جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پاسخهای علمی دکتر کرمی درباره خود ارضایی

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

 امروزه جوانان زیادی در داخل کشور و خارج از کشور که از بینندگان سایت من بوده و گهگاهی جهت ویزیت به مطب تشریف می آورند، سوالاتی درباره خودارضائی و عوارض و عواقب آن می پرسند و درباره آن نگرانند.با توجه به اهمیت این موضوع بنده بر آن شدم که اطلاعات کاملی درباره ی عوارض خودارضایی و درمان خودارضایی تهیه و در اختیار شما خوانندگان این مفاله قرار دهم.در ابتدا نمونه سوالاتی که از اینجانب انجام شده را عنوان و سپس درباره تک تک آنها توضیحات لازم را ارائه می نمایم.

ترس از عقيم شدن به دليل خود ارضايي حقیقت دارد؟

ترس از عقيم شدن به دليل خود ارضايي

خود ارضایی به هیچ عنوان باعث عقیم شدن شما نخواهد شد اما عوارضی که بر روح و روان شما خواهد گذاشت بسیار خطرناک و گاهی جبران ناپذیر است.

 

خودارضایی در دختران و تاثیرات آن بعد از ازدواج

خانم جوانی که قبل از ازدواج عادت به خودارضائی داشتند بعد از ازدواج از مقاربت با همسر لذت نمی برند و به اوج لذت جنسی یا ارگاسم نمی رسند.

یکی از عوارض خودارضائی مکرر، شرطی شدن این رفتار و عادت به ارضاء در یک وضعیت خاص می باشد که این قضیه باعث می شود که اغلب مبتلایان به این عادت، در هنگام مقاربت طبیعی و رسیدن به ارگاسم مشکل پیدا کنند و چه بسا به ارگاسم نمی رسند. این امر در خانم ها با شدت بیشتری می تواند نمود پیدا کند.

عقيم شدن به دليل خود ارضايي

آيا خودارضايي باعث ناباروري ميشود

خود ارضایی نه در زنان و نه در مردان به هیج عنوان باعث تا نا باروری نمی شود.

آيا خود ارضايي باعث نازایی میشود؟

ايا خود ارضايي زن باعث نازايي ميشود؟ نه خودارضایی به هیچ وجه روی باروری شما تأثیر نمی گذارد. افسانه های زیادی در مورد ناباروری وجود دارد. برخی افراد معتقدند که خودارضایی می تواند باعث ناباروری شود. اما از لحاظ علمی هنوز چیزی ثابت نشده است.

آيا خود ارضايي باعث عقيم شدن ميشود؟

مرد جوانی مبتلا به خودارضائی می باشد از عوارض و عواقب آن مخصوصاً ناباروری نگران است و از من پرسیده است که آيا خودارضايي باعث ناباروري مردان ميشود؟

در مطالعات انجام شده ارتباطی بین عقیم شدن و  ناباروری و خودارضائی پیدا نشده است. تنها مورد استفاده از خودارضائی در پزشکی، جهت تهیه مایع منی در مردان مبتلا به ناباروری می باشد که جهت بررسی آزمایشگاهی علت ناباروری مردان باید آزمایش منی آنها را از نظر شکل و حرکت نطفه ها و موارد دیگر بررسی شود. درست خواندن آزمایش اسپرم خیلی مهم است.

خود ارضایی در زنان

آيا خود ارضايي باعث زود انزالي ميشود؟

فرد دیگر که مبتلا است اظهار می کند که بعد از ازدواج دچار زود انزالی شده است. در صورت تکرار خودارضائی با دفعات بیشتر و به علت تحریک های مکرر اعصاب اتونوم آستانه تحریک پذیری عصبی پائین آمده و لذا افراد مبتلا و مخصوصاً با تعداد بیشتر، تحریک پذیری بیشتری نسبت به عوامل محرک بیرونی پیدا کرده و لذا می تواند باعث زودانزالی مردان شود.

ايا خود ارضايي باعث ضعيف شدن چشم و بدن ميشود؟

فرد دیگر اظهار می دارد که مبتلا به تاری دید، ضعف و بی حالی و بی حوصلگی و پرخاشگری شده است.

در این عادت به علت تکرار زیاد آن به کرات، عضلات بدن در هنگام انال تحریک و منقبض و لذا باعث مصرف انرژی بیشتر و بالارفتن اسید لاکتیک در عضلات شده و لذا ضعف و خستگی و بی حالی به سراغ فرد می آید که هر چه تعداد انجام بیشتر باشد، این ضعف شدیدتر است.

ايا خودارضايي باعث واريكوسل ميشود؟

خود ارضایی به تنهایی باعث ایجاد واریکوسل نمی شودو اما اگر شما واریکوسل دارید از خودارضایی پرهیز کنید زیرا باعث بدتر شدن بیماری می شود. اگر نمیدانید وایکوسل چه شکلی است تصاویر واریکوسل را ببینید تا در صورت درگیر شدن با واریکوسل آن را بشناسید.

درمان خودارضايي از نظر علمی

مثل مشهور که ماهی را هر موقع از آب بگیری تازه است بهترین کار اتخاذ یک تصمیم قاطع، عمل به جمله مشهور که خواستن توانستن است می باشد و لذا اولین  اقدام درمان تصمیم قاطع بر ترک خود ارضایی است. با انجام این کار ها خود را از نظر روانی آماده کنید:

با توجه به نمونه سوالات مطرح شده در این جا به بررسی علمی خود ارضایی و درمان خود ارضايي از نظر علمي در پسران و خانم ها پرداختیم و امیدواریم به رعایت این موارد خودارضایی را ترک نمایید.

انزال زودرس

خود ارضایی چیست؟

در این روش فرد با خیالپردازی و بدور از واقعیت و با تحریک دستگاه تناسلی و پردازش ذهنی صحنه های تحریک کننده سعی می کند که خود را به اوج لذت جنسی یا ارگاسم برساند و با تکرار آن به صورت یک عادت درآمده و کسانی را می بینیم که سرانجام متأسفانه اعتیاد به خودارضائی پیدا می کنند.

خودارضائی اختصاص به مردان نداشته و زنانی را که مبتلا به این امر هستند در سطح جامعه مشاهده می کنیم. این امر می تواند مثل اعتیاد های دیگر روح و روان و جسم فرد را تحت تأثیر قرار می دهد.

سوالی که در ذهن شما ممکن است ایجاد شود این است که چه در مقاربت طبیعی و چه در خود ارضایی ارگاسم یا اوج لذت جنسی ایجاد و در هر دو انزال اتفاق می افتد پس چه فرقی بین این دو امر وجود دارد؟

جواب

در مقاربت طبیعی فاز هیجان جنسی به همراه جنبه های مهم عاطفی و با سیر مراحل طبیعی خود پیش می رود ولی در خودارضائی این فاز به صورت short cut و میانبر بوده و بصورت سریع و فاقد جنبه های عاطفی می باشد که با تکرار و مخصوصاً درجات بالای آن عوارض خاص خودش را ایجاد می کند.

امروزه ما در سطح جامعه کسانی را می بینیم که به بدترین مواد مخدر اعتیاد داشته اند ولی با یک تصمیم قاطع و ترک آن ها مسیر درست زندگی را طی می کنند که خودارضائی در مقایسه با آنان ناچیز و قابل مقایسه نمی باشد. پس نتیجه اینکه با توکل بر خدا و اتخاذ یک تصمیم قاطع می توان به سادگی از شر این رفتار که باعث آسیب جسمی و روحی می گردد خلاص شد.

4/5 - (158 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علی جمعه ۲۴ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 678 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    یک سوال داشتم من بر روی بدنه آلت تناسلیم مو رشد کرده و تا حدود ختنه گاه هم میرسه ولی از وسط آلت به بالا دیگه مو نیست و فقط به صورت دونه هست که فکر میکنم ریشه مو باشه اما رشد نکرده
    میخواستم ببینم برای درمان باید چه کاری انجام بدم
    اگه عکس نیاز بود بگید تا ارسال کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۴ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکس بفرستید
  • تصویر کاربر جمال جمعه ۱۰ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 224 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر. اگر پدر یا مادری دارای تبخال تناسلی باشه و با بچه هاشون به حمام برن احتمال انتقال به فرزندان در چه صورت وجود داره. لطفا جواب کامل بدید. ممنون.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۰ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام، خیر
  • تصویر کاربر خورشيد شنبه ۱۱ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 251 مشاهده پرسش
    دكتر سلام خسته نباشيد من سال ٩٥ واكسن ٤ گانه گارداسيل زدم همون سال ازمايش hpv دادم كه تايپ 56 و ٦٦ رو نشون داد سال ٩٧ ازمايش را تكرار كردم تايپ ٤٥ و ٦ رو نشون داد من كلوپوسكوپي هم انجام دادم و پاپ اسمير كه مشكلي نداشت من هيچ وقت ضايعه زگيل نداشتم ولي ممكنه با وجود اين تايپ از ويروس به سرطان زبان حلق يا گلو مبتلا بشم خيلي ميترسم تروخدا راهنمايي كنيد
    1. تصویر کاربر خورشيد یکشنبه ۵ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      دكتر خانوم هستم و ٣٢ سالمه
    2. تصویر کاربر خورشيد جمعه ۱۰ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      و در اخر دكتر اين ٢ تا لك زگيل تناسلي هستند؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۱ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام، ضایعات واضح نیستن، عکس مجدد بفرستید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر امیر یکشنبه ۱۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشین یه مدت سر کلاهک الت تناسلیم چروک شده میخواستم ببینم مشکلی داره یا گذرا هست بعد میخواستم بدون این مشکل واگیر دار اگه سکس داشته باشم مشکلی پیش میاره
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکس بفرستید
  • تصویر کاربر Samantahouri چهارشنبه ۱۵ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 230 مشاهده پرسش
    من در قسمت ختنه گاه خود نقطه ای وجود دارد که مشکوک شدم،می خواستم ببینم زگیل هست یا نه؟ قبلا دست و پاهام زگیل زده بودن و قسمت تناسلی نیز زگیل بود که فریز کردم می خواستم ببینم اینها زگیل هستن ؟چه جوری می تونم آزمایش بدم یا باید ویزیت بشم؟البته از شما وقت ویزیت تلفنی هم گرفته بودم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۹ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکسش را بفرستید ببینم
    2. تصویر کاربر Samantahouri دوشنبه ۳۰ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      بفرمایید
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      این زگیل است برای کرایو با شماره 09351142080 02122642744 هر روز از ساعت ۱۰ الی۱۲ تماس بگیرید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محسن جمعه ۲۷ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 210 مشاهده پرسش
    سلام دکتر عزیز خسته نباشید .یک روز من در لبه ی زبانم احساس درد کردم ودر آینه متوجه زائده کوچک صورتی رنگ شدم .در اینتر نت مشکلات دهانی رو سرچ کردم وبه زگیل تناسلی دهانی رسیدم .خشکی گلو وخشن شدن صدا هم دارم ولی فکر نمیکردم مربوط باشه در قسمت انتهای زبانم هم احساس میکنم از همان زوائد صورتی میبینیم بشدت ترسیده ام من سه فرزند دارم جهت معاینه پیش چه دکتری بروم ؟به مطب وبیمارستانهایی که شما در آن فعالیت دارید دسترسی ندارم لطفا راهنمائیم کنید .سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۷ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام، من به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید
  • تصویر کاربر ساحل چهارشنبه ۱۵ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 234 مشاهده پرسش
    من یک برآمدگی شبیه به گوشت اضافه در ورودی واژنم دارم به صورتی که وقتی با انگشت دو طرف این زائده را میکشم هم سطح پوشتم شده و دیگر برآمدگی وجود ندارد
    یک یا دو تا برآمدگی ریز هم در داخل لب های کوچکم دارم
    اینا نه درد دارن نه سوزش نه خارش نه ترشح میخوام بدونم اینا زگیل تناسلی هستند یا نه ؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکس بفرستید
  • تصویر کاربر مسعود چهارشنبه ۲۵ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 221 مشاهده پرسش
    سلام دکتر عصر جمعه شما بخیر
    من مرد متاهل هستم۲۹ سالمه از ۲۰ سالگی بدون اینکه رابطه جنسی داشته باشم متوجه چندتا خال سیاه به اندازه ۲ تا ۴ میلی متری نواحی دور آلت تناسلیم شدم که در طی این ۹ سال چندتا دیگه به اندازه حداکثر ۲میلی متر زیر آلتم ظاهر شد
    سال قبل رفتم پیش متخصص نگاه کرد و گفت زگیل نیست و یه پماد دست ساز داد اما بعلت مشغله نرفتم بگیرم
    تا اینکه چندوقت قبل حدود یکماه همسرم گفت یک دونه خال زیر کشاله ران نزدیک واژن درآورده که تابحال طی این ۳ سال ازدواجمون نداشت
    الان نگران شدم که اگر زگیل تناسلی باشه چیکارکنم

    به این دلیل که همسرم یه موقع فکر میکنه من شاید رابطه داشتم که اینجوری شدم

    اما سه ساله که ازدواج کردیم تابحال همسرم نداشت

    من در سن ۲۰ سالگی بعلت نداشتن اطلاعات کافی بهداشتی از ژیلت دامادمون استفاده میکردم میگم شاید همون باعث انتقال شده که اگر زگیل باشه

    عکس هایی که میفرستم اندازه بزرگترینش ۴میلی متر و مابقی ۲میلی متر
    از ۲۰سالگی تا الان همینجوری بودن

    و یک عکس هم از خالی که روی کشاله ران همسرم هست میفرستم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۵ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      بهتر است از انها تست اچ پي وي دهيد
  • تصویر کاربر حسین شنبه ۱۱ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 238 مشاهده پرسش
    درحالت عادی وغیرنعوظ آلت کاملا رو به سمت بالا خوابیده آیا این حالت طبیعی است ومشکلی برای ازدواج ایجاد نمیکند ممنون ازوقتی که میگذارید
    1. تصویر کاربر حسین چهارشنبه ۸ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام ببخشید چرا جواب سوال من نیومده ؟؟
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۱ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکس بفرستید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر شاهین شنبه ۱۴ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 215 مشاهده پرسش
    سلام
    از آقای دکتر خیلی ممنونم، واقعا پزشک حاذقی هستند و عموی بنده از بیمارانشون بودن.
    من، مرد، 25 ساله و مجرد هستم و تا الان هیچ نوع تماس جنسی نداشتم. درست در هنگام بلوغ( حوالی 14 سالگی) خیلی ناگهانی یه تعداد ضایعه نقطه مانند تیره روی آلت( صرفا روی ختنه گاه) ایجاد شد و بعد، خیلی سریع در عرض دو سه روز رفع شد. بعد از این، به پزشک متخصص اورو مراجعه کردم و گفت اصلا موضوع مهمی نیست.
    دیگه هیچ عارضه ای نداشتم تا چند روز قبل که درگیر مراسم ازدواج بودم، مجدد یک ضایعه روی آلتم و در همون محل ختنه گاه ایجاد شد. الان نمیدونم چه کار کنم؟
    این ضایعه نه درد داره و نه خارش.
    اول قرمز بود و الان به تیرگی تمایل داره و داره کوچک تر میشه.
    تقریبا هم مسطحه.
    من متاسفانه دچار وسواس هم شدم و کلاً بعد از انجام ادرار، عمل استبراء ( یک عمل مستحبی) رو خیلی با تکرار و با شدت انجام میدم.
    خواهش میکنم راهنمایی ام کنید.
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۴ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکس مجدد بفرستید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

در این مقاله سعی داریم غذاهای مناسب و مواد غذایی که برای پایین آوردن اوره و کراتین…
گاهی یک سنگ کلیه چپ حتی خیلی ریز به اندازی یک شن می تواند باعث دردی وحشتناک…
انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر