جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سرطان آلت تناسلی آقایان

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

سرطان آلت تناسلی زمانی اتفاق می‌افتد که توده‌های بدخیم، روی آلت تناسلی مرد ایجاد می شوند. تقریباً همه سرطان های آلت تناسلی، از سلول های پوستی به نام سلول های سنگفرشی ناشی می شوند. این ضایعات معمولاً در مردان ختنه نشده روی پوست ختنه گاه و در مردان ختنه شده روی نوک آلت تناسلی وجود دارند.

طبق گفته انجمن سرطان آمریکا، سرطان آلت تناسلی نادر است و کمتر از یک درصد سرطان های مردان ایالات متحده را تشکیل می دهد. هر سال پزشکان حدود 2200 مورد جدید سرطان را در ایالات متحده تشخیص می دهند و حدود 440 مرد بر اثر آن می میرند.

مطالعه بیشتر: کجی آلت

سرطان آلت

چه چیزی باعث سرطان آلت تناسلی می شود؟

پزشکان علت دقیق سرطان آلت تناسلی را نمی دانند. عوامل خطرناکی که احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهند عبارتند از:

عفونت ویروس پاپیلومای انسانی (HPV): HPV گروهی از ویروس های مرتبط است که از طریق رابطه جنسی محافظت نشده یا سایر تماس های پوستی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.

مصرف تنباکو: مردانی که سیگار می کشند، نسبت به آنانی که سیگار نمی کشند بیشتر به سرطان آلت تناسلی مبتلا می شوند.

سن: حدود 80 درصد مردان مبتلا به سرطان آلت تناسلی بالای 55 سال سن دارند.

ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV): عفونت HIV با سرطان آلت تناسلی مرتبط است.

داشتن آلت تناسلی ختنه نشده: ختنه نوزاد می تواند، میزان سرطان آلت تناسلی را در بزرگسالی کاهش دهد.

فیموز یا تنگی پوست ختنه گاه: گاهی اوقات پوست ختنه گاه سفت می شود و به سختی جمع می شود، وضعیتی که به عنوان فیموز شناخته می شود و می تواند بررسی آلت تناسلی و تشخیص سرطان آلت تناسلی را دشوارتر کند.

بهداشت ضعیف: بهداشت ضعیف می تواند منجر به التهاب مزمن شود که با سرطان آلت تناسلی مرتبط است.

علائم سرطان آلت تناسلی چیست؟

علائم اولیه سرطان آلت تناسلی شبیه زگیل‌های تناسلی و عفونت‌هایی است که سرطانی نیستند. 

راههای کاهش psa

اگر متوجه تغییرات زیر در ناحیه تناسلی تان شدید، فوراً به پزشک مراجعه کنید:

اگر سرطان از آلت تناسلی گسترش یافته باشد، ممکن است تورم غدد لنفاوی کشاله ران خود را نیز احساس کنید.

چگونه پزشکم متوجه می شود که من سرطان آلت تناسلی دارم؟

پزشک در مورد سابقه سلامتی، علائم و عوامل خطر با شما صحبت خواهد کرد. آنها ناحیه تناسلی شما را بررسی می کنند و غدد لنفاوی شما را نیز بررسی می کنند.

تنها راهی که پزشک شما می‌ تواند مطمئن شود که سرطان آلت تناسلی دارید، انجام بیوپسی یا آزمایش میکروسکوپی بافت زنده  است. آنها تکه کوچکی از بافت را از ناحیه آسیب دیده برداشته و زیر میکروسکوپ بررسی می کنند. اگر پزشک فکر کند که سرطان آلت تناسلی شما گسترش یافته است، آزمایشات تصویربرداری زیر را انجام می دهد:

  • سی تی اسکن
  •  ام آر آی
  • سونوگرافی
  •  اشعه ایکس

آیا سرطان آلت تناسلی قابل درمان است؟

اگر پزشکان سرطان آلت تناسلی را زود تشخیص دهند، شانس درمان بهتر است. مهم است که اجازه ندهید خجالت یا ترس، مانع رفتن شما به پزشک شود. پزشکان می توانند سرطان آلت تناسلی را در مراحل اولیه، با درمان های وسیع کمتری درمان کنند. سرطان آلت تناسلی پیشرفته قابل درمان است، اما اغلب به روش های بسیار گسترده تری برای درمان نیاز خواهد داشت.

سرطان آلت تناسلی چگونه درمان می شود؟

پزشکان سرطان آلت تناسلی را بر اساس مراحل O تا IV طبقه بندی می کنند. هرچه عدد آن بیشتر باشد (یعنی مرحله IV)، سرطان جدی تر است. پزشک تان مرحله سرطان شما را تعیین می کند و بهترین درمان برای آن را با شما در میان می گذارد. جراحی رایج ترین راه برای درمان سرطان آلت تناسلی است. با توجه به محل و اندازه سرطان، انواع مختلفی از جراحی وجود دارد. جراحی میکروسکوپی و لیزری، می تواند سرطان را از بین ببرد و در عین حال تا حد امکان بافت طبیعی را ذخیره کند.

پرتو درمانی جایگزین جراحی است، به خصوص اگر تومور سرطان کوچک باشد. پرتو درمانی از انرژی بالایی برای کشتن سلول های سرطانی استفاده می کند. همچنین این روش برای جلوگیری از بازگشت سرطان استفاده می شود. شیمی درمانی، درمانی برای سرطان آلت تناسلی پیشرفته تر است. اگر سرطان شما فراتر از آلت تناسلی گسترش یابد، داروهای شیمی درمانی از طریق یک سوزن وارد سیاهرگ (IV) می شوند.  روش های درمانی بسیاری برای سرطان های کم خطر آلت تناسلی وجود دارند. که البته نظارت و پیگیری دقیق تری نیاز خواهند داشت.

4.8/5 - (63 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر معین چهارشنبه ۲۹ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 35 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر ببخشید میخاستم ببینم نوک الت بنده که با خط آبی دورش خط کشیدم بافت طبیعی پوست میباشد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۹ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      بله
  • تصویر کاربر شاهین یکشنبه ۱۲ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 40 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقت بخیر. بنده حدودا از نوجوانی یک زگیل داخل کشاله رانم هستش با توجه به اینکه مجرد بوده و رابطه ی جنسی هم نداشته ام اخیرا متوجه شدم که مربوط به آلت تناسلی مباشد که به شما مراجعه کرده برای تشخیص دقیق و راه درمان و کنترل بفرمایید عکس هم پیوست می‌شود با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۲ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      زگیل تناسلی نیست ولی مشکوک به زگیل های معمول پوستی میباشد
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۲ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      احتمال اینکه از انواع خال باشد هم هست
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۲ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      به متخصص پوست مراجعه کنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر بی شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 55 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب خدمت شما شاید بگید در حوزه من نیست همان دکتر خودت باید جواب بده ولی لطفا راهنمایی کنید. من 53 ساله هستم تا این سن آبله مرغان نگرفتم و حتی تبخال لب هم نداشتم یه دفعه ای به مدت 7 روزه که در ناحیه تناسلی دچار جوشهایی شدم که مثل تاول نیست و آبدارهم نیست ولی سوزش داره به پزشک زنان مراجعه کردم بدون اینکه حرفی بزنند برام قرص و پماد اسکیلو ویر نوشت و همچنین سونوگرافی که تو خونریزی داری به دکترم گفتم من یائسه ام چه دردسرتون بدم سونوگرافی هم انجام دادم سالم بود مجدد پیش دکتر زنان دیگه ای مراجعه نمودم ایشان بعداز معاینه گفتن بله تبخال تناسلی است سوالم ابنه وقتی من رابطه ی ناجوری نداشتم همسرم هم سالمه این بیماری را من از کجا گرفتم ؟؟ حقیقتش دارم دیوانه میشم چون دختر بچه هم در خانه دارم اگه ایشان بگیره چکار کنم؟ از همان روز کارم شده ضدعفونی کردن دستهام و دستشویی و حمام. حتی برای غذا درست کردن با دستکش کار میکنم و ظرفهای غذای خودم را میجوشانم که نکنه بیماری را به دخترم و همسرم منتقل نمایم لطفا راهنمایی کنید بسیار سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      خب معاینه شدید و تشخیص تبخال گذاشتن الان مشکلتون چیه
  • تصویر کاربر امین شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 47 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    من حدود 50روز پیش به علت سوزش ادرار و ترشحات زرد رنگ به پزشک مراجعه کردم که برای من آمپول سفتریاکسون 1گرمی و کپسول داکسی ساکلین 100هر 12ساعت و مترادینازول 250هر 8ساعت برای 15روز تجویز کردن بعد از استفاده دارو ها خیلی کم ترشح شفاف داشتم که بهم یه دوز آزیترومایسین 500 تجویز کردن ترشحات خیلی کم وجود داشت در طول روز مثلا حدود 2تا سه بار خیلی کم شفاف مجدد از آسترس پیش دکتر دیگه رفتم و برام کپسول افلوکسالین 300 و مجدد داکسی ساکلین 100برای 10روز تجویز کردن حدود 6روز ترشحی حس نکردم بعد باز رطوبت خیلی کم چون حساس شده بودم و خودمو چک میکردم که اندازه مجرای خروجی آلت روی لباس که سریع هم خشک میشد مراجعه کردم به دکتر عفونی که با شرح حالی که دادم چون بعد ادرار هم این ترشح بسیار کم شفاف رو داشتم و یه بار هم بعد انزال و ادراردو قطره مثل منی روی لباس زیرم دیدم گفتن که عفونت باعث شده که پروستات درگیر بشه و کمی ملتهب بشه که برام به فاصله یک شب سرم که آمپول مروپنم داخلش تزریق شد دادن و برای حدود 24روز قرص سفکسیم 400 روزی یک عدد و قرص تینیدازول 500روز اول دوز 20گرمی و بعد اون روزی یک عدد به مدت 14روز و دو دوز آزیترومایسین 500هم استفاده کردم و بخاطر التهاب پروستات هم قرص پروستافیت رو برای حدود 50روز دادن که روزی یک عدد دارم استفاده میکنم میخواستم بدونم آقای دکتر این ترشح خیلی خیلی کم که شفاف شفاف هست بعضی وقتا با فشار دادن آلتم میبینم و اون رطوبتی که به اندازه همون نوک آلت هست بعضی وقتا دیده میشه طبیعی ؟ بازم شرمنده سرتون رو درد آوردم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      بعد از هر بار ادرار کردن استبرا انجام دهید بهتر خواهید شد
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۱۳ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 81 مشاهده پرسش
    با عرض سلام خدمت استاد گرامی، آقای دکتر کرمی،
    سوالی که داشتم از خدمتتون اینه که راه مشخص شدن قطعیه ویروس ایدز چی هست؟
    پسری جهت امتحان توانایی خود اقدام به صیغه کرده هر چند به دلیل خطای پزشکیه سالها پیشه یک فرد فامیل و نعوظ ضعیف نتوانسته دخول انجام دهد و فقط سر آلتش دخول سطحی داشته،
    خواستم بپرسم ظاهرا در آزمایش خون شخصی ممکنه ویروس ایدز خودش رو نشون نده و بعد از چند سال خودشو نشون بده، حالا خواستم بپرسم اگر اون پسر اقدام به ازدواج و باروری همسرش کنه و بچه ای متولد بشه، اگر اون بچه در بدو تولد ویروس ایدز نداشته باشد این یعنی پدر و مادر ایدز نداشتن؟
    و اگر پدر مثلا ایدز نهفته داشته باشد آیا به بچه تازه متولد شده از اسپرم پدر منتقل میشود؟
    آیا اگر بچه تازه متولد شده جواب آزمایش ویروس ایدزش منفی باشد یعنی پدر هم ویروس ایدز نداشته؟

    آقای دکتر خیلی ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    تشکر از شما
    1. تصویر کاربر علی پنجشنبه ۱۳ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      بدون استفاده از کاندوم بوده اون رابطه سطحی در صیغه
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۳ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      سلام در صورتی که انقدر شبهه دارید بهتر است هم ایشون و هم کسی که باهاش الان رابطه دارند و هم فرزندشون از نظر ویروس ایدز آزمایش بدین
    3. تصویر کاربر علی پنجشنبه ۱۳ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      آقای دکتر جواب آزمایش منفی بوده ولی در جایی خوندم که ممکنه ویروس hiv چند سال بعد خودشو نشون بده،
      حالا خواستم بپرسم مردی که ویروس ایدز نهفته ممکنه ممکنه داشته باشه، آیا در صورت اقدام به بچه دار شدن، اگر بچه تازه متولد شده مورد تست ایدز قرار بگیره و جوابش منفی باشه آیا این نشان دهنده این هست که پدر و مادر ویروس ایدز رو نداشتند؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۳ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      اگر ایدز داشته باشه به فرزندش منتقل خواهد شد
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر میلاد چهارشنبه ۸ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 63 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من دو روز پیش خدمتتون یه سوال کردم . خواستم پاسخ بدم دیگ نشد. باز مزاحمتون شدم. یکی دو ماهی میشه که یه لکه ناحیه ختنه گاهیم ایجاد شده و ازتون سوال کردم که چی ممکنه باشه؟ خارش یا سوزش هم اصلا نداره. و اینکه رابطه هم داشتم. ممکنه زگیل تناسلی یا بونوئید پاپولوزیس باشه؟
    اینم بگم که ناحیه زیر کیسه بیضه و کشاله رانم یه سالی میشه که حالا نمیدونم قارچه یا پسوریازیس دارم ولی چند وقت یه بار پوستش میخاره و با خاروندن پوسته کنده میشه ولی با پماد بتامازون مشکلم حل میشه. قبلنم پسوریازیس داشتم ولی رو دستم بوده.ببخشید طولانی شد ولی بیشتر اون لکه مهمه برام . عکسم میفرستم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۷ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      مجدد عکس بفرستید اپلود نشده
    2. تصویر کاربر میلاد سه شنبه ۷ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      اینم عکس
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      احتمالا در زمینه پسوریازیس هست بخصوص اگر پوسته پوسته میشه . به متخصص پوست مراجعه کنید
    4. تصویر کاربر میلاد سه شنبه ۷ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      اقای دکتر اخه خارش نداره و پوسته پوسته نمیشه.
      خیالم راحت باشه که بونوئیو پاپولوزیس و یا زگیل نیست؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      زگیل نیست . به هرحال بهتره توسط متخصص پوست معاینه بشه
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر A7423 دوشنبه ۶ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 70 مشاهده پرسش
    سلام
    وقتتون بخیر آقای دکتر
    آقای دکتر من جوانی ۲۲ ساله هستم که متأسفانه حدود ۶ ، ۷ سال خودارضایی میکردم و الان خوشبختانه ۲ ساله ترک کردم
    آقای دکتر یه دونه ریز سفید رنگ چندسال پیش زیر کلاهک آلتم زده و بدون هیچ درد و خارشی و بعداز یکی دوسال یک دونه دیگه هم مثل خودش زده کنارش و اونم هیچ درد و خارشی نداره خواستم برسی کنید ببینید مشکل از کجاست و راه درمان چیست
    ( درضمن من پاپول و لکه های فوردایس دارم که داخل گوگل خوندم بی خطر هستند )
    من فوق‌العاده آدم حساسی هستم و چند وقته دچار وسواس فکر و خیالی شدم و تمام مریضی ها رو به خودم نسبت میدم ؛ لطفا کمکم کنید
    اگر نیاز به ارسال عکس هست تا از طریق واتساپ بفرستم خدمتتون ( شماره‌تون رو بفرمایید )
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      همینجا عکس بفرستید
    2. تصویر کاربر A7423 یکشنبه ۵ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      اینا هستند
    3. تصویر کاربر A7423 یکشنبه ۵ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      واضح هست؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۶ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      زگیل نیست محل ختنه است
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر رها جمعه ۲۳ تیر ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: 107 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر
    ۲۴ سالمه و مجردم حدود ۹ ماه پیش به تبخال تناسلی مبتلا شدم همون موقع متوجه زائده های پرز مانندی شدم همرنگ بدنم که براق بودن دو طرف لبه های کوچک واژنم به پزشک مراجعه کردم گفتن زگیل نیست ولی نگفتن چیه لیزر کردن حدود ۳ ماه پیش به اندازه نوک سوزن از همون پرزا مشاهده کردم که بعد یه مدتی از بین رفتن انگار الان حدود چند روزه دوباره از همون پرزا دیدم فقط هم تو همون قسمت بدنم سوزش و خارش قابل توجهی هم نداره یه مقدار حس تحریک داره که متوجه نمیشم به این مربوط میشه یا نه ماه گذشته هم عفونت قارچی گرفته بودم الان شدیدا نگرانم نکنه این زگیل بوده باشه اونقدری هم واضح نیست که عکس بگیرم فقط با نور گوشی مشخصه خیلی ریز هستن یه عکس ناواصحی دارم همونو براتون میذارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۳ تیر ۲( 8 ماه پیش)
      خیر زگیل نیست پاپیلوماتوز است
    2. تصویر کاربر رها جمعه ۲۳ تیر ۲( 8 ماه پیش)
      اقای دکتر ممکنه این مسئله سوزش هم داشته باشه گاهی ؟ میخوام بدونم به این مسئله مربوط میشه یا ناشی از تبخال گذشتست چون برام درد وسواس مونده درد عصبی
    3. تصویر کاربر رها جمعه ۲۳ تیر ۲( 8 ماه پیش)
      اقای دکتر این مسئله سوزش هم داره گاها؟ میخوام بدونم به این مربوط میشه یا ناشی از تبخال چون من درد وسواسی یا درد عصبی داشتم و قرص اعصاب مصرف میکنم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۳ تیر ۲( 8 ماه پیش)
      بله تبخال گذشته میتونه سوزش بده . توسط متخصص زنان ویزیت شوید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین چهارشنبه ۷ تیر ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 94 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر. آیا ویروس hpv(زیگیل تناسلی) باعث ایجاد عفونت خون میشود؟ تو آزمایش خونم کمی عفونت دیده شده ولی بدنم هیچ زیگیل تناسلی نداره. ۳۴سالمه آخرین بار ۵ ماه پیش با پارتنرم رابطه داشتم زیگیل تناسلی درآورده
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۶ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      تست خونی hpv ارزشی ندارد و اکثر کیت ها صحیح گزارش نمیکنن . در صورتی که ضایعه مشکوکی در بدن ندارید اقدامی نمیخواد . این ازمایشی که فرستادین اصلا ربطی به زگیل ندارد
    2. تصویر کاربر حسین سه شنبه ۶ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      سلام. آزمایش ربطی به زیگیل نداره. آزمایش خون هست که کمی عفونت دیده شده
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۷ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      خب من هم همینو میگم. این ازمایش اصلا ربطی نداره اون عفونتی که نشون دهده هم مهم نیست ممکنه در یک سرماخوردگی هم بالا بره
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر اکبر جمعه ۲۶ خرداد ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 93 مشاهده پرسش
    سلام..مدتیه که زایده های برجسته به تعداد زیاد وتجمیعی البته با سایز کوچک درزیر کلاهک آلا ت تناسلینم می بینم..تصور خورم بدلیل افزایش وزن و همچنین بعد استفاده از پودربهداشتی نوره که حساسیت پوستی هم داشته ایجادشدن...ازونجایی که مجردم .همچنین رابطه جنسی نیز با کسی تاکنون نداشتم نمیدونم این زائه زگیل هست یانه واگ خدای نکرده هست دلیلش با توجه به شرایطی که عرض کردم خدمتتون چیه وراهکارجهت درمان چیه..البته توعکس زائده ای هست که کمی رو شنتتر ودرشت تره که با استفاده ازاسید سالیسیلیک 17 در صد وبستن نخ خیاطی تونستم ازبین ببرمش تا حدی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۶ خرداد ۲( 9 ماه پیش)
      سلام بسیار مشکوک به زگیل است . برای اطمینان میشه نمونه برداری کرد . راه از بین بردن ان کرایو است
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر