جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

انتقال زگیل تناسلی از طریق دست یا سکس دهان

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

امروزه زگیل تناسلی شایعترین بیماری مقاربتی در سطح دنیا می باشد که متاسفانه هنوز درمان قطعی برای آن وجود ندارد. آیا انتقال زگیل تناسلی از طریق دست و یا از راه دهان ممکن است؟ در این مقاله راههای انتقال زگیل تناسلی را شرح داده ایم. یکی از راه ها انتقال زگیل انتقال زگیل از طریق بوسیدن است

ایا دست زدن به زگیل تناسلی باعث انتقال میشود

انواع خاصی از HPV باعث ایجاد زگیل تناسلی می شود. زگیل تناسلی از طریق تماس پوست به پوست در طول رابطه جنسی گسترش می یابد. سویه متفاوتی از HPV باعث ایجاد نوع زگیل هایی می شود که در سایر قسمت های بدن خود پیدا می کنید. شما نمی توانید با لمس خود یا شخص دیگری با زگیل روی دست یا پاهای خود به زگیل تناسلی مبتلا شوید.

علت زخم شدن کلاهک تناسلی مردان

راه های انتقال زگیل تناسلی

در رابطه با راههای انتقال زگیل تناسلی باید گفت که زگیل های تناسلی می توانند از طریق رابطه جنسی واژینال یا مقعدی بدون کاندوم و به اشتراک گذاریوسایل جنسی منتقل شوند. ویروس از طریق تماس نزدیک دستگاه تناسلی منتقل می شود، به این معنی که اگر با یک دستگاه تناسلی زگیل دار تماس داشته باشید، حتی اگر رابطه جنسی نفوذی یا انزال نداشته باشید، به احتمال زیاد دچار زگیل تناسلی می شوید. اگرچه نادر است، اما زگیل های تناسلی می توانند از طریق رابطه دهانی منتقل شوند و دهان و گلو را تحت تأثیر قرار دهند.

شما فقط می توانید زگیل های تناسلی را از شخص دیگری که به این ویروس مبتلا است دریافت کنید، اما توجه داشته باشید که همه افراد ممکن است ندانن که دارای زگیل تناسلی هستند. اگر زگیل ها داخلی باشند ممکن است کسی متوجه آنها نشود و افراد حتی اگر هیچ علائمی نداشته باشند می توانند ویروس را منتقل کنند. اگر خانمی در حین بارداری زگیل تناسلی داشته باشد، این خطر وجود دارد که بتواند آن را از بدو تولد به کودک خود انتقال دهد. از بوسه، در آغوش گرفتن، استخرهای شنا، استفاده از حوله یا کارد و چنگال نمی توانید زگیل تناسلی بگیرید.

انتقال زگیل تناسلی

آیا انتقال زگیل تناسلی از طریق دست دادن امکانپذیر است؟

خیر زگیل تناسلی از طریق دست دادن انتقال پیدا نمیکند. نیازی نیست نگران این موضوع باشید.

ایا زگیل تناسلی از راه دهان منتقل می شود؟

بله – در مقاربت دهانی ویروس زگیل تناسلی از طریق دهان و لب های فرد آلوده به فرد سالم منتقل می شود و برعکس آن نیز صادق است. ممکن است لب ها و زبان و حنجره و گلو فرد سالم از طریق تماس با آلت تناسلی فرد آلوده مبتلا به زگیل تناسلی شود.

در تماس دهانی ذرات HPV به وسیله بزاق یا موکوس آلوده و از طریق یک بریدگی یا تاول باز در دهان یا گلوی فرد سالم به او منتقل می شود. مادران نیز می توانند زگیل تناسلی را به کودکان خود منتقل کنند. اغلب تحقیقات بیان می کنند که گاهی اوقات HPV می تواند از طریق تماس دهانی با وسایل غذاخوری یا پزشکی آلوده انتقال یابد.

سیستم ایمنی معمولا ذرات HPV مهاجم را قبل از اینکه عفونتی ایجاد کنند از بین می برد. سیستم های ایمنی سالم معمولا عفونت های HPV را ظرف 1 تا 2 سال از بین می برند. با این حال، برخی عفونت های HPV می توانند پایدار باقی بمانند.

ایا زگیل تناسلی با کاندوم منتقل می شود؟

بله این امکان وجود دارد زیرا. کاندوم فقط قسمت پوشش داده شده را می پوشاند و به علت انتشار ترشحات علیرغم استفاده از کاندوم زگیل تناسلی به بیضه ها و پوست بالای عانه منتقل و باعث آلودگی فرد می گردد که از این قسمت ها به جاهای سالم انتقال داده می شود. پس زگیل تناسلی با کاندوم منتقل نمی شود.

پیشگیری از زگیل تناسلی

آیا انتقال زگیل تناسلی از طریق بوسیدن امکان دارد؟

انتقال ویروس اچ پی وی از طریق بوسیدن امکان پذیر می باشد در برخی از موارد، انواع خاصی از HPV می‌توانند در قسمت‌های مختلف بدن باعث ایجاد زگیل (توده غیرطبیعی و غیر سرطانی بر روی پوست) یا زگیل تناسلی بشوند. از این رو می توان گفت که زگیل تناسلی می تواند از طریق بوسیدن انتقال یابد.

انتقال زگیل تناسلی از طریق دستشویی ممکن است؟

مطلقا خیر. یک درصد امکان انتقال آلودگی هنگام دستشویی وجود ندارد.

کندن زگیل تناسلی با دست خطرناک است؟

بله. دست زدن به زگیل تناسلی و کندن آن با دست یا با نخ و یا حتی بریدن آن با تیغ موجب ایجاد زخم و خونریزی می شود. از آن جایی که زگیل تناسلی آلوده می باشد، خون حاصل از کند آن نیز آلوده می باشد. از این رو خونریزی باعث ایجاد زگیل تناسلی در مناطق اطراف نیز می شود. شاید آن زگیل کنده شود و دیگر رشد نکند اما اطراف آن زگیل های جدیدی ایجاد می شوند.

آیا زگیل تناسلی مانعی برای ازدواج است؟

همچنانکه عرض کردم شانس ابتلا طرف مقابل در ازدواج حتمی است. تنها توصیه من در این موارد تزریق واکسن زگیل تناسلی به فرد سالم قبل از ازدواج می باشد که باعث تحریک ایمنی فرد شده و از ابتلا به زگیل تناسلی پرخطر جلوگیری می کند.

آیا زگیل تناسلی از مادر آلوده به جنین منتقل می شود؟

بله- در مواردی که شدت آلودگی خانم بالا است هنگام زایمان مخصوصاً زایمان طبیعی از مادر به بچه منتقل و ممکن است باعث زگیل در ناحیه لب و مخاط دهان و حنجره نوزاد گردد و لذا در موارد آلودگی شدید مادر جهت جلوگیری از ابتلا جنین بهترین راه انجام زایمان به صورت سزارین می باشد. پس بهتر است پیش از بارداری، به فکر درمان باشیم. زگیل تناسلی در دختر مجرد نیز امکان پذیر است.

ایا زگیل تناسلی از طریق لباس منتقل میشود؟

خیر شرط انتقال زگیل تناسلی برخورد پوست به مخاط است پس از طریق حوله یا لباس آلوده منتقل نمی شود.

برای از بین بردن زگیل چه باید کرد؟

برای درمان زگیل تناسلی مردان و زنان بلافاصله به پزشک مراجعه و از نظر تشخیص قطعی و درمان آن اقدام نمایید.

زگیل تناسلی بعد از انتقال به فرد به عنوان مهمان دائمی در محل ماندگار خواهد شد و در فواصل معینی ممکن است خودبخود از بین رود و دوباره رشد کند. با توجه به این نکته که بیشترین زمان آلودگی و انتقال به فرد سالم زمانی ایجاد می شود که زگیل به صورت برجسته است و هدف از درمان این است که زگیل های برجسته را از بین ببریم. فریز کردن زگیل تناسلی به خاطر عارضه کمتر و جواب درمانی بسیار بالا، درد کمتر و حذف سریع زگیل از منطقه آلوده و در یک جلسه کمتر از 5 دقیقه باعث شده است که امروزه به عنوان بهترین و طلائی ترین درمان زگیل تناسلی پیشنهاد گردد.

آیا زگیل تناسلی واگیردار است؟

از جمله سوالاتی که در رابطه با زگیل تناسلی وجود دارد این است که ایا زگیل تناسلی مردان واگیردار است؟ در رابطه با زنان چطور؟ در جواب باید گفت که  بله، زگیل های تناسلی و ویروس هایی که باعث آنها می شود، هر دو بسیار مسری هستند. هیچ درمانی برای HPV وجود ندارد. وقتی ویروس گرفتید، همیشه عفونی هستید. حتی اگر علائمی مانند زگیل های تناسلی ندارید ، یا زگیل ها را معالجه و برداشته اید، باز هم می توانید فرد دیگری را به HPV و زگیل های تناسلی آلوده کنید.

آیا بعد از درمان زگیل تناسلی میتوان رابطه داشت؟

مردانی که برای زگیل تناسلی (روی آلت تناسلی، کیسه بیضه یا مجرای ادراری) تحت درمان قرار می‌گیرند، باید تا زمان بهبودی ناحیه تحت درمان و همچنین از بین رفتن درد، از رابطه جنسی خودداری کنند. این امر 1 تا 3 هفته زمان میبرد و بستگی به اندازه ناحیه تحت درمان دارد.

3.5/5 - (49 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۳ فروردین ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 194 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام.آیا ازمایشی برای تشخیص ابتلای مردان به اچ پی وی وجود دارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
      بهترين معيار ديدن زگيل است
  • تصویر کاربر سینا سه شنبه ۱۷ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 230 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام فراوان خدمت جناب آقای دکتر.
    جوانی هستم متولد سال 1369 و اکنون 27 سال دارم جدیدا در مورد ویروس HPV اطلاعاتی کسب کردم هم در خانم ها هم آقایان که در شرایط بدخیم باعث سرطان دهانه رحم و...خواهد شد.
    سوال بنده این هست، بنده تا کنون شریک جنسی نداشتم و اصلا ارتباط جنسی نداشتم و هیچگونه علائمی مثل زیگیل تناسلی یا گوشت اضافه بر روی آلت خود نداشته و ندارم. ولی در شرف ازدواج هستم و نامزد بنده 26 سال سن دارند.
    آیا واکسن گارداسیل مناسب هست تو مقطع کنونی سنی من و نامزدم برای پیشگیری یا به لحاظ سن گذشته؟! بنده نیز دارای آلت تناسلی کوچیکی هستم که در حالت نعوظ به سختی به 12 سانتی متر میرسد و در حالت خوابیده(شل) بین 3 الی 5 سانتی متر است.
    که شدیدا بنده را در ارتباط با همسرم در آینده نگران کرده که آیا ناتوان باشم در ارتباط با شریک جنسیم.
    لازم به ذکر میدونم بگم که بنده قد 180 و وزن 74 کیلوگرم ،اندام لاغری دارم و قسمت کیسه بیضه به گونه ای نیست که آلت رو پوشانده باشه.
    خیلی ممنونم از سایت و و کمکی که به بیماران و مردم میکنید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۶ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام شما كه ارتباط جنسي مشكوك نداستيد اصلا به زگيل فكر نكنيد نياز به واكسن نيست
    2. تصویر کاربر سینا دوشنبه ۱۶ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      یعنی همسرم هم نیاز به واکسن ندارند؟
      جناب دکتر در مورد قسمت دوم سوالمم اگر راهنمایی کنید ممنون میشم.(طوا آلت تناسلی)
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۷ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      نه ميازي ندارند
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر قاسم پنجشنبه ۱۹ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 175 مشاهده پرسش
    فقط خدا:
    سلام.من۳۰سالمه نظامیم ۵ساله پیش اسپرم داشتم الان صفره.بعضن متادون یا ترامادول وقرص اریکتو می‌خوردم اما دوماهه نمی‌خورم ویتامین Eوcمیخورم آیا اسپرمم برمیگرده؟هیچ کی از طایفه ما اینطور نبوده.ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۹ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      تکرار ازمایش کنید
  • تصویر کاربر farbod جمعه ۱۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    سلام.خسته نباشی.آقا و 36 ساله و مجرد هستم.ساکن شهرستانم.4 سال پیش دچار ضایعات زگیلی در نواحی پایین میله زیر شکم و بیضه شدم و توسط متخصص پوست در تهران درمان شدم و هرگز در بالای میله و ابتدای مجرا ضایعه نداشتم و چندین بار معاینه شدم. عود و درمان حدود 1 سال و نیم طول کشید .الان حدود 2.5 ساله که دیگه هیچ ضایعه ای ندارم و مکررا معاینه میشم.دکتر پوست من گفت که بیا برای تست پی سی آر به روش براش از پوست و اگه جواب منفی شد احتمال بسیار بالا ویروس از بدنت ریشه کن شده.الان حدود 2 ساله روابط جنسیم بسیار کم و اگرم بوده بسیار محافظت شده و با کاندوم و با احتیاط بوده.از طرفی 1 ماه پیش رفتم از چند قطره اول ادرار تست اچ پی وی به روش پی سی آر دادم و جوابش با تایپ 51 مثبت شد!! این در حالیه که من ایتدای مجرا یا نزدیک میله و یا کلاهک هرگز ضایعه نداشتم و ندارم و بارها معاینه شدم.قرار بود برم پیش دکتر پوستم برای پی سی ار به روش براش.اما گفت چون داخل مجرا مثبت شده فعلا نیا و آزمایش مجرا رو 6 ماه دیگه تکرار کن و اگه منفی شد بیا و گفت احتمالا منفی میشه و گفت احتمال وجود ضایعه اون داخل بعیده و اگه بود نمیتونستی ادرار کنی.از طرفی با یکی از همکارای خوبتون در تهران هم مشاوره کردم و معایننه هم کرد و گفت چون ابتدای مجرا ضایعه نداری و لکه خونی در شورت و درد یا سوزش نداری احتمالش نزدیک به صفره که در مجرا ضایعه داشته باشی.از طرفی ادرار که میکنم بعد از ادرار احساس میکنم ادرار در میله و مخصوصا بالای میله مونده و 30 ثانیه میشینم و تمرکز میکنم تا چند قطره بیاد و بعدش که از دستشویی خارج میشم معمولا احساس ماندن ادرار در میله دارم و اگه خونه باشم و دراز بکشم این حس بیشتره و اگه سر کار باشم و مشغول باشم این حس خیلی کمتره.در ضمن ابتدای ادرارم در 80 درصد اوقات دوشاخه میشه و بعدش یک شاخه و کامل خارج میشه و انتهای ادرار اگه فشار کم باشه دوشاخه یا قطره قطره میشم.من درد،سوزش،خارش در هنگام ادرار و در مجرا ندارم و لکه خونی در شرتم هرگز نداشتم و ندارم و فقط دوست دارم اون حس ماندن ادرار از بین بره همین.پیش اورولوژ در شهرستان رفتم و حدود 1 ماهه قرص های فینوپروست 5 میلی گرم و تاوانکس و ترازوسین2 رو مصرف کردم و حدود 5 روز هم هست که ویسول 5 و ولتارن 50 رو مصرف میکنم اما تاثیری نکرده.آزمایش psa و fre psa و عفونت ادرار هم دادم و منفی شده و سونو گرافی هم 35 سی سی مانده ادرار بعد از تخلیه نشون داد و مثانه و کلیه مشکلی نداشت.الان دکتر شهرستان میگه رادیو گرافی کن یا سیستوسکپی.اما متخصص و همکارش در تهران میگه تا زمانی که ازمایش پی سی آر مجرات مثبته این کار رو نکن و به صلاحت نیست و ممکنه باعث انتشار ویروس و از چاله به چاه افتادن بشه و صبر کن و 6 ماه دیگه ازمایش مجرا رو تکرار کن.متخصص پوستم هم که پایان نامه تخصصش زگیل تناسلی هست میگه اگه اون داخل ضایعه باشه نمیتونی ادرار کنی و میگه آزمایش مجرا رو 6 ماه دیگه تکرار کن.من شروع به خوردن ahcc کردم و میگم شاید کمک کنه ریشه کن بشه ویروس.اما اگه ویروس باشه احتمال ریشه کنیش بعد از 6 ماه زیاده اما اگه ضایعه باشه نمیدونم چجوری میشه و قطعا احتمال ریشه کنی کمتره.درضمن من میگم به قرص یا دارویی باشه بخورم تا اون حس ماندن ادرارم از بین بره فقط و صبر کنم تا چند ماه دیگه برم آزمایشو تکرار کنم.راستش من بسیار ترسیدم و بسیار سر درگمم.رطفا کمکم کنید و منو از این اوضاع نجات بدین.من اولین باره و به سفارش یه پزشک که تعریف شما رو در این زمینه کرد مزاحمتون شدم.ضمنا پزشک پوست من در تهران دکتر محرابیان عزیز و اورولوژ من در تهران دکتر جباری عزیز هستند.و پزشک اورولوژم در شهرستان دکتر حکیم جوادی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۱ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      باید بیایید از نظر زگیل مجرا سیستوسکوپی کنم۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴
    2. تصویر کاربر farbod چهارشنبه ۱۱ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      اما سیستوسکپی مثل شمشیر دولبس.ممکنه باعث اناشار بیشتر بشه.با توجه به موضوعی که تشریح کردم اصلا احتمال وجود ضایعه داخل مجرا زیاده؟؟من تا حالا نزدیک مجرا و یا کلاهک یا ابتدای مجرا هیچ ضایعه ای نداشتم.و اینکه سیستوسکمی فقط نشون میده داخل چی هست و چی نیست؟بیهوشی داره؟
    3. تصویر کاربر farbod چهارشنبه ۱۱ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      سیستوسکوپی فقط روش دیدنه یا همزمان اگه چیزی هم باشه لیزر میکنین؟کجا انجام میدین؟بیهوشی داره؟احتمال ریشه کن شدن ویروس داخل مجرا هست یا نیست و این احتمال چقدره؟
      و اینکه من شنیدم کلا زگیل داخل مجرا و جایی که دیده نمیشه و اون داخل احتمالش بسیار بعیده آیا اینطوره یا شما افرادی که اون داخل زدن و دیده نمیشده زیاد دارین؟

      علاءم زگیل داخل مجرا چیه دکتر؟؟؟؟؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      علامتش درگیری نوک ورودی مجرا است۲-اگر ادرار انسداد بکند وخون ازمجرا بیایید باید بررسی شود ولی در صد گرفتاری کم است
    5. تصویر کاربر farbod جمعه ۱۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام مجدد.1)احتمال ریشه کن شدن ویروس داخل مجرا چقدره؟
      2)من نه خون در ادرار دارم نه خون از مجرام میاد نهشرتم خونی میشه نه موقع ادرار درد دارم نه سوزش دارم و وقتی ادرارم شروع میشه وسط ادرارم شدتش خیلی خوب و صاف و یک شاخه هست.فقط ابتدای ادرارم دوشاخه میشه و بعد از ادرار کمی حس میکنم ادرار در میله مونده و انگار کامل تخلیه نشده.درضمن اگه قبل از شروع ادرار ابتدار نوک مجرا رو با انگشت باز کنم و ولش کنم و بعدش ادرارمو شروع کنم یا دوشاخه نمیشه یا اگه بشه خیلی زمان دوشاخه شدنش کوتاه تر میشه.ابتدای مجرا هم تا جایی که دیده میشه هیچ ضایعه ای نیست و تا حالا حتی در نزدیکی کلاهک هم ضایعه ای نبوده.به نظرتون علت این دوشاخه شدن یا حس ماندن ادرار چیه؟
      3)شما سیستوسکمی رو برای کسی انجام میدی که خون در ادرار یا از مجراش بیاد یا شرتش خونی بشه یا اول مجراش ضایعه ای دیده بشه یا در فردی مثل من با مشخصاتی که گفتم هم انجام میدین؟ دکتر جان اگر شما برای دیدن ضایعه سیستوسکپی کنین در حد 2 سانت داخل میرین یا تا مثانه داخل میرین و آیا اگه ضایعه ببینین همون لحظه لیزر میکنین یا اون میره برای جلسه بعدی و در جای دیگه ای انجام میشه؟
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      شما بيش از حد نگراني بياييد ببينم
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر آرش جمعه ۱۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 209 مشاهده پرسش
    سلام ممنون که وقت میذارید .جناب دکتر من اتریش زندگی میکنم و حدود 5 ساله هیچ رابطه ای به جز همسرم ندارم ولی قبلش و دوران مجردی خب پارتنر های زیادی داشتم .2 سال قبل دیدم روی آلت تناسلیم دو تا جوش زده بهش توجه نکردم ولی مدتی هست که تعدادشون به 5 رسیده و جاشون هم از زیر کلاهک به قسمت اتصال آلت به شکمم رفته من پیش دکتر رفتم برام تست hpv داد و من رفتم و انجام دادم البته اشتباه کردم و فقط اون دو تایی که بالا و زیر کلاهک بود رو برای تست دادم به هر حال تست اچ پی وی مثبت بود با ریسک کم و دکتر گفت هیچی نیست نه دارویی داد نه چیزی .همسرم باردار هست من موضوع رو به پزشک زنانش گفتم و ایشون فرمودند تو دنیا همه به این ویروس آلوده هستند از مادر پدر خودمون تا باقی و اعلام کردند هیچ مشکلی نداره جز دو نوع که باعث سرطان میشه البته یادم نیست گفتند دو نوع یا چند نوع ولی گفتند ریسک پایین مشکلی نیست و به بچه آسیبی نمیرسونه من سوالم از شما اینه اینجا سزارین نمیکنند و زایمان طبیعی مشکلی برای فرزندم ایجاد نمیکنه ؟ همسر من مشکلی نداره البته من دو تا زایده ریز دیدم رو لبه واژنش ولی شبیه زگیل نیست ولی خب حتما دچار شده چون من داشتم ولی به بارزی مال من نیست دومین سوالم آیا تست اچ پی وی رو تکرار کنم؟ چون که تمام زگیل هارو برای تست نشون ندادم و فقط دو زگیل قدیمی بالای آلت رو تست کردمند امکان داره این پایینیا از مدل های ریسک باشند و سوال آخر اینجا هیچ دارویی ندادند گفتند برو خداحافظ هیچی نیست همه دارند . ولی برای من آزار دهندست از زمانی که دیدم زگیل هست حتی نمیذارم همسرم بهم دست بزنه حس میکنم بدتر آلودش میکنم باری حذفش پماد خاصی هست؟ که در اروپا بتونم تهیه کنم؟ ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۰ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      عكسش را بفرستيد ببينم
    2. تصویر کاربر آرش سه شنبه ۱۰ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      خدمت شما
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۱ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      از نظر من اینها زگیل نیستند خال زیر پوستی است
    4. تصویر کاربر آرش چهارشنبه ۱۱ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      آقای دکتر من 20 خط مطلب نوشتم
      حتی نخوندین
      واقعا ممنون
      والا من هزینه هم دادم
      ببخشید اگر وقتتون رو گرفتم
      من گفتم رفتم تست اچ پی وی نمونه برداری آزمایشگاه گفته زگیل هست
      حتی نخوندین کامنت من رو
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام مجدد من متن را خواندم ازمایش چون از ضایعات زیر پوست گرفته نمیشود تایید کننده زگیل لوکال نیست ممکن است در هر جای بدن شما الودهگی به زگیل حتی نوع ژنیتال نباشد وازمایش مثبت گزارش شود۲-این ضایعات زیر جلیدی با دارو وغیره خوب نمیشود واز نظر من مهم نیستند۳-اگر ازمایش پاپ اسمیر گردن رحم خانم نرمال باشد نیاز به هیچ پی گیری ودرمان از ای به بعد نیست
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۹ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 1895 مشاهده پرسش
    p.t:
    با سلام.. اقای دکتر من دیشب خود ارضایی داشتم بعد خود ارضایی که به دستشویی رفتم دیدم که ناحیه پایین سر آلتم ورم سمت چپش و (پوست ختنگاه ) البته من پوست ختنه دا در ۳ سالگی برداشته ام ..
    امروز صبح رفتم حموم و دیدم که پوست آلتم همه جمع شده و سر آلتم مونده و پوست آلتم به حالت باد کرده داره.. تو حموم هرچی تلاش کردم نعوظ پیدا نکردم .. چند بار دیگه تلاش کردم ولی هنوز نعوظ پیدانکردم حتی یک ذره و آلتم سفت شده مگر اینکه بِکِشَمِش..
    پیکار کنم اقای دکتر .! چه درمانی لازمه مشکل جدیه ؟ چیکار کنم؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۸ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر محمد یکشنبه ۸ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      آقای دکتر خیلی ممنون ولی پس چرا نعوذ ندارم الان ۳۰ یاعت گذشته ولی حتی ۱ درصد هم نعوذ ندارم! آیا این عادیه؟ چیکار باید انجام بدم ؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۹ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      اگر شك داريد بايد با مراجعه به دكتر اروبوژي بررسي شويد
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر مینایی سه شنبه ۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 210 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت آقای دکتر
    و تشکر از اینکه برای ما بیماران وقت میگذاریدو به سوالاتمون جواب میدین.
    ما حدود یکساله که ازدواج کردیم ولی بعلت کوتاهی آلت همسرم که حدود 7-8 سانته دقیقا به اندازه چهار انگشت بسته من، نتونستیم عروسی کنیم
    بنظر شما با پروتز میشه این مشکل رو حل کرد؟
    چون من دکتر زنان رفتم وایشون گفت پردت کاملا معمولیه و میتونی نزدیکیه راحتی داشته باشی ولی پردت کاملا دست نخورده هست
    البته گفت که پرده عقب هست ولی با این حال همه چی طبیعیه
    بنظر شما ما چیکار میتونیم بکنیم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      راهي براي بزرگ كردن الت نيست
  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 523 مشاهده پرسش
    سلام .من یک ماهه که در قسمت لبه کلاهک آلت تناسلیم یه قرمزی کوچیک اومده کاملا صاف بدون برجستگی و درد و و گاهی اوقات رنگش عوض میشه مثلا یه روز رنگش مثل پوستمخ بعضی وقت ها کاملا قرمز تیره میشه .پیش ئکتر پوست هم رفتم گفت که زگیل نیس و چند تا پماد تجویز کردن ولی لکه همونطوری هستش ممنون میشم راهنمایی کنید که اصلا ایا به خاطر چیه و چطور میشه کلا از بین بره .ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر محمد سه شنبه ۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      دکتر این زگیل هس یا نه ؟ میشه از بین برد؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
    4. تصویر کاربر محمد سه شنبه ۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      اقای دکتر همین پماد رو دارم میزنم ولی نتیجه نگرفتم .
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      دكتر پوست برويد
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر داريوش سه شنبه ۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 203 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشيد،اقاي دكتر حدودا ٢٠روزي ميشه ك روي سمت راست الت تناسليم چيزي شبيه گوشت اضافي در اومده نه خارش داره نه درد داره فقط يدونه هستش همرنگ پوست الت تناسليم،ميخواستم بدونم ايا زيگيل تناسليه؟ايا اگه زيگيل هست ميتوانم بدون رفتن به دكتر خودم با پماد اينا حل كنم با تشكر
    1. تصویر کاربر داريوش دوشنبه ۲ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      ميوىىى
    2. تصویر کاربر داريوش دوشنبه ۲ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      ميووو
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      این زگیل است باید کرایو کنم۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴ تماس
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر رسولی دوشنبه ۲ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 130 مشاهده پرسش
    با سلام و وقت بخیر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      سوال؟
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

گاهی یک سنگ کلیه چپ حتی خیلی ریز به اندازی یک شن می تواند باعث دردی وحشتناک…
انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

درخواست نوبت

برای درخواست نوبت معاینه و یا درمان زگیل تناسلی با کرایو می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

پرسش از دکتر