جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

علت ایجاد لکه های سفید روی دستگاه تناسلی زنان و مردان چیست؟

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

بسیاری از عوامل می توانند باعث ایجاد لکه های سفید روی دستگاه تناسلی زنان و مردان شوند. در صورت عدم درمان میتواند به عوارض طولانی مدت نیز منجر شود.

برخی از مردان با شرایطی متولد می شوند كه آن شرایط، عامل به وجودآورنده این لكه ها بوده یا منجر به گسترش لکه ها خواهند شد. گاهی اوقات لكه های سفید بر روی پوست شما نشانه یك STI یا عفونت دیگری است.

1- پاپول های پنیس

پاپول های پنیس ردیف هایی از لکه های سفید هستند كه در اطراف سر و یا گلنس آلت تناسلی رشد می كنند. پاپول های پنیس بی ضرر هستند. روشن نیست که چه چیزی باعث ایجاد  این لکه های سفید روی ناحیه تناسلی می شود، اما به هیچ وجه با STI مرتبط نیستند.

راهکارهایی برای درمان پاپول های پنیس

پزشک معمولاً توصیه نمی کند كه این پاپول ها برداشته شوند مگر اینکه موجب اضطراب یا نگرانی شما شوند. گزینه های ممکن برای برداشت عبارتند از:

✅  جراحی برداشت

پزشك پاپول ها را با استفاده از یك اسكالپل بریده و جدا می كند.

✅  جراحی با لیزر

پزشک با استفاده از تکنیک های جراحی لیزر به جدا کردن و حذف لکه های سفید روی اندام تناسلی اقدام خواهد کرد.

✅ كرایوسرجری

پزشک از نیتروژن مایع برای انجماد لکه های سفید روی آلت یا همان پاپول ها استفاده كرده و آن ها را از دستگاه تناسلی جدا می كند.

2- دانه های فوردایس

دانه های فوردایس غدد چربی (سباسه) بزرگی هستند که بر روی سطح پوست قابل مشاهده می باشند. غدد سباسه به حفظ رطوبت پوست شما کمک می کنند. این غدد به طور معمول توسط پوست پوشیده می شوند، اما می توانند خوشه هایی از لکه های سفید روی آلت و یا پوست ظاهر شوند.

دانه های فوردایس بی ضرر هستند و می توانند تقریبا در هر قسمتی از بدن، از جمله پیش پوست آلت تناسلی شما ظاهر شوند. معمولاً با آن ها متولد می شوید هرچند ممکن است تا سن بلوغ بروز نكنند.

راهکارهایی برای درمان دانه های فوردایس

پزشک معمولاً درمان این دانه ها را توصیه نمی كند مگر اینکه خودتان بخواهید آن ها را بردارید.گزینه های ممکن برای حذف عبارتند از:

✅ درمان با لیزر

پزشک با استفاده از تکنیک های لیزر اقدام به برداشت بافت و كوچك كردن ظاهر این دانه ها می كند.

✅ جراحی میکرو پانچ

دکتر با استفاده از دستگاهی از طریق پوست وارد شده و بافت هایی را که علل ایجاد نقاط فوردایس هستند برمی دارند.

3- جوش (كورك)

هنگامی که چربی های بدن یا بافت های مرده در منافذ گیر كرده و انسداد ایجاد می كنند، می توانند باعث رشد جوش ها شوند. هنگامی که منافذ پوست شما مسدود می شوند، باکتری ها می توانند در آن ها رشد كرده و این منافذ با ذرات چركی آلوده پر شوند. در نتیجه این امر باعث سفید شدن جوش می شود.

جوش ها معمولاً بی ضرر هستند و با گذشت زمان محو میشوند. جوش های خود را نتركانید زیرا این كار باعث بدتر شدن التهاب یا ایجاد اسكار های دائمی می شود. اجازه دهید كه این جوش ها خودشان محو شوند.

راهکاری برای درمان جوش ناحیه تناسلی

شما می توانید از پراکسید بنزوئیل یا اسید سالیسیلیک جهت پاكسازی باکتری ها و پوست اضافه و چربی ها استفاده نمایید. اما از داروهای ضد آکنه که برای صورت یا سایر قسمت های بدن به كار می روند، در درمان جوش های ناحیه تناسلی استفاده نکنید.

4- بالانیت

بالانیت زمانی اتفاق می افتد که پوست روی سر آلت تناسلی تحریک یا متورم شود.  لکه های سفید روی اندام تناسلی به ویژه در نواحی سر آلت و پوست رویی آن می توانند یک علامت باشند.
سایر علائم عبارتند از:

☑ قرمزی
☑ درد هنگام ادرار کردن
☑ درد یا سوزش آلت تناسلی
چنانچه بالانیت به دنبال عفونت (قارچی یا باکتریایی) باشد، ممکن است یک ماده سفید یا ترشحاتی را نیز مشاهده کنید.

راهکارهایی برای درمان بالانیت

✔برای کاهش سوزش، یك پماد کورتیکواستروییدی مانند بتامتازون (Betaloan SUIK) را به پوست آلت تناسلی بزنید.

✔اگر مشکوک به عفونت هستید، به پزشک خود مراجعه کنید. وی ممکن است با تجویز یک ضد قارچ موضعی یا آنتی بیوتیک، هرگونه عفونت احتمالی ایجاد شده را پاکسازی کند.
✔اگر بعد از برقراری رابطه ی جنسی یا داشتن رابطه جنسی با شرکای جدید یا داشتن چندین شریك جنسی، دچار علائم شدید ، مجددا به پزشک خود مراجعه كنید.

 فولیکولیت یکی از عوامل ایجاد لکه های سفید روی آلت

5- فولیکولیت

فولیکولیت زمانی اتفاق می افتد که فولیکول های مو، متورم شوند. این اتفاق ممکن است به دنبال یک عفونت باکتریایی، عفونت قارچی، و یا موهای زیرپوستی صورت گیرد.
فولیکولیت می تواند ایجاد خارش و تحریک كند. با این حال، معمولا مضر نیست، مگر اینکه از یک عفونتی که درمان نشده ناشی شود.

در صورت بروز هر یک از این علائم،بلافاصله پزشک خود را ملاقات کنید:

☑ سوزش یا خارش
☑ ترشح یا چرك از جوش های سفید یا تاول ها
☑ درد یا حساسیت به لمس در اطراف جوش ها

راهکارهایی برای درمان فولیکولیت

با توجه به علت زمینه ای، فولیکولیت را می توان با استفاده از موارد زیر درمان کرد که عبارتند از:

✅ آنتی بیوتیک ها

✅ پماد هایی برای عفونت های قارچی یا باکتریایی درمان کرد.

✅ اگر مكرراً به فولیکولیت مبتلا می شوید، ممکن است پزشك عمل جراحی با لیزر برای حذف فولیکول های مو یا روش های تخلیه(درناژ) و یا پاكسازی عفونت های بزرگ تر را توصیه كند.

مولوسكوم كونتاژیوزوم

6- مولوسكوم كونتاژیوزوم

مولوسكوم كونتاژیوزوم یک عفونت ویروسی پوستی است و می تواند از طریق تماس پوست با پوست، داشتن رابطه جنسی با فرد مبتلا، یا به اشتراک گذاشتن لباس ها، حوله ها و یا سایر موارد آلوده انتقال یابد.

لکه های سفید روی ناحیه تناسلی یا جوش بر روی آلت یک علامت رایج این بیماری هستند. این بیماری ممکن است با نقاط کوچک و سفید یا گوشتی شروع شده، اما در نتیجه ی مقابله ی بدن با عفونت می توانند بزرگ تر، قرمز تر و حساس تر شوند.

راهکارهایی برای درمان مولوسكوم كونتاژیوزوم

این جوش ها غالباً بدون درمان از بین می روند.اما اگر ضایعات بزرگ شده و یا ایجاد ناراحتی كنند، پزشک ممکن است موارد زیر را به شما توصیه کند:

✔ اسید موضعی یا محلول های تاول

پزشک این مواد را بر روی جوش ها استعمال می كند تا تا با تخریب لایه ی رویی پوست آن ها را از بین ببرد.

✔ جراحی کورتاژ

پزشك از یک ابزار به نام کورت استفاده می کند تا جوش ها. را از بین ببرد.

✔ جراحی لیزر

پزشك با استفاده از تکنیک های لیزر جوش ها را برداشته و از بین می برد.

✔ كرایو سرجری

همانطور كه گفته شد پزشک از نیتروژن مایع برای انجماد استفاده كرده.

عفونت قارچی

7- عفونت قارچی پنیس

عفونت قارچی دستگاه تناسلی ناشی از قارچ كاندیدیا آلبیكنز است و می تواند با برقراری رابطه جنسی با فرد مبتلا یا عدم رعایت مراقبت های بهداشتی مناسب از آلت تناسلی منتقل شود.اگر به یک عفونت قارچی مبتلا هستید، علائم آن معمولاً در اطراف سر آلت تناسلی یا زیر پوست این قسمت ظاهر می شوند. سایر علائم عبارتند از:

جوش های سفید یا قرمز

  • قرمزی
  • علائم تحریكی
  • ترشحات پنیری شكل
  • سفتی و كشیدگی پوست آلت تناسلی (پیش پوست)

راهکاری برای درمان عفونت قارچی پنیس

✔ پمادها و كرم های ضد قارچ موضعی معمولاً برای پاک سازی عفونت کافی هستند. گزینه های رایج عبارتند از:

1- میکونازول (Desenex)

2-  میکونازول (Desenex)

3- HPV

8- سیفلیس

سیفلیس یک بیماری مقاربتی جدی است. بروز این بیماری بین سال های 2015 و 2016 افزایش یافته و هم اکنون به بیش از 5000 مورد در سال رسیده است. پس از دوره نهفتگی که بازه ای 9 تا 90 روزه دارد، سیفلیس خود را به صورت یک توده بدون درد (به اندازه یک سکه کوچک) بر روی آلت تناسلی یا دیگر نواحی حاضر در تماس جنسی نشان می دهد.

بسته به رنگ پوست فرد، توده به رنگ قرمز تیره، قهوه ای یا سیاه می باشد. این توده پس از مدت کوتاهی به یک زخم تبدیل می شود که بدون درد است. موردی که این بیماری را خطرناک می کند این موضوع است که پس از مدتی این زخم التیام یافته و فرد تصور می کند که درمان شده است در صورتی که این گونه نیست.

در صورتی که فرد کوچک ترین تردیدی در ارتباط با برآمدگی یا زخم بر روی آلت خود دارد باید فورا جهت انجام آزمایش و معاینه به یک کلینیک سلامت جنسی مراجعه کند زیرا ممکن است این زخم ناشی از سیفلیس باشد. خوشبختانه در صورتی که این عفونت زودهنگام تشخیص داده شود کاملا قابل درمان است. فرد تا زمانی که کاملا درمان نشده است نباید رابطه جنسی داشته باشد.

سیفلیس

9- بیماری های جنسی گرمسیری

برخی عفونت های جنسی گرمسیری سبب ایجاد برآمدگی کوچکی به رنگ قهوه ای یا صورتی بر روی آلت تناسلی مردان می شوند. این برآمدگی مانند توده ای است که توسط سیفلیس به وجود می آید. اغلب در این وضعیت، غده های موجود در کشاله ران نیز متورم می شوند.

بنابراین، در صورتی که فرد به تازگی در کشوری گرمسیری رابطه جنسی داشته و یا با شخصی از کشور های گرمسیری ارتباط جنسی داشته است او می تواند یک خطر تلقی شود. در صورت شک داشتن به آلوده شدن خود می توان به یک کلینیک سلامت جنسی (ادراری – تناسلی) جهت تشخیص و آزمایش شدن توسط متخصصان مراجعه کرد.

بیماری هایی که این متخصصان به دنبال آن ها خواهند گشت موارد زیر هستند:

  • لنفوگرانولوما ونروم (LGV)
  • شانکروئید (شانکر نرم)
  • گرانولوم اینگوینال

10- زگیل تناسلی ناشی از HPV

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) یك عفونت منتقله از راه جنسی (STI) است که به راحتی توسط رابطه ی محافظت نشده گسترش می یابد. زگیل های تناسلی علائم شایع HPV هستند و شبیه به جوش های سفید یا قرمز بوده و ممکن است در اطراف آلت تناسلی، پوست ناحیه و یا كل ناحیه تناسلی ظاهر شوند.

HPV که سبب ایجاد زگیل های تناسلی می شود، موقتی می باشد و در نتیجه باعث عوارض طولانی مدت نمی شود. اگر سیستم ایمنی شما ضعیف است یا اگر چندین شریک جنسی دارید، زگیل های تناسلی ممكن است به مدت طولانی تری باقی بمانند. برای درمان زگیل تناسلی در مردان و زنان چه باید کرد؟

راهکاری برای درمان زگیل های تناسلی ناشی از HPV

اگر مشکوک به زگیل تناسلی یا HPV هستید، برای تایید تشخیص به پزشک خود مراجعه کنید.آن ها ممکن است موارد زیر را توصیه کنند:

✔ درمان موضعی: پزشک با استفاده از یك محلول موضعی می تواند به سیستم ایمنی بدن شما کمک کند تا زگیل را از بین برده یا آن ها را بسوزاند.

✔ جراحی با لیزر

درمان زگیل تناسلی با کرایوتراپی

برای دیدن تصاویر مربوط به زگیل تناسلی با کرایوتراپی و فیلم درمان آنها روی لینک زیر کلیک کنید:

بهترین درمان زگیل تناسلی مردانه

تبخال تناسلی هرپس

11-هرپس یا تبخال تناسلی

هرپس یك عفونت ویروسی ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس است. زگیل های تناسلی از علائم رایج آن می باشند كه می توانند مانند جوش های سفید یا قرمز باشند.علائم دیگری که می توانند بر پوست ناحیه تناسلی و یا آلت تناسلی تاثیر گذارند شامل موارد زیر می باشند:

  • قرمزی
  • علائم تحریكی
  • خارش
  • تاول هایی که سربازكرده و از آن ها چرك خارج می شود.

راهکاری برای درمان زگیل تناسلی ناشی از  ویروس هرپس

اگر شما معتقدید كه زگیل تناسلی یا ویروس هرپس سیمپلكس دارید، به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک به احتمال زیاد از داروهای ضد ویروسی برای کمک به بدن در مبارزه با عفونت استفاده می کند. اگرچه این داروها نمی توانند از شیوع بیماری های آینده جلوگیری کنند، اما می توانند به زمان بهبودی زخم ها را سرعت بخشیده و به کاهش درد کمک کنند. گزینه های رایج عبارتند از:

1- ایمیكوئیمود (آلدارا)

2-  پودوفیلین و پودوفیلیكس (Condylox)

3- اسید تری کلرواستیک (TCA)

این داروها ممکن است با بروز اولین علائم شیوع بیماری برای کاهش آن ها کمک کنند.

زمان مراجعه به پزشک متخصص

لکه های سفید روی آلت شما همیشه نگران كننده نیستند. اغلب اوقات در چند روز یا چند هفته خود به خود ناپدید می شوند. اگر علائم شما بیش از یک یا دو هفته طول كشید، به پزشک خود مراجعه کنید. اگر نشانه های زیر در شما ظاهر شدند، به پزشک خود مراجعه كنید:

  • درد
  • تورم
  • قرمزی یا تحریک
  • خشکی و ترک خوردگی پوست
  • راش(بثورات)
  • تخلیه واضح
  • خوشه هایی از 20 یا تعداد بیش تر جوش های قرمز یا سفید
  • جوش های گل كلمی

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.5/5 - (146 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر M دوشنبه ۱۶ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 26 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر، میخواستم مطمئن بشم که دلیل ایجاد شدن سه، چهارتا دایره سفید رنگ در نزدیکی کلیتوریس و محل خروج ادرار طبیعی هستش یا ممکنه عفونت و قارچ و وضعیت وخیم تری باشه؟؟و اینکه نمیتونم عکس بفرستم، برا همین فقط متن سوال رو نوشتم 🙏🏻
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۶ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      باسلام و احترام باید از نزدیک معاینه شوید
  • تصویر کاربر زهرا پنجشنبه ۲۱ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 35 مشاهده پرسش
    میشه لطفا بگین این لکه ها که بیشترم شدن در اثر چیه و ایا خطرناکه چون علایم خاصی ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۱ دی ۲( 2 ماه پیش)
      کدوم لکه ها منظورتون هست؟
  • تصویر کاربر امیر یکشنبه ۳ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 48 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    یکی دو هفته ای است که پایین آلت تناسلیم حالت لکه های سفید رنگی به خودش گرفته و این لکه ها به مرور زمان بیشتر شده و میشه و الان به اون مورد یک حالت خشکی پوست هم اضافه شده، که انگار پوست انداخته میشه
    دردی نداره و فقط خارش کمی داره
    ولی چون یه مقدار لکه های سفید زیر پوستی و حالت سفیدک زدن روی پوست در بعضی جاهای آلت در حال اضافه شدن هست، خواستم نظرتون رو بدونم که باید چه کار کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۳۰ آذر ۲( 2 ماه پیش)
      با سلام و عرض ادب خدمت شما همراه گرامی لطفا عکس های ضایعات رو در سایت آپلود کنید (شرایط عمومی ارسال عکس مثل سایز و فرمت رو رعایت کنید)
    2. تصویر کاربر امیر جمعه ۱ دی ۲( 2 ماه پیش)
      سلام نمیدونم آپلود شد یا نه ولی ۴تا فایل عکس فرستادم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ دی ۲( 2 ماه پیش)
      عفونت قارچی پوستی میباشد به متخصص پوست مراجعه کنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر پیمان چهارشنبه ۱۵ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 37 مشاهده پرسش
    آقای دکتر چند وقت پیش برای معاینه واریکوسل به متخصص مراجعه کردن متاسفانه قبل از من شخصی که زگیل تناسلی داشتند از مطب خارج شدند و دستشان بصورتی لحظه ای به دست بنده خورد متاسفانه من هم برای معاینه دستم را رو منطقه تناسلیم خورد آیا احتمال انتقال زگیل تناسلی هست و اگر هست تا چند درصد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      احتمال انتقال بسیار اندک میباشد
  • تصویر کاربر لیلا چهارشنبه ۲۴ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 53 مشاهده پرسش
    اگر تب خال لب داشته باشیم ولی از نوع تبخال تناسلی نباشه در دهان ، امکان انتقال تب خال لب از نوع تبخال تناسلی نیست به اندام تناسلی منتقل میشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      احتمال انتقال هست
    2. تصویر کاربر لیلا سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      خیلی ممنونم، قدردانم
      بستگی به سیستم ایمنی نیز دارد یعنی ویروس انتقال یابد ولی سیستم ایمنی اجازه ورود ندهد
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      بله
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین سه شنبه ۱۸ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 75 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من تقریبا ۵ماه پیش سوزاک خوب شدم فقط ترشحاتی داشتم که گفتید مشکلی نداره الان میبینم بعد ۵ماه وقتی آلت از پایین میکشم بالا ترشح کم چرکی دارم الان ۲روزه دارم قرص داکسی سایکلین و ازریتوماکسین ۵۰۰میخورم آیا ادامه بدم.اقای دکتر من با کسی سکس نداشتم چرا بر گشت لطفاً راهنمایی کنید تا قرص خوردم نعوظ از بین رفت بدنم ضعیف شده
    1. تصویر کاربر حسین دوشنبه ۱۷ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      سکس داشتم ولی با کاندوم بود نمی‌دونم چرا برگشت قبلش عفونت خشک شده میومد که گفتید خودش به مرور می‌ره ولی الان ترشح کم چرکی اول صبح دارم ۲روزه لطفاً راهنمایی کنید دیگه خسته شدم ۱۹سالمه تا
      نعوظ اصلا ندارم و آلت در حالت خوابیده یکمی التهاب داره لطفاً راهنمایی کنید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      دوره ی درمان رو مجددا تکرار کنید بعد از دفع ادرار استبرا کنید کشت از تزشحات مجرا انجام شود
    3. تصویر کاربر حسین سه شنبه ۱۸ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      آقای دکتر میشه درمان کامل کنم بعد عفونت قطع شد دیگه از ترشحات کشت ندم چون توی شهر مون نمیگیرن همون ترشحات قبل دارم که اکثرا مثل آب و بعضی موقع چسبناک آخرین کشت
      استاف کوالاز منفی با فرهنگ اپتیکال
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      بله دوره ی درمان مجدد رو شروع کنید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر .... شنبه ۸ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 70 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من یبارم بهتون پیام دادم در مورده مشکلاتی که با همسرم دارم و من بهشون شک کردم که ایدز دارن.من بعداز چند وقت باایشون رابطه ای داشتم که الان دو دونه قرمز در ناحیه تناسلی وجود داشت که نزاشت عکس بگیرم امکان داره تب خال باشه چون در لبشونم تب خال زدن و من بعد رابطه با ایشون درد زیر شکم دارم به شدت و یه قرصی از من پنهونی آورده بازم نمیشه گفت چیه بازم شما نگاه کنین ....
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۸ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      عکس رو مجددا اپلود کنید
    2. تصویر کاربر .... شنبه ۸ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      اومد آقای دکتر
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۸ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      همراه عزیز از رو عکس یه کپسول که نمیشه قضاوت کرد همسرتون رو متقاعد کنید که تست های آزمایشگاهی انجام دهد
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین دوشنبه ۳ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 80 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان ببخشید من هی مزاحم میشم
    بعد درمان سوزاک خیلی خفیف ترشح دارم که گاه چسبناک و اکثرا چسبناک نیست بعد بعضی موقع دهانه آلت عفونت خشک میاد چجوربگم سفید مانند خشک شده
    دکتر گفت پماد چشمی جنتامایسین هر شب خیلی کم بزار بره داخل مجرای این کار کردم الان چند روزه نمیاد همون عفونت خشک شده خیلی بهتره آقای دکتر الان می‌خوام ازدواج کنم مشکلی ندارد برای طرف مقابل سوالم فقط اینه تشکر
    1. تصویر کاربر حسین دوشنبه ۳ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      جواب کشت استاف کوالاز منفی با فرهنگ اپتیکال few
      می‌خوام برای طرف مقابل مشکلی پیش نیاد بازم تشکر میکنم ببخشید سوال تکراری میپرسم چون استرس دارم
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      با سلام با توجه به کشت منفی مشکلی برای همسرتون نخواهد داشت
    3. تصویر کاربر حسین دوشنبه ۳ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      آقای دکتر رفتم پیش دکتر ارولوژی گفت پماد چشمی جنتامایسین هر شب خیلی کم توی مجرا بزار که داخل بره پماد الان اینکار کردم دیگه اون عفونت خشک شده نمیاد آیا دوباره انجام بدم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      فقط در صورتی که مجددا دچار دفع تشرحات چرکی شدین انجام بدین
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین جمعه ۳۱ شهریور ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 81 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان ببخشید من مزاحم میشم خیلی استرس دارم سوزاک گرفتم خوب شدم الان با فشار ترشح کم دارم که گفتید مشکلی نداره عفونت خشک شده میاد جلو دهانه آلت.ادرار فشار خوبه دکتر شهرمون تجربه ندارن اگه امکان داره یه راهنمایی کنید تا کی این وضعیت ادامه داره الان ۴ماه میگذره کشت ادرار منفی بود کشت ترشح دادم طبیعی بود استبرا میکنم ولی میاد فقط می‌خوام خیالم راحت بشه که در حالت مشکلی برام پیش نیاد
    1. تصویر کاربر حسین جمعه ۳۱ شهریور ۲( 5 ماه پیش)
      آقای دکتر ازدواج کنم مشکلی نداره
      آقای دکتر ۱ماه قبل ادرار که کردم خیلی عفونت بیرون اومد ۱۹سالمه
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳۱ شهریور ۲( 5 ماه پیش)
      سلام مصرف مایعات فراوان داشته باشید استبرا انجام دهید به مرور بهتر خواهد شد در صورت عفونت مجدد باید کشت ادرار و ترشحات نوک مجرا مجددا انجام بدهید
    3. تصویر کاربر حسین جمعه ۳۱ شهریور ۲( 5 ماه پیش)
      آقای دکتر مگه عفونت درمان نشده که دوباره بیاد
      قرص خیلی توی این مدت مصرف کردم
      دیگه خسته شدم از این وضع بنظرتون چیکار کنم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳۱ شهریور ۲( 5 ماه پیش)
      جهت درمان کامل باید طولانی مدت کارایی که گفتم رو انجام بدهید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر A جمعه ۲۴ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 88 مشاهده پرسش
    یسری لکه های سفید روی الت و یسری دونه های سفید زیر کلاهک الت و روش که بعضی هاشو میشه خالی کرد بعضی هاشم ن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۴ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      با سلام مورد خاصی نیست و یافته ی نرماله دستکاری نکنید و اقدام خاصی لازم ندارد
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…
پزشک اورولوژی به چه معنی است؟ و در چه حوضه ای فعالیت میکند؟ اورولوژیست ها پزشکان متخصصی…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر