جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

قرص ویسول 5 برای چیست؟

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

قرص ویسول 5 یا سولیفناسین برای درمان مثانه بیش فعال استفاده می شود. ویسول پنج با شل کردن عضلات مثانه، قابلیت کنترل ادرار را بهبود بخشیده و به کاهش نشت ادرار (چکه کردن)، نیاز فوری به دفع ادرار و دفعات رفتن به توالت کمک می کند. این دارو به دسته ای از دارو ها تعلق دارد که به عنوان ضد اسپاسم شناخته می شوند.

نحوه استفاده از قرص ویسول 5

قرص ویسول 5 معمولا به صورت یک بار در روز مصرف شده و مصرف آن باید به همراه یک لیوان پر از مایعات باشد. از آنجایی که پودر موجود در قرص، طعم بسیار تلخی دارد، این دارو باید به طور کامل بلعیده شود.

سولیفناسین را باید به صورت منظم و بر اساس نسخه پزشک متخصص مصرف کرد تا بیشترین مزایای آن بدست آید. جهت کمک به یادآوری، باید این دارو را هر روز در زمانی معین مصرف کرد. مقدار مصرف دارو به شرایط پزشکی، پاسخ به درمان و دیگر دارو هایی بستگی دارد که فرد مصرف می کند.

سولیفناسین

باید پزشک و داروساز خود را از تمامی محصولات مصرفی خود از جمله داروهای تجویزی، غیرتجویزی و گیاهی آگاه کرد. این دارو را نباید بیش از مقدار یا مدت تجویز شده مصرف کرد. با انجام چنین مواردی وضعیت فرد بهبودی سریع تر نداشته و خطر ابتلا به عوارض جانبی افزایش می یابد.

در صورت بهبود نیافتن یا بدتر شدن وضعیت، باید به پزشک خود اطلاع دهید.

عوارض جانبی ویسول پنج

با مصرف این دارو عوارضی مانند خشکی دهان، یبوست، خواب آلودگی، درد معده، تاری دید، خشکی چشم، سردرد، خستگی یا ضعف غیرعادی می توانند بروز دهند. در صورت مداوم بودن یا بدتر شدن هر کدام از عوارض جانبی زیر باید فورا به پزشک مراجعه کرد.

جهت رهایی از خشکی دهان می توان از مواردی مانند مکیدن آب نبات های سفت (بدون شکر) یا قطعات یخ، جویدن آدامس و یا نوشیدن آب استفاده کرد.

جهت پیشگیری از یبوست، فرد باید رژیمی با فیبر کافی مصرف کرده، مقادیر زیادی آب نوشیده و ورزش کند. در صورتی که فرد در اثر مصرف این دارو به یبوست دچار شود، باید از داروهای ملین استفاده کند.

در صورت داشتن هر گونه عوارض جانبی جدی از جمله موارد زیر باید فورا به پزشک اطلاع داده شود:

⚠ درد شدید شکم یا معده

⚠ یبوست به مدت 3 روز یا بیشتر

یبوست

⚠ مشکل در ادرار

⚠ علائم عفونت کلیه (مانند تب، ادرار خونی یا صورتی و همچنین درد، تکرر و سوزش ادرار)

⚠ تغییرات خلقی یا روانی مانند گیجی و توهم

علاوه بر موارد بالا ممکن است فرد دچار علائم دیگری نیز شود از جمله:

–  قرمزی، تورم و درد چشم

– تغییرات بینایی مانند دیدن رنگین کمان در اطراف چراغ ها در شب

بروز یک واکنش حساسیتی بسیار جدی نسبت به این دارو نادر است. با این حال، در صورت تجربه هر گونه علامت یک واکنش حساسیتی مانند: خارش یا تورم مخصوصا در صورت، زبان و گلو، گیجی شدید و مشکل در تنفس به پزشک مراجعه کنید.

موارد احتیاط قرص سولیفناسین

قبل از مصرف این دارو، باید سابقه پزشکی خود را مخصوصا از نظر موارد زیر برای پزشک بیان نمود:

  • مشکل در ادرار (احتباس ادراری)
  • دیگر مشکلات مثانه مانند انسداد جریان خروجی از مثانه
  • انسداد روده ای معده ای (احتباس معده ای)
  • سابقه شخصی یا خانوادگی گلوکوم (نوع زاویه بسته)
  • بیماری کبدی
  • بیماری روده ای مانند کولیت اولسراتیو یا زخمی
  • آهسته شدن حرکات معده و روده
  • یبوست
  • بیماری کلیوی
  • بزرگ شدن پروستات
  • برخی بیماری های عصبی عضلانی مانند میاستنی گراویس

این دارو می تواند سبب ایجاد خواب آلودگی یا تاری دید شود. تا زمانی که فرد نمی تواند کار هایی از جمله رانندگی، کار با ماشین آلات یا دیگری موارد نیازمند دید شفاف و هوشیاری را انجام دهد، باید از انجام آن ها خودداری کند.

سولیفناسین می تواند سبب کاهش تعریق شده و احتمال دچار شدن فرد گرمازدگی را بیشتر کند. فرد باید از انجام کار هایی که سبب افزایش بیش از حد دمای بدن می شوند، خودداری کند. از جمله این کار ها می توان به انجام کار شدید، ورزش در هوای گرم و رفتن به حمام های داغ اشاره کرد.

در هنگام گرم بودن آب و هوا باید مقادیر زیادی مایعات نوشیده و لباس های نازک پوشید. در صورت افزایش بیش از حد دمای بدن، باید به دنبال جایی جهت خنک شدن و استراحت کردن گشت. در صورتی که فرد به تغییرات خلقی یا روانی، سردرد، گیجی یا تبی مبتلا شود که برطرف نمی شود باید فورا امداد پزشکی دریافت کند.

ممکن است افراد سالمند به عوارض جانبی این دارو مخصوصا خواب آلودگی، گیجی، یبوست یا مشکل در ادرار حساسیت بیشتری داشته باشند. خواب آلودگی و گیجی می توانند سبب افزایش خطر زمین خوردن شوند.

در دوران بارداری، این دارو باید تنها در موارد نیاز آشکار مصرف شود. خطرات و مزایای مصرف این دارو باید با پزشک بحث شوند. انتقال این دارو به شیر مادر مشخص نیست. قبل از شیر دادن به نوزاد باید با پزشک خود مشورت نمود.

شاید دوست داشته باشید بخوانید:

بهترین درمان زگیل تناسلی مردانه

دکتر حسین کرمی متخصص کلیه و مجاری ادراری و فوق تخصص لاپاراسکوپی

4.3/5 - (54 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر عباس سه شنبه ۱۹ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 170 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر کرمی
    چند روزیست که در ناحیه زیر ناف در سمت چپ یک برجستگی مشاهده میکنم .علت آن چیست آیا نگران کننده است ممنون میشوم اگر پاسخ دهید . درضمن 66 ساله مذکر ومجرد میباشم و تاکنون هیچ بیماری نداشتم .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۹ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      عکسش را بفرستید ببینم
  • تصویر کاربر علی جمعه ۱۵ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 143 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان
    بار چندم هست که مزاحمتون میشم. ولی مجددا مجبورم تقاضام رو مطرح کنم. فرموده بودید با دفترتون تماس بگیرم و شماره تلفنم رو بزارم ولی متاسفانه چون خارج از کشور هستم، موفق نشدم ولی شماره تلفنم رو در فرمت عکس به این درخواست پیوست کردم.
    من سوالی رو از طریق ایمیل از جنابعالی پرسیدم و شما محبت کردید و جواب دادید.
    ولی مشکل اینجاست که من آدرس ایمیلم رو در متن اون ایمیل نوشته بودم و الان شما اون متن رو منتشر کردید و ایمیل من در اون متن هست و در گوگل با سرچ اسمم جزو نتایج جستجو نشان داده میشه.
    عکس متن منتشر شده رو پیوست کردم.
    لطفا این سوال رو هر چه سریعتر حذف بفرمایید چون حتی اگر من ادرس ایمیلم رو عوض کنم، ایمیل مذکور چندین جا از جمله مقالاتم ثبت شده
    ممنون از توجهتون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۵ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      من به مدیر برنامه خایم فرستادم تا اقدام شود
  • تصویر کاربر حسن شنبه ۲ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 180 مشاهده پرسش
    باسلام چند سوال داشتم
    1)قسمت پایین الت من مقداری کلفت تر. می باشد آیا مشکلی وجود دارد
    2)من در قسمت پایین ختنه گاه احساس وجود. چیزی رو میکردم که در زمان شلی آلت دقت کردم دیدم رگ می باشد ولی هم در. حالت شلی و هم در حالت سفتی قابل مشاهده می باشد
    3)من در زمان سفتی آلت م به سمت چپ و کمی بالا می شود آیا مشکلی هست
    ایا این ها به خود ارضایی ارتباطی دارد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      عکسش را بفرستید ببینم
    2. تصویر کاربر حسن شنبه ۲ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام ببخشید. عکس هارو فرستادم
    3. تصویر کاربر حسن شنبه ۲ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام ببخشید عکس فرستادم
    4. تصویر کاربر حسن شنبه ۲ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      امکان فرستادن همگی نیست تک به تک میفرستم
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      از نظر پلاک سونو کنید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر ياشار شنبه ۱۲ خرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 174 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخير من يه مرد ٢٩ ساله هستم چند روزي بود كه سر التم احساس سوزش داشتم ازمايش كشت ادرار دادم منفي بود پيش دكتر ارولوژي رفتم يه انتي بيوتيك دادن بابت احتياط اما الان سوزشم بهتر شده اما خود الت بيضه و زير دلم درد ميكنه اما خفيف ممنون ميشم راهنمايي بفرمايين
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۲ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      از نظر من مهم نيست
  • تصویر کاربر علیرضا یکشنبه ۶ اسفند ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 162 مشاهده پرسش
    باسلام و عرض پوزش بنده دیروز مدت زیادی را جهت یک مراسم تشیع و دفن بیرون بودم و در اخرین لحظه که به خانه رسیدم چندثانیه اخر سر آلتم را در میان انگشتانم ننگه داشته بودم و خودرا به دستشویی رسانده و خود را تخلیه کردم ولی متوجه مقداری سوزش یا درد در الت شدم.اما عصر دیروز و شب و امروز صبح بعد دفع ادرار مقداری خون تازه از بنده خارج میگرددتا انجاییکه لخته شده و یند بیاید.لازم به ذکر است که دوهفته پیش هم بخاطر درد روده سونوگرافی کامل و کلونوسکپی شده ام که عکسها رو خدمتتون میفرستم .اولین اقدامی که کرده ام قطع مصرف اسپرین روز یک عدد (جهت دو عدد استندی که چند سال پیش کذاشته ام )بوده است .جناب دکتر میتوان گفت که از داخل لوله یک زخم کوچک پدید امده ؟شاید بخاطر دفع سنگ کلیه ریزی که جدیدا متوجه شدام
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۶ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      بايد از نظر علت خون روشن بررسي شويد٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
  • تصویر کاربر 09383860617 دوشنبه ۱۶ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 157 مشاهده پرسش
    من بروش قدیمی ختنه شدم و در حالت عادی روی کلاهک آلتم پوست هست میخاستم ختنه کنم میخاستم بدونم چقدر هزینشه ؟چقدر دوره نقاهتشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۶ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      ٠٢١٧١٠٦٢٣٠٠ تماس
  • تصویر کاربر Mehdi چهارشنبه ۲۷ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 177 مشاهده پرسش
    سوال های دیگر Salam vaghteton bekheyr, teye tasadofi k kardam majraye edrarim az dakhel be eelate shekastegie legan pare shod baraye peyvande majra aalate tanasolim be dakhel keshide shod be shkli k alan aalate tanasolim vojode khareji nadare man vaghean dige kam ovordam 27saleme omidvaram ba rahnamaeihaye shoma in moshkele bozorg hal beshe,ba tashakor
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام این را نمی توان کاری کرد
  • تصویر کاربر مسعود شنبه ۱۱ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 16947 مشاهده پرسش
    سلام من زیر کلاهک الت تناسلیم ورم کرده و هر روز بیشتر میشه ، بطوریکه دور الت رو داره میگیره ، علت چیست و درمانش به چه صورته ؟ با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۱ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      دیدم درمان نمیخواهد
  • تصویر کاربر علی شنبه ۴ شهریور ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 2454 مشاهده پرسش
    سلام. جناب دکتر چند روزی است که سر الت تناسلیم درد کمی دارد که انگار ادرار دارم اما ادرار ندارم و البته ادرارم دوتایی نیست و کامل هم تخلیه میشود و سوزشی هم ندارم.
    تصور میکنم چیزی در مجرای ادرارم هست که بیرون‌نمی آید اما هیچ چیز نیست. البته من چندین سال است که متاسفانه خودارضایی میکنم و بعد از شبی که این کار را کردم اینطور شد. یعنی صبح که از خواب بیدار شدم دچار چنین ذوق ذوقی در سر الت شدم که چند روزی است ادامه دارد.
    1. تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام مجدد اقای دکتر، اکنون احساس میکنم مرتب ادرار دارم اما وقتی تخلیه میکنم، مقدار کمی ادرار می آید. انگار از ادرار زیاد باید خودم را نگه دارم و دائم سر مجاری ادرارم فشار و سوزش و درد احساس میکنم.
    2. تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      این را هم به یاد آوردم که بگوییم. آقای دکتر من دو سال پیش به خاطر ورزش ادرارم خونی شد و کمی درد داشتم ولی سه چهار روز بعد خوب شدم. اکنون هم بعد از ورزش و فعالیت زیاد دچار چنین دردی شدم و رنگ ادرارم هم تغییر کرده بود که حالا خوب است. تصور میکنم عفونت مثانه یا مجاری است که باید آنتی بیوتیک مصرف کنم البته تا شما چه نظری داشته باشید.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۴ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      سونو و ازمايش دهيد بفرستيد ببينم
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر علیزاده چهارشنبه ۲۱ تیر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 978 مشاهده پرسش
    عرض سلام و احترام خدمت آقای دکتر.
    براثر ورزش و فشار بیش از حد ، چند ماهی هست درد قسمت بالای الت تناسلی دارم (خوده الت نه قسمت بین ناف تا الت تناسلی .دقیقا قسمت رستنگاه مو) .که به شدت هنگام دویدن درد میگیرد نه در شرایط عادی . فقط هم در حال دویدن یا تند راه رفتن
    در ضمن خون در ادرار مشاهده نشده و سوزش ادرار هم ندارم تکرر ادرار هم ندارم و طبیعی هستش ، ، بسیار سپاسگذارم از بذل توجهتون .
    پیرو درخواست قبلی و فرمایش شما نتایج آزمایش ادرار و سونوگرافی هم حضورتان پیوست کردم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۸ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام همه عالي است درد مال كشش ورزشي است
    2. تصویر کاربر علیزاده یکشنبه ۱۸ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      با سلام و احترام
      ضمن تشکر از پاسختون ، میشه بفرمایید چه تجویزی دارین ؟؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۰ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      تشكر
    4. تصویر کاربر علیزاده سه شنبه ۲۰ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      آقای دکتر ، درد بنده همچنان وجود دارد .
      اگه ممکنه لطف بفرمایید تجویزی ارائه فرمایید..
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۱ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      مسكن كافي است
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر