جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سیستیت بینابینی چیست و چگونه درمان می شود؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

سیستیت بینابینی یا همان سندروم مثانه دردناک نوعی بیماری مزمن و دردناک است که بیشتر از مردان برای زنان پیش می‌آید. نشانه‌های بیماری در برخی زنان به حدی شدید است که ممکن است منجر به بیماری‌های دیگری مانند افسردگی شود. سندرم مثانه دردناک ممکن است بر کیفیت رابطه جنسی فرد نیز تاثیر بگذارد. این بیماری داروی خاصی ندارد اما با استفاده از روش‌های درمانی خاص می‌توان نشانه‌های بیماری از جمله درد را کاهش داد. بعضی وقت‌ها نیز بدون هیچ گونه درمانی، نشانه‌ها بهتر می‌شوند.

سیستیت بینابینی (سندروم مثانه دردناک) چیست؟

سیستیت بینابینی نوعی بیماری خفیف مثانه است که باعث ایجاد دردهای مزمن لگنی و مشکلات ادراری می‌شود. این بیماری به نام‌های سندرم درد مثانه یا سندرم مثانه دردناک نیز شناخته می‌شود.

این بیماری بیشتر در دهه سی و چهل زندگی افراد اتفاق می‌افتد. 

سندرم مثانه دردناک نوعی بیماری مزمن و دردناک است که باعث ایجاد ناراحتی در این عضو می‌شود (این سندرم به نام‌های سیستیت بینابینی یا سندرم مثانه دردناک نیز شناخته می‌شود). مثانه یکی از اعضای بدن است که ادرار جمع‌شده توسط کلیه‌ها را تا زمان خروج از مجرای ادراری در خود نگه می دارد. به مجموعه‌ای از نشانه‌ها که منجر به بیماری یا اختلالی خاص می‌شوند، سندرم می‌گویند.

تشخیص سیستیت بینابینی در زنان کار سختی است چون پزشک‌های مختلف راجع به تعریف دقیق این موضوع با یکدیگر اختلاف نظر دارند. هم‌چنین  ممکن است زنان مبتلا به این سندرم، انواع دیگری از درد را در ناحیه لگن، ناحیه تناسلی یا سایر نواحی بدن خود احساس کنند.

التهاب مثانه یا سیستیت چیست؟

چه کسانی دچار سیستیت بینابینی می‌شوند؟

زنان بیشتر دچار سیستیت بینابینی می‌شوند. احتمالا بین 3 تا 8 میلیون زن در آمریکا به این بیماری مبتلا هستند. برخی پژوهش‌ها نشان داده‌اند که احتمال ابتلا به سندروم درد مثانه در زنان سفیدپوست بیشتر از گروه‌های قومی و نژادی دیگر است.

هم‌چنین پژوهش‌ها نشان داده‌اند که احتمال ابتلا به سیستیت بینابینی در هر سنی وجود دارد اما ممکن است نشانه‌ها با توجه به سن افراد مبتلا، متفاوت باشد.

سندرم مثانه دردناک چه تاثیراتی بر وضعیت سلامت زنان می‌گذارد؟

ممکن است برخی زنان مبتلا به سیستیت بینابینی به واسطه نشانه‌های مربوط به این سندرم احساس دردی خفیف داشته باشند اما میزان درد و بروز نشانه‌ها در دیگر افراد بسیار شدید است. البته نشانه‌ها در گذر زمان تغییر می‌کنند.

چگونه از ابتلای مجدد به عفونت مثانه پیشگیری کنم؟

علائم سیستیت بینابینی

👈 کمبود خواب هنگام سندرم مثانه دردناک

زنانی که به سیستیت بینابینی دچار می‌شوند، احتمالا در طی شب باید بیدار شده و مثانه خود را خالی کنند. خواب منقطع می‌تواند منجر به خستگی شدید و در برخی موارد افسردگی شود.

👈 افسردگی و سیستیت بینابینی

گذراندن زندگی با بیماری مزمن و دردناک می‌تواند خطر ابتلا به افسردگی را افزایش دهد.

👈 احساس درد هنگام برقراری رابطه جنسی سیستیت بینابینی

بسیاری از زنانی که به سندرم  مثانه دردناک مبتلا می‌شوند، بیان کرده‌اند هنگام برقراری رابطه جنسی، درد دارند. هم‌چنین پژوهش‌ها نشان داده‌اند زنان مبتلا به سندرم درد مثانه ممکن است در تحریک شدن، خشکی واژنی و رسیدن به ارگاسم نیز مشکلاتی داشته باشند.

درمان التهاب سندرم مثانه دردناک

علت سیستیت بینابینی چیست؟

فعلا فقط یک ساز و کار برای ابتلا به سیستیت بینابینی یافت شده است و هیچ‌کس دلیل دقیق ابتلا به این بیماری را نمی‌داند. نمونه‌برداری از دیواره مثانه افراد مبتلا به این بیماری ناهنجاری‌های مختلفی نشان داده است اما مشخص نیست که این ناهنجاری‌ها دلیل ابتلا به بیماری هستند یا نتیجه فرآیندهای مهم دیگر. برخی محققان روی بررسی نقص‌های لایه گلیکوزآمینوگلیکان (GAG) تمرکز کرده‌اند. این بخش، لایه‌ای از مخاطی است که از مثانه محافظت می‌کند.

نقص‌های این لایه می‌تواند باعث نشت سموم موجود در ادرار شده و به بافت‌های ماهیچه و عصبی مهم آسیب برساند. در نتیجه مثانه شدیدا حساس و دردناک خواهد شد.

نظریه‌های دیگری هم راجع به دلیل ابتلا به سیستیت بینابینی وجود دارد. ممکن است عامل ناشناخته‌ای مانند یک ویروس دلیل ابتلا به این بیماری باشد یا ممکن است یک اختلال خودایمنی در اثر عفونت مثانه در حال حرکت پیش بیاید و فرد به سیستیت بینابینی مبتلا شود.

هم‌چنین این احتمال وجود دارد که سلول‌هایی که معمولا در واکنش‌های آلرژیک نقش دارند، در مثانه فرد هیستامین آزاد کنند. ایده دیگر این است که اعصاب حسی در مثانه به نوعی «روشن می‌شوند» و موادی آزاد می‌کنند که منجر به بروز نشانه‌های مربوط به بیماری می‌شوند. از آن‌جایی که بیماری سیستیت بینابینی بیشتر برای زنان پیش می‌آید، بسیاری از محققان معتقدند که هورمون‌ها نیز در ابتلا به این بیماری نقش دارند.

آیا سندروم درد مثانه بر کیفیت برقراری رابطه جنسی تاثیر می‌گذارد؟

بله. برخی زنان مبتلا به این سندرم گفته‌اند که هنگام برقراری رابطه جنسی درد دارند یا احساس خوبی ندارند. برخی دیگر از آن‌ها در تحریک شدن یا به ارگاسم رسیدن مشکل دارند. بهتر است راجع به پوزیشن‌‌ها و تهیه لوبریکنت‌های مختلفی (ژل روان‌کننده) که می‌توانید برای رفع خشکی واژن و کاهش درد هنگام برقراری رابطه جنسی از آن‌ها استفاده کنید، با پزشک یا پرستار خود مشورت کنید.

درمان سندرم مثانه دردناک

اگر چه داروی خاصی برای این بیماری‌ها وجود ندارد اما می‌توان روش‌های درمانی خاصی روی آن‌ها اجرا کرد. راهی وجود ندارد که بتوان پیش‌بینی کرد چه کسانی ممکن است بهتر به این درمان‌های خاص پاسخ دهند. نشانه‌های  سندرم مثانه  دردناک (سیستیت بینابینی) می‌توانند شدت یافته یا از بین بروند. حتی اگر دیگر هیچ نشانه‌ای وجود نداشته باشد؛ باز هم ممکن است چند روز، چند هفته، چند ماه یا چند سال بعد این نشانه‌ها دوباره عود کنند.

درمان دارویی سیستیت مثانه

1. رژیم غذایی

برخی افراد مبتلا به سیستیت بینابینی (سندرم مثانه دردناک) متوجه می‌شوند که با مصرف غذا یا نوشیدنی‌هایی خاص، نشانه‌های بیماریشان بدتر می‌شود. بهتر است غذا یا نوشیدنی‌هایی که مصرف می‌کنید را بنویسید تا اگر مصرف موارد خاصی از آن‌ها باعث بدتر شدن نشانه‌های بیماری شد، بتوانید تشخیص دهید کدام یک از موارد مصرفی باعث این حالت شده است.

احتمالا مصرف غذاهای اسیدی باعث تحریک مثانه افراد مبتلا به این بیمار‌ی‌ها می‌شود. اگر دلیل تحریک مثانه همین موضوع باشد، پزشک به شخص توصیه می‌کند که همراه با غذای خود داروی ضد اسید (آنتی‌اسید) مصرف کند تا به این ترتیب میزان اسید وارد شده به ادرار کاهش یابد.

هم‌چنین بهتر است موارد زیر را از رژیم غذایی خود حذف کنید:

❎ الکل

❎ کافئین

❎ نوشیدنی‌های گازدار

❎ شکلات

❎ گوجه فرنگی

❎ شیرین‌کننده‌های مصنوعی

2. فعالیت‌های جسمی

انجام ورزش و فعالیت‌های جسمی مختلف می‌تواند به رفع نشانه‌های سیستیت بینابینی کمک کند. انجام این فعالیت‌ها به شما توصیه می‌شود:

✅ پیاده‌روی

✅ دوچرخه‌سواری

✅ حرکت‌های کششی آرام

3. کاهش میزان استرس

داشتن استرس می‌تواند باعث بدتر شدن نشانه‌های این بیماری‌ها شود. با یادگیری روش‌های مختلف کاهش استرس و تنظیم زمانی برای آرام شدن می‌توان راحت‌تر با بیماری‌های سندرم مثانه دردناک کنار آمد.

4. فیزیوتراپی

ماهیچه‌های لگن، مثانه را در جای خود نگه می‌دارند و به کنترل ادرار انسان کمک می‌کنند. با تمرین روی این ماهیچه‌ها می‌توانید نشانه‌های این بیماری‌ها را کاهش دهید. فیزیوتراپیست یا پزشک می‌توانند به اجرای صحیح این تمرین‌ها کمک کنند.

5. آموزش دوباره مثانه

فرد مبتلا به سندرم مثانه عادت می‌کند که به محض احساس درد یا اضطرار در تخلیه این عضو به دستشویی برود؛ حتی اگر مثانه‌اش پر نباشد. در نتیجه معمولا بدن فرد به تخلیه مداوم مثانه عادت می‌کند. آموزش دوباره مثانه نوعی درمان است که به فرد کمک می‌کند این عادت را بشکند و بتواند ادرار خود را به مدت طولانی‌تری نگه دارد.

برای اجرای این روش ابتدا لیستی از این‌که هر چند وقت یک بار به دستشویی می‌روید و هر چند وقت یک بار مجبورید برای تخلیه مثانه خود اقدام کنید، تهیه کنید. سپس از این یادداشت‌ها استفاده کنید تا وقفه‌های تخلیه مثانه خود را بیشتر کنید.

سوزش و درد مثانه

6. داروی سیستیت بینابینی

داروهای مختلف ممکن است به تسکین درد و کاهش التهاب کمک کنند که عبارتند از: 

پنتوزان پلی سولفات سدیم

یکی از داروهای تاییدشده برای درمان درد سیستیت بینابینی است. این دارو باید شش ماه مصرف شود تا بتوان روند بهبودی را مشاهده کرد. داروهای درمان‌کننده سوزش معده می توانند میزان اسید تولیدشده توسط بدن را کاهش داده و به رفع نشانه‌های سیستیت بینابینی کمک می‌کنند. داروهای شل‌کننده عضلات کاری می‌کنند که مثانه در زمان‌های اشتباه انقباض نداشته باشد و به این ترتیب به رفع نشانه‌ها کمک می‌کنند.

داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای

مصرف داروهای ضدافسردگی باعث کاهش درد بیماران مبتلا به سیستیت بینابینی می‌شود. داروهای ضد افسردگی سه‌حلقه‌ای مانند آمی‌تریپتیلین (با نام تجاری Elavil) نشان داده‌اند که می‌توانند میزان درد و تخلیه مثانه مداوم بیماران مبتلا به این بیماری را کاهش دهند. معمولا استفاده از داروهای مخدر به درمان درد بیماران مبتلا به سیستیت بینابینی توصیه نمی‌شود.

آنتی هیستامین ها

تصور می شود که آنتی هیستامین هیدروکسی زین (Atarax ، Rezine ، Vistaril و …) به تسکین درد، تکرر ادرار شبانه کمک می کند. بعضی از پزشکان داروی سایمتیدین (Tagamet) و رانیتیدین (Zantac) را توصیه می کنند که نوع دیگری از آنتی هیستامین است، اما شواهد اندکی برای تایید استفاده از آنها وجود دارد.

انتی بیوتیک مناسب برای درمان سیستیت

داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن سدیم) و استامینوفن می توانند به تسکین درد کمک کنند.

سیکلوسپورین A

در مطالعات اولیه ، این داروی سرکوب کننده سیستم ایمنی به تسکین علائم کمک می کند ، اما مصرف آن به دلیل عوارض جانبی جدی از جمله لرزش غیرقابل کنترل ، درد عضلانی یا مفصلی و بزرگ شدن لثه محدود می شود.

داروی سیستیت بینابینی

7. تزریق قطره در مثانه

یکی دیگر از روش‌های درمانی این است که مثانه را با داروی مایعی پر می‌کنند. کاتتر یا لوله کوچکی درون مجرای ادرار فرد قرار می‌گیرد و این داروی خاص را وارد مثانه فرد می‌کنند.

8. کشش مثانه

کشش مثانه نوعی روش جراحی است که در اتاق عمل و همراه با بیهوشی روی فرد انجام می‌شود. در این روش به منظور انبساط مثانه، این عضو را با آب استریل پر می‌کنند. در نتیجه مثانه می‌تواند میزان ادرار بیشتری در خود ذخیره کند.

9. تحریک عصبی

تحریک عصبی نوعی روش درمانی است که به تنظیم کارکرد مثانه کمک می‌کند. این روش بیشتر در کاهش میزان اضطرار و دفعات دفع ادرار موثر است اما می‌تواند به کاهش درد مثانه (استخوان شرمگاهی) نیز کمک کند.

10. درمان سیستیت بینابینی در طب سنتی

اول از همه مصرف نوشیدن چای و قهوه را کاهش دهید . به جای آن حتما از دم نوش بابونه و نعنا استفاده کنید. 

آب زغال اخته یکی از ثابت ترین درمان های طبیعی برای درمان التهاب و ورم مثانه می باشد.

دانه های کدو تنبل نیز به حفظ تعادل هورمونی کمک می کنند و از سلامت مثانه حمایت می کنند.

11. انجام جراحی

آخرین راه درمان (سیستیت بینابینی) سندرم مثانه دردناک، انجام عمل جراحی است. با انجام عمل جراحی بخش‌هایی از مثانه یا کل آن برداشته می‌شود. اگر بیمار همه راه‌های درمانی دیگر را تجربه کرده باشد و هنوز هم درد ناشی از این بیماری را نتواند تحمل کند، می‌توان روی فرد عمل جراحی انجام داد.

دکتر حسین کرمی جراح و متخصص کلیه مجاری ادراری و تناسلی

4.2/5 - (13 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر زهرا سه شنبه ۱۸ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 344 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر
    من ۲۵ سالمه حدودا ۳۰ روز پیش دچار سرما خوردگی شدیدی شدم که بدون درمان خوب شد اما از وسطای سرما خوردگی موقع سرفه کردن احساس میکردم خروجی مجرای ادرارم حالت قلقلکی میشه که خوشایند نبود و اذیتم میکرد و کم کم شدت گرفت طوری که با راه رفتن هم این احساس رو داشتم. به پزشک عمومی مراجعه کردم آنتی بیوتیک و پنی‌سیلین تجویز کردن که درمان نشدم و مجدد مراجعه کردم کشت ادرار گرفتن ازم و نتیجه آلودگی با باکتری coagulase negative staphylococci بود و پزشک متخصص داروی نیتروفورانتوئین تجویز کردن که باز هم جواب نگرفتم و با خوردن این دارو حالت تهوع و درد معده داشتم که اینبار به متخصص زنان مراجعه کردم معاینه شدم و سونوگرافی انجام دادم که مشکلی در مثانه، کلیه و رحم وجود نداشت. ایشون گفتن دارو رو قطع کنم مولتی ویتامین برای خشکی ناحیه واژن و سیپروفلوکساسین ۲۵۰ برای عفونت باکتریایی تجویز کردن. تا امروز که حدودا ۲۲ روزه که گرفتار این بیماری و درمانش هستم جز برطرف شدن تکرر ادرارم هیچ تغییری در سوزشم حس نکردم.
    مدام و مخصوصا موقع نشستن و نماز خوندن(زمان سجده) و حالت هایی که تحت فشار هستم سوزش شدید در ناحیه خروجی مجرای ادرارم حس میکنم و در حالت های عادی حالتی شبیه به قلقلک شدن یا سوزن شدن دارم.
    بخاطر شرایط درسی مدام مجبور به نشستن هستم و واقعا درمانده از این وضعیتم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید🙇‍♀️
    1. تصویر کاربر زهرا جمعه ۱۴ آبان ۰( 2 سال پیش)
      گاهی درد در ناحیه زیر شکمم حس میکنم که نمیدانم درد مثانه هست یا رحم چون ماه پیش پریود نشده بودم اما این درد چندان برام مهم نیست فقط سوزش خوب بشه
    2. تصویر کاربر زهرا جمعه ۱۴ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سوال بعدیم اینه که من ۳ سال پیش متاهل بودم و چند بار رابطه ی جنسی سطحی داشتیم که به جدایی کشید .
      ممکنه این علائم من از نوعی عفونت مثل تبخال تناسلی باشه اما به صورت نهفته و بدون علائم که تا حالا هم بروز نکرده باشه؟ متخصص زنان با علم این موضوع معاینه کرد و گفتن که مورد مشکوکی مشاهده نکردن
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ آبان ۰( 2 سال پیش)
      علایم عفونت ادراری دارید و باید آنالیز و کشت ادراری انجام بدید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سعید سه شنبه ۲۷ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 284 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت اقای دکترپسرم بیماری ام اس داره و ادرار را با سوند خالی می کنیم. ازمایش بعد از 10 روز خوردن سفیکسیم است. اگر امکان
    دارد نسخه الکترونیکی بنویسید. پسرم معلول است و در منزل است. کدام انتی بیوتیک اثر بخش تر است.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۷ مهر ۰( 2 سال پیش)
      قرص نیتروفورانتویین ۱۰۰ هر ۶ ساعت یک عدد تا یک هفته و سپس تکرار مجدد آزمایش
  • تصویر کاربر سپیده پنجشنبه ۱۵ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 619 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر عزیز
    وقتتون بخیر
    بنده از مراجعه کنندگان شما هستم
    سوزش ادرار دارم وتخلیه کامل نمیشود ادرار و با تحریک کردن از سمت کلیه و مجرای ادرار تخلیه میشود بیشتر،که بعد از فشار در شکمم فرداش درد دارم در کشاله ران و زیر شکم و پهلوهاتا بالا و گاهی تا بغل زانو قسمت داخلش و در ضمن همیشه ادرار سرپایینی و و بدون فشار طبیعی میاد که با خوردن آب زیاد بهتر میشه و اولش به صورت طبیعی تخلیه میشه و به انتها که رسید دوباره سرازیری میشه آمدن ادرار و کم
    بنده یبوست دارم و شاید فتق هم در کشاله ران داشته باشم بخصوص در سمت راست دیده شده با سونوگرافی
    پزشک دیگری با دادن فنازوپیریدین باعث شد التهای دیواره های مثانه بهتر بشه و این دردها و بهتر تخلیه شدنادرار و سوزش اما کافی نبود با خوردن قرص ظرف 20 روز
    وقتی میخوابم و بیش از 5 تا 7 ساعت استراحت میکنم گاهی با درد کشاله ران و بغل زانو از داخل بیدار میشم که وقتی به سرویس بهداشتی میرم و راه میرم بهتر میشم و زمانی که ادرار ندارم دردی نیست
    و گاهی شاید چون فشار میارم به شکمم بعد از تخلیه ادرار کشاله ران و مثانه کمی درد داره و تحریک میشه آلت تناسلی به دلیل فشار دادن شکم
    و گاهی باید آب بگیرم تا شروع بشه آمدن ادرار و با خوردن آب زیاد بهترم ولی باز هم کامل تخلیه نمیشه مثانه و از بالای مثانه که به کلیه ها میرسه باید فشار بدم کمی و تحریک کنم تخلیه بیشه
    در ضمن یبوست دارم و مواقعی که شکم کار میکنه اون روز بهترم
    هر چی که که سر کننده باشه بدتر میکنه مسئله ام رو در مورد آمدن ادرار
    خسته شدم هیچ پزشکی متوجه نشده آقای دکتر
    اما حس میکنم باید عفونت یا باکتری ای پنهان باشه که با آنتوبیوتیک هم شکمم بهتر کار میکنه و مثل سنگ نیست و یبوستم کمتر میشه و راحت تر تخلیه میشه ادرار
    چون با فنازوپیریدین اینطور شد و یا هر چرک خشک کن مثل سفکسیم و حتی آمدن ادرار با فشار طبیعی بیشتر میشه
    آقای دکتر بسیار عزیزم کمکم کنید الان دیگه بیشتر از 3 سال شده
    عصبی نیست میدونم و ممکنه سنگ کلیه یا تجرک کم و یا فتق کشاله ران و یا عفونت باشه؟
    چون با سیپروفلاکساسین یه زمانی بهتر بود واقعاً
    پیشاپیش یک دنیا از پاسختون سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۵ مهر ۰( 2 سال پیش)
      باید حتما سیستوسکوپی بشید تا التهاب مثانه بررسی بشه
  • تصویر کاربر سعید شنبه ۲۶ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 338 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من ادرار کردنم خیلی مشکل شده،باید خیلی زور بزنم و وقت بذارم تا بتونم مثانه مو خالی کنم تازه خالی خالی هم نمیشه خیلی باید زور بزنم تا چند قطره بیاد.چه کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۶ تیر ۰( 2 سال پیش)
      بهتره یک ماه درمان پروستاتیت بگیرید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۶ تیر ۰( 2 سال پیش)
      تاوانکس ۵۰۰ هر روز یک عدد کپسول تامسولوسین ۰/۴ هر شب یک عدد ژلوفن ۴۰۰ هر ۸ ساعت
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر مولوی یکشنبه ۳۰ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 328 مشاهده پرسش
    برای سیستیت بینابینی چه راه حل وجوددارد داروی المیرون یا باطری مثانه ۵۰ ساله هستم یکبار هم خدمت شما رسیدم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳۰ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      قرص و شربت کرن بری مفید است
  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۱۷ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 293 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت آقای دکتر ...محمد هستم ۲۸ سالمه و چند ساله به طور مزمن دچار تکرر ادرار هستم به طوری که جزیی از زندگیم شده و بهش عادت کردم ..تا الان نه دردی داشتم و نه سوزش و نه خون در ادرار و نه هیچ گونه علائم این چنینی بیشتر هم هنگام خواب و شب که میخوام بخوابم حس میکنم و در طول روز اگه بیرون از خونه باشم مشکلی ندارم تا چهار ساعت هم می تونم دستشویی نرم استرس هم دارم ... مثلا شب که میخوام بخوابم دستشویی میرم اگه زود خوابم ببره که میخوابم و بعد از چهار پنج ساعت بیدار میشم برا دستشویی ولی اگه زود خوابم نبره همون نیم ساعت بعد اگه برم دستشویی بازم ادرار دارم البته با حجم کم . و تمام این شرایط وقتی که استرس دارم بدتر میشن و ضمنا گاهی بیدار که میشم حس میکنم چند قطره ادرار خارج شده
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۷ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      ازمایش ادرار و قند خون چک شود ، قرص وزیکر ۵ روزی یک عدد
  • تصویر کاربر حسین سه شنبه ۲۰ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 3678 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر خسته نباشید
    من دو روز قبل عمل فتق داشتم
    آیا خودارضایی برا عمل فتق مشکلی ایجاد میکنه!؟
    یعنی اگه خودارضایی کنم درد میگیرم یا ارتباطی نداره!؟
    بعد چ مدت میتونم انجام بدم؟
    با عرض پوزش🙏❤
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۰ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      ارتباطی نداره
  • تصویر کاربر مهدی چهارشنبه ۱۶ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 336 مشاهده پرسش
    ضخامت جدار مثانه افزایش یافته و نامنظم و فاقد سنگ مثانه کامل تخلیه نمیشود سوزش دارند
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۶ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکس باز نمیشود لطفا مجددا عکس را ارسال کنید تا بررسی کنم و پاسخ دهم
  • تصویر کاربر ناشناس جمعه ۲۴ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 298 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید بنده حدودا 8 ماهی میشه که در سر مثانه ام تیرگی بوجود اومده و این تیرگی در قسمت خروجی ادرار پر رنگ تر دیده میشه
    خارش،سوزش و ترشح هم نداره برجسته هم نیست.
    آیا مشکل خاصی هست لطفا راهنمایی کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۴ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکس واضح بفرستید
    2. تصویر کاربر ناشناس پنجشنبه ۲۳ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      زیاد بزرگ نیست واضح تر از این نمیشه
    3. تصویر کاربر ناشناس پنجشنبه ۲۳ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      بفرمایید
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۴ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      اگر توده ای نداره به متخصص پوست مراجعه کنید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر یاسرپارسایی جمعه ۱۹ دی ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 248 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت جناب دکترکرمی استادمحترم قران.این حقیر 33سال دارم .متاهل ودارای یک فرزند.ازدوران مجردی به هنگام تخلیه ادرارومدفوع تکه تکه های ژله ای(مانند منی که درحال خشک شدن است)میادبیرون و البته درزمان متاهلی به دلیل نزدیکی خیلی کمتر شده.بدون هرگونه علامت شرعی.می خام بدونم آیا منی است ؟بیشتر به لحاظ شرعی وغسل برایم مشکل سازشده .لطفا باعنایت به اینکه جنابعالی دکتری ارزشی ومتدین هستید راهنمایی ام فرمایید.ضمنا الان فقط زمانی که فاصله ارتباط زناشویی زیاد میشه و درهنگام دفع مدفوع این اتفاق می افتدلیکن درحجم کمتر.ممنون.التماس دعا
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۹ دی ۹۳( 9 سال پیش)
      مشکلی نیست پاک است
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر