جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ختنه و زودانزالی

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

از نظر تعریف، ختنه به بریدن قسمتی از بخش انتهایی پوست آلت گفته می شود. عمل ختنه سابقه 5 هزار ساله داشته و تاریخچه اولیه آن به مصر باستان بر می گردد. مسلمانان و یهودیان و بخشی از مسیحیان، پسران خود را ختنه می کنند.

عمل ختنه یکی از حساس ترین عمل های جراحی است چرا که انجام آن ممکن است عوارضی از قبیل کجی آلت و آلت پرده دار شود و باید توسط افراد متخصص و ترجیحا  جراح و در اتاق عمل انجام گردد.

عمل ختنه

روش های مختلف ختنه

  • ختنه با حلقه پلاستیکی: در این روش حلقه پلاستیکی را در قسمت ختنه گاه در نوک آلت قرار داده و با نخ گره می زنند که با این کار خونرسانی به آن قسمت پوست قطع و لذا 5 الی 15 روز پوست قسمت سیاه شده و می افتد. این روش اصولاً از 4 ماهگی توصیه می گردد و در آن نیازی به پانسمان و خونریزی نیز نیست.
  • ختنه به روش سنتی: در این روش با انجام بی حسی موضعی و با تزریق بی حس کننده در قسمت انتهایی آلت و محل وصل آن به بیضه ها تزریق انجام شده و سپس دقیقا محل پوست اضافی آلت را مشخص کرده و آن قسمت های اضافی را بریده و پس از خونگیری محل با نخهای قابل جذب بخیه زده می شود.

خروج غیرمعمولی خون از محل ختنه گاه بعد از ختنه، غیر معمول است و والدین باید بلافاصله به محل انجام ختنه مراجعه نمایند. روش سنتی ختنه که انتخاب اول اینجانب می باشد بسیار مناسب بوده و با اندازه گیری دقیق محل ختنه پوست اضافه را به صورت مناسب برداشته و لذا از عوارض احتمالی ختنه جلوگیری می کند. روش سنتی بعد از 6 ماه از تولد با نتایج بهتری از نظر زیبایی عمل همراه می باشد.

  • ختنه با لیزر: که به همان صورت سنتی انجام می شود و به جای برش با چاقو از لیزر جهت برداشتن پوست اضافه استفاده می شود که به خاطر خطرات خونریزی، اینجانب آن را توصیه نمی کنم.

عوارض ختنه

توصیه اکید بنده برای جلوگیری از عوارض ختنه، انجام آن با بی حسی کامل است. چرا که درد زیاد عمل و عدم همکاری بچه و جیغ و داد آن باعث می شود که ختنه درست از آب درنیاید و باعث عوارض می گردد. یکی از مهمترین عارضه ختنه، التهاب و تنگی مه آ یا نوک آلت می باشد که درصد آن بین 8 الی 31 درصد گزارش شده است.

عوارض ختنه

برای جلوگیری از آن، استفاده از کورتون های موضعی به صورت پماد، بسیار مهم بوده و از بروز تنگی جلوگیری می نماید. این عارضه اغلب دیررس و بعد از چند ماه بعد از عمل ختنه مشخص می گردد. دومین عارضه ختنه عفونت محل عمل است که باید در شرایط استریل انجام شود و بعد از ختنه از آنتی بیوتیک مناسب استفاده شود.

بهترین زمان ختنه چه زمانی است؟

اگر ختنه بعد از تولد و در ماه های اول انجام شود، احتیاج به بیهوشی عمومی ندارد و با بی حسی انجام می گردد و از طرفی محل زخم سریعاً بهبودی پیدا می کند. بعضی از محققین انجام ختنه را بعد از 3 الی 6 ماهگی، مناسب می دانند. بنابراین هنوز اجماعی در این زمینه وجود ندارد.

دوره نقاهت ختنه

دوران نقاهت معمولاً یک هفته طول می کشد و سریعاً محل ترمیم شده و بچه به حالت نرمال بر می گردد.

ارتباط ختنه با زودانزالی

با توجه به مطالعاتی که انجام شده است، ختنه نادرست و برداشتن پوست اضافی بیش از حد، منجر به نازک شدن داخل پره پوس و در نهایت موجب تحریک پذیری بیش از حد گلانس و اعصاب آلت تناسلی شده و زودانزالی در بزرگسالان را ایجاد می کند. 

لذا به والدین اکیداً توصیه می گردد که این عمل مهم و ظاهراً آسان را توسط افراد متخصص این کار انجام دهند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

فوائد ختنه در زندگی زناشویی

عدم ختنه و باقیماندن پوست اضافی در آلت، محل مناسبی برای رشد و تجمع باکتری ها و ایجاد عفونت در محل می باشد و لذا این عفونت از طریق رابطه جنسی می تواند به طرف مقابل منتقل گردد و به همین خاطر در کسانی که ختنه نشده اند، توصیه می کنیم روزی حداقل یک بار پوست اضافی را عقب کشیده و شستشو دهند.

ارتباط طول آلت تناسلی مردان و لذت جنسی زنان

هر مردی که در حالت نعوظ و سفتی کامل آلت، اندازه بالای 9 سانت داشته باشد، از نظر علمی نرمال و نیاز به درمان ندارد چرا که اندازه واژن خانم ها در حالت کشش کامل سکس بین 7-9 سانت می باشد و در مردانی که آلت تناسلی بیش از حد بلند دارند، مقاربت عمقی برای خانم ها بسیار دردناک می باشد و نتیجه اینکه این مسئله بیشتر منشاء روحی و روانی دارد و دیدن فیلم های پورن که افراد منتخب شده را جهت ساختن فیلم و جذابیت آن برای بیننده می باشد منشأ اغلب این باورهای ذهنی است. 

علی رغم تبلیغات کاذبی که در فضای مجازی برای بزرگ کردن و قطور کردن آلت تناسلی انجام می شود، اینجانب صادقانه و بر اساس تجربیات 28 ساله جراحی خود اکیداً تأکید می کنم که همه آنها دروغ و پرعارضه و غیرقابل برگشت هستند که عوارض آنها اغلب مثل آب ریخته است و جوانان عزیز گول این تبلیغات از قبیل بریدن گیلمان آلت، تزریق چربی و دستگاه های کشنده و واکیوم و انواع ژل ها و قرص ها را نخورند.

3.6/5 - (83 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۸ اسفند ۲( 3 هفته پیش) تعداد بازدید: 19 مشاهده پرسش
    من پبش ابم زیاد هست برای کم شدنش چیکار کنم. چون طرف مقابلم اذیت میشه و دوس نداره. میدونم ضرر و خطری نداره ممنون میشم برای کم شدنش راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۸ اسفند ۲( 3 هفته پیش)
      کاری نمیشه کرد
  • تصویر کاربر حسین یکشنبه ۶ اسفند ۲( 3 هفته پیش) تعداد بازدید: 12 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر و استاد عزیز
    بنده زودانزالی شدیدی دارم که به زیر یک دقیقه هم نمیرسه و به شدت ناراحتم . ۳۰ سالمه و ٨ساله ازدواج کردم . لطفا کمکم کنین.از هیچ داروی شیمیایی هم مصرف نکردم و از لحاظ سلامتی هم وضع نرمالی دارم خدارو شکر . ولی زود انزال دارم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۶ اسفند ۲( 3 هفته پیش)
      با سلام و عرض ادب سرترالین ۵۰ میلی گرم هر روز یک عدد تا یک ماه مصرف کنید
  • تصویر کاربر علی جمعه ۴ اسفند ۲( 3 هفته پیش) تعداد بازدید: 14 مشاهده پرسش
    دو کیست به اندازه 7 و 19 میلی متر در سر اپیدیدیم چپ من تو سونو مشخص شده اریکشن و تمایلات جنسی من کم شده کمی هم درد دارم اول می خوام بدونم در عدم توانایی اریکشن من تاثیر داره یا نه بعد با این سایز امکان خوبلی متر در سر اپیدیدیم چپ من تو سونو مشخص شده اریکشن و تمایلات جنسی من کم شده کمی هم درد دارم اول می خوام بدونم در عدم توانایی اریکشن من تاثیر داره یا نه بعد با این سایز امکان خوب شدن آن با دارو وجود دارد یا باید جراحی کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۴ اسفند ۲( 3 هفته پیش)
      خیر موثر نیست
  • تصویر کاربر بیژن دوشنبه ۱۶ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 20 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر،،۳۶سالمه موقع رابطه نعوذ خوبی ندارم ،دچار زود انزالی شدی هستم ،،چیکارباید بکنم،،نعوذ صبحگاهی دارم ولی موقع رابطه ضعیفه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۶ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      با سلام و احترام قرص تادالافیل ۲۰ میلی گرم ۲ ساعت قبل از رابطه ی جنسی مصرف کنید
  • تصویر کاربر فرزاد جمعه ۱۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 13 مشاهده پرسش
    باسلام وعرض ادب من ۶۴ سال سن دارم وبیشتر از بیست سال هست که زود انزالی دارم (کمتر از ۲ دقیقه ) اخیرا دوسالی میشه که نغوظ کامل نیز ندارم وتا کنون هیچ دارویی مصرف نکردم وفقط برای فشار خون لوزارتان اچ روزی دو وعده نصف وقزص متورال ۵۰ روزی نصف مصرف میکنم ، لطفا چه باید بکنم ، ضمنا خیلی عصاب ضعیفی دارم وفور ا در برابر صحنه های غمگین اشک در چشمم حلقه میزنه .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      با سلام و عرض ادب سرترالین ۵۰ میلی گرم هر روز یک عدد تا یک ماه مصرف کنید
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۲۴ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 45 مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقت بخیر ۲۰ سالمه و از نوجوانی خود ارضایی میکنم مجرد هستم رابطه جنسی کامل رو اولین بار انجام دادم وسط معاشقه قبل از شروع رابطه التم شل شد صفتی خودشو از دست داد بعد ۱ ساعت دوباره شروع کردیم اینبار وسط رابطه شل شد رابطه اولم بود
    قبلا معاشقه زیاد داشتم و رابطه از پشت دوبار داشتم با طرف قبلیم
    این طرف جدیدم قبلا چند بار رابطه داشته و من بار اولم بود خواستم ببینم مشکل از کجاس ب نظر شما ممکنه بخاطر استرس باشه یا عدم اعتماد ب نفس
    دوماهیم هست سیگار میکشم ساعت خوابمم بد نیس اما خیلی زود نمیخابم تغذیمم معمولیه سعی میکنم رژیم درست داشته باشم ورزش هم میکنم
    اگه لطف کنید راهنمایی کنید ممنون میشم خیلی فکرم درگیر شده
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۳ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      نعوظ صبحگاهی دارید؟
    2. تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۲۳ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      همیشه نه خیلی دقت نمیکنم اما چند وقته فک کنم کمتر شده
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۳ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      قرص تادالافیل ۲۰ میلی گرم ۲ ساعت قبل از رابطه ی جنسی مصرف کنید
    4. تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۲۳ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      دکتر احتیاج هست تحت درمان قرار بگیرم ؟ مشکل خاصی هست ممنون میشم اینم جواب بدید خیلی سوال پرسیدم
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۴ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      همین دارویی که گفتم رو استفاده کنید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر حامدی سه شنبه ۷ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 44 مشاهده پرسش
    با سلام دکتر من چندین ساله آلتم بعد از رابطه یا خود ارضایی شکل عجیبی پیدا میکنه اولش که شروع شد خیلی شدید بود به صورتی که بعد از خود ارضایی التم به شکل وحشتناکی دراومد ولی بعد از گذشت یک روز به شکل اولش برگشت الان فقط وقتایی که رابطه کمی طولانی میشه آلتم حالت چروک و فرو رفته درمیاد
    حدس خودم اینه چون تکواندو کار میکردم ضربه محکمی به التم خورده و باعث ایجاد نشتی در بافت التم شده و الان با گذشت ۱۵سال دیگر هیچوقت مثل قبل این اتفاق نعوذ کامل ندارم و طول التم کمتر شده
    خواستم بدونم چه درمانی وجود داره ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۷ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      ضربه به آلت میتونه باعث پارگی بافت آلت و مشکلات نعوظ بشه بعد ۱۵ سال نمیشه کاری کرد
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۷ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      دچار کجی آلت هم هستین؟
    3. تصویر کاربر حامدی سه شنبه ۷ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      خیر ولی التم در مواقع تحریک نشده حالت چروک و جمع شده داره قبلا گاهی اوقات اینجوری میشد الان همیشه اینطوریه
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۷ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      کاری نمیشه کرد براش
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر هاشم پنجشنبه ۲ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 22 مشاهده پرسش
    با سلام محضر جناب پروفسور کرمی . شرمنده مزاحم شدم . من همیشه مشکلات زودانزالی بسیار شدید و عدم سفت شدن الت دارم بیشتر وقتها و با استفاده کردن از سینورکس ، انزال یه مقدار بهتر میشه .بی زحمت برام نسخه بنویسین همین سینورکس رو 90 عدد و داروهای خارجی خوب برای درمان زودانزالی و کوتاهی الت . کد رهگیری ویزیت و دارو رو به من بدین برای بیمه تکمیلی .طریقه پرداخت ویزیت رو هم لطف کنین . کدملی 0651941121 بیمه تامین اجتماعی .بینهایت ممنونم ازتون .خدا عمرتون بده . سپاسگزارم .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      با ذکر نام و شرح مجدد مشکلتون به واتس اپ 09394620321 پیام بدید
  • تصویر کاربر سهیل جمعه ۳ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 41 مشاهده پرسش
    سلام.دکتر من 6 ماهی هست حدودا که انزالم خیلی زود اتفاق میفته تقریبا 15 ثانیه بعد نعوظ.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      با سلام و عرض ادب سرترالین ۵۰ میلی گرم هر روز یک عدد تا یک ماه مصرف کنید
    2. تصویر کاربر سهیل چهارشنبه ۱ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      بدون ویزیت میتونم تهیه کنم؟
    3. تصویر کاربر سهیل چهارشنبه ۱ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      دکتر امکان تهیه بدون نسخه هست؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      بله
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۲۱ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 79 مشاهده پرسش
    سینژنژنزپزپزپن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۱ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      سوالتون رو بفرمایید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…
پزشک اورولوژی به چه معنی است؟ و در چه حوضه ای فعالیت میکند؟ اورولوژیست ها پزشکان متخصصی…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر