اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

درمان خانگی بیضه نزول نکرده نوزادان از شایعه تا واقعیت

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

عدم وجود و لمس بیضه در کیسه بیضه بصورت شایعی در نوزادان تازه متولده شده دیده می شود. به طور تخمینی می توان گفت که از هر 25 نوزاد، 1 نفر به بیاری بیضه نزول نکرده مبتلا است. در اغلب موارد هیچ اقدامی برای درمان انجام نمی شود و بیضه ها به صورت خود به خود طی مدت 6-3 ماه به داخل کیسه بیضه نزول پیدا می کنند. در ادامه بیضه نزول نکرده نوزادان را بیشتر توضیح خواهیم داد.

بیضه نزول نکرده در کودکان چگونه تشخیص داده می شود؟

برای تشخیص بیضه نزول نکرده نوزادان از معاینه، سونوگرافی و در صورت لزوم از روش های تصویربرداری دیگر مثل سی تی اسکن یا ام آر آی و گاهی از جراحی بسته (لاپاراسکوپی) تشخیصی استفاده می شود. در موارد عدم نزول بیضه های دوطرفه، ارزیابی هورمونی و بررسی ژنتیکی ممکن است لازم باشد.

درمان بیضه نزول نکرده نوزاد چگونه است؟

  1. استفاده از داروهای هورمونی گاهی به پایین آمدن بیضه کمک می کنند (به ویژه در مورد بیضه هایی که در کشاله ران مانده اند).
  2.  استفاده از روش جراحی و قرار داده بیضه در داخل کیسه بیضه
  3.  لازم به ذکر است که بهترین زمان جراحی یاد شده در حدود یک سالگی است و در صورت وجود فتق کشاله ران، نیز باید در همان جلسه جراحی، فتق هم ترمیم شود.
  4.  لازم به ذکر است که در موارد دوطرفه، شانس باروری حتی پس از درمان بالا نیست.
  5.  در بیضه هایی که به صورت متناوب در کیسه بیضه لمس می شوند و در مواقعی مثل سرما یا هیجانات به بالا کشیده می شوند، درمان جراحی، لزومی ندارد.
ختنه کردن

درمان بیضه نزول نکرده در طب سنتی

عوارض بیضه نزول نکرده نوزادان

ناباروری یکی از اصلی ترین مشکلات کودکان مبتلا به نهان بیضگی است، از این رو نیاز به بررسی و پیگیری طولانی مدت دارد. شانس باروری در نهان بیضگی یک طرفه 51% و در نهان بیضگی دوطرفه 28 % می باشد. ناراحتی روانی یکی دیگر از عوارض عدم نزول بیضه است، که بیشتر بعلت اضطراب برای بارداری رخ می دهد. در افرادی که بیضه آنها تحلیل رفته است، برای بازسازی بیضه از پروتز استفاده می شود.

سرطان بیضه یک مشکل مهم دیگر می باشد، شانس ابتلا به سرطان بیضه در فرد مبتلا به نهان بیضگی تقریبا 3 برابر یک فرد نرمال است. خوشبختانه با جراحی به موقع (زیر 18 ماهگی) شانس ابتلا به سرطان بیضه تا حد زیادی کاهش میابد. پیچ خوردگی (تورشن بیضه) نیز یکی دیگر از عوارض نهان بیضگی است که در سن ۱۲ تا ۱۸ سالگی شایع بوده است.

در تورشن بیضه بیمار ناگهان با درد ناگهانی و شدید بیضه روبرو می شود. این بیماری که به علت پیچش طناب اسپرماتیک رخ می دهد یک اورژانس پزشکی محسوب می شود و فرد مبتلا باید هر چه سریعتر تحت عمل جراحی قرار گیرد در غیر اینصورت ممکن است عدم خونرسانی به بیضه ها، منجر به مرگ بافت بیضه ها و از دست رفتن انها شود.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فلوشیپ فوق تخصصی درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی  

عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی تهران ، عضو انجمن ارولوژی اروپا ، امریکا و آسیا

4.5/5 - (18 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 369 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر
    بنده در آخرین آزمایشم به قول دکتر مفسر کمی عفونت کلیوی داشتم همچنین فشارخون من باعث شد از خدمت معاف شوم البته با قرص در کنترل است و قرصهای اعصاب زیادی برای adhd و افسردگی و بایپولار مصرف میکنم.
    طول آلتم در حالت عادی بسیار کوچک است و در حالت نعوظ قبلترها به ۱۴ سانت میرسید و الان به سختی ۱۲ سانت است. البته اگر نعوظ انجام شود. میخواستم توصیه در مورد مطالب فوق بفرمایین وزن ۱۱۰ کیلو
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش)
      سلام کاهش وزن داشته باشید مشکل نعوظ میتواند به علت داروهای فشارخون باشد با نعوظ مناسب همان ۱۴ سانت که در محدوده ی نرمال هست خواهد بود
  • تصویر کاربر حسین دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 347 مشاهده پرسش
    سلام‌دکتر خسته نباشید ۲۶ سالمه
    دکتر بنده از اوایل سال سوزش ادرار گرفتم ک بعد از اون دچاره درد آلت وسوزش گاهی و درد لگن گاهی شدم ک آزمایش و سونوگرافی دادم هیجی نبود ۲ دوره خوب شدم تا اینکه ۲ هفته قبل دوباره شزوع شد علائیمم و رفتم دکتر آزمایش دادم و گفتن پروستاتیت مزمن داری طول میکشه درمانش.
    میخاستم نظر شمارو بدونم و داروهایی ک نوشتن و روند درمان چون با این حال ک داروهارو شروع کردم ولی کمکان دردادم پابرجاس و اذیت میکنه عکس‌نخسه و داروهامم‌میفرسم بببنید
    دررضمن‌موقع سیگارکشیدن علائیم شدید میشه
    1. تصویر کاربر حسین دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش)
      عکس
    2. تصویر کاربر حسین دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش)
      اینم آزمایشات
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش)
      علاوه بر درمان های فوق روزانه حداقل نیم ساعت در تشت آب گرم بنشینید درمان طولانی با عود بالاست تا ۶ ماه ادامه دهید ترجیحا سیگار رو ترک کنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 407 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر واریس بیضه دارم چپ گرید 3.3 و بیضه راست گرید دو 2.5 .ازمایش اسپرم دادم همه چیز خوبه فقط شکل اسپرم و دکتر گفت مشکل داره و داروی ویتامینی داد و گفت س ماه دیگه ازمایش اسپرم بده اگه باز همین شکلی بودی عمل واریس بیضه انجام بده .مجرد هستم و 38 سال .راهنمایی بفرمایید نیاز فوری به عمل دارم یا سه ماه صبر و اگه باز مشکل داشت عمل کنم . درد خاصی ندارم جز بعضی مواقع کمی درد خفیف .معاینه بیضه هم دکتر گفت بیضه سالم و فعلا تغییری نکرده .مجردم و 38 و به احتمال زیاد بعد عید ازدواج میکنم .راهنمایی بفرمایید استرس زیادی دارم و بچه برام مهمه . آزمایش اسپرم ی که دادم به نظر خودم نرمال نبوده با کلی استرس و تو آزمایشگاه و روحیه خراب و به شکلی که طبیعی باشه خارج نشد .به دکتر گفتم اما گفت مهم نیست اینها و آزمایشگاه خیلی قابل قبوله و هر چه ثبت شده دقیقه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش)
      همون ۳ ماه دیگه آزمایش مجدد بدین جوابشو بفرستین
    2. تصویر کاربر حسین دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش)
      دکتر عزیز این آزمایش اسپرم که فرستادم مشکل اصلیش کجاست . خیلی حاده ...
      قرصی که دادن سلن پلاس ..مصرف تا سه ماه .
    3. تصویر کاربر حسین دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش)
      دکتر عزیز این آزمایش خیلی حاده ... قرص سلن پلاس داده به نظرتون تاثیر خوبی داره ..
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش)
      شکل اسپرم ها مشکل داره باید تست DFI برای اسپرم ها انجام بشه بعد مصرف دارو تا سه ماه تست مجدد در شرایط اپتیمال انجام بشه همراه تست حتما DFI هم چک بشه
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 394 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب به دکتر عزیز
    دکتر جان من چند ماه پیش یه رابطه جنسی داشتم.دخول با کاندوم صورت گرفت ولی خب رابطه دهانی داشتیم یعنی تماس دهان من با واژن ایشون و تماس دهان ایشون با آلت من
    بعد چند روز الی یه هفته مجاری ادرارم دچار خارش شد
    که اهمیتی ندادم ولی وقتی خارش خیلی زیاد شد
    متوجه شدم که با دوشیدن آلت تناسلیم اول صبح بعد خواب از آلتم چرک سفید رنگ بیرون میاد و سوزش ادرار هم‌گرفتم و ادرارم هم بوی بدی داشت
    به دکتر ارولوژی مراجعه کردم تشخیص سوزاک داد بدون اینکه ازمایش بنویسه برام
    یک دوز سفتریاکسون 1 گرمی برام تجویز کرد البته نصفشو داخل سروم بهم تزریق کرد یعنی یک دوم سفتریاکسون رو
    قرص هم بهم ازیتروماسین 500
    داروهامو استفاده کردم ولی بجای اینکه خوب بشم عفونتم بیشتر شد طوری که نشانه های عفونت روی شورتم مشخص میشد
    دوباره مراجعه کردم دکتر و اینسری برام سه دوز سفتریاکسون 1 گرمی هرشب یک عدد داخل سروم تجویز کرد همراه داکسی سایلین و مترونیدازول
    داروهامو استفاده کردم خارشم برطرف شد همینطور دیگه عفونت چرکی خارج نمیشد
    ولی همچنان سوزش ادرار داشتم
    دوباره مراجعه کردم برای اینکه ازمایش برام بنویسه تا مطمعن شم کامل خوب شدم
    ازمایش از ادرار نوشت برام و یه هفته بعد جوابش منفی اومد
    ولی تو این دوهفته که دارو اسنفاده نمیکردم دوباره متوجه شدم از التم عفونت میاد
    دوباره مراجعه کردم به دکتر عفونت را با دوشیدن آلتم چک کرد و دوباره برام 3 دوز سفتریاکسون 1 گرمی تزریق داخل سروم تجویز کرد
    ولی به علت مشغله کاری یک روز درمیان تزریق کردم و بران ازمایش از عفونت خارج شده از التم نوشت و حتی حساسیت سنجی از باکتری مقاوم شده نوشت که ازمایشو دادم جواب منفی بود
    ولی بازم بعد چند مدت عفونتم عود کرد
    دوباره مراجعه کردم به همون دکتر و گفتم عفونت دارم...
    که خود دکترم تعجب کرد و گفت باید تا الان خوب شده باشی...احتمالا عفونت مقاوم به درمان داری
    اینسری 5 دوز سفتریاکسون 1 گرمی تزریق به سروم هرشب تجویز کرد
    همراه داکسی سایلین و سیپروفلوکساسین 500
    تعداد قرص ها هم زیاد بود که هنوزم قرصامو دارم مصرف میکنم و دکترم بهم گفت که ایا رابطه جنسی دشتم توی این چند ماه که نداشتم و برگشت گفت هر چند روز یه بار خودارضایی کن
    سفتریاکسون رو زدم هر 5 تاش رو
    بعد عفونتم برطرف شد
    یعنی به چشم دیده نمیشد
    تا اینکه دوروز پیش سرکار نرفتم شب خوابیدن تا ظهری و مدت ادرار نکردنم طولانی بود
    برای کنجکاوی التمو دوشیدم بعد از بیدار شدن از خواب
    و دیدم بازهم عفونت اومد از التم
    ولی کم رنگ و کم بود
    وقتی ادرار کردم و خودمو شستم
    مجاری ادرارم دچار خارش شد
    بنظرم بخاطر دوشیدن الت بود چون بعد یکی چند ساعت خارش برطرف شد

    اقای دکتر تروخدا کمکم کن
    من یه اشتباهی کردم سکس دهانی محافظ نشده انجام دادم
    27 سالمه و مجردم
    از طرفی هم قصد ازدواج دارم
    الان 3 ماهی هست که دچار این مشکلم و هیچ رابطه ای نداشتم که بگم بخاطر رابطه دوباره مریض شدم
    افسردگی گرفتم توی این مدت
    خوب نمیشم چرا؟؟
    چرا ازمایشم منفی اومد ولی عفونت و سوزش و بوی بد ادرار دارم
    ممکنه ازمایشگاه جواب ازمایشش اشتباه باشه
    اخه ازمایشگاهی که دکتر فرستاد منو طرف قرارداد با خود دکتر بود و ازمایشگاه معروفی نبود توی همدان
    ممکنه اصن عفونتم از چیز دیگه ای باشه؟؟
    مثلا از پروستات یا قارچی چیزی...
    چیکار‌کنم اقای دکتر
    پیش کدوم دکتر از همدان برم؟
    کدوم ازمایشگاه ازمایش بدم
    تروخدا کمکم‌کن ایشالا خیر‌ببینی تو زندگیت
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش)
      سلام تحت درمان آنتی بیوتیکی شاید کشت ادرار منفی باشه چون دارو خوردین باید از ترشحات ، کشت فرستاده بشه
    2. تصویر کاربر محمد دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش)
      ولی زمانی که ازمایش کشک ادرار رو دادم
      دو هفته ای بود دارویی مصرف نمیکردم
      بعدشم ازمایش از ترشحاتم دادم که اونم منفی اومد
    3. تصویر کاربر محمد دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش)
      دکتر میشه از همدان دکتر خوبی رو معرفی کنین...
      من ۱۱ دوز سفتریاکسون زدم
      هرچی بود باید خوب میشدم تا الان
      ولی گاهن خارش دارم و عفونت کم رنگ دارم
      به دقیق نبودن جواب ازمایشگاهم شک دارم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش)
      به دکتر توتونچی مراجعه کنید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر Mahdi20 دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 315 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من 28سالمه مجردم حدود 1ماه قبل آلتم را در حالت نعوذ کشیدم.یک صدای تق داخل لگنم آمد.ولی آلتم در اون زمان نه نعوذ خود را از دست داد و نه کبود شد.بعد از چند روز متوجه شدم هم اختلال نعوظ وهم وقتی آلتم نعوذ کامل میگیره سریع دوباره نعوذ را از دست میده. یعنی آقای دکتر احتمال شکستگی آلت داخل لگن هست. یا مشکل دیگه ای می‌تونه باشه.
    دکتر هم رفتم گفت استرسه ولی من قبلا استرس شدید داشتم ولی این جوری نبودم. حتی با کوچکترین لمس یا فکر آلتم نعوذ میکرد.
    شب ها هم موقعی بعضی مواقع از خواب بیدار میشم آلتم مثل قبل سفت نیست .واستحکام نداره
    قرص تاد اگر 10برام نوشته یه دونه خوردم فقط همون شب آلتم مثل قبل سفت شد، و دیگه حالت نعوذش را از دست نمی‌داد.بلند شدم و 10دقیقه خم شدم تا حالا نعوذش را از دست بده.دیگه هم قر ص را نخوردم.
    1. تصویر کاربر Mahdi20 یکشنبه ۲ مهر ۲( 2 سال پیش)
      آقای دکتر یه چیز دیگه فراموش کرده بودم این که در حالت دراز کشیده آلتم نعوذ پیدا می‌کنه.وقتی که می ایستم از حالت نعوذ خارج میشه
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش)
      سلام طبق شرح حالی که ارائه دادین موردی نیست استرس ها و مسائل روانی زندگیتون رو کمتر کنید بهتر میشه
    3. تصویر کاربر Mahdi20 دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش)
      آقای دکتر یعنی احتمال داره پارگی یا شکستگی داخل لگن اتفاق افتاده باشه.اخه من استرسی نداشتم. واز اون روز به بعد این اتفاق برام افتاد.
      بعد راهکارش چی هست درصورت شکستگی داخل لگن
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش)
      دوست عزیز شکستگی همراه با درد و کبودی میباشد شکستگی های خیلی ریز هم نیاز به درمان ندارند و مشکلی ایجاد نمیکنند
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر ایمان دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 417 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من کیست بیضه فتص و واریکوسل داشتم شش ماه هست عمل کردم اقدام ب بارداری کردیم دکتر زنان ازمایشم رو نشون دادم گفتن ک تعداد اسپرمم کم هست وشکل اسپرمم هم خوب نیست لطفا کمک کنید چیکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش)
      جواب رو کامل بفرستید تعداد اسپرم مشخص نیست
    2. تصویر کاربر ایمان دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش)
      فتق واریکوسل کیست بیضه عمل کردم الان شش ماه میگذره اقدام ب بارداری کردم دکتر زنلن گفته اسپرمام تعدادشون کم و شکلشون نامنظم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش)
      تعداد اسپدم کافی هست فقط شکل نرمال ندارند اسپرم آنالیز مجدد با تعیین DFI انجام دهید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر ميرسلطاني دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 354 مشاهده پرسش
    ضمن عرض سلام وادب عددعفونت ادراري دركشت ادرارچندبايدباشه ؟تاپنج مشكل داره من سال١4٠١عدد١٠ بودبادوزآناي بيوتيك شد٨ ودوباره 6 الانم 4 ويكساله كلأ درگيرم
    دردوسوزش ندارم وفقط عمل بي اختياري داشتم ٩٨ وخودم فكركنن مشي كه برام گذاشتن شايدباعث عفونت ميشه
    تواينترنت نوشه ازپنج به بالاعفونته ولي دكترم ميگه الانم كه 4 هست سه ماه كوتريموكسازول بخور نظرتون روبگيدممنون ميشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش)
      اگر علائم عفونت ادراری ندارید آنالیز ادرار منظم و مصرف دارو توصیه نمیشه آزمایشگاه های مختلف نمونه های متفاوت میتونن نتایج متفاوتی داشته باشن
  • تصویر کاربر اکبر چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 378 مشاهده پرسش
    با توجه به ازمایش ها و بزرگی پروستات با حجم 52 سانتی متر مربع و تخلیه نشدن کامل مثانه میخواستم بدونم اگر عمل کنم باز نیاز به سوند پیدا می کنم یا کامل خوب می شوم و با توجه به اینکه از شهر کرمان هستم چطور میتونم وقت عکل بگیرم به شماره ها هرچی زنگ میزنم کسی پاسخگو نیست ؟
    با تشکر از لطف شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش)
      سلام سونوگرافی را مجددا انجام دهید
    2. تصویر کاربر اکبر چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش)
      سلام جناب آقای دکتر
      ببخشید برای انجام سونوگرافی باید اب زیاد بخورن؟ یا بهتر اب نخورن؟
      تشکر از لطف شما
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش)
      با مثانه پر و خالی انجام خواهد شد با شماره های ذکر شده در سایت تماس بگیرید پاسخگو خواهند بود
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر اوستا دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 366 مشاهده پرسش
    سلام
    من دختری مجرد هستم.الان چندین ساله که کج ادراری دارم.بعد تنگی مجرا هم دارم.رفتم میل زدم.ولی مشکل کج ادراریم حل نشد.کمی بی اختیاری هم دارم.میخواستم بپرسم با عمل زیبایی اون قسمت مشکل کج ادراریم حل میشه یا باید کار دیگه ای انجام بدم؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش)
      سلام خدمت شما همراه گرامی باید معاینه واژینال جهت بررسی نوک مجرا انجام بشه
  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 384 مشاهده پرسش
    با عرض سلام جوانی هستم ۴۰ ساله که مدت ۳ سال است به تشخیص پزشک التهاب پروستات دارم همه نوع داروها انتی بیوتیک شل کننده کوچک کننده مصرف کدوم ولی تاثیر نداشت مدتی خوب هستم و علایم دوباره برمیگردد حجم پدوستات در سونو ۱۸ و باقیمتنده ادرار ۲۰ سیس است لذا درد زیره شکم همراه با نفخ دارم لذا پیشنهاد شده تزریق بوتاکس داخله پروستات انحام بدم خواستم ببینم در التهاب پروستات تاثیر دارد و ایا نفخ بنده به دلیل التهاب پروستات هست و خواستم بدانم بعده از تزریق بوتاوس انژال خشک است یا خیر ممنون و جثارتا هزیته تزریق چقد هست و نیاز به تزریق مجدد هست یا خیر چند سی سی بوتاکس تزریق میشود
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ مهر ۲( 2 سال پیش)
      با سلام و احترام بیماری شما نیاز به درمان طولانی مدت داره وعود بیماری هم بالاست هر روز به مدت نیم ساعت در لگن آب گرم بنشینید و درمان دارویی با افلوکساسین هر ۱۲ ساعت و تامسولوسین هر شب و ملوکسیکام هر ۱۲ ساعت رو تا یک ماه ادامه بدهید تزریق بوتاکس در درمان پروستاتیت جایگاه خاصی ندارد پیتواند به صورت محدود در بعضی افراد باعث بهبود سایر علائم شود
    2. تصویر کاربر علی یکشنبه ۲ مهر ۲( 2 سال پیش)
      دکتر جان بنده همه ابن درمانهارو انجام دادم دوسال جکوزی روزی نیماساعت میرفتم قربان و درمانهای طولانی انجام دادم دیگه به این فکر افتادم با ۴۰ سال سن پروستاتم جداحی کنم با ۱۷ سی سی خیلی دارم اذیت میشم دوسال دارو مصرف کددم در سیستوکوپی التهاب پروستات معلوم میشه
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش)
      پروستاتیت یه بیماری مزمنه حتی بعد از انجام جراحی هم شاید همین علائم رو داشته باشین جراحی رو پیشنهاد نمیکنم
    4. تصویر کاربر علی دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش)
      ای وای اقای دکتر نظره شما چیست تروخدا بندرو راهنمایی کنین دیگه انگیزه ای ندارم خیلی ناامید هستم از زندگی بنده درد زیره شکم همراه با تکرر دارم قرص والسارتان هم مصرف میکنم فشار خون تروخدا بندرو راهنمایی کنین خیلی دعا میکنم
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳ مهر ۲( 2 سال پیش)
      درمان دارویی و آب گرمی که گفتم را تا ۶ ماه مجددا ادامه بدین
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر ک. جمعه ۹ خرداد ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 573 مشاهده پرسش
    با سلا م

    حدود دو هفته پیش بیضه هایم ضربه خورده و دچار بی اختیاری ادرار شدم
    البته اگه دیر دستشویی برم و ادرارم رو بیش از حد نگه دارم دیگه اختیار از دستم خارج میشه
    لطفا راهنمایی کنید
    هیچ علامت درد و ورو و تیرگی و .. ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۹ خرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      نوار مثانه بسیار کمک کننده است با شماره02122642744 تماس بگیرید
  • تصویر کاربر حسن سه شنبه ۶ خرداد ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 643 مشاهده پرسش
    آیا اسب سواری می تواند واریکوسل ایجاد کند ؟کلا فشار به بیضه میتواند واریکوسل ایجاد کند؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۶ خرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      نه ارتباطی ندارد
  • تصویر کاربر حسین دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 565 مشاهده پرسش
    با سلام-مدت یک هفته است که الت تناسلی من بطور کامل نعوذ(سفت) نم شود و هنگام نعوذ شدن نیز از وسط خم شده و باعث شده که زود ارضاء شوم در صورتیکه قبلا هیچ مشکلی نداشتم-سن 40 ساله
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      بلید معاینه شوید
  • تصویر کاربر امیر شنبه ۳۰ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 554 مشاهده پرسش
    در جواب شما آقای دکتر بله چند هفته قبل رابطه جنس داشتم البته محافظت شده. ترشح خاصی نداشتم و لی رنگ ادرار زرد رنگ شده بود
    در ضمن باید بگم که الان ظاهرا خوب شده و عادی هست باید نگران باشم و آزمایش خاصی بدم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳۰ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      نشانه بیماری ندارید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب