جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

علل شایع درد مثانه در مردان + درمان

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

گاهی اوقات اتفاق می افتد که مراجعین از درد مثانه در مردان گله می کنند و به دنبال عل و درمان آن هستند. در این مقاله به این موضوع پاسخ داده شده است.

علت درد مثانه در مردان چیست؟

مثانه یک اندام تو خالی است که در پایین حفره شکمی جای گرفته و ادرار را در خود ذخیره می کند. با پر شدن مثانه، عضلات دیواره آن شل می شوند تا بتواند بزرگ تر شود. همگام با خالی شدن مثانه در حین دفع ادرار، عضلات با انقباض خود ادرار را به خارج از میزراه هدایت می کنند. 

مشکلات متعددی در مثانه می توانند عامل بروز درد شوند. سه مورد از رایج ترین عوامل درد مثانه در مردان ، سیستیت بینابینی، عفونت مجاری ادراری و سرطان مثانه است.

علائم سرطان مثانه در زنان 

سیستیت بینابینی

سیستیت بینابینی یک بیماری مزمن است که در آن مثانه ملتهب و تحریک پذیر می شود. التهاب، دیواره مثانه را سفت کرده و منبسط شدن آن در هنگام پر شدن با ادرار را دشوار می کند. 

سیستیت بینابینی می تواند در اثر نقصی در بافت مثانه، آسیب به مثانه، آسیب طناب نخاعی یا دلایل دیگر بروز دهد. با این وجود، تحقیقات هنوز علت دقیق آن را مشخص نکرده اند. زنان در مقایسه با مردان بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند. 

علامت اصلی سیستیت بینابینی درد است که در هنگام پر و خالی شدن مثانه به ترتیب تشدید و تسکین می یابد. درد می تواند به طور مکرر در ناحیه پایینی کمر، شکم یا کشاله ران احساس شود. 

افراد مبتلا به این بیماری همچنین امکان دارد به تکرر یا فوریت ادرار دچار شده و در هر بار تنها مقدار اندکی ادرار دفع کنند. مشکلات جنسی نیز می توانند با سیستیت بینابینی ارتباط داشته باشند.

تشخیص ابتلا به سیستیت بینابینی اغلب با رد احتمال دیگر عوامل دارای علائم مشابه انجام می شود. از جمله این عوامل می توان عفونت مجاری ادراری، سنگ های کلیوی و سرطان را نام برد. 

پزشک تاریخچه پزشکی فرد را گرفته و یک معاینه فیزیکی انجام می دهد. پزشک تعداد، وجود فوریت و احساس درد در دفع ادرار را از بیمار می پرسد. امکان دارد، انجام آزمایش های زیر از بیمار درخواست شود:

  • آزمایش نمونه ادرار
  • سیستوسکوپی. پزشک جهت مشاهده درون مثانه یک ابزار دوربین مانند، بلند و باریک را به میزراه وارد می کند.
  • یک آزمایش تصویر برداری سی تی اسکن یا سونوگرافی برای رد احتمال وجود دیگر بیماری ها انجام می شود.

راه های درمان سیستیت

با اینکه درمان های متفاوتی برای تسکین علائم درد مثانه در مردان و فوریت ادرار وجود دارد اما یافتن بهترین مورد اغلب نیازمند آزمون و خطا است. در این جا برخی گزینه های درمانی آورده شده اند:

1- مصرف دارو ها

پنتوسان پلی سولفات سدیم (المیرون) تنها داروی خوراکی است که برای درمان سیستیت بینابینی به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) رسیده است. البته، این دارو برای همه افراد مفید نبوده و امکان دارد شروع تاثیر گذاری آن چندین ماه طول بکشد. 

این دارو همچنین دارای چندین عارضه جانبی است. از آنجایی که برخی تحقیقات بیانگر امکان آسیب به بینایی مصرف کنندگان هستند، داروی المیرون در لیست بررسی سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفته است.

دیگر دارو هایی که برای درمان سیستیت بینابینی استفاده می شوند شامل آنتی هیستامین هیدروکسیزین (ویستاریل یا آتاراکس) و دارو های ضد افسردگی سه حلقه ای (همچون الاویل) هستند. 

گاهی اوقات، دارو های ضد صرع همچون گاباپنتین (نورونتین) و توپیرامات (توپامکس) نیز استفاده می شوند. دیگر درمان های امتحان شده شامل مصرف دارو های سرکوب کننده سیستم ایمنی همچون سیکلوسپورین و آزاتیوپرن هستند. 

بررسی ایمنی و تاثیر گذاری تمامی این درمان ها نیاز به تحقیقات بیشتر دارد. در درد های خفیف مثانه، مصرف دارو های بدون نسخه همچون آسپرین، ایبوپروفن، استامینوفن یا آزو می توانند مفید باشند. اغلب برای درمان سیستیت بینابینی به مصرف دارو های تجویزی نیاز است.

مصرف دارو برای درمان درد مثانه در مردان

2- استفاده از روش تزریق آهسته به مثانه

در این آزمایش یک لوله باریک (کاتتر) به مثانه فرستاده شده و آن را به کمک دارو هایی همچون دی متیل سولفوکسید (DMSO)، هپارین، استروئید ها یا یک داروی بی حس کننده موضعی پر می شود. 

فرد مایع را تا 15 دقیقه در مثانه خود نگه داشته و سپس به بیرون می ریزد. متخصصان بر این باورند که این درمان التهاب را کاهش و احساس درد را تسکین می دهد.

3- روش انبساط مثانه

پزشک بیمار را تحت بیهوشی قرار داده و مثانه را با مایعی پر می کند تا دیواره های آن کشیده شوند. با اینکه انبساط مثانه تکنیکی برای تشخیص سیستیت بینابینی است اما می تواند به تسکین درد در برخی بیماران نیز کمک کند. 

علت این ویژگی می تواند افزایش ظرفیت مثانه و اختلال در عملکرد اعصابی باشد که درد را از مثانه مخابره می کنند.

4- تحریک عصبی

در برخی بیماران، تکنیکی به نام تحریک الکتریکی عصب از راه پوست (TENS) یا ساکرال نورومدولیشن به تسکین درد و فوریت در دفع ادرار کمک می کند. الکترود هایی که بر روی پوست قرار گرفته یا در بدن کاشته می شوند ایمپالس های الکتریکی به اعصاب کنترل کننده مثانه می فرستند. 

این تکنیک می تواند عضلات کنترل کننده مثانه را تقویت کرده و رهایش مواد شیمیایی مسکن درد را تحریک کند.

5- بوتاکس

در صورتی که دیگر درمان ها سبب رهایی از علائم نشوند، توکسین بوتولینوم A را می توان به بیمار تزریق کرد. پس از این درمان، افراد باید به صورت دوره ای برای خود کاتتر گذاری کنند.

6- طب سوزنی

تحقیقات محدود بیان داشته اند که طب سوزنی می تواند سبب تسکین درد در برخی افراد مبتلا به سیستیت بینابینی شود.

7- جراحی

در صورتی که دیگر درمان ها موثر نبوده و درد مثانه در مردان از بین نرود، پزشک می تواند جراحی را به عنوان آخرین گزینه درمانی پیشنهاد دهد.

جراحی برای درمان سیستیت در مردان

ایجاد تغییرات زیر در سبک زندگی می تواند به رهایی از سیستیت بینابینی کمک کند:

رژیم غذایی: برخی مواد غذایی همچون گوجه، مرکبات، قهوه، شکلات یا الکل می توانند در بعضی مبتلایان علائم سیستیت بینابینی را بدتر کنند. 

برای شناسایی مواد محرک مثانه می توان لیستی از خوراکی های مصرفی خود در طول روز تهیه کرد. بیماران باید در هنگام بروز درد، به دنبال وجود الگو های احتمالی در رژیم غذایی خود باشند.

بازآموزی مثانه: در صورت احساس مداوم فوریت در دفع ادرار، این روش می تواند مفید باشد. لیستی از زمان های رفتن به توالت تهیه کنید. به تدریج زمان بین هر دو بار رفتن به توالت را 10 دقیقه افزایش دهید. در نهایت، قادر خواهید بود تا زمان بیشتری را بدون رفتن به دستشویی بگذرانید.

مدیریت استرس: افراد مبتلا به سیستیت بینابینی اغلب تشدید علائم را در اثر استرس های عاطفی، روانی و جسمانی بیان می کنند.

مدیریت استرس برای بهبود عملکرد مثانه

عفونت مجاری ادراری

مجاری ادراری به طور معمول فاقد میکروب و استریل هستند اما گاهی اوقات باکتری می تواند به درون میزراه وارد شود. میزراه مجرایی است که مثانه را به بیرون از بدن متصل می کند. 

عفونت مجاری ادراری می تواند هر قسمتی از دستگاه ادراری از جمله مثانه، میزنای، میزراه و کلیه ها را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، رایج ترین محل ابتلا مثانه (سیستیت) است. احتمال ابتلا به عفونت مثانه در زنان بسیار بیشتر از مردان است. علائم عفونت مثانه می تواند شامل موارد زیر باشند:

پزشکان با گرفتن یک نمونه ادرار و بررسی آن از نظر وجود باکتری، ابتلای فرد به عفونت مجاری ادراری را تشخیص می دهند. پزشک مصرف چند روزه دارو های آنتی بیوتیک را جهت درمان عفونت مثانه بیمار تجویز می کند. همچنین، نوشیدن مقادیر زیاد آب به بیرون راندن باکتری از مجاری ادراری و کاهش درد مثانه در مردان کمک می کند

عفونت ادراری

سرطان مثانه

مثانه نیز همانند هر اندام دیگری در بدن می تواند به سرطان دچار شود. رایج ترین نوع سرطان مثانه کارسینوم سلول های پوششی مثانه (ترانزیشنال) است که در داخلی ترین لایه بافت پوششی این اندام شروع می شود. علاوه بر درد مثانه در مردان ، دیگر علائم سرطان مثانه به شرح زیر هستند:

تشخیص سرطان مثانه

آزمایش های زیر می توانند برای تشخیص سرطان مثانه به کار روند:

سیستوسکوپی

پزشک یک لوله باریک و حاوی نور را به نام سیستوسکوپ به مثانه وارد می کند. در حین این آزمایش، پزشک می تواند نمونه هایی از بافت مثانه برداشته تا از نظر ابتلا به سرطان مثانه بررسی کند. 

به این نمونه برداری بیوپسی هم گفته می شود. امکان دارد، شستشوی مثانه نیز برای بررسی حضور سلول های سرطانی انجام شود. از دیگر راه های تشخیص سرطان انجام فرایند سیستوسکوپی فلوئورسنس است.

آزمایش های تصویر برداری

تصویر برداری MRI یا CT اسکن برای ایجاد تصاویر با جزئیات از مثانه و ارسال آن ها به نمایشگر یک کامپیوتر انجام می شوند. پزشک می تواند برای افزایش شفافیت مثانه در عکس ها یک رنگ مخصوص به این اندام تزریق کند. 

پیلوگرام درون وریدی به یک سری از عکس هایی گفته می شود که با استفاده از اشعه ایکس و ماده حاجب (رنگ مخصوص) از کلیه ها، میزنای ها و مثانه گرفته می شود.

آزمایش ادرار و کشت ادرار

پزشک نمونه را از نظر وجود باکتری یا دیگر مواد بیانگر بیماری بررسی می کند.

  • سیتولوژی ادرار
  • ادرار از نظر داشتن سلول های غیر طبیعی بررسی می شود.
سرطان مثانه یکی از دلایل درد مثانه در مردان

درمان سرطان مثانه

درمان سرطان مثانه به میزان تهاجمی بودن و انتشار آن به اندام های دیگر بستگی دارد. در صورتی که سرطان کوچک بوده و به اندام های دیگر انتشار نیافته باشد درمان آن موارد زیر را در بر می گیرد:

جراحی برداشت تومور: اغلب برداشت مثانه به روش ترانس یورترال (از طریق میزراه) انجام می شود.

شیمی درمانی: دارو هایی جهت تحریک سیستم ایمنی نسبت به سرطان مثانه به درون مثانه تزریق می شوند.

در سرطان های مثانه ای که پیشرفته تر هستند درمان های زیر به کار می روند:

از آنجایی که درد مثانه در مردان می تواند عوامل احتمالی زیادی داشته باشد، همواره بهترین گزینه برای بررسی مشکل خود مراجعه به پزشک است.

دکتر حسین کرمی متخصص کلیه و مجاری ادراری

2.8/5 - (174 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر kamran شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 284 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید خدمت جناب دکتر
    بنده اقای 28ساله و متاهل هستم
    مشکلم درد خفیف مثانه هست البته بین مثانه و بیضه گیر افتادم که از کدومشونه چون از مثانه تا بیضه چپ و از همونجا به مثانه این درد میره و میاد
    این موضوع وقتی پیش اومد که بنده دوبار پشت سره هم نزدیکی داشتم و بعد بلانسبت شما ادرارم یکم شبیه چای شده بود و دوباره به حالت اول برگشت ولی فشارش مثل قبل نشده البته نیازی به فشار واسه دفع ادرار نیس
    میخواستم اگر میشه راهنماییم کنید و ایا این موضوع خطرناک هست؟ چون ما در حال اقدام به بارداری هستیم... سه سال پیش هم ازمایش اسپرم دادم و مشکلی نداشتم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش)
      1-سلام، بهتر است سونوگرافي كنيد.
  • تصویر کاربر رضا شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 285 مشاهده پرسش
    مدتی هست از مثانه به پایین و گاهی تا بیضه ها درد دارم و ادرارم مثل قبل نمی‌تونم نگه دارم و حتی تعداد دفعات ادرارم هم نسبت به گذشته کمی بیشتر شده. با توجه به اینکه بخاطر وجود دو بچه کودک و نونهال، رابطه جنسی کمتری دارم یا گاها در بدو شروع رابطه بخاطر حضور بچه‌ها مجبور به ترک بستر میشم و بعدش درد زیادی در بیضه دارم، آیا می‌تونه این مشکل بخاطر مسایل جنسی باشه؟ و در کل برای درمان چه کاری باید کرد؟ آیا این مورد در آینده می‌تونه خطرناک باشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام ، سونوگرافی انجام شود
  • تصویر کاربر amir شنبه ۱۵ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 255 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    هنگام مدفوع کردن، مدفوع به سختی و با فشار خارج شد و همان هنگام ادرار هم انجام دادم. بعد از بلند شدن احساس کردم باز هم ادرار دارم وقتی نشستم مایع سفید رنگی خارج شد که فکر کردم اب منی هست ولی دست که زدم حالت چسبندگی نداشت و یک مقدار زیر شکمم احساس درد میکنم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۵ آبان ۰( 2 سال پیش)
      قرص سیپروفلوکساسین ۵۰۰ هر ۱۲ ساعت
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۵ آبان ۰( 2 سال پیش)
      کپسول تامسولوسین هر شب
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۵ آبان ۰( 2 سال پیش)
      قرص ملوکسیکام ۷.۵ هر ۱۲ ساعت
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۵ آبان ۰( 2 سال پیش)
      تا یک ماه مصرف کنید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر وحيد شنبه ۱۰ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 261 مشاهده پرسش
    سلام
    وقت بخير جناب دكتر
    من ٣٦ سال دارم و حدود ٨ ماه هستش كه درد مثانه و نفخ معده زياد دارم و هميشه احساس درد مثانه دارم و احساس ميكنم مثانه هميشه پر هستش و حالت تكرر ادرار دارم و هنگام دفع مدفوع هم درد در مثانه دارم و كليه ها هميشه صدا و قرقر ميكنه
    ممنون ميشم كمك كنيد و در صورت نياز بتونم حضوري جهت معاينه خدمتتان برسم
    با تشكر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۰ مهر ۰( 2 سال پیش)
      سونوگرافی مثانهو پروستات جهت بررسی باقیمانده ادراری بکنید
  • تصویر کاربر میلاد چهارشنبه ۲۴ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 259 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر .
    ممنون میشم جواب بدین
    ۲۵ ساله هستم و مدتیه که خود ارضایی دارم و اخیرا گاها دچار سوزش جزعی هنگام دفع ادرار و حسی مانند کمی سخت ادرار کردن دارم و ادرارم گاها کامل تخلیه نمیشه احساس میکنم و حس میکنم نیاز دوباره دارم ک مقدارش کمه ... گاها هم ب تازگی احساسی مانند درد یا کمی فشار درناحیع زیر شکمی میشم ک یکی دوبار اتفاق افتاده .راهنماییتون چیه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      تست آنالیز و‌کشت ادراری برای بررسی عفونت ادراری بدید
  • تصویر کاربر hamide پنجشنبه ۷ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 308 مشاهده پرسش
    سلام در ادرام خون ومقداری لخته خون دیدم وشدیدا حس ادرار دارم با فشار پایین شکمی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۷ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      سن تون؟سابقه سنگ کلیه دارید؟سیگار میکشید؟
  • تصویر کاربر علی جمعه ۱۸ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 338 مشاهده پرسش
    با سلام. بنده ضایعه نخایی شدم.. بعد دچار عفونت ادراری میشم.. آزمایش دادم و دکتر بهم 12 اموکاسین همراه سفترکسین داد داخل سرم زدم.. الان آزمایش دادم اما جواب مثبت..
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۲ تیر ۰( 2 سال پیش)
      قرص نیتروفورانتوئین هر ۶ ساعت تا ۱۴ روز مصرف کنید
    2. تصویر کاربر علی شنبه ۱۲ تیر ۰( 2 سال پیش)
      جناب دکتر گفتید تا 14 روز قرص نیتروفورانتوئین مصرف کنم
      . آیا فقط قرص نیتروفورانتوئین کافیه؟ لازم ب تزریق نیست.. بعد الان چند ماهه قرص نیتروفورانتوئین تولید و توزیع نمیشه و اصلا در داروخانه ها گیر نمیاد..
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۳ تیر ۰( 2 سال پیش)
      خیر،اگر نیتروفورانتوئین پیدا کنید خیلی بهتره وگر نه باید آمپول آمیکاسین بزنید
    4. تصویر کاربر علی یکشنبه ۱۳ تیر ۰( 2 سال پیش)
      جناب دکتر ما که ضایع نخایی از گردن هستیم.. آلت تناسلی در حالت عادی روزانه اینقد کوچیک شده.. تا جایی که نمیشه یک کاندم شیت ببندیم.. هیچ راهی نداره ک بهتر بشه شرایط
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۴ تیر ۰( 2 سال پیش)
      میتونید کاتتر موقت ادراری بزنید که باید در شرایط استریل باشه
    6. تصویر کاربر علی دوشنبه ۱۴ تیر ۰( 2 سال پیش)
      برای نعوذ بهتر بایستی چکار کنیم مایی که ضایع نخایی گردنی هستیم.. قرص ها زیاد جوابگو نیستند
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۸ تیر ۰( 2 سال پیش)
      وکیوم
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر M.shakibi چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 291 مشاهده پرسش
    سلام خدا قوت.من اقای ۳۰ ساله هستم مشکل واریکوسل دو طرفه گرید ۲دارم.انالیز اسپرم خوب بود ولی دکتر گفت نتفه کمی ضعیفه .همسرم باردار بودن و توی ۸ هفتگی جنین سقط شد متخصص زنان میگن میتونه مال واریکوسل باشه..ایا به نظر شما با این شرایط نیاز به عمل هست؟؟ممنون‌میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      سونوگرافی از جهت واریکوسل انجام شود
  • تصویر کاربر اصلانی چهارشنبه ۲۵ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 268 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    مدت یک ماه است در ناحیه لگن خاصره درد دارم که این درد به پاها منتقل میشود در دی ماه ۹۹ به علت تکرر ادرار و مشکلات پروستات به دکتر متخصص ارولوژی مراجعه و موضوع بررسی شد
    نمیدانم این درد به علت مشکلات پروستات میباشد یا ناشی از مهره های کمر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۵ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      علایم بزرگی پروستات شامل باریک شدن جریان ادرار و اینکه شب ها چند نوبت برای ادرار میشین
  • تصویر کاربر میلاد چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 353 مشاهده پرسش
    آقای دکتر سلام و عرض ادب
    بنده ۲۲ سالمه و مجرد هستم و مدتی هست که خودارضایی دارم
    سه هفته پیش به خاطر دردی که در قسمت بین ناحیه کیسه بیضه و مقعد داشتم و همچنین کمر درد خدمتتون مراجعه کردم و شما فرمودید که این درد طبیعی هست و اسپاسم است
    ولی من الان نزدیک یک ماه هستش که همچنان این درد رو دارم و مجبور شدم به خاطر دردی که داشتم به سونوگرافی پروستات برم
    عکس سونوگرافی براتون ارسال کردم
    ممنون میشم من رو از این نگرانی دربیاورید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۴ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      هخوبه مشکلی نیست
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۴ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      از داروهایی که میگم یک ماه استفاده کنین شاید التهاب پروستات باشه که با اینها بهتر میشه
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۴ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      از داروهای افلوکساسین ۲۰۰ میلیگرم هر ۱۲ ساعت و کپسول تامسولوسین ۰.۴ میلیگرم شبی یک عدد و قرص ملوکسیکام ۷.۵ میلیگرم هر ۱۲ ساعت برای یک ماه استفاده کنین و از قهوه و نوشابه و ادویه جات و پیاز و سیر پرهیز کنین
    4. تصویر کاربر میلاد دوشنبه ۱۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام مجدد آقای دکتر خیلی ممنونم داروهارو برام ننوشتین فقط

      جهت اطلاعتون این موارد رو هم بگم خدمتون که :
      اوایل درد زیادی داشتم اما رفته رفته تا به الان دردم خیلی کم شده
      سوزش ادرار هم خیلی کم پیش میاد
      تکرر ادرار هم ندارم
      بیشتر صبح ها درد دارم با کمر درد


      عکس سونوگرافی‌ براتون ارسال شد آیا ؟
    5. تصویر کاربر میلاد دوشنبه ۱۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      خیلی ممنون اقای دکتر
      داروها اومد
    6. تصویر کاربر میلاد سه شنبه ۱۴ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      آقای دکتر خیلی معذرت میخوام یک سوال بابت این داروها دارم

      الان دردم خیلی خیلی کمتر شده ...واجب هست که داروهارو مصرف کنم؟
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      مصرف شه بهتره
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر