جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

علائم زگیل تناسلی در زنان

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

زگیل های تناسلی برجستگی هایی به رنگ پوست یا سفید رنگ هستند که در ناحیه تناسلی یا تحت عنوان، زگیل مقعد ظاهر  می شوند. ممکن است شما ویروسی که باعث ایجاد زگیل تناسلی می ‌شود را داشته باشید اما علائم ظاهری را نداشته باشید، در ادامه قصد داریم درباره علائم زگیل تناسلی زنان، صحبت کنیم.

علائم زگیل تناسلی در خانم ها

زگیل‌ های تناسلی شبیه به برآمدگی هایی به رنگ پوست یا سفیدرنگ هستند که بر روی فرج، واژن، دهانه رحم، آلت تناسلی، کیسه بیضه، یا مقعد ظاهر می ‌شوند. آنها به نوعی شبیه تکه های کوچک گل کلم هستند. ممکن است تنها یک زگیل یا دسته ای از آنها را تجربه کنید که می توانند کوچک یا بزرگ باشند. گاهی زگیل های تناسلی می توانند باعث خارش شوند اما اغلب دردناک نیستند.

تمام برجستگی هایی که روی اندام تناسلی ظاهر می ‌شوند زگیل نیستند. عفونت‌ ها و بیماری های پوستی طبیعی دیگری نیز وجود دارند که ممکن است شبیه زگیل به نظر برسند. اگر فکر می‌کنید زگیل تناسلی دارید، می بایست برای معاینه به یک پزشک مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر: عفونت مثانه در زنان

زگیل تناسلی شبیه به گل کلم است

علائم شایع HPV در زنان

اکثر افراد مبتلا به زگیل HPV هیچ علامتی به جز خود زگیل ندارند. HPV معمولاً خود به خود و بدون ایجاد هیچ مشکلی از بین می رود. اگر ویروس باعث بروز زگیل شود، ممکن است این اتفاق ماه ها طول بکشد.

علائم زگیل ‌های ناشی از HPV برای افراد دارای واژن شامل برآمدگی ‌های کوچک یا دسته ای از برآمدگی‌ ها در ناحیه تناسلی است. زگیل ‌ها می‌توانند در داخل یا خارج از واژن، داخل یا اطراف مقعد، یا روی دهانه رحم ظاهر شوند. گاهی این برآمدگی‌ ها قابل مشاهده نیستند. زگیل های تناسلی می توانند به شکل های زیر باشند:

زگیل‌ های ناشی از HPV در اطراف واژن یا داخل آن، دهانه رحم، یا مقعد ممکن است از بین بروند، تغییری نکنند، یا از لحاظ اندازه یا تعداد افزایش یابند. آنها معمولاً بدون درد هستند. همچنین ممکن است در ناحیه تناسلی خود خارش داشته باشید یا ترشحات غیرعادی واژن را تجربه کنید.

مطالعه بیشتر: جراحی زیبایی الت تناسلی

عکس ویروس زگیل تناسلی

چه زمانی زگیل تناسلی ایجاد می شود؟

بروز زگیل ‌ها ممکن است چند هفته، ماه، یا حتی سال‌ ها بعد از داشتن تماس جنسی با شخصی که زگیل تناسلی دارد، طول بکشد. به همین دلیل بسیار دشوار است که متوجه شوید چه زمانی عفونت HPV ایجاد شده، یا چه کسی آن را به شما منتقل کرده است.

شما ممکن است ویروس را دریافت کنید و هرگز زگیل تناسلی نداشته باشید، بنابراین ممکن است مبتلا باشید ولی هیچ علائمی نشان ندهید. بعضی افراد فقط یک بار به زگیل دچار می شوند و بعد دیگر هرگز آن را نمی بینند. بعضی دیگر بیش از یک بار به زگیل دچار می شوند که به آن زگیل ‌های عودکننده می گویند.

زگیل تناسلی پنهان

نکته جالب درباره ی علائم زگیل تناسلی در زنان این است که، شما ممکن است آن نوع HPV‌ که باعث بروز زگیل‌ می ‌شود را داشته باشید و هیچ وقت خودتان علائمی نشان ندهید، اما همچنان احتمال دارد آن را به دیگری منتقل کنید و آن شخص به زگیل‌ تناسلی دچار شود.

 بنابراین دانستن اینکه دقیقاً چه زمانی به زگیل تناسلی مبتلا شده ‌اید (و چه کسی آن را به شما منتقل کرده) امر پیچیده ای خواهد بود. صحبت با شریک جنسی خود و یک پزشک می ‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

مطالعه بیشتر: راه های انتقال زگیل تناسلی

آیا زگیل تناسلی نشانه خیانت است؟

ابتلا به زگیل لزوماً به این معنا نیست که شریک جنسی تان به شما خیانت کرده است؛ زیرا گاهی ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا زگیل بروز پیدا کند، بنابراین امکان دارد شما یا شریک جنسی تان مدت ها پیش به آن مبتلا شده باشید. گاهی اوقات ویروس قبل از تبدیل شدن به زگیل تناسلی ماه ها یا حتی سال ها در بدن زنده می ماند.

خیانت و ابتلا به زگیل تناسلی

علائم زگیل تناسلی در مردان

اکثر افراد مبتلا به زگیل تناسلی ناشی از HPV هیچ علامتی به جز خود زگیل ندارند. HPV معمولاً خود به خود و بدون ایجاد هیچ مشکلی از بین می رود. اگر ویروس باعث بروز زگیل شود، ممکن است این اتفاق ماه ها طول بکشد.

علائم زگیل ‌های ناشی از HPV برای افراد دارای آلت تناسلی مردانه، شامل برآمدگی ‌های کوچک یا دسته ای از برآمدگی‌ ها در نوک یا شفت آلت تناسلی، کیسه بیضه یا مقعد است. گاهی این برآمدگی‌ ها قابل مشاهده نیستند. زگیل های تناسلی می توانند به شکل های زیر باشند:

زگیل ‌های ناشی از HPV در اطراف آلت تناسلی یا روی آن، کیسه بیضه، یا مقعد ممکن است از بین بروند، تغییری نکنند، یا از لحاظ اندازه یا تعداد افزایش یابند. آنها معمولاً بدون درد هستند اما ممکن است باعث خارش شوند.

در صورتی که داخل یا اطراف اندام تناسلی شما برآمدگی ‌های قرمز یا زگیل وجود دارد؛ شریک جنسی شما مبتلا به HPV یا بیماری‌ های مقاربتی دیگر است؛ یا اینکه شریک جنسی تان زگیل تناسلی دارد، شما نیز بایستی به یک پزشک عمومی یا کلینیک تخصصی مراجعه کنید. پزشکان اغلب می ‌توانند با نگاه کردن، زگیل ‌های HPV را تشخیص دهند و در درمان آنها به شما کمک کنند.

Rate this post

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

درخواست نوبت

برای درخواست نوبت معاینه و یا درمان زگیل تناسلی با کرایو می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

پرسش از دکتر