جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راههای کاهش psa

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

اگر آزمایش PSA یا آنتی ژن اختصاصی پروستات انجام داده اید و سطح آن بالاتر از حد طبیعی بوده، باید با پزشک خود در مورد راههای کاهش psa مشورت کنید. همچنین روش هایی وجود دارد که خود شما می توانید برای پایین آوردن سطح PSA انجام دهید. PSA، نوعی پروتئین است که هم توسط سلولهای سالم در غده پروستات و هم توسط سلولهای سرطانی تولید می شود. این پروتئین، در خون و در مِنی نیز یافت می شود. پزشکان، PSA را در خون شما اندازه گیری می کنند تا سرطان پروستات جدید، یا بازگشت سرطان را بررسی کنند.

هرچه سطوح PSA بالاتر باشد، احتمال اینکه به سرطان پروستات فعال مبتلا هستید، بیشتر است. برخی از تحقیقات علمی دریافته اند که با تغییر در سبک زندگی مانند خوردن غذا های سالم و فعالیت فیزیکی بیشتر، می توانید سطوح PSA را پایین بیاورید و خطر ابتلا به سرطان یا بازگشت آن را کاهش دهید.

کاهش psa

در ادامه مطلب، راههای کاهش psa و مواردی که می توانید، برای ایجاد تأثیر مثبت روی سطوح PSA خود در خانه انجام دهید، بیان شده است.

عوامل ایجاد تأثیر مثبت بر سطوح PSA در خانه

1. بیشتر گوجه بخورید

گوجه ها حاوی ماده ای به نام لیکوپن هستند که فواید زیادی دارد. لیکوپن، دلیل قرمزی رنگ گوجه می باشد. گوجه، همچنین دارای آنتی اکسیدان هایی می باشد که می توانند با سرطان مقابله کنند. تحقیقات اندکی نشان داده اند که مصرف لیکوپن، احتمال ابتلا به سرطان را در مردانی با سابقه ی خانوادگی این بیماری کاهش می دهد. اخیراً، محققان شواهدی پیدا کرده اند که نشان می دهند خوردن مقدار لیکوپن بیشتر، می تواند سطوح PSA را کاهش دهد. با اضافه کردن گوجه خام در سالاد یا سُس گوجه و استفاده از رب گوجه یا گوجه فرنگی خشک شده در غذا های مختلف، می توانید گوجه بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

2. از منابع پروتئین سالم استفاده کنید

به طور کلی، مصرف پروتئین های بدون چربی مانند مرغ، ماهی و سویا یا سایر پروتئین های گیاهی، برای سلامت کلی بدن بهتر هستند. این منابع پروتئین به حفظ وزن سالم و محافظت در برابر بیماری قلبی کمک می کنند و برای سلامت پروستات و پایین آوردن سطوح PSA بسیار مفید هستند. از مصرف گوشت های پرچرب یا فراوری شده خودداری کنید و به جای آن ماهی را انتخاب کنید که سرشار از اُمگا 3 می باشد و همچنین مرغ پخته شده یا گریل شده بدون پوست مصرف کنید. سویا، حاوی ایزوفلاون می باشد و برای درست کردن توفو یا پنیر سویا و دیگر جایگزین های گوشت استفاده می شود. محققان معتقدند که این مواد غذایی، می توانند به محافظت از بدن در برابر برخی از سرطان ها کمک کنند. در حقیقت، شواهد علمی نشان می دهند که نوشیدن شیر سویا، می تواند به پایین آوردن سطوح PSA کمک کند و روند پیشرفت سرطان پروستات را آهسته کند.

نوشیدن شیر سویا

3. مصرف ویتامین D

با قرار گرفتن در معرض خورشید، بدن، ویتامین D تولید می کند. این ماده همچنین در غذاهایی مانند ماهی و تخم مرغ نیز یافت می شود و اغلب به غذاهای غنی شده مانند غلات نیز اضافه می شود. شما می توانید ویتامین D را به صورت مکمل نیز مصرف کنید. مطابق با مرکز تحقیقاتی سرطان، عدم دریافت ویتامین D کافی یا کمبود ویتامین D در بدن، با  احتمال بیشتر ابتلا به سرطان مرتبط است. تحقیقات دیگر نیز دریافته اند که افراد دارای سطوح بالاتر ویتامین D، سطوح PSA کمتری دارند.

4. چای سبز بنوشید

چای سبز در آسیا، از محبوبیت بالایی برخوردار است. همچنین این ماده غذایی، به دلیل فواید بی شمار خود در آمریکا نیز محبوب تر شده است. چای سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که در برابر چندین سرطان از بدن محافظت می کند. آن دسته از کشورهای آسیایی که مردان آن، مقدار زیادی چای سبز می نوشند، کمترین میزان سرطان پروستات را در جهان دارند. برخی از تحقیقات دریافته اند که مواد مغذی موجود در چای سبز، قادر به محافظت از بدن برابر سرطان پروستات و پایین آوردن سطوح PSA هستند. چای سبز همچنین به عنوان مکملی برای پایین آوردن سرعت پیشرفت سرطان پروستات، استفاده می شود.

5. ورزش

شاخص حجم بدنی بالا می تواند تفسیر آزمایش PSA را پیچیده کند و باعث تأخیر در تشخیص شود. زمانی که شما واقعا در خطر هستید، اضافه وزن می تواند موجب کمتر نشان دادن عدد PSA شود. یک برنامه ورزشی منظم همراه با یک برنامه غذایی سالم، می تواند به کاهش وزن کمک کند. ورزش منظم، علاوه بر کمک به حفظ یک وزن سالم، می تواند احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد. 

تحقیقات همچنین نشان داده اند که سه ساعت ورزش متوسط در هفته، می تواند باعث بقای بیشتر مردان مبتلا به پروستات شود. گرچه، باید توجه داشته باشید که نباید در روز انجام آزمایش PSA ورزش کنید. این کار می تواند باعث بالا نشان دادن سطح PSA و نتیجه ی غیر دقیق شود. 

6. کاهش استرس

استرس می تواند تأثیرات منفی زیادی روی بدن داشته باشد. همچنین، استرس زیاد می تواند سلامت پروستات و میزان PSA را تحت تأثیر قرار دهد. یک پژوهش، ارتباطی میان سطوح  PSA غیر طبیعی و سطوح بالای استرس پیدا کرد. یافتن راهی برای آرامش و رفع فشار می تواند به کاهش سطح استرس کمک کند. روشهایی را پیدا کنید که برای شما مؤثر باشند و برای آن وقت بگذارید.

3/5 - (54 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر شهرام شنبه ۲۶ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 132 مشاهده پرسش
    سلام و عرض خسته نباشید از ۱۶ سالگی مثانم دچار مشکلاتی شد و به مرور زمان پیشرفت کرد تا الان که ۲۷ سالمه چند دکتر مختلف رفتم انواع داروها رو مصرف کردم و انواع ازمایش ها رو انجام دادم و هیچ مشکلی نداشتم بجز سیستوسکپی، علائمی ک داشتم و دارم و شدید تر شده: ادرار دوشاخه،تاخیر در دفع ادرار، قطره قطره اومدن ادرار، دفع ادرار سخت، قطع و وصل شدن جریان ادرار ، تکرر ادرار های وحشتناک مثلا ادراری که هرکاری کنم تمام نمیشه یا مدام باید برم دستشویی مثلا یک ساعت ۷ ۸ بار ، فشار روی مجرای ادراری که حس میکنم بخاطر همین تکرراس چون کامل دفع نمیشه و مدام تولید میشه فشار زیادی میاره حتی بعد از دسشویی رفتن، از صب تا عصر بهترم ولی شب تازه شروع ماجراس مخصوصا اخرشب ، نیاز دفع فوری ادرار،نشت ادرار و خلاصه هر علائمی شبیه اینا به جز درد سوزش و بی اختیاری نه عفونتی نه اشکالی از عصب مثانه نه تنگی مجاری ادراری نه مشکل کلیوی فکر کنم بزرگی پروستاته که از وقتی بهم گفتن درمان نداره و باید همیشه قرص بخوری قیدشو زدم قرصا بدتره، دکتر عزیز میدونم خیلی طولانی نوشتم باید ببخشید ولی امیدم علم خودتونه من باید چی کنم به جز ازمایش مقعدی پروستات و سیستوسکپی چون میدونم احتمال شدیدی بزرگی پروستاته؟!!؟ ایا اصلا قابل خوب شدنه؟ قرصایی مثه ترازوسین باکلوفن سیپروفلاکساسین و انواع شبیه اینا رو خوردم یکم خوبم کردن ولی عوارضشون بدتر بوده جوریکه هنوز که هنوزه بعد مصرف اینا مشکلات جنسی دارم و باید یه دکترم برا این برم.... ممنون میشم راهنماییم کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۶ آذر ۱( 1 سال پیش)
      سلام سونوگرافی کلیه ها و مجاری بررسی باقی مانده ادرار اگر دارید بفرستید . ایا نوار مثانه انجام داده اید ؟ سیستوسکوپی شده اید ؟ بررسی تنگی مجرا شده اید ؟
    2. تصویر کاربر شهرام شنبه ۲۶ آذر ۱( 1 سال پیش)
      من از ازمایشام هیچ کدومو نذاشتم جز یوروداینامیک اونم چون دکتر بعد اینکه دیدش گفت خوب نمیشی باید تا اخر عمرت دارو بخوری،به تمامی مراحل ازمایش و داروها کاملا اشنایی دارم از خون و ادرار تا سونوگرافی کلیه مثانه و مقدار باقی مانده ادرار و عکس از مجاری ادراری هیچگونه مشکلی نداشتم تو پیام قبلیمم نوشتم، تا دکتر عیسی خندانی به من گفت وقتی این ازمایشا رو دادی نیازی نیست سیستوسکپی بشی و مستقیم فرستادم یوروداینامیک بعدشم گفت خوب نمیشی دیگه فقط دارو باید بخوری کنترلت کنه اون وقت تو قرصاش برام کلونازپام نوشت بدون اینکه بدونم براچیه داشتم خودمو بدبخت میکردم فکر میکرد تلقین میکنم و ذره ایم موثر نبود کلونازپام بهمم توضیح نداد برا چیه اخه من با تلقین که نمیتونم ادرارمو دوشاخه کنم قطره قطرش کنم یا قطع و وصل بشه جریانش با وجود فشار و تکرر ادرارهای وحشتناک بگیرم، حین ازمایش یوروداینامیک نتونستم سرپا ادرار کنم که فشارو بسنجه چون سخته برام فقط باید بشینم حس میکنم بخاطر همین به عقلم شک کردن بخدا هیچیم نیست مشکل جسمانی دارم جدی شما یه بار دیگه علائممو بالا بخونی متوجه میشی عکس ازمایش یوروداینامیکم میفرستم براتون. تو یه مقطع هورمون تستسترونم خیلی رفته بود بالا اوایل بلوغ و نمیدونم تاثیری داشته باشه یا نه بعد اون مریضیم شروع شد رفته رفته گفتم اینم بگم شاید رو پروستات تاثیرگذار باشه... الان حداقل نمیشه حدس زد ک مشکوک ب چه بیماری هستم ؟ ۴ ۵ سال میرفتم دکتر مدام و کسی نگفت سیستوسکپی فقط دارو میدادن و بی نتیجه بود.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۶ آذر ۱( 1 سال پیش)
      یه بررسی مجرا از نظر تنگی شوید .
    4. تصویر کاربر شهرام شنبه ۲۶ آذر ۱( 1 سال پیش)
      ممنون چشم دوباره پیگیر میشم ولی عکس گرفتم مشکل از مجرا نبود.وقتتون بخیر.
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۶ آذر ۱( 1 سال پیش)
      توصيه به سیستوسکوپی
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر آرش جمعه ۱۱ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 149 مشاهده پرسش
    سلام جناب آقای دکتر کرمی، اینجانب الان 45 سال سن دارم. سال 1393 اولین مرتبه دچار سوزش ادرار و دردهای خفیف در پایین تنه شدم. سال 1395 به شما در تهران مراجعه کردم و پس از انجام سیستوسکوپی فرمودید که مشکل خاص و مهمی ندارید. عکس سیستوسکوپی رو هم خدمتتان ارسال می‌کنم. هر چند آقای دکتر در سالهای اخیر خوشبختانه نسبت به سال‌های اول کمتر با این مشکل روبرو شده‌ام، اما به هرحال گاهی اوقات باز هم دچار سنگینی و دردهای خفیف در پایین تنه می‌شوم (به خصوص بعد از رابطه)، من هر سال برای اطمینان آزمایش و سونوگرافی انجام می‌دهم. الان هم جدیدترین آزمایش و سونوگرافی که در شهرستان انجام داده‌ام را خدمتتان ارسال می‌کنم و منتظر اظهار نظر حضرتعالی هستم. ضمنا خواستم بدانم در زمان‌هایی که دچار آن درد خفیف می‌شوم چه دارویی می‌توانم برای رفع آن مصرف کنم. سپاس از پاسخگویی شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۱ آذر ۱( 1 سال پیش)
      با سلام و احترام خداروشکر سونو نرمال است و اگر مشکلی در ادرار ندارید نگران نباشید مشکلی ندارید ازمایش پروستات هم نرمال است
  • تصویر کاربر حمید شنبه ۵ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 145 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان ایا بعدجراحی کوچک ودر اوردن پرستاد برای کنترل ادار چه اتفاقی میفته وایا مجدد پرستادخودشو. ترمیم میکنه یا ن لطفاراهنمایی بفرمائید تشکر
    1..شبها ادرار خروجش بسختی ونخ مانند
    2..بعدعمل زناشویی ادرارقطع میشود وبسختی وفشار زیاد وبرگشت ادار از مثانه بی کلیه اتفاق میفته
    وجدیدا دچار کلیه درد شدم ل
    با تشکر از شما دکتر عزیز
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۵ آذر ۱( 1 سال پیش)
      سلام چند سالتونه ؟ ایا سونوگرافی دارید ؟ ازمایش پروستات داده اید ؟ دارو برای این وضعیت و پروستات مصرف کرده اید ؟
    2. تصویر کاربر حمید جمعه ۴ آذر ۱( 1 سال پیش)
      سلام اقای دکتر لطفا بفرمائید بعد برداشتن پرستاد مانند ان چیزی که در فیلم دیدم. برای کنترل ادرار چه اتفاقی میفته ایا پرستات مجدد ترمیم میشود یا ن در این مورد خیلی کنجکاوم لطفا توضیح بفرمائید
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۵ آذر ۱( 1 سال پیش)
      بستگی به نوع عمل دارد اگر سرطان پروستات مطرح باشد و عمل شوید احتمال بی اختیاری ادرار هست اگر عمل باز پروستات شوید احتمال بی اختیاری بسیار کم است و برگشت و ترمیم پروستات صفر اگر عمل turp شوید احتمال ترمیمش هست من نمیدانم شما چه فیلمی دیده اید لطفا با هدف سوال بپرسید و جهت راهنمایی بهتر پاسخ سوالات اینجانب را بدهید با تشکر
    4. تصویر کاربر حمید جمعه ۴ آذر ۱( 1 سال پیش)
      دکتر جان ان فیلمی که برش کوچک دادیدو پروستات را بادست دو مرحله خارج کردید ایادر این نوع عمل بیمار بعدا کنترل ادرار دارد یا ن
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۵ آذر ۱( 1 سال پیش)
      بله دارد
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر آرش سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 194 مشاهده پرسش
    با سلام سن ۶۷ وزن ۹۴ مادر زادی یک بیضه راست دارم اندازه پروستات ۸۲ cc و psa= 3/45 و freepsa=1/35 هرشب یک قرص تامسولسین و پروستاباریج میخورم هیچگونه تکرر و سوزش ادراری ندارم شبها بعضی مواقع یک بار برای ادرار کردن بلند میشم هیچگونه مشکلی ندارم با این توضیحات لطفا بفرمائید که نیاز به عمل پروستات دارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      نیاز به عمل ندارید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      هر شب یک عدد تامسولوسین مصرف کنید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر مجتبی دوشنبه ۱۶ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 196 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت جناب پروفسور کرمی، در خصوص پدرم سوال داشتم، ایشان دچار psa پیشرونده بودند که پس از نمونه برداری اول نمونه مشکوکی دیده نشد و بدلیل بالارفتن مجدد psa به توصیه شما مجددا نمونه برداری انجام شد بعد از شش ماه و پاسخ پاتولوژی آن به پیوست خدمت شما ارسال نمودم. چون پدر ساکن شمال هستند با دو نفر از پزشکان خوب شهرستان محل اقامت مشورت نمودند که یکی از آنها آمپول دیفرلین و یک قرص جهت مصرف تجویر نمودند و پزشک دوم بشدت تجویر آنرا با رویت گزارش پاتولوژی منع نموده و گفتند که 3 ماه بعد از عید مجددا آزمایشی بدهند تا در خصوص درمان تصمیم گیری شود. لذا با توجه به سردرگمی ما خواهشمند است مارا راهنمایی فرمایید.ضمنا پدر بعلت داشتن پیس میکر امکان انجام MRI ندارند. با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۶ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      باید جراحی بشید
  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۱۰ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید. آقا 43 سالمه. تقریبا یک سال هست که با علائم سوزش در مجرای ادرار و ضعیف شدن جریان ادرار درگیر هستم. چند تا دکتر عوض کردم و آنتی بیوتیک چند دوره متفاوت و قوی حتی داروی بیمارستانی توسط آقای دکتر مطیعیان استفاده کردم. موثر نبود. سیستوسکپی کردم و گفتن تنگی مجرا خفیف بوده و برطرف شده و گفتن یک مرحله دیلاتاسیون در مطب انجام بدم. درنهایت هنوز با علائم سوزش در جرا بیشتر قبل از تخلیه درگیر هستم. و اینکه چند روز تقریبا علائم برطرف میشه و احساس میکنم خوب شده و دوباره شروع میشه. کشت ادرارانواع مختلف و سیمینو گرام از منی و تقریبا همه آزمایشات رو انجام دادم مشکلی نداشته. خواستم نظر جنابعالی رو بدونم. ممنون
    1. تصویر کاربر رضا یکشنبه ۸ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      سلام ببخشید جواب سوال من رو ندادین!
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۰ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      2-سلام ،بايد معاينه شويد
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۰ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      عکس RUG و VCUG انجام بدید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر AminShayeste پنجشنبه ۲۸ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    سلام
    من سونوگرافی کلیه و مثانه–پروستات و PVR انجام دادم
    در جواب یجاش نوشته بود:
    «پروستات به حجم 30cc بااکوی هموژن و حاوی کانون کلسیفیه در لوب راست می باشد (پروستاتیت)»
    مشکلی داره؟
    درمانش چیه؟
    1. تصویر کاربر AminShayeste یکشنبه ۲۴ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      .
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      2-سلام ،بايد معاينه شويد
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر رسول چهارشنبه ۲۷ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 246 مشاهده پرسش
    سلام، من 38 سالم هست.
    مدتی هست که شب ها احساس تخلیه ادرار باعث می شود که شب ها بیدار بشم و ادرار به حدی نبوده که نیاز به تخلیه فوری داشته باشد، در روز هم این احساس دارم کم و بیش ولی شب اذیت کننده هست.

    آزمایش عفونت ادرار، پروستات و psa هم انجام دادم و به متخصص نشان دادم گفت مشکلی در آزمایش ها نیست.
    پروستات 36cc, مقدارPSA 3.2 و free PSA 0.9.
    مشکل قند هم نداشتم. سونو مثانه و کلیه هم نرمال بود.

    اما این حالت هنوز ادامه داره، گاهی مواقع دو سه روز خوب هست ولی بعد دوباره همین حالت رو دارم.

    مشکل چی می‌تونه باشه؟

    ممنون از پاسخ تون
    1. تصویر کاربر رسول چهارشنبه ۲۰ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      هیچ مشکلی هم تو دفع ادرار از قبیل سوزش، دو شاخه شدن ادرار، وجود خون و ... ندارم.
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      2-سلام ،بايد معاينه شويد
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر ابوالفضل شنبه ۹ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 225 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب
    از عمل آندوسکپی پروستات بنده ۶۰ روز می‌گذرد ولی هنوز دچار ریزش ادرار به صورت قطره ای هستم. لطفاً برای درمان راهنمایی می‌فرمایید.
    سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۹ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      به تدریج و طی ۶ ماه رفع میشه
  • تصویر کاربر بهنام شنبه ۲ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    سلام عرض ادب و احترام خدمت پروفسور کرمی
    جناب پروفسور من ۳ سال پیش جهت تست یوروداینامیک خدمت شما رسیدم چون از تکرر ادرار رنج میبرم ، با گذشت ۳ سال من هنوز این مشکل رو دارم
    خواهش میکنم جواب آزمایش من رو بگید و بفرمایید من چه بیماری و مشکلی دارم و درمانش چیست و یه دارو لطفاً معرفی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      این آزمایش طبیعی هست
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

گاهی یک سنگ کلیه چپ حتی خیلی ریز به اندازی یک شن می تواند باعث دردی وحشتناک…
انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر