جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عوامل تشدید کننده واریکوسل [این کارها رو نکنید!]

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:
شل شدن بیضه ها نشانه چیست؟

چه کسانی واریکوسل میگیرند؟

خراب شدن دریچه های لانه کبوتری سیاهرگ ها بوده که باعث می شود خونرسانی در بیضه ها مختل شود و در نتیجه خون اکسیژن دار خوب به سلول های سازنده نطفه در بیضه نمی رسد و باعث می شود که تغییرات زیر در کیفیت مایع منی ایجاد شود:

فیلم جراحی واریکوسل

چه چیزهایی برای واریکوسل ضرر دارد

در صورت ابتلا به واریکوسل، باید از کربوهیدرات های تصفیه شده ، شکر اضافه شده، غذاهای کنسرو شده و شور و همچنین عادات سبک زندگی مانند الکل و سیگار اجتناب کنید.

قرص سمنکس برای واریکوسل

قرص سمنکس یکی از قرص های تقویت میل جنسی است، که باعث افزایش تعداد اسپرم نیز می شود. اما قبل از مصرف باید بدانید که برای واریکوسل مفید است یا نه، پس بهتر است با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

و لذا تغییرات فوق باعث می شود قدرت باروری و نفوذ اسپرم به داخل تخمک زنان کاهش پیدا کند و در نتیجه باعث ناباروری زوجین جوان می شود و نیاز به عمل واریکوسل را ضرروری می کند. سوالی که خیلی از جوانان مبتلا از بنده می پرسند این است که:

عکس واریکوسل

علت واریکوسل در جوانان چیست؟

جواب این است که علت واقعی ایجاد واریکوسل نامشخص می باشد ولی عوامل زیر در ایجاد واریکوسل دخیل هستند:

  • مادرزادی: در اغلب افراد مبتلا به واریکوسل به صورت مادرزادی زمینه خرابی دریچه های لانه کبوتری در رگ های بیضه وجود دارد و لذا با بزرگ شدن فرد خود را از همان دوران نوجوانی به صورت برجسته بودن رگ های آویزان کننده بیضه خود را نشان می دهند. بسته به شدت خراب شدن رگ های بیضه و شدت گشادی رگ ها و اختلال در خونرسانی باعث درجاتی از اثرات سوء در بیضه می گردد که عبارتند از:
  • کوچک شدن تدریجی بیضه و متعاقب آن آسیب به سلول های نطفه ساز بیضه که باعث افت شدید در کیفیت اسپرم فرد جوان شده و باعث اختلال در باروری می گردد و لذا باید هر چه سریعتر تشخیص و درمان شوند.
  • افزایش فشار شکمی در افرادی که به علت تومور خلف صفاق و یا به هر علتی فشار داخل شکم بالا باشد باعث اختلال در برگشت خون از بیضه ها شده و باعث واریکوسل می شوند.
  • در صورت وجود زمینه ی خرابی دریچه های لانه کبوتری، افزایش فشار ناشی از بدنسازی و برداشتن وزنه های سنگین و یا انجام کارهای سنگین می تواند باعث ایجاد واریکوسل بشود.

عوامل تشدید کننده واریکوسل

واریکوسل که به عنوان سنگینی کیسه بیضه توصیف می شود با ورزش، فعالیت یا  ایستادن طولانی مدت بدتر می شود. 

راههای جلوگیری از پیشرفت واریکوسل

برای جلوگیری از عود واریکوسل چه باید کرد؟  آیا واریکوسل راه پیشگیری دارد یا نه؟ باید گفت که:

  • افرادی که به صورت مادرزادی دریچه های لانه کبوتری بیضه ها در آنان خراب است، راه پیشگیری از واریکوسل ندارند و به این بیماری مبتلا خواهند شد.
  • آنهایی که زمینه خفیفی از خرابی دریچه های لانه کبوتری سیاهرگ های بیضه دارند جهت جلوگیری از ابتلا به واریکوسل باید از انجام کارهای سنگین و کار با وزنه ها و بارهای سنگین به صورت مستمر، جلوگیری کنند تا مبتلا به واریکوسل نشوند.
  • بعضی از افراد در شغل های سرپایی مانند: نانوایی مشغول به کار هستند، ایستادن بیش از حد می تواند واریکوسل را تشدید کند.
    مشکلات انعقادی خون نیز می تواند بیماری واریکوسل در مردان جوان را تهدید کند.

برای آگاهی از بیماری واریکوسل و صحبت هایی که در مورد درمان واریکوسل با یخ، نخ و از این قبیل موارد در میان مردم شایع شده است بر روی لینک درمان واریکوسل کلیک کنید.

در پایان با آرزوی سلامتی برای شما، جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744-021 تماس حاصل بفرمایید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.5/5 - (29 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مسعود سه شنبه ۱۳ شهریور ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 168 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر...
    ببخشید من پنج روز پیش عمل واریکوسل اگبه روش میکروسکوپ انجام دادم و حالا بیضه من کمی بعد کرده...و گاهی کوچک میشود...علت چیست؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۳ شهریور ۹۷( 5 سال پیش)
      طبیعی است
  • تصویر کاربر محمدرضا سه شنبه ۳۰ مرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 218 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت جناب دکتر . ببخشید من چند هفته ای برام میشه که بیضه ی سمت چپم از سمت راست بزرگتر شده . یعنی بیضه ی سمت راستم کوچک ولی بیضه ی سمت چپ بزرگ شده بخصوص موقع نعوظ خیلی خوب این اتفاق میفته - ( حالت عادی هم هست ها )
    به نظرتون مشکلی برام پیش اومده و آیا خطرناکه >؟
    خیلی ممنون
    1. تصویر کاربر محمدرضا دوشنبه ۲۹ مرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      منظورم این هست که بیضه ی چپ به پایین کشیده شده ...
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ مرداد ۹۷( 5 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۲۷ مرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 202 مشاهده پرسش
    سلام
    6ماهه پیش برای چک آپ یه سونو انجام دادم که متوجه شدم هرنی و واریکوسل سمت چپ به قطر 3میلی متردارم.دقیقا از بعد از سونو که انجام دادم تا به امروز سوزش و درد خفیف در بیضه و باسن(سوزش) و گاها کشاله ران که با نشستن بیشتر میشود من ایجاد شد و تا به امروز آن را حس می کنم.تا اینکه 2هفته پیش بیضه سمت راست هم یه درد خفیف شروع شد و مجدد مراجعه کردم و سونو انجام دادم که علاوه بر واریکوسل سمت چپ در سمت راست هم قطر ورید را 2میلی متر گزارش کرد و گفت بیضه ها مشکلی ندارند...آزمایش اسپرم هم انجام دادم و مشکلی نداشت... تو را خدا یه راهنمایی بفرمایید یه دکتر میگه باید عمل کنی یه دکتر دیگه میگوید عصبی است.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۷ مرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      اين سوزش بيشتر عصبي است اب زياد بخوريد واهميت ندهيد
  • تصویر کاربر حبیب دوشنبه ۸ مرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 1758 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام خدمت دکتر دوس داشتنی جناب آقای کرمی
    بنده 31 سال سن دارم و اهل خوزستان، در سال 90 ازدواج کردم و تا سال 95 با همسرم زندگی مشترک داشتیم و زیر یک سقف زندگی میکردیم- دو سال اول زندگی اقدامی برای بچه دار شدن نکرده بودیم ولی بعدش که اقدام کردیم متوجه شدیم که خانم مشکل تنبلی تخمدان و حتی کیست دارند به طوری که گاهی اوقات تا 6 ماه پریود نمیشدن هر جا هم مراجعه میکردیم ( از جمله اصفهان و اهواز و ...) اول از بنده آزمایش اسپرم میگرفتن و میگفتن مشکلی ندارم و بیشتر معاینات و درمان ها رو خانم صورت میگرفت ولی متاسفانه بخاطر مشکلاتی که همیشه بین من و خانوادش وجود داشت به طور جد دستورات پزشکی رو برای بچه دار شدن رعایت نمیکرد و داروها رو به موقع مصرف نمیکرد و حتی دستورات حین رابطه و بعد از رابطه نزدیکی را به نحو درستی انجام نمیداد تا اینکه از سال 95 تاکنون از هم جدا زندگی میکنیم و در حال پرداخت مهریه ایشان هستم و مدتی است که دادخواست طلاق هم داده و قاضی به ایشون گفته هیچ دلیلی برا طلاق ندارید بعد از یک سال که مدام به دادگاه میرفتیم و می اومدیم جلسه آخر مسائل جنسی و زناشویی رو مطرح کردن و گفتن بعد از 5 سال بچه دار نشدم و از این جور بحث ها ... منم که از خودم به قولی مطمئن بودم از قاضی درخواست کردم بریم پزشک قانونی، و نکته ی جالب اینجاست که پزشک قانونی گفتن خانم مشکلی ندارن البته فک کنم فقط یه سونو یا یه آزمایش هورمون داده باشن در صورتی که خود خانم هم میدونست مشکل عمده بچه دار شدن از خودشون نه من
    بنده هم آزمایش اسپرم دادم و دکتر اورولوژیست گفتن آزمایشت خوبه ولی برا ادله ی کافی باید سونوی واریکوسل بدید که تاکنون هیچ پزشک اورولوژی اینو از من نخواسته بود حالا که سونو دادم مشخص شده واریکوسل خفیف در بیضه راست و واریکوسل متوسط در بیضه چپ دارم
    لطف کنید با مشاهده ی عکسها بفرمایید اگر من نیاز به عمل دارم چرا باید الان اورولوژیست اینو بگه در صورتی که من دیگر با خانمم هیچ رابطه ای ندارم و جواب پزشک قانونی برا قاضی خیلی مهمه، و در نهایت با همین آزمایشات اسپرم و سونوگرافی واریکوسل نظر شما درباره قدرت باروری و عقیم بودن بنده چیه؟؟؟؟؟ آقای دکتر جواب برام خیلی مهمه
    ممنونم مثل همیشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۸ مرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      ازمايشات سالم است
  • تصویر کاربر حسین شنبه ۶ مرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 135 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر .بنده ۴۸ سالمه مدتی است عذرخواهی میکنم وقتی میخواهم رابطه برقرار کنم اول از اینکه بخشی از آلتم فرو رفتگی پیدا کرده دوم اینکه سر آلتم وقتی به روی آلت خانمم فشار میارم بسیار درد میگیره که حتی باعث بی میلی بهم دست میدهد وباز مدتی است میل جنسی ام خیلی کم شده. سپاسگزارم اگر راهنمایی ام کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۶ مرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      عکسش را بفرستید ببینم
  • تصویر کاربر مصطفی پنجشنبه ۱۴ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 237 مشاهده پرسش
    با سلام . من واریکوسل چپ داشتم عمل کردم (البته راست هم بود که خفیف بود و عمل نکردم) علایم بهتر شد . بعد رفتم از حجامت و زالو برای درمان قطعی راست و چپ استفاده کردم. الان واریکوسل راست بزرگتر شده و میل جنسی خیلی خیلی کم شده .تقریبا صفر. لطفا راهنمایی بفرمایید. هنوز سونو گرافی نرفتم و ازمایش اسپرم ندادم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۴ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      ازمايش دهيد بفرستيد ببينم
  • تصویر کاربر بهرام یکشنبه ۱۰ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 321 مشاهده پرسش
    آقای دکتر من قبلا سوال مطرح کردم که قبلا واریکوسل داشتم وجراحی کردم..وجواب ازمایش اسپرمم جمعاclassaوb شده بود 55ولی بعد چندسال درعرض دوماه یک بار شده 45ویکبارشده 35ودکترم گفت سرعتش ضعیفه باید ازسمت ورید چسبیده به بیضه مجدد جراحی بشی..واگه عود کنه دیگه قابل درمان نیست..امروز رفتم دکتردیگه ای درتبریز ودارو فرتیل اید،ازیترومایسین25واسید فولیک نوشت وگفت شش ماه برو ازمایش اسپرم بده حالا واقعا این قرصا جواب میده درضمن 29سالمه ومجردم وگفت فعلا واریکوسل چپت طبق سونوگرافی2/8میلیمتر وخفیف ونیازبه جراحی نیست..درضمن آقای دکتر سمت راستمم 2/4میلیمتر ودکتر گفت واریکوسل بحساب نمیاد.لطفا بیشتر راهنمایی کنید واقای دکتر شنیدم اصالتا ترک زبانید وما افتخارمیکنیم ممنون ازلطفت
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۰ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      نیاز به عمل مجدد ندارید واقدام خاصی نمیخواهد
  • تصویر کاربر امیرحسین شنبه ۹ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 200 مشاهده پرسش
    سلام
    من 14 سال سن دارم و واریکوسل درجه3 دارم و درد هم ندارم و بیضه هام هم به نظر اندازه طبیعی دارند و تغییری نکردند.
    می خواستم ببینم آیا نیاز به جراحی دارم؟
    نیازه الآن به پزشک مراجعه کنم؟
    اندازه آلت و بیضه طبیعی چقدر است؟
    واریکوسل روی بلوغ جنسی و کلا بلوغ بدن تاثیر می ذاره؟
    چقدر احتمال داره نیاز به جراحی نداشته باشم؟
    نیازه که سریعا به دکتر مراجعه کنم؟
    ما توی خانوادمون هم کسی رو که چنین مشکلی داشته باشه نداریم احتمال نداره منم مشکلی نداشته باشم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۹ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      بايد بياييد معاينه كنم
  • تصویر کاربر ع.قدمگاهی شنبه ۲ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 216 مشاهده پرسش
    با عرض ادب .جهش اسپرمم 0میباشد پزشک تشخیص واریکسل دو طرفه داد .و تنگی مجرا (با توجه به ترشحات سفید ) وبعد عمل پزشک سوند گذاشت بعد عمل نیز که شش ماه گذشته بازم جهش اسپرم ندارم .چه کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      درمان ایوی اف است
  • تصویر کاربر زهرا سه شنبه ۲۹ خرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 228 مشاهده پرسش
    سلام. ببخشید من ی خاستگاری دارم که میگ واریکوسل داره و ازمایش اسپرم داده و گفتن باردار نمیشه . اسپرم سازیش مشکلی نداره ولی دمای محل اسپرم پایینه.میگ با طب سنتی درمان میکنم و بعد ازدواج اگر مشکلی بود عمل میکنم. به نظرتون برای بارداری مشکلی پیش نمیاد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۹ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      باید بیاید ببینم
    2. تصویر کاربر زهرا سه شنبه ۲۹ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      تالاسمی مینور هم داره جدا نمیدونم چی کار کنم. دوسش دارم ولی نمیدونم بچه دار شدن ادم مشکلی براش پیش میاد
    3. تصویر کاربر زهرا سه شنبه ۲۹ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      توروخدا شما چی توصیه میکنید؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۹ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      نه نگران نباش
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر