جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

قرص سیالیس

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

قرص سیالیس یا تالالافیل جزء داروهای مهارکننده فسفودی استراز.5 می باشد که مکانیسم عمل آنها گشاد کردن عروق و افزایش جریان خون می باشد. این قرص به صورت 10 میلی گرم و 20 میلی گرم در بازار وجود دارد. بر اساس آخرین آماری که در کشور انجام شده است، 35 درصد مردان متأهل به درجاتی از اختلال عملکرد جنسی مبتلا هستند.

اندازه پروستات

اختلالات عملکرد جنسی در مردان

اختلالات عملکرد جنسی در مردان عبارتند از:

  • عدم رسیدن به نعوظ یا سفت شدگی کامل آلت که اغلب به علت اختلال در خونرسانی به آلت و یا مسائل روحی و روانی تحت عنوان سایکوژنیک اتفاق می افتد.
  • آلت نیمه سفت یا شل: در این حالت یک مرد هیچ موقع آلت سفت برای انجام یک مقاربت موفق ندارد.
  • از دست دادن نعوظ یا سفتی آلت در حین نزدیکی: در این اختلال فرد به نعوظ یا سفتی آلت در موقع تحریک جنسی می رسد ولی بلافاصله با دخول یا قبل از دخول، آلت سفتی خود را از دست می دهد.
  • انزال زودرس: در این حالت فرد مشکلی از نظر رسیدن به نعوظ یا سفتی کامل آلت ندارد ولی بلافاصله با دخول و شروع روابط جنسی، دچار انزال زودرس شده و باعث رنجش و ناراحتی شریک جنسی شده و روح و روان فرد را به هم می ریزد.

چه عواملی در اختلال جنسی مردان دخالت دارند

 بیماری دیابت کنترل نشده، فشارخون، مصرف داروهای ضد فشار خون، بیماری های روحی و روانی و مصرف داروهای روانگردان، امروزه از عوامل مداخله گر شایع در بروز ناتوانی و کم توانی جنسی مردان می باشند.

داشتن یک نعوظ و سفتی آلت خوب به همراه میل جنسی مناسب، ارتباط مستقیم با شرایط فیزیکی و روحی و روانی فرد دارد. به عنوان مثال: خواب کم، خلق عصبانی، تنش با شریک جنسی، استراحت کم و ذهن شلوغ و درگیر، از مواردی هستند که شدیداً باعث اختلال در عملکرد جنسی می شوند.

انواع ویروس HPV | انواع کم خطر و پر خطر

درمان اختلالات جنسی

اساس درمان انواع اختلالات جنسی بر اساس شرح حال و رفع بیماری ها و شرایط زمینه ای ایجاد کننده اختلال جنسی است. امروزه مهار کننده های فسفودی استراز 5 شایع ترین داروهایی هستند که در درمان ناتوانی جنسی و اختلالات جنسی مورد استفاده قرار می گیرند. این داروها با نام های ویاگرا، ویزارسین، تالالافیل، سیلدنافیل وجود دارند.

از نظر کیفیت عملکرد به دو نوع کوتاه اثر و بلند اثر یا short act و long acting تقسیم می شوند. سیلدنافیل، ویزارسین از داروهای سریع الاثر و سیالیس از داروهای جذب شونده آهسته است که 24 الی 36 ساعت ماندگاری و اثر آن طول می کشد.

نحوه استفاده: با توجه به ماندگاری و تأثیر تدریجی قرص سیالیس به دو روش می توان از آن استفاده کرد. 1- مصرف روزانه دارو به صورت معمولی 2-  مصرف یک ساعت قبل از شروع فعالیت جنسی

در مصرف روزانه قرص تالالافیل به بیمار پیشنهاد می شود با دوز کم که معمولاً 5 میلی گرم روزانه است (بدون ارتباط با زمان سکس) آن را مصرف کند. روش دوم که به آن on demand نیز گفته می شود یک ساعت قبل از مقاربت، قرص را با دوزی که از 5 میلی گرم تا 20 میلی گرم متفاوت است و باید توسط پزشک با توجه به شرایط بیمار تجویز گردد، استفاده شود.

مزایای استفاده از سیالیس در مقایسه با ویاگرا

همچنانکه ذکر شد سیالیس جزء داروهای جذب شونده آهسته با اثر ماندگاری 24 الی 36 ساعته می باشد و لذا باعث می شود که عوارض دارو در مقایسه با داروهای سریع اثر بسیار کمتر باشد و همچنین با مصرف روزانه یک قرص، فرد به مدت 24 الی 48 ساعت از توانمندی جنسی خوبی برای انجام یک فعالیت جنسی خوب برخوردار خواهد بود.

استفاده از سیالیس در درمان بزرگی خوش خیم پروستات

بر اساس مطالعات انجام شده مصرف روزانه سیالیس در کسانی که مبتلا به بزرگی خوش خیم پروستات هستند، باعث بهبودی در جریان ادرار و کاهش علامت های آزار دهنده بزرگی پروستات می شود. ولی توصیه می گردد که حتماً مصرف آن و دوز مربوطه با ویزیت توسط متخصص ارولوژی تجویز گردد تا از عوارض و تداخلات داروئی آن جلوگیری شود.

عوارض جانبی قرص سیالیس

از عوارض عمده قرص های مهارکننده فسفودی استراز مثل سیلدنافیل، تالالافیل و ترازوسین می توان به گرگرفتگی، آبریزش، درد عضلانی، ناراحتی معده و سردرد اشاره کرد. حسن تالالافیل به علت جذب آهسته آن می باشد و لذا باعث می شود که عوارض ذکر شده حداقل باشد و یا در خیلی از افراد دیده نشود.

تداخلات دارویی سیالیس

به علت اثرات گشادکنندگی عروق در کسانی که از قرص گشادکننده عروقی دیگر مثل نیتروکانتین و ایزوسوربید مصرف می کنند، همزمانی مصرفی این دارو در این افراد ممنوع می باشد و باعث افت شدید فشارخون و عوارض قلبی و عروقی خواهد شد و اصلاً توصیه نمی گردد.

از موارد عدم مصرف این دارو، همزمانی مصرف آن با الکل و ماری جوانا می باشد که تداخلات دارویی با آنها باعث خطرات جانی برای بیمار خواهد داشت.

نکته پایانی در این بحث این است که 1- در صورت ابتلا به اختلالات جنسی حتما به پزشک ارولوژی مراجعه و بررسی نمائید. 2- از مصرف بی رویه و خودسرانه داروها اکیداً اجتناب نمائید. 3- برای جلوگیری از تداخلات داروئی: در هنگام مراجعه پزشک خود را از داروهای مصرفی مطلع سازید. 4- در صورت بروز عوارض داروئی پزشک خود را آگاه سازید.

همه اطلاعات لازم درباره نمونه برداری پروستات

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی  

4.5/5 - (13 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حسین سه شنبه ۲۲ اسفند ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 250 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت دکتر محترم بنده جوان مجرد 32 ساله هستم که از ماه مبارک رمضان امسال بیضه چپم شروع به درد گرفت و سنو گرافی واریکوسل نوع دو رو نشون میده در پایان ماه رمضان میل جنسی خودم رو کاملا از دست دادم و هیچ حسی به جنس مخالف ندارم از علایم دیگه بیضه چپم احساس نرمی بیضه چپم نسبت به بیضه راستمه و قوامی که بیضه راستم داره بیضه چپم نداره و درد بیضه چپم به کشاله رانم هم میزنه و بیضه چپم پوستش قرمز شده میخواستم بدونم واریکوسل بنده با این علایم نیاز به عمل داره یا نه.در مورد میل جنسی هم دکتر مربوطه آزمایش خون و آزمایش اسپرم نوشتند که تصاویر آزمایش رو براتون میفرستم موضوع دیگه ای که نیاز هست بدونید اینه که نعوظ صبحگاهی خوبی دارم و باتوجه به آزمایشاتم دکتر داروی پروکسید پلاس ، ارکتاویتال ، کوریونیک گونادوتروفین هامان 5000 ای یو ، سینال اف ، کانت بوست و مولتیلیتی بوست تجویز کردند و سوال دیگه بنده این هست که با توجه به شرایطم میتوانم برای ازدواج اقدام کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۲ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام ازمایشات خوب است اقدام کنید
  • تصویر کاربر ایرج دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 355 مشاهده پرسش
    باسلام . بنده تازه متاهل شدم و در حین رابطه جنسی آلتم بشدت ورم میکنه و دو روز زمان میبره تا ورمش بخوابه . از این بابت نگرانم . لطفا راهنمایی کنید
    سوال دیگه ای که دارم این هستش که یک ساله عمل واریکوسل دو طرفه کردم و دچار هیدروسل خفیف بیضه چپ شد م و وقتی که صرفه یا عطسه میکنم به زیر شکمم قشار میاد و احساس سوزش دارم و وقتی زیر شکمم رو لمس میکنم احساس درد و سوزش دارم.ممنون از راهنمایی شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۵( 7 سال پیش)
      مهم نيست
  • تصویر کاربر امیر جمعه ۲۰ شهریور ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 229 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر چند مدتی بود که هش احساس نیاز به دفع ادرار داشتم ولی دفع نمیشد یا طول میکشید دفع بشه...ازمایشات و سونوگرافی هم انجام دادم مشکلی نداشتم و دکتر برام قرص تامسولوسین نوشت به مدت14روز مصرف کردم و اون علائمم برطرف شد و خوب شدم..از دیشب که قطع کردم و نخوردم دوباره اون علائم برگشته البته بعد از این که مصرف قرص رو قطع کردم استرس گرفتم که نکنه دوباره اون علائم برگرده که برگشت!..ممنون میشم کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۰ شهریور ۹۴( 8 سال پیش)
      سلام ادامه دهید
  • تصویر کاربر مرتضی یکشنبه ۲۳ فروردین ۹۴( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 253 مشاهده پرسش
    سلام.من در دوران نوجواتی دارای قوه جنسی خیلی زیاد بودم. ب ظوریکه با اندک تحریکی نعوذ پیدا میکردم. از سن 28 سالکی (در حال حاضر 32 ساله ام ) این قدرت ب مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کرده.ب طوری که با بازی کردن با آلت خیلی دیر ب نعوذ میرسه و بلافاصله هم نعوذ از بین میره. در خواب هم کمتر ملتحم میشم/دچار زود انزالی هم هستم.خواهشا راهنماییم کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۳ فروردین ۹۴( 9 سال پیش)
      عصبی است
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

گاهی یک سنگ کلیه چپ حتی خیلی ریز به اندازی یک شن می تواند باعث دردی وحشتناک…
انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر