اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

درمان خانگی بیضه نزول نکرده نوزادان از شایعه تا واقعیت

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

عدم وجود و لمس بیضه در کیسه بیضه بصورت شایعی در نوزادان تازه متولده شده دیده می شود. به طور تخمینی می توان گفت که از هر 25 نوزاد، 1 نفر به بیاری بیضه نزول نکرده مبتلا است. در اغلب موارد هیچ اقدامی برای درمان انجام نمی شود و بیضه ها به صورت خود به خود طی مدت 6-3 ماه به داخل کیسه بیضه نزول پیدا می کنند. در ادامه بیضه نزول نکرده نوزادان را بیشتر توضیح خواهیم داد.

بیضه نزول نکرده در کودکان چگونه تشخیص داده می شود؟

برای تشخیص بیضه نزول نکرده نوزادان از معاینه، سونوگرافی و در صورت لزوم از روش های تصویربرداری دیگر مثل سی تی اسکن یا ام آر آی و گاهی از جراحی بسته (لاپاراسکوپی) تشخیصی استفاده می شود. در موارد عدم نزول بیضه های دوطرفه، ارزیابی هورمونی و بررسی ژنتیکی ممکن است لازم باشد.

درمان بیضه نزول نکرده نوزاد چگونه است؟

  1. استفاده از داروهای هورمونی گاهی به پایین آمدن بیضه کمک می کنند (به ویژه در مورد بیضه هایی که در کشاله ران مانده اند).
  2.  استفاده از روش جراحی و قرار داده بیضه در داخل کیسه بیضه
  3.  لازم به ذکر است که بهترین زمان جراحی یاد شده در حدود یک سالگی است و در صورت وجود فتق کشاله ران، نیز باید در همان جلسه جراحی، فتق هم ترمیم شود.
  4.  لازم به ذکر است که در موارد دوطرفه، شانس باروری حتی پس از درمان بالا نیست.
  5.  در بیضه هایی که به صورت متناوب در کیسه بیضه لمس می شوند و در مواقعی مثل سرما یا هیجانات به بالا کشیده می شوند، درمان جراحی، لزومی ندارد.
ختنه کردن

درمان بیضه نزول نکرده در طب سنتی

عوارض بیضه نزول نکرده نوزادان

ناباروری یکی از اصلی ترین مشکلات کودکان مبتلا به نهان بیضگی است، از این رو نیاز به بررسی و پیگیری طولانی مدت دارد. شانس باروری در نهان بیضگی یک طرفه 51% و در نهان بیضگی دوطرفه 28 % می باشد. ناراحتی روانی یکی دیگر از عوارض عدم نزول بیضه است، که بیشتر بعلت اضطراب برای بارداری رخ می دهد. در افرادی که بیضه آنها تحلیل رفته است، برای بازسازی بیضه از پروتز استفاده می شود.

سرطان بیضه یک مشکل مهم دیگر می باشد، شانس ابتلا به سرطان بیضه در فرد مبتلا به نهان بیضگی تقریبا 3 برابر یک فرد نرمال است. خوشبختانه با جراحی به موقع (زیر 18 ماهگی) شانس ابتلا به سرطان بیضه تا حد زیادی کاهش میابد. پیچ خوردگی (تورشن بیضه) نیز یکی دیگر از عوارض نهان بیضگی است که در سن ۱۲ تا ۱۸ سالگی شایع بوده است.

در تورشن بیضه بیمار ناگهان با درد ناگهانی و شدید بیضه روبرو می شود. این بیماری که به علت پیچش طناب اسپرماتیک رخ می دهد یک اورژانس پزشکی محسوب می شود و فرد مبتلا باید هر چه سریعتر تحت عمل جراحی قرار گیرد در غیر اینصورت ممکن است عدم خونرسانی به بیضه ها، منجر به مرگ بافت بیضه ها و از دست رفتن انها شود.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فلوشیپ فوق تخصصی درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی  

عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی تهران ، عضو انجمن ارولوژی اروپا ، امریکا و آسیا

4.5/5 - (18 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر سپیده چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 1684 مشاهده پرسش
    من 4روز پیش داروی موبر زدم و ناحیه مقعد و خط باسنم دچار التهاب و سوزش شد همزمان بخاطر یبوست هموروییدم هم اوت کرده بود پماد آنتی همورویید استفاده کردم سوزشها بیشتر شد و شدید و دیروز عکس گرفتم دیدم دونه و پوستهای سفید اطراف مقعدم هست رفتم دکتر گفتن 70درصد تبخال تناسلیه و پماد و قرص اسیکلوویر دادن از دیروز 3بار پمادو استفاده کردم سفیدیها رفتن ولی قرمز تر و نقطه های خونی و سوزشش بیشتر شده و من احساس میکنم اون پماد داره پوستم و میبره و دیگه استفاده نکردم .
    نمیدونم چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش)
      سلام مجددا عکس هارو اپلود کنید
    2. تصویر کاربر سپیده چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش)
      دکتر من از صبح که سوزش و خوردگی پوستم بدتر شدپماد اسیکلوویر و استفاده نکردم دیگه نمیدونم چیکار کنم هیدروکسیزین بزنم به بغلهای رونم که قرمزه و نقطه نقطه خونی شده یا همون اسکلوویرو بزنم و عیب نداره بسوزونه ...
    3. تصویر کاربر سپیده چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش)
      عکسها خدمت شما
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش)
      شما هم دچار تبخال تناسلی هم عود هموروئید و همینطور حساسیت پوستی شدید به مواد موبر شدین آسیکلوویر بدتر خواهد کرد فعلا استفاده نکنید تا زمان ریکاوری پوست اطراف مقعد
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر سجاد پنجشنبه ۶ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 313 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر بنده بعد از تزریق یک دوز از واکسن کرونا میل جنسی ندارم و شلی آلت دارم تو شهر خودمون دکتر هم مراجعه کردم آزمایش ادرار خون و سونوگرافی انجام دادم هیچ مشکلی نداشتم دکتر برای بنده قرص سیالیس و آسنترا تجویز کردن استفاده کردم کلا تاثیر برای میل جنسیم نداشت نعوظمم بعد از قطع دارو به حالت اول برگشت لطفاً راهنمایی کنید چنتا از دوستانم هم بعد تزریق واکسن کرونا این مشکل براشون پیش اومده
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۶ مهر ۲( 2 سال پیش)
      راجع به اثر واکسن کرونا بر میل جنسی اطلاعات ثبت شده ای در دسترس نیست
  • تصویر کاربر سعید چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 925 مشاهده پرسش
    سلام عرض ادب و احترام خدمت استاد عزیز
    بنده ۲۸ سالمه مجردم ۳۱ روز پیش رابطه محافظت نشده پرخطر داشتم به دکتر متخصص و جراح ارولوژی مراجعه کردم برام تست الایزا ایدز نوشتن در آزمایشگاه معتبر انجام دادم جواب منفی شد
    دوباره به دلیل استرس بالایی که داشتم به گذشت ۳۸ روز بعدش به پزشک عمومی مراجعه کرده موضوع را توضیح دادم برام تست الایزا Hiv1+2 نوشتن در آزمایشگاه معتبر انجام دادم جواب منفی شد کلن با آزمایش دوم ۷۰ روز شد
    آیا دوره پنجره ایدز بعد از رفتار پر خطر ۷۰ روز کافیه یا دوباره نیاز به تکرار تست هست خیلی نگرانم زندگی مختل شده شده بخدا استاد جوری شده که سرکارمم نمی تونم برم میگم شاید این دوماه آزمایش نشون نداده ویروسو شاید ماه بعد نشون بده خیلی نگرانم
    تو سایتا تمام نوشتن کم کم باید ۳ ماه بگذره این خیلی نگرانم کرده اصلا از ترسمم نمی تونم دوباره برم تست بدم تو رو خدا کمکم کنید استاد
    الان چند روزه سرماخورگی گرفتم میگم نکنه نشانه ایدز باشه تازه داره خودشو نشون میده چون راننده اسنپ هستم البته تمام مسافرا سرما خوردن شاید ازاوناگرفته باشم دقیق نمیدونم
    دوره پنجره ایدزه بعد از ۷۰ روز کافیه به فاصله یک ماه یکماه توسط پزشک تست ایدز دادم آیا مورد اطمینان هست ممنون میشم راهنماییم کنید و از این نگرانی و استرس رهایی پیدا کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش)
      ۳ ماه دیگر یک تست مجدد انجام بدهید
  • تصویر کاربر پارسا چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 358 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر جناب دکتر

    من ۲۳ سال سن دارم و تا جایی که به یاد دارم هیچگاه علائم ظاهری شبیه به تبخال رو تجربه نکردم ، حدودا چند روز پیش جهت چکاپ آزمایش HSV رو دادم ، جواب آزمایش :

    Hsv igg: 19.3

    hsv igm: 5.50

    آیا من در دوره فعال بیماری هستم ؟ و ایا اگر دچار این ویروس هستم چه از نوع یک و یا دو ، این بیماری مانع ازدواج من هست

    خواهشا یک توضیح مختصر در رابطه با igg و igm هم بدید
    1. تصویر کاربر پارسا چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش)
      فایل ازمایش هم ارسال کردم
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش)
      نه این بیماری مانع ازدواج نیست شما فقط به ویروس آلوده هستین مانند خیلی از انسان های دیگر
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش)
      67% of the population, or 3.7 billion people under age 50, have HSV-1. HSV-2 affects 13% of the same population, or 491 million people
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش)
      شمما جزو اون ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر و یا اون ۴۹۱ میلیون نفر هستید
    5. تصویر کاربر پارسا چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش)
      جواب igg مثبته
      ایا igm هم مثبته؟
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش)
      جفتش برای شما مثبته
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر امین چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 366 مشاهده پرسش
    سلام 35 ساله هستم متاهل
    3 سالی هست کاملا سیگار و الکل رو ترک کردم
    برای لذت بیشتر تو رابطه جنسی از قرص کینگ دل بمدت بیش از یکسال هفته ایی 2 یا 3 بار استفاده میکردم (البته یک چهارم یا نصف قرص) و هیچ مشکلی با نعوظ نداشتم چه زمانی که قرص مصرف میکردم و چه زمانی که بدون قرص رابطه داشتم
    چند وقت پیش بدون مصرف قرص رابطه داشتم که بعد از تقریبا 3 دقیقه دخول آلتم کاملا شل شد بطوری که ادامه سکس ناممکن بود و در همون حالت ارضا شدم
    قبلا نعوظ صبحگاهی کامل میشد ولی جدیدا بعضی روزا میشم و بعضی روزا نعوظ صبحگاهی هم ندارم
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش)
      سلام باید از نظر احتمال ابتلا به دیابت بررسی شوید سعی کنید مسائل روانشناختی و زندگی آرام و کم دغدغه ای داشته باشید سیگار هم مصرف نکنید
    2. تصویر کاربر امین چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش)
      ممنون از پاسخگویی تون
      صحیح فرمودین چون چند ماهی هست به شدت مشغله کاری ام زیاد شده و استرس زیادی بهم وارد میشه نکته ایی که الان به ذهنم رسید اینه که جدیدا خیلی نوشابه قنددار مصرف میکنم و تحرک کافی ندارم وزنم هم جدیدا چند کیلویی افزایش داشته
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش)
      بله حتما مراعات کنید بهتر خواهید شد
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر غلام چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 363 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما دکتر حسین کرمی.
    من از شما چند سوال دارم که خواستار پاسخ قاطع و بدون شک شما هستم؛ چون سالهاست به مشکلات بسیار شدیدی خورده ام.

    ۱)شخص پسری که روزانه به مقدار ۲ بار استمنا در طول روز به مدت زمان شش سال، هرروز انجام بدهد، طوری که در هر بار از این ۲ بار استمنا های روزانه اش، مایع منی از وی بیرون بیاید، آیا بخاطر استمنا هایش که هر روز هست، در سیستم عصبی مغز و یا سیستم عصبی محیطی اش اختلال ایجاد میکند و یا اگر اختلال ایجاد نمیکند، به آنها آسیب میزند؟
    آیا در ترشح ناقلهای عصبی مغز،اختلال ایجاد میکند ؟یا باعث ضعف یا پرکاری غیر معمول سیستم عصبی نیز میشود؟(لطفا واضح جواب بدید)

    ۲)این سوال هم بینهایت پاسخش برایم مهم هست که اصلا و به هیچ وجه نیاز نیست به این سوال،پاسخ کاملا دقیق بدهید؛ بلکه فقط طبق تجربیاتتان و کتابهایی که خوانده اید و طبق آمارهایی که میدانید، پاسخ مرا بدهید؛
    سوالم اینه که به طور کاملا تقریبی، چند درصد افراد بین ۱۳ تا۲۵ سال،هرروز عمل زشت استمنا را انجام میدهند؟(هر روزش برایم مهم هست که یعنی این افراد،هرروز این کار را میکنند.) بینهایت برام مهمه.

    ۳)اگر پسری در اواخر سن سیزده سالگیش،شروع به عمل استمنا کند،به نحوی که مایع منی از بدن او خارج شود،آیا این فرد،زود هنگام شروع به این عمل زشت کرده است؟

    ۴)آیا حقیقت دارد که اگر افرادی که بین ۱۴ تا ۱۶ سال، روزانه دو بار استمنا کنند،برخی از آنها ممکنه دچار
    کوری یا دیوانگی یا چنین مشکلات تعجب آوری که در اینترنت یا برخی کتب نوشته شوند؟
    با تشکر فراوان.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش)
      سلام این سوالات رو برای خودتون میپرسید؟
    2. تصویر کاربر غلام چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش)
      بله.لطفا پاسخ منو بدید.من ۲۰ سالمه و واقعا به پاسخ شما احتیاج دارم.
    3. تصویر کاربر غلام چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش)
      بله.لطفا پاسخ سوالاتم رو بدید
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش)
      احتمال آسیب های سیستم مغزی با توجه این میزانی که شما توضیح دادین هست ولی آنچنان چشمگیر هم نیست راجع به اینکه چند درصد این کارو انجام میدن مطالعه ای انجام نشده ولی شما اولین نفری نیستین که این سوالو ازم میپرسید خیلی از آدما مثل شما هر رور اینکارو انجام میدادن کودکان از زمانی که متوجه لذت جنسی میشوند به سمت خودارضایی میروند نه احتمال کوری و دیوانگی و ... وجود ندارد
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر بهار چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 403 مشاهده پرسش
    سلام
    دکتر برای من تست hpv گرفت و در برگه جواب ازمایشم مثبت hpv 66 نوشته شده و در برگه ازمایش گروه low risk قرار دادن هنوز ویزیت جدید نشدم خیلی استرس دارم
    ممکن هست درمورد این نوع hpv66 کمی توضیح بدید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش)
      Hpv 66 در دسته high risk قرار داره ولی در ضایعات خوش خیم هم به صورت شایع دیده میشه
  • تصویر کاربر حبیب چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 251 مشاهده پرسش
    سلام جناب آقای دکتر کرمی سنگ ۶ میلیمتری در قالب راست داشتم مراجعه کردم به بیمارستان گفتم به وسیله دوربین می‌فرستیم داخل هاله و انجام می‌شود ولی متاسفانه دوربین داخل حاله به علت تنگی نرفته و لوله گذاری کردند گفتند گفتن برو ۲۸ روز دیگر مراجعه کن دوباره دوربین و سنگ شکن بفرستیم داخل قالب انجام می‌دهیم الان ۶ روز مرخص شدم به سختی ادرار می‌کنم و با خونابه و درد شدید آیا خون‌هایی که دفع می‌شود آسیبی نمی‌رساند و راه چاره چیست ؟اگر ۲۸ روز دیگر مراجعه کنم لوله حاله گشاد نشود چکار کنم؟ اگر جواب عنایت فرمایید خیلی ممنون می‌شوم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش)
      سلام خون در ادرار در صورتی که دبل جی دارید عادی است مصرف فراوان مایعات داشته باشید بهتر خواهد شد در صورت عدم بهبود تنگی حالب دبل جی باید تعویض شود
  • تصویر کاربر فرهاد جمعه ۷ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 282 مشاهده پرسش
    با سلام
    پسرم حدود 6 سالش هست که مشکل کجی ادرار به سمت راست دارد. این مشکل را پس از جدا کردن از پوشاک متوجه شدیم . چند بار هم به دکتر ختنه کننده بردیم اما مشکل رفع نشد. لازم بذکر است ادرار بصورت ممتد و پیوسته صورت می گیرد اما در آخر سوزش کوچکی دارد که از حرکات بچه معلوم هست.
    آخرین نتایج سونوگرافی تقدیم حضور می گردد. با احترام
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش)
      سونوگرافی رو مجددا آپلود کنید
    2. تصویر کاربر فرهاد جمعه ۷ مهر ۲( 2 سال پیش)
      Ok
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۷ مهر ۲( 2 سال پیش)
      جهت مشکل کجی ادرار باید از نزدیک معاینه شوند
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سجاد چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 3425 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خواهش میکنم منو راهنمایی کنید.من ۴ ماه پیش با علائم‌پروستاتیت تحت درمان گرفتم و حدودا ۳ماه انتی بیوتیک وسیپرو فلوکساسین ۲۰۰و لووفلوکساسبن ۷۵۰ و افلوکیم ۲۰۰و قرص های ضدالهتاب سلبرکس ۲۰۰ و تامسولوسین مصرف کردم علائمم که درد لگن و آلت و تکرر بود کامل برطرف شد ولی یهویی بعد ۳ ماه مصرف این قرصا احساس سوزش و‌گرمی شدیدی در مقعدم کردم و هر چی بیشتر میخوردم این سوزش و داغی بیشتر میشد سونوگرافی گرفتم پروستات نرمال بود ازمایش خون و ادرارمم عفونت نداشت.پیش دکتر رفتم گفت به خاطر عفونته دوباره انتی بیوتیک‌نوشت من باز خوردم دوباره سوزش و داغی وحشتناک جوری که بی قرار میشدم گرفتم. بعد از قطع انتی بیوتیکا و ضد التهابا سوزش و داغی کمتر شد ولی از بین نرفته احساس گرما دارم داخل مقعدم الانم فقط آوولوسین مصرف میکنم.خواهش میکنم کمکم کنید.این‌مشکل از پروستاته؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش)
      مشکل شما نیاز به درمان طولانی مدت داره و همینطورعود بالاست در کنار درمان دارویی روزانه نیم ساعت در لگن آب گرم بنشینید
    2. تصویر کاربر سجاد چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش)
      آقای دکتر میگم انتی بیوتیک خوردم ۴ماهه،الانم هر چی میخورم احساس سوزش و گرما میده تو مقعدم تو اب گرمم میشینم بازم میسوزه ورزش میکنم مخصوصا اینکه میدوم بازم سوزش و گرما میده.سونوگرافی نرماله و ازمایش ادرار و خونمم فرستادم خدمتتون هیچ عفونتی نشون نمیده.درد لگن و هیج دردی ندارم فقط سوزش و گرما در مقعده که با خوردن قرص عود میکنه.استرس و اضطرابم بدترش میکنه.
    3. تصویر کاربر سجاد چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش)
      کلونوسکوپیم دادم روده هام سالمه
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش)
      عرض کردم خدمتتون پروستاتیت پروسه ی درمان خیلی طولانی با عود بسیار بالا داره علاوه بر درمان دارویی و جسمی باید به لحاظ ذهنی هم کنترل بشه اللن این علائم شمارو کلافه کرده
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر ک. جمعه ۹ خرداد ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 573 مشاهده پرسش
    با سلا م

    حدود دو هفته پیش بیضه هایم ضربه خورده و دچار بی اختیاری ادرار شدم
    البته اگه دیر دستشویی برم و ادرارم رو بیش از حد نگه دارم دیگه اختیار از دستم خارج میشه
    لطفا راهنمایی کنید
    هیچ علامت درد و ورو و تیرگی و .. ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۹ خرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      نوار مثانه بسیار کمک کننده است با شماره02122642744 تماس بگیرید
  • تصویر کاربر حسن سه شنبه ۶ خرداد ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 643 مشاهده پرسش
    آیا اسب سواری می تواند واریکوسل ایجاد کند ؟کلا فشار به بیضه میتواند واریکوسل ایجاد کند؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۶ خرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      نه ارتباطی ندارد
  • تصویر کاربر حسین دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 565 مشاهده پرسش
    با سلام-مدت یک هفته است که الت تناسلی من بطور کامل نعوذ(سفت) نم شود و هنگام نعوذ شدن نیز از وسط خم شده و باعث شده که زود ارضاء شوم در صورتیکه قبلا هیچ مشکلی نداشتم-سن 40 ساله
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      بلید معاینه شوید
  • تصویر کاربر امیر شنبه ۳۰ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 554 مشاهده پرسش
    در جواب شما آقای دکتر بله چند هفته قبل رابطه جنس داشتم البته محافظت شده. ترشح خاصی نداشتم و لی رنگ ادرار زرد رنگ شده بود
    در ضمن باید بگم که الان ظاهرا خوب شده و عادی هست باید نگران باشم و آزمایش خاصی بدم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳۰ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      نشانه بیماری ندارید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب