جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تاثیر خودارضایی بر سرطان پروستات

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

سوالی که برای بسیاری پیش می آید این است که آیا خودارضایی می تواند سبب سرطان پروستات شود یا خیر؟ در این سوال به این مورد پاسخ داده شده است. 

آیا رابطه جنسی و خودارضایی می تواند بر خطر ابتلا به سرطان پروستات تأثیر بگذارد؟

در اینجا یک نکته بهداشتی وجود دارد که ممکن است برای بسیاری از افراد خوب به نظر برسد: 

بیشتر رابطه جنسی داشته باشید و با این کار احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهید. تحقیقات نشان می دهد که احتمال ابتلا به این بیماری در مردانی که انزال بیشتری دارند، کمتر است. ( منظور از انزال، خارج شدن منی در رابطه جنسی می باشد)

مطلب مرتبط: درمان دارویی سرطان پروستات

خود ارضایی

چه ارتباطی میان این دو وجود دارد؟

در طول سال ها، شواهد فزاینده ای در مورد ارتباط بین انزال و احتمال کمتر ابتلا به سرطان پروستات وجود دارد. اما نتایج یک مطالعه بزرگ در سال 2016 این مورد را بهتر نشان داده است. 

محققان از مردان خواستند به سوالات مربوط به تعداد انزال خود را پاسخ دهند. سپس آنها تقریباً 32000 نفر از این مردان را به مدت 18 سال مورد ارزیابی قرار دادند.

محققان دریافتند در افرادی که انزال بیشتری دارند، (حداقل 21 بار در ماه) در مقایسه با افرادی که این کار را کمتر انجام می دهند (4 تا 7 بار در ماه) در حدود 20٪ احتمال سرطان پروستات کمتری دارند. این موضوع در مورد چندین گروه سنی صادق بود.

تعداد دقیق دفعات مهم نبود. اساساً هرچه تعداد انزال مردان در یک ماه بیشتر شود، احتمال ابتلا به سرطان پروستات کمتر می گردد.

چرا ممکن است انزال به سلامت پروستات کمک کند؟ کارشناسان در این باره مطمئن نیستند، برخی بر این باورند که این کار می تواند مواد شیمیایی مضری را که ممکن است در منی جمع شوند، از بین ببرد.

سرطان پروستات در مردان

نتایج بعضی از موارد همچنان قطعی نیست مثل:

در حالی که تحقیقات در این زمینه امیدوار کننده است، هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری در این رابطه وجود دارد. برخی از موارد زیر را باید در نظر گرفت:

1- دانشمندان نمی دانند که آیا انزال در حین رابطه جنسی در مقابل انزال با خودارضایی مزایای یکسانی دارد یا خیر. برخی تحقیقات نشان داده است که ترکیب مایع منی در هر یک از این دو حالت، متفاوت است. 

به عنوان مثال، منی در حین رابطه جنسی دارای مقادیر بیشتری اسپرم و برخی مواد شیمیایی است. ممکن است این موارد در شانس ابتلا به سرطان پروستات در مردان تفاوت ایجاد کند.

2- این فواید در همه مطالعات ذکر نشده است. مطالعه سال 2016 به دلیل اندازه (تقریباً 32000 مرد) و طول مدت (18 سال) بالای خود مورد توجه قرار گرفت. اما برخی مطالعات کوچکتر همان نتایج خوب را نشان نداده اند. 

حتی برخی دریافتند که بعضی از مردان، به ویژه مردان جوان، که بیشتر خودارضایی می کنند، احتمال سرطان پروستات کمی بیشتر است. برخی از محققان بر این باورند سن مرد ممکن است در اثرگذاری انزال بیشتر کمک کننده باشد.

3- هیچ اثباتی وجود ندارد که انزال بیشتر باعث ابتلای کمتر به سرطان پروستات شود. در حال حاضر، پزشکان فقط می دانند که این دو مورد با هم ارتباط دارند. ممکن است مردانی که انزال بیشتری دارند، عادت های سالم دیگری داشته باشند که احتمال ابتلای آنها را کاهش می دهد.

4- به نظر نمی رسد که انزال بتواند از ابتلا به کشنده ترین یا پیشرفته ترین انواع سرطان پروستات محافظت کند. کارشناسان علت این امر را نمی دانند.

3.8/5 - (51 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حامددولت شنبه ۲۶ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 225 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من 32 سالمه و ب گفته ی دکترم پروستات مزمن دارم و 3 ماهه تحت درمانم با داروی سیپروفلوکساسین500 وسلکوکسیب 200 تا بهترم ولی گاهی احساس التهاب دارم آزمایش ادار گفتین بدم اولش خون بود تو ادرار ولی اخرین آزمایش دیگه خون تو ادرار نبود یدونه هم محض احتیاط دوباره بعد 5 ماه سونوگرافی کردم ک عکسشو میفرستم سونوگرافی اول 242ccحجم پروستات بود الان شده 222ccنظر شمام میخواستم بدونم
    1. تصویر کاربر حامددولت پنجشنبه ۲۴ تیر ۰( 2 سال پیش)
      اینم سونوگرافی
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۶ تیر ۰( 2 سال پیش)
      حجم پروستات ۲۲ نرمال هست
    3. تصویر کاربر حامددولت جمعه ۲۵ تیر ۰( 2 سال پیش)
      دکتر خودم گفتن خوب شده ولی کامل نه نظرتون راجب سایز پروستات چیه
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۶ تیر ۰( 2 سال پیش)
      طبیعی هست
    5. تصویر کاربر حامددولت جمعه ۲۵ تیر ۰( 2 سال پیش)
      یکی از دکترا گفت ۲ ماه بعد خوب شدن علایم تا حدودی هستن واقعیت داره دکتر ؟بعد دکتر خودم گفتن دو هفته هم قرص هارو بخور تا کامل رفع بشه ادامه بدم ب خوردن قرص دکتر یا نه
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۶ تیر ۰( 2 سال پیش)
      بله ادامه بدید
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر علیرضا شنبه ۲۶ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    سلام، به علت عفونت ادراری حدود یک ماه و نیم پیش در عرض ۱ هفته ۱۴ آمپول جنتامایسین زدم. دو هفته بعدش وزوز گوش گرفتم و دکتر گفت بعلت استرس زیادی که دارم هست و خوب میشه. یک هفته بعدش خوب شد. چند روز پیش گوش سمت راستم درد زیادی گرفت و رفع شد. شما فرمودید شاید بخاطر سیپروفلوکساسین باشه و بجاش سفیکسیم تجویز کردید. سوال من اینکه ممکنه این گوش درد که بعد یک ماه و نیم از اتمام مصرف آمپول‌ها میگذره اومد سراغم بخاطر عوارض جنتا باشه؟ دکتر میگفت عوارض خیلی زودتر خودشو نشون میده نه اینقدر طولانی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۳ تیر ۰( 2 سال پیش)
      خیر،باید گوشتون توسط پزشک‌معاینه بشه،ممکنه عفونت کرده باشه
    2. تصویر کاربر علیرضا چهارشنبه ۲۳ تیر ۰( 2 سال پیش)
      به توصیه شما دارم سفیکسیم و وزیکیر مصرف میکنم بخاطر سوزش و احساس کوفتگی و درد خفیف بالای الت. بهتره شدم اما با وجود مصرف بک هفته از داروها هنوز برطرف نشده کامل. بنده از قبل یبوست و روده تحریک پذیر داشتم، این حس ناراحتی ممکنه بخاطر روده باشه؟ سوال دومم اینکه سیستوسکوپی لازمه اگه بعد دوره درمان اون حس درد از بین نره؟
      احساس کوفتگی ‌و ناراحتی معمولا بعد از ادرار سراغم میاد و معمولا سمت چپ پایین است.
      خواهشا به دو سوال پاسخ بدید، خیلی استرس دارم.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۳ تیر ۰( 2 سال پیش)
      داروها رو تا ۳ هفته ادامه بدهید خیر نیازی به سیستوکوپی نیست
    4. تصویر کاربر علیرضا چهارشنبه ۲۳ تیر ۰( 2 سال پیش)
      فرموده بودید سفیکسیم رو برای ۱۰ روز و وزیکیر رو دوهفته مصرف کنم. هر دو دارو رو برای سه هفته ادامه بدم؟؟؟
      اول سیپروفلوکساسین تجویز کردید که تنگی نفس گرفتم کمی بجاش سفیکسیم تجویز کردید. اثر سیپرو بهتر از سفیکسیم هست؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۳ تیر ۰( 2 سال پیش)
      با توجه به عدم بهبود علایم بهتره دوره درمان طولانی تر باشه
    6. تصویر کاربر علیرضا چهارشنبه ۲۳ تیر ۰( 2 سال پیش)
      ممنون. چون عفونت اوره ا‌ پلاسما داشتم در ابتدا داکسی تجویز کردید، صلاح میدونید بعد از مصرف ده روز سفیکسیم داکسی رو ادامه بدم به همراه وزیکیر؟
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۶ تیر ۰( 2 سال پیش)
      خیر نیازی نیست
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۱۰ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 227 مشاهده پرسش
    دکتر من چند شب پیش متوجه یک برجستگی خیلی ریز شدم سفد رنگ یک مقدار سفتیش شبیه ناخن بود حتی. و سریع سعی کردم بکنمش ببینم چیه با چند تا فشار ناخن کند وقبلش هم قهوه ای شد و خون وارد اون برجستگی شد و به شکل سرخ درومد. الان نت رو چک میکنم حس میکنم اون سفیدی چیزی شبیه عکس های داخل اینترنت بوده. ولی کندمش همون موقع با این حال من عکس از وضعیت پوستم میفرستم ممنون میشم راهنمایی کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۰ تیر ۰( 2 سال پیش)
      در عکستون مشکل خاص و مهمی نیست ، با متخصص پوست مشورت شود
    2. تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۱۰ تیر ۰( 2 سال پیش)
      دکتر یعنی به لحاظ زگیل تناسلی بررسی نیاز به بررسی ندارد؟
    3. تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۱۰ تیر ۰( 2 سال پیش)
      دکتر به لحاظ زگیل تناسلی به نظرتون نگران نباشم؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۰ تیر ۰( 2 سال پیش)
      درحال حاضر در عکس شما زگیل نیست
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر علیرضا سه شنبه ۸ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 220 مشاهده پرسش
    سلام. حدود ۱ ماه پیش به علت عفونت اوره آ پلاسما و مصرف ازیترومایسین و داکسی سایکلین خوب شدم. چند روزی است که بعد از ادرار سوزش در الت دارم. سوزش وقتی شروع سد که ارضا شدم و پس از آن ادرار کردم. ۳۷ سالمه. بر خلاف قبل ترشحی وجود ندارد. سوزش کم و زیاد میشود. بعلت استرس شدید راهنمایی کنید. آیا عفونت عود کرده یا التهاب پروستات پیدا کردم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۸ تیر ۰( 2 سال پیش)
      ازمایش انالیز و کشت ادرار انجام شود
  • تصویر کاربر سهراب سه شنبه ۱ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 226 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر ، خسته نباشید ، بنده زگیل تناسلی خودمو ۲ سال قبل با کرم آلدرا به تجویز دکتر درمان کردم ، البته بعد از ۵ بار کریپتو که هر بار بعد از یک یا دو هفته عود میکردن ، اما با کرم الدرا درمان شدم ، هرچند به خاطر مصرف بیش از اندازم از کرم قسمتی هایی از پوستم کاملا از بین رفته بودن و خونریزی زیادی داشتن اون زمان ، الان چند ماهی هست متوجه یک زگیل خیلی کوچیک دقیقا روی همون ناحیه از پوستم که خونریزی داشت در اومده با اینکه به هیچ عنوان رابطه خطرناک نداشتم در این ۲ سال ، سوال من اینه ایا لازمه که دوباره تحت درمان قرار بگیرم با اینکه کرم الدرا پیدا نمیشه و اگر هم بشه قیمت بشدت بالایی داره ( تقریبا ده برابر شده) یا با توجه به اینکه تعداد زگیل ها بیشتر نشد امکان داره خودشون خودبه خود از بین برن؟ ممنون از زحماتتون
    1. تصویر کاربر سهراب سه شنبه ۱ تیر ۰( 2 سال پیش)
      اقای دکتر در ادامه این هم عکس از زگیل بنده، امکانش هست اصلا زگیل نباشند؟
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱ تیر ۰( 2 سال پیش)
      بهترین راهش کرایو است مراجعه کنید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۳۱ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 230 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان وقتتون بخیر دکتر میخواستم بدونم برای کسی که یدونه زگیل روی پوست بیضه داشته و فعلا ظاهر زگیل از بین رفته از این جهت که فقط یدونه بوده و منطقه بسیار کمی رو درگیر کرده میشه کلا پوست و گوشت اون منطقه رو جراحی کرد و خارج کرد سپس بخیه زد که کامل ازشرش خلاص شد؟ممنون میشم پاسخ بدین
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳۱ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      اگر زگیل ایجاد شد راهش انجام کرایو است
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۳۱ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 211 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر کرمی/من دیابت تیپ 1 داشته و تحت درمان با انسولین /در هنگام نعوظ درد خفیف داشته ولی نعوظم خوب هست /در تبریز به دکتر نوری زاده مراجعه کرده و ایشان تقویت جنسی sinorex و aphrodit تجویز کردن /کمی هم هنگام انزال درد دارم /پروستات هم معاینه شده عفونت یا التهابی ندارم /سوال من این است که بهترین داروی تقویت جنسی و افزایش مایع منی چیست و با انسولین تداخل دارویی ندارد در ضممن متخصص تغذیه قرص vigorexin تجویز کردن /به نظر شما بهترین تقویتی کدام هست /با تشکر 32 ساله از تبریز
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳۱ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      میتونین از مکمل لیبیدوکس استفاده کنید
  • تصویر کاربر یاسر سه شنبه ۲۵ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 234 مشاهده پرسش
    عرض ادب آقای دکتر چند روز قبل از شما سوالی پرسیدم با این عنوان : (سن 34)مدت هاست که ادرار کم فشار دارم ولی هیچ درد و سوزش و یا تبی ندارم اما زمانی که سکس انجام میدم یهو مجرا باز میشه اما وقتی سکس ندارم و خود ارضایی انجام میدم دوباره ادارم کم فشار میشه و هنگام ادرار باید به خودم کمی فشار بیارم در ضمن در کشاله ران سمت راست هم مدتهاست احساس فشار و یا یک کشش دارم که شما در ادامه لطف کردید و داروهای افلوکساسین و تامسولوسین و ملوکسیکام برای یک ماه تجویز کردید حال با گذشت سه روز از مصرف حالت سرماخوردگی و قطع اب منی و کم شدن مقدار ادرار و همین طور احساس کمی درد در قسمت کشاله ران دارم می خواستم ببینم عوارض داروهاست و یا مشکلم خیلی جدیتر هستش با کمال تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۵ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      داروها مایع منی رو کم میکنن ، با قطعش بعدا درست میشه
  • تصویر کاربر شروین چهارشنبه ۲۶ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 268 مشاهده پرسش
    سلام دکتر ، بنده هیچ رابطه ی جنسی نداشتم ، چند وقتی هست متوجه این چنتا لکه شدم که شکل خال هست ، هیچ برامدگی نداره ، هیچ خارشی نداره و انگار زیر پوسته ، و وقتی دست زدمم هیچ برامدگی نداشت اما حس میکنم تعدادش بیشتر شده میخواستم بدونم مشکل چیست
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۴ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      پماد کلوتریمازول و پماد تریامسینولون هر ۸ ساعت انجام شود
    2. تصویر کاربر شروین دوشنبه ۲۴ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      دکتر یعنی زگیل نیست ؟
      و هر دو پمادو همزمان بزنم ؟
    3. تصویر کاربر شروین دوشنبه ۲۴ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      دکتر یعنی زگیل نیست و هر دو پمادو همزمان بزنم ؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۶ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      بله زگیل نیست
    5. تصویر کاربر شروین چهارشنبه ۲۶ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      مچکرم از پاسخ گویی شما ، فقط دکتر نفرمودید هر دو پماد رو هر ۸ ساعت همزمان مصرف کنم ؟؟
      مچکرم 🙏🙏
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۶ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      بله
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر ع چهارشنبه ۱۹ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 207 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من ۲۴سالمه سه ساله ازدواج كردم
    قبل ازدواج رابطه نداشتم بعد از رابطه اينارو احساس كردم اينا زگيله ؟😭
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۹ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      به نظر زگیل نیست برای اطمینان تست پاپ اسمیر و hpv dna test انجام شود
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر