جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

منظور از چربی بالای آلت چیست؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

چربی بالای آلت (FUPA) موردی طبیعی است. به این چربی، مونس پوبیس (تپه ونوس) یا پانیکولوس نیز می گویند و هم در مردان و هم در زنان وجود دارد. FUPA مانند یک لایه ی اضافی از پوست و چربی درست بالای استخوان عانه یا پوبیس به نظر می رسد.

برخی از افراد به دلیل ژنتیک خود، مونس پوبیس بزرگ تری دارند. FUPA می تواند پس از کاهش وزن یا افزایش وزن فرد نیز ایجاد شود. در این مقاله به بررسی علل چربی بالای آلت و چگونگی کاهش این چربی با ورزش یا جراحی خواهیم پرداخت.

مطالعه بیشتر: کجی آلت

چربی بالای آلت چیست؟

تپه ونوس یا FUPA بافت چربی بالای استخوان ناحیه ی تناسلی است. پزشکان ممکن است از اصطلاح پانیکولوس برای صحبت در مورد چربی این بخش از بدن استفاده کنند.

کسانی که در این قسمت بدن خود چربی بیشتری دارند، ممکن است نسبت به آن خجالت زده و معذب باشند؛ به خصوص زمانی که لباس های تنگی مانند جوراب شلواری، شلوارهای اسکینی و تنگ، مایو، لباس زیر یا پیراهن پوشیده باشند.

چربی بالای آلت

علت ایجاد  چربی بالای آلت چیست؟

FUPA ممکن است کاملاً مادرزادی باشد. حتی امکان دارد کسانی که در محدوده ی وزن نرمال هستند یا وزنشان کمتر است نیز چربی بیشتری داشته باشند؛ به این دلیل که به صورت ژنتیکی، چربی های آن ها در این قسمت بیشتر انباشته می شود. بزرگ تر بودن FUPA می تواند ناشی از بالا رفتن وزن نیز باشد.

اکثر افراد مبتلا به چاقی در این ناحیه چربی بیشتری خواهند داشت. پوست قسمت تپه ونوس ممکن است شل شده و کم کم دچار افتادگی شود. انجام جراحی صاف کردن شکم (مانند ابدومینوپلاستی یا لیپوساکشن) باعث می شود که تپه ونوس بزرگ تر و بیشتر به نظر برسد، حتی اگر تغییری در این ناحیه ایجاد نکرده باشید.

همچنین، پس از لیپوساکشن ممکن است ناحیه ی تناسلی به طور موقت بزرگ تر به نظر برسد زیرا جاذبه، ورم را از شکم به سمت زیر شکم می کشاند.

نحوه ی کاهش چربی بالای آلت

رژیم غذایی سالم و ورزش کردن، بهترین راه برای کاهش چربی اضافی ناحیه ی تناسلی است. با کمبود کالری (یعنی وقتی که کالری دریافتی کمتر از کالری سوزانده شده باشد)، می توان چربی خود را آب کرد.

رژیم های مشهوری که عموم افراد آن ها را انتخاب می کنند، عبارتند از:

  • رژیم کم چربی
  • رژیم کتوژنیک (کتو)
  • رژیم پالئو
  • رژیم وگان

لازم نیست برای از دست دادن چربی اضافی ناحیه ی تناسلی، رژیم غذایی خاصی را اتخاذ کرد. رعایت یک رژیم غذایی مغذی کلی که کالری مورد نیاز شخص را تأمین می کند، می تواند به کاهش چربی مونس پوبیس کمک کند؛ به ویژه هنگامی که با فعالیت بدنی و ورزش همراه باشد.

تمرینات ورزشی برای آب کردن FUPA

یکی از مؤثرترین راه های کاهش چربی بالای آلت، ورزش کردن است. با ورزش نمی توان چربی ناحیه ی خاصی از بدن را کم کرد، اما تمرینات کاردیو و قدرتی به طور کلی برای چنین کاری مناسب هستند. بر این اساس، تمرینات زیر ممکن است با تقویت و سفت کردن عضلات شکم و پایین تنه، به بهبود ظاهر FUPA کمک کنند:

تمرینات ورزشی برای آب کردن FUPA

پلانک

پلانک روی ساعد یکی از بهترین تمرین های تقویت عضلات مرکزی بدن است که عضلات ناحیه ی معده، کمر، دست و پا را درگیر می کند. نحوه ی انجام پلانک به صورت زیر است:

  • ابتدا زانوهای خود را روی زمین بگذارید و آرنج را نیز با زاویه ی 90 درجه خم کنید، ساعدها را روی زمین قرار داده و مشت هایتان را ببندید.
  • پاهایتان را پشت سر خود دراز کنید و روی انگشتان پا بلند شوید. بدن شما باید در یک خط افقی (یا تا حد امکان نزدیک به آن)، از پاها تا سرتان باشد.
  • حداقل 30 ثانیه در این حالت باقی بمانید و تا جایی که می توانید این زمان را افزایش دهید. در طول تمرین حتماً عضلات شکم خود را منقبض و درگیر کنید.

کرانچ دوچرخه

کرانچ دوچرخه، عضله های شکم را فعال کرده و شرایط و هماهنگی فرد را بهبود می بخشد. نحوه ی اجرای کرانچ دوچرخه به صورت زیر است:

بلند کردن پا

تمرین بلند کردن پا، عضلات میانی بدن و خم کننده ی مفصل ران را درگیر می کند. این حرکت را به صورت زیر انجام دهید:

  • به پشت دراز بکشید و پاهایتان را صاف و کنار هم روی زمین دراز کنید.
  • در همان حالت که پاها صاف هستند آن ها را بلند کنید تا بدنتان شکل L به خود بگیرد.
  • پاهای خود را به آرامی روی زمین بگذارید. حواستان باشد که در تمام طول حرکت، به پشت خود قوس ندهید. این تمرین را ۱۰ الی ۱۵ بار تکرار کنید.
بلند کردن پا

پل زدن

پل زدن تمرینی عالی برای پایین تنه است که عضلات شکم، باسن، همسترینگ و عضلات چهارسر ران را تقویت می کند. نحوه ی انجام پل عبارت است از:

روش های جراحی وغیر جراحی FUPA

در صورتی که کم کردن وزن و ورزش، تأثیری روی آب شدن چربی مونس پوبیس نداشته باشند، می توان از عمل های جراحی و غیر جراحی برای از بین بردن آن استفاده کرد.

روش های جراحی

لیپوساکشن

لیپوساکشن یک روش جراحی است که می تواند برای کاهش FUPA، با بی حسی موضعی انجام شود. این روش به خصوص زمانی که پوست مونس پوبیس خاصیت ارتجاعی خوبی دارد، می تواند بسیار مؤثر باشد.

با این حال، لیپوساکشن مونس پوبیس می‌تواند پوست شل شده در ناحیه ی تناسلی را حتی شل ‌تر کند؛ زیرا زمانی که چربی برداشته می‌ شود، آن ناحیه دچار افتادگی خواهد شد.

مونس پلاستی

در صورتی که روش لیپوساکشن در کاهش FUPA به اندازه ی کافی اثرگذار نباشد، گزینه ی بعدی مونس پلاستی (لیفت ناحیه ی تناسلی) است. در طول مونس پلاستی، هم پوست اضافی و هم چربی اضافی با جراحی برداشته می شوند. این کار برآمدگی را کاهش می دهد و ناحیه ی تناسلی را لیفت می کند.

اندازه پروستات

روش های کاهش مونس برای مردان

به نظر می رسد بانوان بیشتر به دنبال جراحی FUPA باشند. با این حال آقایان نیز ممکن است چربی اضافی در مونس پوبیس خود داشته و بخواهند آن را کاهش دهند.

داشتن چربی اضافی در این ناحیه، می تواند باعث شود آلت تناسلی بسیار کوچک تر از آن چیزی که واقعاً هست به نظر برسد. در صورتی که این موضوع مرد را آزرده خاطر کند، می تواند از لیپوساکشن همراه با مونس پلاستی یا بدون آن استفاده کند.

ریکاوری جراحی مونس پوبیس

با هر کدام از عمل های مونس پوبیس، در دوره ی نقاهت همه ی آن ها ورم را تجربه خواهید کرد. این ورم ممکن است به لابیا یا کیسه ی بیضه نیز برسد.

کبودی پس از جراحی مونس پوبیس نیز امری غیرمعمول نیست اما معمولاً پس از دو تا سه هفته برطرف می شود. بهبود یافتن ورم بهبود ممکن است بیشتر طول کشیده و تا سه الی چهار ماه پس از جراحی نیز از بین نرود.

عوارض احتمالی جراحی FUPA

هر جراحی خطرات مربوط به خود را دارد. عمل مونس پلاستی نیز ممکن است عوارضی داشته باشد. برخی از عوارض احتمالی این عمل عبارتند از: هماتوم، سروما، ترومبوز ورید عمقی، آمبولی ریه، تأخیر در بهبود زخم، جدا شدن زخم، نکروز پوست و عفونت کردن زخم.

روش های غیر جراحی

برخی از روش‌های غیر جراحی رایج برای کاهش چربی بالای آلت عبارتند از:

لیپوساکشن با لیزر: نسخه ای از لیپوساکشن است که در آن از لیزر برای «ذوب کردن» چربی ناحیه ی مورد نظر استفاده می شود. چربی را از طریق یک لوله ی مکش کوچک (کانولا) خارج می کنند.

کول اسکالپتینگ: یک دستگاه لاغری است که به صورت موضعی، نواحی خاص را خنک می کند و سلول های چربی در آن ناحیه را تا دمایی منجمد می کند که از بین بروند.

لابیاپلاستی بدون بخیه: در این روش از دستگاهی استفاده می شود که امواج رادیوفرکانسی را به یک ناحیه ی خاص منتشر می کند. منابع انرژی خارجی مانند رادیوفرکانسی گرمایی می توانند چربی را مانند کول اسکالپتینگ بدون نفوذ به پوست، آب کنند.

چربی، خود در زیر پوست حل شده و ممکن است باعث ایجاد اسکار شود. این روش برای از بین بردن چربی در لابیای بزرگ و لابیای کوچک استفاده می شود و نه مونس پوبیس.

4.1/5 - (37 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۲۸ مرداد ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: 116 مشاهده پرسش
    سلام. اقای دکتر وقتتون بخیر. من هرازگاهی بعد از اینک از ژیلت استفاده میکنم همچین دونه ای میزنم خواستم بدونم چیه ایا امکان داره زگیل باشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۷ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      سلام مجدد عکس بفرستید اپلود نشده
    2. تصویر کاربر محمد جمعه ۲۷ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      آقای دکتر چندین بار تلاش کردم ولی نشد جای دیگ امکان داره بفرستم؟
    3. تصویر کاربر محمد جمعه ۲۷ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      عکس
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۸ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      بفرس واتس اپ ۰۹۱۲۴۲۶۵۷۴۷
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر سیاوش سه شنبه ۲۷ تیر ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 152 مشاهده پرسش
    سلام
    مرد 35 ساله هستم
    این عارضه چه هست؟
    مجرد هستم
    هیچ شریک جنسی ندارم
    تا هر وقت یادم میاد این عارضه روی پوست آلتم بوده.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۷ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      محل ختنه و بخیه هست
    2. تصویر کاربر سیاوش سه شنبه ۲۷ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      ممنونم از پاسخ سریع
      آیا این مورد که میفرمایید با اسکین تگ فرق داره؟
      مسری نیست؟
      به لحاظ زیبایی ممکن هست برداشته بشه؟

      ضمن اینکه یک عدد شبیه این منگوله ها زیر بغل چپ ام همچنین یکی هم نزدیک پلک ام وجود داره
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۷ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      میتونید با لیزر یا کرایو بردارید . مسری نیست
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین یکشنبه ۱۸ تیر ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 141 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان ایا اینا زگیل سه تا ریز زیر گلو الت هست

    بعد اقای دکتر بنظرتون برای این ازمایش قرص تیووکسا 750بخورم یا سیپروفلوکساسین
    1. تصویر کاربر حسین شنبه ۱۷ تیر ۲( 9 ماه پیش)
    2. تصویر کاربر حسین شنبه ۱۷ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      ازمایش کشت ترشح
      کدوم قرص بهتره دکتر
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۸ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      خیر زگیل نیست . قبلا هم عرض کردم سیپروفلوکساسین بخورید . سوال تکراری نپرسید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر پورجمعه چهارشنبه ۲۴ خرداد ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 115 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید آقای دکتر
    من یک خانم 32ساله هستم که حدود سه سال هست که با پاپ اسمیر متوجه درگیری دهانه رحم با cin1شدم
    مورد درمان قرار گرفتم با لیزر دهانه رحم قرار دادم وقرص forever immoublend
    مصرف میکنم
    حدود یک سال پیش هم سه دوز واکسن رو تزریق کردم
    بعضی اوقات در حین رابطه خونریزی مشاهده میکنم
    آیا درمان یا داروی دیگری برای من وجود دارد ؟
    آیا کپسول AHCC Kinoko مدل پلاتینیوم میتونم مصرف کنم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      در حیطه کار متخصص زنان است . مجدد باید کولپوسکوپی شوید
  • تصویر کاربر سینا شنبه ۲۳ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 150 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب در کنار بدنه آلت تناسلی من برآمدگی سفید رنگ ایجاد شده آیا حساسیت هست یا زگیل تناسلی؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۳ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      سلام نوع ضایعه و برامدگی در عکس بخوبی دیده نمیشه بهتره معاینه شوید مشکوک به زگیل است
  • تصویر کاربر علی جمعه ۲۵ فروردین ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 114 مشاهده پرسش
    سلام
    نشانه های دختری که پرده ی بکارت دارد و اچ پی وی می‌گیرد چیست.
    مثلا من اینها رو میدونم
    تب. گلودرد. زگیل
    دیگه چی میتونه باشه آقای دکتر؟؟
    وسوال دوم چند درصد ممکنه دختری که پرده ی بکارت دارد اچ پی وی بگیرد و متوجه نشود
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۵ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      سلام اگر اقا ضایعه فعال زگیل داشته باشد احتمال انتقال دارد . در خانم ها هم این ضایعه رویت میشه
  • تصویر کاربر ملیکا شنبه ۵ فروردین ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 184 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر عکس خدمتتون ارسال کردم
    چند وقته این ها ایجاد شده به نظرتون زگیل تناسلی است
    منتظر آزمایش hpvهم هستیم
    در لبه های واژن ایجاد شده ولی نه خارشی داره نه دردی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۵ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      سلام به نظر پاپیلوماتوز هست نه زگیل
    2. تصویر کاربر ملیکا شنبه ۵ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      ببخشید نیازی به درمان هم داره؟
    3. تصویر کاربر ملیکا شنبه ۵ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      قبل از این علائم عفونت واژن داشتم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۵ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      خیر در زمینه همون عفونت هست تحت نظر متخصص زنان باشید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر بلوری چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 114 مشاهده پرسش
    با سلام
    حدودا دو سال هست که خارش های خیلی شدید در ناحیه بیضه ها و آلت تناسلی بوجود آمده و در ناحیه بیضه ها جوش های زیر پوستی هم مشاهده می کنم
    واین خارش ها تاثیر خیلی زیادی در امور زندگی من گذاشته است ،به چند تا دکتر مراجعه کردم ولی بعد از استفاده از داروها نتیجه ای نگرفتم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام چه داروهایی مصرف کرده اید ؟
    2. تصویر کاربر بلوری چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام آقای دکتر
      اسم داروها و یادم نمیاد
      سوالم اینجاست که آیا این خارش ها قابل درمان هست
      در ضمن بعد از تعطیلات نوروزی برای مشاوره و درمان خدمت حضرت عالی مشرف خواهم شد
      امیدوارم که خوب بشم ،این مریضی در امور روزانه من بسیار تاثیر منفی گذاشته است
      ممنون
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      عزیزم باید منشا مشخص بشه ایا قارچ هست ؟ ایا عصبی هست ؟ باید معاینه شوید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲ اردیبهشت ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 222 مشاهده پرسش
    با سلام. من پسری 30 ساله هستم که در هنگام نعوذ توانایی حفظ آنرا از دست داده ام و دچار زود انزالی نیز هستم. حدود 6 سال قبل هنگام رابطه جنسی، آلتم درد شدیدی گرفت و صدای تق داد. اما علایم خون گرفتی و کبودی آلت نداشم. اکنون مشکل در عملکرد ادرار نیز ندارم و فقط دیگه توانایی نعوذم مثل گذشته نیست. از طرفی چند سال گذشته با درد در ناحیه پشت ران پا و مراجعه به متخصص ستون فقرات بیرون زدگی دیسک کمر در مهره 5 نیز تشخیص داده شد. یک سالی است که درد کمرم با افزایش وزن بیشتر شده و متاسفانه پیگیری لازم در این مورد نکردم. از این زمان یعنی یک سال مشکل حفظ نعوذ نیز پیدا کردم. حالا سوالم این که آیا واقعا مشکلم مربوط به دیسکم هست یا دچار شکستگی آلت شدم؟ و چه کاری باید انجام بدم؟ با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲ اردیبهشت ۹۸( 5 سال پیش)
      بتید بیایید معاینه وبررسی۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴
  • تصویر کاربر ح جمعه ۱۴ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 246 مشاهده پرسش
    با عرض سلام .من حدود یک سال پیش دچار یک زایده زیر بیضه ام شدم والان یعنی حدود یک ماه پیش فهمیدم که یک بیماریه که با با مراجعه به یک دکتر پوست گفتن که زگیله و انو لیزر کردند خانم بنده با مراجعه به دکتر زنان و معاینه معلوم شد که خدا را شکر دچار نشده اند .میخواستم سوال کنم که با وجود اینکه نزدیک یکسال بعد از نزدیکی با خانمم ایشون دچار بیماری نشدند ممکنه که آقای دکتر اشتباه کرده باشند و اینکه آیا راهی برای تشخیص از روش دیگر با وجود لیزر کردن زگیل وجود داره که مطمین بشم که من مبتلا به این بیماری هستم یا نه .ممنون میشم اگه جواب بدین
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۴ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      قبل از درمان باید ازمایش میدادید اگر فعلا ندارد نیاز به درمان نیست
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

گاهی یک سنگ کلیه چپ حتی خیلی ریز به اندازی یک شن می تواند باعث دردی وحشتناک…
انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر