جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جراحی زیبایی آلت تناسلی

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

امروزه جوانانی را می بینیم که تحت تأثیر اطلاعاتی که از فضای مجازی کسب می کنند، به دنبال عمل های جراحی زیبایی آلت تناسلی هستند. عناوینی که برای جراحی زیبایی آلت تناسلی تبلیغ می شود عبارتند از:

  • قطور کردن آلت تناسلی
  • افزایش سایز آلت تناسلی
  • اصلاح کج شدگی آلت تناسلی
  • اصلاح هیپوسپادیازیس که مادرزادی می باشد.

در ادامه مقاله، به توضیح مطالب مورد نیاز در این زمینه می پردازیم.

جراحی زیبایی آلت

افزایش طول آلت تناسلی

طول و قطر آلت تناسلی بسته به شرایط فیزیکی و ارثی از فردی به فرد دیگر کاملاً متفاوت است و در این مورد، مقایسه بین افراد و حتی پسرهای یک خانواده کاملا نادرست و غلط می باشد. اندازه نرمال آلت تناسلی در حالت نعوظ در پسر بچه های 2 ساله، 5-4 سانت و در سن 6-5 سالگی بین 7-6 سانت می باشد. بعد از بلوغ، رشد آلت تناسلی کاملاً متوقف می شود و دیگر رشدی نخواهد داشت.

طبق تعریف علمی، اگر اندازه آلت تناسلی یک مرد بعد از بلوغ، بالای 9 سانتی متر در حالت نعوظ باشد کاملاً نرمال است و نیاز به درمان ندارد. هیچ ارتباطی بین قد و جثه فرد و اندازه آلت تناسلی وجود ندارد. چه بسا افرادی با قد بلند آلت کوتاه دارند و برعکس افرادی با قد کوتاه یا متوسط آلت بلندی دارند.

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا راهی برای بزرگ کردن طول آلت تناسلی بعد از بلوغ وجود دارد؟ در این راستا در فضای مجازی مواردی از قبیل پمپ- انواع قرص- وزنه ها و تمرین های کششی آلت تناسلی و همچنین جراحی با عنوان افزایش طول و قطر آلت مشاهده می کنیم. که همه روش های غیرجراحی از اساس دروغ و هیچ اثری روی طول و قطر آلت ندارند.

جواب به تبلیغات کاذب در مورد افزایش طول و قطر آلت تناسلی به اختصار:

معرفی انواع قرص ها و لوسیون ها، که بر اساس مطالعات علمی ثابت شده هیچ اثری روی سایز آلت تناسلی ندارند و چه بسا ممکن است باعث حساسیت های پوستی نیز بشوند.


تمرین های فیزیکی برای بزرگی آلت از قبیل کشیدن آلت تناسلی، که اساساً دروغ و بی اثر است.


استفاده از دستگاه های کشنده که هیچ مطالعه ثابت شده علمی در گایدلاین های دنیا، برای تأیید آن وجود ندارد و توصیه نمی شود.


استفاده از دستگاه واکیوم: دستگاه واکیوم با مکانیسم پمپ خون به آلت تناسلی، در بعضی موارد برای اختلال در نعوظ و سفتی آلت استفاده می شود که آن هم در درازمدت باعث آسیب نسجی و بدتر شدن سفتی آلت می گردد. استفاده از آن برای افزایش طول و قطر آلت، کاملاً دروغ و هیچ اثری ندارد و اصلاً توصیه نمی گردد.

جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی

بر اساس تجربیات، وقتی که آلت تناسلی یک مرد در حالت نعوظ 9 سانت یا بالاتر باشد، به هیچ وجه جراحی را توصیه نمی کنیم. این عمل جراحی که اغلب با قطع رباط آویزان کننده آلت تناسلی همراه می باشد. حدود یک سانت اندازه آلت تناسلی را بیشتر می کند.

همین قطع رباط، باعث افتادگی آلت تناسلی در حالت نعوظ و همچنین موجب ناپایداری نعوظ یا سفتی آلت می گردد که به علت این عوارض غیرقابل برگشت، انجام آن را در حالت نرمال اصلاً توصیه نمی نمائیم.

جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی

روش جراحی دیگر زیبایی آلت تناسلی، تزریق زیرپوستی می باشد که شایعترین آن تزریق چربی است. در این روش با گرفتن چربی از قسمت های خود بدن، چربی به بدنه آلت تزریق می گردد که از عوارض آن جذب مجدد چربی و ایجاد ظاهر نامنظم پوست و از بین رفتن تقارن آلت است. به همین خاطر هم این روش، اصلاً توصیه نمی گردد.

آخرین تکنیک جراحی زیبایی آلت تناسلی: برداشتن غده های چربی ناحیه پوبیس یا عانه می باشد که در این روش چربی های ناحیه با عمل جراحی برداشته می شود و باعث می شود آلت تناسلی که در لابه لای چربی گم شده، خودش را نشان بدهد.

در بین عمل های جراحی دو عمل اصلاح انحناء آلت به روش پلیکاسیون و برداشتن چربی عانه و برداشتن پرده آلت، کاملا موثر هستند و  عوارض کمتری دارند و به همین ذلیل به شرح آنها می پردازیم:

آلت پرده دار: در این حالت محل اتصال پوست اسکروتوم و یا بیضه به ناحیه شکمی یا ونترال آلت، باعث کوتاه نشان دادن آلت تناسلی می گردد که علت آن مادرزادی و یا از عوارض ختنه می باشد و باعث آلت پرده دار می شود. در این روش قسمت اضافی پوست برداشته می شود و آلت شکل و اندازه نرمال خود را نشان می دهد که از نظر روحی روانی بسیار موثر و عارضه خاصی نیز ندارد.

این عمل سرپایی و بدون بستری در بیمارستان انجام می شود و فرد از فردای عمل، به کار و فعالیت های روزمره زندگی بر می گردد.

اصلاح انحنا آلت تناسلی: آلت تناسلی یک مرد ممکن است به صورت مادرزادی به علت عدم قرینه سیلندرهای آلت رو به پایین، بالا، چپ و یا راست انحناء و خمیده شود.

یکی از شایعترین مواردی که به صورت ثانویه باعث کج شدن آلت تناسلی مرد در میانسالی می شود (مخصوصاً در کسانی که دیابت دارند)، بیماری پیرونی است که به علت رسوب کلسیم قسمتی از آلت، کاملاً سفت و قوام سنگی پیدا می کند که باعث کج شدن آلت تناسلی به طرف بالا و پایین و چپ و راست می گردد.

این بیماری برخلاف تبلیغات انجام شده از قبیل استفاده از سنگ شکنی، تزریق داخل ضایعه و مصرف قرص و غیره هیچ درمانی ندارد و در صورت ایجاد انحنا و خمیدگی آلت، باید با عمل جراحی انحناء را ترمیم کرد.

آیا انحناء و کجی آلت نیاز به جراحی دارد؟

وقتی شدت انحناء یا کج شدگی بیش از 30 درجه باشد، باعث اختلال در روابط جنسی می گردد و باید به روش جراحی اصلاح خمیدگی انجام گردد. بهترین و کم عارضه ترین روش جراحی عمل Plication یا پلیکاسیون می باشد که در این روش به صورت سرپایی و بدون بستری در بیمارستان، اصلاح انحناء کاملا انجام می گردد. این روش جزء کم عارضه ترین عمل های جراحی می باشد.

دکتر حسین کرمی جراح و متخصص اورولوژی

4.1/5 - (45 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ناصر یکشنبه ۱۲ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 44 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب
    من همونطور که ذکر کردم مشکل کجی الت تناسلی رو دارم میخواستم بدونم ایا در عمل جراحی اصلاح کجی الت تناسلی از طول خود الت کم میشود ؟
    اگر از طول الت تناسلی کم میشود ایا قابل جبران است؟
    و اینکه درمان زود انزالی چجوری هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۲ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      بله در حد یک الی ۲ سانت
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۲ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      یابل جبران نیست
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر سارا شنبه ۸ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 72 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    همسر من زمان کودکی که ختنه شده بصورت سنتی به اشتباه حراج یه حفره دیگه زبر کلاهک باز کردن که عمل ادرارش از همون حفره انجام میشه و حفره اصلی بسته ست
    آیا امکان حراجی هست ایشون میتونن حفره دوم رو ببندن و سوراخ اصلی باز بشه ممنون میشم پاسخ بدین
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۸ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      سلام بله امکان جراحی برای همسرتون وجود داره عکس از آلت بفرستید
    2. تصویر کاربر سارا شنبه ۸ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      سلام
      آقای دکتر عکس فرستادم لطفاً هزینه جراحی رو هم بفرمایید سپاسگزارم
    3. تصویر کاربر سارا شنبه ۸ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      سلام
      آقای دکتر عکس ارسال شد لطفا هزینه جراحی رو هم بفرمایید
      سپاسگزارم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۸ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      سلام هزینه ی جراحی بستگی به نوع بیمه و نوع عمل و محل عمل جراحی دارد در صورت تمایل به عمل جراحی اعلام کنید تا همکاران مطب باهاتون تماس بگیرند
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر مستر شنبه ۸ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 84 مشاهده پرسش
    اقا دکتر سلام بنده الت تناسلیم و بیضم فرم بدی دارن منظورم اینه تو حالت معمولی که باید همراستا با بدن باشه برای بند جلوتر.و این موقع شلوار پوشیدن خیلی بد دیده میشه.
    نمیدونم منظورمو دقیق متوجه شدین.
    میشه کاریش کرد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۸ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      سلام عکس رو آپلود کنید
    2. تصویر کاربر مستر شنبه ۸ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      بفرمایید
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۸ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      بدون لباس منظورتون اینه کوچیکترش کنیم؟
    4. تصویر کاربر مستر شنبه ۸ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      نه کوچک نشه.میخوام الت تناسلی و بیضه ها درست لای پا قرار بگیره.یعنی کشیده بشه عقب
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۸ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      عمل امکان پذیره ولی عوارض زیادی میتونه داشته باشه از این عمل سود نخواهید برد
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر سامی چهارشنبه ۱ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 88 مشاهده پرسش
    سلام و وقت بخیر و عرص ادب
    آقای دکتر مایع منی من خیلی آروم میاد بیرون و هیچ جهش و پرتابی نداره
    پرتاب با انجام ورزشهای کگل بیشتر میشه؟
    بعد از چند مدت تاثیر ورزش شروع میشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      خیر ورزش تاثیری نداره . اگر میزان مایع منی طبیعی است اقدامی لازم نداره اگر نه ازمایش semen analysis دهید
  • تصویر کاربر حمید شنبه ۱۷ تیر ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: 90 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر
    پدر من ۴ روز پیش عمل کردن و سنگ های کلیه رو خارج کردن. یک شلنگ از پشت کلیه به بیرون قرار دادن که داخل کیسه بود و پشت کمرشون چسبیده بود. امروز که رفتبم مطب کمک پزشک قبل از اینکه خلاصه عمل رو ببینه و بپرسه لوله رو کشید بیرون و کامل خارج کرد. بهش گفتیم نباید لوله رو دربیاری و گفت که لوله اصلی داخل هست. بعد که خلاصه بستری رو خواند حالت استرس گرفت و به پیش جراحی رفت که پدرم رو عمل کرده بود. متوجه شدیم که به علت تنگی حالب اصلا لوله درونی وجود نداره. شلنگ رو هم که بی خبر از کمر خارج کرده . الان ادرار پدرم خونیه. به ما هم گفتن ۵ روز دیگه بریم مجددا مطب . ما باید چیکار کنیم الان؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۷ تیر ۲( 8 ماه پیش)
      مشکل خاصی نیست ممکنه گاهی اوقات لوله داخلی نزلرن اون لوله پهلو هم که به درستی کشیدن
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۴ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 132 مشاهده پرسش
    الان زمانی که بچه بودم جای ختنه باز شده و سر آلت پهن هست و سوراخ خروج بجای نوک آلت در گردنه آن قرار دارد که پهن بودن سر الت سبب زشتی آلت گردیده است آیا قابل جراحی هست ?
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      سلام خیر
  • تصویر کاربر رضا یکشنبه ۷ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 138 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    من ۲۶ سالمه و میخام ازدواج کنم ولی مشکل کجی الت تناسلی دارم ذهنمو درگیر کرده که اگر خطر نداشته باشه قبل ازدواج عمل کنم و اینکه به صورت کامل برطرف میشه؟از طول الت کم میشه یا نه،هزینه عمل رو هم محبت کنید بگید ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۶ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام عکس در حالت نعوظ بفرستید
    2. تصویر کاربر رضا شنبه ۶ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      ارسال کردم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۷ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام ایا تا به حال رابطه داشته اید و حین رابطه به مشکل خوردین ؟ بله از طول الت کم میشه ۲ الی ۳ سانتیمتر
    4. تصویر کاربر رضا یکشنبه ۷ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      رابطه جنسی داشتم خودم احساس درد یا ناراحتی نداشتم و طرف مقابلم هم همنیطور بوده
      فقط یه مدت هست که از لحاظ نعوظ مثل قبل نیسم اون حس قبل رو نداره الت تناسلی و بعضی وقتا هم که از اسپری تاخیری استفاده میکنم کلا نعوظ نمیشه یا حین سکس میخوابه
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۷ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      این ارتباطی به کجی الت نداره و حتی ممکنه بعد عمل این مسئله تشدید بشه
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۱۱ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 177 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشید من ۲۵ سالمه و آلتم تو حالت نعوظ هشت یا نه سانته این موضوع باعث ناراحتی خودم و همسرم شده میخواستم بدونم هزینه جراحی آلت پرده دار چقدره و عملش چقدر طول میکشه
    1. تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۱۰ آذر ۱( 1 سال پیش)
      چرا جواب نمیدین
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۱ آذر ۱( 1 سال پیش)
      سلام برای الت پرده دار باید معاینه شوید . اگر داشته باشید عمل میشود ولی اگر الت پرده دار نداشته باشید هیچ عمل علمی در دنیا ثابت نشده است جهت بلند کردن طول الت
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر فرزاد جمعه ۱۱ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 215 مشاهده پرسش
    باسلام و خسته نباشید خدمت اقای دکتر..بنده ۲۵ سال سن دارم و حدود دوازده سال است که بعد از انزال عفونت در بدنم (از مجرار اداری)پخش میشود و چون نزدیکترین عضو بدن به محل عفونت کرده روده ام میباشد باید عفونت روده هم شده است،بنده خیلی بیماری ام را پیگیری کرده ام وواقعا خسته شده ام،بنده به تجویز دکتر گوارش(به دلیل عفونت روده)قرض اساکول مصرف میکردم که زمان مصرف این قرص روده ام از عفونت پاک شد اما زمانی که مجدد انزال داشتم به طور ملموس تر بعد انزال حس ترشح عفونت و چسبیدن ان به روده و جاهای دیگر بدن را درک کردم(زیرا به دلیل مصرف انتی بیونیک اساکول روده ام تخت تاثیر آن قرص عفونت را دفع میکرد).بعد از یک اتفاق خاص (که خودم علت آن بیماری را میدانم )این مشکل برایم بوجود آمده...و مدتی هم قرص تاوانکس مصرف میکردم که در زمان مصرف این قرص میل جنسی ام خیلی کاهش یاقت که هفته هاهیچ میلی نداشتم ولی بهبودی برایم کسب نشد و بنده احساس میکنم چون عفونت شدیدبود وبیماری کهنه و یا شاید تجویز آن قرص اشتباه بود!!(فقط در زمان انزال همچین حالتی پیش میاید ونه ادرار) و در اسپرم بنده هیچ خونی هم دیده نمیشود وبرای همین است که متاسفانه بیماری بنده به بیماری مزمن و غیر قابل تشخصیص تبدیل شده است..(و بنده بعد هر رابطه ای به راحتی اوره پلاسمام افزایش پیدا چشم گیری پیدا میکند و احتمالااین یکی از نشانه های عفونت مجاری اداری میباشد)
    با تشکر بسیار فراوان از آقای دکتر عزیز....
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۱ آذر ۱( 1 سال پیش)
      با سلام و احترام بهتر است از نظر تنگی مجرا بررسی شوید . یک سونوگرافی کلیه ها و مجاری ادراری و یک کشت ادرار انجام دهید یک بار سیستوسکوپی شوید مجرا و مثانه نیز رویت شود
  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۳۰ آبان ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 164 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    من یک عکس جهت معاینه زگیا تناسلی فرستادم...که هست یا نه...
    با سوال که لطفا بترتیل پاسخ بفرمایید:
    ۱_آیا زگیل تناسلی از رابطه دهانی از خانم به آقا منتق میشود و بر عکس؟
    ۲_ من جایی در جنوب کار میکنم که حموم مشترک و دستشویی مشترک هست...آیا باعث انتقال زگیل تناسلی میشه؟
    ۳-تماس دست به باسن لخت خانم ، باعث انتقال زگیل میشه؟...چون شنیدم تماس پوستیِ تناسلی طرفین فقط باعث انتقال میشه...توضیح بفرمایید
    ۴-لب گرفتن باعث انتقال زگیل تناسلی میشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳۰ آبان ۱( 1 سال پیش)
      سلام به نظر زگیل نیست مهم ترین راه انتقال سکس است .
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳۰ آبان ۱( 1 سال پیش)
      از راه حمام و دستشویی بعید است منتقل شود
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳۰ آبان ۱( 1 سال پیش)
      داخل سایت راه های انتقال را به دقت مطالعه فرمایید
    4. تصویر کاربر علی دوشنبه ۳۰ آبان ۱( 1 سال پیش)
      مرسی از پاسخ شما
      آیا پمادی هست که بزنم و صاف شه و همین ها هم از بین بره؟
      البته خیلی ریز هست و در عکس من واضح گرفتم
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳۰ آبان ۱( 1 سال پیش)
      خیر درمان لازم ندارد
    6. تصویر کاربر علی دوشنبه ۳۰ آبان ۱( 1 سال پیش)
      پس ،خیالم راحت باشه؟
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳۰ آبان ۱( 1 سال پیش)
      بله
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر