جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عوامل تشدید کننده واریکوسل [این کارها رو نکنید!]

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:
شل شدن بیضه ها نشانه چیست؟

چه کسانی واریکوسل میگیرند؟

خراب شدن دریچه های لانه کبوتری سیاهرگ ها بوده که باعث می شود خونرسانی در بیضه ها مختل شود و در نتیجه خون اکسیژن دار خوب به سلول های سازنده نطفه در بیضه نمی رسد و باعث می شود که تغییرات زیر در کیفیت مایع منی ایجاد شود:

فیلم جراحی واریکوسل

چه چیزهایی برای واریکوسل ضرر دارد

در صورت ابتلا به واریکوسل، باید از کربوهیدرات های تصفیه شده ، شکر اضافه شده، غذاهای کنسرو شده و شور و همچنین عادات سبک زندگی مانند الکل و سیگار اجتناب کنید.

قرص سمنکس برای واریکوسل

قرص سمنکس یکی از قرص های تقویت میل جنسی است، که باعث افزایش تعداد اسپرم نیز می شود. اما قبل از مصرف باید بدانید که برای واریکوسل مفید است یا نه، پس بهتر است با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

و لذا تغییرات فوق باعث می شود قدرت باروری و نفوذ اسپرم به داخل تخمک زنان کاهش پیدا کند و در نتیجه باعث ناباروری زوجین جوان می شود و نیاز به عمل واریکوسل را ضرروری می کند. سوالی که خیلی از جوانان مبتلا از بنده می پرسند این است که:

عکس واریکوسل

علت واریکوسل در جوانان چیست؟

جواب این است که علت واقعی ایجاد واریکوسل نامشخص می باشد ولی عوامل زیر در ایجاد واریکوسل دخیل هستند:

  • مادرزادی: در اغلب افراد مبتلا به واریکوسل به صورت مادرزادی زمینه خرابی دریچه های لانه کبوتری در رگ های بیضه وجود دارد و لذا با بزرگ شدن فرد خود را از همان دوران نوجوانی به صورت برجسته بودن رگ های آویزان کننده بیضه خود را نشان می دهند. بسته به شدت خراب شدن رگ های بیضه و شدت گشادی رگ ها و اختلال در خونرسانی باعث درجاتی از اثرات سوء در بیضه می گردد که عبارتند از:
  • کوچک شدن تدریجی بیضه و متعاقب آن آسیب به سلول های نطفه ساز بیضه که باعث افت شدید در کیفیت اسپرم فرد جوان شده و باعث اختلال در باروری می گردد و لذا باید هر چه سریعتر تشخیص و درمان شوند.
  • افزایش فشار شکمی در افرادی که به علت تومور خلف صفاق و یا به هر علتی فشار داخل شکم بالا باشد باعث اختلال در برگشت خون از بیضه ها شده و باعث واریکوسل می شوند.
  • در صورت وجود زمینه ی خرابی دریچه های لانه کبوتری، افزایش فشار ناشی از بدنسازی و برداشتن وزنه های سنگین و یا انجام کارهای سنگین می تواند باعث ایجاد واریکوسل بشود.

عوامل تشدید کننده واریکوسل

واریکوسل که به عنوان سنگینی کیسه بیضه توصیف می شود با ورزش، فعالیت یا  ایستادن طولانی مدت بدتر می شود. 

راههای جلوگیری از پیشرفت واریکوسل

برای جلوگیری از عود واریکوسل چه باید کرد؟  آیا واریکوسل راه پیشگیری دارد یا نه؟ باید گفت که:

  • افرادی که به صورت مادرزادی دریچه های لانه کبوتری بیضه ها در آنان خراب است، راه پیشگیری از واریکوسل ندارند و به این بیماری مبتلا خواهند شد.
  • آنهایی که زمینه خفیفی از خرابی دریچه های لانه کبوتری سیاهرگ های بیضه دارند جهت جلوگیری از ابتلا به واریکوسل باید از انجام کارهای سنگین و کار با وزنه ها و بارهای سنگین به صورت مستمر، جلوگیری کنند تا مبتلا به واریکوسل نشوند.
  • بعضی از افراد در شغل های سرپایی مانند: نانوایی مشغول به کار هستند، ایستادن بیش از حد می تواند واریکوسل را تشدید کند.
    مشکلات انعقادی خون نیز می تواند بیماری واریکوسل در مردان جوان را تهدید کند.

برای آگاهی از بیماری واریکوسل و صحبت هایی که در مورد درمان واریکوسل با یخ، نخ و از این قبیل موارد در میان مردم شایع شده است بر روی لینک درمان واریکوسل کلیک کنید.

در پایان با آرزوی سلامتی برای شما، جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744-021 تماس حاصل بفرمایید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.5/5 - (29 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محسن چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 209 مشاهده پرسش
    اینجانب ۳۳ساله که بر اسر برداشتن وسایل سنگین وحمل ان از پله دچاردرد بیضه شده ام پرحالت عادی درد کمی دار اما وقتی که میخواهم بشورمش یادست بزنم دردش شدیدمبشود وشکم درد هم میگیر علت چیست علت فتق میتواند باشد باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      سونوگرافي كنيد وبفرستيد ببينم
  • تصویر کاربر کیهان چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    سلام بیضه سمت چپ من نسبت به راست کوچکتره و دکتر هم تست اسپرم نوشتن برام فقط تحمل انتظار برام سخت.. کوچک بودن بیضه سمت چپ دلیل قطعی عدم باروری مردان هستش؟ فقط بیضه سمت راستم کمی التهاب داره
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام با ازمايش مسخص ميشود
  • تصویر کاربر مرتضی شنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    سلام بنده در سال ۸۷عمل واریکسل داشتم میخواستم بدونم که دوباره این بیماری برگشت دارد یا نه
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      سلامنه
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام نه نگران نباشيد
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر جواد چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 226 مشاهده پرسش
    درضمن گرید خفیف واریکوسل دارم ازمایش اسپرموگرامم دادم که نتیجه ش بنا به تشخیص پزشک تحرک پایین اسپرم ها بوده فقط
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام اگر واريكوسل داريد لايد عمل كنيد فيلمهاي من در سايتم در باره واريكوسل را ببينيد
  • تصویر کاربر پیمان جمعه ۱۵ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 186 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشین....من چهارده ماه عمل وایکوسل چپ راست کردم...بعد از گشت ده ماه سونگرافی انجام دادم باز دوطرف واریکوسل دارم بیضه چپم هم کوچک شدم کمی..اسپرمم هم ضعیف هستش...بچه دار نمیشم...اقای دکتر به نظر شما من باید چه کارکنم...بازم عمل کنم یا با ایوای...یا ایو اف...بچه داربشم...متشکرم از لطف شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۵ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      سونو نشانه عود نيست ٢- يك بار عمل كافي است
  • تصویر کاربر عباس سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 211 مشاهده پرسش
    تیتیس سمت چپ به طول49وعرض21دارای ابعادپارانسیم نرمال درکیسه استروم واریکولی به قطرحداکثر2/5درسمت چپ مشهوداست تیتیس سمت راست به قطر24وعرض12درقسمت تحتانی شکم دارای پارانسیم نرمال ولی ابعادکوچکترازحدنرمال است
    1. تصویر کاربر عباس یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      میخواستم بدونم مشکل این سونوگرافی چیه وچیکار باید کرد
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام بايد معاينه دستي شويد از نظر واريكوسل
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر هادی سه شنبه ۵ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 168 مشاهده پرسش
    سلام عرض کردم من 25 سالمه مجردم ،5سال پیش ک سربازبودم عمل واریکوسل رابیمارستان ارتش انجام دادم ولی ازعمل راضی نیستم بیضه چپم بالاست(درهرحالتی ک باشه:گرما.سرما)و بیضه راست پایینه .شکل وفرمش باهم یکی نیستن .چیکارکنم دوباره عمل کنم خوب میشه .؟مثل بیضه راست بیادپایین باهم مساوی باشن ؟ ممنون میشم جواب بدید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۵ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      سلام يك بار عمل كافي است بيخودي نگرانيد
  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۵ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 171 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید آقای دکتر مدتیه اینجانب دردی خفیف گاهی همراه با تیرکشیدن در قسمت بالای مثانه بیضه چپ تا کشاله ران چپ احساس میکنم با انجام سونوگرافی دو بیضه نتیجه به شرح زیر میباشد:بیضه ها با اندازه و اکوی طبیعی دیده شد.ضایعه فضاگیر مشاهده نشد.واریکوسل خفیف در هر دو طرف دیده شد.ممنون میشم پاسخ دهید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۵ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      سلام بايد معاينه شويد
  • تصویر کاربر ‌‌میلاد شنبه ۲ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 174 مشاهده پرسش
    با سلام و وقت بخیر خدمت شما جوانی هستم 19 ساله جناب دکتر من جدیدا زیر شکمم بعضی اوقات التم و بعضی اوقات پایین بیضه هام و قسمت پشت ران پاهام و خط بین پاهام کنار بیضه هام درد میگیرد به صورتی که بعضی اوقاتم بین پاهام درد میکنه من فکر میکنم بیضه هامه من این مشکل رو همراه با درد کمر و پهلوهام 1ماه پیش داشتم که با سنگل اب زیاد خوب شد حالا اینجوری شدم که گفتم درضمن من 2سال پیشدچار وسواس وحشتناک بودم که خوب شدم که فکر میکردم ادرار درون التم باقی میمونه که ازمایشو سونو اون سال دادم چیزی نبود ومشکل فکری بود یه چند وقتیه من اون مشکلم دارم حس میکنم ادرار درون التم باقی میمونه اصلا نمیتونم این فکرو از سرم دربیارم که بیخیال باشم زمانی که بیخیالم اتفاقی نمی افته ولی بیشتر اوقات مخصوصا شبا هم مشکل ادرارو دارم که گفتم هم دردم اونموع به مراتب از طول روز بیشتر اتفاق میوفته دردشم درد کمی که چند ثانیه طول میکسه اقای دکتر من ادمیم هستم بیماری رو خیلی بزرگ میکنم خیلی ریز میشم روش خودتون منظورم روفهمیدید علاوه بر اینا بعضی اوقا ت یک قسمتی ازسرالتم یک مقدار سیاه گیشه که ادرار میکنم کم رنگ میشه دردم نداره بعضی اوقت یک دردخیلی خفیفی میگیره که یه دیت میزاری روش دردش قطع میشه من عکس سد التم و ازمایش ادراری که اسفند ماه دادم رو براتون میفرستم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      مشكل شما عصبي و وسواس است مشكلي نداريد
  • تصویر کاربر عليرضاتكش چهارشنبه ۳۰ فروردین ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 172 مشاهده پرسش
    سلام اقاي دكتر خسته نباشيد من ٢٢ سال دارم،بعضي از مواقع بيضه درد دارم رفتم دكتر سونوگرافي نوشتن بعد از انجام دادن عمليات سونوگرافي گفتن واريكوسل داري ولي خيلي ضعيفه و تو سونوگرافيم اينا نوشته(چندوريد ازوريدهاي شبكه پامپينفورميس سمت چپ متسع و ديامتر قطورترين انها در حالت ايستاده ضمن انجام مانور والسالوا به 2.2 mmميرسد و ديامترويددرناژ كننده اصلي تا 2.5 mm ميرسد) بعد از انجام معاينه بيضه گفتن شما واريكوسلتون ضعيفه و نياز به عمل ندارين بعد ازمايش اسپرموگرام دادن كه اسپرمام اينجوري بود Immotile 69.41% Non-progressive 3.53% Progressive 27.06% بعد گفتن شايد بيماري تو مربوط به عريون باشه خيلي نگرانم اگه ميشه نظرتونا بگين ممنونمج
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳۰ فروردین ۹۶( 7 سال پیش)
      سلام ازمايش بد نيست بياييد معاينه كنم
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

گاهی یک سنگ کلیه چپ حتی خیلی ریز به اندازی یک شن می تواند باعث دردی وحشتناک…
انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر