جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

علت نعوظ صبحگاهی ناخواسته مردان در خواب

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

نعوظ صبحگاهی مردان اصطلاحی عامیانه است و به شخصی اطلاق می شود که حین بیداری صبح آلت تناسلی مردانه  اش قائم یا عمود باشد. اصطلاح پزشکی این فرآیند، نعوظ آلت تناسلی شبانه است که برخی آن را نعوظ شبانه نیز می نامند. با ما همراه باشید تا بررسی علت نعوظ صبحگاهی بپردازیم.

نعوظ صبحگاهی چیست؟

نعوظ صبحگاهی نتیجه تحریک جنسی یا داشتن رویایی درباره ی رابطه جنسی نیست. بلکه، این حالت ناشی از عملکرد طبیعی سیستم تولید مثل مردانه است. در حقیقت، دوره های منظم نعوظ آلت تناسلی شبانه، نشانه ی سلامت اعصاب و خون رسانی به آلت تناسلی مردانه است.

آیا عدم نعوظ صبحگاهی نشانه ی بیماریست؟

اگر یک مرد به طور منظم نعوظ صبحگاهی نداشته باشد، می تواند نشانه دهنده ی بیماری مانند اختلال نعوظ باشد که شامل، مشکل در ایجاد یا حفظ نعوظ است. نداشتن نعوظ صبحگاهی منظم همچنین می تواند، نشانه ی مشکلات دیگری در اعصاب یا خونرسانی به اندام های تولید مثل مردانه باشد.

عدم تعادل هورمونی، مانند کاهش تستوسترون، نیز می تواند بر میزان نعوظ آلت تناسلی شبانه در فرد تأثیر بگذارد. کمبود نعوظ آلت تناسلی شبانه منظم گاهی اوقات می تواند ناشی از نداشتن خواب با کیفیت باشد.

هرچه فرد پیرتر می شود، انتظار می رود که نعوظ آلت تناسلی شبانه را کمتر تجربه کند. این تغییر باید به تدریج اتفاق بیفتد، زیرا سطح هورمون تغییر می کند. کسی که متوجه کاهش ناگهانی تعداد نعوظ صبحگاهی خود می شود، باید با پزشک خود مشورت کند تا مشکلات احتمالی سلامتی را رد کند.

میزان نعوظ صبحگاهی در سنین مختلف

در جواب سوال این که نعوظ صبحگاهی تا چه سنی ادامه دارد باید بگوییم که مردان در سنین مختلف، از کودکان تا افراد مسن، نعوظ آلت تناسلی شبانه را تجربه می کنند. معمولاً جوانان که بالاترین سطح تستوسترون را دارند، نعوظ شبانه را بیشتر از کودکان یا افراد مسن تجربه می کنند. مردان جوان بالغ ممکن است هر روز صبح و چند بار در طول شب به نعوظ آلت تناسلی شبانه مبتلا شوند.

اوج بلوغ جنسی به طور کلی زمانی اتفاق می افتد که مردان در اواخر نوجوانی تا اواخر 30 سالگی باشند و این ممکن است با سطح تستوسترون بالاتر مطابقت داشته باشد. برای افراد در این محدوده سنی دوره های مکرر نعوظ آلت تناسلی شبانه طبیعی است.

با نزدیک شدن فرد به 40 و 50 سالگی، ممکن است نعوظ های شبانه کمتری را تجربه کنند. این امر اغلب به دلیل کاهش سطح تستوسترون به طور طبیعی ایجاد می شود. با این حال، این نعوظ های شبانه باید به تدریج کاهش پیدا کنند، نه به طور ناگهانی. کاهش تدریجی نعوظ آلت تناسلی شبانه با افزایش سن طبیعی است.

نعوظ صبحگاهی در سنین مختلف

کاهش نعوظ، نشانه ی چیست؟

عدم تعادل هورمونی، خصوصاً مواردی که آلت تناسلی مردانه و بیضه ها را تحت تأثیر قرار می دهد، می تواند ناشی از کاهش یا عدم نعوظ آلت تناسلی شبانه رخ دهد. این امر یکی از دلایلی است که باعث می شود نعوظ منظم صبحگاهی، فاکتور مهمی برای سلامت اندام جنسی مردانه باشد.

یک مطالعه نشان داد مردان مبتلا به هیپوگنادیسم، که از عملکرد کامل اندام های جنسی جلوگیری می کند، پس از درمان با تستوسترون، افزایش نعوظ آلت تناسلی شبانه را تجربه کردند.

عوامل تاثیر گذار بر روی نعوظ صبح گاهی

برخی تحقیقات نشان می دهند که کیفیت خواب فرد می تواند بر فرکانس نعوظ آلت تناسلی شبانه تأثیر بگذارد. اگر شخصی خواب خوبی نداشته و وارد چرخه REM نشود، ممکن است نعوظ شبانه را تجربه نکند.

مطالعه ای بر روی 61 مرد مبتلا به آپنه انسدادی خواب و اختلال نعوظ نشان داد که داشتن خواب با کیفیت بهتر منجر به تکرار نعوظ آلت تناسلی شبانه می شود.

 

علت نعوظ صبحگاهی

شرکت کنندگانی که از دستگاه های فشار مثبت هوایی مداوم استفاده می کردند، نعوظ شبانه بیشتری نسبت به افرادی که استفاده نمی کردند، داشتند. مطالعات دیگر نعوظ آلت تناسلی شبانه را به عنوان شاخص سلامت هورمونی یا جنسی بخصوص هنگام درمان اختلال نعوظ استفاده کرده اند.

به عنوان مثال، اگر فردی مبتلا به نعوظ آلت تناسلی شبانه باشد اما نتواند نعوظ را در حین فعالیت جنسی ایجاد یا حفظ کند، پزشکان می توانند مواردی مانند جریان خون ناکافی یا واکنش های عصبی در آلت تناسلی مرد را مد نظر قرار دهند. اگر این مورد باشد، اختلال نعوظ ممکن است یک مسئله روانشناختی باشد و یک پزشک متخصص می تواند بر اساس آن فرد را درمان کند.

با این حال، اگر شخصی نعوظ شبانه نداشته باشد و در ایجاد یا نگه داشتن نعوظ مربوط به رابطه جنسی مشکل داشته باشد، پزشکان می توانند وجود یک علت فیزیکی و اختلال نعوظ را تشخیص دهند.

چه چیزی باعث نعوظ صبحگاهی می شود؟

پزشکان چند نظریه دارند که به آن ها در توضیح اینکه علت بلند شدن دستگاه تناسلی در صبح و چرا مردان هر از گاهی با آلت تناسلی قائم از خواب بیدار می شوند، ارائه می دهند، اما هیچ یک از این نظریه ها با شواهد پزشکی و ملموس پشتیبانی نمی شود. این نظریه ها عبارتند از:

💚تحریک جسمی

اگرچه چشمان شما بسته است، اما بدن شما هنوز هم از آنچه در اطراف شما اتفاق می افتد بسیار آگاه است. اگر شما یا شریک جنسیتان به طور تصادفی دستگاه تناسلی خود را لمس کرده باشید، ممکن است نعوظ ایجاد شود. بدن شما تحریک را احساس می کند و با نعوظ پاسخ می دهد.

💚تغییرات هورمونی

سطح تستوسترون شما صبح بعد از بیدار شدن در بالاترین حد خود قرار دارد. بالاترین میزان آن بلافاصله پس از بیدار شدن از مرحله خواب با حرکت سریع چشم (REM) است. افزایش این هورمون به تنهایی ممکن است برای ایجاد نعوظ حتی در صورت عدم تحریک جسمی کافی باشد. با افزایش سن در مردان، معمولاً بین 40 تا 50 سال، سطح طبیعی تستوسترون کاهش می یابد. با کاهش این سطح، ممکن است میزان نعوظ آلت تناسلی شبانه نیز کاهش یابد.

💚آرامش مغز

در طول ساعت های بیداری، بدن شما هورمون هایی را برای سرکوب نعوظ آزاد می کند. وقتی خواب هستید، بدن شما هورمون های کمتری ترشح می کند. این واقعیت را با دلایل دیگری که ممکن است نعوظ در خواب را تجربه کنید ترکیب کنید، نعوظ آلت تناسلی شبانه بیشتر می شود.

تاثیر خواب بر نعوظ صبحگاهی
عکس نعوظ صبحگاهی

امروز بیماری را دیدم که در شرح علائم خود اظهار داشت، اخیراً دچار اختلال نعوظ شده، از طرفی در کار او استرس زیادی وجود داشته است. در مواردی از این قبیل، نعوظ صبحگاهی نشان می دهد که از نظر جسمی احتمالاً مشکلی وجود ندارد و این مسئله روانشناختی است.

مشکلات رابطه عاطفی، مشکل در کار یا حتی آسیب جنسی می تواند نعوظ را مختل کند. در این موارد، از بین بردن استرس یا درگیری می تواند مشکل را حل کند. مشاوره با یک درمانگر آموزش دیده برای درمان اختلال نعوظ می تواند کمک کند.

⚠️آنچه واضح است این است که عواملی مانند نیاز به دفع ادرار علت نعوظ صبحگاهی نیست. علت بلند شدن دستگاه تناسلی در صبح نیز همیشه نشانه تحریک جنسی نیست و در بسیاری از موارد، نعوظ آلت تناسلی شبانه توسط خواب یا افکار جنسی ایجاد نمی شود.

علت نعوظ در خواب

نعوظ منظم شبانه در واقع می تواند نشان دهنده سلامتی بدن شما باشد. یک مرد سالم می تواند سه تا پنج بار در شب نعوظ داشته باشد که پزشکان آن را تورم شبانه آلت تناسلی می نامند. در طول خواب، به طور کلی فعالیت سیستم پاراسمپاتیک افزایش می یابد. این همان چیزی است که ضربان قلب شما را کند می کند، عضلات را شل می کند، در نتیجه حالت رویایی عمیق تری را شروع می کنید. همچنین این امر می تواند باعث ایجاد نعوظ های شبانه می شود.

علت نعوظ شبانه هنوز به طور دقیق مشخص نیست. اما علت آنها هر چه باشد، اکثر پزشکان بر این باورند که نعوظ شبانه نشانه این است که همه چیز در نظم است.

آیا با بالا رفتن سن دیگر نعوظ صبحگاهی را تجربه نخواهیم کرد؟

مردان در هر سنی می توانند نعوظ آلت تناسلی شبانه را تجربه کنند. این فرایند در هر سنی نشانه ی سلامت دستگاه تناسلی و عملکرد درست خون و سیستم عصبی در آلت تناسلی مردانه است. 

پسران جوان ممکن است نعوظ آلت تناسلی شبانه را در سنین 6 تا 8 سالگی تجربه کنند. نعوظ آلت تناسلی شبانه ممکن است در مردان 60 تا 70 ساله نیز رخ دهد. 

کاهش نعوظ

با شروع بروز مشکلات اختلال نعوظ، این موارد کمتر خواهد شد و این مشکلات با افزایش سن، بیشتر می شوند. مردان ممکن است هر شب سه تا پنج بار نعوظ را تجربه کنند. بدون ارتباط با آنچه در خواب می بینند، نعوظ  آلت تناسلی شبانه می تواند حداکثر تا 30 دقیقه طول بکشد. برخی مردان ممکن است نعوظ را تا دو ساعت در طول خواب تجربه کنند و طی چند دقیقه بعد از، بیدار شدن نعوظ از بین برود.

 دکتر حسین کرمی متخصص ارولوژی
در ادامه بخوانید، ۱۱ راه کار ساده برای افزایش کیفیت اسپرم:
3.1/5 - (305 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حسین دوشنبه ۲۹ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 329 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقت بخیر
    اقای دکتر بنده پسر ۲۳ ساله مجرد یک مدتی میشه که دچار اخلال نعوظ شدم که احساس میکنم تقریبا ۷۰٪_۸۰٪ عمل نعوظ انجام میشه و از این بابت خیلی اذیت میشم
    به متخصص ارولوژی مراجعه کردم و برای ۱ ماه قرص های ویتامین e،زینک پلاس،سلن پلاس،آفرودیت و یه قرص دیگه هم بود که هر ۱۲ ساعت تجویز کردن.و الان ۱ماه تموم میشه ولی من تاثیر خاصی در این مدت ندیدم چند ماه پیش هم ازمایش تستوستورون دادم که ۳ بود.
    البته اینم یاداور بشم که از بچگی به خودارضایی اعتیاد شدید داشتم ولی الان به مراتب کمتر شده و تحت کنترل است
    از حضرتعالی خواهشمندم راهنمایی بفرمایید چه قرص هایی استفاده کنم تا از این مشکل خلاص بشم.
    لطفوزدن تشکر الییم اقای دکتر اردبیلدن مزاحم اولدوم خدمتوزه
    یاشاسین اردبیلین افتخاری ❤
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۹ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      اکثرا اختلال نعوظ منشا روحی و روانی داره ، برای بررسی علل جسمانی ابتدا آزمایشات کامل قند و چربی و تیرویید داده شود
  • تصویر کاربر پوریا سه شنبه ۳۰ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 322 مشاهده پرسش
    سلام ۲۹ سالمه یک ساله مشکل نعوظ دارم همچنین دیر ارضایی بدون قرص تاداللفیل نمی تونم رابطه داشته باشم نعوظم کامل نیست یا اگه رابطه داشته باشم وسط رابطه نعوظم رو از دست میدم سونوگرافی الت رو انجام دادم گفتن مشکلی ندارم جند بار ازمایش خون دادم گفتن مشکلی ندارم همچنین میل جنسی بسیار کمی دارم و اصلا تحریک نمیشم و به سختی تحریک میشم همچنین حس میکنم سر التم حس قبل خودش رو نداره و فقط موقعی که منی می خواد از التم خارج بشه به نعوظ کامل میرسم و قبل از اون التم حالت نیمه هست اون بر افروختگی جنسی قبل رو نرارم اصلا..صبح ها هم نعوظ صبحگاهی ندارم
    1. تصویر کاربر پوریا پنجشنبه ۲۵ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      همچنین خیلی سطحی ارضا هم میشم مثل قبل تخلیه نمیشم و اینکه یه مدت روزی ۳ بار قلیان میکشیدم و استرس داشتم ولی الان اون استرس ندارم و قلیانم نمیکشم ولی باز حالاتم بر نگشته
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۵ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      اگر بررسی ازمایشگاهی و سونوگرافیتون نرمال بوده ، تادالافیل رو ادامه بدین
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۵ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      با روانپزشک مسایل جنسی نیز مشورت شود ، خیلی اوقات این قضیه به دنبال مشکلات روحی است
    4. تصویر کاربر پوریا شنبه ۲۷ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      به روان پزشک مراجعه کردم مدت ۴ ماه قرص باز جزب سروتویین مصرف میکنم ولی باز جوابی نگرفتم هنوز و قرص تادالافیل رو هم هنوز ادامه میدم با قرص مشکلی ندارم ولی بدون قرص نمی تونم رابطه داشته باشم و سونو الت با امپول پاپاوین داشتم گفتن کاملا نرمال هستم میشه روان پزشک جنسی بهم معرفی کنید
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      به بیمارستان امام حسین یا بیمارستان روزبه تهران مراجعه کنید جهت مشاوره روانپزشکی جنسی
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر مهدی شنبه ۱۳ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 369 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    بنده قبلا هفته‌ای دو سه بار خود ارضایی میکردم
    ولی چند وقته نعوظ صبحگاهی ندارم
    لاغر هم هستم
    در طول روز مشکل نعوظ ندارم ولی بعد از نعوظ سریع مقداری منی خارج میشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      اگر در طول روز نعوظ دارین مشکلی نیست ،
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      گاهی به دنبال فشار های جسمی و روحی موقت نعوظ صبحگاهی کم میشه
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۸ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 300 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر من پسر هستم و ۲۷ سالمه
    چن روز پیش اثار دوقطره کوچک خون رو لباس زیرم بود
    پریروز بعد از ادرار موقع عمل استبرا یا همون خالی کردن مجاری ادرار با دست کشیدن قطره اخری ک از مجرای اداری خارج شد خون بود
    و دیروز هم این اتفاق افتاد توی قطره ی اخر ادرارم خون وجود داشت. و امروز هم موقع ادرار همون اوایل ادرارم لخته ی خون بود ....

    این اتفاق ده سال پیش هم برام افتاد با این تفاوت ک اول موقع خود ارضایی داخل منی خون دیدم که کامل با منی مخلوط بود و هم بعد به مدت چند روز در قطرات پایانی ادرارم مثل الان وجود داشت ولی ازمایش ادرار دادم‌چیزی معلوم نبود و توی نتیجه ادرار خون وجود نداشت. همینطور ستوگرافی هم انجام دادم و پزشک گعت ک چیزی داخل سنو هم وجود نداره. میخواستم ببینم ایا نیاز هست به پیگیری دقیق علت وجود خون در قطره ی اخر ادرارم یا نه ؟ ممکنه مشکل جدی وجود داشته باشه ؟؟؟ اگه توصیه ای در این مورد دارید بفرمایید که برای اطمینان از مشکلی ک بوجود اومده چه اقداماتی انجام بدم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۸ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      ازمایش ادرار و سی تی اسکن انجام شود
  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۷ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 298 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت جناب آقای دکتر.عذر می خوام سوالی خدمتتون داشتم بنده حدود ۳۹ سال سن دارم و دارای دو فرزند ۹ ساله و ۶ ساله.برای اولین بار که خواستم فرزند دار بشم مشکل داشتم به همین خاطر به دکتر مراجعه کردم بعد از آزمایش اسپرم و معاینه حضوری دکتر تشخیص واریکوسل را برای بنده داد.بنده برای درمان واریکوسل مراجعه نکردم و به لطف خدا فرزندی خدا به ما عنایت کرد .سه سال بعد نیز خدا فرزندی به ما عنایت کرد امسال حدود ۵ ماهی هست که اقدام برای فرزند آوری کردم. نمونه جدید آزمایش اسپرم بنده برای شما ارسال شده.خواستم ببینم آیا حرکت کند اسپرم در این آزمایش رو شما تایید می کنید یا اگر تایید می کنید با دارو قابل رفع است ممنون میشم توضیح بدهید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۷ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      شکل و حرکت اسپرم ها مختل است ، از پودر اتدروفرتی هر ۱۲ ساعت استفاده کنین و تا یک سال فرصت دهید . اگر نشد بعدش واریکوسل عمل کنین
  • تصویر کاربر امین شنبه ۶ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 253 مشاهده پرسش
    باسلام
    آقای دکتر من ۳۰ سال دارم و مشکلی از بابت نعوظ نداشتم اما الان یک سال هست که حین سکس یا خود ارضایی نعوظ بین ۷۰ الی ۱۰۰ درصد متغیر هست یعنی گاهی اوقات نعوظ کامل دارم گاهی ۷۰ گاهی ۸۰ درصد و ...
    گاهی اوقات حین سکس نعوظ ضعیف میشه یا اگر وقفه بیفته شدت نعوظ خیلی کم میشه
    میل جنسی زیاد دارم و حجم منی خوب و نسبتا زیاد
    و با غلظت خوب هست
    نعوظ صبحگاهی و شب رو به دفعات و اکثرا با شدت خوب دارم و از این بابت مشکلی ندارم
    میخواستم بدونم چون نعوظ صبحگاهی خوب هست و میل جنسی هم خوب هست آیا علت جسمانی منتفی میشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۶ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      بله مشکل جسمانی مطرح نیست
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۶ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 270 مشاهده پرسش
    سلام دکتر پدرم ۶۷ سالشه نتیجه تست خون تو دو مرحله
    psa:27.5
    free psa/ psa:1.24
    علائم :تکررادرار سوزش قطع شدن ادرار درد کمر و پهلو
    نظر شما چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۶ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      اعداد قاطی شده ، عکس ازمایش را بفرستید. باید ازمایش ادرار و سونوگرافی انجام دهند
    2. تصویر کاربر محمد جمعه ۵ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      سونوگرافی نرمال بود
      این تست دوم هست که انجام دادیم
      psa:27.5
      به نظر شما سرطان بدخیم هست؟
      نمونه برداری انجام شده ولی هنوز جوابش اماده نیست
    3. تصویر کاربر محمد جمعه ۵ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      مقدار psa:27.5
      دوبار انجام شد
      سونوگرافی نرمال بود
      نمونه برداری انجام شده اما نتیجه اماده نیست
      ایا سرطان بدخیم هست؟
      راه درمان جراحی یا شیمی درمانی
    4. تصویر کاربر محمد جمعه ۵ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      psa:27.5
      سرطان هست ؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۶ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      Psa ایشان خیلی بالا است ، باید نمونه برداری از پروستات انجام شود
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۶ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 271 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر تستسترون تزریق کردم فرقی نکرد ولی الانم یه 20 کیلو اضافه وزن دارم الان چکار کنم اگر آزمایشاتی لازمه بگیرم بفرستم خدمتتون اگر نه اول باید وزن کم کنم که اول وزن کم کنم... لطفا راهنماییم کنین من همونم که مشکل نعوظ داشتم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۶ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      با کاهش وزن وضعیت نعوظ بهتر می شود و تستوسترون بالاتر می رود
  • تصویر کاربر جعفر شنبه ۲۹ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 244 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر کرمی
    بنده 42سال سن دارم که از یکسال پیش دچار درد در قسمت مقعد بیضه چپ وسوزش ادرار شدم. تمامی آزمایشات حتی psa هم سالم بوده و هیچ عفونتی وجود نداشته ولی در سونو انجام شده اندازه پروستات 23 و تشخیص پزشک بنده در شهرستان پروستاتیت بوده . به مدت 2ماه دارو مصرف کردم ولی تغییر در بنده حاصل نشده است.الان بعد از یکسال هنوز در بیضه چپ مقعد و کمر احساس درد خفیف دارم . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید چون واقعا در کیفیت زندگی من تاثیر بسیار منفی گذاشته.در ضمن بنده سالها در روابط جنسی تا مرز ارضا شدن پیش می‌رفتم ولی مانع می‌شدم شاید از هر 5بار رابطه جنسی یکبار به انزال منتهی میشد . این مشکلات می‌تواند بخاطر این عادت بنده بوده باشد.تصویر مدارک هم ارسال کردم باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۹ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      علایم شما به التهاب پروستات شباهت دارد ، از داروهای افلوکساسین ۲۰۰ میلیگرم هر ۱۲ ساعت و کپسول تامسولوسین ۰.۴ میلیگرم شبی یک عدد و قرص ملوکسیکام ۷.۵ میلیگرم هر ۱۲ ساعت برای یک ماه استفاده کنین و از قهوه و نوشابه و ادویه جات و پیاز و سیر پرهیز کنین
  • تصویر کاربر جواد چهارشنبه ۲۶ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 290 مشاهده پرسش
    سلام جناب آقای دکتر
    من قبلاً به مطب جنابعالی مراجعه کرده ام و برایم آزمایش نوشتید و این جواب آزمایشم است که تستوسترونم کم است و منشاء آن احتمالاً غده هیپوفیز و هیپوتالاموس یا همان هیپومگادیسم ثانویه باشه. حقیقتا من شهرستان هستم و با این مشکلات امروز کرونا به تهران آمدن برایم سخت است. سوالم این است که جنابعالی برای این رنج پایین از تستوسترون، چه نوع درمان یا دارویی پیشنهاد می دهید که بی خطر باشه؟
    با سپاس فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۶ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      امپول تستوسترون تزریق شود
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر