جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

همه چیز درباره پاپولهای مرواریدی

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

پوپولهای مرواریدی که به آنها پاپیلومای هیروستوئید نیز گفته می شود به صورت برجستگی های کوچک که رنگ نرمال پوست آلت را دارند، اغلب در گلنز یا انتهای آلت تناسلی دیده می شوند.

از مشخصات این پوپولها این است که در حالت نعوظ که آلت پرحجم می شود، برجسته تر خود را نشان می دهد و فرد با دیدن آن اغلب احساس نگرانی از نظر ابتلا به زگیل تناسلی کرده و به پزشک مراجعه می نماید. این پاپولها معمولاً بعد از بلوغ مخصوصاً در کسانی که ختنه نشده اند بیشتر دیده می شود.

پاپیلومای هیروستوئید

علت ایجاد پاپولهای مرواریدی چیست؟

برخلاف زگیل و تبخال تناسلی که عامل ایجاد کننده آنها ویروسی می باشد، پاپولهای مرواریدی هیچ ارتباطی با ویروس خاصی ندارد. علت دقیق و واقعی ایجاد پاپیلومای مرواریدی مشخص نشده است و هیچ ارتباطی با تماس های جنسی آلوده و غیر آلوده و یا پاپولهای مرواردیدی کشف نشده است.

بر اساس مطالعات انجام شده، این پاپولها اغلب نوعی عارضه ساختاری و باقیمانده رشد جنین می باشند.

علائم مشخص پاپولهای مرواریدی

این پاپولها اغلب به صورت برجستگی های زیر تا قطر 4 میلی متر و به صورت منظم در یک یا دو لایه دورادور کلاهک آلت قرار گرفته اند و از مشخصات آنها این است که هیچ گونه درد، خونریزی و خارش ندارند. به هیچ وجه مسری و آلوده کننده نیز نمی باشند.

درمان پاپولهای مرواریدی

به علت عدم آلوده کننده و مسری بودن پاپولهای مرواریدی و عدم ارتباط آن با تماس جنسی، اصولاً این پاپولها به درمان نیاز ندارند. به علت حساسیت بعضی از افراد مراجعه کننده و با این باور که نمی خواهند این پاپولها در کلاهک آلت باشند، روش های درمانی مختلفی برای درمان این پاپولها وجود دارد که عبارتند از:

  • روش جراحی که به علت ایجاد زخم و احتمال عفونت و خونریزی ما اصلاً توصیه نمی کنیم.
  • درمان با لیزر: به علت عدم ماهیت آلوده کنندگی این پاپولها برخلاف زگیل تناسلی، در اینجا لیزر مخصوصاً دی اکسیدکربن را به عنوان یک روش درمانی سالم می توان استفاده کرد.
  • درمان با امواج رادیوفرکوئنسی: که با مکانیسم ایجاد رادیکال های آزاد باعث کم رنگ شدن پاپولها می شود.
  • کرایوتراپی: در این روش که روش انتخابی اینجانب در درمان پاپولهای مرواریدی است، با استفاده از اسپری نیتروژن مایع که ایجاد انجماد زیر 200cc درصد می کند، روش بسیار سالم و مطمئن که بدون خونریزی و آسیب به نسج سالم، تسریعاً باعث رفع این پاپولهای مرواریدی می گردد و انتخاب اول ما برای درمان پاپولهای مرواریدی می باشد.

تکلیف افراد مبتلا به پاپول مرواریدی با رابطه جنسی چیست؟

همچنانکه ذکر شد پاپول مرواریدی منشاء ویروسی ندارد و آلوده کننده و مسری نیست و لذا هیچ محدودیتی در رابطه با سکس و تماس جنسی وجود ندارد. در کسانی که از نظر زیبایی و یا حساسیت روی این پاپولها دوست دارند که اینها برطرف شود، همچنان که عرض کردم در یک یا دو جلسه با کرایوتراپی سریعاً اینها را درمان می کنیم.

4.5/5 - (13 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر