اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

برای بی اختیاری ادرار به چه دکتری مراجعه کنیم؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

بی‌اختیاری ادرار (نشت ادرار هنگام سرفه یا عجله) و تکرر ادرار (نیاز مکرر به دستشویی، به خصوص شب‌ها) فقط یک «مشکل» نیستند؛ آن‌ها «علائم» هشداردهنده‌ای هستند که بدن شما ارسال می‌کند. این علائم می‌توانند کیفیت زندگی، خواب و اعتماد به نفس شما را مختل کنند.

بسیاری از افراد به دلیل خجالت یا تصور اینکه این بخشی «طبیعی» از افزایش سن است، از جستجوی درمان خودداری می‌کنند. اما واقعیت این است که این مشکلات در اغلب موارد قابل درمان هستند. اولین و مهم‌ترین قدم، شکستن این تابو و مراجعه به پزشک مناسب است. این راهنما به شما کمک می‌کند تا بفهمید سفر درمانی خود را باید از کجا آغاز کنید.

نقطه شروع: پزشک عمومی

اولین ایستگاه شما لزوماً متخصص  نیست. پزشک عمومی یا متخصص داخلی، بهترین نقطه شروع است.

چرا؟ چون علل تکرر و بی‌اختیاری ادرار بسیار متنوع هستند. این پزشک مانند یک کارآگاه عمل می‌کند تا علل ساده‌تر و شایع‌تر را رد یا تایید کند:

-رد عفونت: اولین و ساده‌ترین علت تکرر و سوزش ادرار، عفونت مجاری ادراری (UTI) است. پزشک عمومی با یک آزمایش ساده ادرار (Urinalysis) این مورد را بررسی و در صورت نیاز، آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند.

-بررسی داروها: بسیاری از داروهای رایج (مانند داروهای فشار خون، دیورتیک‌ها یا ضدافسردگی‌ها) می‌توانند باعث تکرر یا بی‌اختیاری ادرار شوند.

-بررسی بیماری‌های زمینه‌ای: دیابت کنترل نشده (که باعث پرنوشی و پرادراری می‌شود) یا مشکلات عصبی اولیه می‌توانند عامل اصلی باشند.

نتیجه ویزیت: پس از این بررسی اولیه، اگر مشکل شما یک عفونت ساده نباشد یا به درمان‌های اولیه پاسخ ندهد، پزشک عمومی شما را به متخصص اصلی ارجاع خواهد داد.

بهترین دکتر بی اختیاری ادرار و تکرر ادراری

متخصص اورولوژی (Urologist)، پزشکی است که به طور تخصصی بر روی کل سیستم ادراری (کلیه‌ها، حالب‌ها، مثانه و مجرای ادرار) و همچنین سیستم تناسلی مردان تمرکز دارد.

چه زمانی باید مستقیماً به اورولوژیست مراجعه کرد؟

الف) برای مردان:

در مردان، تقریباً تمام موارد تکرر و بی‌اختیاری ادرار که ناشی از عفونت نباشد، مستقیماً به اورولوژیست مربوط است. شایع‌ترین علت در مردان (به‌ویژه بالای ۵۰ سال)، بزرگی خوش‌خیم پروستات (BPH) است. پروستات متورم به مثانه و مجرای ادرار فشار آورده و باعث علائمی چون تکرر ادرار (به‌خصوص شبانه)، جریان ضعیف و احساس عدم تخلیه کامل می‌شود.

اورولوژیست برای مردان موارد زیر را درمان می‌کند:

-بزرگی خوش‌خیم پروستات (BPH)

-مثانه بیش‌فعال (OAB)

-بی‌اختیاری استرسی (نشت ادرار پس از جراحی پروستات)

-سنگ مثانه یا کلیه

-تنگی مجرای ادرار

برای مشاوره با پروفسور کرمی فوق تخصص اورلوژی روی باکس زیر کلیک کنید:

  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 430 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر کرمی خسته نباشید
    بنده چنوقته بیضه سمت چپم درد داره و کوچیک تر از بیضه راست هستش و مویرگ قرمز روی بیضه وجود داره دردش تا تا پای چپم میره ولی خیلی شدید نیس قابل تحمله راه درمانش چیه واقعا بعضی مواقع اذیت میشم
    مرسی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      سونو كنيد بفرستيد ببينم
  • تصویر کاربر علي سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 458 مشاهده پرسش
    با سلام

    جناب آقاي دكتر اينجانب واريكوسل گريد٣ طرف چپ داشتم. خارج از كشور عمل امبولاسيون انجام دادم و بعد از ٢ هفته عود مجدد كرد. عمل اينگوينال ميكروسرجري انجام دادم و دوباره بعد از ٤ ماه عود كرد. بنده قبل از عمل اينگوينال دكتر را راهنمايي كردم كه رگ هاي واريسي خارجي و گوبرنكولار به شدت متورم هستند و آيا امكان اصلاح آن رگ ها وجود دارد؟ دكتر پيشنهاد دادند كه خارج كردن بيضه در حين عمل براي قطع كردن رگ هاي خارجي و گوبرنكولار پيشنهاد نمي شود.

    سوال اينجانب:
    از بعد از عود مجدد، درد شديد داشته و حرارت كيسه بيضه در حين خواب بسيار بيشتر شده از قبل از عمل. تست جديد آلتراسند نشان داد كه يك رگ واريسي 3.5mm از انتهاي بيضه و در مجاورت بيضه مي باشد. اندازه بيضه در حين خواب بسيار كوچك مي شود و بعد از سر پا ايستادن براي چند دقيقه بيضه بزرگ تر ميشود. مي خواستم بپرسم آيا شما عمل واريكوسل برا بيرون آوردن بيضه و قطع كليه رگ هاي خارجي و گوبرنكولار را انجام مي دهيد؟

    با تشكر فراوان از راهنمايي شما.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      بهترين درمان ميكرو سرجري است٢-منظور از عود اگر گشادي رگها است اين عود نيست٣-ديگر نياز به كار خاصي نميباشد
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۲۰ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 507 مشاهده پرسش
    با سلام و آرزوی سلامتی

    دکتر عزیز خواهشمند است .نظرتونو راجب آزمایش اسپرم بنده ارائه بفرمایید. بنده 30 سالم هست و یکساله ازدواج کرده ام.و حدود 4 ماه پیش عمل فتق داشتم و آزمایش جدید بنده عکس اول(41.5 اسپرم) برای روز جاری (بعد 4 ماه عمل) میباشد و عکس 2 (38 میلیون اسپرم قدیمی است). و اگر موردی دارد یا احتیاج به داروی خاصی هست بفرمایید.بنده 6 ماه است اقدام کرده ام ولی برای بچه دار شدن نتیجه نگرفته ایم.البته ماه خرداد عمل داشته ام و حدود 1 ماه اصلا مقاربت نداشته ایم با سپاس فراوان
    1. تصویر کاربر محمد یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      آقای دکتر ممنون میشم سریعتر پاسخ بدید.سپاس
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      قانون ميگويد بايد ١٨ ماه اقدام كنيد فعلا صبر كنيد
    3. تصویر کاربر محمد سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      با احترام

      آزمایش دوم میخواستم بدونم وضعیت طبیعیه یا مورد داره
    4. تصویر کاربر محمد سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      آزمایش جدید بعد عمل منظورمه آقای دکتر عزیز
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      قابل قرول است
    6. تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      خدا حفظتون کنه.سپاسگذارم
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      تشکر از شما قبول درست است
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر راضیه سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 1901 مشاهده پرسش
    سلامو خسته نباشی خدمت دکتر. ببخشید من شوهرم ۲ساله کلیه سمت چپش درد میکنه ۲سال پیش سونو داد گفتن اندازه کلیه چپ ۶۵ میلیمتر الان باز سونو داد همون ۶۵ میلیمتر وضخامت پارانشیم ۵ میلیمتره کلیه راستم ۱۲۶میلیمتر ضخامت پارانشیمم ۱۴ میلیمتر، حجم پر مثانه هم ۱۵۴سی سی وبعد از تخلیه ادرارم ۸سی سی مشاهده شده، تکرر ادرار شدیدم داره آزمایشات عفونتو کم خونیو.....انجام داد همه نرمال بود عفونتم نداشت الان بهش گفتن باید کلیتو برداری اگرم برداشتی احتمالش هست یه مدت بعد اون یکیم خراب بشه بعد دیالیزو.....میخواستم بدونم حتما باید برش داره آیا درمانی نداره چیکار باید بکنیم خیلی نگرانم.ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      نيازي به برداشتن كليه اگر علامتي ندارد نيست
  • تصویر کاربر حامد پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 591 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    خواهش میکنم کمکم کنید، بنده حامد، ۲۶ سال سن دارم
    از ده روز روز پیش اول دچار تکرر ادرار شدم و کم کم بعد از چند روز سوزش ادرار شروع شد همراه با ادرار سخت...
    تا اینکه پنج روز پیش ینی روز پنجشنبه رفتم متخصص داخلی آزمایش ادرار نوشتن همراه با کشت ادرار، که نتیجه وجود خون در ادرار بود. Rbc ۸_۱۰ بود، بعد از شیش ساعت آزمایش تکرار کردم و این عدد به ۲۰ رسید، ولی باکتری نگاتیو بود و نتیجه کشت ادرار هم منفی، ینی عفونتی اصلا در کار نیست، با این حال دکتر برام داروی آوانکس ۷۵۰ همراه با فنازوپریدین نوشتن و من دو روز مصرف کردم، دو روز بعد ینی شنبه صبح پیش دکتر اورولوژی رفتم و ابتدا سونو گرافی کردم (عکس را برایتان فرستادم) و همه چیز نرمال بود، عکس از شکم با یه فیلم گرفتم (عکس رو برایتان فرستادم) هیچی داخلش نبود، سی تی اسکن کردم(عکس) و باز هیچی نبود و همه چیز نرمال بود، سیتولوژی سه گانه ادرار انجام دادم هر سه منفی در آمد....
    دکتر گفت یه التهاب غیر عفونی مثانه داری، شاید (سیستیت)
    و برام داروی سیپروفلاکساسین و فنازوپریدین نوشت تا دو هفته بخورم،
    دو روز از مصرف داروها گذشته و امروز که آزمایش ادرار دادم میزان Rbc به ۲_۳ رسیده، ینی خون خیلی خیلی کم شده و نتیجه کشت هم منفی بود، در همه آزمایشات ادرار wbc عدد 4-2 بود، ولی همچنان آقای دکتر سوزش شدیییید ادرار خصوصا در مجارا دارم و تکرر ادرار که خیلی اذیت میکنه
    در ضمن آقای دکتر بنده در این سه ماه کلی مشکل گوارشی داشتم و دارم و آندوسکوپی و دو بار کولونوسکوپی انجام دادم و بینهایت داروهای آنتی بیوتیک قوی مصرف کرده ام
    ولی نتیجه همان بیماری IBS شد
    و کلا من به خاطر این مریضی ها به صورت مریض گونه ای دچار استرس و اضطراب شدیییید هستم
    و دیگه از پس هزینه ها بر نمی آیم...
    خواهش میکنم آقای دکتر آیا شما میفرمایین سیستوسکوپی انجام بدم؟
    خیلی میترسم
    یا اینکه صبر کنم و چیز خاصی نیست
    و برای این سوزش شدید چکار کنم
    ببخشید زیاد حرف زدم، بینهایت سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      شما مشكلي نداريد پي گيري ٦ماه بعد
    2. تصویر کاربر حامد سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      بینهایت سپاسگزارم آقای دکتر
      پس علت این خون میکروسکوپی چی بود آقای دکتر؟
      من الان خوبه خوب شدم البته
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      مهم نیست
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر بدون سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 464 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر کرمی؛ خسته نباشید
    من 28 سالمه و مجرد از بچکی یه رگ بزرگ و برجسته روی آلتم بوده الان احساس می کنم وقتی که آلتم به نعوظ میرسه این رگ خیلی بزرگتر و برجسته تر میشه، یه جورایی انگار داره میترکه
    توی یک ماه اخیر تعدادی رگ قرمز شبیه واریس هم بهش اضافه شده دو تا سوال خدمتتون داشتم
    سوال اول: آیا میشه اون رگ بزرگ برجسته رو برداشت؟ و سوال دوم: آیا این رگ های نازک که شبیه واریس هستنو میشه از بین برد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام اين را ديتكاري وكنيد مهم نيست
  • تصویر کاربر a سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 1157 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید.
    دکتر قبل تر این سوال رو پرسیدم و ازم خواستید که عکس بفرستم.
    خیلی وقته رو کلاهک آلت تناسلیم یه چیزای ریزی هست که بی تفاوت بودم. هیچ مشکلی از قبیل خارش، سوزش و ... هم نداره. بعد مدت ها تو اینترنت سرچ کردم و فهمدیم که اسم این مشکل پاپول مرواریدی مردانه هست و درمانش هم معمولا با لیزره. می خواستم بپرسم هزینه لیزر کردنش چه قدره؟
    آیا راه درمان دیگه ای هم به جز لیزر داره؟
    متشکر از جوابتون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      از نظر من زگيل نيست درمان نميخواهد
  • تصویر کاربر ايرج سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 425 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    بعد از عمل جراحي باز سرطان پروستات و پرتودرماني ميزان مورد قبول PSA چقدر ميباشد در حا ل حاضر طي 2 آزمايش انجام گرفته ميزان PSA به ترتيب 0.02 و 0.12 ميباشد آيا جاي نگراني دارد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      فعلا خوب است هر سه ماه چك كنيد
  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 403 مشاهده پرسش
    با سلام
    چند سال پیش 2بار با فاصله 1ماه در بازی فوتسال ضربه به آلت بنده خورد که در اثر برخورد حدود چند ماه پس از حادثه هنگام نعوذ درد داشتم
    پس از رفع درد حس. میکردم آلتم. کج شده و مثل سابق نعوذ نمیشه
    همیچنین احساس میکنم خون به قسمت بالایی التم نمیرسه
    الان. که ازدواج. کردم حس. میکنم مشکل دارم در امر جنسی
    آیا راه حلی برای این مشکل هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      سونو از الت كنيد وبفرستيد ببينم
  • تصویر کاربر احمد سه شنبه ۲۳ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 279 مشاهده پرسش
    سلام دکتر عزیر .خوب هستید .دکتر چند وقت پیش من بهتون گفتم که از ارتباط جنسی لذت نمیبرم .یک ساله جنب نشدم .سینه هام داره بزرگ میشه .مثل زن ها سینه هام شده نقطه حساس جنسیم و آلتم داره کوچک میشه و شما گفتید آزمایش هورمونی لازمه . اینم آزمایش هورمونیم
    1. تصویر کاربر احمد دوشنبه ۸ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      ۲۲سالمه
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      ازمايشات سالم است
    3. تصویر کاربر احمد سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      سالمند دکتر .مشکل هورمونی جنسی ندارم .پس چرا سینه هام مثل خانم ها لذت میبرد .چرا آلتم داره کوچک میشه .تستسترونم چرا پایینه .در ضمن ۲۲ سال سن دارم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      مراجعه به دکتر غدد
    5. تصویر کاربر احمد پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      پس دکتر از لحاظ شما آزمایشات سالمند ؟ .
      البته دکتر غدد رفتم گفت برای این تستسترون خونت بالا نمیاد چون چاقی و قند خونت بالاس و چربی خون داری و آنزیم کبد بالا و کبد چرب و اوریک اسید خون بالا داری .
      البته برای سینه هام قرص تاموکسیفن ۱۰ داد هر شب و متفورمین ۵۰۰ .قرص ها رو مصرف کنم ؟
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      از نظر من مشکلی نیست
    7. تصویر کاربر احمد شنبه ۲۰ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      مرسی دکتر
    8. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۳ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      تشکر
    9. نمایش سایر 7 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

ب) برای زنان:

اورولوژیست‌ها زنان را نیز درمان می‌کنند. آن‌ها در تشخیص و درمان مثانه بیش‌فعال (OAB) (احساس فوریت ناگهانی برای ادرار)، سنگ‌های سیستم ادراری و بی‌اختیاری‌های پیچیده تبحر دارند. اما برای زنان، یک گزینه تخصصی‌تر نیز وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر درمورد درمان بی اختیاری ادراری در زنان این مقاله رابخوانید.

تعریف بی اختیاری ادراری

از نظر پزشکی به هر گونه دفع غیرارادی ادراری که بسته به شدت آن می تواند با یک سرفه و عطسه و یا به صورت حمله ناگهانی که حتی فرد بدون انیکه خود را به دستشوئی برساند لباس خود را خیس می کند، اتفاق می افتد.

دکتر کرمی در فیلم زیر به طور مختصر بی اختیاری ادراری را توضیح می دهند.

علائم و نشانه های بی اختیاری ادراری

بسته به شدت بی اختیاری و نوع آن علائم و نشانه های فرق می کنند که به شرح تک تک آنها می پردازیم.

1- بی اختیاری استرسی

این نوع بی اختیاری اغلب در خانم های میانسال با زایمان های متعدد دیده می شود. علت اصلی آن افتادگی کف لگن و شل شدن دریچه نگه دارنده ادرار در مثانه است که باعث می شود با سرفه و عطسه، با صدای بالا و حرکات ورزشی ، دفع غیرخودی ادراری اتفاق می افتد. اگر شما مبتلا به درجاتی از بی اختیاری استرسی هستید حتماً به دکتر ارولوژی مراجعه نمائید. دکتر معالج شما بسته به شدت بی اختیاری دستورات زیر زا به شما توصیه خواهد کرد.

الف: تمرین تقویت عضلات: در این حالت به شما گفته می شود که عضلات باسن خود را منقبض کرده و چند ثانیه نگه دارید و ول کنید و این کار را در طور روز چندین بار تکرار نمائید.

ب: توصیه های داروئی: شامل داروهایی که باعث قوی شدن عضله دریچه مثانه می شود.  هر دو روش داروئی و ورزشی با تقویت و سفت کردن دریچه مثانه به کنترل ادرار شما کمک خواهد کرد.

ث: توصیه های مهم دیگر: کاهش وزن ومخصوصاً حدف چربی های شکمی و همچنین درمان سرفه های مزمن نیز با مکانیسم کاهش فشار شکمی به کنترل ادرار شما کمک خواهد کرد.

تکرر ادراری

2- بی اختیاری اورژانسی

در حالت بی اختیاری اورژانسی شما به صورت ناگهانی دفع ادرار پیدا خواهید کرد که ممکن است با سوزش نیز همراه باشد و متعاقب آن بدون اینکه خود را به دستشوئی برسانید لباس زیر خود را خیس خواهید کرد. عللی که باعث بی اختیاری ادراری اورژانسی می شوند عبارتند از: سکته های مغزی، بیماری M.S، پارکینسون و عفونت های حاد ادراری و در زمانی که هیچ کدام از علل فوق عامل بی اختیاری اورژانسی نباشد به آن مثانه بیش فعال گفته می شود.

3- بی اختیاری لبریزی

دو  عامل باعث بی اختیاری لبریزی می شوند:

◾ آسیب اعصاب به موتور مثانه: که اغلب در دیابت کنترل نشده، آسیب نخاعی بعد از جراحی های وسیع لگن مثل سرطان روده بزرگ اتفاق می افتد که مثانه قادر به احساس پرشدگی و پمپاژ ادرار نمی باشد و لذا ادرار در داخل مثانه جمع شده و به صورت لبریز سرازیر می شود و بی اختیاری ایجاد می کند.

◾ دومین علت بی اختیاری لبریزی تنگی های مزمن مجرا و بزرگی پروستات درمان نشده می باشد که باعث می شوند خروجی مثانه بسته می شود و ادرار در داخل مثانه جمع شده و بی اختیاری لبریزی ایجاد می کند. درمان این نوع بی اختیاری لبریزی اغلب زدن سوند توسط خود بیمار می باشد که به آن سونداژ متناوب می گویند به این معنی که به علت عدم توانائی پمپاژ مثانه برای تخیه ادرار بیمار را آموزش می دهیم که روزی 4-5 بار مثانه خود را با سوند تخلیه نماید  چرا که ادرار باقیمانده در مثانه اگر تخلیه نشود باعث نارسائی و از کارافتادگی کله های بیمار می گردد.

درمان این نوع بی اختیاری اورژانسی اغلب استفاده از داروهای شل کننده عضلات مثانه و کنترل انقاباضات خودبخودی مثانه می باشد که اغلب با داروهای جدید موجود در بازار مشکل بیمار حل می شود. در مواردی که به درمان دارودی جواب نمی دهند و مثانه سرکش می شود تزریق بوتاکس داخل مثانه و یا بزرگ کردن مثانه با استفاده از قسمتی از روده کوچک که به آن سیستوپلاستی می گویند حجم مثانه را بزرگ می کنیم و مشکل بیمار حل می گردد.

مثانه عصبی

4- بی اختیاری ادراری واقعی

در این نوع بیماری دریچه نگاه دارنده ادرار در مثانه به علت جراحی و یا آسیب نخاعی کاملاً از کارافتاده است و در این حالت مثانه همیشه باز است و ادرار را نگاه نمی دارد و فرد همیشه خیس می باشد. درمان این حالت گذاشتن دریچه مصنوعی در روی مثانه است که بسیار پر هزینه می باشد.

یادتان باشد بی اختیاری ادراری یک نشانه است نه بیماری. اگر مبتلا به بی اختیاری ادراری هستید مراجعه به دکتر را به تأخیر نیندازید چون در اغلب موارد با درمان داروئی قابل کنترل است.

چه عواملی باعث تشدید بی اختیاری ادرار می شوند و یا باعث بی اختیاری ادراری موقت می گردند؟

بله، بی اختیاری ادراری می تواند به صورت اتفاقی و موقتی با موارد زیر دیده شود:

  • مصرف الکل
  • خوردن مایعات زیاد شبانه
  • قهوه و نسکافه شبانه
  • داروهای فشار خون که پر ادراری می آورند
  • عفونت های ادراری حاد
  • یبوست که با حذف آنها بی اختیاری موقتی بلافاصله قطع می گردد
  • حاملگی

چرا بی اختیاری ادراری را باید سریعاً درمان کنیم؟

بی اختیاری ادراری توام با عوارض زیر می باشد:

✔️ تحریک مزمن پوست توسط ادرار که باعث زخم محل می شود

✔️ عفونت ادراری: بی اختیاری باعث افزایش عفونت ادرار می شود

✔️ بی اختیاری باعث افت کیفیت زندگی فرد شده و از نظر روحی و روانی افسرده کننده است چون فرد به خاطر آن از ورزش، مقاربت جنسی، بودن در اجتماعات و مسافرت دوری می گزیند و دچار افسردگی می شود.

چه اقداماتی برای تشخیص و درمان بی اختیاری ادراری شما ضروری است؟

باید آزمایش خون و ادرار، سونوگرافی از نظر ادرار باقیمانده انجام دهید. قطعی ترین و طلائی ترین وسیله تشخیص انواع بی اختیاری های ادراری تست ارودینامیک یا نوار مثانه است. در بعضی موارد سیستوسکوپی نیز کمک کننده خواهد بود.

آیا همه بیماران مبتلا به بی اختیاری نیاز به جراحی دارند؟

خوشبختانه با پیشرفت در تکنولوژی اغلب بیماران نیاز به جراحی ندارند. درمان بی اختیاری ادراری بر اساس نوع بی اختیاری می باشد.

درمان زگیل تناسلی در زنان

درمان بی اختیاری ادراری

1-بی اختیاری استرسی: اغلب با داروهای تقویت کننده دریچه مثانه و تمرین منقبض کردن روزانه کف عضلات لگن بیمار را کنترل می کنیم. اگر جواب نداد باید با عمل جراحی، گردن مثانه بالا کشیده شود.

2- درمان بی اختیاری اورژانسی: اغلب داروئی می باشد. در مواردی که جواب ندهد تزریق بوتاکس و بزرگ کردن مثانه با روده کوچک یا سیستوپلاستی می باشد.

3-درمان بی اختیاری لبریزی: سونداژ متناوب توسط فرد بهترین درمان می باشد که به بیمار آموزش می دهیم روزی 5-4 بار خودش با سوند مثانه را تخلیه کند.

4-بی اختیاری واقعی: چون دریچه کاملاً خراب و نارسا است بهترین درمان کاشتن دریچه مصنوعی برای مثانه می باشد.

در خاتمه امیدوارم مطالب ذکر شده باعث افزایش اطلاعات پزشکی شما بیننده عزیز سایت شده و قدمی مؤثر در راستای شعار پیشگیری بهتر از درمان است برداشته باشم.

بی اختیاری ادرار بعد از سوند

بیماران ممکن است بلافاصله پس از برداشتن کاتتر دچار مشکلات بی اختیاری شوند. بسته به مدت زمانی که کاتتر در محل بوده است، ممکن است این مشکل طی چند روز برطرف شود یا بیشتر طول بکشد.

برای بی اختیاری ادرار به چه دکتری مراجعه کنیم؟

معمولا اشخاصی که مشکل بی اختیاری ادراری دارند به پزشک متخصص در اختلالات مجاری ادراری (اورولوژیست) و یا به متخصص زنان با آموزش ویژه در زمینه مشکلات مثانه و عملکرد ادرار مراجعه می کنند.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.7/5 - (20 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 430 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر کرمی خسته نباشید
    بنده چنوقته بیضه سمت چپم درد داره و کوچیک تر از بیضه راست هستش و مویرگ قرمز روی بیضه وجود داره دردش تا تا پای چپم میره ولی خیلی شدید نیس قابل تحمله راه درمانش چیه واقعا بعضی مواقع اذیت میشم
    مرسی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      سونو كنيد بفرستيد ببينم
  • تصویر کاربر علي سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 458 مشاهده پرسش
    با سلام

    جناب آقاي دكتر اينجانب واريكوسل گريد٣ طرف چپ داشتم. خارج از كشور عمل امبولاسيون انجام دادم و بعد از ٢ هفته عود مجدد كرد. عمل اينگوينال ميكروسرجري انجام دادم و دوباره بعد از ٤ ماه عود كرد. بنده قبل از عمل اينگوينال دكتر را راهنمايي كردم كه رگ هاي واريسي خارجي و گوبرنكولار به شدت متورم هستند و آيا امكان اصلاح آن رگ ها وجود دارد؟ دكتر پيشنهاد دادند كه خارج كردن بيضه در حين عمل براي قطع كردن رگ هاي خارجي و گوبرنكولار پيشنهاد نمي شود.

    سوال اينجانب:
    از بعد از عود مجدد، درد شديد داشته و حرارت كيسه بيضه در حين خواب بسيار بيشتر شده از قبل از عمل. تست جديد آلتراسند نشان داد كه يك رگ واريسي 3.5mm از انتهاي بيضه و در مجاورت بيضه مي باشد. اندازه بيضه در حين خواب بسيار كوچك مي شود و بعد از سر پا ايستادن براي چند دقيقه بيضه بزرگ تر ميشود. مي خواستم بپرسم آيا شما عمل واريكوسل برا بيرون آوردن بيضه و قطع كليه رگ هاي خارجي و گوبرنكولار را انجام مي دهيد؟

    با تشكر فراوان از راهنمايي شما.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      بهترين درمان ميكرو سرجري است٢-منظور از عود اگر گشادي رگها است اين عود نيست٣-ديگر نياز به كار خاصي نميباشد
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۲۰ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 507 مشاهده پرسش
    با سلام و آرزوی سلامتی

    دکتر عزیز خواهشمند است .نظرتونو راجب آزمایش اسپرم بنده ارائه بفرمایید. بنده 30 سالم هست و یکساله ازدواج کرده ام.و حدود 4 ماه پیش عمل فتق داشتم و آزمایش جدید بنده عکس اول(41.5 اسپرم) برای روز جاری (بعد 4 ماه عمل) میباشد و عکس 2 (38 میلیون اسپرم قدیمی است). و اگر موردی دارد یا احتیاج به داروی خاصی هست بفرمایید.بنده 6 ماه است اقدام کرده ام ولی برای بچه دار شدن نتیجه نگرفته ایم.البته ماه خرداد عمل داشته ام و حدود 1 ماه اصلا مقاربت نداشته ایم با سپاس فراوان
    1. تصویر کاربر محمد یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      آقای دکتر ممنون میشم سریعتر پاسخ بدید.سپاس
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      قانون ميگويد بايد ١٨ ماه اقدام كنيد فعلا صبر كنيد
    3. تصویر کاربر محمد سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      با احترام

      آزمایش دوم میخواستم بدونم وضعیت طبیعیه یا مورد داره
    4. تصویر کاربر محمد سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      آزمایش جدید بعد عمل منظورمه آقای دکتر عزیز
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      قابل قرول است
    6. تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      خدا حفظتون کنه.سپاسگذارم
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      تشکر از شما قبول درست است
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر راضیه سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 1901 مشاهده پرسش
    سلامو خسته نباشی خدمت دکتر. ببخشید من شوهرم ۲ساله کلیه سمت چپش درد میکنه ۲سال پیش سونو داد گفتن اندازه کلیه چپ ۶۵ میلیمتر الان باز سونو داد همون ۶۵ میلیمتر وضخامت پارانشیم ۵ میلیمتره کلیه راستم ۱۲۶میلیمتر ضخامت پارانشیمم ۱۴ میلیمتر، حجم پر مثانه هم ۱۵۴سی سی وبعد از تخلیه ادرارم ۸سی سی مشاهده شده، تکرر ادرار شدیدم داره آزمایشات عفونتو کم خونیو.....انجام داد همه نرمال بود عفونتم نداشت الان بهش گفتن باید کلیتو برداری اگرم برداشتی احتمالش هست یه مدت بعد اون یکیم خراب بشه بعد دیالیزو.....میخواستم بدونم حتما باید برش داره آیا درمانی نداره چیکار باید بکنیم خیلی نگرانم.ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      نيازي به برداشتن كليه اگر علامتي ندارد نيست
  • تصویر کاربر حامد پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 591 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    خواهش میکنم کمکم کنید، بنده حامد، ۲۶ سال سن دارم
    از ده روز روز پیش اول دچار تکرر ادرار شدم و کم کم بعد از چند روز سوزش ادرار شروع شد همراه با ادرار سخت...
    تا اینکه پنج روز پیش ینی روز پنجشنبه رفتم متخصص داخلی آزمایش ادرار نوشتن همراه با کشت ادرار، که نتیجه وجود خون در ادرار بود. Rbc ۸_۱۰ بود، بعد از شیش ساعت آزمایش تکرار کردم و این عدد به ۲۰ رسید، ولی باکتری نگاتیو بود و نتیجه کشت ادرار هم منفی، ینی عفونتی اصلا در کار نیست، با این حال دکتر برام داروی آوانکس ۷۵۰ همراه با فنازوپریدین نوشتن و من دو روز مصرف کردم، دو روز بعد ینی شنبه صبح پیش دکتر اورولوژی رفتم و ابتدا سونو گرافی کردم (عکس را برایتان فرستادم) و همه چیز نرمال بود، عکس از شکم با یه فیلم گرفتم (عکس رو برایتان فرستادم) هیچی داخلش نبود، سی تی اسکن کردم(عکس) و باز هیچی نبود و همه چیز نرمال بود، سیتولوژی سه گانه ادرار انجام دادم هر سه منفی در آمد....
    دکتر گفت یه التهاب غیر عفونی مثانه داری، شاید (سیستیت)
    و برام داروی سیپروفلاکساسین و فنازوپریدین نوشت تا دو هفته بخورم،
    دو روز از مصرف داروها گذشته و امروز که آزمایش ادرار دادم میزان Rbc به ۲_۳ رسیده، ینی خون خیلی خیلی کم شده و نتیجه کشت هم منفی بود، در همه آزمایشات ادرار wbc عدد 4-2 بود، ولی همچنان آقای دکتر سوزش شدیییید ادرار خصوصا در مجارا دارم و تکرر ادرار که خیلی اذیت میکنه
    در ضمن آقای دکتر بنده در این سه ماه کلی مشکل گوارشی داشتم و دارم و آندوسکوپی و دو بار کولونوسکوپی انجام دادم و بینهایت داروهای آنتی بیوتیک قوی مصرف کرده ام
    ولی نتیجه همان بیماری IBS شد
    و کلا من به خاطر این مریضی ها به صورت مریض گونه ای دچار استرس و اضطراب شدیییید هستم
    و دیگه از پس هزینه ها بر نمی آیم...
    خواهش میکنم آقای دکتر آیا شما میفرمایین سیستوسکوپی انجام بدم؟
    خیلی میترسم
    یا اینکه صبر کنم و چیز خاصی نیست
    و برای این سوزش شدید چکار کنم
    ببخشید زیاد حرف زدم، بینهایت سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      شما مشكلي نداريد پي گيري ٦ماه بعد
    2. تصویر کاربر حامد سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      بینهایت سپاسگزارم آقای دکتر
      پس علت این خون میکروسکوپی چی بود آقای دکتر؟
      من الان خوبه خوب شدم البته
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      مهم نیست
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر بدون سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 464 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر کرمی؛ خسته نباشید
    من 28 سالمه و مجرد از بچکی یه رگ بزرگ و برجسته روی آلتم بوده الان احساس می کنم وقتی که آلتم به نعوظ میرسه این رگ خیلی بزرگتر و برجسته تر میشه، یه جورایی انگار داره میترکه
    توی یک ماه اخیر تعدادی رگ قرمز شبیه واریس هم بهش اضافه شده دو تا سوال خدمتتون داشتم
    سوال اول: آیا میشه اون رگ بزرگ برجسته رو برداشت؟ و سوال دوم: آیا این رگ های نازک که شبیه واریس هستنو میشه از بین برد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام اين را ديتكاري وكنيد مهم نيست
  • تصویر کاربر a سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 1157 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید.
    دکتر قبل تر این سوال رو پرسیدم و ازم خواستید که عکس بفرستم.
    خیلی وقته رو کلاهک آلت تناسلیم یه چیزای ریزی هست که بی تفاوت بودم. هیچ مشکلی از قبیل خارش، سوزش و ... هم نداره. بعد مدت ها تو اینترنت سرچ کردم و فهمدیم که اسم این مشکل پاپول مرواریدی مردانه هست و درمانش هم معمولا با لیزره. می خواستم بپرسم هزینه لیزر کردنش چه قدره؟
    آیا راه درمان دیگه ای هم به جز لیزر داره؟
    متشکر از جوابتون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      از نظر من زگيل نيست درمان نميخواهد
  • تصویر کاربر ايرج سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 425 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    بعد از عمل جراحي باز سرطان پروستات و پرتودرماني ميزان مورد قبول PSA چقدر ميباشد در حا ل حاضر طي 2 آزمايش انجام گرفته ميزان PSA به ترتيب 0.02 و 0.12 ميباشد آيا جاي نگراني دارد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      فعلا خوب است هر سه ماه چك كنيد
  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 403 مشاهده پرسش
    با سلام
    چند سال پیش 2بار با فاصله 1ماه در بازی فوتسال ضربه به آلت بنده خورد که در اثر برخورد حدود چند ماه پس از حادثه هنگام نعوذ درد داشتم
    پس از رفع درد حس. میکردم آلتم. کج شده و مثل سابق نعوذ نمیشه
    همیچنین احساس میکنم خون به قسمت بالایی التم نمیرسه
    الان. که ازدواج. کردم حس. میکنم مشکل دارم در امر جنسی
    آیا راه حلی برای این مشکل هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      سونو از الت كنيد وبفرستيد ببينم
  • تصویر کاربر احمد سه شنبه ۲۳ آبان ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 279 مشاهده پرسش
    سلام دکتر عزیر .خوب هستید .دکتر چند وقت پیش من بهتون گفتم که از ارتباط جنسی لذت نمیبرم .یک ساله جنب نشدم .سینه هام داره بزرگ میشه .مثل زن ها سینه هام شده نقطه حساس جنسیم و آلتم داره کوچک میشه و شما گفتید آزمایش هورمونی لازمه . اینم آزمایش هورمونیم
    1. تصویر کاربر احمد دوشنبه ۸ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      ۲۲سالمه
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      ازمايشات سالم است
    3. تصویر کاربر احمد سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      سالمند دکتر .مشکل هورمونی جنسی ندارم .پس چرا سینه هام مثل خانم ها لذت میبرد .چرا آلتم داره کوچک میشه .تستسترونم چرا پایینه .در ضمن ۲۲ سال سن دارم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      مراجعه به دکتر غدد
    5. تصویر کاربر احمد پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      پس دکتر از لحاظ شما آزمایشات سالمند ؟ .
      البته دکتر غدد رفتم گفت برای این تستسترون خونت بالا نمیاد چون چاقی و قند خونت بالاس و چربی خون داری و آنزیم کبد بالا و کبد چرب و اوریک اسید خون بالا داری .
      البته برای سینه هام قرص تاموکسیفن ۱۰ داد هر شب و متفورمین ۵۰۰ .قرص ها رو مصرف کنم ؟
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      از نظر من مشکلی نیست
    7. تصویر کاربر احمد شنبه ۲۰ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      مرسی دکتر
    8. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۳ آبان ۹۶( 8 سال پیش)
      تشکر
    9. نمایش سایر 7 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر کیا جمعه ۲۱ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 569 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشيد من امروز که خواب پا شدم احساس درد توی بیضه ام داشتم الان تقریبا 8 ساعت گذشته و همچنان درد دارم من 31 سالمه کار فیزیکی سنگین انجام ندادم و مجردم و رابطه جنسی هم نداشتم ممکن این درد به چه دلیل باشه . ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      ازمایش ادرار و سونوگرافی بیضه انجام دهید
  • تصویر کاربر سجاد سه شنبه ۱۸ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 598 مشاهده پرسش
    سلام 20ساله هستم مدتی است ادرارم کامل دفع نمیشود.به پزشک اورولوژی مراجعه کردم بعد از آزمایش و سونوگرافی گفت ازنظرمن مشکلی ندارید و به پزشک نفرولوژی فرستاد به نظر شما ایراد ازکجاست؟
    آیا به پزشک نفرولوژی مراجعه کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      باید نوار مثانه بگیرید
  • تصویر کاربر فهیمه شنبه ۲۸ تیر ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 2533 مشاهده پرسش
    جناب آقای دکتر با سلام
    دختری 27 ساله هستم دچار بیماری مثانه عصبی یازده سال است که دچار این عارضه شدم وضعیت بهبود خوبی داشتم تا اینکه در اثر یک شوک عصبی روند بهبود من متوقف شد بهبودی من تا حدود 80 درصد رسید اما کامل نشد در زندگی مجردی مشکل خاصی با آن ندارم مثل آدمهای دیگر زندگی میکنم ولی برای ازدواج بسیار بسیار اضطراب دارم تمام خواستگارهایم را رد کرده ام مشکلی که دارم اینکه کسی از بیماری من خبر ندارد و به عنوان یک انسان سالم به خواستگار ام می ایند و من جرات مطرح کردن بیمار ام را ندارم و آنچه که خوانده ام اینکه در حین روابط زناشویی کسانی که بیماری مثانه عصبی دارند دچار بی اختیاری ادرار میشوند میخواستم ازتون سئوال کنم آیا درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده و هیچ راه حلی برای مشکل زناشویی افرادی که این بیماری رو دارن دوجود داره اگر بهم کمک کنین ممنون میشم چون واقعا زندگی و ازدواج من و مختل کرده با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۸ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      از کجا میدانید مثانه عصبی دارید آیا نوار گرفته آید توصیه میکنم جهت ویزیت تعریف بیارید
    2. تصویر کاربر فهیمه شنبه ۲۸ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      جناب اقای دکتر با سلام مجدد
      بنده در زلزله شهرستان بم زیر آوار ماندم و به شدت مصدوم شدم به دلیل شکستن مهره های کمری و دنبالچه ریشه های عصبی و اعصاب نخاعی ام دچار اسیب شدید شد عصب مثانه ام نیز شدیدا آسیب دید اما قطع نشد در ابتدا دچار بی اختیاری و شب ادراری شدیدی بودم چندین سال تحت نظر پزشک بودم و چندین مرتبه نوار گرفتم و بسیار دارو مصرف کردم تورم مثانه هم داشتم بسیار برای درمان پیگیری کردم به مرور زمان چون عصب قطع نشده بود و در حال ترمیم بود وضعیتم بهتر شد و این روند به نحوی بود که هر چند ماه نسبت به قبل بسیار وضعیت مثانه و بی اختیاری ام بهتر میشد تا اینکه چند سال پیش در اثر یک شوک عصبی این روند کند شد و سطح بیماری من در یک حد ماند البته پزشکان می گویند بهبود بسیار خوبی داشتم ولی بهبود کامل پیدا نکردم گاهگاهی در خواب دچار بی اختیاری ادرار میشوم حس داشتن ادرار در من زیاد نیست آب را وقت شستن حس نمیکنم مگر اینکه خیلی داغ باشد مثانه ام خود به خود خالی نمی شود خودم با زور باید آن را خالی کنم کلیه هایم هیچ مشکلی ندارد مشکلم در حدی نیست که به عنوان یک فرد مجرد دچار مشکل باشم اما برای ازدواج آنچه میدانم کسانی که این مشکل را دارند در حین روابط زناشویی دچار بی اختیاری می شوند زیاد به پزشک مراجعه کردم می گویند درمان قطعی ندارد مگر به مرور زمان خود عصب ترمیم شود از آنجایی که ساکن بم هستم امکان ویزیت حضوری ندارم اگر مرا برای بهبود و ازدواج راهنمایی کنید بسیار سپاسگذار میشوم
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۷ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 592 مشاهده پرسش
    با سلام وخسته نباشید من پسری 19 ساله دارای واریکوسل مادر زادی که بیضه سمت چپ من نصف بیضه سمت راست میباشد و ازمایش اسپرمی که دادم خوب بود اگر که من عمل واریکوسل انجام دهم بیضه سمت چپ به حالت اولیه بر می گردد؟ با تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۷ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      نه ولی باید واریس درجه 3 عمل شود
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۷ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      جواب دادهام
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر زهرا چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 552 مشاهده پرسش
    باعرض ادب و احترام خدمت جناب آقاي دكتر
    مادر بنده حدود ١٠ سال هست كه مبتلا به ديابت هستند و انسولين تزريق ميكنند. از حدود ٤ روز پيش ادرار ايشان به رنگ قهوه ايي درآمده.
    پس از مراجعه به دكتر و انجام سونوگرافي و آزمايش ادرار مشخص شده كه سونوگرافي مشكل خاصي رو در كليه،مثانه و مجاري ادراري وجود ندارد اما در آزمايش ادرار دفع خون و پروتئين ميباشد.
    با توجه به توضيح مختصر بنده تشخيص جنابعالي چيست؟
    نياز به سيستسكوپي دارد؟
    هزينه سيستسكوپي؟
    آيا شما با بيمه شهرداري قرارداد داريد؟
    با تشكر
    زهرا نوري زاد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      دفع پروتئین به خاطر دیابت است برای بررسی خون در ادرار اول سونوگرافی از کلیه و مثانه پر وخالی انجام ونتیجه را برای من بیاورید ضمنا ازمایش ادرار 24 ساعت از نظر دفع پروتئین ضروری است
    2. تصویر کاربر زهرا چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      بسيار سپاسگزارم از پاسخگويي شما
      ميخواستم بدانم آيا با بيمه شهرداري قرارداد داريد؟
      و با چه بيمارستانهايي كار ميكنيد؟
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر عماد دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 530 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشيد من رفتم سونوگرافي جواب اينارو داد

    سونوگرافي بيضه ها و نواحي اينگويتال
    بيضه چپ با حجم حدود6 سي سي داراي پارانشيم نرمال ميباشد
    بيضه راست با ابعاد كوچك و حجم حدود 4سي سي به سمت پايين و خلف فشرده شده است
    اكو‍زنيسيته بيضه راست مختصر كاهش يافته وآتروفيك به نظر ميرسد
    توده بزرگ چربي درحفره اسكروتوم راست وجود دارد
    با مانوروالسالوا هرني واضح از لوپ روده به داخل كانال اينگوينال راست بوجود مي ايد
    واريكوسل و هيدروسل مشاهده نگرديد



    لطفا راهنمائي فرمائيد معافيت ميشه شد يا نه +بايد عمل كنم يا نه-- لطفا راهنمايي كنيد باتشكر عماد در صورت امكان سوال بنده رو تو صفحه نزاريد تشكر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      شما احتمالا فتق دارید باید معاینه شوید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب