جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ناتوانی جنسی یعنی چه؟

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

آمپول پاپاورین چیست؟ این آمپول یکی از دارو هایی است که عروق خونی را گشاد میکند وسبب بهبود گردش خون میشود از این آمپول برای بهبود اختلال نعوظ در آقایان نیز استفاده می شود. این داروی میتواند ناتوانی جنسی در آقایان را درمان و یا بهبود ببخشد.

چرا رابطه ی جنسی اهمیت دارد؟

امروزه زوجین زیادی در مطب و کلینیک به اینجانب مراجعه می کنند که از ناتوانی جنسی مرد شاکی و ناراضی هستند. از نظر روانکاوی داشتن یک مقاربت جنسی منظم و موفق توأم با رضایت طرفین یکی از پایه های قرص و محکم زندگی زناشوئی می باشد که باعث انس و الفت بیشتر زوجین نسبت به هم می گردد. در صورتی که رایطه زناشویی با موفقیت و با رضایت شریک جنسی نباشد می تواند باعث سست شدن رابطه ی دوطرف و بروز مشکلات عدیده در زندگی زناشوئی گردد.

از نظر علمی اگر یک مرد در حین مقاربت قادر به نعوظ و سفت شدن آلت تناسلی نگردد و یا اینکه حین مقاربت سفتی آلت از بین برود و باعث شود که یک مقاربت کامل و توأم با اوج لذت جنسی نباشد به این شرایط ناتوانی جنسی اطلاق می شود.

امپول تقویتی برای نعوظ

تشخیص ناتوانی جنسی

تشخیص ناتوانی جنسی بر اساس شکایت زوجین و مراجعه به دکتر و گرفتن شرح حال توسط پزشک می باشد. وظیفه پزشک در مرحله اول تشخیص علت روحی و روانی ناتوانی جنسی از نوع جسمی می باشد. در ناتوانی جنسی با منشأ روحی و روانی فرد ایجاد نعوظ در خواب و مخصوصاً در صبح را ذکر می کند. ولی در ناتوانی جنسی با منشاء جسمی این امر اتفاق نمی افتد.

 تشخیص ناتوانی جنسی با منشاء جسمی بر اساس چکاب و اندازه گیری قند خون، فشار خون، چربی خون، وجود بیماری های زمینه ای از قبیل بیماری های قلبی، MS، پارکینسون، سکته مغزی، آسیب نخاعی و یا سابقه جراحی کف لگنی به علت سرطان پروستات و یا کولون می باشد.

تست تشخیص ناتوانی جنسی

بله، 2 تست بسیار مهم عبارتند از:

1- Rigi Scan

که در این روش بیمار به مدت یک و یا دوشب کاملاً تحت نظر گرفته شده و با بستن وسیله ای به آلت فرد وقوع نعوظ شبانه را ثبت می کنند که اگر اتفاق بیافتد ناتوانی جنسی بیشتر منشاء روحی دارد.

تشخیص ناتوانی جنسی

2- کالر داپلر سونوگرافی

کالر داپلر سونوگرافی با تزریق پاپاورین می باشد که در اینجا ابتدا آمپول پاپاورین با سرنگ ظریف و باریک انسولین به آلت تزریق می شود که این امر باعث افزایش جریان خون به آلت و ایجاد نعوظ می شود. به وسیله این تست سالم بودن و یا اختلال در عملکرد عروقی آلت تناسلی مشخص می گردد. به عنوان مثال اگر نشت وریدی به علت خرابی دریچه های لانه کبوتری ورید ها علت ناتوانی جنسی مرد باشد بلافاصله بعد از تزریق و ایجاد نعوظ سفتی آلت تدریجاً از بین می رود.

سومین وسیله تشخیص: کاورنزوزوگرافی و یا عکس برداری از رگهای آلت تناسلی است که با تزریق ماده حاجب انجام می شود و در صورت نشت وریدی دقیقاً محل آن را مشخص می کند.

 درمان ناتوانی جنسی با پاپاورین

پاپاورین متعلق به گروهی از داروها به نام داروهای گشاد کننده ی عروق (واسودیلاتور) می باشد. داروهای گشاد کننده ی عروق، سبب گشاد شدن رگ های خونی شده و در نتیجه ی آن، جریان خون را افزایش می دهند. پاپاورین برای ایجاد نعوظ در مردان مبتلا به اختلال نعوظ (ED) استفاده می شود. زمانی که پاپاورین به آلت تناسلی تزریق می شود، جریان خون به آلت تناسلی را افزایش داده و منجر به نعوظ خواهد شد.

تزریق پاپاورین برای مردانی که دچار اختلال نعوظ نیستند توصیه نمی شود. در صورت عدم استفاده ی درست از این دارو، آسیب دیدن دائمی آلت تناسلی و خطر از دست دادن کامل قدرت نعوظ وجود دارد. مصرف پاپاورین تنها با تجویز پزشک صورت می گیرد. این دارو به صورت مایع تزریقی در دسترس می باشد.

جایگزین پاپاورین

برای درمان اختلال نعوظ و درمان ناتوانی جنسی به جز پاپاورین از خیلی داروی های دیگری نیز میتوان استفاده کرد، اما از انجایی که این مسئله پر اهمیتی است باید به پزشک مراجعه کرده و بعد از بررسی داروی مناسب برای شما تجویز شود.

مصرف پاپاورین

محل تزریق آمپول پاپاورین

برای تزریق پاپاورین:

◾ محل تزریق را با الکل ضدعفونی کنید. با استفاده از یک سوزن استریل، دارو را به آرامی و به طور مستقیم داخل قسمت پایه ی آلت تناسلی –همانگونه که پزشک برای شما توضیح داده است- تزریق کنید. نباید پاپاورین در عمق کم زیر پوست تزریق شود. تزریق پاپاورین معمولاً دردناک نیست. هر چند ممکن است پس از تزریق، در انتهای آلت تناسلی خود احساس گز گز کنید.

◾در صورتی که عمل تزریق با درد فراوان همراه باشد، یا متوجه کبودی یا ورم در محل تزریق شدید، به این معناست که تزریق را در عمق کم (زیر پوست) انجام داده اید. عملیات تزریق را متوقف کنید. سوزن را بیرون بکشید؛ محل دیگری را برای ادامه ی تزریق انتخاب کنید.

◾پس از آنکه تزریق کامل شد برای جلوگیری از کبودی، ناحیه مورد نظر را فشار دهید. سپس طبق دستور العمل های پزشک، آلت تناسلی خود را ماساژ دهید. این امر کمک می کند که دارو در تمامی نقاط آلت تناسلی پخش شود و تأثیر بهتری داشته باشد.

◾این دارو معمولاً پس از 10 دقیقه تأثیر خود را نشان می دهد. رابطه ی جنسی خود را تا دو ساعت بعد از تزریق دارو انجام دهید.

دوز داروی مصرفی

دوز دارو پاپاورین

دوز دارو برای بیماران مختلف، متفاوت می باشد. دستورالعمل های ارائه شده توسط پزشک یا بروشور دارو را دنبال کنید. اطلاعاتی که در ادامه در اختیار شما قرار می گیرد تنها دوز میانگین دارو را نشان می دهد. اگر دوز شما با این مقادیر متفاوت بود، تا زمانی که پزشک از شما نخواسته، آن را تغییر ندهید. میزان داروی مصرفی همچنین، به قدرت دارو مرتبط است. علاوه بر این، تعداد دفعات مصرف روزانه، فاصله ی بین هر بار مصرف و طول دوره ی درمان با توجه به بیماری شما تعیین می شود.

دوز پیشنهادی برای درمان صد در صد نعوظ در بزرگسالان:

30 الی 60 میلی گرم (mg) پاپاورین به آرامی در محلی از آلت تناسلی که پزشک پیشنهاد داده است، تزریق شود. 1 الی 2 دقیقه را برای تزریق کامل دارو در نظر بگیرید. مصرف بیش از یک دوز در روز ممنوع است. همچنین، از مصرف بیش از 3 بار در هفته، یا 2 روز متوالی خودداری کنید.

نگهداری از دارو

  • دارو را درون ظرف در بسته در دمای اتاق، دور از گرما، رطوبت و نور مستقیم نگه دارید. دارو نباید در معرض انجماد قرار گیرد.
  • دارو را دور از دسترس اطفال قرار دهید.
  • داروی تاریخ گذشته (منقضی شده) یا دارویی که دوره ی درمان آن تمام شده است را دور بیندازید.

موارد احتیاط

تزریق پاپاورین را دقیقاً همانگونه که پزشک برایتان توضیح داده است انجام دهید. دارو را در دوز یا دفعات بیشتر از حد تجویز شده مصرف نکنید. در صورت مصرف بیش از حد پاپاورین، ممکن است نعوظ شما بیش از حد قوی شده و برای مدتی طولانی بازگشت ناپذیر باشد. به این مشکل پریاپیسم گفته می شود، که می تواند بسیار خطرناک باشد.

اگر این مشکل برطرف نشود، احتمال قطع شدن جریان خون به آلت تناسلی یا آسیب دیدگی دائمی وجود دارد. در صورتی که نعوظ شما بیش از 4 ساعت طول کشید یا دردناک شده است، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. این موارد می توانند از علائم پریاپیسم بوده و به منظور پیشگیری از آسیب دیدگی های دائمی باید فوراً تحت درمان قرار گیرد.

در صورتی که در محل تزریق دچار خونریزی شده اید، تا زمان بند آمدن خونریزی محل را فشار دهید. در صورت قطع نشدن خونریزی به پزشک اطلاع دهید. معاینه ی شخصی آلت تناسلی باید به طور منظم انجام شود. در صورتی که در محل تزریق متوجه برآمدگی شدید، یا آلت تناسلی شما کج شده است این امر را با پزشک خود در میان بگذارید. این نشانه ها ممکن است مربوط به رشد بافت های ناخواسته (فیبروز) بوده، که باید توسط پزشک معاینه شود.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه، مجاری ادراری تناسلی 

عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی تهران ، عضو انجمن ارولوژی اروپا ، امریکا و آسیا

4/5 - (24 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر بهمن جمعه ۲۴ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 274 مشاهده پرسش
    دکتر جان سلام خدا قوت
    من پسری 30 ساله هستم
    بنده مشکلی که دارم این هستش :
    ختنه ناقص شدم البته وقتی که بچه بودم و الان موندم چطوری درستش کنم ؟
    و ختنه ام به این صورت انجام شده که خدمتتون عرض میکنم
    ختنه من هم پوست اضافه داره و هم جای بخیش سوزش و خارش داره و چرک هم میکنه بعضی مواقع
    و شکل ظاهریش آزارم میده
    حالا اگه ممکنه بفرماییدکه :
    با چە نوعی ختنە باید بشم؟
    روش جدید و بدون عارضش چی هستش؟
    آیا درد داره ؟
    سرپای جراحی میشم یا بیهوشی؟
    و چند روز طول میکشه که از نوبت دهی تا زمان جراحیش که من شهرستانم و مصافت زیادی بایستی طی کنم؟
    طول درمانش چند روزه؟
    ممنون میشم اگه جواب بدین
    🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۴ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      باید بیایید ببینم

  • تصویر کاربر یوسف دوشنبه ۲۷ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 252 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید.دو سه ماه پیش یه لکه سفیدی کم روی آلت تناسلی من بود.بعد به مرور زمان هی میرفت و یکم جاش قرمز میشه و الان لکه سفیدی بزرگ تر شده بدون هیچ درد و خارشی..اگه دارویی هست بی زحمت اطلاع بدید و بیشتر وقتا این لکه ها قرمز هستند و هرس چندگاهی سفید میشن بدون هیچ درد و خارشی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۷ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      از اینها ازمایش دهید

    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۷ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      از اینها ازمایش دهید

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا چهارشنبه ۵ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    سلام بنده هفته پیش رابطه جنسی دهانی با شریک جنسیم داشتم ایشون از فردای اونروز حالت گلو درد داشتن بعد از مراجعه به چندین دکتر نتیجه عفونت گلو تشخیص داده شد اما بنده طبق مطالبی که چند جا خوندم متوجه شدم که امکان انتقال زگیل تناسلی از طریق دهان و تبدیل اون به سرطان حنجره وجود داره میخواستم بدونم راه تشخیص و درمان هست یا خیر چون هر دو بسیار نگرانیم با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۵ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
      شک دارید عکس بفرستید ببینم
  • تصویر کاربر فرامرز جمعه ۲۴ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 229 مشاهده پرسش
    سلام. سال گذشته در پی مشکوک شدن پزشک به زگیل تناسلی بایوبسی کردم. نتیجه این بود که در آزمایش نتوانستند ویروسی تشخیص دهند. آزمایشگاه پس از پاسخ نا مشخص، اقدام به پاتولوژی کرد و گفت که بافت مذکور زگیل نبوده و نیازی به تجدید آزمایش نیست. بااین‌حال همسرم تست اچ پی وی و بعد پاپ اسمیر داد که هردو منفی بود. آیا این به معنی منفی بودن احتمال ابتلا به اچ پی وی من است؟ من و همسرم شش سال است که ازدواج کرده‌ایم و پس از ازدواج تماس جنسی با غیر نداشته‌ام.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۴ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      اگر زگیل واضح ندارید درمان نمیخواهد

  • تصویر کاربر مهدیه دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 207 مشاهده پرسش
    من مجرد هستم و برای زگیل کرایو کردم اما بعد یک هفته شدید درد میکنه و پوستم ورومده خیلییی نگرانم جاش نمونه😭میخواستم ببینید طبیعیه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      این طبیعی است یعنی جواب داده است

  • تصویر کاربر رويا دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    باسلام و خدا قوت
    خانم هستم،از همسر سابقم تبخال تماسلى بهم منتقل شد
    الان ازدواج كردم اما همسرم به انواع كاندوم حساسيت داره
    چه اقدامى كنيم كه همسرم مبتلا نشود؟؟؟
    و اينكه ميتونم باردار شم به جنين منتقل ميشود يا خير؟؟؟
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      بله باردار میشوید وبهتر است کاندم هم استفاده نشود تب خال فقط موقع زدن بثورات الوده کننده است

  • تصویر کاربر يوسف دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 196 مشاهده پرسش
    سلام
    من در قسمت الت تناسلي خود يك دونه گوشت اضافه دارم ميخواهم بدونم زگيل هست يا نه؟ ميتونم عكسش بفرستم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۶ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 225 مشاهده پرسش
    سلام
    وقت بخیر آقای دکتر
    بنده یک چیزی شبیه زگیل بالای الت تناسلیم دیدم که تا یک ماه پیش هیچ اثری ازش نبود
    شبیه به زگیل تناسلی هست
    متاهل هستم و بعد از دیدن این ضایعه بخاطر اطلاع نداشتن از این بیماری دوبار با همسرم رابطه جنسی داشتم
    باید چکار بکنم برای خودم و همسرم
    لطفا راهنمایی بفرماید
    1. تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
      A
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۶ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
      این زگیل واضح ودرمان ان کرایو است
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر mohamad یکشنبه ۱۸ فروردین ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    سلام من چند وقت هست متوجه يك سري برامدگي شدم.ميخواستم ببينم زگيل هستند يا نه؟اين هم بگم تا به حال رابطه جنسي نداشتم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۸ فروردین ۹۸( 5 سال پیش)
      اینها زگیل نیستند
  • تصویر کاربر جواد دوشنبه ۲۶ فروردین ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 218 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر. وقتتون بخیر. سال نو رو خدمتتون تبریک عرض میکنم.
    من 5 ماه پیش موهای ناحیه تناسلیم رو زدم متوجه چندتا جوش شدم ی ماه صبر کردم ولی نرفتن. رفتم پیش دکتر پوست دقیق تشخیص نداد وگفت باید لیزر بشه. لیزر کردن. ولی بعد دوماه ی سری دیگ رشد کرد. رفتم پیش دکتر ارولوژی گفت زگیل و پودوفین داد بزنم ولی اثری نداشت. دوباره رفتم دکتر پوست ایشونم گفتن یا مولوسکوم یا زگیل اسید داد بزنم.کمی هم خارش توی ناحیه تناسلیم دارم. ولی این دونه ها روز بروز بیشتر میشن. موندم چیکار کنم. شهرستان هستم و نمیتونم بیام تهران. تورو خدا راهنماییم کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۶ فروردین ۹۸( 5 سال پیش)
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر