جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پاسخهای علمی دکتر کرمی درباره خود ارضایی

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

 امروزه جوانان زیادی در داخل کشور و خارج از کشور که از بینندگان سایت من بوده و گهگاهی جهت ویزیت به مطب تشریف می آورند، سوالاتی درباره خودارضائی و عوارض و عواقب آن می پرسند و درباره آن نگرانند.با توجه به اهمیت این موضوع بنده بر آن شدم که اطلاعات کاملی درباره ی عوارض خودارضایی و درمان خودارضایی تهیه و در اختیار شما خوانندگان این مفاله قرار دهم.در ابتدا نمونه سوالاتی که از اینجانب انجام شده را عنوان و سپس درباره تک تک آنها توضیحات لازم را ارائه می نمایم.

ترس از عقيم شدن به دليل خود ارضايي حقیقت دارد؟

ترس از عقيم شدن به دليل خود ارضايي

خود ارضایی به هیچ عنوان باعث عقیم شدن شما نخواهد شد اما عوارضی که بر روح و روان شما خواهد گذاشت بسیار خطرناک و گاهی جبران ناپذیر است.

 

خودارضایی در دختران و تاثیرات آن بعد از ازدواج

خانم جوانی که قبل از ازدواج عادت به خودارضائی داشتند بعد از ازدواج از مقاربت با همسر لذت نمی برند و به اوج لذت جنسی یا ارگاسم نمی رسند.

یکی از عوارض خودارضائی مکرر، شرطی شدن این رفتار و عادت به ارضاء در یک وضعیت خاص می باشد که این قضیه باعث می شود که اغلب مبتلایان به این عادت، در هنگام مقاربت طبیعی و رسیدن به ارگاسم مشکل پیدا کنند و چه بسا به ارگاسم نمی رسند. این امر در خانم ها با شدت بیشتری می تواند نمود پیدا کند.

عقيم شدن به دليل خود ارضايي

آيا خودارضايي باعث ناباروري ميشود

خود ارضایی نه در زنان و نه در مردان به هیج عنوان باعث تا نا باروری نمی شود.

آيا خود ارضايي باعث نازایی میشود؟

ايا خود ارضايي زن باعث نازايي ميشود؟ نه خودارضایی به هیچ وجه روی باروری شما تأثیر نمی گذارد. افسانه های زیادی در مورد ناباروری وجود دارد. برخی افراد معتقدند که خودارضایی می تواند باعث ناباروری شود. اما از لحاظ علمی هنوز چیزی ثابت نشده است.

آيا خود ارضايي باعث عقيم شدن ميشود؟

مرد جوانی مبتلا به خودارضائی می باشد از عوارض و عواقب آن مخصوصاً ناباروری نگران است و از من پرسیده است که آيا خودارضايي باعث ناباروري مردان ميشود؟

در مطالعات انجام شده ارتباطی بین عقیم شدن و  ناباروری و خودارضائی پیدا نشده است. تنها مورد استفاده از خودارضائی در پزشکی، جهت تهیه مایع منی در مردان مبتلا به ناباروری می باشد که جهت بررسی آزمایشگاهی علت ناباروری مردان باید آزمایش منی آنها را از نظر شکل و حرکت نطفه ها و موارد دیگر بررسی شود. درست خواندن آزمایش اسپرم خیلی مهم است.

خود ارضایی در زنان

آيا خود ارضايي باعث زود انزالي ميشود؟

فرد دیگر که مبتلا است اظهار می کند که بعد از ازدواج دچار زود انزالی شده است. در صورت تکرار خودارضائی با دفعات بیشتر و به علت تحریک های مکرر اعصاب اتونوم آستانه تحریک پذیری عصبی پائین آمده و لذا افراد مبتلا و مخصوصاً با تعداد بیشتر، تحریک پذیری بیشتری نسبت به عوامل محرک بیرونی پیدا کرده و لذا می تواند باعث زودانزالی مردان شود.

ايا خود ارضايي باعث ضعيف شدن چشم و بدن ميشود؟

فرد دیگر اظهار می دارد که مبتلا به تاری دید، ضعف و بی حالی و بی حوصلگی و پرخاشگری شده است.

در این عادت به علت تکرار زیاد آن به کرات، عضلات بدن در هنگام انال تحریک و منقبض و لذا باعث مصرف انرژی بیشتر و بالارفتن اسید لاکتیک در عضلات شده و لذا ضعف و خستگی و بی حالی به سراغ فرد می آید که هر چه تعداد انجام بیشتر باشد، این ضعف شدیدتر است.

ايا خودارضايي باعث واريكوسل ميشود؟

خود ارضایی به تنهایی باعث ایجاد واریکوسل نمی شودو اما اگر شما واریکوسل دارید از خودارضایی پرهیز کنید زیرا باعث بدتر شدن بیماری می شود. اگر نمیدانید وایکوسل چه شکلی است تصاویر واریکوسل را ببینید تا در صورت درگیر شدن با واریکوسل آن را بشناسید.

درمان خودارضايي از نظر علمی

مثل مشهور که ماهی را هر موقع از آب بگیری تازه است بهترین کار اتخاذ یک تصمیم قاطع، عمل به جمله مشهور که خواستن توانستن است می باشد و لذا اولین  اقدام درمان تصمیم قاطع بر ترک خود ارضایی است. با انجام این کار ها خود را از نظر روانی آماده کنید:

با توجه به نمونه سوالات مطرح شده در این جا به بررسی علمی خود ارضایی و درمان خود ارضايي از نظر علمي در پسران و خانم ها پرداختیم و امیدواریم به رعایت این موارد خودارضایی را ترک نمایید.

انزال زودرس

خود ارضایی چیست؟

در این روش فرد با خیالپردازی و بدور از واقعیت و با تحریک دستگاه تناسلی و پردازش ذهنی صحنه های تحریک کننده سعی می کند که خود را به اوج لذت جنسی یا ارگاسم برساند و با تکرار آن به صورت یک عادت درآمده و کسانی را می بینیم که سرانجام متأسفانه اعتیاد به خودارضائی پیدا می کنند.

خودارضائی اختصاص به مردان نداشته و زنانی را که مبتلا به این امر هستند در سطح جامعه مشاهده می کنیم. این امر می تواند مثل اعتیاد های دیگر روح و روان و جسم فرد را تحت تأثیر قرار می دهد.

سوالی که در ذهن شما ممکن است ایجاد شود این است که چه در مقاربت طبیعی و چه در خود ارضایی ارگاسم یا اوج لذت جنسی ایجاد و در هر دو انزال اتفاق می افتد پس چه فرقی بین این دو امر وجود دارد؟

جواب

در مقاربت طبیعی فاز هیجان جنسی به همراه جنبه های مهم عاطفی و با سیر مراحل طبیعی خود پیش می رود ولی در خودارضائی این فاز به صورت short cut و میانبر بوده و بصورت سریع و فاقد جنبه های عاطفی می باشد که با تکرار و مخصوصاً درجات بالای آن عوارض خاص خودش را ایجاد می کند.

امروزه ما در سطح جامعه کسانی را می بینیم که به بدترین مواد مخدر اعتیاد داشته اند ولی با یک تصمیم قاطع و ترک آن ها مسیر درست زندگی را طی می کنند که خودارضائی در مقایسه با آنان ناچیز و قابل مقایسه نمی باشد. پس نتیجه اینکه با توکل بر خدا و اتخاذ یک تصمیم قاطع می توان به سادگی از شر این رفتار که باعث آسیب جسمی و روحی می گردد خلاص شد.

4/5 - (158 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر Moja سه شنبه ۶ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 234 مشاهده پرسش
    آقای دکتر سلام من moja هستم شما عکسامو دیدین و گفتین مشکلی ندارم و قبل از اینکه جواب شما بیاد که نیاز به هیچکاری نیست من آزمایش نمونه برداری دادم که متاسفانه جوابش مثت بود و از دو نوع 18 و ۴۳ من نگران خودم نیستم ولی قبل از جواب با نامزدم رابطه برقرار کردم چندبار حتی دهانی بسیار نگران ایشونم الان چیکار میتونم بکنم و اینکه جواب آزمایشو ارسال میکنم براتون و بنظرتون این آزمایش معتبره با توجه به اینکه چهارشنبه ازمایش دادم و شنبه جوابش اماده شد و اینکه من حداقل دو سری عکس فرستادم براتون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۵ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      در مورد زگیل وقتی فرد مبتلا بشه ممکنه بدن بتونه مقابله کنه و ویروس از بدن پاک بشه ، ممکنه در بدن بمونه و عود کنه. بهترین درمان کرایو است. تیغ زدن و لیزر باعث پخش آن می شود. در مورد واکسن ، قبل از ابتلا به زگیل ، در خانم ها موثر است بعد از ابتلا اثر ندارد. در خانم ها باید پس از ابتلا سالانه پاپ اسمیر انجام شود از جهت خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۵ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      ۸۰ در صد افراد بدنشون ویروس رو میتونه حذف کنه
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۵ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      در آقایان ویروس خطر خاصی ندارد ، نهایت میتونه باعث ضایعات پوستی بشه ، مشکل دیگه ای برای اقایون نداره . ولی میتونه باعث انتقال به خانم ها بشه
    4. تصویر کاربر Moja دوشنبه ۵ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      دکتر الان ما باید چیکار کنیم؟ من باید کرایو کنم؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۶ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      اگر ضایعات پوستی دارید کرایو انجام شود
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر Gharib چهارشنبه ۱۶ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 153 مشاهده پرسش
    باسلام وخسته نباشید.
    بنده حدودافت روزپیش از پودر موبر برای ناحیه ژنیتال استفاده کردم.بعدازآن خارش نسبتاشدیدی درکلاهک آلتم(محل ختنه گاه) و دربیضه هایم آغازشد(دقیق نمیدانم بلافاصله پس از موزدایی خارش آغازشده یا یکی دوروز بعدتر).
    و چندرورپیش که نگاه کردم درمحل ختنه گاهم زائده ای کوچک واحتمالا گوشتی وجوددارد که منشاخارش آلتم آنجاست و بالمس خارشش بیشترمیشود(تصویراول)
    سه روزاست پمادکالامین استفاده میکنم و خارش تقریبا وجودندارد.امروزمشاهده کردم درسمت راست تنه ی آلتم برجستگی نرمی که فکر کنم رگ است بوجود آمده(تصویردوم) که قوام نرمی دارد و دردی ندارد.
    همچنین حس میکنم خارش به ناحیه آنال هم گسترش یافته(خارش درحالت عادی نیست امابالمسشان خارش وجوددارد)
    ۲۴سال دارم ومجرد هستم وتاکنون هیچ رابطه جنسی نداشته ام.
    لطفا مراراهنمایی کنید آقای دکتر
    باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۶ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      مشکلی نیست ، از کپسول سفالکسین هر ۶ ساعت و پماد موپیروسین استفاده کنید
  • تصویر کاربر Hamid جمعه ۴ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 237 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و احترام
    ببخشید جناب دکتر در مورد خودارضایی سوالی داشتم
    من پسری ۳۰ ساله و مجردم که از حدود ۱۶ ،۱۷ سالگی دچار انحراف و مشکل خودارضایی شدم اوایل زیاد بود تعدادش در ماه
    ولی الآن کمتر شده و ماهی ۳_۴ بار هست و هرکار کردم نتونستم کاملا ترک کنم
    حالا سوالم اینه عوارض جسمی روحی خودارضایی چیه؟
    آیا برای ازدواج و ارتباط جنسی با همسر آینده من دچار مشکل خاصی شدم؟
    زمانی که قصد ازدواج داشته باشم باید قبلش متخصص خاصی برم و آزمایش خاصی بدم یا نه؟
    و اینک من نمی دونم الان دچار زود انزالی شدم یا نه ، از کجا باید بفهمم اینو ؟
    و اینک خودارضایی باعث عقیم شدن و ناتوانی جنسی بعد از ازدواج میشه؟؟
    من خیلی نگرانم و استرس دارم و تا حالا ازدواج نکردم بخاطر موضوع خودارضایی چون ترسیدم که در رابطه جنسی با همسر به مشکل بخورم چون تا حالا اصلا رابطه جنسی نداشتم و فقط با خودارضایی....
    اگه ممکنه جواب همه سوالات رو بدید ممنون میشم
    و اینک آیا خودارضایی باعث تحلیل جسمانی و ضعف و لاغری میشه؟؟
    چون من وزنم ۵۰ هست و زیادی لاغرم

    ممنون. ببخشید سوالات زیاد شد...
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۴ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام خود ارضایی باعث عقیم شدن و نازایی نمیشه. اگر تعداد دفعات زیاد بشه میتونه انرژی جسمانی رو کاهش بده و خستگی زودرس بده. در رابطه ی جنسی مشکلی ایجاد نمیکنه ، و برای بحث روانی قضیه ، مشاور میتونه کمکتون کنه.
  • تصویر کاربر مجید چهارشنبه ۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 221 مشاهده پرسش
    سلام
    4 سال پیش فریز کردم بعد دو سال باز اومدم خدمت شما چک کردید فرمودید زگیلی وجود نداره الان دوباره یه چیزی زده نمیدونم زگیله یا نه تمام رابطه هام با کاندوم بوده حتی شرت رو هم در نمی‌آوردم وسط شرت سوراخ میکردم...عکس می‌فرستم چک‌کنید ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      عکس باز نمیشود مجدد عکس بفرستید
  • تصویر کاربر احمدرضا سه شنبه ۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من یکبار الت تناسلیم پوسته پوسته شد بعد خوب شد بعد از اون هم یکبار دیگه این اتفاق افتاد ولی الان قرمزی روی التم هست میشه بگید ممکنه چی باشه ؟ حساسیته یا زیگیل یا هرپس ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام زگیل یا هرپس نیست
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      از پماد هیدروکورتیزون استفاده کنید اگر پاسخ نداد با دکتر متخصص پوست مشورت کنید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر سامان سه شنبه ۲۵ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 245 مشاهده پرسش
    سلام، خسته نباشید
    من چند سال خودارضایی میکردم و چند وقته که ترکش کردم، طبق تصاویری که ارسال کردم چند سال قبل به علت خشکی پوست آلت، زخم هایی روی بدنه آلت به وجود اومد که خود به خود ترمیم شده ولی پوستشون در اون قسمت یکم تیره تره و جاشون مونده، آیا مشکلی بوجود میارن؟
    و آیا پمادی چیزی هست که بشه باهاشون اون قسمت ها رو ترمیم کرد؟ (توی عکس هم هست)
    و مورد دیگه اینکه بر اثر خودارضایی احساس میکنم مقداری سوراخ آلت گشاد تر شده، آیا مشکلی بوجود میاره؟
    ببخشید طولانی شد، با تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۵ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام ، نه مشکلی نیست ، پماد زینک اکساید جهت تقویت پوست اون استفاده کنین
  • تصویر کاربر امید دوشنبه ۲۴ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 213 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر کرمی ، خسته نباشید ، آقای دکتر چند ماه که دچار زگیل تناسلی شدم ، در اطراف آلت و لای پا ، خیلی زیاد شده تعدادش ، البته هنوز نمیدونم اصلا زگیل هستن یا چیزه دیگه ای ، آقای دکتر خیلی نگرانم ، عاجزانه درخواست کمک و راهنمایی دارم از جنابعالی ، سپاسگذارم .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۴ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      عکس ارسال کنید، ببینم ، در صورتی که زگیل باشد راه حل دارد و راه آن کرایو می باشد .
  • تصویر کاربر کبری سه شنبه ۲۵ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 252 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید من چون شهرستان دورم ونمیتونم حضوری بیام خدمتتون ازتون خواهش میکنم که کمکم کنید این آزمایش اسپرم شوهرمه آیا اگر دارو مصرف کنه تحرک اسپرمش خوب میشه و با این شرایط من میتونم برای بارداری اقدام کنم یا باید صبر کنم شوهرم 33 سال و خودم 24 سالمه
    motilesperms19.11
    progressivesperms15.15
    Normalmorphology20.00
    بقیه فاکتورا نورمال هستند واریکوسل درسمت چپ دیده میشود ورید های سمت چپ با قطر 2.2میلیمتر همراه با جریان رتر و گرید حین مانوروالسالوا دیده میشود
    1. تصویر کاربر کبری پنجشنبه ۲۰ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      چرا جواب نیومد
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۵ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکس باز نمیشود مجدد ارسال کنید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر س.کلانتر سه شنبه ۱۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 320 مشاهده پرسش
    حدود یک ماه بیشتر که قسمت کلیتورس خارش داشته و حتی لباس زیر میپوشم میخاره به طرز وحشتناکی که ناچارشدم اصلا لباس زیر نپوشم ولی تا چیزی تماس پیدا میکنه با کلیتوریس دوباره میخاره رفتم دکتر زنان که گفت چیزی دیده نمیشه و عفونت هم نداشتم ،ولی خودم‌متوجه شدم که قسمتیش یه جوش بسیار ریزی زیر کلوتوریس هست،بدای درمان راهی هست آیا،چیز خطرناکی نیست؟؟ راه درمانی وجود داره؟؟آخه خیلی اعصابمو بهم ریخته و علتش چی میتونه باشه؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام ، بهتر است معاینه انجام شود. ممکن است ضایعات قارچی باشد
  • تصویر کاربر حسن سه شنبه ۱۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 225 مشاهده پرسش
    سلام حدود ۱۰ روز که زیر بیضه ها به خارش افتادن و اذیت میکنه کشاله های ران هم دچار نقطه های قرمز رنگی شدنی منتها پراکندست ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      از داروی آسیکلوویر ۴۰۰ میلیگرم هر ۸ ساعت تا ۱۰ روز استفاده کنین همراه با مایعات فراوان
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

در این مقاله سعی داریم غذاهای مناسب و مواد غذایی که برای پایین آوردن اوره و کراتین…
گاهی یک سنگ کلیه چپ حتی خیلی ریز به اندازی یک شن می تواند باعث دردی وحشتناک…
انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر