جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

11 راه کار ساده برای افزایش کیفیت اسپرم

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

آیا افزایش اسپرم امکانپذیر است؟ در این مطلب قصد داریم شما را با چند روش طبیعی برای افزایش کیفیت اسپرم آشنا کنیم.

1. ورزش کردن

مطالعات متعددی نشان داده اند كه كاهش وزن و ورزش در بین افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند می تواند منجر به بهبودی و یا افزایش کیفیت اسپرم شود. با این حال، به صورت علمی هنوز ثابت نشده است که افرادی که دارای شاخص توده بدنی (BMI) سالمی هستند، حتما تعداد و کیفیت اسپرم بهتری هم دارند!

طی مطالعه ای که در سال ۲۰۱۷ صورت گرفت، ۴۵ مرد مبتلا به چاقی که سبک زندگی بی تحرکی داشتند مورد بررسی قرار گرفتند. مزایای انجام یک برنامه ورزشی هوازی به مدت ۱۶ هفته و برای حداقل سه بار در هفته و هر بار به مدت ۵۰ دقیقه بر روی این شرکت کنندگان مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج به دست آمده از این مطالعه نشان داد که ضربان قلب شرکت کنندگان حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد بهبود پیدا کرد. همچنین نتایج به دست آمده نشان داد که انجام تمرینات ورزشی منظم باعث افزایش کیفیت اسپرم و تحرک آن در این شرکت کنندگان شده است.

افزایش کیفیت اسپرم مردان با ورزش کردن

2. پرهیز از مصرف دخانیات

طی یک تحلیل گسترده که در سال ۲۰۱۶ انجام شد، نتایج بیش از ۲۰ مطالعه با مجموع حدود ۶۰۰۰ شرکت کننده مورد بررسی قرار گرفت. نتایج به دست آمده از این تحلیل نشان داد که سیگار کشیدن به طور مداوم باعث کاهش کیفیت اسپرم در بارداری می شود.
محققان دریافتند افرادی که کمتر سیگار می کشند و یا اصلا سیگار نمی کشند، نسبت به افرادی که به طور متوسط یا سنگین دخانیات مصرف می کنند، از کیفیت اسپرم بالاتری برخوردار هستند.

تاثیر سیگار کشیدن در اسپرم مردان

3. پرهیز از مصرف الکل و مواد مخدر

تعداد مطالعات کنترلی انجام شده برای بررسی رابطه ی بین سلامت و کیفیت اسپرم و مصرف مواد مخدر و الکل بسیار محدود است. این امر به این دلیل است که استفاده از مواد مخدر و الکل در آزمایش ها تا حدی غیر قانونی است.
با این حال طی یک بررسی که در سال ۲۰۱۸ انجام شد، نشان داده شد که استفاده از موادی مانند الکل، ماری جوانا و کوکائین باعث کاهش تولید اسپرم می شود.

4. پرهیز از مصرف دارو

مصرف برخی از داروهای تجویزی ممکن است به طور بالقوه تولید اسپرم سالم را کاهش دهند و به محض قطع مصرف دارو، تعداد اسپرم ها به حالت طبیعی برمی گردد و یا افزایش می یابد.

داروهایی که ممکن است به طور موقت تولید و کیفیت اسپرم را کاهش دهند عبارت است از:

❎  برخی از آنتی بیوتیک ها
❎  ضد آندروژن ها
❎ داروهای ضد التهابی
❎ داروهای ضد روان پریشی
❎ داروهایی که بر پایه ی مخدر هستند
❎ داروهای ضد افسردگی
❎ داروهای استروئیدهای آنابولیک، که ممکن است حتی تا یک سال پس از قطع دارو بر تعداد اسپرم ها تاثیر بگذارند
❎ تستوسترون برون زا یا مکمل
❎ متادون

5. شنبلیله

شنبلیله مدت هاست که به عنوان یک داروی طبیعی برای درمان سلامت اسپرم های ضعیف مورد استفاده قرار می گیرد و تصور می شود که مصرف شنبلیله می تواند به بهبود تعداد و کیفیت اسپرم کمک کند.
در واقع طی مطالعه ای که در سال ۲۰۱۷ انجام شد، نشان داده شد که ترکیبات منحصر به فرد ماده ی فروساپ که می توان آن را از دانه های شنبلیله استخراج کرد، می تواند کیفیت کلی اسپرم و تعداد اسپرم تولیدی را ارتقاء دهد.
محصولات مختلفی از شنبلیله به صورت مکمل خوراکی تولید شده است که می توان آن ها را از داروخانه ها، عطاری ها و یا به صورت آنلاین و بدون نیاز به نسخه ی پزشک تهیه کرد.

6. ویتامین دی D

محققان هنوز دلیل موجهی برای رابطه ی بین مصرف ویتامین دی و افزایش کیفیت اسپرم پیدا نکرده اند، ولی به نظر می رسد که سطح ویتامین دی و کلسیم بر سلامتی اسپرم تاثیر دارد. طی یک بررسی کلی تعداد ۱۸ مطالعه در سال ۲۰۱۹ مورد بررسی قرار گرفتند. در این بررسی، محققان دریافتند که ارتباط معنا داری بین بهبود باروری و سطح بالاتر ویتامین دی در مردان مورد مطالعه وجود دارد.
با این حال، محققین این مطالعه هنگام تفسیر نتایج به دست آمده با احتیاط صحبت می کنند و تاکید دارند که برای اثبات یافته های خود به آزمایش های بالینی بیشتری نیاز است. همچنین تحقیقات دیگری نشان داده اند که کمبود کلسیم می تواند بر کیفیت اسپرم تاثیر منفی بگذارد.
شما می توانید مکمل ویتامین دی را از داروخانه ها و بدون نسخه ی پزشک تهیه کنید.

7. آشوا گاندا (جینسینگ هندی)

آشوا گاندا مدت هاست که در طب سنتی به عنوان یک داروی درمانی برای اختلالات جنسی مورد استفاده قرار گرفته است.
طی مطالعه ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، ۴۶ مرد با تعداد اسپرم کم مورد بررسی قرار گرفتند.
شرکت کنندگان روزانه ۶۷۵ میلی گرم آشوا گاندا به مدت ۹۰ روز مصرف کردند و نتایج نشان داد که تعداد اسپرم در این شرکت کنندگان تا حدود ۱۶۷ درصد افزایش پیدا کرده است.
آشوا گاندا را می توانید به صورت آنلاین و یا از داروخانه ها بدون نسخه ی پزشک تهیه کنید.

خاصیت جینسینگ در بهبود کیفیت اسپرم

8. مصرف آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که به غیرفعال کردن ترکیبات موسوم به رادیکال های آزاد که به سلول ها آسیب می رسانند، کمک می کنند.
بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و طی برخی مطالعات انجام شده نشان داده شده است که رابطه ی معنا داری بین مصرف آنتی اکسیدان و افزایش تعداد اسپرم وجود دارد.
طبق یک بررسی که در سال ۲۰۱۹ انجام شد، نشان داده شد که آنتی اکسیدان هایی که ممکن است به افزایش تعداد اسپرم های سالم کمک کنند عبارتند از:

👈 بتا کاروتن
👈 بتا کریپتوکسانتین
👈 لوتئین
👈 ویتامین سی C

9. مصرف چربی های سالم

مصرف چربی های اشباع نشده برای رشد سالم غشا اسپرم بسیار حائز اهمیت هستند. از جمله این چربی ها می توان به امگا ۳ و امگا ۶ اشاره کرد.
طی یک بررسی از سه مطالعه ی مختلف که در سال ۲۰۱۹ انجام شد، نشان داده شد که مردان ناباروری که اسیدهای چرب حاوی امگا سه مصرف می کردند، در مقایسه با مردانی که این مکمل را مصرف نمی کردند، بهبودی قابل توجهی در تعداد، غلظت و کیفیت اسپرم داشتند.
مکمل امگا ۳ و امگا ۶ را می توانید به صورت آنلاین و یا از داروخانه ها و بدون نسخه ی پزشک تهیه کنید.

10. کاهش مصرف چربی های ناسالم

تاثیر کیفیت اسپرم در بارداری

طی یک مطالعه که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، ۲۰۹ مرد سالم اسپانیایی از سنین ۱۸ تا ۲۳ سال مورد بررسی قرار گرفتند. محققان دریافتند که با افزایش مصرف اسیدهای چرب ترانس، تعداد اسپرم آنها به طور نسبی کاهش می یابد.

11. پرهیز از قرار گرفتن در محیط آلوده

محققین بر این باورند که عوامل محیطی مانند کیفیت هوا و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی می تواند سلامت و کیفیت اسپرم را کاهش دهد.
از این رو تصور می شود که آلودگی محیطی می تواند ارتباط مستقیمی با کاهش کیفیت اسپرم داشته باشد.


دکتر حسین کرمی متخصص اورولوژی

3.8/5 - (54 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر Majid پنجشنبه ۱۴ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 224 مشاهده پرسش
    سلام
    اقای دکتر من واریکوسل گرید 3 سمت چپ دارم
    و اینکه 19 سالمه و دانشجوام
    من خواستم از شما وقت بگیرم ولی وقتاتون تا 40 50 روز پره و من نیاز به عمل فوری دارم
    رفتم بیمارستان ناجا و بهم گفتن فقط سنتی عمل میکنن
    خواستم بدونم امکانش هست بعد از عمل نابارور بشم ؟ مثلا بد عمل کنن یا ی جور دیگه
    چون گفتن میکروسکوپی فقط تو کلینیک انجام میشه و کاملا ازاده و بیمه خودت و تکمیلی پذیرفته نیست
    در ضمن ی سوال شما تو کدوم بیمارستان عمل میکنید و با بیمه خدمات درمانی و همچنین بیمه تکمیلی ملت ، هزینش چقدر میشه ، یا اینکه شمام کلا ازاد عمل میکنین؟
    و اینکه امکانش هست در همین یکی دو هفته وقت بدین برای عمل ؟ دکتر اگه شما فعلا وقتتون پره ، بیمارستانی رو میشناسین که به روش میکروسکوپی عمل کنه و بیمه هم قبول کنه ؟
    1. تصویر کاربر Majid چهارشنبه ۱۳ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      عجب
      که اینطور
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۴ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      عکس باز نمیشه مجدد بفرستید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر حمید چهارشنبه ۱۰ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 260 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب ببخشید دکتر بنده برای معاینه بیضه در تاریخ 2611400رفتم پیش متخص ارولوژی که معاینه کرد و گفت واریکوسل نداری فقط برای کیست یه سونو رنگی برام نوشت که خدارو شکر همه چی اوکی بود بعد از اون هم خودم یه سونو در تاریخ2621400که همه چی اوکی بود بعد از اون هم یدونه سونو در تاریخ 1661400انجام دادم که اونم همه چیش اوکی بود باز هم در تاریخ191400رفتم تو بیمارستان توسط دکتر کلیه و مجاری معاینه کرد گفت احتمال میدم واریکوسل گرید 1یا2داشته باشه که گفتم چند وقت پیش سونو دادم و جواب واریکوسل بودنش منفی بوده بنده خدا گفت که جواب سونو راست گفته بعد از اون در تاریخ 391400رفتم سونو انجام دادم البته سونو عادی که گفت
    اتساع وریدهادر کانال اینگوئینال سمت چپ تا حداکثردیامتر2.9mmدر هنگام مانور شدیدوالسالوامشاهد می شود ضمنا تمام سونو ها ضمینه این متن ارسال شده
    دکتر الان بنظرتون من واریکوسل دارم یا ن
    ممنونم از جواب دهیتون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۶ آذر ۰( 2 سال پیش)
      2-سلام ،بايد معاينه شويد
    2. تصویر کاربر حمید شنبه ۶ آذر ۰( 2 سال پیش)
      دکتر ببخشید من برا پروستات بازم مزاحمتون شدم که سه تا قرص برام تجویز کردید منم دارم اون دارو هارو مصرف میکنم خواستم ببپرسم چرا مایع منی من بیرون نماید درحد یک قطره اونم ب زور میاد اسم قرص ها هم 1_تاوانکس
      2_ملوکسیکام
      3پروترال0/4
      دکتر اگه عوارض این دارو هاست بعد از چند وقت از اتمام دارو ها ب حالت اولیه بر میگرده با تشکر
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۷ آذر ۰( 2 سال پیش)
      عارضه مصرف پروترال هست و طبیعیه
    4. تصویر کاربر حمید یکشنبه ۷ آذر ۰( 2 سال پیش)
      سلام دکتر بعد از اینکه واریکوسل جراحی کنم بعدش تو معاینه و سونوگرافی مشخصه قبلا واریکوسل داشتم یا کلا دیگه همه چی نرمال نوشن میده
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۰ آذر ۰( 2 سال پیش)
      خیر طبیعی میشه
    6. تصویر کاربر حمید سه شنبه ۹ آذر ۰( 2 سال پیش)
      دکتر بعد من اگه واریکوسل گرید1داشته باشم بعد جراحی کنم بعد چند وقت تو معاینه طبیعی میشه چون من میخواهم برا استخدامی اقدام کنم
      2بعد دکتر احتمال هیدروسل تو کدوم جراحی کمتره
      3دکتر من دوتا کیست اپیدیدیم دارم اونارو میتونم جراحی کنم و اینکه جراحیشون راسته باعث ناباروری میشه ممنونم اگه جواب بدی
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۰ آذر ۰( 2 سال پیش)
      اگر بزرگ باشن میشه جراحی کرد
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر پیام پنجشنبه ۶ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 237 مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقت بخیر
    الان یک سال میشه که واریکوسل خفیف دارم به متخصص اورولوژی مراجعه کردم بعد از انجام سونوگرافی واریکوسل مشخص شد وآزمایش اسپرم هم انجام دادم که مشکلی نداشتم با انجام فعالیت زیاد بیضه سمت چپ درد و ورم میکنه..دکتر اورولوژی هم چند تا قرص(باکلوفن۱۰_ سلکوکسیب۱۰۰میلی _گاباکیم)
    تجویز کرد .ولی بعد از تمام شدن قرص ها درد مجددا شروع شد.
    به نظر شما با انجام عمل اول اینکه واسه باروری مشکلی پیش نمیاد دوم اینکه این درد از بین میره..
    به خاطر بعد مسافت سخته مطب خدمت برسم
    ممنون میشم راهنمایی کنید.
    سن ۳۱ سال و مجرد هستم..
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۶ آبان ۰( 2 سال پیش)
      باید معاینه بشید و اگر واریکوسل داشتید نیاز به جراحی هست
  • تصویر کاربر رضا چهارشنبه ۲۸ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 305 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید.
    بنده ۲۳ سالمه و دچار واریکوسل خفیف سمت چپ شدم و پزشکم به تازگی(بخاطر نگرانی خودم البته مشکلی ندارم) برام برای اینکه دراینده برام مشکلی پیش نیاد مکمل فرتومن رو تجویز کردن و گفتن روزی ۱ ساشه مصرف کنم ولی یه موضوع ذهنم رو درگیر کرده و دربارش سوال دارم:
    ۱:قبل از مصرف فرتومن بخاطراین مشکل پیاز خام مصرف میکردم و وقتی پیاز مصرف میکردم موقع انزال حجم منی خوب و سرعت پاشش منی بالا بود به طوری که تا ۵۰ الی ۷۰ سانت پاشش داشت ولی الان با مصرف فرتومن نتیجه برعکس شده! از پزشک داروخونه که پرسیدم گفت احتمالا بابدنت سازگاری نداره و بدن افراد در واکنش نسبت به دارو ها باهم متفاوته
    ۲:احتمال داره که واقعا فرتومن با بنده سازگاری نداشته باشه و من میتونم از چیزای دیگه ای مثل همون پیاز و موز و... که اثر داشت استفاده کنم؟
    ۳:ایا مکمل دیگه ای هست؟
    ویژگی های منی بنده:
    سفید یا مایل به خاکستری
    بوی وایتکس میده
    منی بعد از بعد از انزال یکمی غلیظ و چسبندس که بعد از ۲ الی ۳ دقیقه رقیق میشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۸ مهر ۰( 2 سال پیش)
      بهتره مراجعه کنید تا از نزدیک معاینه کنم
  • تصویر کاربر حسین پنجشنبه ۱۵ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 275 مشاهده پرسش
    باسلام . حسین داودی هستم متولد دی 62 .یک سال هست که ازدواج کردم . اما صاحب فرزند نشدیم . واریکوسل دو طرف حدود 5ماه قبل عمل کردم . مورفولوژی من صفر و تعداد 6 میلیون و حرکت پیش رونده 10درصد است .

    برای درمان من چه دارویی پیشنهاد میدهید ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۵ مهر ۰( 2 سال پیش)
      مولتی ویتامین WELLMAN برای آقا و مولتی ویتامین WELLWOMAN برای خانم پودر اندروفرتی هر ۱۲ ساعت
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۵ مهر ۰( 2 سال پیش)
      تا 3 ماه
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر آرش پنجشنبه ۱ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 259 مشاهده پرسش
    باسلام. بنده مدتی هستش ادرارم دوشاخه میشه واینکه سوزش ادرارهم دارم. رفتم دکتر گفت پروستاتیت مزمن هستش . آیا این مشکل و دوشاخه بودن ادرار باعث ناباروری میشه؟ ممنون از شما
    1. تصویر کاربر آرش شنبه ۲۷ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      سلام. ۴۸ ساعت از ثبت سوالم گذشته ولی پاسخ داده نشده . ممنون
    2. تصویر کاربر آرش یکشنبه ۲۸ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      سلام . ۳ روزه منتظرم سوالم جواب داده نشده!!
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱ مهر ۰( 2 سال پیش)
      خیر باعث ناباروری نمیشه ولی باید درمان التهاب پروستات بگنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سیدهاشم پنجشنبه ۱۱ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 256 مشاهده پرسش
    باسلام خسته نباشید اقای دکتر نزدیک یک سال عمل واریکوسل انجام دادم با هرچی مصرف کردن قرص کلومیفن فرتیل اید پنتوفکس امپولhmgزینک فولیک اسید ویتامین eهردفعه ازمایش دادم اسپرم از ۳ملیون بیشتر نمیشه وحرکت هم از ۱۰بیشتر نمیشه بعد دوهفته پیش ازمایش هرمونی انجام دادم پرولاکتین باید ۱۵ باشه رو ۱۹ هسته بنظرشما این پرولاکتین بالا باعث شده اسپرم تغییر نکنه؟؟اگه پرولاکتین بالا باعث شده شما چه قرصی براش تجویز میکنید؟؟؟و اگرم پرولاکتین اثر روی اسپرم نمیزاره چرا پس خوب نمیشه باید چکارکنم؟؟؟باید رفت سمت ای وی اف؟؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۱ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      آزمایشات کامل رو بفرستید
  • تصویر کاربر عقیل پنجشنبه ۲۸ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 241 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما دکتر عزیز
    دکتر شخصی هستم 26 ساله و مدت دو سال و نیمه که اقدام کردم واسه بچه دار شدن و در این مدت چندین آزمایش اسپرم انحام دادم. که در همه این آزمایشات morphology صفر بوده ولی DFI نرمال بوده و مشکلی نداشته. آزمایش ژنتیکی و هورمونی هم انجام دادم که اونا هم مشکلی نداشتن. و فقط مشکل من از بابت شکل اسپرم ها هست. الان هم بهمون پیشنهاد IVF دادن و گفتن که شانس تشکیل جنین پایین است.
    اگه ممکنه بنده رو در این خصوص راهنمایی بفرمایین؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      DFI چند درصد بود؟
    2. تصویر کاربر عقیل پنجشنبه ۲۸ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      14 درصد
    3. تصویر کاربر عقیل پنجشنبه ۲۸ مرداد ۰( 2 سال پیش)
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      DFI کم هست و احتمال موفقیت IVF کم هست
    5. تصویر کاربر عقیل پنجشنبه ۲۸ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      تشکر از شما
      دکتر شما چه پیشنهادی دارین؟
      آیا میکرو اینجکشن مؤثر هست؟
      با بنده کلا میتونم صاحب فرزند بشم یا خیر؟
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      بله میتونید اول همون IVF امتحان بشه
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر اصغر شنبه ۱۶ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 240 مشاهده پرسش
    سلام اقادکتر من ازمایش اسپرم دادم که صفر اومد دکتر به من گفت ازمایش هورمونی بده که دادم نرمال بود بعد ژنتیک دادم نرمال بود واریکسول دادم نرمال بود بعد گفت باید نمونه برداری از بیضیه بشه که اونم دادم نرما ل بود همه چیزش دکتره خودش تعجب کرد گفت همه چیزت نرماله ولی تو منی اسپرم نیست درضمن اب منی هم خبلی کمه اقای دکتر چیکار کنم الان ممنو ن میشم جواب بدید راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر اصغر سه شنبه ۱۲ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      اقای دکتر جواب بده ممنون میشم
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۳ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      باید از اسپرم های نمونه گیری شده از بافت بیضه برای بچه دار شدن استفاده بشه
    3. تصویر کاربر اصغر چهارشنبه ۱۳ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      اقای دکتر من میخواستم درمانشو بفهمم چرا اسپرم تو مایع منی دیده نمیشه اب منی هم خیلی کمه دلیلش چیه چیه ممنون میشم راهنماییم کنی
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۶ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      علل مختلفی داره و باید حتما آزمایش بدید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر حیدری شنبه ۹ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 302 مشاهده پرسش
    با سلام و درود خدمت شما دکتر عزیز آقای کرمی
    من مجردم سن نزدیک 26یک عمل واریکوسل شدید داشتم داشتم انجام دادم والان سال 99رفتم استخدام نیروی انتظامی بهم گفتن برو سونو گرافی بگیر رفتم سونوگرافی بهم گفت واریکوسل شدید داری الان دوباره عمل کنم یا نه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۹ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      اسپرم آنالیز انجام بدید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۹ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      در صورت مختل بودن باید عمل کنید و اگه سالم باشه نیازی نیست
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر