جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

20 سوال شایع در مورد واریکوسل

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

عمل واریکوسل به دو روش لاپاراسکوپی و میکروسرجی انجام می شود. واریکوسل خفیف را می توان با دارو درمان کرد اما در مراحل بالاتر، نیاز به عمل واریکوسل است. در ادامه دکتر حسین کرمی به تمامی سوالات درباره واریکوسل و عمل واریکوسل پاسخ می دهد:

آیا واریکوسل باعث اختلال در نعوظ می شود؟

خیر، واریکوسل در اختلالات نعوظ هیچ نقشی ندارد.

تاثیر کووید 19 روی بیضه ها

آیا عمل واریکوسل سخته؟

امروزه عمل واریکوسل به روش میکروسرجری به کمک یک برش یک سانتی متری و به کمک میکروسکوپ انجام می شود که میزان خطر و سختی عمل را بسیار کاهش داده است. هر چه دقت و تبحر متخصص ارولوژی بیشتر باشد، سختی عمل واریکوسل کمتر است.

آیا واریکوسل باعث زود انزالی میشود؟

خیر، دو موضوع کاملاً جداگانه هستند و هیچ ارتباطی با هم ندارند بنابراین تاثیر واریکوسل بر زود انزالی به اثبات نرسیده است.

عمل واریکوسل چگونه است؟

عمل لاپاراسکوپی و میکروسرجی دو روش برتر جراحی واریکوسل هستند که بسته به مهارت جراحی و انتخاب بیمار برای جراحی انتخاب و مورد استفاده قرار می گیرند.

در تجربیات من به علت دید بهتر و بزرگنمائی رگ در لاپاراسکوپی و از طرفی با توجه به اینکه رگهای واریس بیضه در بالای کانال و شکم تبدیل به یک رگ می شوند و آن رگ به راحتی با لاپاراسکوپی قطع می شود و از طرفی به خاطر عدم برش جراحی شکمی و زیبائی عمل و درد کمتر و بدون بستری بودن عمل، اینجانب لاپاراسکوپی را ارجح می دانم.

جنب شدن بعد از عمل واریکوسل

 شما یک روز بعد از عمل واریکوسل می توانید فعالیت جنسی داشته باشید و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. تنا ممکن است به خاطر عمل واریکوسل، هنوز مقداری درد و ورم وجود داشته باشد.

آیا واریکوسل درمان داروئی دارد؟

درمان واریکوسل با دارو شامل واریکوسل نوع خفیف می شود. برای درجات بالاتر جواب منفی است.

آیا واریکوسل علامت خاصی دارد؟

واریکوسل اغلب هیچ علامتی ندارد و گهگاهی باعث ایجاد درد در بیضه می شود و در موارد شدید باعث کوچکی بیضه نیز می گردد.

معاینه بیضه ها با دست

به علت در دسترس بودن بیضه ها، بهترین و قطعی ترین روش تشخیص واریکوسل معاینه با دست و توسط جراح کلیه و مجاری ادراری می باشد. سونوگرافی رنگی دومین وسیله تشخیص است.

هزینه عمل واریکوسل چقدر است؟

هزینه عمل واریکوسل بسته به نوع بیمه و بیمارستان دولتی و یا خصوصی متفاوت است. هزینه عمل واریکوسل با بیمه در بیمارستان خصوصی نزدیک به 300 هزار تومان است. برای دانستن قیمت انواع جراحی واریکوسل در سال 97 بر روی هزینه عمل واریکوسل کلیک کنید. 

آیا عمل واریکوسل نیاز به بستری شبانه دارد؟

خیر، اغلب با بی حسی نخاعی و یا بیهوشی ضعیف انجام و بیمار 4 ساعت بعد از عمل مرخص می شود.

ورزش و واریکوسل

ورزش و واریکوسل

ورزشهای سنگین و بدن سازی ممکن است با فشار روی رگهای بیضه که زمینه واریکوسل را دارند، آن را تشدید نمایند؛ ولی عموماً ورزش باعث ایجاد واریکوسل نمی شود.

 آیا بین مقدار مایع منی و واریکوسل ارتباطی وجود دارد؟

خیر، هیچ ارتباطی بین حجم مایع منی و واریکوسل نیست.

آیا واریکوسل باعث سقط زودرس می شود؟

خیر، هیچ ارتباطی وجود ندارد.

 چرا واریکوسل باعث نازائی فرد می شود؟

واریکوسل باعث می شود که نطفه های مرد اختلال پیدا کند که عبارتند از :

  • تعداد اسپرم ها کاهش پیدا می کند.
  • حرکتشان کم می شود.
  • شکل های اسپرم غیرطبیعی می شود و در نهایت باعث ناباروری مردان می گردد.

آیا ورم بیضه بعد از عمل دلیل عود بیماری است؟

خیر، ممکن است به علت بسته شدن رگها حین عمل در معاینه بعد از عمل رگها گشادترنیز بشوند که دلیل عود نیست و گشادی رگها بعد از عمل از بین نمی رود.

واریکوسل و طول آلت تناسلی مرد

واریکوسل هیچ اثری روی طول و اندازه آلت تناسلی مرد ندارد.

هرآنچه باید در رابطه با سلامت آلت تناسلی بدانید

آیا عمل واریکوسل 100 درصد باعث درمان می شود؟

خیر، عمل واریکوسل در مقایسه با درمان داروئی که فقط 5 درصد مؤثر است، 50-60 درصد باعث بهبودی اسپرم می شود که در مقایسه با درمان داروئی 10 برابر می باشد.

طول درمان عمل واریکوسل چقدر است؟

6 ماه بعد از عمل بهترین زمان بررسی نتیجه عمل می باشد که با آزمایش جدید اسپرم مشخص می شود.

برای پیشگیری از عود مجدد واریکوسل چه باید کرد؟

  • از سر پا ایستادن های غیر ضروری اجتناب کنید.
  • از زور زدن های غیر ضروری دوری کنید.
  • بیضه ها را حتی الامکان سرد نگاه دارید و از جکوزی و آب گرم اجتناب نمائید.
  • مصرف سیگار را قطع کنید.
  • از انجام ورزش و فعالیتهای شدید بدنی تا 2 ماه بعد از عمل اجتناب کنید.

سیگار کشیدن بعد از عمل واریکوسل

با وجود اینکه در هیچ یک از موارد مراقبت های بعد از عمل واریکوسل به سیگار کشیدن اشاره نشده است و برخی از پزشکان معتقدند که سیگار کشیدن بعد از عمل واریکوسل مشکلی ندارد، اما بعضی از تحقیقات نشان داده است که سیگار نقش منفی در روند بهبودی پس از عمل واریکوسل دارد. بنابراین، دانستن این امر می تواند بیماران تحت عمل واریکوسل را ترغیب به ترک سیگار کند. همچنین، تأثیرات منفی سیگار و واریکوسل روی ناباروری مردان امری ثابت شده می باشد.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی  

4.1/5 - (86 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مينا جمعه ۲۶ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 173 مشاهده پرسش
    پروستات
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۶ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام متوجه سوال نشدم
  • تصویر کاربر محسن یکشنبه ۲۸ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 235 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام . آقای دکتر میخواستم نظر جنابعالی را درباره این آزمایش بدونم و اینکه با توجه به تعداد و تحرک اسپرم برای باروری نیاز به دارو هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۶ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      قابل قبول است اين تنهايي معيار بچه دار شدن نيست
    2. تصویر کاربر محسن شنبه ۲۷ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      خانمم باردار شد و در هفته ششم سقط داشت آزمایش داد مشکلی نداشت دکتر گفت ممکنه از تعداد و تحرک اسپرم باشه. با توجه به ازمایش به دارو نیاز ندارم؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۸ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      ارتباطي به سقط وازمايش اسپرم نيست
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر ر.ح جمعه ۱۹ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 405 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت جناب دکتر
    ببخشید میخواستم بدونم اگه کسی با حرف زدن با همسر به شدت تحریک بشه هنگام رابطه و نخواد انزال کنه و فقط دخول داشته باشه و همسر هم طی فرایند ارضا بشه ولی خود مرد انزال نداشته باشه این برای بدن و دستگاه تناسلی مرد ضرر داره فرض اینه که فشار عصبی زیادی هم از این کار متحمل نمیشه
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۹ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      نه
  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۱۶ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 236 مشاهده پرسش
    در آزمایش اسپرم من 98 درصد مرفوگرافی ابنرمال دارد و تحرکم 40 هستش. ایا نابارورم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر طاهر شنبه ۱۳ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 236 مشاهده پرسش
    del tangi: سلام بنده حدود ٣٧ سال سن دارم و واریكوسل گرید ٣ بیضه چپ دارم و به تازگی میخوام ازدواج كنم یكی از شرایطی كه برام تعیین كردن آزمایش برای اثبات بچه دار شدنه میخواستم بدونم چیكار باید بكنم و اگه جواب آزمایشم مورد قبول واقع نشه یعنی منفی باشه اصلا راهی برای بچه دار شدن من هست یا خیر ؟ و چه كارهایی باید بكنم ، بهترین زمان برای تست مایع منی برای من كی هست و درمان بنده چیه ؟ ممنون میشم یه راهنمائی دقیق بفرمائید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر جواد شنبه ۱۳ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    من ۲۳ سالمه و مجردم ، الان یک سال بدنسازی کار میکنم و سر کار هم میریم ، یعنی فشار نسبتا زیادی رومه ، اللن ۳ هفته بیضه سمت چپم درد خفیفی داره مثل تیر کشیدن ، و میزنه به سمت کلیه چپم ، دکتر زیاد رفتم ، دکتر عمومی تشخیص داد واریکوسل دارم البته بدون معاینه ، سنو گرافی کشاله و واریکوسل رفتم تو هیچ کدوم چیزی نشون نداد و دکتر سنو گفت اصلا هیچ چیز که به نفع واریکوسل یا ... باشه دیده نشده ، رفتم دکتر ارولوژی معاینه کرد و گفت سنو اشتباه انجام شده واریکوسل درجه ۳ داری بهم وقت عمل داد ، گفتم برا اصمینان پیش یه متخصص ارولورژی دیگه برم ، رفتم پیش یه متخصص بنام و خوب ، معاینه کرد و گفت واریکوسل انچنانی نداری و اصلا نیازی به عمل نیست ، تقریبا گفت واریکوسل نداری ، سنو کلیه داد ، رفتم ازمازملیش کلیه هم دادم خون و ادرار هیچ مشکلی نداشت کلیه هام نه سنگ نه چیز دیگه ، خلاصه فرستاد آزمایش اسپرم ، اونم جوابشو امروز گرفتم ، همه چیزشو زده نرمال فقط wBC Density زده غیر نرمال که ۰تا ۱ تو other cells هم wbc زده غیر نرمال ۰تا ۱.، بقیه چیزا همش زده نرمال ، نمیدونم مشکل از کجاست ، آیا ازمایش مشکلی داره? تشخیص شما چیه ، درد برا چیه چون سر کار میرم و تمرین انجام میدم دکتر گفت مشکلی نداره ، ولی خوب درد دارم نه زیاد درد خفیف مثل تیر کشیدن گهگداری پیدا میشه ، لططفا راهنمایی کنین
    1. تصویر کاربر جواد سه شنبه ۹ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      عکس ازمایش
    2. تصویر کاربر جواد سه شنبه ۹ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      صفحه دوم ازمایش
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر علی سه شنبه ۲ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    Rezvan Tamrazi: Rezvan Tamrazi: با سلام خدمت شما و عرض خسته نباشید.بنده طبق ازمایش سونوگرافی دارای واریکوسل دو طرفه گرید 2در سمت چپ و گرید 1 در سمت راست هستم و ازمایش اسپرم هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ تحرک دارای مشکل هست تعداد 10میلیون .تحرک هم در حدود سی درصد انهم بیشتر از نوع تحرک نوع b و تحرک نوع aنیز در حد 5 درصد.حدود سه سالی هم هست بچه دار نمیشم و نکته ای که وجود دارد این است که واریکوسل بنده از ظاهر بیضه قابل مشاهده نبوده و بنظر میرسه به روش بالینی قابل تشخیص نیست به چندین دکتر هم مراجعه کردم دکتر اول در اردبیل به سونوگرافی معرفی کرد و در ان مشخص شد و گفت که باید عمل شی دکتر دیگه تو ابن سینا ضمن معاینه گفت که با عمل اسپرم شما بهبود پیدا نمیکنه نیازی بعمل نیست باید بری سراغivf دکتر دیگه تو صارم گفت باید عمل شی احتمال خوب شدن هفتاد درصده بالاخره موندم که عمل کنم یا نه .واقعا کلافه شدم .تا اینکه با وب سایت شما تو سایت اشنا شدم لذا از شما خواهش می کنم تو حل این مشکل کمکم کن و اینکه ایا 1-بنطرتون بنده با توجه به بحث معاینه بالینی و وضعیت اسپرم عمل کنم یا نه2-در صورت عمل میزان موفقیت در بهبود اسپرم چقدر است3-ایا احتمال بدتر شدن وصعیت اسپرم هم وجود داره احتمالش کمه یا زیاد4.هزینه عمل .میکروسرچری چقدر هست.ازتون خواهش می کنم جواب تمام سوالات رو بفرمایید ممنون از لطفتون .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      9-شما می توانید از طریق صفحه اینستاگرام یا کانال تلگرام سلسله مباحث پزشکی اینجانب را دنبال کنید.
      🆔 https://www.instagram.com/drkarami/
      🆔 http://t.me/irdarman
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر امین یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 214 مشاهده پرسش
    باسلام من واریکوسل دارم پزشک اورولوژیست در معاینه واریکوسل گرید یک یا دو تشخیص داده است ولی نتیجه سونوگرافی خیلی شدید است به طوری که قطر ورید 4.4 میلی متر می باشد حدود پنج ماه پیش آزمایش اسپرم دادم که نتیجه آزمایش خوب بود دکتر گفته هر شش ماه یکبار باید آزمایش اسپرم دهم ولی چون مجرد هستم این کار برام مقدور نیست به نظر شما چه کار کنم که خیالم راحت بشه که این بیماری در آینده موجب ناباروری من نخواهد شد?
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      موافق نظر دكترتان هيتم
  • تصویر کاربر ابرهیم یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 849 مشاهده پرسش
    سلام من سال گذشته تیرماه عمل واریکوسل دو طرف کردم تو مرکز شمس ، قبل از عمل اسپرم فعال 19 درصد بود ولی بعد از عمل آزمایش گرفتم شد 2 درصد ف آیا استفاده از آمپول HCG5000 که گفتید در صورت لزوم خوبه یا نه ؟ و با تصاویر ضمیمه که جواب آزمایشها هست پیشنهادی دارید ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام حتما شروع كنيد هفته اي يك عدد
    2. تصویر کاربر ابرهیم سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      دلیل کاهش چی بوده با توجه به عمل دوطرفه ؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      نگران نباش درمان را شروع كنيد
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محمودرضا شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 2489 مشاهده پرسش
    با عرض سلام خدمت آقای دکتر بنده 35 سال سن دارم و دو سال هست که برای بچه دار شدن من و همسرم اقدام کردیم سال گذشته زیر نظر اورولوژیست و پزشک زنان اقدام به ivf و micro شد که علی رغم لقاح موفق در خارج از رحم باز عمل نتیجه نداد در این دو سال در تمام نمونه هایی که برای آزمایش دادم تعداد کل اسپرم ها 0.5 میلیون و مورفو لوژی صفر بوده .... آیا درمانی برای افزایش اسپرم و مورفولوژی صفر وجود داره که با بهبودش احتمال بچه دار شدن در حالت طبیعی یا حتی در عمل میکرو زیاد تر بشه .... با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      متاسفانه نه
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

در این مقاله سعی داریم غذاهای مناسب و مواد غذایی که برای پایین آوردن اوره و کراتین…
گاهی یک سنگ کلیه چپ حتی خیلی ریز به اندازی یک شن می تواند باعث دردی وحشتناک…
انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر