جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سنگ مثانه چگونه تشکیل میشود؟

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

ممکن است کمی برای شما عجیب باشد، اما ممکن است درون مثانه ی شما سنگ ایجاد شود! آیا از علت سنگ مثانه مطلع هستید! این سنگ ها توده های سختی هستند که از مواد معدنی موجود در ادرار به وجود می آیند و بیشتر در مردان بالای 50 سال شایع هستند.

سنگ مثانه در برخی موارد هیچ علائمی ندارد و خود به خود از بدن خارج می شود. حتی ممکن است متوجه نشوید که یک سنگ مثانه داشته اید! اما در بیشتر موارد، این سنگ ها باعث درد یا مشکلات دیگر ادراری می شوند. زمانی که این علائم را مشاهده کردید، باید آن را درمان کنید. در ادامه مطلب، علت سنگ مثانه را توضیح خواهیم داد.

سنگ مثانه

علت سنگ مثانه چیست؟

وظیفه ی مثانه، جمع آوری ادرار از کلیه ها است، تا در زمان نیاز بدن آن را به طور کامل دفع کند. بعد از دفع ادرار، مثانه باید به طور کامل خالی شود. اما به علت برخی از مشکلات سلامتی، مثانه به طور کامل خالی نشده و مقداری از ادرار در آن باقی می ماند. در مرحله ی بعد، برخی از مواد موجود در ادرار به یکدیگر می چسبند و کریستال هایی را تشکیل می دهند. با گذشت زمان، این کریستال ها باعث شکل گیری سنگ مثانه می شوند.

وجود برخی از مشکلات ممکن است مانع از تخلیه کامل مثانه شود. دو نمونه از رایج ترین آنها عبارتند از:

پروستات بزرگ شده: پروستات که فقط در مردان وجود دارد، اندامی است که به تولید مایع منی کمک می کند. با افزایش سن، پروستات معمولاً بزرگ تر می شود و می تواند به مجاری ادرار (لوله ای که ادرار را از بدن خارج می کند) فشار وارد کند. این اتفاق مانند پیچ خوردگی یک شلنگ است.

زمانی که این اتفاق می افتد، جریان ادرار در مجاری ادرار دچار مشکل می شود در نتیجه، مثانه نمی تواند به طور کامل خالی شود.

آسب عصبی: این مشکل که با نام «مثانه ی عصبی» نیز شناخته می شود، به این معنی است که اعصاب مثانه ی شما دیگر مثل قبل کار نمی کند. همین موضوع باعث می شود که ادرار در مثانه باقی بماند.

موارد دیگری هم وجود دارند که می توانند موجب مشکل در تخلیه ی کامل مثانه شوند. مانند:

  • جراحی بزرگ شدن مثانه: برخی از افراد این جراحی را برای درمان بی اختیاری ادرار انجام می دهند. بی اختیاری ادراری نوعی بیماری است که در آن فرد قادر به کنترل ادرار خود نیست. این جراحی می تواند احتمال ابتلا به سنگ مثانه را افزایش دهد.
  • دیورتیکول مثانه: جدار مثانه از لایه های مخاطی و عضلانی تشکیل شده است. لایه مخاطی در سطح داخلی و لایه عضلانی در سطح خارجی قرار دارد. دیورتیکول مثانه در حقیقت بیرون زدگی لایه مخاطی از درون لایه عضلانی است. این حالت می تواند به صورت مادرزادی یا به هر دلیلی که انسداد در مسیر خروج وجود داشته باشد (مانند بزرگی خوش خیم پروستات و عفونت) ایجاد گردد.
احساس ادرار کاذب
  • تورم مثانه: این بیماری ممکن است به علت عفونت مجاری ادراری اتفاق بیفتد.
  • سیستوسل: افتادگی مثانه یا سیستوسل که مختص زنان است، زمانی رخ می دهد که لیگامان بالای نگهدارنده مثانه و عضله بین واژن و مثانه، ضعیف یا کشیده شده و در نتیجه باعث پایین آمدن مثانه و ایجاد فشار بر روی واژن می گردد. در نتیجه، می تواند جریان ادرار را مسدود کند.
  • رژیم غذایی: رژیم غذایی سرشار از چربی، قند و نمک که فاقد ویتامین های A و B است، می تواند احتمال ابتلا به سنگ مثانه را افزایش دهد. این امر در کشورهای در حال توسعه بیشتر شایع است.
  • سنگ کلیه: سنگ کلیه با سنگ مثانه تفاوت دارد. اما یکی از این سنگ های کلیه می تواند به سمت مثانه ی شما حرکت کرده و در آنجا رشد کند.
  • تجهیزات پزشکی: تجهیزات و لوازم پزشکی مثل سوند (لوله ی نازکی که به تخلیه ی مثانه ی شما کمک می کنند) می توانند منجر به تولید کریستال هایی که سنگ مثانه را به جود می آورند شوند.

علائم سنگ مثانه چیست؟

برخی از سنگ های مثانه هیچ علائمی ندارند. اما در اغلب موارد، سنگ مثانه دیواره ی مثانه ی شما را اذیت کرده یا مانع از خروج درست ادرار می شوند. وقتی این اتفاق می افتد، شما ممکن است علائم زیر را داشته باشید:

علل شایع درد مثانه در مردان + درمان

آزمایشات و تشخیص سنگ مثانه چیست؟

پزشک در مورد علائمتان از شما سؤال می پرسد. ابتدا با معاینه ی فیزیکی شروع کرده و قسمت زیرین شکم شما را بررسی می کند. بعد از آن ممکن است آزمایشات زیر تجویز شود:

1- سیتوسکوپی: پزشک یک لوله ی کوچک مجهز به دوربین (سیتوسکوپ) را در مجرای ادرای شما قرار داده و آن را به سمت مثانه می فرستد تا سنگ ها را پیدا کند.

2- عکس برداری: پزشک به کمک این تست می تواند محل و اندازه ی سنگ های مثانه را تشخیص داده و ببیند که وجود کدام سنگ باعث مسدود شدن ادرار شما شده است. این آزمایشات عکس برداری می تواند شامل سی تی اسکن، اشعه ایکس یا سونوگرافی باشد.

3- آزمایش ادرار: پزشک موارد غیر معمول در ادرار شما را بررسی کرده و عفونت و سایر مشکلات را تشخیص می دهد.

درمان های سنگ مثانه چیست؟

اگر سنگ مثانه ی شما کوچک است، ممکن است بتوانید با نوشیدن مقدار زیادی آب، آن را دفع کنید. اما اگر در تخلیه ی مثانه خود دچار مشکل شده اید، این راه جواب نمی دهد!

اگر سنگ مثانه خود به خود دفع نشود، پزشک ممکن است یکی از موارد زیر را برای شما تجویز کند:

✔️ خرد کردن سنگ ها: این روش با نام «سیستولیتولاپاکسی» شناخته می شود. پزشک ابتدا برای پیدا کردن سنگ ها، سیستوسکوپی انجام می دهد. سپس، به کمک اولتراسوند، لیزر یا موارد دیگر از طریق سیستوسکوپ برای شکستن و خارج کردن سنگ ها و تکه های کوچک استفاده می کند.

✔️ عمل جراحی: اگرد سنگ های مثانه آنقدر بزرگ هستند که پزشک با روش های دیگر نتواند آن را خرد کرده و خارج کند، شما ممکن است به جراحی نیاز داشته باشید. در این روش مثانه را باز کرده و سنگ ها را خارج می کنند.

جراحی مثانه

آیا می توانیم از سنگ مثانه پیشگیری کنیم؟

در ایده آل ترین حالت، شما با درمان علت به وجود آمدن سنگ مثانه، از آن پیشگیری می کنید. اما این موضوع همیشه کارساز نیست! البته، چند گزینه برای شما وجود دارد:

  • درمان دیورتیکول مثانه: شما برای از بین بردن این مشکل می توانید جراحی کنید. گاهی اوقات، درمان بزرگی پروستات می تواند از دیورتیکول جیوگیری کند.
  • پروستات بیش از اندازه بزرگ: درمان دارویی یا جراحی می تواند در حل این مشکل به شما کمک کند.
  • درمان آسیب عصبی: در صورت داشتن این بیماری، داروها یا کاتتر ها می توانند احتمال ابتلا به سنگ مثانه را کاهش دهند.
  • زنان مبتلا به سیستوسل: شما ممکن است برای بهبود مثانه و سایر اندام های لگنی خود به جراحی نیاز داشته باشید.

گذشته از همه ی این ها، حتماً روزانه مقدار زیادی آب بنوشید تا از تبدیل شدن مواد معدنی ادرار به کریستال و تشکیل سنگ مثانه جلوگیری کنید. در مورد اینکه چه میزان آب در روز می توانید بنوشید با پزشک خود مشورت کنید و به یاد داشته باشید، در صورت بروز هرگونه مشکل در ادرار، مثل سوزش، درد، منقطع شدن، تکرر ادرار و … به پزشک مراجعه کنید.


دکتر حسین کرمی متخصص ارولوژی

2.8/5 - (13 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حسن جمعه ۱۰ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 27 مشاهده پرسش
    باسلام خانمم افتادگی مثانه داشته 10 ماه است عمل شده درد و سنگینی مثاله داره پزشک سیستوسکپی کرد گفت زخم و التهاب دارد دارو نوشته سفکسیم، نالیدیکسیک اسید، وزیکر، امی تریپتیلین برای دو ماه 10 روز مصرف می کند چندان فرقی نکرده، بیمار از وقتی که دارو ها را مصرف می کند احساس بزرگی و ورم مثانه را دارد و ادرارش خیلی باریک شده مثل اینکه مجاری ادرار تنگ شده آیا هیمن دارو ها کافی است یا معالجه دیگری نیاز دارد. باتشکر از پروفسور کرمی عزیز. از فالوورهای انیستا گرامی ایشان هستم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۰ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      دو ماه بعد از مصرف داروها سیستوسکوپی شود
  • تصویر کاربر حسام دوشنبه ۱ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 110 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید.آقای دکتر من هفته پیش رابطه جنسی داشتم با دوست دخترم.دچار سوزش شدم حین ادرار که اگه با فشار ادرار کنم درد و سوزش دارم.و بعد از ادرار بایددائم شرت عوض کنم چون سوزش دارم.هر مایعاتیم بخورم باید سریع برم دستشویی حتی یه جرء آب بخورم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      آزمایش آنالیز و کشت ادراری انجام دهید عفونت ادراری مطرح میباشد
  • تصویر کاربر فرزانه دوشنبه ۲۷ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 59 مشاهده پرسش
    سلام خوبین خانم ۲۷ساله هستم که از زمان مجردی تا الان سوزش بعد ادرار دارم بخدا خیلی اذیت هستم تو این چند سال نزدیک ۱۳سال میشه هرکاری کردم هر دکتری رفتم هیچ فایده ای نداره تو این چند سال کشت ادرار منفی سونو کلیه مشکلی نداشت وازلحاظ رحم تخمدان سالم پاپ اسمیر هم انجام دادم مشکلی نداشت اصلا نمیتونم نزدیکی داشته باشم سوزش بیشتر میشه بعداز هردفعه ادرار به شدت میسوزه تا چند ساعت بعد دوباره ادرار و دوباره سوزش اب هم زیاد می نوشم ولی دیگه دل درد حالت تهوع میگیرم ،راحت ادرار میکنم ولی بعد تموم شدن ادرار باز سوزش شروع میشه بعصی موقع ادرار زیاد وبعضی مواقع ادرار کم ادرار زرد یاچرکی موقع پریودی نزدیکای پریودی سوزش شدید تر میشه الانم حامله هستم یکسره شب وروز سوزش دارم بخدا دارم میمیرم نمیدونم چیکارکنم هیچ دارویی تاثیر نمیزاره لطفا بگین چیکارکنم سوزش بدون عفونت علتش چیه موقع سوزش کمردرد هم هستم ممکنه تنگی مجرا باسنگ داشته باشم و راستی تازگی ها رفتم دکتر چون یبوست هم دارم گفت تا یبوستت درمان نشه سوزشت هم خوب نمیشه چون به خاطر یبوست سوزش داری رفتم سیستوسکوپی انجام ندادن میگن هنوز جوون هستین وبا این سونو فقط داخل مثانه رو میبینیم هیچ کمکی بهت نمیکنه که سوزشت کم بشه چجوری میتونم بفهمم تنگی مجرا دارم یان با چه نوع عکسی معلوم میشه توحاملگی مشکلی نداره آقای دکتر شب تا صبح ۵ ال۶ دفعه برا ادرار باید بلند شم و همش حس میکنم بازم ادرار دارم. پسر اولم هیپوسپادیاس ازنکع شدید داره همش فکر میکنم به خاطر سوزشی که دارم این مشکل برا پسرم پیش اومده حالا ناخواسته باردارشدم وخیلی میترسم که مشکلی نداشته باشه از بس ازاین سوزش رنج میبرم میگفتم تا سوزشم برطرف نشه بچه نمیخام حالا که باردارم سوزشم بیشتر شده ایا تو بارداری سیستوسکوپی انجام میدین ازشهرستان بیام بخدا زندگیم داره ازهم می‌پاشه به خاطر سوزش نمیتونم نزدیکی داشته باشم شوهرم همش قهره ممنون میشم راهنماییم کنین
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۵ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      با سلام و احترام هایپوسپادیازیس بچه ی اول ربطی به سوزش ادراری شما نداره اگه کشت ادرار منفیه سونوگرافی نرماله و سنگی نداشتین و جریان ادرارتون نرماله بعیده که تنگی مجرا داشته باشین تنگی مجرا تو خانم ها خیلی نادره
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۵ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      حین نزدیکی هم سوزش ادرار دارید؟
    3. تصویر کاربر فرزانه یکشنبه ۲۶ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      سلام بله حین نزدیکی خیلی میسوزه بعدادرار سوزش بیشتر میشه یعنی موقع ادرارراحت ادرار میکنم بعدش به شدت میسوزه
    4. تصویر کاربر فرزانه یکشنبه ۲۶ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      سلام بله حین نزدیکی خیلی میسوزه بعدادرار سوزش بیشتر میشه موقع ادرار راحت ادرار میکنم ولی بعد تموم شدن ادرار به شدت میسوزه
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۷ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      فعلا کاری نمیشه کرد تحت نظر متخصص زنان باشید تا زمان وضع حمل سر خود دارویی رو مصرف نکنید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر هاله سه شنبه ۳۰ خرداد ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 81 مشاهده پرسش
    پسرم 14 سالشه الان دو روز وقتی ادرار می کنه میگه بازم احساس ادرار دارم و مجدد میره دستشویی قطره قطره ادرار داره هیچ درد و سوزش و تغییر رنگ در ادرار هم نداره.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ خرداد ۲( 9 ماه پیش)
      ازمایش ادرار و کشت ادرار بده احتمال عفونت مطرح است . ترجیحا یک سونوگرافی کلیه ها و مجاری ادراری هم بشن
  • تصویر کاربر فلاح چهارشنبه ۱۶ فروردین ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 113 مشاهده پرسش
    سلام دکتر
    بنده ۵ مرحله عمل تنگی مجرا که ۴ مرتبه بصورت اندسکوپیک و یک مرحله عمل باز انجام دادم ولی متاسفانه باز مجرای اداری من اوت کرده و الان باز تنگ شده
    البته چندین ساله از سوند برای باز کردن مجرا استفاده میکنم الان به هفته ی سه مرتبه هم رسیده
    الان بنظر شما اقای دکتر باز عمل باز باید انجام بدم یا استفاده از فنر استنت
    البته مطالعه کردم گفتن که عمل استنت برای کسانی که بیش از یک مرتبه انجام دادن مناسب نیست
    ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۶ فروردین ۲( 11 ماه پیش)
      سلام متاسفانه تنگی های مجرا عود کننده هستند . کجا عمل باز انجام شد ؟ باید یک عکس مجرا RUG انجام بشه
  • تصویر کاربر ترابی سه شنبه ۱۵ فروردین ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 111 مشاهده پرسش
    ضمن سلام خدمت دکتر بزرگوار.
    جناب دکتر، بنده مدت زمان طولانی هست که فشار تخلیه ادرارم کم شده که البته بیشتر ، صبح پس از بیدار شدن اینجور هست.
    گاهی برای تخلیه کاملش نزدیک به یک دقیقه باید صبر کنم و به خودم فشار بیارم.
    لطف میکنید راهنمایی بفرمایید؟بنده ساکن اهواز هستم.
    تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۵ فروردین ۲( 11 ماه پیش)
      سلام چند سالتون هست ؟ سونوگرافی انجام شده ؟
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۵ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 121 مشاهده پرسش
    پسرم کج ا ار می کنه بردم متخصص اورو لوژی گفتن تنگی مجرا داره باید با عمل باز بشه
    نمیشه بدون عمل با تب سنج اینکارو کرد
    1. تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۴ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      پسر ما از بچگی کج ادراری داشت ما هم فکر میکردیم بخاطر کجی آلتش هست ولی بردیم دکتر گفتن که مشکل تنگی مجرا هم داره که باید گشاد شه البته ادرار را با سرعت بیشتر از حالت معمولی دفع میکنه گفتن باید عمل بشه بی زحمت راهنمایی بفرمایین سونوگرافی هم گرفتیم میگن بخاطر فشار زیاد موقع دفع دیواره مثانه ضخیم تر شده
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۵ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام این کجی و تنگی به احتمال زیاد نیاز به عمل دارد با دماسنج و سایر موارد بهبود نمی یابد باید معاینه شود
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر مرتضی یکشنبه ۱۱ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 131 مشاهده پرسش
    سلام من سال پیش سنگ یک ونیم سانتی داشتم عمل تی یو ال انجام دادم .امسال بخاطر درد خفیف کلیه رفتم چکاپ یه سنگ ۴ میلی دارم .دکترم گفت این هیچی نیس ولش کن .گفت بیا معاینه کنم .التم رو دید گفت تنگه نوکش .بیا سرپایی عمل کنم فقط یه پولی هم غیر بیمارستان میگیرم .سوالم اینه من مشکلی تو ادرار ندارم .آزمایشی هم ندادم فقط معاینه فیزیکی کردن .الان نظر شما چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۱ دی ۱( 1 سال پیش)
      سلام سنگ ۴ میلی کجا دیده شد ؟ اگر تنگی نوک مه آ دارید و ادرار با سوزش خارج میشه عمل کنید . در معاینه مشخص میشود
    2. تصویر کاربر مرتضی یکشنبه ۱۱ دی ۱( 1 سال پیش)
      هیچ سوزش یا مشکلی تو ادرار ندارم. هزینه عمل چقدره ؟چون گفتن سرپاییه.
      عوارضم داره؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۱ دی ۱( 1 سال پیش)
      اگر مشکلی ندارید عمل نکنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر حمید چهارشنبه ۲۳ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 140 مشاهده پرسش
    سلام وقت شمابخیر.
    من چندین بارسونو وحتی سی تی هم کردم ولی یه بارسونوقبل وبعدازادرارانجام دادم حدود80سی سی ادراردرمثانه مونده بودهردکتری هم رفتم میگن چیزمهمی نیست آزمایش ها وسونوهات مشکلی نداره حتی نوارمثانه هم نگرفتن وپهلوچپم مخصوصاشب توی خواب که خیلی ببخشیداداراردارم دردمیگیره ویعدازتخلیه خیلی دردکم میشه.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۳ آذر ۱( 1 سال پیش)
      سلام چند سالتونه ؟ ایا در ادرار کردن مشکل دارید ؟ تکرر ادرار ندارید ؟ شب ها از خواب جهت ادرار بیدار نمیشوید ؟
    2. تصویر کاربر حمید چهارشنبه ۲۳ آذر ۱( 1 سال پیش)
      سلام مجدد45سال.
      مشکلی ندارم ولی مایعات زیادمیخورم ولی دفع کم دارم.
      برای شب ها هم درفصل زمستان شب زیادآب بخورم یک باربیدارمیشم.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۳ آذر ۱( 1 سال پیش)
      بعید است مشکل از کلیه باشد با توجه به اینکه میفرمایید مدارک نرمال بوده است . شاید منشا درد کمر و عضلات باشد .
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۱۹ آبان ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 158 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر خسته نباشید
    من از پارسال متاسفانه با یه مشکل برخوردم
    اونم اینکه یه بار هنگام ارگاسم یه لحظه منی از آلتم خارج نشد وچند ثانیه احساس درد کردم وبعد منی خارج شد ، نمیدونم چرا یه لحظه منی برگشت خورد ،اولین بارم بود
    حالا از پارسال وبعد این اتفاق
    هنگام ارگاسم منی من کم شده و اصلا بافشار زیاد سابق بیرون نمیاد و کش دار هم شده.
    قبلا ی جنس مخالف رو میدیدم حس برانگیختگی و فشار جنسی داشتم ولی بعد اون اتفاق احساس میکنم حس میکنم بین فکرومغزم وآلت تناسلیم ارتباطی برقرار نیست وتحریک نمیشم ،وحتما باید با دست آلتم رو راست وتحریک کنم.
    حتی اخرای انزالم به درستی تخلیه نمیشه و انتهای انزالم قبلا بادست فشار میدادم راحت تخلیه میشد اما الان به عقب برمیگرده .
    ممنونم جواب بدید چون تو شهر ما متخصص کم هست یا اصلا نیست.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۷ آبان ۱( 1 سال پیش)
      با سلام و احترام چند سالتون هست ؟ ایا هنگام ادرار کردن هم ادرار باریک میاد ؟ سوزش ادرار ؟ تکرر ؟
    2. تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۱۸ آبان ۱( 1 سال پیش)
      سلام۳۱سالمه
      نه هنگام ادرار، ادرار باریک نیست
      تکرر در ادرار هم ندارم
      اوایل بعد اون اتفاق سوزش ادرار داشتم ولی الان چند ماه سوزش ندارم.
      ولی حس برانگیختگی سابق رو ندارم و هنگام ارگاسم منی کم میاد ، اخرای دفع منی هم به عقب برمیگرده
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۹ آبان ۱( 1 سال پیش)
      توصیه میشود سونوگرافی کلیه ها و ازمایش ادرار
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر