جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری و سوزش ادرار

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

عفونت مثانه در زنان بیشتر از مردان شایع است. به طور تخمینی، بیش از 50 درصد زنان حداقل یک بار در زندگی خود با عفونت مثانه مواجه می‌شوند. بیشتر این عفونت‌ها ساده هستند و عامل ایجاد آنها، باکتری ‌ای‌کولای (E. Coli) است.

عفونت مثانه در زنانی که بیماری خاصی ندارند، بی‌خطر نامیده می‌شود. اما عفونت مثانه با وجود سوند یا استنت در مجاری ادراری، دیابت، بارداری و برخی مشکلات دیگر، عفونت پرخطر نامیده می‌شود. عفونت مثانه بی‌خطر با مصرف یک دوره کوتاه آنتی‌بیوتیک به‌راحتی درمان می‌شود اما برای فرد بیمار باعث مشکلات زیادی می‌شود.

چه چیزی باعث بروز عفونت مثانه میشود؟

عفونت مثانه اغلب به دلیل ورود باکتری به پیشاب‌راه و سپس مثانه رخ می‌دهد. پیشاب‌راه لوله‌ای است که ادرار را از بدن خارج می‌کند. این باکتری‌ها وقتی وارد مثانه می‌شوند، به دیواره مثانه می‌چسبند و باعث التهاب و عفونت می‌شوند که به آن التهاب مثانه یا سیستیت گفته می‌شود. این باکتری‌ها می‌توانند از مثانه به سمت کلیه‌ها هم حرکت کنند و باعث بروز عفونت کلیه شوند. چندین عامل می‌توانند ریسک عفونت مثانه را افزایش دهند. این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند:

علائم عفونت ادراری

علائم عفونت ادراری شامل موارد زیر می‌شود:

عفونت کلیه هم علائم مشابهی دارد اما موارد زیر هم می‌توانند علامت عفونت کلیه باشند:

پزشک پس از شنیدن علائم مریض و انجام آزمایش ادرار می‌تواند عفونت مثانه را تشخیص دهد. در آزمایش ادرار، وجود گلبول سفید در ادرار و علائم التهاب چک می‌شود که نشان دهنده عفونت هستند. اگر پزشک مشکوک به عفونت مثانه باشد، کشت ادرار را تجویز می‌کند. کشت ادرار یک تست آزمایشگاهی است که برای شناسایی باکتری‌های مختلف موجود در نمونه ادرار به کار می‌رود.

کشت ادرار در موارد زیر تجویز می‌شود:

درمان عفونت مثانه

آنتی بیوتیک برای درمان عفونت مثانه

سوالات مختلفی در رابطه با درمان عفونت مثانه پرسیده می شود، از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قوی ترین انتی بیوتیک برای عفونت ادراری کدام است؟

بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری مردان کدام است؟

بهترین دارو برای عفونت ادراری در زنان کدام است؟

باید گفت افرادی که عفونت مثانه بی‌خطر دارند اغلب با یک دوره کوتاه آنتی‌بیوتیک درمان می‌شوند. آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود. موارد زیر از جمله درمان‌های معمول برای التهاب مثانه بی‌خطر هستند.

ثابت شده است که دوره سه روزه درمان به اندازه دوره هفت روزه مؤثر است اما عوارض کمتری دارد. عوارض معمولاً ناشی از رشد بیش از حد قارچ است و می‌تواند منجر به قرمزی و عفونت قارچی واژن شود. درمان سه روزه همچنین نسبت به درمان هفت روزه مقرون به صرفه‌تر است. درمان تک دوزی هم امکان پذیر است اما به طور کلی نرخ درمان آن پایینتر و احتمال بروز عفونت دوباره بالاتر است. در بسیاری از افراد، علائم یک روز پس از شروع دوره درمان کاهش می‌یابند. اما حتی اگر بیمار حس کند که بهتر شده است، حتماً باید دوره آنتی‌بیوتیک را به پایان برساند تا عفونت به طور کامل از بین برود. اگر دوره تکمیل نشود، عفونت می‌تواند دوباره رخ دهد و بار دوم درمان آن سخت‌تر می‌شود.

اگر علائم بیش از دو یا سه روز پس از شروع درمان ادامه یابند، بیمار باید پزشک را در جریان بگذارد. افرادی که عفونت مثانه پرخطر دارند باید به مدت 7 تا 14 روز آنتی بیوتیک مصرف کنند. عفونت پرخطر ممکن است در زنان باردار یا افرادی که دیابت یا عفونت خفیف کلیه دارند مشاهده شود. همچنین به مردانی که عفونت ادراری حاد دارند پیشنهاد می‌شود که به مدت 7 تا 14 روز آنتی بیوتیک مصرف کنند. در موارد نادر، آنتی بیوتیک های بتا-لاکتام و فلوروکینولون‌ها هم برای درمان عفونت‌های مهاجم‌تر به کار می‌روند. این آنتی‌بیوتیک ها مؤثر هستند اما به دلیل خطر مقاومت باکتریایی، در درمان اولیه تجویز نمی‌شوند.

درمان عفونت مثانه در خانه

به دلیل نگرانی‌هایی که در مورد باکتریهای مقاوم به آنتی‌بیوتیک وجود دارد، پزشکان به زنانی که عفونت مثانه عادی دارند، استفاده از راههای پیشگیری عفونت را توصیه می‌کنند. این راه ها شامل موارد زیر می‌شوند:

تغییر روش پیشگیری از بارداری

عفونت مثانه بیشتر در زنانی دیده می شود که دیافراگم و اسپرم کش استفاده می کنند.

نوشیدن آب و دفع ادرار پس از رابطه جنسی

این کار به دفع باکتری هایی که وارد مثانه شده اند کمک می کند.

استفاده از کرم موضعی استرادیول در زنان یائسه

زنان یائسه می توانند از استروژن برای کاهش ریسک عفونت استفاده کنند.

مصرف آنتی بیوتیک برای پیشگیری

از دیگر موارد موثر در پیشگیری از عفونت ادراری و مثانه می توان به موارد زیر اشاره کرد: آب میوه کرنبری بدون شکر، سرکه سیب، اسید اسکوربیک (ویتامین سی) و پروبیوتیک ها. از میان این درمان ها، محصول کرنبری از همه محبوب تر است.

درمان عفونت مثانه در طب سنتی

راه هایی مانند:

درمان عفونت ادراری با کرن بری

کرنبری به عنوان یک درمان طبیعی برای پیشگیری از عفونت مثانه در نسل‌های متمادی به کار می‌رود. طبق تحقیقی که در سال 2012 انجام شد، آب میوه کرنبری و قرص‌های کرنبری در زنانی که عفونت مکرر مثانه دارند، مؤثر است. اما مشخص نیست که آیا آب میوه کرنبری می‌تواند در افراد دیگر هم از عفونت مثانه پیشگیری کند یا خیر.

پوشیدن لباس مناسب

باکتری‌ها در محیط‌های گرم و مرطوب بیشتر رشد می‌کنند. پوشیدن شلوار جین تنگ و دیگر لباس‌های تنگ می‌تواند باعث ماندن رطوبت در نواحی حساس زنانه شود. این عامل می‌تواند محیط مناسب برای رشد باکتری‌های واژینال را فراهم کند.

نوشیدن آب زیاد

آب باعث شسته شدن باکتری‌ها از مثانه و در نتیجه درمان سریعتر عفونت می‌شود. همچنین آب باعث رقیق شدن ادرار و در نتیجه کاهش درد در هنگام ادرار کردن می‌شود. ادرار حاوی مواد زائد بدن است. در شرایط عفونت مثانه، دفع ادرار غلیظ و تیره می‌تواند با درد و ناراحتی بیشتری همراه باشد. ادرار رقیق کمرنگ‌تر است و باعث ناراحتی کمتری می‌شود.

دفعات زیاد دفع ادرار

دفع ادرار به صورت مکرر می‌تواند با خارج کردن باکتری‌ها از مثانه، به درمان عفونت کمک کند. نگه داشتن ادرار به باکتری‌ها زمان می‌دهد تا در مثانه تکثیر شوند. همچنین دفع ادرار پس از رابطه جنسی هم مفید است. رابطه جنسی می‌تواند باعث پیش رفتن باکتری‌ها در مجاری ادراری در زنان و مردان شود. دفع ادرار پس از رابطه جنسی می‌تواند به خروج باکتری‌ها از مجاری ادراری کمک کند. با این کار از ماندن باکتری‌ها در مجاری و بروز عفونت جلوگیری می‌شود.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4.2/5 - (119 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر عسل سه شنبه ۱۷ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 21 مشاهده پرسش
    سلام من خانمی ۴۰ ساله هستم حدود ۳ ماه پیش عفونت ادراری شدید گرفتم با چند روز بستری خوب شدم البته من دیابتی هستم در روز دوتا متفورمین و دوتا گلی کلازید و قرص متورال میخورم الان دو روزه که بعد از ادرار تا نیم ساعت احساس در زیر شکم به سمت چپ میکنم البته آقای دکتر من ۳ سال پیس عمل هیسترکتومی انجام دادم میشه راهنمای کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۷ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      با سلام و احترام سونوگرافی کلیه ها و مجاری ادراری انجام دهید
  • تصویر کاربر هانیه پنجشنبه ۱۲ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 23 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر 35 ساله خانم هستم متاهل من 3 ماه پشت هم عفونت ادرار گرفته بودم اخرین بار با کشت مثبت دکتر جنتامایسین و فسفومایسین دادن و سونو سیستیت نشون داده من 2 ماه پیش این دارو رو تزریق کردم ئلی کامل خوب نشدم علایمم فقط کمی سوزش بعد ادرار و درد کمر هست بعد ادراه حس خوبی بعد ادرار ندارم انگار التهابی باشه داخل مجرا و مثانه تکرر ادرار ندارم در حین ادرارم مشکل ندارم الان 2 تا دکتر بهم دارو دادن ممنون میشم با توجه به شرح حالم راهنمایی بفرمایید کدوک بهتره
    سیپروفلوکساسین هر 12 ساعت تا 5 روز سپس روزی 1 عدد تا 2 ماه و یک عدد ناپروکسن
    اموکسی کلاو 625 هر 8 ساعت با قرص الفن ایکس
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۱ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      سیستوسکوپی شدین؟
    2. تصویر کاربر هانیه چهارشنبه ۱۱ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      فقط التهاب مثانه بوده که سونو گزافی هم همینه گفته بود
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۲ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      اگر ادامه دار هست باید سیستوسکوپی انجام بشه
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۴ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 40 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر
    بنده الان مدت یک هفته هستش که در هنگام ادرار سوزش شدید دارم و بعد از ادرار قطع میشه این سوزش
    به دکتر مراجعه کردم و دو روزه که دارم دارو مصرف میکنم و تاثیری نکرده
    یک امپول جنتامایسین عضلانی روز اول زدم
    و الان قرص تاوانکس 500 روزی یکی و مترونیدازول 250 روزی سه عدد مصرف میکنم
    الان بعد از دو روز هنوز تغییری ایجاد نشده
    میخواستم ببینم چند روز باید مصرف کنم که این سوزش برطرف بشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ دی ۲( 2 ماه پیش)
      با سلام و احترام آزمایش آنالیز و کشت ادرار انجام شود
  • تصویر کاربر صدرا پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 43 مشاهده پرسش
    سلام صبحتون بخیر پسرم ۶سالشه وزن تقریبا ۲۰ کیلو. .مشکلش سوزش شدیدادرارهمراه بادرد دفع.ودونه های سفیدی که از نوک التش زده فکر میکنم قارچ ویا تبخال باشه پزشکی که بردم گفت چیزی نیست اما باتجویزپزشک سونو کامل شکم ولگن انجام دادم همه چی طبیعی وعالی بجزتورم شدید مخاط مثانه تاحد۷/۸م.م به نفع سیستیت دیده شده وجواب آزمایش هم قراربود امروز باشه گفتند کشت داره تا ۳روز دیگه آماده نیست میخواستم ببینم فعلا چه دارویی میشه استفاده کرد از دیروز دردش شدیدترشده می‌ترسه ادرارکنه بیشتر خودشو نگه میداره لطفا کمک کنید تا بتونم به پسرم کمک کنم متاسفانه پزشکش تا یکشنبه نیست بخاطر سرما خوردگی که داره کپسول oseltamivirوشربت برونکلد میخوره ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      باسلام و احترام باید از نزدیک معاینه شوید
  • تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۱۷ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 48 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر ببخشید من طرف راست زیر شکمم خیلی درد دارم همش میگه ول میشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۷ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      سونوگرافی اینگوینال راست و بیضه و اسکروتوم انجام شود
  • تصویر کاربر بهزاد شنبه ۲۲ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 63 مشاهده پرسش
    باسلام من ده روز پیش سیستوسکوپی مثانه انجام دادم ‌ولی بعد از ادرار چن قطره خون کم رنگ میاد ضمنا سه روز سند هم داشتم که در اوردم نمیدونم سند باعث زخم مجاری شده یا از مثانه هست ده عدد سفالکسین ۵۰۰ هم خوردم ممنون میشم راهنمایی کنید و دارو تجویز کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۲ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      مصرف مایعات فراوان شرح عملتون رو از پزشک معالجتون بگیرید
  • تصویر کاربر مهدی یکشنبه ۱۲ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 106 مشاهده پرسش
    سپاسگزارم جناب دکتر
    بابت توضیحات قبلی اینکه ۳۴سال سن دارم .اندازه پروستات در سونو ۲۱میلی لیتر و pvr:7cc ذکر شده بود و حالت نرمال ذکر شده بود همینطور مثانه و کلیه نرمال و بدون سنگ
    آقای دکتر این علائم سوزش تقریبا بعد از یک رابطه جنسی مشکوک در من ظاهر شد.
    و بعد از مصرف داروی های ذکر شده سپروفلکسیسن ۵۰۰و وپروترال ۴/. و آمپول آمیکاسین .علائم ضعیف شد و درد پهلو و کمر درد هنوز بعضی اوقات دارم و احساس اینکه مثانه تخلیه نمیشه و تکرر ادرار دارم
    جناب دکتر بعضی اوقات احساس بدی در مقعد بیشتر زمان نشستن رو صندلی دارم میتونه اثر همین بیماری باشه.
    و جسارتا آقای دکتر داروی که شما تجویز کردین آمپول سفتریاکسون و کپسول سایکلین ۱۰۰ مصرف کنم و داروهای قبلی استفاده نشه؟؟
    سپاسگزارم از محبت بی منت شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۲ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      علایم التهاب پروستات است . اینهایی که گفتم رو مصرف کنید و پروترال. شب ها نیم ساعت در لگن اب گرم بنشینید
  • تصویر کاربر مهدی شنبه ۱۱ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 115 مشاهده پرسش
    با عرض سلام خدمت آقای دکتر
    بنده تقریبا ۴۰روز پیش بابت سوزش ادرار به ارولوژیست مراجعه کردم و به دستور پزشک سونو انجام دادم و سایز کلیه و مثانه و پروستات طبیعی بود
    دکتر کپسول پروترال۴/. شب یک عدد و سیپروفلکساسین ۵۰۰ هر دوازده ساعت و چند دوزآمپول آمیکاسین تجویز کردن
    تقریبا علائم سوزش ادرار خیلی بهتر شده ولی بعضی اوقات پهلوی راست هنوز درد داره و تکرر ادرار و کمی سوزش آلت بعد ادرار دارم.مایعات در طول روز زیاد مصرف میکنم.بعضی اوقات احساس میکنم خوب شدم و میخوام دارو رو قطع کنم ولی دوباره علائم خفیف میاد سراغم
    سپاسگزارم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر مهدی شنبه ۱۱ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      سلام آقای دکتر
      عذرخواهم این سوزش اداری که گفتم تقریبا بعد از یک رابطه ی جنسی مشکوک سراغ من اومد
      سایز پروستات در سونو ۲۱میلی لیتر و
      pvr:7cc و در اوایل این مریضی نعوظ دردناک داشتم ولی الان بعد از مصرف دارو خیلی بهتر شده
      و فقط این تکرر ادرار اذیتم میکنه
    2. تصویر کاربر مهدی شنبه ۱۱ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      آقای دکتر سن ۳۴
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۱ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      سلام یک ازمایش ادرار و کشت ادرار دهید . بعد از اون یک امپول سفتریاکسون ۵۰۰ نصفشو تزریق کنید و داکسی سایکلین ۱۰۰ هر ۱۲ ساعت یک هفته بخورید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر مینا شنبه ۱۱ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 91 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    دختر من ۸سالشه سال گذشته دچارتکررادرار شدید شد و شب ادراری و یبوست که پیش دکتر متخصص کلیه و مجاری ادرار کودک بردم گفتند اندازه کلیه و مثانه طبیعیه چسبندگی هم نداره البته عفونت ادراری هم نداشت کریستال ادرا ر هم بررسی شد گفتن مشکلی نداره در نهایت هر دوساعت زمان تخلیه برای مثانه دادن و هر زمانی که نیاز داشت تخلیه کنه و اینکه یبوست پنهان داره و سالاد و غذاهای ملین رو پیشنهاد دادن و یک دارو برای شب ادرای که خیلی کم استفاده کردم . شب ادراری چند ماهه کنترل شده منتها یک هفته ای هست که دوباره با یک استرس تکررادرار سدید شروع شده و خیلی عصبی و بی حوصله شده که تخلیه اصلا درست انجام نمیشه حتی در یک دقیقه دوبار میره دسشویی و بعد از به قول خودش زور زدن زیاد و ۱۰بار رفتن یک قطره ادرار تخلیه میشه . دائم شکایت داره از پری مثانه . خواهش میکنم راهنمایی کنید دخترم رو کجا و پیش کدوم دکتر ببرم و اگر امکانش هست خدمت دکتر کرمی بیارم ممنون میشم راهنمایی کنید . دخترم بیش فعاله و داروی ریسپریدون و استراموکس هم یکساله مصرف میکنه .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۱ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      سلام همه این مشکلات بخاطر همین وضعیت بیش فعالی است . به متخصص گوارش اطفال مراجعه کنید .
  • تصویر کاربر پارسیا جمعه ۱۰ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 85 مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقتتون بخیر ببخشید متاسفانه من تا جواب رو براتون بفرستم محدودیت پاسخگویی شدم نمیدونم چرا
    رحم به دلیل کیست آندومتریوز که بارها و بارها عود کرده بود و آخرین بار٢۶اسفند به دلیل خونریزی داخلی وهمچنین نظر دکتر سنادی زاده که خیلی پافشاری میکردن که یکی از بزرگترین علل التهاب آندومتریوز هست و من متاسفانه منظور شما رو متوجه نشدم جواب پاتولوژی چی منظورتون هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۰ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      مگر نگفتید دکتر مهراد نمونه برداری کردن ؟
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۰ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      اگر سابقه اندومتریوز داشتید علت این مشکلات الان منشا از همونجا داره . در خانم هایی که سابقه خارج سازی رحم دارن عفونت ادراری مکرر زیاد پیش میاد
    3. تصویر کاربر پارسیا جمعه ۱۰ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      دکتر مهراد بوسیله سوند نمونه ادرار گرفتن و اینکه من این مشکل رو سیزده ساله دارم و رحم ر تنها شش ماه هست خارج کردم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۰ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      در ازمایش ادرار که فرستادید شواهد عفونت رویت میشه . کشت ادرار مجدد بدهید . قبلش انتی بیوتیک مصرف نکنید . دکتر مهراد احتمالا سیتولوژی فرستادن که جواب اونم مهمه . به هر حال کارتون رو با یک پزشک دنبال کنید تا به نتیجه مشخصی برسید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…
پزشک اورولوژی به چه معنی است؟ و در چه حوضه ای فعالیت میکند؟ اورولوژیست ها پزشکان متخصصی…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر