اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

برای بی اختیاری ادرار به چه دکتری مراجعه کنیم؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

بی‌اختیاری ادرار (نشت ادرار هنگام سرفه یا عجله) و تکرر ادرار (نیاز مکرر به دستشویی، به خصوص شب‌ها) فقط یک «مشکل» نیستند؛ آن‌ها «علائم» هشداردهنده‌ای هستند که بدن شما ارسال می‌کند. این علائم می‌توانند کیفیت زندگی، خواب و اعتماد به نفس شما را مختل کنند.

بسیاری از افراد به دلیل خجالت یا تصور اینکه این بخشی «طبیعی» از افزایش سن است، از جستجوی درمان خودداری می‌کنند. اما واقعیت این است که این مشکلات در اغلب موارد قابل درمان هستند. اولین و مهم‌ترین قدم، شکستن این تابو و مراجعه به پزشک مناسب است. این راهنما به شما کمک می‌کند تا بفهمید سفر درمانی خود را باید از کجا آغاز کنید.

نقطه شروع: پزشک عمومی

اولین ایستگاه شما لزوماً متخصص  نیست. پزشک عمومی یا متخصص داخلی، بهترین نقطه شروع است.

چرا؟ چون علل تکرر و بی‌اختیاری ادرار بسیار متنوع هستند. این پزشک مانند یک کارآگاه عمل می‌کند تا علل ساده‌تر و شایع‌تر را رد یا تایید کند:

-رد عفونت: اولین و ساده‌ترین علت تکرر و سوزش ادرار، عفونت مجاری ادراری (UTI) است. پزشک عمومی با یک آزمایش ساده ادرار (Urinalysis) این مورد را بررسی و در صورت نیاز، آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند.

-بررسی داروها: بسیاری از داروهای رایج (مانند داروهای فشار خون، دیورتیک‌ها یا ضدافسردگی‌ها) می‌توانند باعث تکرر یا بی‌اختیاری ادرار شوند.

-بررسی بیماری‌های زمینه‌ای: دیابت کنترل نشده (که باعث پرنوشی و پرادراری می‌شود) یا مشکلات عصبی اولیه می‌توانند عامل اصلی باشند.

نتیجه ویزیت: پس از این بررسی اولیه، اگر مشکل شما یک عفونت ساده نباشد یا به درمان‌های اولیه پاسخ ندهد، پزشک عمومی شما را به متخصص اصلی ارجاع خواهد داد.

بهترین دکتر بی اختیاری ادرار و تکرر ادراری

متخصص اورولوژی (Urologist)، پزشکی است که به طور تخصصی بر روی کل سیستم ادراری (کلیه‌ها، حالب‌ها، مثانه و مجرای ادرار) و همچنین سیستم تناسلی مردان تمرکز دارد.

چه زمانی باید مستقیماً به اورولوژیست مراجعه کرد؟

الف) برای مردان:

در مردان، تقریباً تمام موارد تکرر و بی‌اختیاری ادرار که ناشی از عفونت نباشد، مستقیماً به اورولوژیست مربوط است. شایع‌ترین علت در مردان (به‌ویژه بالای ۵۰ سال)، بزرگی خوش‌خیم پروستات (BPH) است. پروستات متورم به مثانه و مجرای ادرار فشار آورده و باعث علائمی چون تکرر ادرار (به‌خصوص شبانه)، جریان ضعیف و احساس عدم تخلیه کامل می‌شود.

اورولوژیست برای مردان موارد زیر را درمان می‌کند:

-بزرگی خوش‌خیم پروستات (BPH)

-مثانه بیش‌فعال (OAB)

-بی‌اختیاری استرسی (نشت ادرار پس از جراحی پروستات)

-سنگ مثانه یا کلیه

-تنگی مجرای ادرار

برای مشاوره با پروفسور کرمی فوق تخصص اورلوژی روی باکس زیر کلیک کنید:

  • تصویر کاربر م سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 498 مشاهده پرسش
    با عرض سلام
    آقای دکتر این درست است که این تمرینات کگل باعث بهبود کنترل زود انزالی میشه و ایا تمرین دیگر برای کنترل زود انزالی موجود دارد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      كمك كننده است
  • تصویر کاربر سید یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 474 مشاهده پرسش
    سلام
    37 ساله هستم، مدتهاست که با تغییر در الگوی دفع ادرار مواجه شده بودم اما فکر نمی کردم که عارضه ای باشه. با شروع تکرر ادرار که معمولا تو فصل پاییز به سراغم میومد، به دکتر مراجعه کردم.
    با سونو تشخیص دادند که اندازه پروستاتم 46 سی سی شده. 150 سی سی از حجم مثانه هم تخلیه نشد. احتمال عفونت دادند و دارو تجویز کردند. الان 5 روزه که دارو مصرف می کنم اما گز گز شدن ناحیه داخلی ران و مقعدم هم اضافه شده و محل احنتمالی پروستاتم هم تیر می کشه. دکتر گفته یک ماه بعد مراجعه کنم.
    آیا نیاز به اقدام فوری یا سریع تری نیست؟
    احتمال سرطان می تونه مطرح باشه؟
    تجویز داروی فیناپروست، قبل از تشخیص دقیق تر درست بوده؟
    لیست داروها:
    فیناستراید 5
    ترازوسین
    اسپکتینومایسین
    بتانکول
    نالی دیکسیک اسید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      از نظر من بايد تست اروديناميك انجام دهيد٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
  • تصویر کاربر میلاد پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 2487 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من ۲۳ ساله مجرد هستم دکتر من دوسال پیش tul انجام دادم دوماه پیش یک صبح بیدار شدم سوزش ادرار داشتم ولی ادرار با فشار همیی تا ظهر یک تیکه خون الود افتاد ازم رنگ و سوزش رفت رفتم سونگرافی و ازمایش ادرار گفتن مشکلی نیست ولی از اون روز یک مقدار جا عملم‌سوز میده الانم چندروز یکمممم سوزش گرفتم رفتم دکتر اورولوژی بهم سیپروفلوکسوسالین داد بعد تمام شدنش تا ۳ روز ادرار تیره شده بود ایا مشکلی به وجود اورده؟دکتر من تو ماه رمضان نذری داشتیم خیلی خم راست شدم کشاله رون چپم تیر کشید درد بعد به باسنم زد از اون روز التم نعوظ سفت همیشگیش نداره ولی تو خواب دو شب ارضا شدم جتی او یکس از شبا دوبار ارضا شدم ولی بی بو رقیق بو منی من دکتر ناگهانی اینجور شده نعوظم بعضی وقتام بلند میشه با نامزد تلفنی میحرفم ولی خودم بخوام بلمد نمیشه خیلیییی ترسیدم اختلا نعوظ داشته باشم؟دکتر ممکنه پروستاتیت گرفته باشم اخه یکمم لاپام‌سوز داد چندروز پیش؟توروخدا من سوزش اینا واسم نهم نیست فقط بل این توضیحاتم ممکنه مم اختلال نعوظ داشته باشم ایا کسی که تو خواب انزال داره و بعضی صیح هام نعوظم سفته ولی بیشتر صبح از اون وقتی که کشاله رونم درد گرفت شله اختلال نعوظ گرفتگم?
    1. تصویر کاربر میلاد دوشنبه ۸ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      تتفی دکتر الان دوتا بیضم دست میزنم بیضه چپن پایینش فشار میدم درد میگیره ممکنه سرطان باشه؟ایا این مشکل مهمه؟
    2. تصویر کاربر میلاد دوشنبه ۸ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      دکتر من از اونشبی که کشاله رون چپم درد گرفت نعوظپ سفت نمیشه من قبلا موقع خود ارضایی کاملا سفت نیشد وای الان زمان خود ارضایی بلتد ویشه ولی قبل سفت شدن ارضا میشم مشکل چیه؟
    3. تصویر کاربر میلاد سه شنبه ۹ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      دکتر شده تو این مدت نعوظ کردم تا ۲۰ دقه بعد خوابیده ولی زمان خود ارضایی مثل قبل سفت نمیشه زود ابم‌میاد یا با نامزدم که حرف میزنم بلتد میشه ولی سفت نمیشه ایشون یک شهر دیگه زندگی میکنن
    4. تصویر کاربر میلاد سه شنبه ۹ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      دکتر به پهلو کخ دراز میکشم سفایش خیلی بهتر میشه
    5. تصویر کاربر میلاد پنجشنبه ۱۱ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      اقلی دکتر این رگ طبیعیه چرا اونجایی که از شکم وصل شده این رگ با کرده
    6. تصویر کاربر میلاد پنجشنبه ۱۱ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      دکتر توروخدا جوای بدین الان ۵ روز من سوال پرسیدن خیلی نگرانم
    7. تصویر کاربر میلاد جمعه ۱۲ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      دکتر واقعا دارم دیونه میشم از نگرانی مگه توسایت نگفتین ۳ روز ج میدین الان شد ۶ روز
    8. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام من قول ميدهم شما كاملا سالميد واين مسائل روحي وتالقين است
    9. تصویر کاربر میلاد یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      پس دکتر چرا موقع خود ارضایی مثل قبل سفت نمبشه شله؟منی که سالم‌سالم‌بودم‌ امکان داره یک دفعه نشت وریدی بگیرم؟دکتر اون عکسی که فرستادم اون رگ طبیعی که تهش اینحور باد کرده
    10. تصویر کاربر میلاد یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      دکتر من تو خواب محتلم میشم دوباری شدم این مدت و نعوظ صبحم‌مثل اول سفت سفت نیست
    11. تصویر کاربر میلاد یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      دکتر ادن عکسی که فرستاددم رگ باد کرد از بالا گکه میگیرم روبه پایین میام سو چی حرکت میکنه این ورم رگ نیست که خون رسانی با کاهش رووبه رو کنه؟
    12. تصویر کاربر میلاد یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      دکتر خو حالت ایستاده نعوظم از بین میره زود علت چیه
    13. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام يك ندت طولاني خود ارضائي را ترك كنيد خوب ميشود
    14. تصویر کاربر میلاد سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      ممنوت دکتر جان
    15. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      تشکر
    16. نمایش سایر 14 پاسخ
  • تصویر کاربر قادر یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 2576 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    جواب پاتولوژی بیمار 66 ساله با علایم ادرار در خون منجر به جراحی پروستات TURP شد.
    -Nodular prostatic hyperplasia(both grandular&stromal compenents)with lithiasis and prostatitis.
    لطفاً بفرمائید مشکل خاصی وجود دارد یا نه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      يعني خوش خيم است و سرطاني نيست
  • تصویر کاربر علي یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 461 مشاهده پرسش
    با عرض سلام
    آقاي دكتر ٢٧ سالمه حدود ده روز كه هنگام سكس و دخول آلتم شل ميشه قبلا روزي دوبار هم سكس ميكردم و نعوظ ذاشتم الان دارم ولي حسم كم شده و موقع سكس و دخول التم شل ميشه و نميتونم سكس كنم و اين قضيه منو نگران كرده لطفا راهنماييم كنيد دقيقا حدود ده روز اينجوري شدم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      بيشتر تلقين وعصبي است ومنشاء روحي دارد
  • تصویر کاربر سیروس شنبه ۱۳ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 540 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقت بخیر.۲۸ سالمه متاهل.یه بچه هم دارم.الان ۱۰ روزی میشه که التم شله و سفت نمیشه.البته برای زود انزالیم از اسپری‌ بی حسی استفاده میکردم تا دیرتر انزال شوم.باید چکار کرد...
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      با مراجعه به داروخانه تادالافيل ١٠ يك ساعت قبل ازسكس
  • تصویر کاربر مسعود شنبه ۱۳ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 620 مشاهده پرسش
    با سلام چند ماهی که موقع دفع ادرار به صورت کامل ادرار تخلیه نمیشه و بعد استبرا هم انجام میدم ولی بعضی مواقع موقع استبرا خون بیرون میاد و صبح که از خواب بیدار میشم چند قطره ادرار بیرون میاد. دکتر هم رقتم قرص های مربوطه رو مصرف کردم ولی هیچ فایده ای نداشت و دکتر گفت اگر با این قرص ها خوب نشدی خود ارضایی انجام بده من هم این کار رو کردم ولی هیچ فایده ای نداشت. در ضمن آزمایشی که دادم هیچ عفونتی نداشتم و سونویی که انجام دادم اندازه پروستات نرمال بود و هیچ سنگی هم نداشتم. الان باید چیکار کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      از نظر من شما سالميد وپيگيرينكنيد
  • تصویر کاربر ایازی شنبه ۱۳ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 602 مشاهده پرسش
    با سلام واحترام خدمت جناب آقاي دکتر کرمي . به استحضار مي رساند بنده هفته گذشته بنا به تجويز متخصص زنان براي بررسي وجود عفونت در مايع مني ازمايش اسپرموگرام نوشتند که بنده در يکي از ازمايشگاههاي مجرب خصوصي در مرکز شهر ازمايش انجام دادم که متاسفانه نتيجه ان عدم وجود اسپرم در مايع مني وغير طبيعي بودن تصوير حاصل از دستگاه اناليز سمينال بدست امده بود. بنا به توصيه مدير و مسئول ازمايشگاه ازمايش را در شرايط مناسب و در منزل با فاصله 4 روز دوباره انجام داده و در عرض 15 دقيقه نمونه را به ازمايشگاه رساندم متاسفانه باز همان نتيجه اول بدست امد. براي بررسي بيشتر نزد دکتر متخصص اورولوژي جناب اقاي دکتر موسي ميرزايي متخصص و جراح کليه ومجاري اداري وتناسلي رفتم ايشان معاينات اوليه را انجام دادند وسوالاتي راجع حوادث گذشته مثل ضربه به اندام تناسلي- افتادن از ارتفاع و مصرف داروهاي خاص پرسيدن وبنده اينطور جواب دا دم که در کودکي از ارتفاع 6 متر افتادم - دو بار در باشگاه ضربه از ناحيه بيضه داشتم اما حاد نبود وداروهاي مربوط به ورم معده عبارتند از قبلا سايميتدين و الان منيزيم و کليدنيوم سي و دايميتيکون و امپرازول 20 مصرف مينمودم و مدت 4 روز است که بعد از نزديکي دچار درد در ناحيه سمت چپ بيضه شدم که امروز درد از بين رفته خوب شدم که ايشان فرمودند که براي مشکل عدم وجود اسپرم مشکل حادي در بيضه ها نميبينم و نيازي به سونو نداريد و براي مسئله درد در ناحيه سمت چپ بيضه اين امر طبيعي است و به مرور زمان خوب مي شود. بنده چندبار به ايشان توصيه سونو گرافي و ازمايش جهت بررسي واريکوسل، برگشت مني به مثانه وغيره نمودم که ايشان فرمودند نيازي نيست و شرايط و وضعيت بيضه و بافت بيضه در معاينات اوليه طبيعي و ضايعه خاصي مشاهده نشده و نيازي نيست و داروها را مصرف کنيد و بعد از دوماه دوباره مراجعه کنيد . بنده اين سوال را دارم داروها مربوط به هورمونهاي گنادوتروپين هستند و براي تحريک نسوج بيضه جهت توليد اسپرم تجويز شده اند؟ از انجاکه داروها بايستي بصورت ازاد تهيه شود و باتوجه به عوارض بعدي داروها در بدن وبخش کنترل هورمونهاي جنسي هيپوفيز وهيپوتالاموس واحتمال اثرات منفي در بلند مدت هست ، ايا انها را تهيه و مصرف کنم؟ از حضرتعالي استدعا دارم ازمايش بنده را ملاحظه نموده و نکات و راهنمايهاي لازم را به بنده بفرماييد که شايد با بکارگيري انها از عوارض بعدي و همچنين راهکار مناسب جهت فرايند تولد فرزند بکار گرفته و مسئله حاد پيش امده را حل نمايم.ضمنا تصاويري از ازمايش اسپرموگرام و نسخه داروهاي جناب آقاي دکتر ميرزايي بپيوست جهت بررسي وتجويز دستورات بعدي تقديم حضرتعالي مي گردد. با تشکر و سپاس از اينکه وقت گرانبهاتون در اختيار حقير قرار داديد . ان شا الله با تجربه و قلم حکيمانه حضرتعالي مشکل بنده حل گردد. والسلام.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      مشكل شما با دارو حل نميشود وبايد به مركز ناباروري مراجعه نمائيد
  • تصویر کاربر ولی شنبه ۱۳ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 407 مشاهده پرسش
    باسلام.بنده چندین سنگ در کلیه هام 3سنگ کوچک حداکثر 6مم در کالیس فوقانی کلیه راست و سنگ های بزرگ20مم در کالیس فوقانی،12 مم و 6مم در کالیس تحتانی و 6مم در کالیس میانی چپ وجود دارد.3 بار هم سنگ شکن انجام داده بودم که نتیجه رضایت بخش نبود لذا دکتر پیشنهاد pcnlنموده. بنده قلبم را فنر هم کردم.به نظر شما pcnl مناسب من میباشد و هزینه ی آن چقدر است و آیا شما دفتر چه ی خدمات درمانی نیروی مصلح قبول میکنید.با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      بايد عكس اي وي پي را بفرستيد ببينم
  • تصویر کاربر محمدرضا سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 503 مشاهده پرسش
    آقای دکتر کرمی

    با سلام و احترام

    من از بدو تولد سنگ کلیه داشته‌ام. تا قبل از ده سالگی در ایران چندین بار عمل حالب باز و خارج از ایران چندین بار عمل بسته شده‌ام و بعدها سنگ شکن شدم و آخرین بار هم سال 89 به علت هیدرونفروز پی سی ان ال کلیۀ چپ شدم. حدود دو ماه است که کلیۀ چپم گاه درد و احساس سنگینی می‌کند و گاه ادرار زرد است. سی تی اسکن و آزمایش خون و ادرار نشان می‌داد مشکل خاص نیست فقط سنگ‌ها کمی بزرگ شده‌اند. سی تی اسکن و آزمایش خون و سونوگرافی پیوست است. برخی دکترها می‌گویند اگر اذیتت می‌کند می‌توانی دوباره پی سی ان ال کنی و اما برخی می‌گویند بهتر است فقط در صورت ضروت مداخلۀ پزشکی کنیم و داروهای نسخۀ پیوست را پیشنهاد می‌کنند.
    خواستم از خدمت شما هم مشورت بگیرم.
    خیلی ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      با كليه كاري ندارد هر ٦ماه پيگيري
    2. تصویر کاربر محمدرضا یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      ببخشید. آیا داروها را مصرف کنم؟ تا به حال در این سال‌ها داروی خاصی مصرف نکرده‌ام.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      دارو نميخواهد
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

ب) برای زنان:

اورولوژیست‌ها زنان را نیز درمان می‌کنند. آن‌ها در تشخیص و درمان مثانه بیش‌فعال (OAB) (احساس فوریت ناگهانی برای ادرار)، سنگ‌های سیستم ادراری و بی‌اختیاری‌های پیچیده تبحر دارند. اما برای زنان، یک گزینه تخصصی‌تر نیز وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر درمورد درمان بی اختیاری ادراری در زنان این مقاله رابخوانید.

تعریف بی اختیاری ادراری

از نظر پزشکی به هر گونه دفع غیرارادی ادراری که بسته به شدت آن می تواند با یک سرفه و عطسه و یا به صورت حمله ناگهانی که حتی فرد بدون انیکه خود را به دستشوئی برساند لباس خود را خیس می کند، اتفاق می افتد.

دکتر کرمی در فیلم زیر به طور مختصر بی اختیاری ادراری را توضیح می دهند.

علائم و نشانه های بی اختیاری ادراری

بسته به شدت بی اختیاری و نوع آن علائم و نشانه های فرق می کنند که به شرح تک تک آنها می پردازیم.

1- بی اختیاری استرسی

این نوع بی اختیاری اغلب در خانم های میانسال با زایمان های متعدد دیده می شود. علت اصلی آن افتادگی کف لگن و شل شدن دریچه نگه دارنده ادرار در مثانه است که باعث می شود با سرفه و عطسه، با صدای بالا و حرکات ورزشی ، دفع غیرخودی ادراری اتفاق می افتد. اگر شما مبتلا به درجاتی از بی اختیاری استرسی هستید حتماً به دکتر ارولوژی مراجعه نمائید. دکتر معالج شما بسته به شدت بی اختیاری دستورات زیر زا به شما توصیه خواهد کرد.

الف: تمرین تقویت عضلات: در این حالت به شما گفته می شود که عضلات باسن خود را منقبض کرده و چند ثانیه نگه دارید و ول کنید و این کار را در طور روز چندین بار تکرار نمائید.

ب: توصیه های داروئی: شامل داروهایی که باعث قوی شدن عضله دریچه مثانه می شود.  هر دو روش داروئی و ورزشی با تقویت و سفت کردن دریچه مثانه به کنترل ادرار شما کمک خواهد کرد.

ث: توصیه های مهم دیگر: کاهش وزن ومخصوصاً حدف چربی های شکمی و همچنین درمان سرفه های مزمن نیز با مکانیسم کاهش فشار شکمی به کنترل ادرار شما کمک خواهد کرد.

تکرر ادراری

2- بی اختیاری اورژانسی

در حالت بی اختیاری اورژانسی شما به صورت ناگهانی دفع ادرار پیدا خواهید کرد که ممکن است با سوزش نیز همراه باشد و متعاقب آن بدون اینکه خود را به دستشوئی برسانید لباس زیر خود را خیس خواهید کرد. عللی که باعث بی اختیاری ادراری اورژانسی می شوند عبارتند از: سکته های مغزی، بیماری M.S، پارکینسون و عفونت های حاد ادراری و در زمانی که هیچ کدام از علل فوق عامل بی اختیاری اورژانسی نباشد به آن مثانه بیش فعال گفته می شود.

3- بی اختیاری لبریزی

دو  عامل باعث بی اختیاری لبریزی می شوند:

◾ آسیب اعصاب به موتور مثانه: که اغلب در دیابت کنترل نشده، آسیب نخاعی بعد از جراحی های وسیع لگن مثل سرطان روده بزرگ اتفاق می افتد که مثانه قادر به احساس پرشدگی و پمپاژ ادرار نمی باشد و لذا ادرار در داخل مثانه جمع شده و به صورت لبریز سرازیر می شود و بی اختیاری ایجاد می کند.

◾ دومین علت بی اختیاری لبریزی تنگی های مزمن مجرا و بزرگی پروستات درمان نشده می باشد که باعث می شوند خروجی مثانه بسته می شود و ادرار در داخل مثانه جمع شده و بی اختیاری لبریزی ایجاد می کند. درمان این نوع بی اختیاری لبریزی اغلب زدن سوند توسط خود بیمار می باشد که به آن سونداژ متناوب می گویند به این معنی که به علت عدم توانائی پمپاژ مثانه برای تخیه ادرار بیمار را آموزش می دهیم که روزی 4-5 بار مثانه خود را با سوند تخلیه نماید  چرا که ادرار باقیمانده در مثانه اگر تخلیه نشود باعث نارسائی و از کارافتادگی کله های بیمار می گردد.

درمان این نوع بی اختیاری اورژانسی اغلب استفاده از داروهای شل کننده عضلات مثانه و کنترل انقاباضات خودبخودی مثانه می باشد که اغلب با داروهای جدید موجود در بازار مشکل بیمار حل می شود. در مواردی که به درمان دارودی جواب نمی دهند و مثانه سرکش می شود تزریق بوتاکس داخل مثانه و یا بزرگ کردن مثانه با استفاده از قسمتی از روده کوچک که به آن سیستوپلاستی می گویند حجم مثانه را بزرگ می کنیم و مشکل بیمار حل می گردد.

مثانه عصبی

4- بی اختیاری ادراری واقعی

در این نوع بیماری دریچه نگاه دارنده ادرار در مثانه به علت جراحی و یا آسیب نخاعی کاملاً از کارافتاده است و در این حالت مثانه همیشه باز است و ادرار را نگاه نمی دارد و فرد همیشه خیس می باشد. درمان این حالت گذاشتن دریچه مصنوعی در روی مثانه است که بسیار پر هزینه می باشد.

یادتان باشد بی اختیاری ادراری یک نشانه است نه بیماری. اگر مبتلا به بی اختیاری ادراری هستید مراجعه به دکتر را به تأخیر نیندازید چون در اغلب موارد با درمان داروئی قابل کنترل است.

چه عواملی باعث تشدید بی اختیاری ادرار می شوند و یا باعث بی اختیاری ادراری موقت می گردند؟

بله، بی اختیاری ادراری می تواند به صورت اتفاقی و موقتی با موارد زیر دیده شود:

  • مصرف الکل
  • خوردن مایعات زیاد شبانه
  • قهوه و نسکافه شبانه
  • داروهای فشار خون که پر ادراری می آورند
  • عفونت های ادراری حاد
  • یبوست که با حذف آنها بی اختیاری موقتی بلافاصله قطع می گردد
  • حاملگی

چرا بی اختیاری ادراری را باید سریعاً درمان کنیم؟

بی اختیاری ادراری توام با عوارض زیر می باشد:

✔️ تحریک مزمن پوست توسط ادرار که باعث زخم محل می شود

✔️ عفونت ادراری: بی اختیاری باعث افزایش عفونت ادرار می شود

✔️ بی اختیاری باعث افت کیفیت زندگی فرد شده و از نظر روحی و روانی افسرده کننده است چون فرد به خاطر آن از ورزش، مقاربت جنسی، بودن در اجتماعات و مسافرت دوری می گزیند و دچار افسردگی می شود.

چه اقداماتی برای تشخیص و درمان بی اختیاری ادراری شما ضروری است؟

باید آزمایش خون و ادرار، سونوگرافی از نظر ادرار باقیمانده انجام دهید. قطعی ترین و طلائی ترین وسیله تشخیص انواع بی اختیاری های ادراری تست ارودینامیک یا نوار مثانه است. در بعضی موارد سیستوسکوپی نیز کمک کننده خواهد بود.

آیا همه بیماران مبتلا به بی اختیاری نیاز به جراحی دارند؟

خوشبختانه با پیشرفت در تکنولوژی اغلب بیماران نیاز به جراحی ندارند. درمان بی اختیاری ادراری بر اساس نوع بی اختیاری می باشد.

درمان زگیل تناسلی در زنان

درمان بی اختیاری ادراری

1-بی اختیاری استرسی: اغلب با داروهای تقویت کننده دریچه مثانه و تمرین منقبض کردن روزانه کف عضلات لگن بیمار را کنترل می کنیم. اگر جواب نداد باید با عمل جراحی، گردن مثانه بالا کشیده شود.

2- درمان بی اختیاری اورژانسی: اغلب داروئی می باشد. در مواردی که جواب ندهد تزریق بوتاکس و بزرگ کردن مثانه با روده کوچک یا سیستوپلاستی می باشد.

3-درمان بی اختیاری لبریزی: سونداژ متناوب توسط فرد بهترین درمان می باشد که به بیمار آموزش می دهیم روزی 5-4 بار خودش با سوند مثانه را تخلیه کند.

4-بی اختیاری واقعی: چون دریچه کاملاً خراب و نارسا است بهترین درمان کاشتن دریچه مصنوعی برای مثانه می باشد.

در خاتمه امیدوارم مطالب ذکر شده باعث افزایش اطلاعات پزشکی شما بیننده عزیز سایت شده و قدمی مؤثر در راستای شعار پیشگیری بهتر از درمان است برداشته باشم.

بی اختیاری ادرار بعد از سوند

بیماران ممکن است بلافاصله پس از برداشتن کاتتر دچار مشکلات بی اختیاری شوند. بسته به مدت زمانی که کاتتر در محل بوده است، ممکن است این مشکل طی چند روز برطرف شود یا بیشتر طول بکشد.

برای بی اختیاری ادرار به چه دکتری مراجعه کنیم؟

معمولا اشخاصی که مشکل بی اختیاری ادراری دارند به پزشک متخصص در اختلالات مجاری ادراری (اورولوژیست) و یا به متخصص زنان با آموزش ویژه در زمینه مشکلات مثانه و عملکرد ادرار مراجعه می کنند.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.7/5 - (20 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر م سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 498 مشاهده پرسش
    با عرض سلام
    آقای دکتر این درست است که این تمرینات کگل باعث بهبود کنترل زود انزالی میشه و ایا تمرین دیگر برای کنترل زود انزالی موجود دارد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      كمك كننده است
  • تصویر کاربر سید یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 474 مشاهده پرسش
    سلام
    37 ساله هستم، مدتهاست که با تغییر در الگوی دفع ادرار مواجه شده بودم اما فکر نمی کردم که عارضه ای باشه. با شروع تکرر ادرار که معمولا تو فصل پاییز به سراغم میومد، به دکتر مراجعه کردم.
    با سونو تشخیص دادند که اندازه پروستاتم 46 سی سی شده. 150 سی سی از حجم مثانه هم تخلیه نشد. احتمال عفونت دادند و دارو تجویز کردند. الان 5 روزه که دارو مصرف می کنم اما گز گز شدن ناحیه داخلی ران و مقعدم هم اضافه شده و محل احنتمالی پروستاتم هم تیر می کشه. دکتر گفته یک ماه بعد مراجعه کنم.
    آیا نیاز به اقدام فوری یا سریع تری نیست؟
    احتمال سرطان می تونه مطرح باشه؟
    تجویز داروی فیناپروست، قبل از تشخیص دقیق تر درست بوده؟
    لیست داروها:
    فیناستراید 5
    ترازوسین
    اسپکتینومایسین
    بتانکول
    نالی دیکسیک اسید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      از نظر من بايد تست اروديناميك انجام دهيد٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
  • تصویر کاربر میلاد پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 2487 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من ۲۳ ساله مجرد هستم دکتر من دوسال پیش tul انجام دادم دوماه پیش یک صبح بیدار شدم سوزش ادرار داشتم ولی ادرار با فشار همیی تا ظهر یک تیکه خون الود افتاد ازم رنگ و سوزش رفت رفتم سونگرافی و ازمایش ادرار گفتن مشکلی نیست ولی از اون روز یک مقدار جا عملم‌سوز میده الانم چندروز یکمممم سوزش گرفتم رفتم دکتر اورولوژی بهم سیپروفلوکسوسالین داد بعد تمام شدنش تا ۳ روز ادرار تیره شده بود ایا مشکلی به وجود اورده؟دکتر من تو ماه رمضان نذری داشتیم خیلی خم راست شدم کشاله رون چپم تیر کشید درد بعد به باسنم زد از اون روز التم نعوظ سفت همیشگیش نداره ولی تو خواب دو شب ارضا شدم جتی او یکس از شبا دوبار ارضا شدم ولی بی بو رقیق بو منی من دکتر ناگهانی اینجور شده نعوظم بعضی وقتام بلند میشه با نامزد تلفنی میحرفم ولی خودم بخوام بلمد نمیشه خیلیییی ترسیدم اختلا نعوظ داشته باشم؟دکتر ممکنه پروستاتیت گرفته باشم اخه یکمم لاپام‌سوز داد چندروز پیش؟توروخدا من سوزش اینا واسم نهم نیست فقط بل این توضیحاتم ممکنه مم اختلال نعوظ داشته باشم ایا کسی که تو خواب انزال داره و بعضی صیح هام نعوظم سفته ولی بیشتر صبح از اون وقتی که کشاله رونم درد گرفت شله اختلال نعوظ گرفتگم?
    1. تصویر کاربر میلاد دوشنبه ۸ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      تتفی دکتر الان دوتا بیضم دست میزنم بیضه چپن پایینش فشار میدم درد میگیره ممکنه سرطان باشه؟ایا این مشکل مهمه؟
    2. تصویر کاربر میلاد دوشنبه ۸ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      دکتر من از اونشبی که کشاله رون چپم درد گرفت نعوظپ سفت نمیشه من قبلا موقع خود ارضایی کاملا سفت نیشد وای الان زمان خود ارضایی بلتد ویشه ولی قبل سفت شدن ارضا میشم مشکل چیه؟
    3. تصویر کاربر میلاد سه شنبه ۹ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      دکتر شده تو این مدت نعوظ کردم تا ۲۰ دقه بعد خوابیده ولی زمان خود ارضایی مثل قبل سفت نمیشه زود ابم‌میاد یا با نامزدم که حرف میزنم بلتد میشه ولی سفت نمیشه ایشون یک شهر دیگه زندگی میکنن
    4. تصویر کاربر میلاد سه شنبه ۹ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      دکتر به پهلو کخ دراز میکشم سفایش خیلی بهتر میشه
    5. تصویر کاربر میلاد پنجشنبه ۱۱ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      اقلی دکتر این رگ طبیعیه چرا اونجایی که از شکم وصل شده این رگ با کرده
    6. تصویر کاربر میلاد پنجشنبه ۱۱ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      دکتر توروخدا جوای بدین الان ۵ روز من سوال پرسیدن خیلی نگرانم
    7. تصویر کاربر میلاد جمعه ۱۲ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      دکتر واقعا دارم دیونه میشم از نگرانی مگه توسایت نگفتین ۳ روز ج میدین الان شد ۶ روز
    8. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام من قول ميدهم شما كاملا سالميد واين مسائل روحي وتالقين است
    9. تصویر کاربر میلاد یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      پس دکتر چرا موقع خود ارضایی مثل قبل سفت نمبشه شله؟منی که سالم‌سالم‌بودم‌ امکان داره یک دفعه نشت وریدی بگیرم؟دکتر اون عکسی که فرستادم اون رگ طبیعی که تهش اینحور باد کرده
    10. تصویر کاربر میلاد یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      دکتر من تو خواب محتلم میشم دوباری شدم این مدت و نعوظ صبحم‌مثل اول سفت سفت نیست
    11. تصویر کاربر میلاد یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      دکتر ادن عکسی که فرستاددم رگ باد کرد از بالا گکه میگیرم روبه پایین میام سو چی حرکت میکنه این ورم رگ نیست که خون رسانی با کاهش رووبه رو کنه؟
    12. تصویر کاربر میلاد یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      دکتر خو حالت ایستاده نعوظم از بین میره زود علت چیه
    13. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام يك ندت طولاني خود ارضائي را ترك كنيد خوب ميشود
    14. تصویر کاربر میلاد سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      ممنوت دکتر جان
    15. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      تشکر
    16. نمایش سایر 14 پاسخ
  • تصویر کاربر قادر یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 2576 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    جواب پاتولوژی بیمار 66 ساله با علایم ادرار در خون منجر به جراحی پروستات TURP شد.
    -Nodular prostatic hyperplasia(both grandular&stromal compenents)with lithiasis and prostatitis.
    لطفاً بفرمائید مشکل خاصی وجود دارد یا نه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      يعني خوش خيم است و سرطاني نيست
  • تصویر کاربر علي یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 461 مشاهده پرسش
    با عرض سلام
    آقاي دكتر ٢٧ سالمه حدود ده روز كه هنگام سكس و دخول آلتم شل ميشه قبلا روزي دوبار هم سكس ميكردم و نعوظ ذاشتم الان دارم ولي حسم كم شده و موقع سكس و دخول التم شل ميشه و نميتونم سكس كنم و اين قضيه منو نگران كرده لطفا راهنماييم كنيد دقيقا حدود ده روز اينجوري شدم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      بيشتر تلقين وعصبي است ومنشاء روحي دارد
  • تصویر کاربر سیروس شنبه ۱۳ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 540 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقت بخیر.۲۸ سالمه متاهل.یه بچه هم دارم.الان ۱۰ روزی میشه که التم شله و سفت نمیشه.البته برای زود انزالیم از اسپری‌ بی حسی استفاده میکردم تا دیرتر انزال شوم.باید چکار کرد...
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      با مراجعه به داروخانه تادالافيل ١٠ يك ساعت قبل ازسكس
  • تصویر کاربر مسعود شنبه ۱۳ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 620 مشاهده پرسش
    با سلام چند ماهی که موقع دفع ادرار به صورت کامل ادرار تخلیه نمیشه و بعد استبرا هم انجام میدم ولی بعضی مواقع موقع استبرا خون بیرون میاد و صبح که از خواب بیدار میشم چند قطره ادرار بیرون میاد. دکتر هم رقتم قرص های مربوطه رو مصرف کردم ولی هیچ فایده ای نداشت و دکتر گفت اگر با این قرص ها خوب نشدی خود ارضایی انجام بده من هم این کار رو کردم ولی هیچ فایده ای نداشت. در ضمن آزمایشی که دادم هیچ عفونتی نداشتم و سونویی که انجام دادم اندازه پروستات نرمال بود و هیچ سنگی هم نداشتم. الان باید چیکار کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      از نظر من شما سالميد وپيگيرينكنيد
  • تصویر کاربر ایازی شنبه ۱۳ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 602 مشاهده پرسش
    با سلام واحترام خدمت جناب آقاي دکتر کرمي . به استحضار مي رساند بنده هفته گذشته بنا به تجويز متخصص زنان براي بررسي وجود عفونت در مايع مني ازمايش اسپرموگرام نوشتند که بنده در يکي از ازمايشگاههاي مجرب خصوصي در مرکز شهر ازمايش انجام دادم که متاسفانه نتيجه ان عدم وجود اسپرم در مايع مني وغير طبيعي بودن تصوير حاصل از دستگاه اناليز سمينال بدست امده بود. بنا به توصيه مدير و مسئول ازمايشگاه ازمايش را در شرايط مناسب و در منزل با فاصله 4 روز دوباره انجام داده و در عرض 15 دقيقه نمونه را به ازمايشگاه رساندم متاسفانه باز همان نتيجه اول بدست امد. براي بررسي بيشتر نزد دکتر متخصص اورولوژي جناب اقاي دکتر موسي ميرزايي متخصص و جراح کليه ومجاري اداري وتناسلي رفتم ايشان معاينات اوليه را انجام دادند وسوالاتي راجع حوادث گذشته مثل ضربه به اندام تناسلي- افتادن از ارتفاع و مصرف داروهاي خاص پرسيدن وبنده اينطور جواب دا دم که در کودکي از ارتفاع 6 متر افتادم - دو بار در باشگاه ضربه از ناحيه بيضه داشتم اما حاد نبود وداروهاي مربوط به ورم معده عبارتند از قبلا سايميتدين و الان منيزيم و کليدنيوم سي و دايميتيکون و امپرازول 20 مصرف مينمودم و مدت 4 روز است که بعد از نزديکي دچار درد در ناحيه سمت چپ بيضه شدم که امروز درد از بين رفته خوب شدم که ايشان فرمودند که براي مشکل عدم وجود اسپرم مشکل حادي در بيضه ها نميبينم و نيازي به سونو نداريد و براي مسئله درد در ناحيه سمت چپ بيضه اين امر طبيعي است و به مرور زمان خوب مي شود. بنده چندبار به ايشان توصيه سونو گرافي و ازمايش جهت بررسي واريکوسل، برگشت مني به مثانه وغيره نمودم که ايشان فرمودند نيازي نيست و شرايط و وضعيت بيضه و بافت بيضه در معاينات اوليه طبيعي و ضايعه خاصي مشاهده نشده و نيازي نيست و داروها را مصرف کنيد و بعد از دوماه دوباره مراجعه کنيد . بنده اين سوال را دارم داروها مربوط به هورمونهاي گنادوتروپين هستند و براي تحريک نسوج بيضه جهت توليد اسپرم تجويز شده اند؟ از انجاکه داروها بايستي بصورت ازاد تهيه شود و باتوجه به عوارض بعدي داروها در بدن وبخش کنترل هورمونهاي جنسي هيپوفيز وهيپوتالاموس واحتمال اثرات منفي در بلند مدت هست ، ايا انها را تهيه و مصرف کنم؟ از حضرتعالي استدعا دارم ازمايش بنده را ملاحظه نموده و نکات و راهنمايهاي لازم را به بنده بفرماييد که شايد با بکارگيري انها از عوارض بعدي و همچنين راهکار مناسب جهت فرايند تولد فرزند بکار گرفته و مسئله حاد پيش امده را حل نمايم.ضمنا تصاويري از ازمايش اسپرموگرام و نسخه داروهاي جناب آقاي دکتر ميرزايي بپيوست جهت بررسي وتجويز دستورات بعدي تقديم حضرتعالي مي گردد. با تشکر و سپاس از اينکه وقت گرانبهاتون در اختيار حقير قرار داديد . ان شا الله با تجربه و قلم حکيمانه حضرتعالي مشکل بنده حل گردد. والسلام.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      مشكل شما با دارو حل نميشود وبايد به مركز ناباروري مراجعه نمائيد
  • تصویر کاربر ولی شنبه ۱۳ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 407 مشاهده پرسش
    باسلام.بنده چندین سنگ در کلیه هام 3سنگ کوچک حداکثر 6مم در کالیس فوقانی کلیه راست و سنگ های بزرگ20مم در کالیس فوقانی،12 مم و 6مم در کالیس تحتانی و 6مم در کالیس میانی چپ وجود دارد.3 بار هم سنگ شکن انجام داده بودم که نتیجه رضایت بخش نبود لذا دکتر پیشنهاد pcnlنموده. بنده قلبم را فنر هم کردم.به نظر شما pcnl مناسب من میباشد و هزینه ی آن چقدر است و آیا شما دفتر چه ی خدمات درمانی نیروی مصلح قبول میکنید.با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      بايد عكس اي وي پي را بفرستيد ببينم
  • تصویر کاربر محمدرضا سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 503 مشاهده پرسش
    آقای دکتر کرمی

    با سلام و احترام

    من از بدو تولد سنگ کلیه داشته‌ام. تا قبل از ده سالگی در ایران چندین بار عمل حالب باز و خارج از ایران چندین بار عمل بسته شده‌ام و بعدها سنگ شکن شدم و آخرین بار هم سال 89 به علت هیدرونفروز پی سی ان ال کلیۀ چپ شدم. حدود دو ماه است که کلیۀ چپم گاه درد و احساس سنگینی می‌کند و گاه ادرار زرد است. سی تی اسکن و آزمایش خون و ادرار نشان می‌داد مشکل خاص نیست فقط سنگ‌ها کمی بزرگ شده‌اند. سی تی اسکن و آزمایش خون و سونوگرافی پیوست است. برخی دکترها می‌گویند اگر اذیتت می‌کند می‌توانی دوباره پی سی ان ال کنی و اما برخی می‌گویند بهتر است فقط در صورت ضروت مداخلۀ پزشکی کنیم و داروهای نسخۀ پیوست را پیشنهاد می‌کنند.
    خواستم از خدمت شما هم مشورت بگیرم.
    خیلی ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      با كليه كاري ندارد هر ٦ماه پيگيري
    2. تصویر کاربر محمدرضا یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      ببخشید. آیا داروها را مصرف کنم؟ تا به حال در این سال‌ها داروی خاصی مصرف نکرده‌ام.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      دارو نميخواهد
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر کیا جمعه ۲۱ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 569 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشيد من امروز که خواب پا شدم احساس درد توی بیضه ام داشتم الان تقریبا 8 ساعت گذشته و همچنان درد دارم من 31 سالمه کار فیزیکی سنگین انجام ندادم و مجردم و رابطه جنسی هم نداشتم ممکن این درد به چه دلیل باشه . ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      ازمایش ادرار و سونوگرافی بیضه انجام دهید
  • تصویر کاربر سجاد سه شنبه ۱۸ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 598 مشاهده پرسش
    سلام 20ساله هستم مدتی است ادرارم کامل دفع نمیشود.به پزشک اورولوژی مراجعه کردم بعد از آزمایش و سونوگرافی گفت ازنظرمن مشکلی ندارید و به پزشک نفرولوژی فرستاد به نظر شما ایراد ازکجاست؟
    آیا به پزشک نفرولوژی مراجعه کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      باید نوار مثانه بگیرید
  • تصویر کاربر فهیمه شنبه ۲۸ تیر ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 2533 مشاهده پرسش
    جناب آقای دکتر با سلام
    دختری 27 ساله هستم دچار بیماری مثانه عصبی یازده سال است که دچار این عارضه شدم وضعیت بهبود خوبی داشتم تا اینکه در اثر یک شوک عصبی روند بهبود من متوقف شد بهبودی من تا حدود 80 درصد رسید اما کامل نشد در زندگی مجردی مشکل خاصی با آن ندارم مثل آدمهای دیگر زندگی میکنم ولی برای ازدواج بسیار بسیار اضطراب دارم تمام خواستگارهایم را رد کرده ام مشکلی که دارم اینکه کسی از بیماری من خبر ندارد و به عنوان یک انسان سالم به خواستگار ام می ایند و من جرات مطرح کردن بیمار ام را ندارم و آنچه که خوانده ام اینکه در حین روابط زناشویی کسانی که بیماری مثانه عصبی دارند دچار بی اختیاری ادرار میشوند میخواستم ازتون سئوال کنم آیا درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده و هیچ راه حلی برای مشکل زناشویی افرادی که این بیماری رو دارن دوجود داره اگر بهم کمک کنین ممنون میشم چون واقعا زندگی و ازدواج من و مختل کرده با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۸ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      از کجا میدانید مثانه عصبی دارید آیا نوار گرفته آید توصیه میکنم جهت ویزیت تعریف بیارید
    2. تصویر کاربر فهیمه شنبه ۲۸ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      جناب اقای دکتر با سلام مجدد
      بنده در زلزله شهرستان بم زیر آوار ماندم و به شدت مصدوم شدم به دلیل شکستن مهره های کمری و دنبالچه ریشه های عصبی و اعصاب نخاعی ام دچار اسیب شدید شد عصب مثانه ام نیز شدیدا آسیب دید اما قطع نشد در ابتدا دچار بی اختیاری و شب ادراری شدیدی بودم چندین سال تحت نظر پزشک بودم و چندین مرتبه نوار گرفتم و بسیار دارو مصرف کردم تورم مثانه هم داشتم بسیار برای درمان پیگیری کردم به مرور زمان چون عصب قطع نشده بود و در حال ترمیم بود وضعیتم بهتر شد و این روند به نحوی بود که هر چند ماه نسبت به قبل بسیار وضعیت مثانه و بی اختیاری ام بهتر میشد تا اینکه چند سال پیش در اثر یک شوک عصبی این روند کند شد و سطح بیماری من در یک حد ماند البته پزشکان می گویند بهبود بسیار خوبی داشتم ولی بهبود کامل پیدا نکردم گاهگاهی در خواب دچار بی اختیاری ادرار میشوم حس داشتن ادرار در من زیاد نیست آب را وقت شستن حس نمیکنم مگر اینکه خیلی داغ باشد مثانه ام خود به خود خالی نمی شود خودم با زور باید آن را خالی کنم کلیه هایم هیچ مشکلی ندارد مشکلم در حدی نیست که به عنوان یک فرد مجرد دچار مشکل باشم اما برای ازدواج آنچه میدانم کسانی که این مشکل را دارند در حین روابط زناشویی دچار بی اختیاری می شوند زیاد به پزشک مراجعه کردم می گویند درمان قطعی ندارد مگر به مرور زمان خود عصب ترمیم شود از آنجایی که ساکن بم هستم امکان ویزیت حضوری ندارم اگر مرا برای بهبود و ازدواج راهنمایی کنید بسیار سپاسگذار میشوم
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۷ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 592 مشاهده پرسش
    با سلام وخسته نباشید من پسری 19 ساله دارای واریکوسل مادر زادی که بیضه سمت چپ من نصف بیضه سمت راست میباشد و ازمایش اسپرمی که دادم خوب بود اگر که من عمل واریکوسل انجام دهم بیضه سمت چپ به حالت اولیه بر می گردد؟ با تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۷ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      نه ولی باید واریس درجه 3 عمل شود
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۷ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      جواب دادهام
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر زهرا چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 552 مشاهده پرسش
    باعرض ادب و احترام خدمت جناب آقاي دكتر
    مادر بنده حدود ١٠ سال هست كه مبتلا به ديابت هستند و انسولين تزريق ميكنند. از حدود ٤ روز پيش ادرار ايشان به رنگ قهوه ايي درآمده.
    پس از مراجعه به دكتر و انجام سونوگرافي و آزمايش ادرار مشخص شده كه سونوگرافي مشكل خاصي رو در كليه،مثانه و مجاري ادراري وجود ندارد اما در آزمايش ادرار دفع خون و پروتئين ميباشد.
    با توجه به توضيح مختصر بنده تشخيص جنابعالي چيست؟
    نياز به سيستسكوپي دارد؟
    هزينه سيستسكوپي؟
    آيا شما با بيمه شهرداري قرارداد داريد؟
    با تشكر
    زهرا نوري زاد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      دفع پروتئین به خاطر دیابت است برای بررسی خون در ادرار اول سونوگرافی از کلیه و مثانه پر وخالی انجام ونتیجه را برای من بیاورید ضمنا ازمایش ادرار 24 ساعت از نظر دفع پروتئین ضروری است
    2. تصویر کاربر زهرا چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      بسيار سپاسگزارم از پاسخگويي شما
      ميخواستم بدانم آيا با بيمه شهرداري قرارداد داريد؟
      و با چه بيمارستانهايي كار ميكنيد؟
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر عماد دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 530 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشيد من رفتم سونوگرافي جواب اينارو داد

    سونوگرافي بيضه ها و نواحي اينگويتال
    بيضه چپ با حجم حدود6 سي سي داراي پارانشيم نرمال ميباشد
    بيضه راست با ابعاد كوچك و حجم حدود 4سي سي به سمت پايين و خلف فشرده شده است
    اكو‍زنيسيته بيضه راست مختصر كاهش يافته وآتروفيك به نظر ميرسد
    توده بزرگ چربي درحفره اسكروتوم راست وجود دارد
    با مانوروالسالوا هرني واضح از لوپ روده به داخل كانال اينگوينال راست بوجود مي ايد
    واريكوسل و هيدروسل مشاهده نگرديد



    لطفا راهنمائي فرمائيد معافيت ميشه شد يا نه +بايد عمل كنم يا نه-- لطفا راهنمايي كنيد باتشكر عماد در صورت امكان سوال بنده رو تو صفحه نزاريد تشكر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      شما احتمالا فتق دارید باید معاینه شوید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب