جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عوارض زیاده روی در روابط جنسی

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

آیا هر روز رابطه ی جنسی برقرار کردن می تواند برای شما مشکلاتی ایجاد کند؟ مطابق با نظر سکسولوژیست ها یا مشاوران رابطه ی جنسی خیر، هر روز رابطه جنسی داشتن برای شما بد نیست. هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد رابطه ی جنسی زیاد می تواند برای بدن معایبی داشته باشد. خبر خوب این است تا زمانی که شما و همسرتان خوشحال و راحت هستید، رابطه ی جنسی زیاد هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

در واقع، هیچ محدودیتی برای تعداد دفعات رابطه ی جنسی وجود ندارد، اما گفته شده که روابط جنسی مکرر و زیاد ممکن است منجر به برخی مشکلات بدنی شود.

اگر هر شب رابطه داشته باشیم چه میشود؟

همانطور که گفتیم شما اگر هر شب هم رابطه ی جنسی داشته باشد و شما و پارتنرتان از این روابط راضی و خوشحال باشید هیچ مشکلی ایجاد نمیکند و ضرری ندارد. اما اگر این مسئله موجب ناراحتی شما می شود و احساس میکنید میل بی رویه ای به انجام رابطه جنسی دارید بهتر است به پزشک متخصص یعنی متخصص ارولوژی مراجعه کنید. اگر نمیدانید اورولوژی چیست و چگونه انجام میشود، بهتر است در این رابطه مطالعه کنید تا با آگاهی کامل به پزشک مراجعه نمایید.

چرا باید بعد از رابطه ی جنسی ادرار کنیم؟

زیاده روی در روابط جنسی چه عوارضی دارد؟

در رابطه با عوارض زیاده روی در روابط جنسی باید گفت که در واقع، هیچ محدودیتی برای تعداد دفعات رابطه ی جنسی وجود ندارد، اما گفته شده که روابط جنسی مکرر و زیاد، ممکن است منجر به برخی مشکلات بدنی شود. بنابراین، در ادامه مطلب به عوارض زیاده روی در روابط جنسی اشاره شده است.

1. کبودی یا سوختگی در ناحیه واژن

خشکی واژن یکی از عوارض رابطه جنسی زیاد است. زیاده روی در رابطه ی جنسی می تواند موجب پارگی هایی در ناحیه واژن شود، مخصوصاً اگر شخص دچار مشکلات زمینه ای مانند خشکی واژن (ناشی از قرص های ضد بارداری دوز پایین) باشد. هرچه در دوره ی کوتاهتری، روابط جنسی بیشتری داشته باشید، بدن شما رطوبت طبیعی کمتری می تواند تولید کند.

2. احتمال خطر عفونت های مقاربتی

افزایش احتمال عفونت های واژن و مثانه، یکی دیگر از عوارض ناخوشایند زیاده روی در رابطه ی جنسی است. ترشحات ممکن است سطوح  PH طبیعی واژن را تغییر دهند و آن را مستعد ابتلا به عفونت کنند.

3. از دست دادن میل جنسی در وسط رابطه

با اینکه رابطه ی جنسی فرد را به هیجان می آورد، اما زیاده روی نیز ممکن است باعث از دست دادن میل جنسی در وسط رابطه شود. این موضوع باعث می شود که بدن از فعالیت جنسی روزانه خسته شود و نیاز به آرامش داشته باشد.

دفعات رابطه ی جنسی

4. خستگی شدید

مطابق با تحقیقات، زمانی که رابطه ی جنسی زیادی با همسر خود برقرار می کنید، افزایش در ضربان قلب، متابولیسم گلوگز و فشار خون را تجربه خواهید کرد، در نتیجه، بدن شما نوراپی نفرین، آدرنالین و کورتیزول بیشتری را به جریان خون ترشح می کند. برقراری رابطه ی جنسی روزانه، نوعی ورزش برای بدن است که می تواند شما را دچار خستگی شدید کند. اگر در برقراری رابطه ی جنسی زیاده روی کنید، خستگی شدید شما ممکن است تمام طول روز ادامه داشته باشد.

5. خراشیده شدن پوست فرج

خراش واژن (خراشیده شدن پوست فرج) در طول دخول ممکن است در زنانی رخ دهد که روابط جنسی بیش از حد را تجربه کرده اند. این شرایط زمانی شدیدتر می شود که در طول رابطه ی جنسی، اصطکاک زیادی ایجاد شود و دیواره های واژن صدمه ببینند. در نتیجه فرد ممکن است به علت التهاب واژن به هنگام ادرار کردن، دچار سوزش شود یا در پیاده روی مشکلاتی را تجربه کند.

6. درد در پایین کمر

درد در پایین کمر، یکی دیگر از علائم رابطه ی جنسی زیاد داشتن است، بنابراین این مورد نیز به فهرست معایب زیاده روی در رابطه جنسی اضافه می شود. زمانی که حرکات سریع به پایین کمر فشار وارد می کنند، تجربه درد در پایین کمر طبیعی است. گرچه، اگر این حرکات ناگهانی به مرور زمان شدیدتر شوند، ممکن است به کمردرد مزمن ختم شود.

فتق اینگوینال

7. اعتیاد

از دیگر معایب هر روز رابطه ی جنسی داشتن، اعتیاد به آن است. زیرا شما شیفته ی رابطه ی جنسی می شوید یا به طور غیرطبیعی میل جنسی زیادی پیدا می کنید. فرد مبتلا به اعتیاد جنسی ممکن است در روابط زناشویی خود دچار مشکل شود.

نکاتی برای هر روز روابط جنسی داشتن

فعالیت جنسی برای سلامت فیزیکی، سلامت احساسی و روابط زناشویی مفید است. با دنبال کردن توصیه های زیر، می توانید روابط جنسی منظمِ سالمتر، آسانتر و لذت بخش تری را تجربه کنید.

✔️ از وسایل محافظتی استفاده کنید.

رابطه ی جنسی ایمن، به ویژه در زمان برقراری روابط جنسی با افراد متعدد، از اهمیت زیادی برخوردار است. کاندوم های بسیار نازک، بدون هیچ گونه خللی در لذت رابطه، از شما و شریک جنسی تان محافظت می کنند.

✔️ از لوبریکانت (روان کننده) استفاده کنید.

اصطکاک زیاد در رابطه ی جنسی، خوشایند نیست. اگر همسر شما مستعد خشکی است یا شما در معرض ساییدگی هستید، از لوبریکانت استفاده کنید.

✔️ از اعمال زور بیش از حد خودداری کنید.

رابطه ی جنسی، یک تمرین ورزشی کم شدت است. در نتیجه، توصیه می شود زمانی که احساس می کنید ناخوش احوال هستید، در حال ریکاوری از یک آسیب دیدگی هستید یا اخیراٌ تحت عمل جراحی قرار گرفته اید، از اعمال زور زیاد خودداری کنید.  

✔️ پس از رابطه ی جنسی دوش بگیرید.

برای حفظ سلامت واژن، قبل و بعد از رابطه ی جنسی دوش بگیرید. گرچه، رابطه ی جنسی بیش از حد هنوز هم می تواند موجب عفونت شود.

✔️ گفتگو کردن

یکی از مهمترین جنبه های یک زندگی جنسی سالم، گفتگو است، بنابراین با همسر خود در مورد روابط جنسی صحبت کنید و مطمئن شوید که هردوی شما اتفاق نظر دارید و از تعداد دفعات رابطه ی جنسی خود به یک اندازه لذت می برید.

عوارض سکس زیاد

یکی دیگر از عوارض سکس زیاد میتواند این باشد که،وقتی بیش از حد با همسرتان رابطه جنسی دارید، بدن نوراپی نفرین، آدرنالین و کورتیزول را در جریان خون ترشح می کند که منجر به افزایش ضربان قلب، متابولیسم گلوکز و فشار خون می شود. رابطه جنسی روزانه تبدیل به یک فعالیت جسمانی مضر می شود که شما را خسته می کند. و به مرور زمان ممکن است باعث سرد مزاجی و دل زدگی از رابطه ی جنسی بشود.

3.1/5 - (289 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر Majid پنجشنبه ۳۰ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 113 مشاهده پرسش
    سلام،من 24 سالمه اهل خراسان و از سال 88 تا 96 بخاطر سانحه تصادف دچار گرفتگی شدید مجاری ادرار شدم و مجبور به ادرار کردن با سوند ادراری از روی مثانه بودم،
    که توسط دکتر کامیار توکلی طبسی درمان شدم.

    آقای دکتر از همون وقت به بعد آلت من نعوظ خیلی خیلی ضعیفی داره و ماندگار نیست و حجم آلتم خیلی کوچیک مونده،
    پرش منی هم ندارم
    ولی میل جنسی من همچنان پابرجاست.
    بیضه هی من گاهی آویزون میشن ولی اکثر وقت ها داخل بدنم هستن.
    میشه امیدوار باشم به درمان و ادامه زندگی؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۹ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      عکس هارو مجددا آپلود کنید
    2. تصویر کاربر Majid چهارشنبه ۲۹ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      عکس جدید آپلود ش
    3. تصویر کاربر Majid چهارشنبه ۲۹ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      آپلود شد
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۳۰ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      از قرص تادالافیل استفاده کرده اید؟
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر فرهاد یکشنبه ۱۹ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 115 مشاهده پرسش
    سلام
    مدتی پیش مشکل نعوظ داشتم بصورتی که اصلا نعوظ نداشتم رفتم دکتر با قرص ال ارژنین و انرژکس و افرودیت خوب شدم کامل ولی بعد از ده روز مجدد مشکل در حفظ نعوظ هنگام رابطه دارم.میل جنسی هم کم شده.نعوظ صبحگاهی دارم بیشتر اوقات.
    آزمایش هم دادم تستسترون هم ۲‌.۵ هست
    خیلی استرس دارم نشت وریدی باشه ایا نعوظ صبحگاهی نشت وریدی رو منتفی میکنه؟آیا عدم نعوظ داشتم بعد مدتی کاملا خوب شدم و الان دوباره مشکل حفظ نعوظ دارم امکان نشت وریدی هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۹ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      چند سالتونه ؟ سیگار میکشید ؟
    2. تصویر کاربر فرهاد یکشنبه ۱۹ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      ۳۲ سال خیر سیگار نمیکشم
      بخاطر همین موضوه استرس خیلی دارم با اینکه یکبار قبل رابطه هم نصف قرص تادالافیل ۱۰ مصرف کردم ولی نعوظ پایدار نداشتم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۹ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      بخاطر استرس قبل رابطه هست . تادالافیل ۱۰ رو کامل بخورید دو ساعت قبل رابطه جواب نداد سونوگرافی کنید
    4. تصویر کاربر فرهاد یکشنبه ۱۹ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      ببخشید این سوال جواب ندادین
      نشت وریدی به کاهش میل جنسی هم ربط داره؟
      چون اصلا میل جنسی ندارم
      و نعوظ صبحگاهی دارم اینم ربط داره؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۹ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      خیر به میل ربط نداره و درجه داره اگر شدید باشه نعوظ صبحگاهی هم نخواهید داشت
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۱۷ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 87 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر ی چند مدتی هست ک من این نشونه هارو مشاهده کردم روی التم ولی ب مشاوره ی دکتر از پماد فلیسویون استفاده کردم ولی سوزش و خارش نداره فقط هستن احساس کردم پخش شد لطفا راهنمایی کن بعد از پماد کم نشدن و یکم پخش شدن لطفا راهنمایی کنید ممنون از چ پماد و چطور گم میشن خیلی نگرانم سوزش و خارش هم نداره
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۶ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      بعد رابطه ایجاد شده ؟
    2. تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۱۶ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      ن تاحالا رابطه نداشتم و ۱۵ سالمه ولی خود ارضایی اخر هفته انجام دادم
    3. تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۱۶ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      ن تاحالا رابطه نداشتم و ۱۵ سالمه و خود ارضایی هم کردم بعضی موقع
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۷ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      اهمیتی ندارد و جای نگرانی نداره برطرف میشه
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر فرهاد جمعه ۳ شهریور ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: 78 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    مدتی پیش دچار عدم نعوظ شدم بعد از مراجعه به دکتر و تجویز قرص افرودیت و ال ارژنین و انرژکس خوب شدم و مدت ۱۰ روز نعوظ داشتم و مشکای در رابطه نداشتم اما بعد از مدتی دچار آنفولانزا معده شدم بعد از اون با اینکه هنوز قرص های ذکر شده رو مصرف میکنم اول رابطه نعوظ دارم اما بعد از چند دقیقه نعوظ کم میشه و دچار انزال میشم.
    مشکل چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳ شهریور ۲( 8 ماه پیش)
      سلام در زمینه بیماری اخیر است و دو هفته زمان دهید با فروکش کردن بیماری اوضاع بهتر میشه برای رابطه عجله نکنید
  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۲۳ مرداد ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: 93 مشاهده پرسش
    سلام دکتر سوزاک گرفتم خوب شدم الان 3ماه هیچ ترشح اول صبح ندارم ولی بعد ادرار 2ساعت بعدش وقتی از پایین آلت میکشم بالا خیلی کم ترشح بدون چسبناک میاد که بعضی موقع چسبناک خیلی کم از کشت دادم جواب می‌فرستم سونوگرافی و کشت ادرار منفی بود
    دادم منفی بود پیش دکتر ارولوژی رفتم گفت طبیعی
    خواستم با شما مشورت کنم می‌خوام مشکلی برام پیش نیاد قرص هم خیلی مصرف کردم وقتی کشت ترشح دادم اون مایع که چسبناک نبود می‌آمد جواب کشت.
    Colony count.few staph coagulase negative
    Culture.few epiteliall are seen
    اون ترشح چسبناک بعضی موقع میاد شفاف که ترشح طبیعی پروستات نیست
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۳ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      طبیعیه جای نگرانی نداره
    2. تصویر کاربر علی دوشنبه ۲۳ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      دکتر جان اون ژله مانند طبیعی بعد کی میتوانم با یک فرد سالم رابطه داشته باشم
      ممنون
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۳ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      اون ژله به تدریج برطرف میشه . میتونید با کاندوم رابطه برقرار کنید
    4. تصویر کاربر علی دوشنبه ۲۳ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      آقای دکتر الان من بخوام ازدواج کنم مشکلی ندارد
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۳ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      خیر
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر حسام جمعه ۶ مرداد ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 80 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    چند سالی هست که روی آلتم دوتا لکه قهوه‌ای رنگ هست که نه خارشی داره نه بزرگتر شده
    جدیدا متوجه شدم یه لکه ریز هم زیر آلت هست
    میخواستم بدونم ممکنه زگیل باشه یا خیر عکس ارسال میکنم، ممنون میشم راهنمایی کنید
    اگر زگیل هست، با توجه به اینکه من بندرعباس هستم، برای درمان به چه دکتری باید مراجعه کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۶ مرداد ۲( 9 ماه پیش)

      عکس بفرستید ببینم 

  • تصویر کاربر Mm پنجشنبه ۸ تیر ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 100 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید چند مدت پیش رگ سمت چپ التم شروع به درد خفیفی و بنفش شدن کرد و نمیدونم به شما یا دکتر جباری موضوع روگفتم گفتید مشکلی نیست و به مرور خوب میشه اما الان بعد از گذشت 2ماه نه تنها خوب نشده بلکه بدتر هم شده و درحالت نعوظ دردمیگیره و به کلاهک الت هم انتقال میده و دردش حالتی مثل تیر کشیدن هست و حتی استمنا هم ک کردم یهو منقبظ و سفت میشد و موقع ارضا به نسبت قبلا اسپرم کمتری خارج میشد میخواستم ببینم مشکل جدی هست؟ بایدچی کارکنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۷ تیر ۲( 10 ماه پیش)
      همچین موضوعی خاطرم نیست از من پرسیده باشید . اگر اذیت میکنه باید معاینه شوید
    2. تصویر کاربر Mm چهارشنبه ۷ تیر ۲( 10 ماه پیش)
      حالا حدس میتونید بزنید که تاچه حد خطرناک هست و ممکن است چی باشه؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۸ تیر ۲( 10 ماه پیش)
      بعید است مشکل خاصی باشه رگ الت در خیلی ها برجسته است مگر ضربه ای خورده باشه
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر ارمان دوشنبه ۸ خرداد ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 97 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر
    بند زیر کلاهک الت تناسلی تقریبا هفته پیش هنگام رابطه جنسی پاره شده و خون اومد
    دوباره این هفته هم اینجوری شد
    میشه لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۸ خرداد ۲( 11 ماه پیش)
      سلام مجدد عکس بفرستید اپلود نشده . باید با پماد a+d چرب بشه
  • تصویر کاربر آکو پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 83 مشاهده پرسش
    باسلام و عرض ادب خدمت شما جناب دکتر،جسارتا من آقای35ساله هستم که اخیر حدود2ال3ماهه که نعوذصبحگاهی اصلا ندارم وسط رابطه جنسی یدفعه کلا اریکشن خود را از دست میدم و انگار آب سردی روم ریختن و ادامه رابطه رو نمیتونم برم در لمس بیضه احساس میکنم واریکوسل دارم،واینکه اگه تحریک هم بشم نعوذم کامل نیس و خیلی ببخشید آلتم خوب اریکشن پیدا نمیکنه و زود شل میشه،ممنون میشم بنده رو راهنمایی بفرمایین🙏 مرحله بعد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      سلام احتمالا در زمینه استرس و شغل سنگین هست یک ساعت قبل رابطه تادالافیل ۱۰ مصرف کنید اگر جواب نداد بررسی کامل شوید
  • تصویر کاربر امیر یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 78 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید مدتی است در ناحیه کلاهک آلتم و همچنین زیر آن ضایعه هایی به وجود آمده که علت آن را نمی‌دانم ممنون میشم کمک کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۳ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      سلام خارش سوزش ترشح ؟
    2. تصویر کاربر امیر شنبه ۲۳ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      سلام نه آقای دکتر هیچ خارش و سوزش و ترشحی ندارم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      سلام بهتر است نمونه برداری بشه علت یابی بشه . میتونید به متخصص پوست مراجعه کنید . به زگیل شباهت ندارد
    4. تصویر کاربر امیر شنبه ۲۳ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      ویزیت پیش خودتون نمیشه آقای دکتر؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      نه ماهیت واضحی نداره بهتره نمونه برداری بشه
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

گاهی یک سنگ کلیه چپ حتی خیلی ریز به اندازی یک شن می تواند باعث دردی وحشتناک…
انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر