جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عوامل تشدید کننده واریکوسل [این کارها رو نکنید!]

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:
شل شدن بیضه ها نشانه چیست؟

چه کسانی واریکوسل میگیرند؟

خراب شدن دریچه های لانه کبوتری سیاهرگ ها بوده که باعث می شود خونرسانی در بیضه ها مختل شود و در نتیجه خون اکسیژن دار خوب به سلول های سازنده نطفه در بیضه نمی رسد و باعث می شود که تغییرات زیر در کیفیت مایع منی ایجاد شود:

فیلم جراحی واریکوسل

چه چیزهایی برای واریکوسل ضرر دارد

در صورت ابتلا به واریکوسل، باید از کربوهیدرات های تصفیه شده ، شکر اضافه شده، غذاهای کنسرو شده و شور و همچنین عادات سبک زندگی مانند الکل و سیگار اجتناب کنید.

قرص سمنکس برای واریکوسل

قرص سمنکس یکی از قرص های تقویت میل جنسی است، که باعث افزایش تعداد اسپرم نیز می شود. اما قبل از مصرف باید بدانید که برای واریکوسل مفید است یا نه، پس بهتر است با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

و لذا تغییرات فوق باعث می شود قدرت باروری و نفوذ اسپرم به داخل تخمک زنان کاهش پیدا کند و در نتیجه باعث ناباروری زوجین جوان می شود و نیاز به عمل واریکوسل را ضرروری می کند. سوالی که خیلی از جوانان مبتلا از بنده می پرسند این است که:

عکس واریکوسل

علت واریکوسل در جوانان چیست؟

جواب این است که علت واقعی ایجاد واریکوسل نامشخص می باشد ولی عوامل زیر در ایجاد واریکوسل دخیل هستند:

  • مادرزادی: در اغلب افراد مبتلا به واریکوسل به صورت مادرزادی زمینه خرابی دریچه های لانه کبوتری در رگ های بیضه وجود دارد و لذا با بزرگ شدن فرد خود را از همان دوران نوجوانی به صورت برجسته بودن رگ های آویزان کننده بیضه خود را نشان می دهند. بسته به شدت خراب شدن رگ های بیضه و شدت گشادی رگ ها و اختلال در خونرسانی باعث درجاتی از اثرات سوء در بیضه می گردد که عبارتند از:
  • کوچک شدن تدریجی بیضه و متعاقب آن آسیب به سلول های نطفه ساز بیضه که باعث افت شدید در کیفیت اسپرم فرد جوان شده و باعث اختلال در باروری می گردد و لذا باید هر چه سریعتر تشخیص و درمان شوند.
  • افزایش فشار شکمی در افرادی که به علت تومور خلف صفاق و یا به هر علتی فشار داخل شکم بالا باشد باعث اختلال در برگشت خون از بیضه ها شده و باعث واریکوسل می شوند.
  • در صورت وجود زمینه ی خرابی دریچه های لانه کبوتری، افزایش فشار ناشی از بدنسازی و برداشتن وزنه های سنگین و یا انجام کارهای سنگین می تواند باعث ایجاد واریکوسل بشود.

عوامل تشدید کننده واریکوسل

واریکوسل که به عنوان سنگینی کیسه بیضه توصیف می شود با ورزش، فعالیت یا  ایستادن طولانی مدت بدتر می شود. 

راههای جلوگیری از پیشرفت واریکوسل

برای جلوگیری از عود واریکوسل چه باید کرد؟  آیا واریکوسل راه پیشگیری دارد یا نه؟ باید گفت که:

  • افرادی که به صورت مادرزادی دریچه های لانه کبوتری بیضه ها در آنان خراب است، راه پیشگیری از واریکوسل ندارند و به این بیماری مبتلا خواهند شد.
  • آنهایی که زمینه خفیفی از خرابی دریچه های لانه کبوتری سیاهرگ های بیضه دارند جهت جلوگیری از ابتلا به واریکوسل باید از انجام کارهای سنگین و کار با وزنه ها و بارهای سنگین به صورت مستمر، جلوگیری کنند تا مبتلا به واریکوسل نشوند.
  • بعضی از افراد در شغل های سرپایی مانند: نانوایی مشغول به کار هستند، ایستادن بیش از حد می تواند واریکوسل را تشدید کند.
    مشکلات انعقادی خون نیز می تواند بیماری واریکوسل در مردان جوان را تهدید کند.

برای آگاهی از بیماری واریکوسل و صحبت هایی که در مورد درمان واریکوسل با یخ، نخ و از این قبیل موارد در میان مردم شایع شده است بر روی لینک درمان واریکوسل کلیک کنید.

در پایان با آرزوی سلامتی برای شما، جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744-021 تماس حاصل بفرمایید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.5/5 - (29 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر Ashkan دوشنبه ۱۶ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 198 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید اقای دکتر
    من ماه پیش سونو انجام دادم ی رگ گویا در بیضه سمت چپ 2.3 م.م بوده و واریکوسل خفیف گرید 1 تشخیص دادن ، دکتر گفت اگر خواستی می تونی ازمایش اسپرم هم انجام بدی ، اما لازم نیست و اگر در اینده برا بچه دار شدن مشکلی بود اون موقع انجام می دیم
    خواستم بپرسم واریس گرید 1 می تونه مشکلی ایجاد کنه که لازم باشه الان ازمایش اسپرم بدم؟ و این مشکل عدم برگشت خون از بیضه به قلب باعث از بین رفتنش نمیشه ، که می گن درمان در اینده اگر لازم بود؟
    مورد دیگه این که ایا خود ارضایی می تونه ارتباطی داشته باشه به این قضیه ، چون بعد از خود ارضایی ی درد در قسمت اپیدیدیم بیضه سمت چپ به سمت کشاله ران حس می کنم البته قبلا هم اینطوری شده و خودش بعد از 24 ساعت رفع میشه ( قبلا ازمایش ادرار و خون دادم مشکلی نبوده )
    ممنون از شما که وقت گذاشتید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۶ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
  • تصویر کاربر مصطفی پنجشنبه ۱۲ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 248 مشاهده پرسش
    سلام. بنده واریکوسل نوع سه داشتم و عمل کردم یک ماه پیش. جواب آزمایش اسپرمم هم خوب بود و فقط سرعت حرکتشون پایین بود. ممکنه با این عمل سرعت حرکات اسپرمم بهبود پیدا کنه؟ البته جراحم آزمایش مجدد اسپرم برای سه ماه دیگه برام نوشته. باید نگران باشم؟ میخوام ازدواج کنم و ترسیدم. بعد از مدت ها مایع منی ازم خارج شد و پر از مواد ژله ای مایل به زرد بود. این خطرناکه؟ راستی آزمایش اسپرمم هم توش گفته بود کمی عفونت تو اسپرمم هست. با این جراحی برطرف میشه؟ چه دارویی مصرف کنم؟ الان دارم سفالکسین و ویتامین ب و گاباپنتین دارم مصرف میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۲ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
  • تصویر کاربر روح شنبه ۳۰ بهمن ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 196 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب خدمت شما... اینجانب مدت 7 ماه اقدام به بارداری داشتم که متاسفانه نتیجه نداد، طی ازمایشاتی که انجام دادیم خانم بنده هیچ مشکلی مشکلی نداشتن ولی خودم به واریکوسل مبتلا هستم که حدود 23 سال پیش عمل کرده بودم ولی ظاهرا دوباره عود کرده، 3 تا ازمایش اسپرم هم در 3 ماه اخیر انجام دادم که براتون ارسال میکنم، سوال من ار محضر شما اینه که طبق مطالعاتی که داشتم مواردی بوده که بعد از عمل وضعیت اسپرم ها بهتر که نشده هیچ بدتر هم شده و درصد کمی رو برای بهبودی کامل برای بارداری طبیعی بیان میکنن، از اونجاییکه من و خانمم سن کمی نداریم و بنا به دلایلی برای فرزنددار شدن عجله داریم بنظر حضرتعالی ایا بهتر نیست که بجای عمل واریکوسل که تا چندین ماه بعدش باید انتظار کشید و ممکن هم هست بعد از ماهها کار نهایتا به ای یو ای یا ای وی اف برسه، همین ابتدائا و قبل از عمل از این روشهای کمک باروری استفاده کرد و بعد از بارداری برای عمل اقدام کرد؟ و اینکه اگر مشکل اسپرم ها به واریکوسل مربوطه پس چرا بعد از عمل درصد کمی رو برای بهبودی گزارش میکنن؟ و ایا کم تحرکی اسپرم درمان دارویی داره؟ و سوال اخر اینکه اگر نظر شما به عمل هست چه نوع عمل واریکوسلی رو ارجح میدونین؟ پیشاپیش از شما بخاطر اینکه این امکان رو فراهم کردین تا امثال من براحتی سوالهای خودمون رو مطرح کنیم نهایت تشکر و قدردانی رو دارم و از خداوند برای شما ارزوی موفقیت روزافزون رو خواستارم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳۰ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
  • تصویر کاربر امیرحسین دوشنبه ۲ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 174 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من ازمایش اسپرم دادم میخواستم بدونم سرعت اسپرم هام نیاز به عمل نداره بعد مصرف دارو یا نه ازمایش اولم rapid progressiv 4.35 و slowprogresivهم 28بود ولی بعد مصرف دارو اولی که گفتم شد 8.35و دومی هم شد 55 حالا من بازم بایستی عمل کنم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
      ًسرعت اولي پايين است
  • تصویر کاربر Pooria: پوریا پنجشنبه ۲۸ بهمن ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 192 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید علایم عود واریکوسل چیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      با سنوگرافي نيست با معاينه است يك بار عمل خوب كافي است
  • تصویر کاربر احمد پنجشنبه ۲۸ بهمن ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 203 مشاهده پرسش
    سلام، من دوبار عمل واریکوسل انجام دادم مرتبه اول روی شکمم سمت چپ و نتیجه ناموفق و بعد از چند ماه کوتاه نزدیک آلت تناسلی رو عمل کردند و دیگه رگ هایی در بیضه ندیدم، الان حدودا 15 سال از سال ها میگذره، من 9 سال ازدواج کردم و نزدیک دو سال هم جلوگیری نکردم ولی بارداری صورت نگرفت، دو بار آن هم به فاصله دو سه روز آزمایش دادم اسپرم دادم و گفتند اسپرم من صفر هستش، ممنون میشم راهنماییم کنید؟
    1. تصویر کاربر احمد چهارشنبه ۲۷ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام
    2. تصویر کاربر احمد چهارشنبه ۲۷ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      بايد بررسي هورموني ونمونه برداري از بيضه انجام شود تا مشخص شود ايا نطفه سازي داريد يانه
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر حسن دوشنبه ۲۵ بهمن ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 182 مشاهده پرسش
    با عرض سلام خدمت آقای دکتر
    سوالی داشتم از خدمتتون ومی خواستم بپرسم اگر کسی سونگرافی رنگی(داپلر رنگی) بدهد و وجود واریکوسل دو طرف باگرید 2مشخص بشود وآزمایش اسپرم ندهد آیا با همین سونگرافی می شود دلیل برای عمل دانست ویا اینکه آزمایش اسپرم واجب است
    با تشکر از پاسخگویی شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      ١-بهترين وسيله تشخيص واريكوسل معاينه با دست جراح است٢-براي بررسي وضع اسپرم ازمايش ضروري است
  • تصویر کاربر محمدعلی سه شنبه ۲۶ بهمن ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 172 مشاهده پرسش
    چند ماه پیش خدمتتون مراجعه کردم گفتین واریکوسل گرید سه هست ولی ضرورتی نداره عمل کنم ولی الان دو هفته ای هست که نعوظ ناقص دارم و تمایل جنسیم کلا کم شده و نعوظ صبحگاهی ندارم و واقعا داره آزارم میده! خواستم بپرسم الان باید چیکار کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۶ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام ارتباطي به واريكوسل ندارد
  • تصویر کاربر منصور دوشنبه ۲۵ بهمن ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 181 مشاهده پرسش
    با توجه به آزمایش اسپرموگرامی که به تازگی انجام داده ام میخاستم بدانم آیا واریکوسل من برگشته است ؟ هشت سال پیش واریکوسل گرید 3 عمل کرده ام. Volum.......2.3 (1_5) Sperm count ....... 52.6 Abnormal forms.........85 Normal morphology..........15% Grade I (non motile)......20% Grade II (fair motility).......20% Grade III(good motility)......25% Grade IV(full motility)..........35%
    1. تصویر کاربر منصور یکشنبه ۲۴ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      چرا جواب سوالو نمیدین ؟؟
      پس چرا میگین کمتر از ۴۸ ساعت ؟؟
    2. تصویر کاربر منصور یکشنبه ۲۴ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      واقعن که از یه دکتر بعیده؟
      تازه پولم گرفتین!!!!!!!
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      ١-حركت كم است٢-تشخيص واريكوسل با معاينه است نه ازمايش بايد معاينه شويد
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر آرش شنبه ۲۳ بهمن ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 241 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت جناب دکتر. بنده 33 سال سن دارم تازه فهمیدم واریکسل دارم 10 روز هست عمل واریکوسل سمت چپ انجام دادم چند درصد شانس برای بچه دار شدن دارم و دوم اینکه از بعد از عمل واریکوسل تا چه مدت نباید ارضاء جنسی شد.ممنون از شما و تیم تحقیقاتتون.
    1. تصویر کاربر آرش چهارشنبه ۲۰ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      اوکی
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۳ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      از نظر من اول اقدام به باروري كنيد٢-ازمايشتان خوب وقابل قبول است
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

گاهی یک سنگ کلیه چپ حتی خیلی ریز به اندازی یک شن می تواند باعث دردی وحشتناک…
انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر