جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ورم پروستات چیست | علائم التهاب پروستات کدامند؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

پروستات یک غده به اندازه ی گردو است که همه ی مردان دارند. این غده درست در زیر مثانه و در مقابل مقعد قرار می گیرد. وظیفه ی پروستات تولید مایع حاوی اسپرم (مایع منی) است. این مایع از اسپرم ها در حین عبور از تخمک زن محافظت می کند. در این مقاله به بررسی علائم التهاب پروستات می پردازیم.

اگر پروستات شما متورم، دردناک و ملتهب شود، یعنی به پروستاتیت مبتلا شده اید که با سرطان و پروستات بزرگ شده تفاوت دارد.

علائم التهاب پروستات

چهار نوع پروستاتیت وجود دارد، که هر کدام علائم و علل مخصوص به خود را داشته و شامل موارد زیر می شوند:

# علائم پروستاتیت باکتریال حاد 

دستگاه ادراری شما، شامل کلیه ها، مثانه و لوله هایی است که بین آنها عبور می کنند. اگر باکتری از این محل ها وارد پروستات شود، پروستات به عفونت دچار خواهد شد. این نوع پروستاتیت حاد بوده و ممکن است علائم آن به طور ناگهانی در شما ظاهر شود، این علائم عبارتند از:

 

تب

✅ تب شدید

✅ تعریق

✅ دردهای عضلانی

✅ درد مفاصل

✅ درد اطراف قاعده ی آلت تناسلی و یا در خلف اسکروتوم

✅ کمر درد

✅ مشکل در ادرار کردن

✅ جریان ضعیف ادرار

پروستاتیت باکتریال حاد یک شرایط اورژانسی است. اگر متوجه وجود این علائم در خودتان شدید، سریعاً به یک مرکز پزشکی و یا پزشک خود مراجعه کنید.

#پروستاتیت باکتریال مزمن

این حالت بیشتر در مردان مسن دیده می شود. در این شرایط یک عفونت خفیف باکتریایی به وجود می آید که می تواند تا چندین ماه طول بکشد. بعضی از مردان پس از ابتلا به عفونت مجاری ادراری (UTI) یا پروستاتیت باکتریال حاد به این وضعیت دچار می شوند.

علائم پروستاتیت باکتریال مزمن متناوب است و می آید و می رود. همین مسئله باعث می شود که به راحتی نادیده گرفته شوند. این علائم عبارتند از:

 

تکرر ادراری

✅ فوریت ادراری، اغلب در اواسط شب

✅ ادرار دردناک (سوزش ادرار)

✅ درد پس از انزال (ترشح مایع منی در ارگاسم)

✅ کمر درد

✅ درد رکتوم

✅ احساس سنگینی در خلف اسکروتوم (کیسه ی بیضه )

✅ وجود خون در مایع منی

✅ یک عفونت مجاری ادراری (UTI)

✅ احتباس ادراری (عدم خروج ادرار)

#پروستاتیت مزمن یا سندرم درد مزمن لگنی (CP / CPPS)

این مورد، شایع ترین نوع التهاب پروستات است. بسیاری از علائم این بیماری مشابه پروستاتیت باکتریایی است و تفاوت آن ها فقط با انجام تست های آزمایشگاهی مشخص می شود، در این حالت پروستاتیت باکتری وجود ندارد.

پزشکان هنوز در رابطه با علت ایجاد CP / CPPS، اطمینان حاصل نکرده اند. از جمله عوامل موثر شامل استرس، آسیب عصبی اطراف ناحیه و آسیب جسمی می باشد. وجود مواد شیمیایی در ادرار یا عفونت مجاری ادرار که در گذشته به آن مبتلا بودید، نیز می توانند در ایجاد این بیماری نقش داشته باشند. همچنین CP / CPPS با اختلالات ایمنی مانند سندرم خستگی مزمن و سندرم روده تحریک پذیر (IBS) مرتبط است.

علامت اصلی CP / CPPS دردی است که بیش از 3 ماه در حداقل یکی از این قسمت های بدن به صورت مداوم وجود دارد.

لکه های سفید روی آلت

✅درد در آلت تناسلی مرد (اغلب در نوک)

✅ درد در اسکروتوم (کیسه ی بیضه)

✅ درد در ناحیه ی بین اسکروتوم و مقعد

✅ درد در زیر شکم

✅ درد در کمر

✅ درد در هنگام ادرار کردن یا انزال

همچنین ممکن است قادر به نگه داری ادرار خود نبوده و مجبور باشید بیش از 8 بار در روز به دستشویی بروید. جریان ضعیف ادرار نیز یکی دیگر از علائم شایع در CP / CPPS است.

#پروستاتیت بدون علامت

مردان مبتلا به این نوع التهاب پروستات دارای پروستات ملتهب و بدون علامت هستند. ممکن است پزشک شما، تنها با انجام یک آزمایش خون ساده سلامتی پروستات را بررسی کند. پروستاتیت بدون علامت نیازی به درمان ندارد، اما می تواند منجر به ناباروری شود.

علائم التهاب پروستات در جوانان

 

 

عوامل خطر التهاب پروستات

اگر یکی از موارد زیر شامل حال شما می شوند، احتمال اینکه به مشکلات پروستات مبتلا شوید، بیشتر خواهد بود، این موارد عبارتند از:

✔ اگر بین 36 تا 50 سال سن دارید.

✔ سابقه ی عفونت مجاری اداری (UTI) دارید.

✔ سابقه ی آسیب به کشاله ی ران دارید.

✔ از سوند ادراری استفاده می کنید.

✔ سابقه ی انجام بیوپسی پروستات را دارید.

✔ مبتلا به ایدز هستید.

✔ سابقه ی التهاب پروستات در گذشته را دارید.

✔ غده ی پروستات ملتهب یا عفونی در مردان در سنین مختلف شایع است.

 

تشخیص سرطان پروستات

 

اگر مبتلا به التهاب پروستات هستید، پزشک می تواند به شما کمک کند تا علائم و درد خود را کنترل کنید. همچنین محققان سعی در درک بیشتر علت زمینه ای ایجاد کننده ی التهاب پروستات دارند. این کار زمینه را برای کشف را ه های درمانی بیش تر فراهم خواهد ساخت.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی 

 

3.5/5 - (32 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۵ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    سلام. من ۲۵ سالمه
    تقریبآ ۳ هفته میشه سوزش ادرار و سوزش کلاهک صبحا بسیار سوزش کلاهک زیاد میشه تا الان پیش دکتر نرفتم شما چی راهنمایی میکنید؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلاکگم، خودارضایی میکنید؟
  • تصویر کاربر جاوید شنبه ۱۴ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 189 مشاهده پرسش
    سلام بنده ۶ماهی است عفونت پروستات دارم باتشخیص دکتر ۳ماه انتی بیوتیک مصرف کردم تغییری نکرد خیلی زانویم درد میگرفت که برای دستشوی رفتن اذیت میشوم بعد از مصرف نکردن چند روز خوب چند روز سوزش درمثانه وکشاله ران داشتم شبها برای ادار بلند میشوم چند روزی شبها برای بازی فوتبال سالن چمن رفتم دوباره زانوی چپم ورم کرده وکشاله ران ومثانه سوزش دارد وشبها برای ادار چند بار بیدار میشوم از ران تا زانو ورم دارد ویرایش نشستن. دستشوی خیلی اذیت میشوم ۴۵سال سن دارم سنوگرافی چندماه قبل برای پروستات نرمال بود ازمایش ادار نرمال است ۲ماه قبل هم ازمایش ۷۸۵/psaبوده الان درد کشاله ران شبها تکرار ادار وسوزش مثانه وزنتون درد دارم دکتر روحیه ام خراب کرده چند دکتر رفتم دکتر اخر گفت دیگه نمیخواد انتی بیوتیک مصرف کنی شغلم تحرک ندارد چه ورزشی انجام بدهم اگر داروی یا کاری برای ببهود ی دارو تجویز کنید ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۴ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام ورزش سبک انجام شود، درمان دارویی طولانی مدت نیاز هست
  • تصویر کاربر Danial شنبه ۲۴ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    سلام استاد. من ۳۰ سالمه متاسفانه خودارضایی زیاد میکنم. دیشب بعد از خود ارضایی درد شدید سر الت و بین مقعد و بیضه داشتم. استاد راهنمایی کنید. ممنون
    1. تصویر کاربر Danial جمعه ۲۲ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
      دکتر جان لطفا راهنمایی کنید ۲ روز درد شدید دارم در ناحیه بین مقعد و بیضه
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
    3. تصویر کاربر Danial سه شنبه ۲۶ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
      دکتر جان پس نیاز به قرص و انتی بیوتیک ندارم؟ ممنون
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۴ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام خیر
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    وقت بخیر
    من35 سال دارم.ده پانزده ساله که ادرارم یکجا و کامل دفع نمیشه...آخرهای ادرارم قطره قطره دفع میشه...درد ندارم...ادرارم دو شاخه دفع نمیشه...4 سال پیش نزد دکتر رفتم معاینه نکرد وبا شنیدن شرح حالم گفتند مشکلی نیست.بین جوانان شایع هست...ولی من نگرانم. آزمایش هم یک ماه قبل دادم psa =0.16 لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر Alireza سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 200 مشاهده پرسش
    با سلام پیرو سوال قبل که شرح حال میدم حدود 3 ماه پیش چند بار با فاصله چند روز تکرر شدید ادرار گرفتم و خوب شدم تا حدود 2 ماه پیش تکررم شرو شد به صورتی که بلافاصله بعد از دستشویی دوباره احساس ادرار داشتم و دقتی هم که میرفتم مقداری ادرار داشتم که این قضیه تا همین الان تا حدی ادامه داره فقط درد شدید الت مخصوصا روی الت و نوک که همراه با سوزش مثانه و خود الت اضافه شده که شدتش متناوبه و مخصوصا زمانی که ادرار میکنم بعدش بدتر میشم و احساس سوزش و درد از مثانه تا روی الت و نوک الت شرو میشه و مدام بدتر میشه به همین خاطر بعضی وقتا که درد میاد و میره از ترس تا ساعتها ادرار نمیکنم اگر مثانم پر بشه که درد غیر قابل تحمل میشه بعضی وقتا هم درد میره و تا 10 12 ساعت هم ادرار ندارم که تعداد دفعات اینطوری کمه
    امروز که رفتم سونو بدم اب زیاد خوردم و از شدت درد و التهاب بعد سونو ادرارم نمیومد و هی قطع میشد کامل و دوباره میومد
    فکر داره دیوونم میکنه من همه جور علایمی دارم اخه این چه وضعشه تکرر درد التهاب و درد الت سوزش مثانه امروزم که اینطوری شدم
    میشه بگید چیکار کنم بعضی وفتا دیگه دلم میخواد بمیرم
    ارمایش ادرارم عفونت نداشت
    Psa 0.78
    Rbc و wbc خونم 2-0
    سونو هم فرستادم براتون : نوشته کیست کلیه راست کرتیکال و اکوژنیسیته هموژن و انتهای پروگزیمال و دیستال حالبها متسع نبود و اندازه پروستات در زمان مثانه پر 35 و مثانه خالی 25 و حجم مثانه پر 280 و خالی 60 و ابعاد پروستات 38.37.37 در زمان مثانه خالی
    🙏
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر حسین جمعه ۱۵ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 222 مشاهده پرسش
    باسلام بنده 50سال دارم حدود سه سالی هست که دارای التهاب پروستات هستم ازمایش psa دادم نرمال بوده. سی تولوژی هم دادم نرمال بوده. سی تی اسکن دادم فقط یه کم ضخامت متانه دارم. اما متاسفانه داروی زیادی هم مصرف کردم جواب نداده البته کوتاه مدت. دردشکمی زیاد دارم بخصوص هنگام رانندگی و پشت صندلی. مشکل ادرار ندارم اگه ده لیوان اب بخورم نهایتش شب دوبار برم دستشویی. بعضی مواقع سوزش ادرار دارم البته خیلی کم مثانه ام که خالی میشم بهتره البته موقعی هم که کامل خالی باز ورد دارم باید حتما شلوار وزیر پوش راحت بپوشم. شب ها که هیچی نمی پوشم راحت ترم. شمارو به خدا دارویی برا من تجویز کنید ارچه هم هزینه باشه پرداخت میکنم. اندازه پروستاتم 44 هست
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۵ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
      درمان سوزش مصرف اب ایت شبها یک عدد قرص پراروسین ۱ قبل از خواب بخورید
  • تصویر کاربر شفیعی جمعه ۱۵ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 206 مشاهده پرسش
    سلام و احترام
    آقای دکتر جواب نمونه برداری پروستات پدرم به همراه جواب ام آر آی و سونوگرافی که قبل از نمونه برداری انجام دادند را خدمت شما ارسال کردم،لطفا بررسی بفرمایید،با تشکر
    سن ۶۸ سال،psa در آخرین آزمایش ۲۲
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۵ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
      این باید نمونه برداری کنید مسکوک به سرطان است
  • تصویر کاربر رضا دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 203 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت دکتر محترم
    ان شالله که همیشه تنتون سلامت باشه
    من پسری هستم 31 ساله از کرمانشاه-بعضی وقتها خودارضایی میکنم یعنی مثلا هفته ای یکی دو بار-حدودا 3 شب پیش که خود ارضایی کردم چه در حین انزال و چه در حین ادرار اصلا مشکلی نداشتم اما احساس کردم که ادرارم کامل تخلیه نشده به همین خاطر به صورت سرپا که بودم بخودم فشار آوردم خواستم باقیمانده ادرار رو خالی کنم که متاسفانه چون بی اختیار و بصورت فشار زیاد از داخل مجاری ادرارم پرتاب و خارج شد در نتیجه یه درد شدید و سوزشی رو داخل مجاری ادرارم تقریبا از وسط آلت تا نوک آلت احساس کردم البته خود آلتم که دست زدم درد نداشت فقط درد و سوزش داخل مجاری ادرار بود-ناگفته نمونه که من قبلا هم یه وسواس خاصی بعد از هربار ادرار کردن داشتم یعنی بخودم فشار میاوردم که اون باقیمانده ادرار که بصورت چند قطره بود از داخل مجاری ادرار خارج بشه که اصلا هم مشکلی باهاش نداشتم این چند سال و اصلا هم درد و سوزشی احساس نمیکردم تا اینکه 3 شب پیش این اتفاق برام افتاد-زنگ زدم دکتر فامیلمون گفت چیزی نیست ورم خفیف پروستات مشکلی نیست و نیازی به دارو نداری و خوبخود برطرف میشه اما خواستم شما نظر قطعی رو بگید که واقعا مشکل خاصی دارم یا عفونت یا نیازی به دارو دارم؟آقای دکتر الان مشکلم اینه که این 3 روز یه کوچولو داخل مجاری ادرارم یعنی از وسط آلت تا نوک آلت درد و سوزشی خاصی داره یعنی راحت میتونم ادرار کنم اما اون باقیمانده ادرار که بخوام خارج کنم یعنی بخودم فشار بیارم در حین خروج باعث درد و سوزش داخل مجاری ادرار از وسط آلت تا نوک آلت پیش میاد که بعد از چند دقیقه برطرف میشه اما دست به آلتم بزنم درد نداره فقط داخل مجاریش انگار زخم یا چیزی گیر هست ولی اصلا از لحاظ ادرار کردن مشکلی ندارم یعنی سایز ادرار و حجم ادرار هنگام خروج مشکلی ندارم و بصورت طبیعی هست-دکتر الان مشکلم اینه که قبلا اون چند قطره ادرار که بعد هربار ادرار داشتمو بخودم فشار میاوردم راحت خارج میشد اما از 3 شب پیش که خودارضایی کردم بعد از ادرارم دچار این درد و سوزش شدم که بیشتر بصورت درد تا سوزش-یا اگرم بخوام اون چند قطره رو بعد از هربار ادرار خارج نکنم وقتی که بخوام خودمو خم کنم یا چیزی بلند کنم اون چند قطره بی اختیار خارج میشه که قبلا اصلا دردی نداشتم اما از 3 شب پیش الان بعد از هربار ادرارم بخوام خودمو خم کنم یا چیزی بلند کنم حین خروج اون چند قطره ادرار دچار درد و کمی سوزش داخل مجاری ادرارم از وسط آلت تا نوک آلت میشم ولی به خود آلتم دست میزنم درد نداره و درد و سوزش داخل مجاری از وسط آلت تا تقریبا نوک آلت-البته دکتر شب بعدش هم دوباره خود ارضایی کردم گفتم ببینم هنگام انزال همون درد داخل مجاری ادرار از وسط آلت تا نوک آلت رو دارم که هنگام انزال اصلا دردی ندارم و هنگام ادرارم یکم سوزش و درد دارم که بیشتر درد تا سوزش اما اون چند قطره ادرار باقیمانده که اگه خودم بخوام با فشار خارج کنم باعث درد شدید داخل مجاری ادرارم از وسط آلت تا نوک آلت میشه و اگرم خارج نکنم حین خم شدن یا یه فعالیتی اون چند قطره بصورت بی اختیار خارج میشه و باعث درد و سوزش مجاری ادرارم میشه که قبلا اصلا اینجور مشکلی نداشتم و درد و سوزشش تا چند دقیقه بعد اون نمیمونه و کلا این 3 روز یکم درد و سوزش داخل مجاری ادرارم از وسط آلت تا نوک آلت احساس میکنم که بعد ادرار اون باقیمانده ادرار باعث این مشکلم میشه و الان از 3شب پیش بعد اون خودارضایی اینجوری شدم وگرنه قبلا اصلا مشکلی نداشتم-بنظر شما دیگه نباید خودارضایی کنم چون من هم مجردم و هم اینکه تا حالا با کسی ارتباط نداشتم و مجبورم بعضی وقتها خودارضایی کنم-آقای دکتر ببخشید که زیاد سوال پرسیدم و زیاد نوشتم چون خواستم کامل در جریان حالم باشید که راحتتر نظر بدید و ممنون میشم راهنماییم کنید که آیا مشکل خاصی دارم یا خودبخود برطرف میشه خیلی نگرانم
    منتظر جوابتون هستم
    دعا میکنم همیشه سلامت و سربلند باشید کنار خانواده محترم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
      سلام با ترك ان وورزش ونرمش وعدم اهميت دادن روحي درمان شما است
  • تصویر کاربر مانی یکشنبه ۱۰ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 196 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    اقای دکتر من ۲۷ سالم هستش و حدود ۴/۵ ماه بوده که تکرر ادرار و مقداری تغییر بو ادرارداشتم حدود یک ماه نیم پیش پیش دکتر متخصص رفتم و برایم ازمایش و سونوگرافی کامل نوشتن
    ازمایشم psa:0/7 بود ودر سنو گرافی افزایش پروستات و و دفع نکردن کامل ادرار دیده شده بعلاوه معاینات دکتر التهاب پرستات تشخیص داده شد
    دکتر برای من قرص امنیک(تامسولوسین)و و انتی بیوتیک تاوانکس ۵۰۰ هر دو قرص را به مدت ۲۰ روز تجویز کردن
    و من بلافاصله اتمام دروها هم در در قسمت مثانه گرفتم و ادرار رنگش خیلی تغییر کرد و ولی تکرر مقداری کم شده بود ولی نمیدانم به خاطره خوردن اب کم بوده و یا تاثیرات دارو
    بعد با دکتر تماس گرفتم و گفتن قرص امنیک(تامسولوسین) ادامه بدهم طی مدت مصرف تکرر دارم صبح که بیدار میشوم ادرارم رنگش خیلی متفاوت با طی روز است
    ولی درد مثانه ندارم. در ضمن همسر بنده هم دچار عفونت واژینال شدند
    خواهشا راهنمایی کنید نگران هستم التهابم مزمن شده باشد
    سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۰ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
      باید ازمایش ادرار وکشت ادرار را انجام دهید خانم تحت نظر دکتر زنان درمان شوند اگر عفونت منفی بود مال عصب مثانه است که باید نوار عصب مثانه بگیرید۰۹۳۵۱۱۴۲۰۸۰
  • تصویر کاربر امیر شنبه ۹ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 204 مشاهده پرسش
    من ۲۳ سالمه . بعضی موقع ها بعد از ادرار درد در ناحیه زیر شکم و مقعد احساس میکنم و در هنگام انزال هم درد خفیفی دارم. ممنون میشم راهنمایی ام کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۹ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
      اصلا اهمیت ندهید ورزش وپیاده روی کمک کننده است
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر