جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ختنه و زودانزالی

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

از نظر تعریف، ختنه به بریدن قسمتی از بخش انتهایی پوست آلت گفته می شود. عمل ختنه سابقه 5 هزار ساله داشته و تاریخچه اولیه آن به مصر باستان بر می گردد. مسلمانان و یهودیان و بخشی از مسیحیان، پسران خود را ختنه می کنند.

عمل ختنه یکی از حساس ترین عمل های جراحی است چرا که انجام آن ممکن است عوارضی از قبیل کجی آلت و آلت پرده دار شود و باید توسط افراد متخصص و ترجیحا  جراح و در اتاق عمل انجام گردد.

عمل ختنه

روش های مختلف ختنه

  • ختنه با حلقه پلاستیکی: در این روش حلقه پلاستیکی را در قسمت ختنه گاه در نوک آلت قرار داده و با نخ گره می زنند که با این کار خونرسانی به آن قسمت پوست قطع و لذا 5 الی 15 روز پوست قسمت سیاه شده و می افتد. این روش اصولاً از 4 ماهگی توصیه می گردد و در آن نیازی به پانسمان و خونریزی نیز نیست.
  • ختنه به روش سنتی: در این روش با انجام بی حسی موضعی و با تزریق بی حس کننده در قسمت انتهایی آلت و محل وصل آن به بیضه ها تزریق انجام شده و سپس دقیقا محل پوست اضافی آلت را مشخص کرده و آن قسمت های اضافی را بریده و پس از خونگیری محل با نخهای قابل جذب بخیه زده می شود.

خروج غیرمعمولی خون از محل ختنه گاه بعد از ختنه، غیر معمول است و والدین باید بلافاصله به محل انجام ختنه مراجعه نمایند. روش سنتی ختنه که انتخاب اول اینجانب می باشد بسیار مناسب بوده و با اندازه گیری دقیق محل ختنه پوست اضافه را به صورت مناسب برداشته و لذا از عوارض احتمالی ختنه جلوگیری می کند. روش سنتی بعد از 6 ماه از تولد با نتایج بهتری از نظر زیبایی عمل همراه می باشد.

  • ختنه با لیزر: که به همان صورت سنتی انجام می شود و به جای برش با چاقو از لیزر جهت برداشتن پوست اضافه استفاده می شود که به خاطر خطرات خونریزی، اینجانب آن را توصیه نمی کنم.

عوارض ختنه

توصیه اکید بنده برای جلوگیری از عوارض ختنه، انجام آن با بی حسی کامل است. چرا که درد زیاد عمل و عدم همکاری بچه و جیغ و داد آن باعث می شود که ختنه درست از آب درنیاید و باعث عوارض می گردد. یکی از مهمترین عارضه ختنه، التهاب و تنگی مه آ یا نوک آلت می باشد که درصد آن بین 8 الی 31 درصد گزارش شده است.

عوارض ختنه

برای جلوگیری از آن، استفاده از کورتون های موضعی به صورت پماد، بسیار مهم بوده و از بروز تنگی جلوگیری می نماید. این عارضه اغلب دیررس و بعد از چند ماه بعد از عمل ختنه مشخص می گردد. دومین عارضه ختنه عفونت محل عمل است که باید در شرایط استریل انجام شود و بعد از ختنه از آنتی بیوتیک مناسب استفاده شود.

بهترین زمان ختنه چه زمانی است؟

اگر ختنه بعد از تولد و در ماه های اول انجام شود، احتیاج به بیهوشی عمومی ندارد و با بی حسی انجام می گردد و از طرفی محل زخم سریعاً بهبودی پیدا می کند. بعضی از محققین انجام ختنه را بعد از 3 الی 6 ماهگی، مناسب می دانند. بنابراین هنوز اجماعی در این زمینه وجود ندارد.

دوره نقاهت ختنه

دوران نقاهت معمولاً یک هفته طول می کشد و سریعاً محل ترمیم شده و بچه به حالت نرمال بر می گردد.

ارتباط ختنه با زودانزالی

با توجه به مطالعاتی که انجام شده است، ختنه نادرست و برداشتن پوست اضافی بیش از حد، منجر به نازک شدن داخل پره پوس و در نهایت موجب تحریک پذیری بیش از حد گلانس و اعصاب آلت تناسلی شده و زودانزالی در بزرگسالان را ایجاد می کند. 

لذا به والدین اکیداً توصیه می گردد که این عمل مهم و ظاهراً آسان را توسط افراد متخصص این کار انجام دهند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

فوائد ختنه در زندگی زناشویی

عدم ختنه و باقیماندن پوست اضافی در آلت، محل مناسبی برای رشد و تجمع باکتری ها و ایجاد عفونت در محل می باشد و لذا این عفونت از طریق رابطه جنسی می تواند به طرف مقابل منتقل گردد و به همین خاطر در کسانی که ختنه نشده اند، توصیه می کنیم روزی حداقل یک بار پوست اضافی را عقب کشیده و شستشو دهند.

ارتباط طول آلت تناسلی مردان و لذت جنسی زنان

هر مردی که در حالت نعوظ و سفتی کامل آلت، اندازه بالای 9 سانت داشته باشد، از نظر علمی نرمال و نیاز به درمان ندارد چرا که اندازه واژن خانم ها در حالت کشش کامل سکس بین 7-9 سانت می باشد و در مردانی که آلت تناسلی بیش از حد بلند دارند، مقاربت عمقی برای خانم ها بسیار دردناک می باشد و نتیجه اینکه این مسئله بیشتر منشاء روحی و روانی دارد و دیدن فیلم های پورن که افراد منتخب شده را جهت ساختن فیلم و جذابیت آن برای بیننده می باشد منشأ اغلب این باورهای ذهنی است. 

علی رغم تبلیغات کاذبی که در فضای مجازی برای بزرگ کردن و قطور کردن آلت تناسلی انجام می شود، اینجانب صادقانه و بر اساس تجربیات 28 ساله جراحی خود اکیداً تأکید می کنم که همه آنها دروغ و پرعارضه و غیرقابل برگشت هستند که عوارض آنها اغلب مثل آب ریخته است و جوانان عزیز گول این تبلیغات از قبیل بریدن گیلمان آلت، تزریق چربی و دستگاه های کشنده و واکیوم و انواع ژل ها و قرص ها را نخورند.

3.6/5 - (83 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سیامک چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 97 مشاهده پرسش
    سلام خوبید آقای دکتر
    من زود انزالی شدید دارم ۲۳ سال سن دارم
    و وقتی انزال شدم دیگه نمیتونم رابطه را ادامه بدم و آب منی هم پرتاب نمیشه

    و بعد از رابطه آلتم درد میگیره
    و نعوذ خوبی هم ندارم
    ممنونم از شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      سلام متاهل یا مجرد ؟ پارتنر ثابت یا متغیر ؟ زود انزالی چقدر طول میکشه ؟
  • تصویر کاربر رضاتوکلی چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 73 مشاهده پرسش
    من یه جوون 25ساله هستم و یک هفتس که الت جنیسم هرکاری میکنم بلند نمیشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      سلام متاهل یا مجرد ؟ رابطه جنسی داشتین ؟ نعوظ صبحگاهی دارین ؟ اخیرا مشکل جسمی روحی خانوادگی یا کاری نداشتین ؟ استرس جدید در زندگی ؟
  • تصویر کاربر Mmnbv دوشنبه ۴ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 68 مشاهده پرسش
    سلام آقا دکتر من حدود 39سالمه نه سیگار میکشم و نه غیره حدود شیش ماه هست که هم شلی آلت دارم وهم زود انزالی ،،، اول از داروخانه عرض گرفتم خوب بود ولی بعد سردرد شدید می‌گرفتم تا رفتم دکتر ارولوژی که بهم دو نه غرص به نام ماسل هرب که شبی دو عدد می خوردم یکم خوب شد ولی شلی آلت دارم هنوز باید چکار کنم ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      سلام متاهل هستید ؟ نعوظ صبحگاهی دارید ؟ اخیرا استرس کاری نداشته اید ؟
  • تصویر کاربر میثم شنبه ۲۶ فروردین ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 81 مشاهده پرسش
    آیا زود انزالی درمان قطعی دارد ، اگر بله لطفا امکانش هست نحوه درمان بفرمایید ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۶ فروردین ۲( 11 ماه پیش)
      سلام درمان دارویی دارد اما درمانی که قطعی باشد خید ولی با مصرف دارو بهبود می یابد
  • تصویر کاربر حسین پنجشنبه ۱۷ فروردین ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 84 مشاهده پرسش
    سلام و و قت بخیر
    پیشاپیش تشکر میکنم از راهنماییتون
    بنده 35 سالمه حدود 7 سال ازدواج کردم . مشکل بنده به این شکله که در همه حالت ها نرمال هستم و مشکلی ندارم ولی در زمان دخول با همسرم نهایتا 1 دقیقه انزالم طول میکشه(زمانی که بالای سر قسمت نوک التم تحریک میشه دچار انزال می شم) . اگر از کاندوم استفاده کنم زمان انزالم قابل کنترل تر میشه ولی همسرم مایل به اسفاده از کاندوم نیست . از حدود 15 سالگی خودارضایی می کردم . در زمان مجردی با هیچ دختری نزدیکی نداشتم البته بعد از ازدواج هم متاسفانه به دلیل اینکه همسرم سرد هستش به ناچار گاها خود ارضایی میکنم . چون شاید در ماه نهایتا 5 بار بتونم با همسرم نزدیکی کنم اونم به خواسته من .ممنون میشم راهنماییم کنیدچطور میتونم زمان انزال رو افزایش بدم که بتونم رابطه نرمال داشته باشم .
    هم از طرفی شاید نداشتن نزدیکی زیاد باعث این موضوع شده باشه و هم خودم دچار مشکل هستم .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۵ فروردین ۲( 11 ماه پیش)
      سلام رفتار درمانی در مورد زودانزالی را کامل در سایت توضیح داده ام که اول این موارد را رعایت کنید . مسئله دوم افزایش تعداد روابط است . در صورت عدم بهبودی داپوکستین ۶۰ میلی دو ساعت قبل رابطه
    2. تصویر کاربر حسین چهارشنبه ۱۶ فروردین ۲( 11 ماه پیش)
      تا چه مدت باید این دارو رو استفاده کنم ؟ ایا بعد یه مدت استفاده از این دارو ممکن انزال من بدتر از قبل بشه یا خاصیت درمانی داره برای انزال ؟
    3. تصویر کاربر حسین چهارشنبه ۱۶ فروردین ۲( 11 ماه پیش)
      و اینکه برای زیاد شدن میل همسرم چه باید بکنم . حسش خیلی کم شده شاید 2ماه در میون 1 بار پا پیش بزاره؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۷ فروردین ۲( 11 ماه پیش)
      همسرتون توسط متخصص زنان ویزیت بشن . این دارو تا زمانی که میبینید انزال طولانی تر شده مصرف بشه .
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر علی چهارشنبه ۲ فروردین ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 94 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من پسرم 20سالمه توی 17سالگی یه مشکلی داشتم که خود به خود بدون لمس آلتم ارضا میشدم پیش دکتر رفتم گفتن که نذار این اتفاق بیوفته و خودت خودارضایی بکن منم تا چند ماه پیش اینکارو انجام میدادم الان اون مشکلم خوب شده ولی زودانزالی خیلی شدید گرفتم جوری که قبل دخول با کمترین تحریک ارضا میشم
    پیش چندین دکتر هم رفتم ولی کاری برام نکردن میشه راهنماییم کنین
    برای این قضیه از نظر روانی خیلی فشار رومه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      سلام ازدواج کردین ؟ رابطه جنسی مداوم داری ؟
  • تصویر کاربر امیر یکشنبه ۲۸ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 115 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشید .
    من 19 سالمه تا حالا رابطه جنسی نداشتم ولی در خود ارضایی خیلی زود انزال میشم .
    یعنی باور کنید در ظرف 10 ثانیه من انزال میشم .
    لطفاً راه حل خوبی به من ارائه کنید .
    من گمان میکنم که مشکل در ختنه من است زیرا قسمت جلویی آلتم دقیقاً زیر مخرج ادرار خیلییی حساس است .
    کافی است با انشگت آن جا را بمالم تا اینکه ارضا شم.
    البته من در کودکی در همین نقطه ضربه دیدم که باعث شد تا 1 روز سوزش ادرار داشته باشم .
    حالا نمی دانم مشکل ختنه است ، ضربه است ، یا سایر .؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۸ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام زود انزالی پس از برقراری رابطه جنسی قابل قضاوت است .
  • تصویر کاربر وحید دوشنبه ۱۵ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 89 مشاهده پرسش
    با سلام آقای دکتر 2 ماه پیش مزاحم شودم درمورد زود انزالی وشما برایم سرترالین 50 برای 2 ماه تجویز کردید از قبل خیلی بهتر شدم و لی هنوز زیر دو دقیقه مشکل دارم حتی با کاندم هم زیاد تاثیری ندارد ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۵ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      ۳ ماه باید بخورید بعد تصمیم بگیریم
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۸ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 87 مشاهده پرسش
    سلام ، بنده ۲۵ سالمه و نامزد هستم اوایل مشکل زود انزالی داشتم ولی کم کم با مطالب شما کنترل کردم ولی در نامزدی هیچگونه دخول نداشتیم و با عشق بازی ارضا میشدیم این چند وقت پیش در هنگام نعوظ در حین عشق بازی چندین ضربه به سر آلتم وارد شد و بعد این که رابطه تموم شد یه احساس تحریک دائمی زیر سر آلت حس میکنم و خیلی به سختی توانایی نعوظ دارم نمیدونم علتش از اون هست یا نه ، یکبار قرص ویگادول مصرف کردم و در نعوظ مشکلی نداشتم ولی بدون قرص خیلی به سختی میشه، بعضی صبح ها هم نعوظ دارم بعضی موقع ها خیر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۸ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام جنبه روانی دارد استرس و مشکلات را کنار بگذارید
  • تصویر کاربر علی چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 90 مشاهده پرسش
    سلام .. به خاطر عدم نغوذ و زود انزالی رفتم‌دکتر . دکتر دوتا آمپول به دوطرف التم زدن بعد از ۱۰دقیقه التم یه کم صفت شد دکتر اومد معاینه کرد گفت رگهای بالای الت شکسته شده وباعث کنوی در خونرسانی الت میشود و نوک الت من مادر زادی کج میباشد ... نهایتا یه سری داروهای مکمل نوشتند و گفتن تا دوماه دیگه اگه خوب نشد باید عمل جراحی بشه .‌‌ نغوذ ندارم .. لذت در نزدیکی ندارم ... زود انزال زیر یک دقیقه بلخشید طولانی شد باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام داروی خوراکی بخورید مثل تادالافیل ببینید چطور میشه اگر جواب نداد سونوگرافی کالرداپلر الت تناسلی با تزیریق بکنید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر