جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

علت دردناک بودن دفع ادرار در مردان و زنان چیست؟

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

افراد دچار دیسوریا (سوزش ادرار) باید پزشکان را از هر نشانه‌ی دیگری که دارند آگاه کنند. اگر این نشانه‌ها به ادرار دردناک مربوط باشد، به پزشکان کمک می‌کند تشخیص صحیحی بدهند و درمان مناسب را پیدا کنند.

علت سوزش ادرار در مردان و زنان

مشکلات بسیاری می‌تواند باعث ادرار دردناک شود و بسیاری از آن‌ها هم به میزان زیادی قابل درمان هستند. در ادامه، به 10 دلیل احتمالی ادرار درناک، همراه با دیگر نشانه‌های همراه آن می‌پردازیم.

عفونت دستگاه ادراری

عفونت دستگاه ادراری (UTI) وقتی اتفاق می‌افتد که در بخشی از دستگاه ادراری، که از کلیه شروع می‌شود و تا مثانه و مجرای ادرار ادامه دارد، باکتری‌های زیادی تجمع پیدا کنند. مجرای ادرار بخشی از دستگاه ادراری است که ادرار را از بدن خارج می‌کند.

نشانه‌های دیگر عفونت دستگاه ادراری

فردی که دچار عفونت دستگاه ادراری است، ممکن است این نشانه‌ها را هم داشته باشد:

عفونت‌های مقاربتی

عفونت‌های مقاربتی یا عفونت‌های منتقل‌شونده از راه رابطه‌ی جنسی (STIs) مانند کلامیدیا، گونوره‌آ و هرپس (تبخال تناسلی)هم می‌توانند باعث ایجاد درد هنگام ادرار شوند.

نشانه‌های دیگر عفونت های مقاربتی

نشانه‌ها بر اساس نوع عفونت‌های مقاربتی ممکن است متفاوت باشند. مثلاً، هرپس عموماً باعث ایجاد ضایعه‌های تاول‌ مانند روی دستگاه تناسلی می‌شود.

عفونت‌ های پروستات

عفونت باکتریایی کوتاه‌مدت می‌تواند باعث ایجاد التهاب پروستات یا پروستاتیت شود. التهاب مزمن ناشی از بیماری دیگری مثل عفونت‌های مقاربتی هم می‌تواند پروستاتیت ایجاد کند. عفونت های پروستات می تواند منجر به سوزش ادرار در مردان شود.

نشانه‌های دیگر عفونت پروستات

عفونت پروستات ممکن است باعث بروز علائم زیر نیز شود:

علائم التهاب پرستات کدامند؟

سنگ کلیه

سنگ‌های ادراری یعنی تجمع مواد معدنی مانند کلسیم یا اوریک اسید که سنگ‌های سختی در کلیه‌ها یا اطراف آن‌ها ایجاد می‌کنند. گاهی اوقات سنگ‌های کلیه جایی نزدیک به محل ورود ادرار به مثانه قرار می‌گیرند و باعث ایجاد ادرار دردناک می‌شوند.

سایر نشانه های سنگ کلیه

علاوه بر دیسوریا، سنگ‌های کلیه هم می‌توانند نشانه‌های زیر را ایجاد کنند:

کیست‌های تخمدان

کیست‌های تخمدان هم مثل سنگ کلیه، خارج از مثانه هستند اما می‌توانند باعث ادرار دردناک شوند. این کیست‌ها ممکن است روی یک یا هر دو تخمدان که در دو طرف مثانه قرار دارند، ایجاد شوند.

نشانه‌های دیگر کیست تخمدان

افراد دچار کیست تخمدان این نشانه‌ها را دارند:

اینترستیشیال سیستیتیس

اینترستیشیال سیستیتیس که سندرم مثانه‌ی دردناک هم نامیده می‌شود، بیماری‌ای است که باعث ایجاد تحریکات مزمن مثانه می‌شود، که بدون هیچ عفونت زمینه‌ای دیگری حدود 6 هفته یا بیش‌تر طول می‌کشد.

نشانه‌های دیگر سندرم مثانه دردناک

حساسیت به مواد شیمیایی

گاهی اوقات مواد شیمیایی خارج از بدن مانند اسانس‌ها می‌توانند بافت‌های بدن را تحریک کنند. وقتی فردی ادرار می‌کند، ممکن است این تحریک قابل توجه‌تر شود و درد به وجود بیاید. چیزهایی که می‌توانند باعث ایجاد حساسیت‌های شیمیایی شوند، عبارتند از:

نشانه‌های دیگر

افرادی که به فرآورده‌های شیمیایی واکنش نشان می‌دهند، ممکن است دچار این نشانه‌ها شوند:

عفونت واژینال

این نوع عفونت که به نام‌های واژینیت یا واژینوزیس هم خوانده می‌شود، نوعی عفونت واژینال است که در نتیجه‌ی رشد بیش از حد باکتری یا قارچ ایجاد می‌شود. نوعی عفونت منتقل‌شونده از راه جنسی به نام تریکومونیازیس هم می‌تواند باعث عفونت واژینال شود.

نشانه‌های دیگر عفونت واژینال

داروها

برخی داروهایی که پزشک برای درمان سرطان مثانه تجویز می‌کند، می‌تواند باعث تحریک و التهاب بافت‌های مثانه شود. این مشکل اغلب باعث ادرار درناک می‌گردد.

اگر فردی با شروع مصرف یک داروی جدید، دچار درد هنگام ادرار شود باید از پزشک بپرسد تا بفهمد این درد از عوارض جانبی دارو است یا نه. افراد نباید بدون اجازه‌ی دکتر مصرف دارو را متوقف کنند.

سرطان مثانه

سرطان مثانه وقتی ایجاد می‌شود که سلول‌های سرطانی در مثانه شروع به رشد کنند. ادرار دردناک معمولاً از نشانه‌های اولیه‌ی این بیماری نیست. در عوض، ممکن است فرد متوجه خون در ادرار شود.

نشانه‌های دیگر 

نشانه‌های احتمالی دیگر سرطان مثانه عبارتند از:

تفاوت ادرار دردناک در زنان و مردان

هم زنان و هم مردان ممکن است دچار ادرار دردناک شوند و دلایل آن هم می‌تواند به آناتومی بدن زن و مرد وابسته باشد.

برای مثال، مجرای ادرار در زنان کوتاه‌تر از مردان است و به همین دلیل، باکتری‌ها راحت‌تر می‌توانند وارد مثانه شوند و عفونت دستگاه ادراری ایجاد شود. فرد می‌تواند در مورد ریسک‌های ادرار دردناک بسته به جنسیت و سوابق پزشکی با پزشک خود صحبت کند.

چه موقع برای ادرار دردناک به پزشک مراجعه کنیم؟

هر کس ممکن است هر از گاهی ادرار دردناک را تجربه کند. اگر درد پایدار است و نشانه‌های زیر هم وجود دارد، فرد باید به پزشک مراجعه کند:

درمان ادرار دردناک

گزینه‌های درمانی ادرار دردناک به دلایل زیربنایی بستگی دارد. نمونه‌هایی از این درمان‌ها عبارتند از:

عفونت‌های شدید دستگاه ادراری که کلیه‌ها را درگیر می‌کند نیاز به آنتی‌بیوتیک وریدی دارد.

اگر فردی دچار پروستاتیت باکتریایی مزمن شود احتمالاً حدود 12 هفته باید از آنتی‌بیوتیک استفاده کند. درمان‌های دیگر پروستاتیت عبارتند از داروهای ضدالتهابی بدون نسخه، ماساژ پروستات، حمام گرم و داروهای موسوم به آلفا-بلاکر که عضلات اطراف پروستات را در حالت ریلکس قرار می‌دهند.

پرهیز از استفاده از صابون‌های تحریک‌کننده یا دیگر مواد و محصولات شیمیایی نزدیک نواحی تناسلی که ممکن است تحریک ایجاد کند. اگر دلیل مشکلات، تحریک به وسیله‌ی محصولات شیمیایی باشد، درمان خیلی سریع انجام می‌شود.

درمان از خانه معمولاً شامل مصرف داروهای ضدالتهاب بدون نسخه مانند ایبوپروفن است. احتمالاً پزشک فرد را تشویق می‌کند تا مقادیر بیش‌تری مایعات بنوشد، چرا که با رقیق شدن ادرار، دفع ادرار هم راحت‌تر و بدون درد می‌شود. استراحت و مصرف داروها طبق دستور، معمولاً می‌تواند اکثر نشانه‌ها را از بین ببرد.

خلاصه

ادرار دردناک یک نشانه‌ی شایع با دلایل بسیار است که برخی از آن‌ها به عفونت‌های باکتریایی برمی‌گردد. اگر فردی حس می‌کند دچار بیماری شده، پیش از این که بیماری بدتر شود و نشانه‌های دیگری هم ایجاد شود، باید به پزشک مراجعه کند.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4/5 - (62 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر اسماعیل دوشنبه ۱۵ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 38 مشاهده پرسش
    با سلام و درود خدمت استاد گرامی اینجانب سید اسماعیل خرازان حدود سه ماه پیش خون ولخته خون در ادرار مشاهده کردم .بناچار چون بیمارستان دولتی نوبت گیری برام مقدور نبود به بیمارستان پیامبران آقا دکتر رسولیان هروی مراجعه در دو نوبت مثانه پر شده از توده رایکبار 40درصدو60درصدبا فاصله 20 روز تخلیه کردنندو سپس قرار شد با سوند مرخص. و 3روز بعد سوند را دربیاورند که من. از پرستار بخش خواستم مثانه را با سرم شستشو دهد بعد مرخص شوم .پرستار هر قدر سعی کرد محلول رو تزریق نماید نشد نه تزریق ونه ساکشن ‌.خواستم سوند رو در بیاورد .قبول نکرد وطی تماس تلفنی با آقای دکتر ایشان دستور دادند سوند را دربیاورد بمحض در آوردن سوند بلا فاصله دو تکه لخته خون ژله‌ای از مجرا ی ادرار خارج شد به اندازه قلوه گوسفند .خیلی عجیب بو د چون از شب قبل یکسره سرم بهم وصل بود و تخلیه به همراه لخته های ریز خارج میشد .لخته به این بزرگی مورد نادری بود ..سپس بعد از یکماه دیگر مراجع نموده اینبار یه سونو گرافی انجام شد که متاسفانه یه توده 5در 3 میلی مشاهده شد ودکتر گفت باید مثانه و پروستات را در بیاوریم ویه مثانه مصنوعی در ناحیه پهلو از بیرون بدن گذاشته شود .تا آخر عمرم .با پزشکان دیگر مشورت کردم تقریبا نظر ها یکی بود ولی چند از پزشکان هم فرمودن میشه از روده برات مثانه بسازیم واز مجرای طبیعی بدن خارج شود که کار دفع ادرار صورت بگیرد . حال عاجزانه خواهشمندم چنانچه روش دیگری غیر از جراحی باز آنهم با این شکل وجود دارد .یا با شیمی درمانی درمان شوم .لطفا کمکم کنید با توجه به اینکه مراقبت های بعد از عمل برایم خیلی مشکل است.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۵ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      در صورت عدم تمایل به انجام جراحی .شیمی درمانی قابل انجام است
  • تصویر کاربر کریم دوشنبه ۱۰ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 94 مشاهده پرسش
    مشکل خودم نیست مال برادرم است از استان ایلام که سنش 48 سال هست تقریبا شش ماه پیش خون از ادارش اومد سونوگرافی کرد گفت مشکلی نیست فقط یک دو روز خون اومد دیگه قطع شد تا نزدیک یک هفته پیش دوباره خون اومد اینبارچندین سونو گرفت نظرهای مختلفی بود یکی میگفت توده یکی میگفن تومور وتا یک سیسکوپی یا آندوسکوپی کرد حدس های مختلفی زدن گفتن باید جراحی بشه برداشته شود حالا سونو وسیسکوپی میفرستم ببین نظر شما دکتر محترم چی هست فقط میخواستم بدون آیا سرطان هست یا تومور و آیا کشنده هست درمان دارد روز شنبه هم اومدیم مطب متاسفانه منشی راه نداد حالا به نظر شما چکار کنیم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۹ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      با سلام خدمت شما همراه گرامی عکس رو مجددا آپلود کنید لطفا
    2. تصویر کاربر کریم یکشنبه ۹ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      ۱
    3. تصویر کاربر کریم یکشنبه ۹ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      سلام دکترعکسو دوباره فرستادم خواهشا شاید زودتر جواب داین
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۰ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      سلام باید سیستوسکوپی و در صورت رویت توده عمل برداشتن توده از مثانه از طریق مجرا انجام شود در صورت تمایل به عمل اعلام کنید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر عباس چهارشنبه ۲۴ خرداد ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 98 مشاهده پرسش
    من حدود دو یه هفته ای هست نوک آلت تناسلی از درون خارش داره و سوزاک هم دارم و دوروزه وقتی که میدوشم ترشح چرکی داره
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ خرداد ۲( 9 ماه پیش)
      رابطه جنسی داشتین ؟ یک امپول سفتریاکسون بزنید . ۴ عدد قرص ازیترومایسین ۲۵۰ رو با هم بخورید
  • تصویر کاربر کریمی دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 150 مشاهده پرسش
    با سلام این جواب آزمایش هست چی دستور میفرمایید؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)
      سلام عکس اپلود نشده مجدد بفرستید
    2. تصویر کاربر کریمی یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)
      ببخشید چجوری باید دوباره بفرستم؟
    3. تصویر کاربر کریمی یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)
      الان دوباره میفرستم. فقط دو صفحه است یکجا قبول نمیکنه یکی یکی میفرستم.
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)
      رویت شد مشکل سوزش ادرار یا تکرر ادرار دارن ؟ سوند ندارن ؟
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر نبوی دوشنبه ۱۷ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 114 مشاهده پرسش
    عرض سلام وادب .من سالهاست سابقه ی بیماری کرون دارم یک ماه جراحی تنگی روده داشتم واستومی دارم وچند روزیه که بعد از دفع ادرار درد دارم وتا چند ثانیه ادامه داره وقتی مقدار ادرار بیشتر باسه درد کمتر میشه واحساس تکرر ادرار دارم حتی با حجم کم .ممنون میشم جواب بدین
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۷ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام لطفا یک سونوگرافی کلیه ها و مجاری با بررسی باقیمانده حجم ادراری بفرستید . در عمل های سنگین شکمی گاهی اوقات اسیب اعصاب مثانه داریم
  • تصویر کاربر فاطمه چهارشنبه ۷ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 136 مشاهده پرسش
    سلام جناب آقای دکتر
    بنده دقیقا یک ماه پیش دچار سوزش شدید ادرار و نیز مشاهده خون در ادرار شدم ، رفتم دکتر فورا سیپروفلوکساسین داد یک هفته مصرف کردم جواب داد و سوزشم رفع شد ولی بعد از دو روز درد شدیدی در کلیه راستم اومد که نفسم برید رفتم سونوگرافی و عکس متاسفانه سنگ 6/8 میلی لیتری در قسمت میانی سیستم پیلوکالیسل و هیدرونفروز کلیه راست مشاهده شد. دکتر دارو داد ده روز استفاده کردم ولی همچنان درد دارم که هیچ به طرف کلیه چپ هم سرایت کرده الان کلیه چپم هم در میکنه که بعد از ادرار وحشتناک درد دارم زیاد هم آب میخورم ولی دردم کم نمیشه ، مثانه ام هم درد داره وقتی ادرار میکنم احساس میکنم وزنه برداری میکنم تصویر سونو و رادیولوژی هم براتون ارسال میکنم ممنون میشم راهنمائی کنین
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۵ دی ۱( 1 سال پیش)
      سلام سنگ داخل کلیه که ذکر شده درد نمیدهد مگر اینکه سنگ وارد حالب شود که سونوگرافی تشخیص نمیدهد . یک سی تی اسکن شکم و لگن بدون کنتراست انجام دهید ببینیم سنگی در حالب دارید یا خیر .
    2. تصویر کاربر فاطمه سه شنبه ۶ دی ۱( 1 سال پیش)
      دکتر سلام مجدد عکسها رو فرستادم داروئی هم که دکتر داده بود اسمش روئیوتیک 500 بود قبل اونم یه ده روز سنگ استفاده کرد در یک ماه حدود 5 کیلو لاغر شدم صبحها حالت تهوع دارم و بدنم باد میکنه دستشویی میرم بر میگردم هر دو کلیه ام درد مکنه شدید چکار کنم من دکتر؟ میترسم شدید
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۷ دی ۱( 1 سال پیش)
      تمام کات های سی تی را باید ببینم یا گزارش ان را بفرستید در این عکس ها چیزی دیده نمیشه . داروی مناسبی مصرف میکنید
    4. تصویر کاربر فاطمه سه شنبه ۶ دی ۱( 1 سال پیش)
      چجوری بفرستم دکتر؟ ایمیل دارین فیلم بفرستم براتون؟ تو cd زدن با برنامه خاصی هست نمی‌دونم بیارمش بیرون
      نه دارو نمی‌خورم ، یه دمنوش مصرف میکنم مخلوطی از کامل ذرت و خارخاسک و دم گیلاس
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۷ دی ۱( 1 سال پیش)
      گزارش سی تی اسکن را از جایی که سی تی کردید بگیرید اینجا بفرستید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر داریوش چهارشنبه ۲۷ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 252 مشاهده پرسش
    با سلام و درود
    بنده ۴۵ سالمه ،حدود ۱۰ سالی هست درگیر مشکلات ادراری هستم و اخیرا احتباس گرفتم،خیلی پزشکان منو ویزیت کردن،نهایتا گفتن مثانه سینرژیک داری،الان ۶ ماه هست سوند میزنم،نمیدونم راه حلی داره یا نه،اما میگن روش‌های جدیدی هست که تهران هستش،با ارسال مدارکم لطفا راهنمایی بفرمایید که به شما مراجعه کنم یا همکاران دیگه شما در تهران؟راه حلی هست،الان داروی خاصی مصرف نمیکنم چون اکثرا بی تاثیر بودن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      2-سلام ،بايد معاينه شويد
  • تصویر کاربر پاشازاده جمعه ۱ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 242 مشاهده پرسش
    با سلام بنده چهارماه پیش مطب تست مثانه شدم خوب تخلیه ادرار نمیشدم الان یکماهی هست آقای دکتر خوب تخلیه مدفوع نمیشوم وبه مثانه ام فشار میاد نمتونم استراحت بکنم وروزانه بیشتراز نیم ساعت بابت مدفوع سرویس گیر میکنم .البته سابقه فشارخون دارم والان بافشار بسیار زیاد مدفوع میکنم در چند مرحله
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      نوار مثانه انجام بدید و بیارید ببینم
  • تصویر کاربر پازکی پنجشنبه ۶ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 285 مشاهده پرسش
    دکتر ۳ساله هزارتا دکتر رفتم.
    پارسال سیستوسکوپی شدم جواب پاتولوژی و سیستو سالم بود. فقط گفتن کمی دون دون قرمز داخل مثانه بوده. ۷روز سوند گذاشتن بعد تا مدتی اوکی بودم.
    هر ازگاهی دچار احتباس زیر شکم میشم و درد شدید انتهای ادرار. هیچوقت عفونت ادراری ندارم. اما wbc در ادرار بالاس. توی سونو ضخامت مثانه ۵میلیمتر. بعد ادرار حجم تخلیه شده نرماله.
    . الان باز یک ماهه درد انتهای ادرار شدید دارم هربار ادرار میکنم. و دل دل میکنه زیر شکمم.
    یه دکتر قرص دترولیت داده. یه دکتر وزیکر...
    لطفا راهنماییم کنید. بنده زن و ۳۷ ساله هستم و عفونت زنان و ادراری هم نداشتم
    1. تصویر کاربر پازکی دوشنبه ۳ آبان ۰( 2 سال پیش)
      دکتر متاسفانه جواب سوال من رو ندادید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۶ آبان ۰( 2 سال پیش)
      قرص Vsol 5 هر شب مصرف کنید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر مبنا دوشنبه ۱۸ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 307 مشاهده پرسش
    با سلام خانمی هستم ۵۱ساله دیروز درد کلیه داشتم اما شدید نبود.از بعد از ظهر دیروز درد زیر شکم وهمچنین درد در انتهای ادرار دا رم.ترشحات وازنم هم ریاد شده همچنبن سوزش واژن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۸ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      تست آنالیز و کشت ادراری انجام بدید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…
پزشک اورولوژی به چه معنی است؟ و در چه حوضه ای فعالیت میکند؟ اورولوژیست ها پزشکان متخصصی…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر