جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

انزال زودرس شایعترین مشکل جنسی مردان قسمت 1

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

انزال زودرس یکی از مشکلات عمده و مختل کننده روابط جنسی است که از سالیان پیش و شاید از بدو خلقت بشر گریبانگیر مردان بوده است. با افزایش استرس های روزمره زندگی و گرفتاری های اجتماعی و مشغولیات روزمره زیاد و کمبود استراحت جسمی و عوامل دیگر امروزه به عنوان شایعترین اختلال جنسی است که زوجین به علت نارضایتی از روابط جنسی به مطب و مراکز درمانی مراجعه می کنند.

اصولاً یک ارتباط قوی بین خواب خوب، استراحت خوب، تغذیه خوب و ذهن آرام، تن سالم و روحیه بشاش و شاد و تمایل قوی به روابط جنسی وجود دارد. هر چه کیفیت زندگی فرد به علل روحی و جسمی مختل شود رابطه جنسی فرد را دچار اختلال خواهد کرد. با توجه به اینکه طبق آمار از هر سه مرد یک مرد مبتلا به انزال زودرس می باشد به شرح کامل تعریف و علل و درمان های آن می پردازم.

تعریف انزال زودرس

به هر انزالی که مایع منی بدون کنترل فرد و بلافاصله بعد از نعوظ و یا کمتر از یک دقیقه بعد از دخول انجام شود انزال زودرس می گویند. شدت انزال زودرس، فرد به فرد فرق می کند. بعضی از مردان جوان اظهار می دارند که انزال آنقدر سریع انجام می شود که قادر به دخول نیستند و گهگاهی زوجین را می بینیم که بعد از چند سال هنوز خانم باکره است.

در اغلب مردان انزال زودرس زیر یک دقیقه اتفاق می افتد که این امر باعث نارضایتی شریک جنسی شده و با مرور زمان به علت ناراحتی روحی باعث افت میل جنسی و در نهایت ممکن است باعث از هم گسستگی ارتباط زناشویی گردد.

کاهش میل جنسی در زوجین

شکایات بیماران

به نمونه شکایت های این بیماران با ذکر جملات به عنوان مثال می پردازم:

  • آقایی اظهار می دارد با کوچکترین تحریک جنسی انزال زودرس پیدا می کنم که این شدیدترین نوع بیماری است.
  • آقایی اظهار می داردکه من در زمان معاشقه مشکلی ندارم ولی به محض اینکه عمل دخول انجام می شود در اولین رفت و برگشت ناخودآگاه انزال صورت می گیرد.
  • آقایی اظهار می دارد که من فقط در یک موقعیت جنسی تحریک آمیز در یک position خاص بلافاصله دچار انزال می شوم.
  • بیمار دیگری اظهار می دارد که من تا سه دقیقه هم می توانم خودم را کنترل کنم ولی خانمم در طول این مدت به ارگاسم یا اوج لذت جنسی نمی رسد. که در این موارد باید علت نارضایتی را در خانم ها جستجو کرد. بعضی از خانم ها دیر انزال هستند و به عنوان مثال ممکن است تا 20 دقیقه مقاربت نیز به ارگاسم نرسند که باید علت زمینه ای سردمزاجی خانم ها را بررسی و درمان کرد که اغلب در زنان افسرده مشاهده می شود.

همچنانکه در قسمت درمان اشاره خواهم کرد تعامل زن و مرد و همکاری نزدیک به یکدیگر و آشنایی به روح و روان فرد مقابل در یک مقاربت لذت بخش برای دو طرف بسیار مفید است. به عنوان مثال زوجینی را می بینیم که اظهار می کنند با یک معاشقه خوب قبل از دخول و ارضاء شدن هر دو طرف که زود و زیر یک دقیقه انجام می شود و با هم هماهنگ هستند و هیچ شکایتی از روابط جنسی خود ندارند.

انواع انزال زودرس

انزال زودرس به دو نوع تقسیم می شود:اولیه و ثانویه

۱) انزال زودرس اولیه

 کسانی هستند که از شروع موقع فعالیت های جنسی مبتلا به انزال زودرس هستند

۲) انزال زودرس ثانویه

 در این نوع فرد یک حالت نرمال فعالیت جنسی دارد ولی بعداً مبتلا به انزال زودرس می شود.

علل انزال زودرس اولیه

این نوع انزال زودرس بیشتر در تیپ شخصیتی A که افرادی حساس، عصبانی، پرخاشگر، عجول و زودرنج هستند دیده می شود. این افراد مثل صحنه های دیگر زندگی زود تحریک می شوند و قادر به کنترل مایع منی خود حین مقاربت نیستند که در قسمت درمان به چگونگی درمان اشاره خواهم کرد.

انزال زودرس

علل انزال زودرس ثانویه

نوع ثانویه انزال زودرس علت های مختلف محیط بیرونی و درونی دارد که عبارتند از:

1- استرس های حاد و مزمن زندگی روزمره

امروزه زودانزالی را بیشتر در افرادی می بینیم که دوز استرس های شغلی و محیطی آنها بالاست که به علت مشغله های کاری زیاد و استرس ناشی از آنها است.

2- افسردگی و اضطراب

افسرده گی و اضطراب و داروهای ضد افسردگی از عواملی هستند که اختلال در فعالیت جنسی ایجاد می کنند که عبارتند از: کاهش میل جنسی، اختلال در شدت نعوظ و انزال زودرس. اصولاً یک ارتباط قوی و مستقیم بین حالت های روحی فرد و تمایل به سکس وجود دارد. هر چه آرامتر، بانشاط تر، کم استرس تر میل و توان وانزال دیرتر و برعکس استرس، اضطراب و افسردگی از عوامل تخریب کننده فعالیت جنسی هستند.

3- فواصل زیاد بین روابط جنسی

تعداد روابط جنسی با توجه به سن، وضعیت سلامت جسمی و حالت های روحی فرد متغییر است. اصولا با گذر زمان و افزایش سن منحنی فعالیت های جنسی به طرف پایین حرکت می کند. به عنوان مثال یک فرد در سن 18 سالگی ممکن است هر شب تمایل به فعالیت های جنسی داشته باشد در حالیکه یک مرد 50 ساله ممکن است 2-1 بار در هفته و یا در سن بالای 60 سال یک بار در یک هفته یا دو هفته مقاربت جنسی انجام شود. اصولاً هر چه فاصله بین مقاربت ها بیشتر باشد آستانه تحریک پذیری کم شده و باعث انزال زودرس می شود.

4- تحریک کم جنسی

فعالیت جسمی خوب نیازمند یک مدیریت منطقی احساس در حین مقاربت و تجربه جنسی است. لذا بسیاری از افراد جوان که سابقه تجربه فعالیت جنسی را ندارند در شروع فعالیت جنسی از انزال زودرس رنج می برند که با کسب تجربه و هماهنگی بیشتر با شریک جنسی این مشکل با گذر زمان بهتر می شود.

5- مشکلات احساسی و ارتباطی با همسر

وجود مشکلات احساسی و ارتباطی در بین زوجین باعث اختلاف جنسی می شود که عبارتند از: کاهش میل جنسی به طرف مقابل، عدم نعوظ خوب در انزال زودرس در مرد و انزال دیررس در زن. برخلاف مرد که مبتلا به انزال زودرس می شود خانم ها به علت حساس بودنشان اغلب به ارگاسم یا اوج لذت جنسی نمی رسند.

6- بیماری های جسمی

هر گونه بیماری آزاردهنده جسمی می تواند باعث انزال زودرس در مرد شود. به عنوان مثال اختلال در فعالیت غده تیروئید، فشارخون بالا، دیابت، التهاب مجرای ادراری، تب حاد و مزمن، کمبود سروتونین که توسط مغز ترشح می شود و یا اختلال در عملکرد مواد انتقال دهنده پیام های عصبی همه موارد فوق به صورت مستقیم فعالیت های جنسی فرد را تحت تأثیر و باعث انزال زودرس می شود.

7- مصرف داروها

داروهای ضد فشارخون، آرام بخش ها، ضدافسردگی و ضد اضطراب ها می توانند هم میل جنسی و هم شدت نعوظ و هم زمان انزال را تحت تأثیر قرار دهند.

راه های درمان انزال زودرس کاملاً شناخته شده است و لذا حذف سیگار والکل و مواد مخدر از تخریب فعالیت های جنسی شما جلوگیری خواهد کرد. برای مطالعه راه های درمان انزال زودرس روی اینجا کلیک کنید.

انزال زودرس چگونه درمان می شود

پیش از مراجعه به پزشک می توانید راهکارهای زیر را دنبال کنید:

  • خودارضایی یک یا دو ساعت قبل از رابطه ی جنسی
  • استفاده از کاندوم برای کمک به کاهش حس
  • با نفس عمیق کشیدن می توانید به طور جزئی، رفلکس انزال را مهار کنید. رفلکس انزال نوعی رفلکس اتوماتیک بدن است که در حین انزال رخ می دهد.
  • به هنگام رابطه جنسی، شریک جنسی شما باید در بالا قرار بگیرد، تا نزدیک به انزال شما بتواند خود را بیرون بکشد.
  • پوزیشن های مختلف رابطه ی جنسی را امتحان کنید، تا پوزیشنی را پیدا کنید که کمتر در آن تحریک می شوید.
  • وقفه انداختن و فکر کردن به چیزی غیر از رابطه ی جنسی
عوارض زیاده روی در روابط جنسی

مشاوره

سکس تراپیست ها یا درمانگران جنسی و متخصصان دیگری مانند روانشناس ها، می توانند به درمان مشکل انزال زودرس و دیگر مشکلات جنسی کمک کنند. شما می توانید از مزایای مراجعه به یکی از این متخصصان بهره مند شوید.

مشاوره همچنین می تواند، هرگونه مشکل روانشناختی زمینه ای، جنسی یا رابطه ای را شناسایی کند و به بهبود مشکلات دیگر در رابطه با انزال زودرس مانند اضطراب کمک کند. اگر در رابطه ی طولانی مدتی هستید، می توانید از زوج درمانگر کمک بگیرید.

تکنیک های رفتاری

تکنیک هایی وجود دارد که به فراموش کردن عادت انزال زودرس کمک می کنند. این تکنیک ها شامل تکنیک “توقف -شروع” و تکنیک “فشرده کردن” می شوند.

دارو

یک روش درمانی دیگر، اسپری بی حسی موضعی است، که می توانید بدون نیاز به نسخه آن را از داروخانه تهیه کنید. شما باید 10 دقیقه قبل از رابطه ی جنسی، اسپری را روی نوک آلت تناسلی خود بزنید. دنبال کردن دستورالعمل ها اهمیت زیادی دارد.

همچنین باید بدانید که اسپری ممکن است از آلت تناسلی شما، به بدن شریک جنسی تان (برای مثال داخل واژن) منتقل شود و موجب بی حسی کوتاه مدت شود. داروهای ضد افسردگی نیز می توانند به طور موفقیت آمیزی انزال زودرس را درمان کنند. استفاده از دارو برای درمان اختلال عملکرد نعوظ، می تواند به کنترل انزال زودرس نیز کمک کند.

ورزش

تمرینات ورزشی کگل که تمریناتی برای تقویت عضلات کف لگن هستند نیز، می توانند به بهبود کنترل انزال کمک کنند.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی 

4.5/5 - (152 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مهر سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    سلام و درود جنات دکتر.خسته نباشید.با عرض پوزش عکسی رو ک میفرستم محبت میکنید نظرتون رو بگید که آیا زگیل تناسلی هست یا خیر؟خیلی نگران هستم.در ضمن هیچ رابطه ای تا به الان نداشتم که بخوام بگم ممکنه از کسی گرفته باشم. میشه لطف کنید راهنماییم کنید و تشخیصتونو در این مورد بفرمایید و اینکه آیا نیاز به درمان داره و خطرناکه برای خودم یا در آینده برای رابطه با همسرم؟ ممنون از شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      من در عکس زگیل نمیبینم
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      شستشوی روزانه با شامپو بچه
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر ع.شاکر شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 314 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت جناب دکتر کرمی
    وقت بخیر
    مردی هستم 38 ساله مجرد . مبتلا به small test در بیضه سمت چپ بطول 1 و سی و هفت اینچ ک بطور کامل پایین نیامده و بالاتر از بیضه سمت راست قرار داره ( بیضه سمت راست با طول 1 و 77 اینچ) و micropenis در حالت کشیده بطول 3 و یک دهم اینچ (مادرزادی).

    مدت یکسال و نیم هست ک رابطه جنسی نامنظم رو تجربه میکنم. در معاشقه ها با کوچکترین لمس از طرف شریک جنسی م در کمتر از دو دقیقه دچار انزال میشم .
    با مصرف قرص داپوکستین 60 و استفاده از اسپری تاخیری این زمان به سه دقیقه میرسه ؛ یا هنگام شیو ناحیه تناسلی اغلب با تراشیدن موهای زائد آلت دچار انزال میشم.
    شریک جنسی م از شرایط فیزیکال و سریع ارضا شدن من ابراز ناراحتی نمیکنه
    سابقه خودارضایی اصلا ندارم و فواصل احتلام شبانه بین 20 تا 45 شب است. اگر انزال زودرس رو درباره بنده تایید می فرمائید :
    1- آیا این اختلال مربوط به مشکلات مادر زادی بنده است؟
    2- اگه پاسخ شماره 1 مثبت هست آیا راه درمانی وجود داره؟
    3- آیا در رابطه جنسی کامل و منظم این مشکل کمتر خواهد شد؟
    4- بعنوان آخرین سوال اگه برای بهبود شرایط بنده راهکار پزشکی امیدوارکننده و قابل قبولی وجود داره لطف بفرمائید راهنمایی کنید ممنون میشم

    پیشاپیش از وقتی ک گذاشتید و به عرایض طولانی بنده توجه کردید و از پاسخی ک لطف میکنید سپاسگزارم🙏
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      2-سلام ،بايد معاينه شويد
  • تصویر کاربر دانیال شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 175 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من 20 سال سن دارم با قد 1.92 و وزن 121 و جدای اضافه وزنم غلظت خون هم دارم
    2 سالی میشه که آلتم به نعوظ کامل نمیرسه به طوری که باید با دست انتهای ان را فشار بدم تا خون جمع شود و به نعوظ برسه وقت هایی هم که به نعوظ میرسه بعد مدت کمی سریع شل میشه و بدون دست تو حالت نعوظ نمیمونه .
    میخواستم بدونم این مسئله مربوط به بالا رفتن وزن و غلظت خون و بی تحرکی میشه و در صورت رفع این مسائل درمان میشه یا نه ؟
    و اینکه التم در حالت نعوظ 16 سانت به قطر 11 و اینکه از نظر سایز مشکلی ندارم و کوچک و باریک نیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      باید تست rigiscan انجام بدید
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 175 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشید
    دکتر مدت زیادی اعتیاد شدید به خودارضایی داشتم شاید حدود 15 سال روزی چند مرتبه خواسم بپرسم با ترک این اعتیاد مشکلی برای اینده و ازدواج پیش میاد یا ن؟ بنده 28 سالمه خواستم بدونم اگر مشکل سازه ازدواج نکنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      با ترک علایمش رفع میشه
  • تصویر کاربر Mehdikashani شنبه ۲۰ فروردین ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 175 مشاهده پرسش
    سلام
    دلیل زخم شدن روی الت تناسلی
    بدون درد و خارش
    و ب مرور از بین میره البته بعدش جای زخم یه قسمت رنگ پوست و روشن میکنه سوال بالا روی قسمت کلاهک بود
    روی بدنه الت هم مثله خاله گوشتی زده که روی بدنمم هست زیر بغل دور گردن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ فروردین ۱( 1 سال پیش)
      2-سلام ،بايد معاينه شويد
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۲ فروردین ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 198 مشاهده پرسش
    سلام دکتر ، من دچار زود انزالی هستم ، هنوز ازدواج نکردم ، راهی هست که بتونم این مشکل رو حل بکنم ؟مثل داروئی که الان مصرف بکنم و خوب بشم و به حالت طبیعی برگردم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۲ فروردین ۱( 1 سال پیش)
      ٥- سلام ،راهكارهاي إنزال زود رس را با توضيحات كامل در وب سايت من بخوانيد
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۲۰ فروردین ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 204 مشاهده پرسش
    سلام
    دکتر آلت تناسبی من کوچک است
    چه کاری می توانم انجام دهم ...
    17 سالمه در خرداد 18 می شود...
    و اینکه دکتر مایع منی وقتی خارج می شود زرد هست و بعد سفید خارج می شود ....
    نتایج را اطلاع بدهید روستا هستم به دکتر نمی توانم بروم دارو یا چیزی مد نظرتون هست کامل با دستور بنویسید ممنونم
    1. تصویر کاربر محمد جمعه ۲۷ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      منتظرتون هستم
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ فروردین ۱( 1 سال پیش)
      2-سلام ،بايد معاينه شويد
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر عباس سه شنبه ۱۷ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 208 مشاهده پرسش
    سلام بندھ دو سالی ھست کھ مشکل اختلال نعوذ پیدا کردم
    طوریکھ در رابطھ بھ ندرت میتونم نعوذ کامل رو تجربھ کنم
    پیش دکتر اورولوژی رفتم
    بعد از گرفتن ازمایشات
    ایشون گفتن نتیجھ نرمالھ
    ولی ھمچنان مشکل اختلال نعوذ دارم
    وقتی قبل از رابطھ از سیدنافیل استفادھ میکنم نعوذم کاملھ
    ولی متاسفانھ در حالت عادی نعوذ کامل ندارم حین رابطھ
    ممنون میشم کمکم کنید
    26 سالھ ھستم ۔
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۷ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      2-سلام ،بايد معاينه شويد
  • تصویر کاربر mmmmm چهارشنبه ۱۱ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 210 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من 16 سالمه من 2و 3 سالی میشه خودارضایی میکنم و بعضی وقت از حد می‌گذشت که روزی چند بار خودارزیابی میکردم الان هم میترسم که عقیم شده باشم مایع من یکم چسبندگی رو از دست داده رنگش یکم مثل آب هست و سفید هست ایا من عقیم هستم یانه و برای تقویت مایع باید چیکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۰ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      قرص سرترالین ۲۵ هر روز یک عدد
    2. تصویر کاربر mmmmm سه شنبه ۱۰ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      الان عقیم هستم یا نه
    3. تصویر کاربر mmmmm چهارشنبه ۱۱ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      آقای دکتر میشه جواب بدین الان من عقیم هستم یانه
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۱ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      خیر عقیم نیستید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر سعید پنجشنبه ۱۲ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 216 مشاهده پرسش
    سلام.جناب من مشکل شدید زودانزالی دارم و همین باعث شد ازدواج نکنم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۲ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      بعد از ازدواج و داشتن رابطه منظم خوب میشید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر