جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پروستاتیت مزمن چیست؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

پروستات در اندازه یک گردو کوچک دورادور گردن مجرا در قسمت خروجی، مثانه را احاطه کرده است. نقش اصلی غده پروستات در بدن در رابطه با باروری مردان بوده و با ترشح مواد مختلف در باروری و بلوغ اسپرم های موجود در مایع منی مردان، به امر باروری کمک می کند. به هر علتی غده پروستات متورم شود، به آن پروستاتیت یا التهاب پروستات گفته می شود.

التهاب پروستات یا پروستاتیت به دو نوع تقسیم می شود:

  • التهاب حاد پروستات یا پروستاتیت حاد
  • التهاب مزمن پروستات یا پروستاتیت مزمن که به شرح تک تک اینها می پردازیم.

التهاب حاد پروستات یا پروستاتیت حاد:

پروستاتیت حاد اغلب ثانویه و با عفونت مجرا و ناشی از عفونت سوزاک و کلامیدیا و عفونت های مثانه ایجاد می شود که عامل عفونی با سیر صعودی، به درون غده پروستات نفوذ کرده و باعث التهاب آن می شود. این امر با علائم درد در ناحیه عانه و بین مقعد، بیضه ها، تکرر ادرار شدید، تب و لرز و احتباس ادراری خود را نشان می دهد.

التهاب حاد پروستات

از نظر سنی افراد مبتلا بین 25 تا 50 سالگی هستند. این مسئله در سنینی که با فعالیت جنسی فعال همراه است، اتفاق می افتد. در صورت مبتلا شدن به پروستاتیت حاد باید بلافاصله به پزشک مراجعه و درمان های آن سریعاً شروع شود و با استفاده از آنتی بیوتیک های مناسب بیماری را کنترل و از تبدیل آن به پروستاتیت مزمن جلوگیری کرد. انتخاب آنتی بیوتیک مناسب از طرف پزشک و مصرف کامل داروها توسط بیمار، اصولاً این بیماری را در عرض چند روز و یا هفته کاملاً درمان و از بین می رود.

پروستاتیت مزمن باکتریائی

در صورتی که التهاب حاد پروستات کامل درمان نشود تبدیل به پروستاتیت مزمن می شود که در این صورت، باعث آزار و اذیت بیمار شده و درد مزمن لگن و زیرناف، عدم تخلیه مناسب ادرار، تکرر و سوزش و عدم تخلیه ادراری در افراد جوان، باعث آزردگی روح و روان آن ها می گردد.

عواملی شایع که باعث پروستاتیت مزمن باکتریائی می شوند عبارتند از:

  • عدم انتخاب داروی مناسب برای پروستاتیت حاد

به عنوان مثال براساس تحقیقات انجام شده، 2 خانواده آنتی بیوتیکی فقط می توانند به داخل پروستات ملتهب نفوذ کرده و در تسریع بیماری کمک کننده باشند این داروها عبارتند از خانواده فلوئورکینولونها مثل سیپروفلوکساسین و سولفونامیدها مثل کوترموکسازول که داروهای منتخب درمان پروستاتیت حاد می باشند.

  • عدم مصرف مناسب و به موقع دارو توسط بیمار، باعث درمان ناقص و تبدیل پروستاتیت حاد به مزمن خواهد شد.

علائم پروستاتیت مزمن:

درد مزمن لگن و پرینه (بین مقعد و بیضه ها) درد کمر به همراه اختلالات ادراری مزمن و آزاردهنده از قبیل تکرر ادرار، سوزش ادرار، عدم تخلیه خوب ادرار، از بین رفتن جهش و شتاب ادرار در مردان میانسال که به صورت مزمن وجود دارد، از علائم شایع پروستاتیت مزمن می باشند.

روش های تشخیص پروستاتیت مزمن:

تشخیص پروستاتیت مزمن بر اساس گرفتن شرح حال از بیمار، معاینه بالینی و انگشتی از مقعد و بررسی اندازه و قوام پروستات و همچنین آزمایش و کشت از ادرار و ترشحات پروستات می باشد.

یکی از موارد بسیار کمک کننده، آزمایش و کشت از ترشحات پروستات است. در این روش بعد از ماساژ پروستات و خارج شدن ترشحات آن، ترشحات در ظرف جمع آوری شده و بررسی نتیجه آن با کشت و آنتی بیوگرام انجام می شود که می تواند بسیار کمک کننده باشد.

درمان پروستاتیت مزمن باکتریائی

درمان مبتنی بر انتخاب آنتی بیوتیک، مناسب با نفوذپذیری بالا در نسج پروستات می باشد که امروزه فلوئورکینولونها مثل سیپروفلوکساسین لووفلوکساسین، اوفلوکساسین که باید توسط پزشک متخصص با دوز درمانی و طول درمان مناسب انتخاب شود، اولین خط درمانی برای کنترل بیماری می باشد.

استفاده از ضدالتهاب ها از قبیل بروفن، ژلوفن در کنار آنتی بیوتیک ها و نشستن در آب گرم هر شب نیم ساعت و اجتناب از مواد غذایی تحریک کننده از قبیل ادویه جات، چایی پررنگ، قهوه و … به بیماران توصیه می گردد.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی 

3.5/5 - (13 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۲۵ مهر ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 61 مشاهده پرسش
    سلام دکتروقت بخیر
    47ساله هستم حجم پروستات25ccغیریکنواخت
    آزمایشpsaانجام دادم0/33
    منظورازغیریکنواخت بودن چیست آیامشکلی ایجادمیشود؟نیازبه درمان هست یاخیر؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۵ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      نه این غیریکنواخت بودن خطرناک نیست سالانه تست PSA انجام دهید
  • تصویر کاربر منصور یکشنبه ۲۶ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 59 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتردوهفته پیش عمل جراحی بازرادیکال پروستاتکتومی انجام دادم عمل رضایت بخش است اما ازنظرتغذیه هرچی میخورم حالت بق بهم دست میده وسرگیجه میگیرم میل به خوردن ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۶ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      عوارض بیهوشی عمل است به مرور بهتر خواهید شد غذاهای محرک و: دارای ادویه تند استفاده نشود
  • تصویر کاربر میثم یکشنبه ۱۹ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 81 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت آقای دکتر.تقریبا 6 ماه پیش احساس التهاب و سوزش و قرمزی در الت تناسلی و تکرر ادرار داشتم که رفتم دکتر که با معاینه و سونوگرافی و آزمایش فرمودن التهاب پروستات.که تاوانکس 500 و دیکنوفلاک و امنیک و نشستن در آب گرم دادن که پس از مصرف علایم بهتر شدم ولی کامل خوب نشدم.بعد یک ماه مصرف دارو رو کمتر کردن و به صورت یک روز در میان.ولی علایم تا حدودی برگشت.تقریبا حدود 5 ماه انتی بیوتیک دیکنوفلاک و امنیک مصرف کردم ولی خوب نشدم.چند روز خوب میشم ولی دوباره برمیگرده.احساس ادرار پس از تخلیه ولی لزومی به تخلیه نیست.احساس سنگینی و درد در مثانه زیر شکم.دو بار هم قبلا از شما مشاوره گرفتم ولی شما فرمودین التهاب مزمن و باید زمان بگذره.الان بالای 6 ماه هستش ولی خوب نشدم.دقیقا چند روز در ماه بهترم و چند روز این احساس تخلیه و درد در کمر و لگن رو دارم.دیشب قبل خواب درد در مثانه داشتم.علایم نسبت به اول تغییر کرده.الان بیشتر احساس ادرار داشتن نه فوریت در تخلیه.درد در لگن و مثانه و کمر.مخصوصا ایستادن زیاد.چهل سال سن و متاهل و بدور از روابط پر خطر.قبلا آزمایش و سونو رو فرستادم الان فقط داروی تولترودین 1 میخورم و گاهی شبها امنیک
    احساس میکنم با تولترودین علایم بهتر میشود
    شبانه روز حدود 7یا 8 بار ادرار میکنم.اگه تند تند برم که ادرار با مکس و فشار کم ولی اگه با فاصله برم با فشار تخلیه میشود
    1. تصویر کاربر میثم یکشنبه ۱۹ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      لطفا راهنمایی کنید.چندین ماه هست که فکرم درگیر شده.تو زندگیم و تو رابطه من تاثیر گذاشته
    2. تصویر کاربر میثم یکشنبه ۱۹ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      لطفا راهنمایی کنید.واقعا تو زندگیم تاثیر گذاشته و کلافه کننده شده
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۹ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      سلام سیستوسکوپی شوید و نوار مثانه انجام بشه
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر ایمان دوشنبه ۳۰ مرداد ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: 65 مشاهده پرسش
    سلام.خسته نباشید.10 ماه از آخرین پیام بنده میگذرد.و همچنان درگیر این بیماری هستم. جناب دکتر بنده 21 سال هستم و قتی از حمام بیرون میایم دچار فشار و خالی کردن عضلات انتها کمرم هستم.پروستاتم هنگام عطسه وسرفه در میگرد و روزی که قبل آن حمام رفته باشم خیلی خیلی شدید تر میشود.گاها تب قسمت پرینه سراغم میاید وتا چرک خشک کن نخورم تمامی ندارد.روزی که حمام رفته باشم اگر دوچرخه سواری کنم شب کشاله رانم تیر شدیدی میکشد.شب ها هم گاها بدنم لرز میزند.و اگر در معرض سرما قرار بگرم حتی کولر انتهای کمرم در میگرید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۹ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      سلام این دردها ماهیت ارولوژی ندارد . به متخصص طب فیزیکی جهت بررسی بیشتر مراجعه کنید
    2. تصویر کاربر ایمان یکشنبه ۲۹ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      سلام.بنده در طی این ماها در شدید کشاله ران.قرمزی و تورموم بیضه چپ.احساس درد شدید در اپیدیدیمیت رو گذرانده ام و حالا علایم ایگونه شده اند.برخی شب از درد بیخابی میکشم.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳۰ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      سونوگرافی بیضه ها انجام شده ؟
    4. تصویر کاربر ایمان یکشنبه ۲۹ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      خیر.اما دیگر مشکلی در بیضه ندارم و تب و فشار در پروستات دارم.؟که با ضربه به کمر و سرما درد شدید میگیرد همچنین احساس تهوع بمن دست میدهد.زمستان سال پیش باید کمرم رو میبستم و نمتوانستم زیاد بیرون بروم.
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳۰ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      این دردها جنرالیزه هست . به متخصص طب فیزیکی مراجعه کنید . منشا درد فقط یک جا نیست
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر Aliasghar سه شنبه ۱۳ تیر ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 96 مشاهده پرسش
    آقای دکتر طبق فرمایش شما پت اسکن انجام شد لطف می کنید نظرتان را بفرمایید ؟ ظاهرا بات تلگرام شما دچار مشکل شده
    1. تصویر کاربر Aliasghar دوشنبه ۱۲ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      جوابیه پت اسکن دوباره پیوست شد
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۲ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      مشکلشون چیه ؟ شرح حاشون رو بفرمایید ؟
    3. تصویر کاربر Aliasghar دوشنبه ۱۲ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      پدرم ۷۲ سالشون هست و تکرر ادرار داشتن و چند روز گذشته تب کردن که پزشک های دیگر گفتن بخاطر عوارض نمونه برداری است که در تاریخ ۳۱ اردیبهشت انجام شده و آمپول ضد عفونت و ... دادن . البته قبلاً توسط همین دکتر چون شما گفته بودید ، پت اسکن نوشتند و انجام دادیم و دیشب هم خیلی پدرم عذاب کشید و کلا تا کامل همه مدفوع خارج نشد نتوانستن ادرار کنند . و با درد زیاد ادرار کردن . هر روز گفتن آمپول amikacin500 تزریق کنه چهار تا آمپول و قرص مترونیدازول هر ۱۲ ساعت ، موکسی فلاکسوسین ۴۰۰ ، پنتوفلکس، فارماژلیتان روزی یک عدد ، تامسولوسین یک عدد ، بیکاناکس اچ ۵۰ روزی یک عدد
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۳ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      سرطان پروستات مطرح است . پاتولوژی را گرفتید مراجعه کنید . ایشون برای وضعیت تب و لرز باید بستری بشن
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر منصور شنبه ۱۰ تیر ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 73 مشاهده پرسش
    سلام جناب دكتركرمى
    من مرد ٥٦ساله هستم كه ازحدود ٤سال قبل دچارسوزش ادرار وتكرر ادرار وناراحتى مختصر درناحيه بين مقعد وآلت تناسلى مى شدمpeaدرچندين نوبت حدود٣/٥ تا٤بوده وسونوگرافى بالاى ٤٠
    داروهاى مختلفى (تاوانكس چند نوبت يك ماهه ضددرد وضدالتهاب وداروهاى سنتى)مصرف كرده ام ولى بهبودى حاصل نمى شده است گهگاهى كمى فروكش مى كرد ولى دوباره شروع مى شد.
    ازحدود٣ماه قبل درد شديدپرينه احتباس ادرار شروع شده همراه با تب شديد پاها ودور وبر پروستات درد وناراحتى همراه باتب شديد قسمت پايين بدن شب وروز راازم گرفتم داروهاى آنتى بيوتيك وضدالتهاب ابدا اثر نمى كند شبها نمى تونم ازدرد وتب پايين تنه بخوابم درضمن آزمايش دادم فقطpsa4مى باشد بقيه سالم هست درآزمايش ادرار هم نهwbc ديده ميشه ونه عفونت دفع ادرارم هم خيلى سخت شده بااينكه زياد آب مى خورم ولى خيلى كم وبافشار خيلى ضعيف دفع ميشه
    بااين حال تاوانكس ،ديكلوفناك فيناستريد،پروترال وپروستاتان مصرف مى كنم ولى اصلا تاثير ندارد
    لطفا راهنمايى كنيد
    باتشكر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۰ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      سلام سیستوسکوپی کنید حتما . اگر تنگی باشه برطرف کنیم و اگر عامل پروستات باشه میشه عمل turp انجام بشه
  • تصویر کاربر حسین پنجشنبه ۳ فروردین ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 97 مشاهده پرسش
    سلام خدمت دکتر بزرگوار
    اقای دکتر ۳۳سالمه و متاهلم من چند مدتی هست سوزش ادرار داشتم و سوزش زیر شکم و سمت چپ و راست که سوزش توی کیسه بیضه هام بود ازمایش ادرار دادم که عفونت نبود حتی سنو هم دادم هیچ چیز نبود یک مدت توی اب گرم و شیاف استفاده کردم خوب بود ولی الان چند روزیه دوباره سوزش دارم موقع ارضا شدن هم سوزش و درد دارم بین بیضه و مقعدم سوزش و درد دارم رفتم سنو پروستات دادم که اندازه پروستات 27ccبود
    وازمایش خون تاریخ 12/24
    totalpsa:1.17
    freepsa:0.26
    fpsa/tpsa:22.22
    اقای دکتر پروستاتم بزرگ شده؟ و خطرناکه؟
    من قصد بجه دار شدن دارم ایا پروستات باعث ناباوری میشه؟
    من یک مدت قرص پرازوسین ۱میلی گرم استفاده میکردم
    اقای دکتر لطفا کمک کنید دارم خیلی اذیت میشم
    و قصد بچه دار شدن دارم
    اقای دکتری برای پرتاپ داشتن اسپرم چه قرص خوبه؟
    برای زود انزالی چه خوبه بخورم؟
    با تشکر از شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      سلام یک ازمایش ادرار و کشت ادرار دهید اگر منفی بود احتمالا التهاب پروستات که مجدد باید دوره ای پرازوسین و مسکن و نشستن تو اب گرم انجام بشه برای بهبودی علایم برای وضعیت اسپرم اسپریژن بخورید برای زود انزالی اگر کمتر از ۲ دقیقه طول میکشه داپوکستین ۶۰ دو ساعت قبل رابطه
    2. تصویر کاربر حسین چهارشنبه ۲ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      نگفتید الهتاب پروستات باعث نازایی میشه؟؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۳ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      در حالت عادی خیر مگر انقدر شدید باشد که از خروج اسپرم جلوگیری کند
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر انور سه شنبه ۹ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 107 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر ببخشید بنده چند روز پیش سوال پرسیدم و فرمودید بمدت ۳ هفته و هر هفته یک عدد قرص فسفومایسین ۳ گرمی مصرف کنم لازم به توضیحه من سه هفته قبل بمدت یک هفته و روزی سه عدد ساشه فسفومایسین ۳ گرمی مصرف کرده ام و همچنان مشکل باقی است
    مدارک راقبلا به خدمتتون ارسال کرده ام
    آقای دکتر همچنان عفونت دارم بعضی از پزشکان اورولوژیست معتقدند درگیر عفونت پروستات مزمن شده ام و بعضی دیگر از پزشکان معتقدند که فقط یک عونت ادراریه
    خواهشمندم راهنمایی بفرمایید که مسیر درستی برم
    مدرک را چند روز قبل خدمتتان فرستادم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۹ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام لطفا ازمایش ادرار و کشت ادرار مجدد تکرار کنید و بفرستید
    2. تصویر کاربر انور سه شنبه ۹ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام آقای دکتر
      یک هفته پس از مصرف فسفومایسین آزمایش دادم که جواب را به حضور ارسال می کنم در این 5 ماه بارها آزمایش کشت ادرار داده که اکثرا باکتری کلبسیا رشد کرده و دو بار هم اشرشیا
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۹ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      با توجه به مقاومت کامل به انتی بیوتیک ها زیر نظر متخصص عفونی محل سکونت بستری و انتی بیوتیک تزریقی دریافت کنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 107 مشاهده پرسش
    جناب دکتر کرمی باسلام
    من ۴۶ ساله هستم فشار ادرار در ۱۰ سال اخیر پس از عمل جراحی اپاندکتومی ودیربیدار شدن حدود ۱۲ ساعت بعد از عمل در بخش واحتباس ادرار وبدنبال آن عدم توانایی در تخلیه مثانه دچار فلج مثانه بنوعی شدم ویکهفته هم سوند با خود داشتم بعد اون اتفاق طی این سالها همچنان فشار ادرار کم است با حجم کم ادرار در مثانه احساس ادرار دارم واگر حجم به ۳۰۰ سی سی برسدومدتی مثانه تحت کشش با همین حجم کم باشد ناتوان در تخلیه با فشار ادرار هستم وادرار قطع ووصل می‌شود وحتی رزیجو خواهم داشت
    من پزشک هستم جهت اطلاع شما
    شب ها حتی از خواب هم بیدار میشم درصورتیکه حجم کمی ادرار دارم
    سونو چندبار انجام دادم حجم پروستات زیر ۳۰ سی سی اکثرا حدود ۲۵ سی سی
    ایراد ساختاری در هیج جایی دیده نشده در سونو
    حتی یورتروگرافی هم انجام دادم مسیر مجرا تنگ نبود
    خود من احتمال همون مثانه وضعف اون رو میدم
    یوروردینامیک تست هم فردا دارم انجام میدم
    نتیجه اش رو خدمتتون جناب دکتر خواهم گفت
    باز محبت میکنید راهنمایی بفرمایید تشکر میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام وقت بخیر با توجه به کامل بودن بررسی ها مهم ترین اقدام همان uds است ببینیم ایراد داخلی مثانه چیست
  • تصویر کاربر عباس دوشنبه ۱۷ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 110 مشاهده پرسش
    اولین ازمایشم اردیبشهت ۴۰۰که نشان میدادپروستات بزرگ شده بامصرف دارو دوماهه وهربارازمایش پروستات کنترل گردیده واخرین مرحله دارو۲۴فروردین ۴۰۱به مدت دوماه وبه فرموده دکتربعدازدوماه حدود۵۰روزبدون مصرف دارو ازمایش کامل باسونوگرافی گرفتم ونزددکتربردم وایشان سه ماه مرخصی بودناچاراازمایشها رانزددکتردیگری بردم فرمودبایدعمل بازجهت برداشتن سنگ مثانه وپروستات صورت گیردحدودپنج ماه بعدمجدداازمایش کامل باسونوگرافی انجام دادم که نشان بزرگ شدن سنگ درمثانه وبزرگ شدن پروستات میدادکه دکترفرمودهرچه سریعترباید عمل کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۷ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام اگر سنگ مثانه دارید حتما باید عمل بشید عکس سونو را بفرستید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر