جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پاسخهای علمی دکتر کرمی درباره خود ارضایی

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

 امروزه جوانان زیادی در داخل کشور و خارج از کشور که از بینندگان سایت من بوده و گهگاهی جهت ویزیت به مطب تشریف می آورند، سوالاتی درباره خودارضائی و عوارض و عواقب آن می پرسند و درباره آن نگرانند.با توجه به اهمیت این موضوع بنده بر آن شدم که اطلاعات کاملی درباره ی عوارض خودارضایی و درمان خودارضایی تهیه و در اختیار شما خوانندگان این مفاله قرار دهم.در ابتدا نمونه سوالاتی که از اینجانب انجام شده را عنوان و سپس درباره تک تک آنها توضیحات لازم را ارائه می نمایم.

خودارضایی در دختران و تاثیرات آن بعد از ازدواج

خانم جوانی که قبل از ازدواج عادت به خودارضائی داشتند بعد از ازدواج از مقاربت با همسر لذت نمی برند و به اوج لذت جنسی یا ارگاسم نمی رسند.

یکی از عوارض خودارضائی مکرر، شرطی شدن این رفتار و عادت به ارضاء در یک وضعیت خاص می باشد که این قضیه باعث می شود که اغلب مبتلایان به این عادت، در هنگام مقاربت طبیعی و رسیدن به ارگاسم مشکل پیدا کنند و چه بسا به ارگاسم نمی رسند. این امر در خانم ها با شدت بیشتری می تواند نمود پیدا کند.

آيا خودارضايي باعث ناباروري ميشود

خود ارضایی نه در زنان و نه در مردان به هیج عنوان باعث تا نا باروری نمی شود.

آيا خود ارضايي باعث نازایی میشود؟

ايا خود ارضايي زن باعث نازايي ميشود؟ نه خودارضایی به هیچ وجه روی باروری شما تأثیر نمی گذارد. افسانه های زیادی در مورد ناباروری وجود دارد. برخی افراد معتقدند که خودارضایی می تواند باعث ناباروری شود. اما از لحاظ علمی هنوز چیزی ثابت نشده است.

آيا خود ارضايي باعث عقيم شدن ميشود؟

مرد جوانی مبتلا به خودارضائی می باشد از عوارض و عواقب آن مخصوصاً ناباروری نگران است و از من پرسیده است که آيا خودارضايي باعث ناباروري مردان ميشود؟

در مطالعات انجام شده ارتباطی بین عقیم شدن و  ناباروری و خودارضائی پیدا نشده است. تنها مورد استفاده از خودارضائی در پزشکی، جهت تهیه مایع منی در مردان مبتلا به ناباروری می باشد که جهت بررسی آزمایشگاهی علت ناباروری مردان باید آزمایش منی آنها را از نظر شکل و حرکت نطفه ها و موارد دیگر بررسی شود. درست خواندن آزمایش اسپرم خیلی مهم است.

آيا خود ارضايي باعث زود انزالي ميشود؟

فرد دیگر که مبتلا است اظهار می کند که بعد از ازدواج دچار زود انزالی شده است.

در صورت تکرار خودارضائی با دفعات بیشتر و به علت تحریک های مکرر اعصاب اتونوم آستانه تحریک پذیری عصبی پائین آمده و لذا افراد مبتلا و مخصوصاً با تعداد بیشتر، تحریک پذیری بیشتری نسبت به عوامل محرک بیرونی پیدا کرده و لذا می تواند باعث زودانزالی مردان شود.

ايا خود ارضايي باعث ضعيف شدن چشم و بدن ميشود؟

فرد دیگر اظهار می دارد که مبتلا به تاری دید، ضعف و بی حالی و بی حوصلگی و پرخاشگری شده است.

در این عادت به علت تکرار زیاد آن به کرات، عضلات بدن در هنگام انال تحریک و منقبض و لذا باعث مصرف انرژی بیشتر و بالارفتن اسید لاکتیک در عضلات شده و لذا ضعف و خستگی و بی حالی به سراغ فرد می آید که هر چه تعداد انجام بیشتر باشد، این ضعف شدیدتر است.

ايا خودارضايي باعث واريكوسل ميشود؟

خود ارضایی به تنهایی باعث ایجاد واریکوسل نمی شودو اما اگر شما واریکوسل دارید از خودارضایی پرهیز کنید زیرا باعث بدتر شدن بیماری می شود. اگر نمیدانید وایکوسل چه شکلی است تصاویر واریکوسل را ببینید تا در صورت درگیر شدن با واریکوسل آن را بشناسید.

درمان خودارضايي از نظر علمی

مثل مشهور که ماهی را هر موقع از آب بگیری تازه است بهترین کار اتخاذ یک تصمیم قاطع، عمل به جمله مشهور که خواستن توانستن است می باشد و لذا اولین  اقدام درمان تصمیم قاطع بر ترک خود ارضایی است.

 

 

  • تقویت اراده با تکرار اینکه من می توانم
  • اجتناب از مشاهده فیلم ها و صحنه های تحریک کننده در فیلم و یا محیط
  • دوری از تنهائی و سرگرم کردن خود به کارهای دسته جمعی
  • شروع ورزش مستمر و مداوم
  • اجتناب از پوشیدن لباسهای تنگ و تحریک کننده
  • دوری از بیکاری و پر کردن فراغت با ورزش و مطالعه
  • عدم خوابیدن به رو در طول شب و روز
  • اجتناب از مصرف محرک های غذایی
  • اجتناب از دستکاری اندام تناسلی

با توجه به نمونه سوالات مطرح شده در این جا به بررسی علمی خود ارضایی و درمان خود ارضايي از نظر علمي در پسران و خانم ها پرداختیم و امیدواریم به رعایت این موارد خودارضایی را ترک نمایید.

خود ارضایی چیست؟

در این روش فرد با خیالپردازی و بدور از واقعیت و با تحریک دستگاه تناسلی و پردازش ذهنی صحنه های تحریک کننده سعی می کند که خود را به اوج لذت جنسی یا ارگاسم برساند و با تکرار آن به صورت یک عادت درآمده و کسانی را می بینیم که سرانجام متأسفانه اعتیاد به خودارضائی پیدا می کنند.

خودارضائی اختصاص به مردان نداشته و زنانی را که مبتلا به این امر هستند در سطح جامعه مشاهده می کنیم. این امر می تواند مثل اعتیاد های دیگر روح و روان و جسم فرد را تحت تأثیر قرار می دهد.

انزال زودرس

سوالی که در ذهن شما ممکن است ایجاد شود این است که چه در مقاربت طبیعی و چه در خود ارضایی ارگاسم یا اوج لذت جنسی ایجاد و در هر دو انزال اتفاق می افتد پس چه فرقی بین این دو امر وجود دارد؟

جواب

در مقاربت طبیعی فاز هیجان جنسی به همراه جنبه های مهم عاطفی و با سیر مراحل طبیعی خود پیش می رود ولی در خودارضائی این فاز به صورت short cut و میانبر بوده و بصورت سریع و فاقد جنبه های عاطفی می باشد که با تکرار و مخصوصاً درجات بالای آن عوارض خاص خودش را ایجاد می کند.

امروزه ما در سطح جامعه کسانی را می بینیم که به بدترین مواد مخدر اعتیاد داشته اند ولی با یک تصمیم قاطع و ترک آن ها مسیر درست زندگی را طی می کنند که خودارضائی در مقایسه با آنان ناچیز و قابل مقایسه نمی باشد. پس نتیجه اینکه با توکل بر خدا و اتخاذ یک تصمیم قاطع می توان به سادگی از شر این رفتار که باعث آسیب جسمی و روحی می گردد خلاص شد.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فلوشیپ فوق تخصصی درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی  

عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی تهران ، عضو انجمن ارولوژی اروپا ، امریکا و آسیا

4/5 - (158 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر رامین شنبه ۲۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    سلام استاد عزیز
    چند وقته سر التم از رنگ سیاه تغییر رنگ داده به صورتی و قرمز.فکر منو خیلی درگیر کرده ممنون میشم بفرمایید چه دارویی باید مصرف کنم.
    ممنون میشم کمکم کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      طبیعی است مشکلی ندارید
  • تصویر کاربر ای دوشنبه ۱۷ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 242 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر باشه چندین ماهه دچار زگیل تناسلی شدم از پدوفیلین استفاده میکنم،و هر بار استفاده میکنم بعد از چند روز زگیل تناسلی از بین میرود و یکی دیگه به وجود می آید این اتفاق حدود ۴-۵ ماهه تکرار میشه،زگیل تناسلی بسیار ریز و کوچک و بعد از بهبودی یکی یک زگیل تناسلی دیگه ایجاد میشه دکتر هم رفتم برای کرایو ولی گفتن به دلیل ریز بودن قابل کرایو نیست و یک ساعت قبل حمام پدوفیلین به روی زگیل بزنید سپس شستو بدهید و گفتن چون خیلی زگیل ها ریز حتی با چشم خوب قابل تشخیص نیست باید زیر نور زیاد خیلی از نزدیک ببینید تا متوجه شوید اون هم سخته،خواستم از شما کمک بگیرم آیا این تشخیص درست است یا چه چیزی پیشنهاد میکنید،لازم این هم خدمتتون عرض کنم زگیل ها بیشتر در یه ناحیه خواص هستن و ایجاد میشوند،آیا حمام رفتن هر روز برای زگیل تناسلی مشکلی ایجاد میکند البته از لیف استفاده نمیکنم یر روی زگیل ها و لمس نمیکنم فقط آب یا صابون بهش میخوره،شما چه پیشنهادی به من میدهید؟قرص پاور فیت هم ۱۰ روزه شروع کردم،از نظر شما ادامه بدم؟ممنون میشم راهنمایی کنید و پیشنهاد بدین چه کاری انجام بدم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۷ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      اگر زگیل دارید بهترین درمان کرایو می باشد
  • تصویر کاربر شبنم جمعه ۷ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 255 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر
    من 22 سالمه و مجارستان زندگی میکنم.
    حدودا یک ماه پیش متوجه چندتا زگیل در ورودی واژنم شدم و الان حس میکنم چندتا دونه ریزهم اضافه شده.اقای دکتر من خیلی استرس دارم و از وقتی تو سایت رو خوندم که ممکن هست که اچ پی وی باشه حالم واقعا بد شده.ممکنه عکس هایی که براتون میفرستم رو چک کنید ببینید که چه نوع زگیلی هست؟ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۷ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکسش را بفرستید ببینم
  • تصویر کاربر م چهارشنبه ۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 243 مشاهده پرسش
    درد و احساس یک توده داخل آلت
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      سونوگرافی شوید
  • تصویر کاربر sara چهارشنبه ۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    سلام یه چندوقیه دور کشاله رانم جوش رنگ پوست میزنه و وقتی میکنم کلی خون میاد،زیگیل ایا؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      زگیل نیست ، پماد موپیروسین استفاده شود
  • تصویر کاربر علیرضا جمعه ۷ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 244 مشاهده پرسش
    سلام .من ۱۴سالمه .حدوده ۱ساله خودارضایی میکنم.کاهش یادگیری بی حال بود پرخاشگری در من شکل گرفته من میخوام برگردم به حالت اول میخوام ترک کنم ایا ترک کنم تمام این عوارض ها برمیگرده لططفا کمکم کنید دارم دیوانه میشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۷ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      با روانپزشک مشورت شود
  • تصویر کاربر شیما یکشنبه ۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 282 مشاهده پرسش
    دور دهانه مقعدم چنتا زیگیل ریز زده و عکس گرفتم دیدم دو سوراخ مقعدم ی چیزای زردی دیده میشه خیلی ترسیدم و ی زیگیل تقریبا متوسط اندازه عدس هم ی کم اونور تر از رحمم زده لطفا بگین از چیه عکس واستون میفرستم عذر میخوام ترسیدم شیو کنم زیگیل ها بیشتر بشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکس باز نمیشود لطفا مجددا عکس را ارسال کنید تا بررسی کنم و پاسخ دهم
    2. تصویر کاربر شیما سه شنبه ۲۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام دکتر عکس کجا واستون دوباره بفرستم ربات تاگرام؟
    3. تصویر کاربر شیما سه شنبه ۲۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      دکتر اینو خدمتتون هم بگم تقریبا ۱۰ماه پیش رابطه از مقعد داشتم و دخترم و حدود ۳ماه پیش هم یک بار فقط رابطه به صورت دهانی (خوردن الت) در همین حد میخواستم ببینم ایا امکانش هست از ۱۰ماه پیش گرفته باشم یا از طریق رابطه دهانی ویروس وارد بدنم بشه
      ممنون میشم زودتر جواب بدین خیلی استرس دارم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      عکس را همین جا بفرستید مجدد
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      از طریق رابطه دهانی و مقعدی هر دو امکان انتقال هست
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر سجاد سه شنبه ۲۰ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر روی آلت تناسلیم یه چیزای در اومد خیلی ریز که جوش نیست
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۰ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکس باز نمیشود لطفا مجددا عکس را ارسال کنید تا بررسی کنم و پاسخ دهم
  • تصویر کاربر مریم شنبه ۱۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    سلام.مدت دو سال با اقایی در ارتباط بودم.
    تستHPV تایپ همسرش منفی بود و خودش هم ضایعه ای پوستی زد که اظهار داشت بعد از مراجعه به متخصص کلیه مشخص شد زگیل نیست و دکتر فقط ضایعه رو با جراحی سرپایی برداشت.
    بنابراین ظاهرا خودش و همسرش آلوده نیستند.
    حدود دو ماه قبل روی آلت همسرم ضایعه پوستی زد که عکس رو براتون فرستادم و فرمودید زگیل هست.به متخصص کلیه مراجعه کرد و لیزر انجام داد.
    خودم تست HPV و پاپ انجام دادم،پاپ سالم و بدون مشکل است ولی تستHPVتایپ 16 مثبت است.
    شوهرم بجز من رابطه دیگری نداره.چرا اینطوری شده؟
    آیا واقعا تست اون اقا و خانمش منفی بوده؟
    لطفا جواب بدید،نگرانم خیلی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      در مورد زگیل وقتی فرد مبتلا بشه ممکنه بدن بتونه مقابله کنه و ویروس از بدن پاک بشه ، ممکنه در بدن بمونه و عود کنه. بهترین درمان کرایو است. تیغ زدن و لیزر باعث پخش آن می شود. در مورد واکسن ، قبل از ابتلا به زگیل ، در خانم ها موثر است بعد از ابتلا اثر ندارد. در خانم ها باید پس از ابتلا سالانه پاپ اسمیر انجام شود از جهت خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      در ۸۰ درصد مواقع ویروس از بدن پاک میشه
    3. تصویر کاربر مریم شنبه ۱۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و ممنون از شما،میخواستم بیشتر بدونم چطور تست ویروسHPV خانم منفی بوده و خود اون آقا هم که گفته دکترش گفته زگیل نبوده،پس چرا من مبتلا شدم؟
      مگه ممکنه شخصی تستش منفی باشه ولی ناقل باشه؟
      یا ممکنه دوباره عود کرده ولی ضایعه نزده و منتقل کرده؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      تست ها گاهی خطا دارن
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر میلاد شنبه ۱۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 227 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر
    ببخشد مدت چند ماهه روی کلاهک آلت تناسلی لکه های به وجود اومده که بدون خارش و سوزش و یا درد هست و نمیدونم قارچ هست یا چیز دیگه
    میخواستم دلیلشو و درمانشو بپرسم ازتون؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      پماد کلوتریمازول هر ۸ ساعت استفاده شود اگر بهتر نشد با متخصص پوست مشورت شود
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

گاهی یک سنگ کلیه چپ حتی خیلی ریز به اندازی یک شن می تواند باعث دردی وحشتناک…
انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر