اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

توصیه های قبل و بعد از درمان سنگ کلیه به روش PCNL

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

 آیا می دانید که با ابداع روش های TUL و PCNL امروزه  ۹۵ درصد سنگ های کلیه نیاز به روش جراحی باز ندارند و به صورت آندوسکوپی و سرپایی قابل درمان هستند.

PCNL

عمل pcnl به معنی ایجاد تونل پوستی به کلیه بدون شکاف جراحی و عبور دوربین به داخل کلیه و شکستن سنگ های بزرگ و خارج کردن آنها از کلیه می باشد. در این تکنیک به جای 20 بخیه فقط یک عدد بخیه در محل عبور دوربین استفاده می شود.

مزیت عمل PCNL  چیست؟

۱- زیبایی روش PCNL

۲- درد کمتر PCNL

۳- بستری کمتر PCNL

۴- زمان برگشت سریع به کار و فعالیته ای روزمره زندگی می باشد.

PCNL برای چه بیمارانی ایده آل درمانی می باشد؟

✅ سنگ های بالای یک سانت تا 5 سانت

✅ بیماران با سنگ بزرگ و سابقه جراحی قبلی

✅ سنگ هایی که به سنگ شکنی برون اندامی جواب نداده اند.

روش انجام PCNL

 این عمل با بی حسی نخاعی و یا بیهوشی عمومی انجام می شود. با استفاده از سیستم عکسبرداری در اطاق عمل یک عدد سوزن به داخل کلیه وارد و مسیر را بدون برش جراحی فقط گشاد کرده و با عبور دوربین سنگ ها خرد و با پنس خارج می شوند که جهت دیدن کامل فیلم عمل به آدرس آپارات مراجعه نمایید.

توصیه های قبل از عمل سنگ کلیه

۱- در صورت مصرف آسپرین و پلاویکس، ژلوفن و بروفن، دیکلوفناک و دیگر داروهای رقیق کننده خون آنها را یک هفته قبل از عمل و با اطلاع پزشک معالجتان قطع کنید.

۲- در صورتیکه شما بالای 50 سال هستید یا بیماری قلبی دارید حتماً قبل از عمل باید توسط متخصص قلب معاینه شوید.

۳-وجود هر گونه بیماری قبلی را به پزشک معالجتان اطلاع دهید.

۴- اگر مبتلا به عفونت ادراری هستید باید قبل از جراحی آن را توسط پزشکتان درمان کنید.

۵- در صورت وجود بیماری های خونریزی دهنده و حساسیت دارویی، آن را به پزشکتان اطلاع دهید.

۶- قبل از عمل از شما آزمایش کامل خون و گروه خونی انجام خواهد شد.

۷- جهت جایگزین کردن خونریزی احتمالی قبل از عمل تعداد 3 واحد خون به عنوان ذخیره در خواست خواهد شد تا فقط در صورت نیاز از آن استفاده شود.

۸- جهت اطلاع دقیق از نقش کلیه و محل سنگ، عکس سی تی اسکن یا IVP قبل از عمل توسط پزشک معالجتان درخواست خواهد شد.

۹- طول عمل جراحی بر اساس محل و اندازه سنگ از نیم تا 2 ساعت می تواند طول بکشد.

۱۰- جهت عکسبرداری از کلیه یک عدد سوند حالب ه همراه سوند فولی در حین بیهوشی گذاشته خواهد شد و فردای روز عمل خارج می شود.

نکات بعد از عمل سنگ کلیه

✅ سه ساعت بعد از عمل می توانید از نوشیدنی ها استفاده کنید.

✅ دردی متوسط پس از عمل خواهید داشت که با تزریق مسکن کاملاً کنترل خواهد شد.

✅ ادرار شما چند روز آغشته به خون خواهد بود که به علت سوراخ کردن کلیه محل عمل بوده و خودبخود از بین خواهد رفت. در صورت ادامه آن و غلیظ شدن رنگ خون ادرار باید بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید.

✅ این عمل با یک شب بستری در بیمارستان همراه می باشد.

✅ مثل عمل های دیگر جراحی نتیجه عمل جراحی 100 درصد نمی باشد. اغلب موارد نتیجه عمل جراحی 90 درصد موفقیت آمیز است. اگر سنگ های کوچکی در کلیه بماند و امکان خارج کردن آنها مقدور نباشد از سنگ شکنی برون اندامی جهت درمان آنها استفاده می شود.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.5/5 - (58 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر نیما یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 485 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر آقای دکتر
    من 22 سالم هست
    مدتهاست مشکل و اذیت دارم میخوام کامل شرح حال بدم،
    حدود 2 سال و نیم پیش من درد بیضه داشتم
    رفتم سونوگرافی شدم نوشته بود هیدروسل جزئی دیده میشود + تورشن و .. نیست + ابعاد سالم + اپیدیدم سمت چپ مختصر بزرگتر از سمت راست است. به من مسکن و ی داروی دیگه دادن و بعد از چند روز خوب شدم. (من به علت وسواسم تمام موارد رو میگم شاید اصلا ربطی نداشته باشه بع مشکلم)
    مشکل اصلیم از 2 سال پیش شروع شد، سوزش و تکرر ادرار داشتم و کمی هم قطره قطره اومدن
    کشت ادرار دادم اوکی بود و سونوگرافی هم شدم حجم پروستات 14 بود، pvr هم 6 سی سی و مابقی موارد اوکی شد. حتی Rug دادم و باز هم هیچ مشکلی نبود از جهت مجرا.
    من به شدت آدم مضطربی هستم آقای دکتر، وحشتناک. به همین دلیل با تعداد زیادی دکتر صحبت کردم. تعدادی داروهایی که خوردم توی اون بازه چند ماهه:
    مترونیدازول + داکسی سایلکین + افلوکساسین + سفیکسیم + تاوانکس با پروترال همگی به شکل طولانی مدت
    نهایتا ی دکتر بهم گفت به دلیل اینکه شبها بیدارت نمیکنه این علائم و ی سری دلایل دیگه بیشتر بخاطر استرسه.
    این علائم تموم شد و کم شد ولی هر چند وقت یکبار به شکل قطره قطره اومدن ادرار میومد سراغم باز.
    آقای دکتر من پارسال رفتم باشگاه بدنسازی و بیضه‌هام باز درد گرفت سونو دادم و هیچ مشکلی نبود (تورشن هیدروسیل اپیدیدیم واریکوسل) همگی رد شد. دکتر گفت بخاطر فشاریه که آوردی و من قطع کردم باشگاه رو و خوب شد.
    باز چند وقت پیش من چون شغلم رو عوض کردم و زیاد مینشستم بیضه هام درد گرفت از اول رفتم همه موارد رو انجام دادم و باز هم اوکی بود و هیچ مشکلی داخل سونو و معاینه نبود، دکتر گفتن زیاد نشین و لباس تنگ نپوش و وسط نشستن پا شو و استراحت کن، رعایت کردم و خوب شد مجددا (بهم گفتن حساس هست بیضه هات و رعایت کن)
    مدتی هست آقای دکتر که من وسواس شدیدی اومده سراغم درباره بیماری ها، هی چک میکنم هموروئید چیه! با اینکه هیچ رابطه با دخولی نداشتم هی میترسم زگیل بزنم(فقط چند بار رابطه اورال داشتم با نامزدم که ایشون هم اولین رابطه شون بوده و باکره هستند اونم آخرین بارش 8 ماه پیشه و اصلا زمان شروع این دردها و .. رابطه ای نداشتم!) مثلا هی میرم پزشک پوست که آلتم رو چک کنه زگیل نزنم در صورتی که پزشک پوست بهم میخنده و میگه چرا میای آخه، یا هی نگران اینم نکنه ی بیماری دارم که نمیدونم. یا میرم پزشک داخلی که چکم کنه یا هی فشار خونم رو چک میکنم که مشکلی نباشه! برای این وسواس چند روزی هست که دارم داروی فلوکسیتین میخورم زیر نظر روان پزشک.
    مشکل اصلی من ibs هست! من وقتهایی که استرس بگیرم شدیدااا نیاز به دفع مدفوع دارم، ممکنه مدفوعم اذیت کنه و تمام علائم ibs رو دارم از جمله اسهال و .. .
    در حال حاضر من همراه با زور زدن برای دفع مدفوعم ترشحی بی رنگ و بی بوی چسبناک دارم که پزشک گوارشم گفتن مشکلی نداره و ترشح وزیکول هست. اول میخوام این رو چک کنم اوکی باشه بعدش هم وقتهایی که ibsم اذیت میکنه علائم ادراری مثل قطره قطره اومدن ادرار همراه با مدفوع رو دارم و این رو هم پزشک گوارشم گفتن اوکیه چون قطعا علائم ادراری داره ibs.
    با توجه به آنتی بیوتیک ها و داروهایی که خوردم و آزمایش هایی که دادم (یک دوره هم یک پزشک گفت چون قطره قطره اومدن دارم تشخیصش مثانه عصبی هست و باید تولترودین بخورم و اونم خوردم) و با توجه به اینکه بصورت کلی علائم ادراریم آزار دهنده نیست مگر وقتی که اسهالم یا مثلا شب نمیخوایم یا مثلا استرس شدید میگیرم، آیا اینها از استرس و ibs و وسواس میاد؟ چون من سوزش ادرار ندارم اصلاً و فقط همون قطره قطره اومدن و بعضی وقتها احساس عدم تخلیه کامل!
    ببخشید وقتتون رو گرفتم ممنونم ازتون آقای دکتر. خیلی لطف میکنید اگر توضیح کامل بدید بهم چون شدیدا وسواس دارم و توضیح شما میتونه خیالم رو راحت کنه. سلام وقتتون بخیر آقای دکتر
    من 22 سالم هست
    مدتهاست مشکل و اذیت دارم میخوام کامل شرح حال بدم،
    حدود 2 سال و نیم پیش من درد بیضه داشتم
    رفتم سونوگرافی شدم نوشته بود هیدروسل جزئی دیده میشود + تورشن و .. نیست + ابعاد سالم + اپیدیدم سمت چپ مختصر بزرگتر از سمت راست است. به من مسکن و ی داروی دیگه دادن و بعد از چند روز خوب شدم. (من به علت وسواسم تمام موارد رو میگم شاید اصلا ربطی نداشته باشه بع مشکلم)
    مشکل اصلیم از 2 سال پیش شروع شد، سوزش و تکرر ادرار داشتم و کمی هم قطره قطره اومدن
    کشت ادرار دادم اوکی بود و سونوگرافی هم شدم حجم پروستات 14 بود، pvr هم 6 سی سی و مابقی موارد اوکی شد. حتی Rug دادم و باز هم هیچ مشکلی نبود از جهت مجرا.
    من به شدت آدم مضطربی هستم آقای دکتر، وحشتناک. به همین دلیل با تعداد زیادی دکتر صحبت کردم. تعدادی داروهایی که خوردم توی اون بازه چند ماهه:
    مترونیدازول + داکسی سایلکین + افلوکساسین + سفیکسیم + تاوانکس با پروترال همگی به شکل طولانی مدت
    نهایتا ی دکتر بهم گفت به دلیل اینکه شبها بیدارت نمیکنه این علائم و ی سری دلایل دیگه بیشتر بخاطر استرسه.
    این علائم تموم شد و کم شد ولی هر چند وقت یکبار به شکل قطره قطره اومدن ادرار میومد سراغم باز.
    آقای دکتر من پارسال رفتم باشگاه بدنسازی و بیضه‌هام باز درد گرفت سونو دادم و هیچ مشکلی نبود (تورشن هیدروسیل اپیدیدیم واریکوسل) همگی رد شد. دکتر گفت بخاطر فشاریه که آوردی و من قطع کردم باشگاه رو و خوب شد.
    باز چند وقت پیش من چون شغلم رو عوض کردم و زیاد مینشستم بیضه هام درد گرفت از اول رفتم همه موارد رو انجام دادم و باز هم اوکی بود و هیچ مشکلی داخل سونو و معاینه نبود، دکتر گفتن زیاد نشین و لباس تنگ نپوش و وسط نشستن پا شو و استراحت کن، رعایت کردم و خوب شد مجددا (بهم گفتن حساس هست بیضه هات و رعایت کن)
    مدتی هست آقای دکتر که من وسواس شدیدی اومده سراغم درباره بیماری ها، هی چک میکنم هموروئید چیه! با اینکه هیچ رابطه با دخولی نداشتم هی میترسم زگیل بزنم(فقط چند بار رابطه اورال داشتم با نامزدم که ایشون هم اولین رابطه شون بوده و باکره هستند اونم آخرین بارش 8 ماه پیشه و اصلا زمان شروع این دردها و .. رابطه ای نداشتم!) مثلا هی میرم پزشک پوست که آلتم رو چک کنه زگیل نزنم در صورتی که پزشک پوست بهم میخنده و میگه چرا میای آخه، یا هی نگران اینم نکنه ی بیماری دارم که نمیدونم. یا میرم پزشک داخلی که چکم کنه یا هی فشار خونم رو چک میکنم که مشکلی نباشه! برای این وسواس چند روزی هست که دارم داروی فلوکسیتین میخورم زیر نظر روان پزشک.
    مشکل اصلی من ibs هست! من وقتهایی که استرس بگیرم شدیدااا نیاز به دفع مدفوع دارم، ممکنه مدفوعم اذیت کنه و تمام علائم ibs رو دارم از جمله اسهال و .. .
    در حال حاضر من همراه با زور زدن برای دفع مدفوعم ترشحی بی رنگ و بی بوی چسبناک دارم که پزشک گوارشم گفتن مشکلی نداره و ترشح وزیکول هست. اول میخوام این رو چک کنم اوکی باشه بعدش هم وقتهایی که ibsم اذیت میکنه علائم ادراری مثل قطره قطره اومدن ادرار همراه با مدفوع رو دارم و این رو هم پزشک گوارشم گفتن اوکیه چون قطعا علائم ادراری داره ibs.
    با توجه به آنتی بیوتیک ها و داروهایی که خوردم و آزمایش هایی که دادم (یک دوره هم یک پزشک گفت چون قطره قطره اومدن دارم تشخیصش مثانه عصبی هست و باید تولترودین بخورم و اونم خوردم) و با توجه به اینکه بصورت کلی علائم ادراریم آزار دهنده نیست مگر وقتی که اسهالم یا مثلا شب نمیخوایم یا مثلا استرس شدید میگیرم، آیا اینها از استرس و ibs و وسواس میاد؟ چون من سوزش ادرار ندارم اصلاً و فقط همون قطره قطره اومدن و بعضی وقتها احساس عدم تخلیه کامل!
    ببخشید وقتتون رو گرفتم ممنونم ازتون آقای دکتر. خیلی لطف میکنید اگر توضیح کامل بدید بهم چون شدیدا وسواس دارم و توضیح شما میتونه خیالم رو راحت کنه.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام تمامی مواردی که گفتید جنبه روانی و استرسی دارد . با روانپزشک مطرح کنید . دوره درمانی طولانی دارد
    2. تصویر کاربر نیما یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      ممنونم از پاسخ سریع شما آقای دکتر.
      فقط دردهای بیضه هم مشکلی ندارن؟ با توجه به سونوهایی که گفته هیچ مشکلی نبوده.
      بله همونطور که گفتم اکثر این موارد وقت نخوابیدن و استرس و .. به سراغم میاد. حتما چک میکنم با روانپزشک. موفق باشید.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      تمامی این موارد با توجه به بررسی ها انجام شده نرمال است
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محمدامین یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 439 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکر
    میخاستم بدونم اینا زگیل هستند یانه؟
    عکس بین بیضه و مقعد میباشد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام خیر
  • تصویر کاربر علیرضا یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 358 مشاهده پرسش
    سلام من مردی هستم چهل ساله دچار پروستاتیت مزمنم. احساس ماندن ادرار در آلت و گاهی به طور خفیف درد زیر بیضه تا معقد. دکترهایی که مراجعه کرده ام همگی آنتی‌بیوتیک، سلکسیب و تامسولوسین تجویز کرده اند. اخیرا سونوگرافی پروستات و ازمایش ادرار داده ام. اندازه پروستاتم به حجم ۲۸ سی سی و اکوی هتروژن هست. میزان پی اس آ ی بنده ۲.۹۸ است . دکتر در ویریت اخیر بار هم انتی بیوتیک و تامسلوسین تجویز کرده. میخواستم بدونم بعد یک سال که مزمن شده اصلا تاثیر داره انتی بیوتیک و آیا نیاز به نمونه برداری هست؟ یا نوعی بزرگی خوش خیم است؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام پروستاتیت مزمن بسیار عود کننده است ۳ ماه باید داروهایی که داده اند استفاده بشه
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 346 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من یه جوون 21 ساله هستم یه 4 سالی هست وارد رابطه نشدم از یک سال یک زائده ای بروی سر التم دقیقا نوک آلت پدیدار شده کنارشم یک برامدگی خاصی مثل تورم هست مثل باد کردن بعضی اوغات خیلی کم رنگ میشه کوچک در حال محو شدن ولی مثلا بعد خو ارضایی خیلی تحریک میشه نه درد داره نه خون ریزی رنگشم تغییر میکنه موق هایی که با فاصله خیلی زیاد خود ارضایی میکنم بسیار کوچک میشه خواهش میکنم اگه میشه راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام مجدد عکس بفرستید اپلود نشده
    2. تصویر کاربر محمد یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      دکتر براتون تو تلگرام فرستادم دوباره میفرستم
    3. تصویر کاربر محمد یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      بفرمایید فرستادک
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      مشکل خاصی نیست جای نگرانی نداره برامدگی نوک اگر راحت ادرار میکنید مشکلی نیس
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر سامان شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 351 مشاهده پرسش
    با عرض سلام خدمت آقای دکتر حدودیکسال پیش متوجه یک توده در کیسه بیضه شدم که به بیضه ها نچسبیده و و در وسط دوتا بیضه قرار داشت به دکتر مراجعه کردم و سونو دادم دکتر گفتن چیزی خاصی نیست.یک توده دیگر هم متصل به این توده در سایز کوچکتر هم دارم.درضمن دکتر واریگوسل سطح ۱ هم در بیضه سمت راست هم تشخیص دادن.
    ممنون میشم کمکم کنید
    1. تصویر کاربر سامان شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      خطرناکه مشکوک به توده سرطانی هست؟؟؟میتونه مشکل ساز باشه برم؟میشه توضیح بیشتر بدین ممنون
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      خیر پوستی است ولی به هر حال باید اکسیزیون بشه و از پوست جدا بشه
    3. تصویر کاربر سامان شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      ببخشید من هی سوال میکنم چون میترسم از این قضیه واقعا خطرناک نیست؟و اینکه هم اون توده بزرگ باید برداشته شود و هم توده کوچک تر؟بعد برای باروری مشکلی پیش نمی اورد؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      خیر پوستی است مطابق سونوگرافی
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر نازنین شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 280 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    من حدود۸ ماه پیش رابطه دهانی داشتم
    تنها با ۱ نفر هم کلا ارتباط داشتم و نهایت ۳ بار
    زائده ای ک در گلو من هست زگیل هست؟
    میشه منو راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام خیر
  • تصویر کاربر علیرضا شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 376 مشاهده پرسش
    ۳۰ سال سن دارم از کوچکی کجی دیده میشده در خطنه گاه ولی الان خیلی بیشتر شده
    دوتا کجی هست یکی در قسمت پایین و انتحایی و یکی هم در قسمت خطنه گاه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام ، در مورد کجی آلت در صورتی که کمتر از ۳۰ درجه باشد و در رابطه ی جنسی اختلال ایجاد نکند نیاز به جراحی نیست .
  • تصویر کاربر زینب شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 354 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر به این آزمایش یه نگاه میندازید لطفا و نظرتونو بگید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      ضایعه خاصی که دیده بشه دارید ؟
    2. تصویر کاربر زینب شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      بله دوتا ضایعه وجود داره
    3. تصویر کاربر زینب شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      بله دوتا ضایعه وجود داره
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      لطفا عکس بفرستید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 285 مشاهده پرسش
    سلام بعد از مدت ۵۰ سال ترک کردم و بعد دو ماه بعد از ترک کنترل ادرارندارم اوایل نم میزدم وبی الان کنترل ادرار ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام تولترودین ۱ میلی گرم هر ۱۲ ساعت بخورید سونوگرافی کلیه ها و مجاری و ازمایش ادرار و کشت ادرار انجام بشه
  • تصویر کاربر علی‌ شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 405 مشاهده پرسش
    سلام
    1)طول آلت تناسلی من‌ در حالت‌ خوابیده 5 و قطر آن‌ 10 است‌ آيا کوچکتر إز حالت‌ استاندارد است‌؟
    2)طول آلت من‌ در حالت‌ نعوظ 10 و قطر آن‌ 12 است آيا کوچکتر إز حالت‌ استاندارد است‌؟
    3)کرم زالو و روغن خراطین برای‌ افزایش‌ طول و قطر مناسب است؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      طول الت مناسب و قادر به انجام رابطه هستید روغن و زالو تاثیری ندارد
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      طول آلت تناسلی در نعوظ بین ۹ تا ۱۵ سانت طبیعیه و نیاز به اقدام خاصی ندارد
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر زینب دوشنبه ۱۴ مهر ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 586 مشاهده پرسش
    با اهدای سلام
    پزشک عزیز چند روز پیش مادرم متوجه شدند که ادرارشون کاملا خون شده تا دو روز، بعد از آن دچار درد شدیدی شدند. در آزمایش ادرارشون خون و پروتئین مشاهده شده و پزشک رادیولوژی پس از انجام سونوگرافی گفته اند که بخشی از بافت کلیه ایشون آسیب دیده. الان خیلی نگران هستیم؟موقعیت ایشون خیلی نگران کننده هست؟تا چه اندازه ایشون برای مراجعه به پزشک متخصص نیاز اورژانسی دارند. آخه فعلا شهرستان هستیم. هفته ی آینده مزاحم شما میشیم انشاءالله.
    ممنونم
    التماس دعا
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۴ مهر ۹۳( 1 دهه پیش)
      سونوگرافی از کلیه و مثانه و ازمایش ادرار ضروری است
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب