جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راههای کاهش psa

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

اگر آزمایش PSA یا آنتی ژن اختصاصی پروستات انجام داده اید و سطح آن بالاتر از حد طبیعی بوده، باید با پزشک خود در مورد راههای کاهش psa مشورت کنید. همچنین روش هایی وجود دارد که خود شما می توانید برای پایین آوردن سطح PSA انجام دهید. PSA، نوعی پروتئین است که هم توسط سلولهای سالم در غده پروستات و هم توسط سلولهای سرطانی تولید می شود. این پروتئین، در خون و در مِنی نیز یافت می شود. پزشکان، PSA را در خون شما اندازه گیری می کنند تا سرطان پروستات جدید، یا بازگشت سرطان را بررسی کنند.

هرچه سطوح PSA بالاتر باشد، احتمال اینکه به سرطان پروستات فعال مبتلا هستید، بیشتر است. برخی از تحقیقات علمی دریافته اند که با تغییر در سبک زندگی مانند خوردن غذا های سالم و فعالیت فیزیکی بیشتر، می توانید سطوح PSA را پایین بیاورید و خطر ابتلا به سرطان یا بازگشت آن را کاهش دهید.

کاهش psa

در ادامه مطلب، راههای کاهش psa و مواردی که می توانید، برای ایجاد تأثیر مثبت روی سطوح PSA خود در خانه انجام دهید، بیان شده است.

عوامل ایجاد تأثیر مثبت بر سطوح PSA در خانه

1. بیشتر گوجه بخورید

گوجه ها حاوی ماده ای به نام لیکوپن هستند که فواید زیادی دارد. لیکوپن، دلیل قرمزی رنگ گوجه می باشد. گوجه، همچنین دارای آنتی اکسیدان هایی می باشد که می توانند با سرطان مقابله کنند. تحقیقات اندکی نشان داده اند که مصرف لیکوپن، احتمال ابتلا به سرطان را در مردانی با سابقه ی خانوادگی این بیماری کاهش می دهد. اخیراً، محققان شواهدی پیدا کرده اند که نشان می دهند خوردن مقدار لیکوپن بیشتر، می تواند سطوح PSA را کاهش دهد. با اضافه کردن گوجه خام در سالاد یا سُس گوجه و استفاده از رب گوجه یا گوجه فرنگی خشک شده در غذا های مختلف، می توانید گوجه بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

2. از منابع پروتئین سالم استفاده کنید

به طور کلی، مصرف پروتئین های بدون چربی مانند مرغ، ماهی و سویا یا سایر پروتئین های گیاهی، برای سلامت کلی بدن بهتر هستند. این منابع پروتئین به حفظ وزن سالم و محافظت در برابر بیماری قلبی کمک می کنند و برای سلامت پروستات و پایین آوردن سطوح PSA بسیار مفید هستند. از مصرف گوشت های پرچرب یا فراوری شده خودداری کنید و به جای آن ماهی را انتخاب کنید که سرشار از اُمگا 3 می باشد و همچنین مرغ پخته شده یا گریل شده بدون پوست مصرف کنید. سویا، حاوی ایزوفلاون می باشد و برای درست کردن توفو یا پنیر سویا و دیگر جایگزین های گوشت استفاده می شود. محققان معتقدند که این مواد غذایی، می توانند به محافظت از بدن در برابر برخی از سرطان ها کمک کنند. در حقیقت، شواهد علمی نشان می دهند که نوشیدن شیر سویا، می تواند به پایین آوردن سطوح PSA کمک کند و روند پیشرفت سرطان پروستات را آهسته کند.

نوشیدن شیر سویا

3. مصرف ویتامین D

با قرار گرفتن در معرض خورشید، بدن، ویتامین D تولید می کند. این ماده همچنین در غذاهایی مانند ماهی و تخم مرغ نیز یافت می شود و اغلب به غذاهای غنی شده مانند غلات نیز اضافه می شود. شما می توانید ویتامین D را به صورت مکمل نیز مصرف کنید. مطابق با مرکز تحقیقاتی سرطان، عدم دریافت ویتامین D کافی یا کمبود ویتامین D در بدن، با  احتمال بیشتر ابتلا به سرطان مرتبط است. تحقیقات دیگر نیز دریافته اند که افراد دارای سطوح بالاتر ویتامین D، سطوح PSA کمتری دارند.

4. چای سبز بنوشید

چای سبز در آسیا، از محبوبیت بالایی برخوردار است. همچنین این ماده غذایی، به دلیل فواید بی شمار خود در آمریکا نیز محبوب تر شده است. چای سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که در برابر چندین سرطان از بدن محافظت می کند. آن دسته از کشورهای آسیایی که مردان آن، مقدار زیادی چای سبز می نوشند، کمترین میزان سرطان پروستات را در جهان دارند. برخی از تحقیقات دریافته اند که مواد مغذی موجود در چای سبز، قادر به محافظت از بدن برابر سرطان پروستات و پایین آوردن سطوح PSA هستند. چای سبز همچنین به عنوان مکملی برای پایین آوردن سرعت پیشرفت سرطان پروستات، استفاده می شود.

5. ورزش

شاخص حجم بدنی بالا می تواند تفسیر آزمایش PSA را پیچیده کند و باعث تأخیر در تشخیص شود. زمانی که شما واقعا در خطر هستید، اضافه وزن می تواند موجب کمتر نشان دادن عدد PSA شود. یک برنامه ورزشی منظم همراه با یک برنامه غذایی سالم، می تواند به کاهش وزن کمک کند. ورزش منظم، علاوه بر کمک به حفظ یک وزن سالم، می تواند احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد. 

تحقیقات همچنین نشان داده اند که سه ساعت ورزش متوسط در هفته، می تواند باعث بقای بیشتر مردان مبتلا به پروستات شود. گرچه، باید توجه داشته باشید که نباید در روز انجام آزمایش PSA ورزش کنید. این کار می تواند باعث بالا نشان دادن سطح PSA و نتیجه ی غیر دقیق شود. 

6. کاهش استرس

استرس می تواند تأثیرات منفی زیادی روی بدن داشته باشد. همچنین، استرس زیاد می تواند سلامت پروستات و میزان PSA را تحت تأثیر قرار دهد. یک پژوهش، ارتباطی میان سطوح  PSA غیر طبیعی و سطوح بالای استرس پیدا کرد. یافتن راهی برای آرامش و رفع فشار می تواند به کاهش سطح استرس کمک کند. روشهایی را پیدا کنید که برای شما مؤثر باشند و برای آن وقت بگذارید.

3/5 - (54 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر 09121053190 دوشنبه ۳ مهر ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 68 مشاهده پرسش
    باسلام وعرض ادب، حقیر با 65 سال سن با آزمایش( psa 12) وmir و pt وهمچنین biopsy با تشخیص برخی پزشکان متخصص پیشنهاو به عمل جراحی (رادیکال پروستات) شده وحدود 5 ماه از شروع آزمایشات و.... وحدود 50 روز از پیشنهاد عمل گذشته است.لذا خواهشمنداست ضمن دستور و ارائه نظر پزشکی بفرمایید که : 1- عمل فوق ضروری است یا با دارو و... میتوان معالجه کرد. 2- در صورت نیاز به عمل جرا حی بنا به دلیلی (دارا نبودن بیمه تکمیلی و... ) تآخیر به مصلحت است؟ و تا چه زمانی میسر است. باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳ مهر ۲( 7 ماه پیش)
      عمل فوق ضروری میباشد مگر اینکه از اول به سمت شیمی درمانی و ... بروید که هزینه های بیشتری دارد تاخیر در انجام عمل جراحی میتواند منجر به پخش شدن توده و عمل سخت تر شود د
    2. تصویر کاربر 09121053190 دوشنبه ۳ مهر ۲( 7 ماه پیش)
      تشکر می کنم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳ مهر ۲( 7 ماه پیش)
      🌺
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر قدرت شنبه ۱۸ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 91 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقت بخیر خسته نباشید من ازشهرستان پارس آبادوقتتون رو میگیرم .پدرم قبلا مشکل کوچکی مثانه داشتن که شب ها مکرر به ادرار میرفتن تقریبا دوسال پیش با مراجعه به جنابعالی و تجویز دارو(تروتودین۲) کاملا حل شده بود ولی باز این مشکلو پیدا کرده البته اینم بگم یک ماه پیش که کیسه صفراش رو عمل کردن ازاون به بعد این مشکلو پیدا کرده.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۸ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      سونوگرافی کلیه ها و مجاری دارن ؟
    2. تصویر کاربر قدرت شنبه ۱۸ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      سونوگرافی قبل از عمل کیسه صفراش هست اگه لازم باشه یه سونوگرافی جدید بدن
    3. تصویر کاربر قدرت شنبه ۱۸ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      سونوگرافی قبل از عمل کیسه صفراش هس اگه لازم باشه سونوگرافی جدید بدن
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۸ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      تامسولوسین شبی یک عدد به مدت یک ماه بخورن اگر بهبود نیافتن سیستوسکوپی بشن
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر سا دوشنبه ۲۶ تیر ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 80 مشاهده پرسش
    سلام دکتر بنده التهاب پروستات مزمن دارم ۲۱ سالمه و ۳ماهه درد نوک الت دارم پیش دکتر رفتم برام داکسی سایکلین ۱۰۰ و فلوکستین و فنازوپریدین تجویز کردن از وقتی مصرف میکنم دردش بهتره ولی الان بعد از یک هفته دچار تکرر ادرار شدم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۵ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      همین داروها حداقل باید ۳ ماه مصرف شوند
    2. تصویر کاربر سا یکشنبه ۲۵ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      مشکل اینه دچار تکرر ادرار شدم یعنی میرم دسشویی بازم احساس خالی نشدن دارم مشکل از چیه ممکنه از قرصایی ک میخورم باشه؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۶ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      اگر این مشکل را دارید این اقدامات انجام بشه : تمام داروهای قبل قطع شود - ازمایش ادرار و کشت ادرار دهید - سونو کلیه ها و مجاری ادراری انجام بشه - تامسولوسین ۰/۴ شبی یک عدد - سیپیروفلوکساسین ۵۰۰ هر ۱۲ ساعت - ملوکسیکام ۷/۵ هر ۱۲ ساعت تا یک ماه . شبی نیم ساعت در لگن اب گرم بنشینید
    4. تصویر کاربر سا یکشنبه ۲۵ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      امکانش هست تشخیص التهاب پروستات اشتباه باشه؟ چون قسمت نوک آلت بعد از ادرار و خصوصا انزال درد بیشتری داره
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۶ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      بله ممکنه برای همین اول ازمایش ادرار و کشت دهید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر مmehrdad دوشنبه ۱۲ تیر ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 85 مشاهده پرسش
    سلام پدرم بهمن 1401 عمل پروستاتکتومی رادیکال داشته اند ، هفته اول عمل psa=0.5 نشان میداد سه بعد psa=0.04 , شش ماه بعد از عمل psa=0.043 را نشان داده است به نظر شما این افزایش میتواند مورد دار باشد یا ممکن است از خطای آزمایش و یا طبیعی باشد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۲ تیر ۲( 10 ماه پیش)
      در ازمایشگاه معتبر بررسی بشه . در اصل باید زیر 0/02 باشه هرچند به صورت قابل توجه بالا نرفته
  • تصویر کاربر رضائی سه شنبه ۲ خرداد ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 124 مشاهده پرسش
    با سلام و آرزوی سلامتی و بهروزی
    جناب آقای دکتر نتیجه آزمایش من در تاریخ‌های ذکر شده به ترتیب زیر است
    تاریخ: ۱۴۰۰/۱۰/۱:
    PSA=3.78
    Free PSA=1.34
    F PSA/PSA=0.34
    تاریخ:۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    PSA=8.02
    Free PSA=2.14
    F PSA/PSA=0.27
    آیا اقدامی باید انجام بدهم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱ خرداد ۲( 11 ماه پیش)
      چند سالتون هست ؟ فقط بفرمایید اخرین psa چند بوده ؟ نسبت هم نمیخوام فقط اخرین
    2. تصویر کاربر رضائی دوشنبه ۱ خرداد ۲( 11 ماه پیش)
      سلام
      ۵۷ سال دارم.
      آخرین PSA 8.02 و Free PSA2.14 هست
    3. تصویر کاربر رضائی دوشنبه ۱ خرداد ۲( 11 ماه پیش)
      حجم پروستات در سونو 57. سی سی هست و مشکل دیگری گزارش نشده
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲ خرداد ۲( 11 ماه پیش)
      حتما MP-MRI انجام بشه جهت بررسی پروستات ( MRI پروستات هست)
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 89 مشاهده پرسش
    درود بر شما
    عمل برداشت پروستات در 4 دی ماه داشتم .بعد معرفی شدم برای رادیو تراپی در اسفند ماه، قبل از شروع رادیوتراپی psa=2.81 بوده بعد از 34 جلسه رادیو تراپی و اتمام جلسات سه روز بعد تست psa دادم که مقدار 4 رو ثبت کرد . علت چیست ؟؟ ایا میشه گفت درمان با شکست مواجه شده . جواب پاتولوژی بعد از عمل
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      سلام این عمل کجا انجام شده ؟ مجدد عکس پاتولوژی را بفرستید
  • تصویر کاربر نیما یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 126 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر آقای دکتر
    من 22 سالم هست
    مدتهاست مشکل و اذیت دارم میخوام کامل شرح حال بدم،
    حدود 2 سال و نیم پیش من درد بیضه داشتم
    رفتم سونوگرافی شدم نوشته بود هیدروسل جزئی دیده میشود + تورشن و .. نیست + ابعاد سالم + اپیدیدم سمت چپ مختصر بزرگتر از سمت راست است. به من مسکن و ی داروی دیگه دادن و بعد از چند روز خوب شدم. (من به علت وسواسم تمام موارد رو میگم شاید اصلا ربطی نداشته باشه بع مشکلم)
    مشکل اصلیم از 2 سال پیش شروع شد، سوزش و تکرر ادرار داشتم و کمی هم قطره قطره اومدن
    کشت ادرار دادم اوکی بود و سونوگرافی هم شدم حجم پروستات 14 بود، pvr هم 6 سی سی و مابقی موارد اوکی شد. حتی Rug دادم و باز هم هیچ مشکلی نبود از جهت مجرا.
    من به شدت آدم مضطربی هستم آقای دکتر، وحشتناک. به همین دلیل با تعداد زیادی دکتر صحبت کردم. تعدادی داروهایی که خوردم توی اون بازه چند ماهه:
    مترونیدازول + داکسی سایلکین + افلوکساسین + سفیکسیم + تاوانکس با پروترال همگی به شکل طولانی مدت
    نهایتا ی دکتر بهم گفت به دلیل اینکه شبها بیدارت نمیکنه این علائم و ی سری دلایل دیگه بیشتر بخاطر استرسه.
    این علائم تموم شد و کم شد ولی هر چند وقت یکبار به شکل قطره قطره اومدن ادرار میومد سراغم باز.
    آقای دکتر من پارسال رفتم باشگاه بدنسازی و بیضه‌هام باز درد گرفت سونو دادم و هیچ مشکلی نبود (تورشن هیدروسیل اپیدیدیم واریکوسل) همگی رد شد. دکتر گفت بخاطر فشاریه که آوردی و من قطع کردم باشگاه رو و خوب شد.
    باز چند وقت پیش من چون شغلم رو عوض کردم و زیاد مینشستم بیضه هام درد گرفت از اول رفتم همه موارد رو انجام دادم و باز هم اوکی بود و هیچ مشکلی داخل سونو و معاینه نبود، دکتر گفتن زیاد نشین و لباس تنگ نپوش و وسط نشستن پا شو و استراحت کن، رعایت کردم و خوب شد مجددا (بهم گفتن حساس هست بیضه هات و رعایت کن)
    مدتی هست آقای دکتر که من وسواس شدیدی اومده سراغم درباره بیماری ها، هی چک میکنم هموروئید چیه! با اینکه هیچ رابطه با دخولی نداشتم هی میترسم زگیل بزنم(فقط چند بار رابطه اورال داشتم با نامزدم که ایشون هم اولین رابطه شون بوده و باکره هستند اونم آخرین بارش 8 ماه پیشه و اصلا زمان شروع این دردها و .. رابطه ای نداشتم!) مثلا هی میرم پزشک پوست که آلتم رو چک کنه زگیل نزنم در صورتی که پزشک پوست بهم میخنده و میگه چرا میای آخه، یا هی نگران اینم نکنه ی بیماری دارم که نمیدونم. یا میرم پزشک داخلی که چکم کنه یا هی فشار خونم رو چک میکنم که مشکلی نباشه! برای این وسواس چند روزی هست که دارم داروی فلوکسیتین میخورم زیر نظر روان پزشک.
    مشکل اصلی من ibs هست! من وقتهایی که استرس بگیرم شدیدااا نیاز به دفع مدفوع دارم، ممکنه مدفوعم اذیت کنه و تمام علائم ibs رو دارم از جمله اسهال و .. .
    در حال حاضر من همراه با زور زدن برای دفع مدفوعم ترشحی بی رنگ و بی بوی چسبناک دارم که پزشک گوارشم گفتن مشکلی نداره و ترشح وزیکول هست. اول میخوام این رو چک کنم اوکی باشه بعدش هم وقتهایی که ibsم اذیت میکنه علائم ادراری مثل قطره قطره اومدن ادرار همراه با مدفوع رو دارم و این رو هم پزشک گوارشم گفتن اوکیه چون قطعا علائم ادراری داره ibs.
    با توجه به آنتی بیوتیک ها و داروهایی که خوردم و آزمایش هایی که دادم (یک دوره هم یک پزشک گفت چون قطره قطره اومدن دارم تشخیصش مثانه عصبی هست و باید تولترودین بخورم و اونم خوردم) و با توجه به اینکه بصورت کلی علائم ادراریم آزار دهنده نیست مگر وقتی که اسهالم یا مثلا شب نمیخوایم یا مثلا استرس شدید میگیرم، آیا اینها از استرس و ibs و وسواس میاد؟ چون من سوزش ادرار ندارم اصلاً و فقط همون قطره قطره اومدن و بعضی وقتها احساس عدم تخلیه کامل!
    ببخشید وقتتون رو گرفتم ممنونم ازتون آقای دکتر. خیلی لطف میکنید اگر توضیح کامل بدید بهم چون شدیدا وسواس دارم و توضیح شما میتونه خیالم رو راحت کنه. سلام وقتتون بخیر آقای دکتر
    من 22 سالم هست
    مدتهاست مشکل و اذیت دارم میخوام کامل شرح حال بدم،
    حدود 2 سال و نیم پیش من درد بیضه داشتم
    رفتم سونوگرافی شدم نوشته بود هیدروسل جزئی دیده میشود + تورشن و .. نیست + ابعاد سالم + اپیدیدم سمت چپ مختصر بزرگتر از سمت راست است. به من مسکن و ی داروی دیگه دادن و بعد از چند روز خوب شدم. (من به علت وسواسم تمام موارد رو میگم شاید اصلا ربطی نداشته باشه بع مشکلم)
    مشکل اصلیم از 2 سال پیش شروع شد، سوزش و تکرر ادرار داشتم و کمی هم قطره قطره اومدن
    کشت ادرار دادم اوکی بود و سونوگرافی هم شدم حجم پروستات 14 بود، pvr هم 6 سی سی و مابقی موارد اوکی شد. حتی Rug دادم و باز هم هیچ مشکلی نبود از جهت مجرا.
    من به شدت آدم مضطربی هستم آقای دکتر، وحشتناک. به همین دلیل با تعداد زیادی دکتر صحبت کردم. تعدادی داروهایی که خوردم توی اون بازه چند ماهه:
    مترونیدازول + داکسی سایلکین + افلوکساسین + سفیکسیم + تاوانکس با پروترال همگی به شکل طولانی مدت
    نهایتا ی دکتر بهم گفت به دلیل اینکه شبها بیدارت نمیکنه این علائم و ی سری دلایل دیگه بیشتر بخاطر استرسه.
    این علائم تموم شد و کم شد ولی هر چند وقت یکبار به شکل قطره قطره اومدن ادرار میومد سراغم باز.
    آقای دکتر من پارسال رفتم باشگاه بدنسازی و بیضه‌هام باز درد گرفت سونو دادم و هیچ مشکلی نبود (تورشن هیدروسیل اپیدیدیم واریکوسل) همگی رد شد. دکتر گفت بخاطر فشاریه که آوردی و من قطع کردم باشگاه رو و خوب شد.
    باز چند وقت پیش من چون شغلم رو عوض کردم و زیاد مینشستم بیضه هام درد گرفت از اول رفتم همه موارد رو انجام دادم و باز هم اوکی بود و هیچ مشکلی داخل سونو و معاینه نبود، دکتر گفتن زیاد نشین و لباس تنگ نپوش و وسط نشستن پا شو و استراحت کن، رعایت کردم و خوب شد مجددا (بهم گفتن حساس هست بیضه هات و رعایت کن)
    مدتی هست آقای دکتر که من وسواس شدیدی اومده سراغم درباره بیماری ها، هی چک میکنم هموروئید چیه! با اینکه هیچ رابطه با دخولی نداشتم هی میترسم زگیل بزنم(فقط چند بار رابطه اورال داشتم با نامزدم که ایشون هم اولین رابطه شون بوده و باکره هستند اونم آخرین بارش 8 ماه پیشه و اصلا زمان شروع این دردها و .. رابطه ای نداشتم!) مثلا هی میرم پزشک پوست که آلتم رو چک کنه زگیل نزنم در صورتی که پزشک پوست بهم میخنده و میگه چرا میای آخه، یا هی نگران اینم نکنه ی بیماری دارم که نمیدونم. یا میرم پزشک داخلی که چکم کنه یا هی فشار خونم رو چک میکنم که مشکلی نباشه! برای این وسواس چند روزی هست که دارم داروی فلوکسیتین میخورم زیر نظر روان پزشک.
    مشکل اصلی من ibs هست! من وقتهایی که استرس بگیرم شدیدااا نیاز به دفع مدفوع دارم، ممکنه مدفوعم اذیت کنه و تمام علائم ibs رو دارم از جمله اسهال و .. .
    در حال حاضر من همراه با زور زدن برای دفع مدفوعم ترشحی بی رنگ و بی بوی چسبناک دارم که پزشک گوارشم گفتن مشکلی نداره و ترشح وزیکول هست. اول میخوام این رو چک کنم اوکی باشه بعدش هم وقتهایی که ibsم اذیت میکنه علائم ادراری مثل قطره قطره اومدن ادرار همراه با مدفوع رو دارم و این رو هم پزشک گوارشم گفتن اوکیه چون قطعا علائم ادراری داره ibs.
    با توجه به آنتی بیوتیک ها و داروهایی که خوردم و آزمایش هایی که دادم (یک دوره هم یک پزشک گفت چون قطره قطره اومدن دارم تشخیصش مثانه عصبی هست و باید تولترودین بخورم و اونم خوردم) و با توجه به اینکه بصورت کلی علائم ادراریم آزار دهنده نیست مگر وقتی که اسهالم یا مثلا شب نمیخوایم یا مثلا استرس شدید میگیرم، آیا اینها از استرس و ibs و وسواس میاد؟ چون من سوزش ادرار ندارم اصلاً و فقط همون قطره قطره اومدن و بعضی وقتها احساس عدم تخلیه کامل!
    ببخشید وقتتون رو گرفتم ممنونم ازتون آقای دکتر. خیلی لطف میکنید اگر توضیح کامل بدید بهم چون شدیدا وسواس دارم و توضیح شما میتونه خیالم رو راحت کنه.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 1 سال پیش)
      سلام تمامی مواردی که گفتید جنبه روانی و استرسی دارد . با روانپزشک مطرح کنید . دوره درمانی طولانی دارد
    2. تصویر کاربر نیما یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 1 سال پیش)
      ممنونم از پاسخ سریع شما آقای دکتر.
      فقط دردهای بیضه هم مشکلی ندارن؟ با توجه به سونوهایی که گفته هیچ مشکلی نبوده.
      بله همونطور که گفتم اکثر این موارد وقت نخوابیدن و استرس و .. به سراغم میاد. حتما چک میکنم با روانپزشک. موفق باشید.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 1 سال پیش)
      تمامی این موارد با توجه به بررسی ها انجام شده نرمال است
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر Khp48 پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 125 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت جناب دکتر کرمی
    آزمایش سونوگرافی پروستات و همچنین آزمایش خون psa برای پروستات خدمت شما تقدیم می‌گردد
    همچنین چند روزی هست که بعد از دفع ادرار ، مجددا ادرار قطره قطره میاد و گاهی اوقات بعد از خروج از دستشویی یک دو قطره ادرار روی شورت من میریزه لطفا راهنمایی بفرمایید چه جوری میشه برطرفش کرد
    همچنین وضعیت پروستات من چگونه است؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام چند سالتون هست ؟ ازمایش خوبه سونو هم خوبه ایا ادرار باریک شده ؟ شب ها جهت ادرار کردن از خواب بیدار میشین ؟
    2. تصویر کاربر Khp48 چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام مجدد جناب دکتر ۵۳ سال دارم
      اندازه پروستات برای این سن طبیعی هست؟
      ادرار گاهی اوقات باریک هست
      شبها خیر بیدار نمیشم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      بله با افزایش سن بزرگتر میشه جهت کنترل علایم تامسولوسین ۰/۴ شبی یک عدد بخورید
    4. تصویر کاربر Khp48 چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      تا چند وقت استفاده کنم
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      اگر علایم کنترل شد و بهبود یافتید تا پایان عمر
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر بهره شنبه ۱۳ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 115 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب
    وقت بخیر
    پدرم ۷۶ ساله با سابقه ۱۰ ساله دیابت
    مدت یکسال است که دچار تکرر ادرار و گاهی بی اختیاری هستن
    در ازمایش عددpsa بالا گزارش شد .
    دکتر درخواست هل بادی بن اسکن دادن که نتیجه برای شما ارسال شده .
    الان دچار کم اشتهایی و ضعف هستند . و کاهش وزن هم داشتن و کمردرد هم دارن ( البته سابقه دیسک هم داشتن )
    الان شما چه توصیه ای میفرمایید ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      با سلام و احترام متاسفانه به احتمال بسیار بالا سرطان پروستات متاستاتیک با درگیری مهره کمری مطرح است درمان را زیر نظر متخصص انکولوژی اغاز ‌کنید
  • تصویر کاربر بهزاد شنبه ۸ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 135 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشین سن من 33هست چند سال هست که مشکل در ادرار کردن دارم باریک هست قطع میشه کم زیاد میشه و بیشتر وقتا زور باید زد وبعضی اوقات سوزش و اکر به دلیلی ادرار نکه دارم دفع اون سخت تر میشه پارسال بعضی وقتا وسطای ادرار با زور یکدفعه انگار راه باز تر میشد اما امسال اینجوری نمیشه چند سال پیش یه بار رفتم دکتر ولی در حد ویزیت چیزی که خاطرم هست سونوگرافی کردم گفت کامل تخلیه نشده تو این چند سال از روی بی فکری و ترس و چیزای دیگه سراغ درمان نرفتم الان هم کلی استرس دارم که از چی هست مشکل ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۸ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام یک سونوگرافی جدید بدهید باقی مانده ادرار رو ببینیم علایم به نفع تنگی مجرا هست که میتونید یک عکس مجرا یا RUG انجام دهید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

گاهی یک سنگ کلیه چپ حتی خیلی ریز به اندازی یک شن می تواند باعث دردی وحشتناک…
انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر