جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

درباره تنگی مجرای ادراری چه می دانید؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

امروزه مردان و زنان زیادی مراجعه می کنند که از تنگی مجاری ادراری وکاهش جریان آن شاکی هستند. این افراد در شکایت خود اظهار می دارند که ادرارشان باریک می آید و قطره قطره می شود. این افراد در شرح حال خود می گویند که ادرار آنها مثل شیر قوری یا سماوری که جرم گرفته باشد باریک و قطره قطره است و ادرارشان تخلیه نمی شود و در مواردی به علت عدم تخلیه مایع منی بیمار ممکن است با شکایت از ناباروری مراجعه کنند.

در هر فردی که خروجی و سرعت پرش ادرار کاهش یافته و ادرار باریک می آید حتماً باید دو علت را در نظر داشت:

✔️ خروجی مثانه تنگ شده که می تواند به علت بزرگی پروستات که اغلب در مردان بالای 50 سال دیده می شود و یا تنگی مجرای ادراری که اغلب در مردان جوان مشاهده می شود.

عکس بزرگی پروستات

✔️ اختلال در پمپاژ مثانه که موتور انقباضی مثانه خوب و پرقدرت پمپاژ نمی کند و لذا باعث می شود که ادرار سرعت پرش بالایی نداشته باشد و ادرار در داخل مثانه باقی بماند.

علت تنگی مجرای ادراری چیست؟ چرا مجرا تنگ می شود؟

علل مختلفی در ایجاد تنگی مجرای ادراری دخیل هستند که به شرح تک تک آنها می پردازیم:

– عفونت های مقاربتی

 در رأس همه آنها التهاب مجرای ادراری به علت بیماری سوزاک می باشد که از طریق روابط جنسی بدون محافظت شده با کاندوم از فرد آلوده انتقال پیدا کرده و بعد از چند روز تا چندین هفته می تواند خارش و سوزش مجرا و ترشحات چرکی زرد غلیظ که لباس زیر بیمار را آلوده می کند. در صورت مشاهده چنین علائمی بلافاصله به پزشک متخصص مجاری ادراری مراجعه نمایید. دکتر شما پس از معاینه ابتدا درخواست کشت و آنتی بیوگرام اول صبح روز بعد و بدون ادرار کردن صبحگاهی شما را به آزمایشگاه می فرستد.

شما صبح اول وقت بدون ادرار کردن باید به آزمایشگاه بروید. تکنسین آزمایشگاه با فشار دادن مجرا توسط شما از ترشحات نمونه برداری می کند تا نوع عفونت را با آزمایش مشخص کنند. بر اساس تخشیص آزمایشگاه در صورت آلودگی به سوزاک و یا کلامیدیاباید هم شما و هم شریک جنسیتان حداقل به مدت 10 روز آنتی بیوتیک با دستور پزشک خود استفاده نمایید. ( در صورت مصرف یک نفر دوباره عفونت از شریک جنسی منتقل خواهد شد) اگر عفونت مجرای ادراری سوزاک و کلامیدیا درمان خوب نشوند یکی از علل شایع تنگی مجرای ادراری  می باشند. این امر در گذشته که سطح بهداشت و اطلاعات پایین بود یکی از شایعترین علت تنگی مجرای ادراری در مردان به حساب می آمد.

– سوند زدن بی رویه

علت تنگی مجرای ادراری چیست؟

 امروزه یکی از شایعترین علت تنگی مجرای ادراری آسیب به مجرا حین سوند زدن توسط افراد غیر مجرب می باشد. افرادی که به علل مختلف دچار احتباس ادراری یا شاش بند می شوند جهت رهایی از درد آن و تخلیه ادراری جهت سونداژ به مراکز درمانی مراجعه می کنند. باید مواظب باشید که سونداژ توسط فرد متخصص انجام شود. یک سوند زدن خوب باید مشخصات زیر را داشته باشد تا آسیب به مجرا ایجاد نشود.

1) از سوند خیلی کلفت استفاده نشود.

2) موقع سوند زدن باید آن را آهسته و بدون فشار به طرف مثانه هل داد. اگر به هر علتی سوند عبور نکرد هر گونه زور زدن و خونی کردن مجرا ممنوع می باشد. 3- اگر سوند رد نشد باید مسیر توسط متخصص ارولوژی آندوسکوپی و علت آن مشخص گردد. زور زدن اضافی باعث خرابی مجرا و تنگی ثانویه خواهد شد.

– تصادف و آسیب به مجرا

 در تصادفات که مخصوصاً باعث شکستگی لگن می شوند حتماً باید به آسیب مجرا و پارگی آن فکر کرد. طبق قانون کلی در بیماران تصادفی که خون در نوک مجرا دارند نباید سوند زد و باید مثانه را از بالای مثانه تخلیه کنیم.

– ختنه

 یکی از عوارض تنگی مجرای ادراری عمل ختنه است که در بعضی از بچه ها باعث انسداد و تنگ شدن نوک مجرا می گردد که در معاینه ته مجرا کاملاً تنگ می باشد و ادرار بچه باریک می آید و خوب تخلیه نمی شود.

– آسیب به مجرا حین عمل جراحی

در بعضی از عمل ها از قبیل جراحی پروستات و مخصوصاً سرطان پروستات به علت نوع عمل و حساسیت محل تنگی ایجاد می شود که درصدی از آن با رعایت ظرافت عمل قابل پیشگیری است ولی بعضی موارد غیر قابل اجتناب می باشد.

– زگیل تناسلی

زگیل تناسلی پیشرفته نیز می تواند در موارد نادری باعث تنگی مجرای ادرار ی شود.

علائم و نشانه های تنگی مجرا

باریک آمدن ادرار، قطع و وصل شدن، شتاب پایین پرش ادرار، عدم تخلیه مثانه و ادرار باقی مانده بالا واحتباس ادراری و در مواردی ناباروری می تواند علائم و نشانه های تنگی مجرا باشد.

عوارض تنگی مجرای ادرار چیست؟

آیا تنگی مجرای ادرار خطرناک است؟ تنگی مجرای ادراری به عنوان مانعی در جلو عملکرد مثانه جهت تخلیه ادراری می باشد و لذا فشار آن به گردن مثانه افتاده و باعث می شود که :

  • ادرار در داخل مثانه باقی بماند
  • باعث رسوب و سنگ مثانه شود.
  • باعث عفونت های عود کننده و مقاوم به درمان شود.
  • ادرار باقیمانده به کلیه ها پس زده و باعث نارسایی کلیه ها می شود.
  • فرد دچار احتباس ادراری می شود.
  • به علت فشار باعث ضخیم شدن عضلات مثانه و اختلال در پمپاژ مثانه می شود.

آیا محل تنگی در جای مشخص مجرا اتفاق می افتد؟

بسته به علت ایجاد کننده تنگی جای آن فرق می کند و لذا ممکن است بعد از ختنه در نوک آلت باشد و یا در مجرای وسطی و خلفی ادراری ایجاد شود.
امروزه قطعی ترین روش تشخیص تنگی مجرای ادراری سیستوسکوپی است که به صورت سرپایی با عبور دوربین به داخل مجرا تشخیص داده میشودمثل شکل

IMG_0222

تکلیف فرد مبتلا به تنگی مجرای ادراری چیست؟

پیشگیری بهترین درمان است. به یاد داشته باشید یکی از اعضای بدن که اگر آسیب ببیند درست نخواهد شد مجرا است. اغلب بیماران مبتلا به تنگی مجرای ادراری دوبار مبتلا به عود بیماری خواهند شد و لذا باید با متانت و صبوری و با مراجعه منظم به دکتر خود با بیماری خود کنار بیایند.

درمان تنگی مجاری ادراری

راه درمان تنگی مجرا ی مشخص است، رفع تنگی . درمان تنگی مجرای ادراری بسته به محل آن و طول تنگی مجرا به دو روش انجام می شود:

1- به طریق آندوسکوپی

امروزه بهترین درمان برای تنگی های سطحی مجرا که طول کوتاهی دارند باز کردن تنگی به روش آندوسکوپی می باشد. در این روش با استفاده از یک چاقو که از دوربین عبور داده می شود در ساعت 12 محل تنگی را باز می کنیم و موقتاً برای بیمار 24-48 ساعت سوند گذاشته می شود و سپس خارج می گردد. این عمل به صورت سرپایی انجام می شود. نکته مهم این است که به علت شانس عود تنگی مجرا بیمار باید با فواصل منظم به پزشک معالج خود مراجعه نماید. مثل شکل

imagesm0

2- درمان جراحی

برای تنگی های با طول زیاد و تنگی های عمقی مجرا بهترین درمان عمل جراحی باز می باشد که در آن با برش روی مجرا که اغلب در ناحیه پرینه و یا میان دو پا و جلو مقعد است قسمت تنگی مجرا را ب جراحی برداشته و محل های سالم را به هم پیوند می زنیم. در صورتی که تنگی خیلی طولانی باشد از گرافت های دیگر اعضای بدن از جمله از مخاط دهان برداشته و به عنوان مجرا جهت پر کردن طول تنگی استفاده می شود.

indexjk index][

عوارض عمل جراحی

شایعترین عارضه جراحی عود تنگی است که نیازمند پیگیری های بعدی می باشد.

همچنین می توانید صحبت های دکتر را در این رابطه گوش کنید.

در صورت کاهش جریان ادراری و احساس تنگی مجرا جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744  تماس بگیرید. خدمتگزار شما دکتر کرمی

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی  

4.1/5 - (93 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر بدون سه شنبه ۵ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 213 مشاهده پرسش
    سلام.
    خانم ۲۸ ساله هستم.اقای دکتر مدت ۱سال است اخر ادرار را با زور زدن تخلیه میکنم نوار مثانه انجام دادم خدا را شکر نرمال بود.هر ماه به عفونت مثانه مبتلا میشوم.در مجاری ادرار و مثانه مقداری ادرار باقی میماند با گرفتن اب گرم و زور زدن تخلیه میکنم. لطفا راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      پس اهمیت ندهید
    2. تصویر کاربر بدون دوشنبه ۴ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام.آقای دکتر زمانی که ادرار در پیشابراه باقی میماند و با زور زدن هم تخلیه نمیشود در یک قسمت از مجاری احساس سوزش دارم در این موقع کشت ادرار انجام دادم چند مرتبه و منفی بود گاهی اوقات هم سوزش ندارم و ادرار هم بدون زور زدن تخلیه میشود بیشتر اوقات با زور زدن تخلیه میشود. احتمال تنگی وجود دارد؟
      با تشکر
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۵ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      بهترين درمان بيخيالي است
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر امید دوشنبه ۲۱ خرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 177 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من 15 سالمه و روی التم و بیضم دانه های سفیدی قرار دارند که برجسته نیستند شاید بعضی هاشون باشند اگر هم باشند بصورت خیلی کوچک میخواستم ببینم ایا مشکلی هست درزم امروز روی التم یک جوش کوچک زده میخواستم بدونم عیبی داره یا ن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۹ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      عکسش را بفرستید ببینم
    2. تصویر کاربر امید شنبه ۱۹ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      چجوری بفرستم
    3. تصویر کاربر امید شنبه ۱۹ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      درزمن جوش که دیروز بود خوب شده
    4. تصویر کاربر امید شنبه ۱۹ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      درزمن جوش که دیروز بود خوب شده
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۱ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر مولود پنجشنبه ۱۷ خرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 511 مشاهده پرسش
    با سلام
    بعد از سونوگرافی و سی تی اسکن و turbt, دکتر به تازگی برای پدرم تشخیص سرطان مثانه از نوع urothelial carcinoma, low grade(papillary transitional cell carcinoma, grade 23) دادند. هر دو راه درمان رو گفتند، جراحی یا شیمی درمانی، ولی راه بهتر رو پیشنهاد ندادن.
    با توجه به اینکه ایشون 67 سال دارن، تصمیم گیری خیلی واسمون سخت شده.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید کدوم راه انید درمانش بیشتر هست و عوارضش چی هست.
    متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۶ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      بايد تمام مدارك را ببينم٠٢١٧١٠٦٢٣٠٠
    2. تصویر کاربر مولود چهارشنبه ۱۶ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      عکس سونوگرافی، آزمایش و سی تی اسکن رو ارسال کردم خدمتتون.
      جواب پاتولوژی هم که این بود:
      Papillary transitional cell carcinoma, low grade-
      Urothelial carcinoma, grade 2/3
      Tumor invades into the muscularis papiolaris-
      No vasculare invasion seen-
    3. تصویر کاربر مولود چهارشنبه ۱۶ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      گزارش سونوگرافی
    4. تصویر کاربر مولود چهارشنبه ۱۶ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      آرمایش
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۷ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      جواب خوب است باید تحت مظر باسند از نظر عود
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر مرتضی شنبه ۱۲ خرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 213 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت آقای دکتر
    بنده آقای 29ساله ای هستم که از ده سال پیش درگیر تنگی مجرای ادراری در یکی دو سانتیمتری مثانه ام هستم که طول تنگی یک سانتیمتر بود و چهار بار سابقه گشاد کردن مجرا هستم آخرین بار که دو سال پیش عمل کردم پزشکم گفت که نلاتون 16 بزن که تنگ نشود تا یک ماه پیش همه چی خوب بود اما حس می کنم یه تنگی جدید به وجود آمده آخه نلاتون مسافت کمی طی میکند و به تنگی می رسد، خیلی دارم اذیت میشم وقتی امیدوار شدم که خوب شدم آخرای سال گذشته متاهل شدم و خیلی از لحاظ روحی ریخته ام بهم. آقای دکتر احتمال دارد سوند نلاتون باعث تنگی جدید شود؟ و اینگه با عمل تنگی با پیوند مخاط دهان میشه به زندگی امیدوار شد؟ با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۲ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      با اين مشخصات عمل باز بهتر است
  • تصویر کاربر احسان یکشنبه ۱۳ خرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 234 مشاهده پرسش
    با سلام..اقای دکتر کرمی..بنده..برج 9، 95 از التم وقتی ادرار میکردم خون لخته مانند بعد ادرار و در آخر خون آبکی..مراجعه کردم ب دکتر موسی پور ..گفتند آزمایش آر وی جی بده..انجام دادم..گفتند ک مجرات تنگه..قرص دادن گفتند استفاده کن خوب نشدی باید عمل کنی..قرص دادن خوب شدم.. اواخر الان نزدیک 2ماهه دوباره همون مشکل برگشته ..ولی سوزش ودرد داخل آلت بش اضاف شده...بنده..27ساله مجرد..اهوازی و سرباز هستم..لطف کنید راهنمایی کنید خیلی اذیتم..در حال عادی هم خون قطره قطره میاد

    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۶ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      تنگی مجرا باید سیستوسکوپی کنید
    2. تصویر کاربر احسان یکشنبه ۶ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      سیستوسکپی چیه؟؟؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۱ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      بايد با دوربين نگاه كنيم فيلم سيستوسكوپي من در سايتم را للينيد
    4. تصویر کاربر احسان جمعه ۱۱ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      دیدم..آیا با طب سنتی میشه درمان کرد؟؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۱ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      نه
    6. تصویر کاربر احسان شنبه ۱۲ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      من اهوازیم و سرباز..هزینه سیستوسکپی چقدره؟؟ نوبت دهی شما ب چ شکله؟
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۳ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      همانجا انجام دهيد
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر محسن سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 480 مشاهده پرسش
    عرض سلام و خسته نباشيد خدمت شما و همكارانتون
    استاد پسر خواهر من تقريبا دو سال پيش تصادف كرد و مثانش اسيب ديد ابتدا قرار بود عمل كنن ولي بعد منصرف شدن و فقط سوند گزاشتن
    از همون موقع هم از درد و عدم تخليه درست ادرارش شكايت داشت ولي الان تازه دكترش بعد انجام سيستوسكوپي گفته نياز به جراحي باز در ناحيه مجراي خلفي داره
    ولي متاسفانه با دكتراي ديگه هم كه مشورت كرديم گفتن به احتمال زياد بعدش دچار انزال معكوس ميشه و با توجه به اينكه فقط ١4 سال داره ايا واقعن راه جايگزين بهتري وجود نداره كه اين عارضه رو به دنبال نداشته باشه
    ممنون ميشم راهنمايي بفرماييد و با توجه به اينكه ما شيراز هستيم اگر نياز هست حضورا خدمت برسيم
    پيشاپيش تشكر ميكنم از زحماتتون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۴ اردیبهشت ۹۷( 6 سال پیش)
      باید گزارش Ct با تزریقVcuG را بفرستید ببینم
    2. تصویر کاربر محسن یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۷( 6 سال پیش)
      عرض سلام مجدد و خسته نباشيد
      اول قرار بود اين كار و كه توي نسخه دفترچه بود انجام بدن ولي به دليل تنگي مجرا نتونستن و كار دومي كه نوشتن رو انجام دادن و با توجه به اين گفتن بايد عمل باز بشه
      ممنون
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      قطعی ترین روش تشخیص سیستوسکوپی است این چیزی نشان نمیدهد
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر Ahmad پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 200 مشاهده پرسش
    ‎السلام عليكم حالتون خوبه دكتر؟
    ٢١ سالمه ‎من تقريبا يكو نيم ساله مشكل ادرار دارم اخراي ادرار خون ازم ميومد توجه نميكردم قبلا ولي الان اخراي ادرار قطره قطره ميشه و كاملا ادرارم تخليه نميشه و ميدونم كه ادرار دارم ولي دفع نميشه بعضي اوقات تكرر ادرار دارم قبلا ها همون اولاش يه چيز هاي سياه مثله چاي خشك ميومد كه اونا گم شد و ازم خون وبعضي وقتا لخته خون مياد و جديدا يكم اذيت ميشم براي دفعش كم درد دارم و در ضمن يبوست شديد دارم و حس ميكنم كه بهم ربط دارن اخه بعضي وقتا غذا سنگين ميخورم براي دفع مدفوع مشكل ميشه و رو ادرارم هم تاثير ميزاره براي دفعش چند ماه پيش ازمايش دادم سونوگرافي كليه هام مشكل نداشتن فقط ٢٩mml از ادرارم نوشته بود كه تخليه نميشه يني بعد از ادرار تو مثانه ميمونه و من خارج از ايرانم و من اينجا ازمايش ادرار دادم كفتن عفونت ادراري داري حالا نميدونم چكار كنم ممنون ميشم كمكم كنين منتظرم
    +96560045148 tell whats
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۷( 6 سال پیش)
      از نظر من شما کاملا سالمید خون در سن شما مهم نیست
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۲ اردیبهشت ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 346 مشاهده پرسش
    سلام
    دکتر من 2,3روزی هست در نوک آلتم از داخل ,دقیقا نوک آلت احساس سوزش کمی دارم که دائمی نیست , 27 سالم هست و تنها مشکلِ جنسیم زگیل تناسلی هست که درمان کردم با کوتر و در حال حاضر هم با سرکه سیب کوچترین نشانه میبینم میسوزونم .
    خودم وقتی نگاه کردم نوک آلت رو دیدم انگار یک نقطه ریز بریده شده ,حدسم این بود که با صابون مثلا شسته شده یا سرکه سیب بهش خورده حساس شده .
    هیچ گونه درد یا سوزش هنگان انزال یا ادرار ندارم .
    ممنون میشم کمک کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳۱ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
      عكسش را بفرستيد ببينم
    2. تصویر کاربر محمد شنبه ۱ اردیبهشت ۹۷( 6 سال پیش)
      والا امروز سوزشش خیلیی کم شد و تقریبا سوزشی نداره
      براتون عکس فرستادم
      اینم یادم رفت بهتون بگم که من کوتر روی کیسه بیضه کردم 2,3سال پیش و درون آلت نبوده
      ممنون از کمکتون <3
    3. تصویر کاربر محمد شنبه ۱ اردیبهشت ۹۷( 6 سال پیش)
      و دکتر این رو یادم رفت بهتون بگم که بعد از خودارضایی یه مقداری سوزش بیشتر حس میشه
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ اردیبهشت ۹۷( 6 سال پیش)
      اب ریاد خورید بر طرف میشود
    5. تصویر کاربر محمد یکشنبه ۲ اردیبهشت ۹۷( 6 سال پیش)
      دکتر یک دنیا ممنوم ازتون
      بله دیروز‌ابه زیادی خوردم و اصلا سوزشی‌ندارم
      فقط دکتر هزینه کوتر و‌کرایو رو‌میتونم بدونم؟
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ اردیبهشت ۹۷( 6 سال پیش)
      فقط کرایو کنید کوتر پخش میکند
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ اردیبهشت ۹۷( 6 سال پیش)
      ۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴ تماس
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر جواد دوشنبه ۲۷ فروردین ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 225 مشاهده پرسش
    سلام ، ميخواستم بپرسم در بيمارستان دولتي هم عمل ميكنيد و حدود هزينش و اينكه اگر كسي اورژانسي باشه و سوند وصل باشه اورژانسي ميبينيد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۷ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
      اول بررسي است ٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
  • تصویر کاربر مریم پنجشنبه ۲۳ فروردین ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    سلام دکتر یه مدتیه تنگی مجرا داره مادرم و دکتر که رفته گفتن باید سون بزنه ایا قرصی راهی دیگه ای وجود نداره مشکلش برطرف شه
    ممنون میشم کمک کنین
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۳ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
      بايد اول تست عصب مثانه بگيريد٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

در این مقاله سعی داریم غذاهای مناسب و مواد غذایی که برای پایین آوردن اوره و کراتین…
گاهی یک سنگ کلیه چپ حتی خیلی ریز به اندازی یک شن می تواند باعث دردی وحشتناک…
انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر