
    الان دکتر دوباره فرموده اند بروم بيمارستان پيامبر فيوژن بيوپسي همراه با MRI انجام دهم بجز بحث مالي بنده نگران تبعات نمونه برداري مجدد هستم( بعد از نمونه برداري اولي ادرار بنده زرد رنگ و مايع مني هم شل و هم زرد کم رنگ مانده است) . نظر جنابعالي براي نمونه برداري فوق چيست؟ نمونه برداري آيا صلاح ميدانيد حضوري خدمت شما برسم؟
    1. تصویر کاربر حميد پنجشنبه ۲۷ دی ۹۷( 5 سال پیش)
      بنده 53 سال دارم و ازمایشات برخی مال سال قبل است که در تاریخ مشخص است تشکر از لطف شما
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۹ دی ۹۷( 5 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر علی چهارشنبه ۱۹ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 355 مشاهده پرسش
    سلام دکتر. من ادرارم خیلی با شتاب خارج میشه. آیا این نشون دهنده ی بیماری خاصی هست؟ برای کم شدن شتاب ادرار چه قرصی باید مصرف کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۹ دی ۹۷( 5 سال پیش)
      باید بررسی شوید
  • تصویر کاربر جواد چهارشنبه ۱۹ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 242 مشاهده پرسش
    با سلام
    پسری 20 ساله هستم.تنگی مجرا دارم،قبلا این مشکل را نداشتم تا اینکه یه مدت خودارضایی زیاد کردم.
    دکترم گفته ماهی یک بار با گذاشتن سوند نلاتون 14 و 16 حل میشه.
    من سوندگذاری را تازه آغاز کردم.سوندمیگذارم و خوب میشم ولی وقتی تحریک جنسی میشوم احساس میکنم تنگی من دوباره شروع میشود.
    نظر شما در این مورد چیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۹ دی ۹۷( 5 سال پیش)
      نه تین یک احساس است
  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۱۹ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 221 مشاهده پرسش
    سلام دکتر بنده جوانی 18 ساله هستم حدود یک سال است تکرر ادرار شبانه دارم که به دکتر مراجعه کردم و دلیلش استرس بود
    اما امشب مشغول درس خوندن بودم که. احساس جمع شدن ادرار کردم. هر بار که میرم. ادرارم کامل تخلیه نمیشه. کپسول سیپروفلوکساسین همین الان خوردم. اینم بگم من یبوست شایع دارم البته دوروزه شدید شده
    دکتر لطفا راهنماییم کنید. چیکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۹ دی ۹۷( 5 سال پیش)
      بهتر است نوار عصب مثانه بگیرید
  • تصویر کاربر هادی شنبه ۱۵ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 229 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام خدمت شما
    من حدود 25 روز پیش به علت تنگی مجرای ادراری توسط شما عمل شدم و برای 2 بهمن برای بازدید مجدد وقت گرفتم ولی سوالم اینه که همچنان خونریری دارم میخاستم بدونم عادی هست یا مشکلی دارم و ادرارم خیلی غلیظ هست و بو میده ولی مشکل کم اومدن ادرارم حل شده
    پیشاپیش از راهنماییتون تشکر میکنم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۵ دی ۹۷( 5 سال پیش)
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر