جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

علت دردناک بودن دفع ادرار در مردان و زنان چیست؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

افراد دچار دیسوریا (سوزش ادرار) باید پزشکان را از هر نشانه‌ی دیگری که دارند آگاه کنند. اگر این نشانه‌ها به ادرار دردناک مربوط باشد، به پزشکان کمک می‌کند تشخیص صحیحی بدهند و درمان مناسب را پیدا کنند.

علت سوزش ادرار در مردان و زنان

مشکلات بسیاری می‌تواند باعث ادرار دردناک شود و بسیاری از آن‌ها هم به میزان زیادی قابل درمان هستند. در ادامه، به 10 دلیل احتمالی ادرار درناک، همراه با دیگر نشانه‌های همراه آن می‌پردازیم.

عفونت دستگاه ادراری

عفونت دستگاه ادراری (UTI) وقتی اتفاق می‌افتد که در بخشی از دستگاه ادراری، که از کلیه شروع می‌شود و تا مثانه و مجرای ادرار ادامه دارد، باکتری‌های زیادی تجمع پیدا کنند. مجرای ادرار بخشی از دستگاه ادراری است که ادرار را از بدن خارج می‌کند.

نشانه‌های دیگر عفونت دستگاه ادراری

فردی که دچار عفونت دستگاه ادراری است، ممکن است این نشانه‌ها را هم داشته باشد:

عفونت‌های مقاربتی

عفونت‌های مقاربتی یا عفونت‌های منتقل‌شونده از راه رابطه‌ی جنسی (STIs) مانند کلامیدیا، گونوره‌آ و هرپس (تبخال تناسلی)هم می‌توانند باعث ایجاد درد هنگام ادرار شوند.

نشانه‌های دیگر عفونت های مقاربتی

نشانه‌ها بر اساس نوع عفونت‌های مقاربتی ممکن است متفاوت باشند. مثلاً، هرپس عموماً باعث ایجاد ضایعه‌های تاول‌ مانند روی دستگاه تناسلی می‌شود.

عفونت‌ های پروستات

عفونت باکتریایی کوتاه‌مدت می‌تواند باعث ایجاد التهاب پروستات یا پروستاتیت شود. التهاب مزمن ناشی از بیماری دیگری مثل عفونت‌های مقاربتی هم می‌تواند پروستاتیت ایجاد کند. عفونت های پروستات می تواند منجر به سوزش ادرار در مردان شود.

نشانه‌های دیگر عفونت پروستات

عفونت پروستات ممکن است باعث بروز علائم زیر نیز شود:

علائم التهاب پرستات کدامند؟

سنگ کلیه

سنگ‌های ادراری یعنی تجمع مواد معدنی مانند کلسیم یا اوریک اسید که سنگ‌های سختی در کلیه‌ها یا اطراف آن‌ها ایجاد می‌کنند. گاهی اوقات سنگ‌های کلیه جایی نزدیک به محل ورود ادرار به مثانه قرار می‌گیرند و باعث ایجاد ادرار دردناک می‌شوند.

سایر نشانه های سنگ کلیه

علاوه بر دیسوریا، سنگ‌های کلیه هم می‌توانند نشانه‌های زیر را ایجاد کنند:

کیست‌های تخمدان

کیست‌های تخمدان هم مثل سنگ کلیه، خارج از مثانه هستند اما می‌توانند باعث ادرار دردناک شوند. این کیست‌ها ممکن است روی یک یا هر دو تخمدان که در دو طرف مثانه قرار دارند، ایجاد شوند.

نشانه‌های دیگر کیست تخمدان

افراد دچار کیست تخمدان این نشانه‌ها را دارند:

اینترستیشیال سیستیتیس

اینترستیشیال سیستیتیس که سندرم مثانه‌ی دردناک هم نامیده می‌شود، بیماری‌ای است که باعث ایجاد تحریکات مزمن مثانه می‌شود، که بدون هیچ عفونت زمینه‌ای دیگری حدود 6 هفته یا بیش‌تر طول می‌کشد.

نشانه‌های دیگر سندرم مثانه دردناک

حساسیت به مواد شیمیایی

گاهی اوقات مواد شیمیایی خارج از بدن مانند اسانس‌ها می‌توانند بافت‌های بدن را تحریک کنند. وقتی فردی ادرار می‌کند، ممکن است این تحریک قابل توجه‌تر شود و درد به وجود بیاید. چیزهایی که می‌توانند باعث ایجاد حساسیت‌های شیمیایی شوند، عبارتند از:

نشانه‌های دیگر

افرادی که به فرآورده‌های شیمیایی واکنش نشان می‌دهند، ممکن است دچار این نشانه‌ها شوند:

عفونت واژینال

این نوع عفونت که به نام‌های واژینیت یا واژینوزیس هم خوانده می‌شود، نوعی عفونت واژینال است که در نتیجه‌ی رشد بیش از حد باکتری یا قارچ ایجاد می‌شود. نوعی عفونت منتقل‌شونده از راه جنسی به نام تریکومونیازیس هم می‌تواند باعث عفونت واژینال شود.

نشانه‌های دیگر عفونت واژینال

داروها

برخی داروهایی که پزشک برای درمان سرطان مثانه تجویز می‌کند، می‌تواند باعث تحریک و التهاب بافت‌های مثانه شود. این مشکل اغلب باعث ادرار درناک می‌گردد.

اگر فردی با شروع مصرف یک داروی جدید، دچار درد هنگام ادرار شود باید از پزشک بپرسد تا بفهمد این درد از عوارض جانبی دارو است یا نه. افراد نباید بدون اجازه‌ی دکتر مصرف دارو را متوقف کنند.

سرطان مثانه

سرطان مثانه وقتی ایجاد می‌شود که سلول‌های سرطانی در مثانه شروع به رشد کنند. ادرار دردناک معمولاً از نشانه‌های اولیه‌ی این بیماری نیست. در عوض، ممکن است فرد متوجه خون در ادرار شود.

نشانه‌های دیگر 

نشانه‌های احتمالی دیگر سرطان مثانه عبارتند از:

تفاوت ادرار دردناک در زنان و مردان

هم زنان و هم مردان ممکن است دچار ادرار دردناک شوند و دلایل آن هم می‌تواند به آناتومی بدن زن و مرد وابسته باشد.

برای مثال، مجرای ادرار در زنان کوتاه‌تر از مردان است و به همین دلیل، باکتری‌ها راحت‌تر می‌توانند وارد مثانه شوند و عفونت دستگاه ادراری ایجاد شود. فرد می‌تواند در مورد ریسک‌های ادرار دردناک بسته به جنسیت و سوابق پزشکی با پزشک خود صحبت کند.

چه موقع برای ادرار دردناک به پزشک مراجعه کنیم؟

هر کس ممکن است هر از گاهی ادرار دردناک را تجربه کند. اگر درد پایدار است و نشانه‌های زیر هم وجود دارد، فرد باید به پزشک مراجعه کند:

درمان ادرار دردناک

گزینه‌های درمانی ادرار دردناک به دلایل زیربنایی بستگی دارد. نمونه‌هایی از این درمان‌ها عبارتند از:

عفونت‌های شدید دستگاه ادراری که کلیه‌ها را درگیر می‌کند نیاز به آنتی‌بیوتیک وریدی دارد.

اگر فردی دچار پروستاتیت باکتریایی مزمن شود احتمالاً حدود 12 هفته باید از آنتی‌بیوتیک استفاده کند. درمان‌های دیگر پروستاتیت عبارتند از داروهای ضدالتهابی بدون نسخه، ماساژ پروستات، حمام گرم و داروهای موسوم به آلفا-بلاکر که عضلات اطراف پروستات را در حالت ریلکس قرار می‌دهند.

پرهیز از استفاده از صابون‌های تحریک‌کننده یا دیگر مواد و محصولات شیمیایی نزدیک نواحی تناسلی که ممکن است تحریک ایجاد کند. اگر دلیل مشکلات، تحریک به وسیله‌ی محصولات شیمیایی باشد، درمان خیلی سریع انجام می‌شود.

درمان از خانه معمولاً شامل مصرف داروهای ضدالتهاب بدون نسخه مانند ایبوپروفن است. احتمالاً پزشک فرد را تشویق می‌کند تا مقادیر بیش‌تری مایعات بنوشد، چرا که با رقیق شدن ادرار، دفع ادرار هم راحت‌تر و بدون درد می‌شود. استراحت و مصرف داروها طبق دستور، معمولاً می‌تواند اکثر نشانه‌ها را از بین ببرد.

خلاصه

ادرار دردناک یک نشانه‌ی شایع با دلایل بسیار است که برخی از آن‌ها به عفونت‌های باکتریایی برمی‌گردد. اگر فردی حس می‌کند دچار بیماری شده، پیش از این که بیماری بدتر شود و نشانه‌های دیگری هم ایجاد شود، باید به پزشک مراجعه کند.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4/5 - (62 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حامد شنبه ۱۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 492 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید.
    سن ام 22 سالمه
    آقای دکتر الان حدود دوساله سوزش ادار دارم وچند دفعه آزمایش ادرار خون دادم تشخیص دادن که ورم پروستاتیت و اوایل دارو هارو که خوردم گلودرد حالت تهوع اینا بهم دست داد البته الانم دارم وبعضی موقع سوزش مدفوع هم دارم.
    و چندروز هم موقع ادرار سوزش دردناک دارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      از داروهای افلوکساسین ۲۰۰ میلیگرم هر ۱۲ ساعت و کپسول تامسولوسین ۰.۴ میلیگرم شبی یک عدد و قرص ملوکسیکام ۷.۵ میلیگرم هر ۱۲ ساعت برای یک ماه استفاده کنین و از قهوه و نوشابه و ادویه جات و پیاز و سیر پرهیز کنین
  • تصویر کاربر شقایق سه شنبه ۲۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    من سال پیش سونوگرافی رفتم و دکتر گفت سمت چپ رحم کیست دیده میشه حدود سه سانتی بود.. دارویی نگرفتم هنوز
    چهار روز پیش رفتیم کویر و روز های آخری بود که خونریزی خیلی کمی داشتم اما شن داخل لباسم رفت و از همون روز به بعد هنگام ادرار درد خفیفی دارم و احساس میکنم مجرا سنگین شده.. آب هم تقریبا زیاد میخورم و ادرار رنگ یا بوی خاصی نداره. خواستم ببینم مشکل حاده که حضوری به پزشک مراجعه کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      نه مشکلی نیست ، مایعات بیشتر مصرف کنین. اگر سوزش هم پیدا کردین ازمایش ادرار بدین
  • تصویر کاربر امیر شنبه ۲۶ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 1097 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت استاد بزرگوار - من طی مدت یک سال گذشته دچار کاهش فشار ادرار شدم ، خروج ادرار انجام میشود ولی خیلی کم فشارتر از سابق و همینطور حین نعوظ و ارگاسم ، خروج منی به آهستگی و بدون هیچ پرتاب و فشاری انجام میشود - یادآور میشوم بنده حدود 5 سال به توصیه پزشک قرص سرترالین 50 مصرف میکردم و هم اکنون قرص کلومیپرامین میخورم- نمیدونم دو موضوع بالا به هم ارتباطی داره یا نه ولی نگرانم کرده - ممنون میشم راهنماییم بفرمایید . پیشاپیش از لطف شما سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      چند سالتونه ؟
    2. تصویر کاربر امیر دوشنبه ۲۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      ۳۰ سالم هست استاد
    3. تصویر کاربر امیر دوشنبه ۲۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      ۳۰ سال
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۶ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      داروهایی که مصرف میکنین عوارض جنسی دارن. ولی نباید فشار ادرارتون کم بشه. اگر فشار ادرار کم شده در سن شما یا دچار التهاب پروستات شدین یا تنگی مجرای ادراری
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر سهند شنبه ۱۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 257 مشاهده پرسش
    ‎سلام جناب دکتر با عرض خسته نباشید

    ‎بنده ترم آخر پزشکی هستم
    ‎آقا ۲۶ ساله
    ‎مدتی میشه که بخش خارجی (دور مجرا)مجرای ادراریم خیلی مختصر اریتم داره و پس از ادرار کردن تا چند دقیقه احساس سوزش دارم در حد ۱۰ درصد که بعد بهبود پیدا میکنه
    ‎فرکونسی هم دارم
    ترشح یا خون نداره
    ‎آزیترومایسن ۱ گرم خوراکی‌ یکجا مصرف کردم سوزش کم شده ولی همچنان هست و سفکسیم ۴۰۰ روزانه به مدت ۶ روز
    که پس از مصرف دارو ها علایم کم شد
    هم اکنون مختصر اریتم دور مجرا ادرار و سوزش خفیف تا چند دقیقه پس از ادرار کردن دارم
    ‎سابقه تماس جنسی‌ هم داشتم اخیرا
    ‎ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      آزیترومایسین ۱ گرم خوراکی / داکسی سیکلین ۱۰۰ هر ۱۲ ساعت ۱ هفته / سفتریاکسون ۲۵۰ میلیگرم عضلانی
  • تصویر کاربر سعید چهارشنبه ۹ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 254 مشاهده پرسش
    جناب دکتر وقت بخیر.
    پدر بنده ۵۹ سال داشته و در اردیبهشت سال قبل (۹۸) بعد از تشخیص به تنگی مجرا و وجود ۱۴ عدد قلوه سنگ در مثانه شان تحت عمل جراحی باز مثانه و رفع تنگی مجرا قرار گرفتند. هردو عمل موفقیت آمیز بود و تنگی مجرای ایشان هم که بصورت بسته انجام شد موفقیت آمیز بود. در آن زمان پروستات ایشان هم بزرگ(BPH) تشخیص داده شد که تجویز درمان دارویی صادر شد. اکنون پس از گذشت یک و سال و نیم از جراحی ایشان، در آزمایش ادرار اخیر ایشان BLOOD و Rbc 6_8 و Wbc 1_2 تشخیص داده شده است (آزمایشات خون،ادرار ، سیتولوژی و سونوگرافی مثانه و کلیه را برایتان ارسال کردم) و در سونو مثانه پر و خالی حجم‌ ادرار باقیمانده ۵۹ سی سی گزارش گردید.(جزئیات در عکسهایی که از نتایج آزمایشات ارسال کردم موجود است) در ضمن ایشان بمدت ۷ ماه است که بطور مرتب داروی فیناستراید ۵ میلی گرم و مدت ۴ ماه داروی ترازوسین ۱ و ۲ و ۵ میلی را به جهت کوچک شدن پروستات مصرف نموده اند.جناب دکتر تشخیص شما از نتایج آزمایشات هفته اخیر پدرم چیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۸ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      به جای ترازوسین از کپسول تامسولوسین شبی ۱ عدد استفاده کنن
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۸ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      اگر قبلا در ادرارشون خون دیده نمیشده ، و اکنون دیده شده ، بهتر است سیستوسکوپی شوند و داخل مثانه دیده شود
    3. تصویر کاربر سعید سه شنبه ۸ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      ممنونم از راهنمایی تان ، جناب دکتر ایشون در آخرین آزمایشی که قبل از آزمایش ادراری که اخیر دادند هم Blood trace شده بود و Rbc 2_3 بود (در اسفند ماه) ، و اینکه ممکنه تنگی مجراشون عود کرده باشه؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۹ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      اگر ادرارشون باریک هم شده باشه ممکنه عود کرده باشه. بهتر است که سیستوسکوپی شده که هم مجرای ادراری مجدد دیده شود و هم داخل مثانه دیده شود
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر پریا پنجشنبه ۳ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 233 مشاهده پرسش
    درود.تقریبا از ازدواجم ۱۰ سال میگذره .و بعد از هر رابطه جنسی و یا دویدن و یا استفاده از کمربندهای ویبراتور (لاغری)دچار عفونت ادراری میشم.ادرار بسیار بدبو غلیظ و کدر .درد و سوزش وتکرر ادرار دارم .با آنتی بیوتیک بر حسب جواب آزمایش ادرار
    به صورت ۱۲ عدد سفتریاکسون و سفکسیم ۱۰ عدد بعد از اتمام دارو دوباره عفونت ادراری و دبری در مثانه دیده شد .
    سیستوسکوپی هم کردم همه چیز طبیعی بود و مثانه شستشو داده شد .
    واقعا چیکار کنم ?
    روابط زناشویی که برای من تموم شده کلا
    از دردش دیگه نایی ندارم
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید جناب دکتر.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۳ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام جواب کشت ادرار رو بفرستید ببینم
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۳ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سونوگرافی و سی تی اسکن انجام شده ؟
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر ع شنبه ۲۹ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    تکرر ادرار والتهاب مثانه وتخلیه شماره 47. وپروستات 35 rk108» lk102 سن 58 مدت بیماری 25 سال وومرد هستم وهر چی ازمایش یا سونو گرافی یا هر چی می خواهد لطفا مشخصا بنویس تا بگیرم اماده کنم با تشکر 28/6/99
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۹ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      آرمایش ادرار و psa و سونوگرافی
  • تصویر کاربر احمد یکشنبه ۱۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 213 مشاهده پرسش
    با سلام خسته نباشید خدمت اقای دکتر بنده ۳۸ سالمه کلیه چپم سنگ سازه سال ۸۳ سنگ شکن کردم ولی متاسفانه بعد یک سال سنو گرفتم کلیه چپم نسبت بهراست ۵ میلی کوچکتر شده و دوباره سنگ داره در قسمت تحتانی سنگ قسمتی داخل گوشته کلیه س الان خیلی درد داره و تکرر ادرار زیاد دارم .شهرستان به متخصص مراجعه کردم گفتش باید کلیت تخلیه بشه لطفا راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام، ممکنه در حال دفع سنگ باشید، سنگ ۵ میل کلیه نیاز به عمل نداره
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۱۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 211 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام خدمت جناب آقای پروفسور کرمی؛
    بنده تا الان طی پنج سال گذشته دوبار دچار سنگ مثانه شدم، که آخرین بار دو سال پیش بود. الان یک ماهی هست که هنگام ادرار و به خصوص در انتهای ادرار درد خفیفی در پایین ترین قسمت شکم قبل از آلت احساس میکنم، یک دقیقه پس از اتمام ادرار هم درد از بین می رود. البته در این یک ماه مستمر اینگونه نبودم و مثلا چهار یا پنج روز به این حالتم و خوب میشوم و دوباره پس از یک هفته تا ده روز این حالت برمیگردد. ابتدا فکر کردم طبق روال سالهای گذشته دچار سنگ مثانه شدم، وقتی هم درد پس از سه چهار روز از بین رفت فکر کردم سنگ دفع شده، اما با بازگشت درد این احتمال را دادم که شاید سنگ نباشد. دوباره عرض میکنم که در هنگام ادرار هرچه به انتهای ادرار و تخلیه مثانه نزدیک میشوم، درد بیشتر میشود و یک دقیقه بعد از بین میرود.
    ببخشید طولانی شد.
    1. تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۲ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      لطفا پاسخ دهید
    2. تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۲ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      لطفا پاسخ دهید
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام، سن چند سال هست؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      ممکنه تنگی مجرا یا بزرگی پروستات علتش باشه
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر پوریا دوشنبه ۲ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 208 مشاهده پرسش
    بنده قریب به یکسال هست که در منی خون مشاهده میکنم. روز اول خون تازه بود و بعد خون قهوه ای.
    در دوماه اول به متخصص مجاری ادرار مراجعه کردم.
    با انجام ازمایش خون و سل و سونوگرافی کلیه و مثانه دکتر گفت که مشکلی نیست.
    اما همچنان من خون رو در منی مشاهده میکنم.
    بعد از گذشت چندین ماه (تقریبا ۱۰ماه) بعد از نزدیکی در هنگام ادرار متوجه درد خفیفی شدم.
    از جناب دکتر تقاضا دارم که بنده رو راهنمایی کنن.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام، حتما جهت معاینه و درمان مراجعه کنید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر