جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عوارض زیاده روی در روابط جنسی

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

آیا هر روز رابطه ی جنسی برقرار کردن می تواند برای شما مشکلاتی ایجاد کند؟ مطابق با نظر سکسولوژیست ها یا مشاوران رابطه ی جنسی خیر، هر روز رابطه جنسی داشتن برای شما بد نیست. هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد رابطه ی جنسی زیاد می تواند برای بدن معایبی داشته باشد. خبر خوب این است تا زمانی که شما و همسرتان خوشحال و راحت هستید، رابطه ی جنسی زیاد هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

در واقع، هیچ محدودیتی برای تعداد دفعات رابطه ی جنسی وجود ندارد، اما گفته شده که روابط جنسی مکرر و زیاد ممکن است منجر به برخی مشکلات بدنی شود.

چرا باید بعد از رابطه ی جنسی ادرار کنیم؟

زیاده روی در روابط جنسی چه عوارضی دارد؟

در رابطه با عوارض زیاده روی در روابط جنسی باید گفت که در واقع، هیچ محدودیتی برای تعداد دفعات رابطه ی جنسی وجود ندارد، اما گفته شده که روابط جنسی مکرر و زیاد، ممکن است منجر به برخی مشکلات بدنی شود. بنابراین، در ادامه مطلب به عوارض زیاده روی در روابط جنسی اشاره شده است.

1. کبودی یا سوختگی در ناحیه واژن

خشکی واژن یکی از عوارض رابطه جنسی زیاد است. زیاده روی در رابطه ی جنسی می تواند موجب پارگی هایی در ناحیه واژن شود، مخصوصاً اگر شخص دچار مشکلات زمینه ای مانند خشکی واژن (ناشی از قرص های ضد بارداری دوز پایین) باشد. هرچه در دوره ی کوتاهتری، روابط جنسی بیشتری داشته باشید، بدن شما رطوبت طبیعی کمتری می تواند تولید کند.

2. احتمال خطر عفونت های مقاربتی

افزایش احتمال عفونت های واژن و مثانه، یکی دیگر از عوارض ناخوشایند زیاده روی در رابطه ی جنسی است. ترشحات ممکن است سطوح  PH طبیعی واژن را تغییر دهند و آن را مستعد ابتلا به عفونت کنند.

3. از دست دادن میل جنسی در وسط رابطه

با اینکه رابطه ی جنسی فرد را به هیجان می آورد، اما زیاده روی نیز ممکن است باعث از دست دادن میل جنسی در وسط رابطه شود. این موضوع باعث می شود که بدن از فعالیت جنسی روزانه خسته شود و نیاز به آرامش داشته باشد.

دفعات رابطه ی جنسی

4. خستگی شدید

مطابق با تحقیقات، زمانی که رابطه ی جنسی زیادی با همسر خود برقرار می کنید، افزایش در ضربان قلب، متابولیسم گلوگز و فشار خون را تجربه خواهید کرد، در نتیجه، بدن شما نوراپی نفرین، آدرنالین و کورتیزول بیشتری را به جریان خون ترشح می کند. برقراری رابطه ی جنسی روزانه، نوعی ورزش برای بدن است که می تواند شما را دچار خستگی شدید کند. اگر در برقراری رابطه ی جنسی زیاده روی کنید، خستگی شدید شما ممکن است تمام طول روز ادامه داشته باشد.

5. خراشیده شدن پوست فرج

خراش واژن (خراشیده شدن پوست فرج) در طول دخول ممکن است در زنانی رخ دهد که روابط جنسی بیش از حد را تجربه کرده اند. این شرایط زمانی شدیدتر می شود که در طول رابطه ی جنسی، اصطکاک زیادی ایجاد شود و دیواره های واژن صدمه ببینند. در نتیجه فرد ممکن است به علت التهاب واژن به هنگام ادرار کردن، دچار سوزش شود یا در پیاده روی مشکلاتی را تجربه کند.

6. درد در پایین کمر

درد در پایین کمر، یکی دیگر از علائم رابطه ی جنسی زیاد داشتن است، بنابراین این مورد نیز به فهرست معایب زیاده روی در رابطه جنسی اضافه می شود. زمانی که حرکات سریع به پایین کمر فشار وارد می کنند، تجربه درد در پایین کمر طبیعی است. گرچه، اگر این حرکات ناگهانی به مرور زمان شدیدتر شوند، ممکن است به کمردرد مزمن ختم شود.

فتق اینگوینال

7. اعتیاد

از دیگر معایب هر روز رابطه ی جنسی داشتن، اعتیاد به آن است. زیرا شما شیفته ی رابطه ی جنسی می شوید یا به طور غیرطبیعی میل جنسی زیادی پیدا می کنید. فرد مبتلا به اعتیاد جنسی ممکن است در روابط زناشویی خود دچار مشکل شود.

نکاتی برای هر روز روابط جنسی داشتن

فعالیت جنسی برای سلامت فیزیکی، سلامت احساسی و روابط زناشویی مفید است. با دنبال کردن توصیه های زیر، می توانید روابط جنسی منظمِ سالمتر، آسانتر و لذت بخش تری را تجربه کنید.

✔️ از وسایل محافظتی استفاده کنید.

رابطه ی جنسی ایمن، به ویژه در زمان برقراری روابط جنسی با افراد متعدد، از اهمیت زیادی برخوردار است. کاندوم های بسیار نازک، بدون هیچ گونه خللی در لذت رابطه، از شما و شریک جنسی تان محافظت می کنند.

✔️ از لوبریکانت (روان کننده) استفاده کنید.

اصطکاک زیاد در رابطه ی جنسی، خوشایند نیست. اگر همسر شما مستعد خشکی است یا شما در معرض ساییدگی هستید، از لوبریکانت استفاده کنید.

✔️ از اعمال زور بیش از حد خودداری کنید.

رابطه ی جنسی، یک تمرین ورزشی کم شدت است. در نتیجه، توصیه می شود زمانی که احساس می کنید ناخوش احوال هستید، در حال ریکاوری از یک آسیب دیدگی هستید یا اخیراٌ تحت عمل جراحی قرار گرفته اید، از اعمال زور زیاد خودداری کنید.  

✔️ پس از رابطه ی جنسی دوش بگیرید.

برای حفظ سلامت واژن، قبل و بعد از رابطه ی جنسی دوش بگیرید. گرچه، رابطه ی جنسی بیش از حد هنوز هم می تواند موجب عفونت شود.

✔️ گفتگو کردن

یکی از مهمترین جنبه های یک زندگی جنسی سالم، گفتگو است، بنابراین با همسر خود در مورد روابط جنسی صحبت کنید و مطمئن شوید که هردوی شما اتفاق نظر دارید و از تعداد دفعات رابطه ی جنسی خود به یک اندازه لذت می برید.

دکتر کرمی متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری 

3/5 - (275 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مرتضی چهارشنبه ۱۸ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 22 مشاهده پرسش
    سلام . ۴۰ سالمه و مدت چند سال بود خود ارضایی میکردم . الان در رابطه جنسی با همسرم هیچ لذتی نمی برم و خیلی دیر انزال میشم . لطفا راهکاری پیشنهاد بفرمایید ممنونم .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۸ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      به روانپزشک مراجعه کنید
  • تصویر کاربر A.h سه شنبه ۱۷ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 19 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید درد درحاشیه تناسلی از مقعدتا آلت بیشتر آلت دارم سوزش ندارم حدود ۵ روزی هست ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۷ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      با سلام و احترام آزمایش آنالیز و کشت ادرار انجام شود
  • تصویر کاربر احمد جمعه ۲۲ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 35 مشاهده پرسش
    سلام 33 سالمه میل جنسیم خیلی کمه مدارک فرستادم لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۲ دی ۲( 2 ماه پیش)
      مشکلتون رو بیشتر توضیح بدین
    2. تصویر کاربر احمد جمعه ۲۲ دی ۲( 2 ماه پیش)
      مدارک رو دیدین؟ طول آلتم موقع نعوظ نسبت به قبل کوتاه تر شده. نعوظ شبانگاهی گاهی دارم گاهی نه، احساس میکنم تو سمت راست آلتم زخم است چون درد خیلی خفیفی داره، مایع منی آبکی است مجردم و اینکه شاید ماهی یه بار خودارضایی کنم یا خیر. کلا میلم کمه
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۲ دی ۲( 2 ماه پیش)
      آزمایشات هورمونی نرماله آزمایش مایع منی انجام دهید و به روانپزشک مراجعه کنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر ناصر جمعه ۲۲ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 20 مشاهده پرسش
    بنده بیمار تالاسمی هستم ۳۴ سالمه دکتر هم رفتم دکتر غدد تسترون بهم داددکتر دیگری آمپول خودکاری شکلی دادن که اسمش یادم نیست داد با مصرف اونا بهم گفتن امکان بچه دار شدن ۸۰به ۲۰ بعد دارو تزریقی بهم دادن هیچ اتفاقی نیفتاد الان به نظر شما میتوانم عمل کنم پیوند بزنم یا اگه راه حلی هست کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۱ دی ۲( 2 ماه پیش)
      اسپرم آنالیز انجام شده؟
    2. تصویر کاربر ناصر پنجشنبه ۲۱ دی ۲( 2 ماه پیش)
      خیر انجام نشده
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۲ دی ۲( 2 ماه پیش)
      ابتدا اسپرم انالیز انجام بدین
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سیدرضا سه شنبه ۷ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 59 مشاهده پرسش
    من دارای دیابت بالا هستم مشکل نعو ظ و تحریک پذیری دارم و با قوبترین داروهای جنسی درمان نمیشوم آیا درمانی دارد ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۷ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      Hba1c چنده؟
  • تصویر کاربر جاوید چهارشنبه ۱۷ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 75 مشاهده پرسش
    سلام.
    وقت بخیر.
    آیا گوشت اضافه در ناحیه تناسلی با کرایو برطرف میشه‌؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۷ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      با سلام و عرض ادب خدمت شما همراه گرامی لطفا عکس های ضایعات رو در سایت آپلود کنید (شرایط عمومی ارسال عکس مثل سایز و فرمت رو رعایت کنید)
  • تصویر کاربر سیتا سه شنبه ۱۶ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 58 مشاهده پرسش
    درود بر شما.دکتر بنده امروز سیستوسکوپی با بیحسی انجام دادم برای تشخیص تنگی که تنگی نداشتم و اسپاسم گردنه مثانه داشتم.سوالم این هست که خون و لخته خارج میشه طبیعیه آیا و سوال دوم نگرانم که از طریق سیستوسکوپی به اچ پی وی مبتلا بشم راهنمایی میفرمایید.سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      طبیعیه آب زیاد بخورید خیر استریل هستند
  • تصویر کاربر حسین پنجشنبه ۱۱ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 73 مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقت بخیر.
    من ۴۰سالمه ولی بشدت میل جنسی دارم شاید هر شبانه روز ۴بار تازگی ها لاغر شدم وتپش قلب دارم واحساس خستگی میکنم حالا من باید چکار کنم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۱ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      ازمایشی انجام دادین؟
  • تصویر کاربر حسین پنجشنبه ۱۱ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 107 مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقت بخیر.
    من ۴۰سالمه ولی بشدت میل جنسی دارم شاید هر شبانه روز ۴بار تازگی ها لاغر شدم وتپش قلب دارم واحساس خستگی میکنم حالا من باید چکار کنم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۱ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      آزمایشی انجام دادین؟
  • تصویر کاربر سونیا شنبه ۱۵ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 105 مشاهده پرسش
    سلام دکتر
    روز بخیر
    شریک احساسیم الان یه مدته که روی آلتش زخمهای کوچیکی ایجاد شده. رفته دکتر آزمایش داده hpv خفیف داره و دکتر براش جراحی که کرده. از طرفی بعداً به من گفت که با کس دیگه ای رابطه داشته. اون شخصی که باهاش رابطه داشته رفته آزمایش داده آزمایشش منفی دراومده یعنی hpv نداره می خواستم ببینم ممکنه به منم منتقل نشده باشه ؟
    و اینکه ممکن الان تو آزمایش hpv رو نشون نده ولی بعدا به مرور زمان مشخص بشه .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۵ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      اگر در حین داشتن ضایعه فعال با شما رابطه ی جنسی داشته احتمالا به شما منتقل شده است
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر