واریکوسل گرید ۳ چیست و چگونه درمان می شود؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

واریکوسل گرید 3 چیست؟و چگونه درمان می شود؟ در ابتدا باید بدانید که واریکوسل چیست؟ واریکوسل به معنی واریس بیضه است، یعنی رگ های بیضه مانند رگ های پاها دچار واریس می شوند. هنگامی که خون در ورید های واریس می ماند اصطلاحا می گویند که بیضه ها واریسی شده اند. اگر رگ های زیادی دچار واریس شوند به آن واریکوسل گرید 3 می گویند.

بهترین راه درمان آن جراحی است، بهترین جراح واریکوسل برای انجام این عمل کسی است که تجربه ی زیادی در انجام جراحی واریکوسل دارد.

واریکوسل گرید 3 و مراحل درمان

چه زمانی درمان واریکوسل گرید 3 ضروری است؟

درمان واریکوسل در موارد زیر ضروری است:

واریکوسل درجه 3 چگونه درمان می شود؟

بهترین و تنها راه درمان واریکوسل گرید 3 جراحی است.هنگام درمان از دو روش، جراحی استفاده می شود، جراحی با روش میکروسرجری(جراحی با استفاده از میکروسکوپ) و جراحی با روش لاپاراسکوپی.

 در ادامه میتوانید فیلم جراحی میکروسرجری را مشاهده کنید.

عمل واریکوسل گرید3 به روش میکروسرجری

تاثیر جراحی واریکوسل بر باروری مردان

یکی از دلایلی که مردان مجبور به درمان واریکوسل می شود، ناباروری است. واریکوسل تولید تستوسترون را کاهش داده و منجر به اختلال نعوظ می شود. همچنین ورید های واریسی میتوانند کیفیت اسپرم شما را کاهش دهند.

ثابت شده است که جراحی واریکوسل کیفیت اسپرم، کمیت اسپرم و سطح تستوسترون را بهبود می بخشد. این امر شانس بارداری طبیعی را حتی بدون IVF افزایش می دهد.  برای جلوگیری از واریسی شدن رگها بیضه بدانید که چه کسانی واریکوسل میگیرند و این نکات را رعایت کنید.

مراقبت های بعد از جراحی واریکوسل گرید3

پس از اتمام عمل، ممکن است به مدت 2 تا 3 ساعت در اتاق ریکاوری تحت نظر باشید. اگر هیچ عارضه ای وجود نداشته باشد، می توانید بلافاصله به خانه بروید. اکثر مردان می توانند در عرض چند روز پس از جراحی شروع به کار کنند، به خصوص اگر شغل راحتی داشته باشند.

 با این حال، بسته به نوع جراحی و شدت بیماری، بهبودی کامل ممکن است حداقل 3-6 هفته طول بکشد. ممکن است به مدت 3 تا 4 هفته درد و تورم خفیف وجود داشته باشد، اما می توان آن را به راحتی با داروهای مسکن بدون نسخه برطرف کرد.

عکس واریکوسل گرید 3

نکات مهمی که پس از جراحی واریکوسل باید بدانید

عوارض جراحی واریکوسل گرید3

جراحی واریکوسل در کل عمل بی خطری است و عوارض خاصی ندارد اما در موارد نادر ممکن است باعث بروز عوارضی بشود، این عوارض شامل:

2.8/5 - (12 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر