جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

علت نعوظ صبحگاهی ناخواسته مردان در خواب

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

نعوظ صبحگاهی مردان اصطلاحی عامیانه است و به شخصی اطلاق می شود که حین بیداری صبح آلت تناسلی مردانه  اش قائم یا عمود باشد. اصطلاح پزشکی این فرآیند، نعوظ آلت تناسلی شبانه است که برخی آن را نعوظ شبانه نیز می نامند. با ما همراه باشید تا بررسی علت نعوظ صبحگاهی بپردازیم.

نعوظ صبحگاهی چیست؟

نعوظ صبحگاهی نتیجه تحریک جنسی یا داشتن رویایی درباره ی رابطه جنسی نیست. بلکه، این حالت ناشی از عملکرد طبیعی سیستم تولید مثل مردانه است. در حقیقت، دوره های منظم نعوظ آلت تناسلی شبانه، نشانه ی سلامت اعصاب و خون رسانی به آلت تناسلی مردانه است.

آیا عدم نعوظ صبحگاهی نشانه ی بیماریست؟

اگر یک مرد به طور منظم نعوظ صبحگاهی نداشته باشد، می تواند نشانه دهنده ی بیماری مانند اختلال نعوظ باشد که شامل، مشکل در ایجاد یا حفظ نعوظ است. نداشتن نعوظ صبحگاهی منظم همچنین می تواند، نشانه ی مشکلات دیگری در اعصاب یا خونرسانی به اندام های تولید مثل مردانه باشد.

عدم تعادل هورمونی، مانند کاهش تستوسترون، نیز می تواند بر میزان نعوظ آلت تناسلی شبانه در فرد تأثیر بگذارد. کمبود نعوظ آلت تناسلی شبانه منظم گاهی اوقات می تواند ناشی از نداشتن خواب با کیفیت باشد.

هرچه فرد پیرتر می شود، انتظار می رود که نعوظ آلت تناسلی شبانه را کمتر تجربه کند. این تغییر باید به تدریج اتفاق بیفتد، زیرا سطح هورمون تغییر می کند. کسی که متوجه کاهش ناگهانی تعداد نعوظ صبحگاهی خود می شود، باید با پزشک خود مشورت کند تا مشکلات احتمالی سلامتی را رد کند.

میزان نعوظ صبحگاهی در سنین مختلف

در جواب سوال این که نعوظ صبحگاهی تا چه سنی ادامه دارد باید بگوییم که مردان در سنین مختلف، از کودکان تا افراد مسن، نعوظ آلت تناسلی شبانه را تجربه می کنند. معمولاً جوانان که بالاترین سطح تستوسترون را دارند، نعوظ شبانه را بیشتر از کودکان یا افراد مسن تجربه می کنند. مردان جوان بالغ ممکن است هر روز صبح و چند بار در طول شب به نعوظ آلت تناسلی شبانه مبتلا شوند.

اوج بلوغ جنسی به طور کلی زمانی اتفاق می افتد که مردان در اواخر نوجوانی تا اواخر 30 سالگی باشند و این ممکن است با سطح تستوسترون بالاتر مطابقت داشته باشد. برای افراد در این محدوده سنی دوره های مکرر نعوظ آلت تناسلی شبانه طبیعی است.

با نزدیک شدن فرد به 40 و 50 سالگی، ممکن است نعوظ های شبانه کمتری را تجربه کنند. این امر اغلب به دلیل کاهش سطح تستوسترون به طور طبیعی ایجاد می شود. با این حال، این نعوظ های شبانه باید به تدریج کاهش پیدا کنند، نه به طور ناگهانی. کاهش تدریجی نعوظ آلت تناسلی شبانه با افزایش سن طبیعی است.

نعوظ صبحگاهی در سنین مختلف

کاهش نعوظ، نشانه ی چیست؟

عدم تعادل هورمونی، خصوصاً مواردی که آلت تناسلی مردانه و بیضه ها را تحت تأثیر قرار می دهد، می تواند ناشی از کاهش یا عدم نعوظ آلت تناسلی شبانه رخ دهد. این امر یکی از دلایلی است که باعث می شود نعوظ منظم صبحگاهی، فاکتور مهمی برای سلامت اندام جنسی مردانه باشد.

یک مطالعه نشان داد مردان مبتلا به هیپوگنادیسم، که از عملکرد کامل اندام های جنسی جلوگیری می کند، پس از درمان با تستوسترون، افزایش نعوظ آلت تناسلی شبانه را تجربه کردند.

عوامل تاثیر گذار بر روی نعوظ صبح گاهی

برخی تحقیقات نشان می دهند که کیفیت خواب فرد می تواند بر فرکانس نعوظ آلت تناسلی شبانه تأثیر بگذارد. اگر شخصی خواب خوبی نداشته و وارد چرخه REM نشود، ممکن است نعوظ شبانه را تجربه نکند.

مطالعه ای بر روی 61 مرد مبتلا به آپنه انسدادی خواب و اختلال نعوظ نشان داد که داشتن خواب با کیفیت بهتر منجر به تکرار نعوظ آلت تناسلی شبانه می شود.

 

علت نعوظ صبحگاهی

شرکت کنندگانی که از دستگاه های فشار مثبت هوایی مداوم استفاده می کردند، نعوظ شبانه بیشتری نسبت به افرادی که استفاده نمی کردند، داشتند. مطالعات دیگر نعوظ آلت تناسلی شبانه را به عنوان شاخص سلامت هورمونی یا جنسی بخصوص هنگام درمان اختلال نعوظ استفاده کرده اند.

به عنوان مثال، اگر فردی مبتلا به نعوظ آلت تناسلی شبانه باشد اما نتواند نعوظ را در حین فعالیت جنسی ایجاد یا حفظ کند، پزشکان می توانند مواردی مانند جریان خون ناکافی یا واکنش های عصبی در آلت تناسلی مرد را مد نظر قرار دهند. اگر این مورد باشد، اختلال نعوظ ممکن است یک مسئله روانشناختی باشد و یک پزشک متخصص می تواند بر اساس آن فرد را درمان کند.

با این حال، اگر شخصی نعوظ شبانه نداشته باشد و در ایجاد یا نگه داشتن نعوظ مربوط به رابطه جنسی مشکل داشته باشد، پزشکان می توانند وجود یک علت فیزیکی و اختلال نعوظ را تشخیص دهند.

چه چیزی باعث نعوظ صبحگاهی می شود؟

پزشکان چند نظریه دارند که به آن ها در توضیح اینکه علت بلند شدن دستگاه تناسلی در صبح و چرا مردان هر از گاهی با آلت تناسلی قائم از خواب بیدار می شوند، ارائه می دهند، اما هیچ یک از این نظریه ها با شواهد پزشکی و ملموس پشتیبانی نمی شود. این نظریه ها عبارتند از:

💚تحریک جسمی

اگرچه چشمان شما بسته است، اما بدن شما هنوز هم از آنچه در اطراف شما اتفاق می افتد بسیار آگاه است. اگر شما یا شریک جنسیتان به طور تصادفی دستگاه تناسلی خود را لمس کرده باشید، ممکن است نعوظ ایجاد شود. بدن شما تحریک را احساس می کند و با نعوظ پاسخ می دهد.

💚تغییرات هورمونی

سطح تستوسترون شما صبح بعد از بیدار شدن در بالاترین حد خود قرار دارد. بالاترین میزان آن بلافاصله پس از بیدار شدن از مرحله خواب با حرکت سریع چشم (REM) است. افزایش این هورمون به تنهایی ممکن است برای ایجاد نعوظ حتی در صورت عدم تحریک جسمی کافی باشد. با افزایش سن در مردان، معمولاً بین 40 تا 50 سال، سطح طبیعی تستوسترون کاهش می یابد. با کاهش این سطح، ممکن است میزان نعوظ آلت تناسلی شبانه نیز کاهش یابد.

💚آرامش مغز

در طول ساعت های بیداری، بدن شما هورمون هایی را برای سرکوب نعوظ آزاد می کند. وقتی خواب هستید، بدن شما هورمون های کمتری ترشح می کند. این واقعیت را با دلایل دیگری که ممکن است نعوظ در خواب را تجربه کنید ترکیب کنید، نعوظ آلت تناسلی شبانه بیشتر می شود.

تاثیر خواب بر نعوظ صبحگاهی
عکس نعوظ صبحگاهی

امروز بیماری را دیدم که در شرح علائم خود اظهار داشت، اخیراً دچار اختلال نعوظ شده، از طرفی در کار او استرس زیادی وجود داشته است. در مواردی از این قبیل، نعوظ صبحگاهی نشان می دهد که از نظر جسمی احتمالاً مشکلی وجود ندارد و این مسئله روانشناختی است.

مشکلات رابطه عاطفی، مشکل در کار یا حتی آسیب جنسی می تواند نعوظ را مختل کند. در این موارد، از بین بردن استرس یا درگیری می تواند مشکل را حل کند. مشاوره با یک درمانگر آموزش دیده برای درمان اختلال نعوظ می تواند کمک کند.

⚠️آنچه واضح است این است که عواملی مانند نیاز به دفع ادرار علت نعوظ صبحگاهی نیست. علت بلند شدن دستگاه تناسلی در صبح نیز همیشه نشانه تحریک جنسی نیست و در بسیاری از موارد، نعوظ آلت تناسلی شبانه توسط خواب یا افکار جنسی ایجاد نمی شود.

علت نعوظ در خواب

نعوظ منظم شبانه در واقع می تواند نشان دهنده سلامتی بدن شما باشد. یک مرد سالم می تواند سه تا پنج بار در شب نعوظ داشته باشد که پزشکان آن را تورم شبانه آلت تناسلی می نامند. در طول خواب، به طور کلی فعالیت سیستم پاراسمپاتیک افزایش می یابد. این همان چیزی است که ضربان قلب شما را کند می کند، عضلات را شل می کند، در نتیجه حالت رویایی عمیق تری را شروع می کنید. همچنین این امر می تواند باعث ایجاد نعوظ های شبانه می شود.

علت نعوظ شبانه هنوز به طور دقیق مشخص نیست. اما علت آنها هر چه باشد، اکثر پزشکان بر این باورند که نعوظ شبانه نشانه این است که همه چیز در نظم است.

آیا با بالا رفتن سن دیگر نعوظ صبحگاهی را تجربه نخواهیم کرد؟

مردان در هر سنی می توانند نعوظ آلت تناسلی شبانه را تجربه کنند. این فرایند در هر سنی نشانه ی سلامت دستگاه تناسلی و عملکرد درست خون و سیستم عصبی در آلت تناسلی مردانه است. 

پسران جوان ممکن است نعوظ آلت تناسلی شبانه را در سنین 6 تا 8 سالگی تجربه کنند. نعوظ آلت تناسلی شبانه ممکن است در مردان 60 تا 70 ساله نیز رخ دهد. 

کاهش نعوظ

با شروع بروز مشکلات اختلال نعوظ، این موارد کمتر خواهد شد و این مشکلات با افزایش سن، بیشتر می شوند. مردان ممکن است هر شب سه تا پنج بار نعوظ را تجربه کنند. بدون ارتباط با آنچه در خواب می بینند، نعوظ  آلت تناسلی شبانه می تواند حداکثر تا 30 دقیقه طول بکشد. برخی مردان ممکن است نعوظ را تا دو ساعت در طول خواب تجربه کنند و طی چند دقیقه بعد از، بیدار شدن نعوظ از بین برود.

 دکتر حسین کرمی متخصص ارولوژی
در ادامه بخوانید، ۱۱ راه کار ساده برای افزایش کیفیت اسپرم:
3.1/5 - (305 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مهاجران سه شنبه ۲۸ فروردین ۳( 2 روز پیش) تعداد بازدید: 1 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    من 49سالمه وگاهی درخواب صبح نعوذ دارم ولی مدت زیادی است که به شدت بی میل جنسی هستم وبه دلیل نگرانی اکثرا وقات برای سکس تاذالافین مصرف می‌کنم آیامشکل من قابل حله یاخیروایانیازبه معاینه وآزمایش هست؟
    باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۸ فروردین ۳( 2 روز پیش)
      بهتره به روانپزشک مراجعه کنید
  • تصویر کاربر علییییی دوشنبه ۱۳ فروردین ۳( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 11 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر
    من ۲۱ سال سن دارم ساکن شیراز
    تا همین دو سال پیش ک یادم میاد مشکلی نداشتم در نعوظ
    الان حالت ایستاده نمیتونم به نعوظ کامل برسم
    فقط باید حالت نشسته باشم و با مالش به نعوظ برسم حالت ایستاده اصلا نمیتونم . مراجعه کردم دکتر برام آزمایش نوشتن . تموم چیز ها نرمال بود تستوتسورن ک باید ۲۹۰ تا ۸۰۰ باشه برای من ۳۵۰ بود. دو دکتر گفتن تزریق باید کنی دیگری ک معروف تر هست در شهرمون گفتن خیر منم انجام ندادم چون گفت علت اصلی نیست . چند سال سابقه افسردگی و اضطراب دارم و ی تایمی دارو هم خیلی کم مصرف میکردم اما یادم میاد مشکل نداشتم. اینطوری . خودارضایی های مکرر هم زیاد داشتم این مدت و نمی‌دونم بخدا چی شد ک اینطور شدم چون نه تا حالا یک نخ سیگار کشیدم و این خیلی اعصاب من رو خورد کرده که چرا باید اینجوری بشم . از نظر چکاپ هم ک مریضی ای ندارم . یه تایمی گرمیجات ک زیاد مصرف میکردم همه چیز اوکی شده بود و مثلا در حد یک ساعت ک نشسته بودم یا ایستاده نعوظ داشتم اما الان فقط باید مالش پشت هم انجام بدم تا نعوظ کامل بمونه در حالت نشسته و گرنه مثلا نعوظ ۷۰ درصد به دست میاد و بعدش از دست میدم نعوظم رو . اون تایمی که دوران بلوغ بود خیلی نعوظ داشتم و از نظر جنسی اوکی بودم نمی‌دونم چرا الان اینطوزی شدم بخدا . بعد دکتر دیگه ای سونی گرافی‌نوشت و گفت هیچ مشکلی نیست و قرص تادالافیل نوشت . من میخام درمان کنم خودم رو نه قرص بخورم . بعد معرفی کرد دکتر افسردگی رفتم توضیح دادم گفت ب افسردگی مربوط نمیشه . والا بخدا موندم دیگه . شاید اشتباه تشخیص داده شدم و نمی‌دونم باید چکار کنم کلا اعتماد ب نفسم رو از دست دادم و خیلی حالم بده . اخه واقن خیلی سالم بودم البته دو شه سال خیلی برای نزدیکانم بیمارستان بودم و تنش روحی داشتم خیلی زیاد ولی بازم ی چیزایی که یادم میاد نعوظ ایستاده داشتم . من میگم شاید ب خاطر خودارضایی های مکرر و زیاد باشه . بخدا نمی‌دونم واقن . یه رابطه خیلی خوب رو ب خاطر همین از دست دادم . قرص تادالافیل که میخورم قشنگ به نعوظ کامل میرسم ولی نمیخام با قرص اعصابم خورد شده من اصلا قبلا قرص نمیخوردم اخه که . تو این سن با قرص . صبح ها هم نعوظ دارم . بعضی وفت ها شل بعضی وفت نعوظ محکم تر .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۳ فروردین ۳( 2 هفته پیش)
      سونوگرافی آلت با تزریق پاپاورین انجام بدین بعیده علت فیزیولوژیک داشته باشه بیشتر بخاطر مسائل استرسیه
  • تصویر کاربر راشان سه شنبه ۸ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 33 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشید
    من ۲۱ سالمه نعوظ صبحگاهی ندارم یا اگر هم داشته باشم کامل نیست و آلتم نسبتا شله ولی در حالت بیداری موقع خودارضایی و تحریک شدن نعوظ دارم علت اینکه نعوظ صبحگاهی ندارم چیه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۶ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      به روانپزشک مراجعه کنیو
    2. تصویر کاربر راشان یکشنبه ۶ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      یعنی علت اینکه نعوظ صبحگاهی ندارم استرسه یا مشکل خواب و ایناست؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۸ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      بله
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۱ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 26 مشاهده پرسش
    سلام و درود دکتر.
    من 39سالمه.متاهل هستم.اسپرمم صفره و با عمل صاحب فرزند شدم.تو سکس دچار اختلال نعوظ میشم.گاهی اصلا نعوظ ندارم .گاهی هم وسط سکس نعوظ رو از دست میدم.ممنون میشم راهنماییم کنید.که چه کار کنم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳۰ دی ۲( 2 ماه پیش)
      آزمایش های هورمونی انجام دادین؟
    2. تصویر کاربر علی شنبه ۳۰ دی ۲( 2 ماه پیش)
      خیر
    3. تصویر کاربر علی شنبه ۳۰ دی ۲( 2 ماه پیش)
      خیر
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      آزمایشات هورمونی و اسپرم آنالیز انجام بدین
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر سحر جمعه ۲۹ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 25 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من هفته پیش یک سنگ ۵ میل در کلیه چپ داشتم که وارد لوله حالب شده و بعداز گذشت ۹ روز سونو انجام دادم گفتند که ۳۵ میل از مثانه فاصله داره در uvj و الان ۱۱ روز از تاریخ خروج سنگ از کلیه ام گدشته خواستم ببینم میتونم صبر کنم تا خودش دفع بشه ؟ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۹ دی ۲( 2 ماه پیش)
      اگر تا ۴ روز دیگر دفع نشد باید عمل بشه
  • تصویر کاربر نادر چهارشنبه ۱۷ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 68 مشاهده پرسش
    سلام دکتر کرمی عزیز  : از طریق پیچ اینستاگرام حضرتعالی موارد مطروحه را پیگیری می نمایم
    بیماری 56 ساله هستم ساکن شهر آمل
    دارای کیست های متعدد در هر دو کلیه می باشم . کراتینین خونم 13 تا 14 می باشد فشار خونم تحت کنترل می باشد و قرص آمیلودیپین 5 یک عدد در ظهر و والساراتان 40 یک عدد صبح و یک عدد شب مصرف می کنم همچنین آلوپورینل 100 یک عدد در روز مصرف می نمایم
    حدود دو ماهی است در شب تعداد دفعات ادرار بیش از سه نوبت گردیده است که با تجویز پزشک معالج قرص ترازوسین را بصورت نصف در شب از قبل از خواب مصرف می نمایم که بیرون روی شبانه را کاهش داده است وبهبودی حاصل شده است
    حدود دو هفته ای است دچار سوزش ادرار و سیخ زدن مکرر نوک آلت گردیده ام که خیلی اذیتم می کنه و امانم را بریده است با توصیه پزشک متخصص اورولوژی سونوگرافی انجام داده‌ام که کلیه مدارک آن و آزمایشات را براتون ارسال می نمایم
    خودم احساس سنگ ریزی در جایی گیر کرده است . خواهشمندم منت گذاشته رهنمایی فرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      Psa انجام شود
    2. تصویر کاربر نادر چهارشنبه ۱۷ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      سلام :در مدارک ارسالی جواب Psa نیز منفی می باشد
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۷ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      مدارکتون باز نمیشن
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۷ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      با ذکر نام و شرح مجدد مشکلتون به واتس اپ 09394620321 پیام بدید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین شنبه ۱۳ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 61 مشاهده پرسش
    سلام من ۴۵ سالمه و دو شب هست که نیمه شب برای ادرار بیدار میشم.به سختی ادرار میکنم و باید حتما آب سرد رو آلتم بریزم تا کم کم ادرارم بیاد.صبحها این حالتو ندارم و زیر شکمم درد خفیفی داره و گاهی تیر میکشه و انگاری که باد کرده، خواستم ببینم مشکلم موردیه و یا باید آزمایش و سونو بدم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      سونوگرافی و آزمایشات انجام شود آزمایش psa هم انجام دهید
  • تصویر کاربر امیر پنجشنبه ۲۲ تیر ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 105 مشاهده پرسش
    سلام
    وقت بخیر چند هفته ای هست جس می‌کنم دچار بی میلی و مشکل در نعوذ شدم و تحریک نمیشم نعوذ صبح گاهی بعضی از روز ها دارم قبلاچند سالی خود ارضایی داشتم۲۷ ساله و مجرد هستم چون قصد ازدواج دارم خواستم ببینم مشکل چی هست
    سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۲ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      بخاطر استرس کاری و عاطفی هست . با کنار گذاشتن اینها بهتر میشوید
  • تصویر کاربر ارسلان چهارشنبه ۲۱ تیر ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 97 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب و تشکر فراوان از آقای دکتر...
    26 ساله هستم متاهلم سالی هستش ازواج کردم و 20 اسفند 401 عمل هرنی چپ انجام دادم قبل عمل هیچ مشکل جنسی نداشتم اما متاسفانه بعد عمل ام مشکل نغوظ پیدا کردم البته با گذشت زمان حس ام به میل جنسی کم تر شده... و به پزشک ام مراجعه کردم یه سری قرص مولتی ویتامین تراپوتیک و قرص زینک پلاس و یه قرص دیگه ای هم بود اسم شو نمیدونم تجویز کرد یه دوره مصرف کردم یه مدت کوتاه حس ام برگشت اما دوباره کم کم تر و آزمایش هورمونی برام نوشت که دکترام گفت مشکلی نداری. که براتون میفرستم...
    حالا سوال من این آیا عمل هرنی باعث شده که به چالش بربخورد یا مشکل جای دیگه است...
    ممنون میشم راهنمایی ایم کنید
    شهرستان هستم اگه نیاز بدونید برا معاینه به حضور تون میرسم...
    1. تصویر کاربر ارسلان چهارشنبه ۲۱ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      عکس از آزمایش های که گرفتم
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۱ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      ربطی به عمل هرنی نداره . ازمایشات نرمال است . نعوظ صبحگاهی دارید ؟ شغلتون سنگین و پر استرسه ؟
    3. تصویر کاربر ارسلان چهارشنبه ۲۱ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      آقای از اون مدتی هستش که عمل انجام دادم نغوظ صبحگاهی ام خیلی کم شده و ناقص هستش
      و شغلم ام سنگین نیست و استرسی هم ندارم
      اما این مشکل هارو پیدا کردم
      خیلی نگران هستم لطفا راهنمایی کنید
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۱ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      تادالافیل ۱۰ دو ساعت قبل رابطه بخورید ببینید چطور میشه
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر حامد یکشنبه ۴ تیر ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 125 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر.
    من دوماه پیش عمل تزریق چربی آلت تناسلی انجوم دادم و دوتا رگ مانند از پایین تا قسمت کلاهک آلتم کشیده و خیلی سفت و سخت هستند و حس نوک آلتم خیلی کم شده. این میتونه مشکل از نحوه تزریق باشه؟؟
    و اینکه کلا از لحاظ جنسی سرد شدم و در حین رابطه آلتم شل میشه. این دوتا رگ با چشم دیده نمیشن فقط با دست حسشون میکنم.
    و صبح ک از خداب بلند میشم اصلا آلتم بلند نیسن و همیشه خوابیده
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      اینها عوارض تزریق است به تدریج برطرف میشه
    2. تصویر کاربر حامد شنبه ۳ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      دکتر این تدریج چند وقت هست؟؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۴ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      ممکنه تا یک سال کلا این اعمال جراحی پر عارضه هستن
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر