جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اورولوژی چیست؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

اورولوژی چیست؟ اورولوژی یک تخصص جراحی است که به درمان بیماری های مجاری ادراری مردان و زنان و اندام‌ تناسلی مردان می پردازد. هر چند اورولوژی به عنوان یک تخصص جراحی طبقه ‌بندی می شود؛ اما، از آنجایی که اورولوژیست با مشکلات بالینی گسترده ای رو به رو می شود، باید از حوزه پزشکی داخلی، اطفال، زنان و سایر تخصص ها نیز آگاهی داشته باشد.

انواع زمینه های کاری اورولوژیست ها

یک اورولوژیست آمریکایی برای نشان دادن گستردگی حوزه اورولوژی، هفت زمینه فوق تخصصی برای آن مشخص کرده است:

  1. اورولوژی کودکان
  2. اونکولوژی ادراری تناسی (سرطان)
  3. پیوند کلیه
  4. نا باروری مردان
  5. کالکیولی (سنگ های مجاری ادرای)
  6. اورولوژی زنان (بی اختیاری ادرار و ناهنجاری های شلی مجرای خروجی لگن)
  7. عصب شناسی (اختلال دفع ادرار، ارزیابی نوار مثانه بیماران و اختلال در نعوظ یا ضعف جنسی)
جراحی هیدروسل بیضه

بیماریهای شایع اورولوژی اطفال و کودکان

اورولوژیست ها در کودکان با شرایط زیر رو به رو می شوند:

1- بیضیه های نزول نیافته

وضعیتی که در آن یکی از بیضه ها یا هر دو در زمان تولد به درون کیسه بیضه سرازیر نشده باشند.

2- پشت و رو شدن مثانه

وضعیتی که در آن پوست روی قسمت پایینی شکم به خوبی شکل نگرفته و مثانه باز و آشکار رها شده باشد.

3- هایپوسپیادیس

وضعیتی که در آن ماتوس؛ یعنی، محلی که ادرار از مجرا خارج می شود، به جای اینکه نوک پنیس باشد، درون آن قرار داشته باشد.

4- اپیسپادیس

وضعیتی که در آن مجرای ادراری و مثانه به طور طبیعی شکل نگرفته و استخوان های لگن کنار هم قرار نداشته باشند.

متخصص اورولوژی چه بیماری هایی را درمان می کند؟

دکتر اورولوژی کیست؟ یک اورولوژیست می تواند خدمات مشاوره ای، تشخیصی و درمانی وسیعی را در عرصه های مختلف عرضه کند؛ اما، در قسمت زیر چند مثال از علائمی آورده شده است که اورولوژیست حتما باید آن ها را مشاهده کند:

وظایف متخصص اورولوژی
بیماری هایی که یک اورولوژیست می تواند درمان کند.

باروری مرد

هر مشکلی از باروری مرد باید به اورولوژیست ارجاع شود؛ زیرا، درصد کمی از ناباروری های مردان در اثر سرطان بیضه به وجود می آیند. سرطان بیضه می تواند مرگبار باشد؛ اما، تشخیص زود هنگام آن، به طور قابل توجهی احتمال بقا را افزایش می دهد و علائم اغلب می توانند به وسیلة مراقبت های اولیه و پزشکان نازایی از بین بروند.

خون در ادرار

وجود خون در ادرار می تواند به دنبال شرایط مختلفی رخ دهد. در عین حال که بعضی از این موارد جدی نیستند و اغلب خود محدود شونده هستند، وجود خون در ادرار می تواند علامت عفونت مجاری ادراری یا یک اختلال بسیار جدی تر؛ مانند، بیماری کلیه یا سرطان باشد. در نتیجه، این امر هیچ وقت نباید نادیده گرفته شود و حتما باید یک اورولوژیست آن را بررسی کند.

بی اختیاری ادرار و عفونت ادراری

بی اختیاری ادرار، میان زنان مشکل رایجی به شمار می رود. یک اورولوژیست می تواند روی گزینه های درمانیای مانند، تمرین هایی برای تقویت ماهیچه های لگنی، تجویز دارو، دستگاه های قابل کاشت و جراحی کار کند.

اگر شما هنگام دفع ادرار احساس درد می کنید؛ این درد ممکن است، نشانه یک عفونت ادراری باشد که به وسیلة باکتری ها ایجاد شده است. اورولوژیست ها می توانند علت عفونت و گزینه های درمانی پیشنهادی را مشخص کنند.

اختلال در نعوظ

زمانی که پنیس قادر نباشد حین مقاربت جنسی، در شریک جنسی به سفتی مناسب برسد، اختلال عملکردی نعوظ، می تواند نشانه ای از یک شرایط اساسی و مسئلة سلامتی مهم تری باشد. مردها ممکن است گاهی اوقات به دلیل اینکه یک مسئلة سلامتی به نظرشان خجالت آور باشد، از این که نزد یک متخصص اورولوژی بروند، پرهیز کنند.

روش های تشخیصی در بیماری های ارولوژی توسط متخصص اورولوژی

زمانی که شما یک اورولوژیست را ملاقات می کنید، آن ها برای اینکه متوجه شوند، شما در چه شرایطی قرار دارید، با انجام یک یا تعداد بیشتری از این تست ها کار را شروع می کنند:  

  • تست های تصویر برداری؛ نظیر، CT اسکن، MRI یا اولتراسوند (تصویر برداری با استفاده از امواج فراصوت) که به آن ها اجازه می دهد، درون مجاری ادراری شما را ببینند.
  • ممکن است سیستوگرام تجویز کنند که شامل عکس برداری از مثانة شما با استفاده از امواج X است.
  • اورولوژیست می تواند سیستوسکوپی انجام دهد. در این روش از یک میدان دید باریک به نام سیستوسکوپ برای دیدن درون میزراه و مثانة شما استفاده می شود.
  • آن ها می توانند یک تست حجم باقی مانده پس از ادرار (post-void residual urine test) انجام دهند تا بفهمند حین دفع ادرار چقدر طول می کشد که ادرار بدن شما را ترک کند. این تست، همچنین نشان می دهد که بعد از ادرار کردن، چقدر ادرار در مثانه شما باقی مانده است.
  • آن ها می توانند از نمونه ادرار برای بررسی ادرار شما از نظر باکتری هایی که عفونت ها را ایجاد می کنند، استفاده نمایند.
  • آن ها می توانند برای بررسی فشار و حجم ادرار درون مثانة شما، نوار مثانه بگیرند.

 

جراحی های اورولوژی

اورولوژیست ها برای انجام انواع مختلف جراحی نیز آموزش دیده اند. این جراحی ها می توانند شامل موارد زیر باشند:

✅بیوپسی از مثانه، کلیه ها یا پروستات

✅ سیستکتومی که شامل برداشتن مثانه برای درمان سرطان است.

✅ امواج خارج بدنی ضربه ای لیتوتریپسی که شامل شکستن سنگ های کلیه است تا به راحتی بتوانند، آن ها را بیرون بیاورند.

✅ پیوند کلیه که شامل جایگزینی یک کلیه معیوب با یک کلیه سالم است.

✅ روشی برای باز کردن انسداد

✅ بازسازی آسیب با توجه به زخم

✅ بازسازی اندام های ادراری که خوش فرم نیستند.

✅ پروستاتکتومی که شامل بیرون آوردن بخشی از غده پروستات برای درمان سرطان پروستات است.

✅ روش اسلینگ که شامل استفاده از نوار های باریکی از جنس تور برای حمایت از میزراه و بسته نگه داشتن آن برای درمان بی اختیاری ادرار است.

✅ سوزن قطع پروستات از طریق مجرای پیشابراه که شامل بیرون آوردن بافت اضافی از یک پروستات بزرگ شده است.

✅ یوتروسکوپی که شامل استفاده از یک میدان دید برای بیرون آوردن سنگ ها از کلیه ها و حالب است.

✅ وازوکتومی برای جلوگیری از بارداری که شامل قطع کردن یا گره زدن لوله وازودفران یا همان لوله ای است که اسپرم درون آن حرکت می کند تا منی را ایجاد کند.

دکتر حسین کرمی متخصص اورولوژی

3.1/5 - (9 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر زری سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 200 مشاهده پرسش
    سلام پسرم ۵ سالش و یک ماه پیش بطور اتفاقی در توالت فرنگی شاهد شن ریزه در ادرارش شدم و هیچ سوزش و دردی هم نداره سریع سونو و دکتر کلیه اطفال بردم و یک سری ازمایسات دادن جواب را که بردم گفتن نیاز به دارو نداره و احتمالا ارثی ولی کسی را نداریم فقط دایی و مامان بزرگش در سن های حدود ۴۰ سالگی سنگ کلیه داشتن اقای دکتر ایا خطرناک؟تا همیشه این کلیه ها سنگ میسازن؟پارسال هم چکاپش کردم حتی سونو هم بردمش پارسال چون زیاد دستشویی میرفت ولی سالم بود و تاحالا سابقه عفونت اداراری نداشته هنوز هم شن ریزه میبینم بدون دردن بیشتر مواقعی که ابلیمو یا اب زیاد میخوره شن ریزه میبینم
    ممنون میشم پاسخ بدین
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 3 سال پیش)
      زمینه ی ارثی هست ، کاری نیاز نیست ، فقط مصرف مایعاتش خیلی زیاد باشه
  • تصویر کاربر صادق سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 216 مشاهده پرسش
    سلام جناب آقای دکتر کرمی .بنده تا این دو دکتر عوض کردم اما مشکلم حل نشده هیدرونفروز خفیف کلیه راست دارم یه درد و سوزش چند وقت یکبار میاد و میره درد کمی هست اما رو مخمه یه دکتر بهم گفت نیازی نیست کاری انجام بدی در عکس رنگی چیزی نبود فقط حالب کمی اتساع ملایم داشت الان چیکار کنم راحت بشم میترسم برای کلیه م
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 3 سال پیش)
      سی تی اسکن انجام شود و با جواب ان مراجعه کنید
  • تصویر کاربر مهدی شنبه ۵ آبان ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 217 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر بنده ۳۳ ساله و مجرد هستم از یک سال و نیم پیش به تدریج میل جنسیم رو از دست دادم التم با دست به سختی سفت میشه و سفتیشم خوبه ولی خیلی زود سفتیش رو از دست میده پیش دکتر هم که رفتم رژی اسکن برام تجویز کرد که با دیدن نتیجش برام داروی هورمونی سینال اف و hcg تجویز کردن که چندین دوره مصرف کردم و هنوز نتیجه نگرفتم مشکل دیگه وجود رگهای برجسته با رنگ سیاه روی التمه و التم همیشه ملتهب و حرارت داره و میسوزه خواهش میکنم راهنماییم کنید شرایط روحی خوبی ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۵ آبان ۹۷( 5 سال پیش)
      چکاب مرمال ومشکل شما عصبی است
  • تصویر کاربر افسانه یکشنبه ۲۹ مهر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 208 مشاهده پرسش
    مشکل تکرر ادرار دارم در کودکی سوزش ادرار پیدا کردم و با دارو بر طرف شد ولی هنز هر چند روز پک بار این مشکل به سراغم می اید و بعضی اوقات با زور چند قطره خارج می شود
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۹ مهر ۹۷( 5 سال پیش)
      بايد ازمايش وبررسي شويد
  • تصویر کاربر شهره جمعه ۹ شهریور ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 194 مشاهده پرسش
    باسلام وعرض خداقوت.
    حدود13ساله که دیابت نوع 1دارم،30سالمه،خانم ومتاهلم(5سال)،بدون فرزند وبدون بارداری،دکترای صنایع غذایی وپراسترس وحساس درتحصیل،همسرداری ومسایل زناشویی وبهداشت وخانه داری(به خودم خیلی فشارمیارم)،روابط جنسی کم بافاصله 1ماه(سردمزاجی همسر)؛اماپرحرارت وشایدخشن برای فیزیک من(تنگی واژن)،تقریبا باخونریزی بسیارکم درتقریبا همه نزدیکیهایم(خون روان نیست،برروی دستمال مشخص میشود).دردفیزیکی ندارم.
    یک زگیل یاشایدم بیشترشبیه خال گوشتی،قهوه ای تیره رنگ وبارشدخیلی کم،حدودایکساله،به شکل غیرهندسی وناهمگون،برروی سطح مسطح وبالایی پوست رحمم(ازبیرون)،دیده میشودکه قبلانداشتم وهمسرمم چیزی نداشته،روابط جنسی قبل وبعدازدواج سالم ووسیله جلوگیری بدون استثناکاندوم ازهمان ابتدای ازدواج،امانه ازابتدای دخول،پرده بکارت خیلی عقب وبه صورت کامل برداشته نشده است.
    روزی،بلافاصله بعدازاتمام پریودم،برای اولین باردرحمام وبه صورت سرپا،بادوش آب بازهمراه باموادشوینده ازبالای سر،نزدیکی صورت گرفت وبلافاصله روزبعدبادردشدیدپهلوی راست،4صبح،به همراه سوزش وتکررادرار،تیرگی وخون درادراروکمی حالت تهوع،بدون تب ولرز،به همراه مصرف بافاصله ازهم 1عددژلوفن واستامینوفن به کلافگی رسیدم وساعت 11ظهربه پزشک مراجعه کردم،آزمایش خون و ادرارانجام،نتیجه عفونت ادراری باباکتری(+++)،خون درادرار ودفع نیتریت(++)،قند وکتون درادرار(ناشتانبودم،عسل وچیزهای شیرین،بخاطرافت قندخون وگرسنگی شدیدخورده بودم)ودنبالتاعفونت کلیه،دفع پروتیین،wbc بالاوrbc درادرار،ولنفوسیتهای 2واحدپایینترازنرمال،PH 5،تشخیص داده شد.
    ازنظربهداشتی،بسیارمنظم،حساس ودقیق هستم ومیدانم بخاطردیابتم،این مشکلات برایم وجوددارد.
    سوال:آیانزدیکی ها،خونریزی واژن،عفونت ادراری وکلیه،خال گوشتی وبقيه موارد،به هم مرتبط ودرارتباط باقندهستند؟یادوموضوع کاملا جدامیباشند؟بخش تناسلی وبخش ادراری.
    هرجزیی راکه احساس کردم مرتبط است،بیان کردم وعذرخواهی میکنم.
    خداوندپشت وپناهتان باشد.باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۹ شهریور ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر سمیه چهارشنبه ۲۷ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 278 مشاهده پرسش
    با سلام، من خانمی 34 هستم. 6 ساله ازدواج کردم. چند ماه روی آلت همسرم یه ضایعه زده که پیش سه تا دکتر پوست رفته بود یکی از آنها تشخیص زگیل داده. خودم هم پیش 4 تا متخصص زنان رفتم و همه با قاطعیت گفتن چیزی نداری. آزمایش HPV هم دادم. آزمایشگاه نیلو. که فقط انواع High risk و نوع 16و 18 چک شده بود که منفی بود. بعد چون همش استرس داشتم پیش دو تا متخصص پوست هم رفتم که یکیشون گفت داری وبیا فریز کنم. به خدا دارم دیوونه میشم. زندگیم سیاه شده. وسواس شدید گرفتم. پسر 3 ساله دارم که بیشتر برای اون می ترسم. چند ماهه با همسرم هم اصلا رابطه ندارم.توروخدا آقای دکتر واضح بگین باید چیکار کنم. حرف 4 تا متخصص زنان درسته یا حرف اون متخصصص پوست؟ نمیتونم تهران بیام.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۴ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام بیایید ببینم
    2. تصویر کاربر سمیه یکشنبه ۲۴ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      آقای دکتر نمیتونیم تهران بیایم. من خودم ضایعه ای ندارم. فقط همسرم داره. اون هم حاضر به نمونه برداری نیست. اجازه عکس هم نمیده. من جواب pcr منفی بوده و ضایعه ندارم. اگه من واکسن بزنم میتونه کمک کننده باشه؟ ضایعه همسرم جایی هست که با کاندوم پوشیده میشه. میشه ارتباط داشته باشیم؟
    3. تصویر کاربر سمیه یکشنبه ۲۴ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      آقای دکتر من خودم ضایعه ای ندارم. فقط همسرم داره. اون هم حاضر به نمونه برداری نیست. اجازه عکس هم نمیده. من جواب pcr منفی بوده و ضایعه ندارم. اگه من واکسن بزنم میتونه کمک کننده باشه؟ ضایعه همسرم جایی هست که با کاندوم پوشیده میشه. میشه ارتباط داشته باشیم؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      بايد بيايد ببينم
    5. تصویر کاربر سمیه چهارشنبه ۲۷ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      آقای دکتر من که گفتم اصلا امکان نداره بتونیم تهران بیایم. من 2 باره هزینه سوال رو میدم. ولی اصلا جوابی نمیگیرم...
      من 3 ماه فهمیدم و از اون موقع به بعد اصلا رابطه با همسرم نداشتم. و این موضوع داره زندگی مارو به هم میریزه. همسرم روی آلتش فقط یکی هست. که نمیخواد درمانش کنه. دکتر محلول هم داده نمیزنه. همش میگه چیزی نیست. البته روی بدنش اسکین تک زیاد داره. ممکنه این همون باشه؟ تا حالا 5 تا متخصص زنان رفتم که همگی گفتن هیچی نداری. به نظر شما متخصص پوست در این زمینه بیشتر آگاهی دارن یا زنان؟
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      عكسش را بفرستيد ببينم
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر موسوی یکشنبه ۵ فروردین ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 1514 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر من 4 ماه متوجه شدم زگیل تناسلی دارم و از طریق rf زگیل ها رو از بین میبرن البته زیر نظر پزشک و قرص لوامیزول و immunace و از زمانی که متوجه شدم فقط دوبار با نامزدم رابطه داشتم ایا امکان داره او هم آلوده شده باشد؟؟؟حقیقتش نتونستم بهش در مورد این بیماری بگم دوماه دیگه قراره ازدواج کنیم اگه بهش نگم ممکنه در مراحل بعد باعث بشه با نزدیکی رحم خودم زگیل بزنه ؟؟ و نشانه زگیل نوع بد چی هست؟؟؟
    دو زگیل هم در مقعد داشتم که یکی با اسید از بین رفت و فقط یکی مانده که کوچکتر شده
    وآیا درمان هایی که در حال حاضر انجام میدهم کافیست ؟ و آیا هر کسی زگیل تناسلی داره باعث سرطان میشه و یا باعث میشه بیماری های دیگر هم داشته باشی من در طول این مدت فقط یک بار عفونت قارچی گرفتم و آیا نشانه بدیه؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
      همه مبتلا به سرطان نميشوند٢-بعد از تماس واكسن فايده ندارد
  • تصویر کاربر شهلا پنجشنبه ۱۷ اسفند ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 217 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    وقتتون بخیر، من سی و یک سالمه،من درد پهلو کمر داشتم و موقع ادرار درد داشتم و احتمال دادم عفونت ادراریه رفتم دکر آزمایش و سونو نوشت پزشک عمومی البته،درجواب سونو مشخص که یه سنگ دو میلیمتری دارم تو کلیه چپ،و همون دکتر همومی گفت علت دردا و عفونت اینه،حالا من چون بچه نوزاد دارم نمیتونم حضوری بیام خیلی سختمه
    میشه بگید باید چهکارکنم برای دفع این سنگ؟قرص و دارویی هست؟
    ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۷ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      درمان این سنگریزه ها فقط هر ۲ساعت یک لیوان اب است
  • تصویر کاربر شروین سه شنبه ۲۴ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 241 مشاهده پرسش
    اقای دکتر سلام عرض کردم ... از اینکه مزاحم شدم عذر خواهی میکنم... من 27 سالمه و حدود یک ماه پیش درد خفیفی در ناحیه بیضه ام وجود داشت که کم کم درد در ناحیه پهلو و کمرم شروع شد و رنگ ادرارم تغییر کرد و وقتی به دکتر مراجعه کردم دستور سونوگرافی داد که بعد از سونوگرافی مشخص شد در هردو کلیه هم یه مقدار شن های ریز وجود دارد و پس از ازمایش خون مشخص شد در ادرارم خون وجود دارد که دکتر گفت مربوط به سنگ کلیه است و قرص رواتنیکس برام تجویز کردن الان بعد از گذشت یک ماه یه مقدار درد پهلوم کم و درد بیضه هام قطع شده اما چند روزه حس میکنم دچار تکرر ادرار شدم یعنی احساس میکنم هر یک ساعت یا دو ساعت باید برم دستشویی و یکم حجم ادرارم کم شده ولی در شب و هنگام خواب مشکلی ندارم و سوزش ندارم و در سونوگرافی اندازه پروستاتم 26cc بود ... ایا به نظرتون جای نگرانی هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر نجمه سه شنبه ۲۴ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 137 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکترمن دوروزه سنگ هردوتاکلیه هاموازطریق لیزری سنگ شکن کردم الان مثانه ام بی حس میشه وحالت بی حسی تاسرانگشتان پام میشه علتش بخاطرچی است
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام باید تست نوار مثانه بدهید۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴ تماس
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

زگیل تناسلی و ازدواج چه ارتباطی با یکدیگر داند؟ایا کسی که زگیل تناسلی دارد میتواند ازدواج کند؟بله…
در این مقاله ما به بررسی ويروس اچ پی وی ۵۶ میپردازیم . همانطور که می دانید،…
در این مقاله سعی داریم غذاهای مناسب و مواد غذایی که برای پایین آوردن اوره و کراتین…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر