جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تاثیر خودارضایی بر سرطان پروستات

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

سوالی که برای بسیاری پیش می آید این است که آیا خودارضایی می تواند سبب سرطان پروستات شود یا خیر؟ در این سوال به این مورد پاسخ داده شده است. 

آیا رابطه جنسی و خودارضایی می تواند بر خطر ابتلا به سرطان پروستات تأثیر بگذارد؟

در اینجا یک نکته بهداشتی وجود دارد که ممکن است برای بسیاری از افراد خوب به نظر برسد: 

بیشتر رابطه جنسی داشته باشید و با این کار احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهید. تحقیقات نشان می دهد که احتمال ابتلا به این بیماری در مردانی که انزال بیشتری دارند، کمتر است. ( منظور از انزال، خارج شدن منی در رابطه جنسی می باشد)

مطلب مرتبط: درمان دارویی سرطان پروستات

خود ارضایی

چه ارتباطی میان این دو وجود دارد؟

در طول سال ها، شواهد فزاینده ای در مورد ارتباط بین انزال و احتمال کمتر ابتلا به سرطان پروستات وجود دارد. اما نتایج یک مطالعه بزرگ در سال 2016 این مورد را بهتر نشان داده است. 

محققان از مردان خواستند به سوالات مربوط به تعداد انزال خود را پاسخ دهند. سپس آنها تقریباً 32000 نفر از این مردان را به مدت 18 سال مورد ارزیابی قرار دادند.

محققان دریافتند در افرادی که انزال بیشتری دارند، (حداقل 21 بار در ماه) در مقایسه با افرادی که این کار را کمتر انجام می دهند (4 تا 7 بار در ماه) در حدود 20٪ احتمال سرطان پروستات کمتری دارند. این موضوع در مورد چندین گروه سنی صادق بود.

تعداد دقیق دفعات مهم نبود. اساساً هرچه تعداد انزال مردان در یک ماه بیشتر شود، احتمال ابتلا به سرطان پروستات کمتر می گردد.

چرا ممکن است انزال به سلامت پروستات کمک کند؟ کارشناسان در این باره مطمئن نیستند، برخی بر این باورند که این کار می تواند مواد شیمیایی مضری را که ممکن است در منی جمع شوند، از بین ببرد.

سرطان پروستات در مردان

نتایج بعضی از موارد همچنان قطعی نیست مثل:

در حالی که تحقیقات در این زمینه امیدوار کننده است، هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری در این رابطه وجود دارد. برخی از موارد زیر را باید در نظر گرفت:

1- دانشمندان نمی دانند که آیا انزال در حین رابطه جنسی در مقابل انزال با خودارضایی مزایای یکسانی دارد یا خیر. برخی تحقیقات نشان داده است که ترکیب مایع منی در هر یک از این دو حالت، متفاوت است. 

به عنوان مثال، منی در حین رابطه جنسی دارای مقادیر بیشتری اسپرم و برخی مواد شیمیایی است. ممکن است این موارد در شانس ابتلا به سرطان پروستات در مردان تفاوت ایجاد کند.

2- این فواید در همه مطالعات ذکر نشده است. مطالعه سال 2016 به دلیل اندازه (تقریباً 32000 مرد) و طول مدت (18 سال) بالای خود مورد توجه قرار گرفت. اما برخی مطالعات کوچکتر همان نتایج خوب را نشان نداده اند. 

حتی برخی دریافتند که بعضی از مردان، به ویژه مردان جوان، که بیشتر خودارضایی می کنند، احتمال سرطان پروستات کمی بیشتر است. برخی از محققان بر این باورند سن مرد ممکن است در اثرگذاری انزال بیشتر کمک کننده باشد.

3- هیچ اثباتی وجود ندارد که انزال بیشتر باعث ابتلای کمتر به سرطان پروستات شود. در حال حاضر، پزشکان فقط می دانند که این دو مورد با هم ارتباط دارند. ممکن است مردانی که انزال بیشتری دارند، عادت های سالم دیگری داشته باشند که احتمال ابتلای آنها را کاهش می دهد.

4- به نظر نمی رسد که انزال بتواند از ابتلا به کشنده ترین یا پیشرفته ترین انواع سرطان پروستات محافظت کند. کارشناسان علت این امر را نمی دانند.

3.8/5 - (51 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر الناز دوشنبه ۲ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 217 مشاهده پرسش
    من سکس کامل نداشتم تا الان اما الان 7،8ماهه زگیل تناسلی زدم اوایل 1 بود اما 1ماهه الان زیاد شدن و این خیلی نگرانم کرده ایا راهی وجود داره که هزینه کمی داشته باشه و برطرف شه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      باید کرایو کنید فیلم من را ببینید تماس۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴
  • تصویر کاربر فاطمه پنجشنبه ۱۴ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 258 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    اگه ضایعه پوستی به صورت جوشهای خیلی ریز باشه هم زگیل تناسلی هست؟
    من رابطه جنسی نداشتم ولی این جوشهای ریز رو میبینم دونه ها به این صورت هست
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۳ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      عكسش را بفرستيد ببينم
    2. تصویر کاربر فاطمه چهارشنبه ۱۳ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      این گوشت اضافه ها در اومده
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۳ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      اگر سكس الوده نداشتيد مهم نيست
    4. تصویر کاربر فاطمه چهارشنبه ۱۳ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      رابطه ای که داشتیم از رو لباس بوده یعنی ممکنه منتقل شه؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۴ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      اصلا
    6. تصویر کاربر فاطمه پنجشنبه ۱۴ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      تشکر خیلی لطف کردین
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۴ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      سپاس
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر d.k سه شنبه ۵ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 316 مشاهده پرسش
    حدود 9 ماه است كه بعد انزال ،مني قهوه اي (اول مني سفيد رنگ و در آخر مني قهوه اي)خارج مي گردد اوايل رگه هاي خون و حتي يك بار هم خون مشاهده كردم اما الان كم و بيش مني قهوه اي مشاهده ميكنم ولي خوني مشاهده نكردم لطفا راهنمايي كنيد و اگر نياز به مصرف دارو وجود دارد نام دارو و طريقه مصرف آن را نيز بفرماييد.(لازم به ذكر است كه هيچ گونه درد و سوزش و...ندارم)
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۵ دی ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر ارش یکشنبه ۱۹ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 239 مشاهده پرسش
    سلام. من مبتلا به اچ پی وی نوع 6 و 11 هستم . با نامزدم معاشقه داشتم ولی الت تناسلیمون به هم برخورد نکرد . البته با دست با همدیگه تماس داشتیم . ممکنه ویروس از الت تناسلیم به دستم و بعد به نامزدم منتقل بشه . خیلی نگرانم . با تشکر از روی لباس زیر ایا منقل میشه یا اینکه اون به الت تناسلیم دست بزنه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۹ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر اسراء شنبه ۱۱ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 262 مشاهده پرسش
    با سلام همسرم دچار زگیل تناسلی شدن ما اتریش زندگی میکنیم دکتر رفتن بهشون دارو دادن 6 ماهه الان پوستشون دچار سوختگی شده و زگیلها بهتر نشدن داروی condylox 0.5{447f145cec534ac052f88cf635ba251da18424fba991486c3a82a6805600faa8} هست که استفاده میکنن ولی هیچ بهبودی حاصل نشده راهنمایی بفرمایید ممنون میشم با سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۱ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      بهتریندرمان کرایو است فیلم من در سایتم را ببینید
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۱ مرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    با سلام بنده تقریبا از حدود پانزده سالکی دانه های بسیار ریز سفید رنگی بر بر روی آلتم، بخصوص سر آلت نمایان شد به پزشک هم مراجعه کردم و گفتند مشکل خاصی نیست الان با گذشت حدود 15 سال از پیدایش این لکه های بسیار ریز سفید، همچنان اونها وجود دارند و نه خارشی و نه سوزشی و نه عملکرد منفی ای بر روی من گذاشتند خواستم بدونم مسئله خاصی نیست؟ چون به تازگی هم ازدواج کردم، خدایی نکرده ضرری هم برای همسرم نداره ضمن اینکه ار حدود چهارسال پیش یه دانه بسیار ریز شبیه زگیل نزدیک انتهای آلت من بوجود اومده که اون هم نه درد داره،نه خارش حتی چند نوبت با نخ محکم دورش رو بستم و سیاه شد و افتاد ولی بعد هفت هشت ماه مجددا پدیدار شد مننون نیشم توضیح بفرمایید راجع به دو سوالم جناب دکتر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱ مرداد ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر آریا جمعه ۲ تیر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 216 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر . بنده تقریبا 6 ماه پیش یه دونه ریز روی التم بود . که نمیدونستم چیه و دوست من الت من رو داخل دهانش کرد . ولی رابطه جنسی مون با کاندوم بود. ایا این خانم الان زگیل گرفتن . الان خودم زگیل دارم . با دستگاه ار اف هم رفتم برش داشتم اما نه تنها از بین نرفت بلکه تعدادش زیادتر شد. حالا باید چکار کنم ؟ از کجا بفهمیم اونم زگیل گرفته یا نه ؟ چون سنش بالای 35 ساله آیا واکسن به دردش میخوره واکسن گارداسیل . هزینه درمان خودم حدودا چقد میشه که بیام تهران . لطفا بم بگید تا پول به اندازه کافی جور کنم و نیام تهران و پولم کم باشه. لطفا جواب بدید ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام اينها را بايد كرايو كرد با مطب تماس٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤ فيلم كرايو من را ببينيد در سايتم
  • تصویر کاربر سارا جمعه ۱۹ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 211 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر..میدونم سرتون شلوغه اما من کاملا گیج شدم..واقعا دیگه نمیدونم باید چیکار کنم فقط هر روز داره حالم بدترو بدتر میشه...انقدر استرس دارم...مطالبتون رو توی نت کامل خوندم...من پارسال به صورت تجاوزی یه رابطه ی کوتاه مدت داشتم تقریبا مرداد ماه ..من نمیدونستم هیچی از این قضیه و سعی میکردم اون حادثه رو فراموش کنم..اما الان بعد این مدت فهمیدم دچار زگیل مقعدی شدم..که رفتم دکتر و درمان رو برام شروع کردن و دو جلسه کرایو داشتم با نیتروژن مایع..الان من واقعا دچار وسواس شدم...دیروز خودمو چک میکردم که توی دهانم لکه هایی رو دیدم.توی حلقم..خیلی ترسیدم..چون من رابطه ی دهانی نداشتم..اما سوالم این بود که آیا با خاروندن محل بعد غذا خوردن احتمالش هست وارد.دهانم بشه ویروس؟و این که عکسا رو براتون میفرستم...عکس روشن مال الانمه...عکس تاریک تر مال سال 92 هست من حس میکنم این.دونه ها از قبل توی دهانم بوده و.جدید نیست گفتم شمام یه نظری بدید...و این که نوشتین رابطه ی دهانی و حتی بوسیدن باعث انتقال بیماری میشه میخوام بدونم من زگیلام تموم بشه و با فردی بوسه ای برقرار کنم یا رابطه ی دهانی باز هم خطر هست و من دیگه هیچ وقت نباید ازدواج کنم و بوسه ایی داشته باشم؟و اگر ازدواج کنم باید چه مواردی رو رعایت کنم...دکتر خواهش میکنم برام کامل توضیح بدین..خواهش میکنم..من وقتی خودم نا خواسته دچار شدم واقعا نمیخوام فرد دیگه ای رو دچار کنم..خودم دو ماهه زندگی ندارم..همش ترس و اضطراب...عکسای دهانم رو براتون میفرستم..
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۹ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      چرا شما در عكس سالميد وبيش از حد استرس داريد راحت زنده گيت را بكنيد
  • تصویر کاربر بی شنبه ۲ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 242 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من بیست سالمه و چندین ساله که تعداد زیادی جوش یا برجستگی کنار هم، زیر پوستی ، بی رنگ و بدون درد روی بخشی آلتم هست ممنون میشم اگه کمکم کنین.
    1. تصویر کاربر بی پنجشنبه ۳۱ فروردین ۹۶( 7 سال پیش)
      این هم اضافه کنم که جوشها ریز و روی گردنه ی آلت است و با هیچ یک از تصاویری که در مورد زیگیل یا تبخال در سایت بود شباهتی ندارد چون منظورم از برجستگی، دقیقا همون جوشهای ریزه.
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      سلام عكسش را بفرستيد
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر مهدی سه شنبه ۲۶ بهمن ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    با سلام آیا خوارضایی افراطی می تواند باعث کاهش طول آلت تناسلی شود
    و آیا از دید شما درمانی برای خودارضایی وجود دارد که همراه با عارضه ی اختلال در نعوظ یا عدم باروری مرد شود اگر عارضه ی دیگری ایجاد می کند ذکر بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۶ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام نه مطلب عوارض خود ارضايي سايت من را بخوانيد وبهتر است ان را ترك كنيد
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر